TAMMIVAUVAT 2007

Sitä vielä, et kävin Lastentarvikkeessa vaklailemassa noitten seuraavan koon istuimia. Olivat vaan perskeleet aika kalliita! Mutta tuossa asiassa ei parane kamalasti säästää.
Tuntuu, et kauan ei tuossa vauvakaukalossa enää viihdytä!
Jalat tulee nyt jo yli. :LOL:
Kerto sieltä, et nykysiin istuimiin voi siirtyä jo aikasemmin kun se 6kk.
 
poio: tuohon istuin-asiaan että oon siinä käsityksessä et ne joihin voi laittaa alle 6kk ei riitä sit kovinkaan isolle jos vertaa niihin joissa raja 6kk. mut minkä sille voi jos ei kaukaloon mahdu. ja kannattaa vertailla hintoja. ja jos ei kova kiire niin voi tarjouksestakin metsästää noita istuimia.

unirytmi meillä on ollut viimeaikoina tosi vaihteleva. mut suurinpiirtein:herätään 8, ulos nukkumaan 10 jälkeen, herätään 13-15 välillä ja sit loppupäivä menee parilla miniunilla max.15min ja nukkumaan mennään 21. nukutaan 4-5tuntia ja sit loppuaamu syödään n. 1 tunnin välein. tämä rytmi ollut reilu 1kk ikäisestä asti. aina tietty poikkeuksia löytyy.

nyt katkes ajatus....
 
Istuimesta minäkin olen sitä mieltä, että kannattaa ostaa vähän pidemmällä tähtäimellä, eli sinnitellä kaukalolla mahdollisimman pitkään. Nuo pienet istuimet ovat todella lyhytikäisiä.
Uskaltaisinko arvioida, että vuoden kuluttua tarvitsisi jo isompaa. Nuo kilomäärät tuntuu aika isoilta varsinkin kaukaloissa. Meidän kolme veekin olisi voinut niiden mukaan syksyllä vielä sellaiseen survoa itsensä....

Mun mieskin kauhisteli kissasuojan kamalaa hintaa. Sehän on vaan kaksi ritilää saranoilla toisissaan kiinni. Melkein kuin uuniritilät olis toisiinsa sidottu tai jotain...
Rautakaupasta sais varmaan tuollaista ostettua, siitä vaan sopivat palat ja vaunuihin kiinni jollain narusysteemillä. Täytynee alkaa askartelemaan. =)
 
Heippa!

Meillä oli tänään neuvola. Uudet mitat ovat 62cm (50cm) ja 5460g (3300g) ja pipo 39,5cm. Pitkä ja hoikka tyttö! Pituutta tullut joka kuukausi 4 cm. Eka rokotus saatu, tosi hyvin meni. Tosin kärttyisyyttä ja väsymystä ollut loppupäivän ilmassa, annoin iltapäivällä Panadol-suponkin, jos se olisi vähän auttanut. Lämpöä ei ainakaan vielä ole noussut.

Istuimista... yhdyn siis edellisiin puhujiin. Mun hyvä ystävä malttoi odotella ja osti nyt kunnon istuimen 9 kk:n ikäiselleen. Koosta ja kilorajoista päätellen menee varmaan sinne jopa 6 vuoteen asti. Nyt ensin selkä menosuuntaan, myöhemmin voi kääntää istuimen toisin päin. Meidän turvakaukalossa on vielä ollut käytössä pehmuste, joka on loiventanut kaukalon kulmaa ja antanut vauvan olla makaavammassa asennossa. Kohta täytyy ottaa se pois, jolloin siis kaukalo syvenee ja vauva mahtuu sinne pidempänäkin. En tiedä saiko tästä sepustuksesta nyt kukaan mitään selvää... :D

Tämän äipän pitäis lähteä lauantaina kaverin polttareihin. Ne järjestetään parin sadan kilometrin päässä meiltä, joten yön ylikin pitäisi olla. Apua! :whistle: Tiedän, että typykkä pärjää kyllä isänsä hellässä hoidossa, mutta miten pärjää äiti? :p Pakko ottaa rintapumppukin mukaan, ettei ihan halkea... :kieh:

Painoasiaakin täällä oli... Mä olen nyt viitisen kiloa alle lähtöpainon!!! Ja pistän sen kyllä kaiken imetyksen piikkiin. Punttikselle en oo vieläkään päässyt hyvästä yrityksestä huolimatta ja suklaata kuluu. Tosin lenkkeillään joka päivä, kun meillä on iso koiranrontti, joka vaatii paljon liikuntaa.

Mun pitäis mennä ostamaan uikkari typylle ja itsellekin, bikinien yläosa ei kyllä sovi enää päälle... Voishan se olla huvittavan näköistä, kun ehkä puolet rinnoista olis peitossa. :LOL: Päästään siis reilun viikon päästä aloittamaan vauvauinti. :heart: Aika ihanaa.

Mutta, nyt nukkumaan. Muut meillä taisikin jo simahtaa, oli miehen nukutusvuoro, imetystä lukuunottamatta...

Terkuin, Mihla ja Typy
 
Huomenta! :D
Äippää ei väsytä, mukula nukkui 9 tuntia putkeen!! Herättiin seiskalta ja muksu meni nyt jatkamaan unia. Atte nukkuu yleensä päivisin melko vähän, semmosia 15min-1h nokosia aina jossain välissä. Joskus nukkuu kolmenki tunnin päikkärit ja vaunuiluajan pihalla nukkuu, mutta yleensä äidin kunto riittää vaan semmoisiin 1,5 tunnin lenkkeihin. parvekkeella ei nuku sen paremmin kuin omassa sängyssäkään. Iltasella nukkumaan 21-22, yleensä kello 21. Herää kerran syömän yöllä neljän tai viiden maissa (paitsi ei viime yönä)=). Sitten seiskalta tai kasilta herätys, jonka jälkeen valvotaan tunti ja sen jälkeen vielä nukutaan yleensä pari tuntia.

Kaunis ilma tulossa.. Ja koko viikonloppu luultavasti samanlaista B) =)

Toivottavasti ei tapahdu mitään ikävää, ku on perjantai 13 päivä :eek: Tyyntä myrskyn edellä.
 
Annette-79 pikaseen
Esikoisella ja kolmosella korvatulehdus \|O

Onneksi yö nukuttiin hyvin ja ei kumpikaan valita enää. Illalla vaan esikoinen totesi, että korvaan sattuu kun sormella painaa. Varasin ajan päivystykseen klo.18.30. Anoppi käytti poikaa ja poika tuli lääkkeiden kanssa kotiin ennen puolta kahdeksaa. Noh. Ei mennyt kuin reilu puoli tuntia niin tuo kolmonen rupesi huutamaan hysteerisena ja tärisi, kaivoi korvaa ja voivotteli. Mies lähti käyttämään poikaa päivystyksessä puoli yhdeksän aikaan, illalla siis. Oli just tullu remppahommista. Pääsi lääkäriin n klo 22 ja kotiutuivat pikkusen ennen puolta yhtätoista. Lääkäri ei edes laittanut puuduttavia tippoja vaan passitti reseptin kanssa kotiin. Tulehdusta pienemmälläkin molemmissa korvissa.

Eräs nuori nainen oli käyttämässä vauvaansa myös lääkärissä, pääsivät lääkärin pakeille, ennen miestäni ja poikaa. No kun nainen tuli lääkärin luota odotustilaan pukemaan lastaan. Totesi miehelleni, että aivan hullu lääkäri. Ilmeisesti ei ollut kovin asiantuntevaa kohtelua saaneet hekään. Ja mies kun astui lääkärin huoneeseen niin oli lekuri suu auki möllöttänyt ja hyvä kun edes tervehti. Poikaakin oli katsonut kuin hullu, silmät ja monttu selällään ja oli kuulemma ollut yhtäkkiä minuutinkin vain hiljaa. Siis tosi kumma tyyppi. Olis ollu ilmeiseti aiheellista lekurinkin käydä lekurilla! :headwall:

 
epuska
Olen taas käynyt lueskelemassa, mutta aika ei ole riittänyt vastailuun...

Kummallinen lääkäri ollut Anneten lapsella! Vaikka niitä kyllä riittää joka lähtöön.

Unigalluppiin sellaista, että täällä ei juuri päiväunia nukuta. Rytmi on siksi vähän hakusessaan, mutta illalla simahdetaan n 20-23 viimeistään ja yhdellä yöheräämisellä on menty nyt, n. 4-5 aikaan. Aamulla herätään n 8.30-9, mutta sitten päivä sujuu miten milloinkin. Päiväunet on ½tunnista 4 tuntiin, ihan riippuen päivästä. Ja sitten jos on valvottu useampana päivänä voi olla päivä, että vedetään 2x3h. Mutta eipä tuo haittaa, se yövalvominen oli selvästi hankalampaa.

Meidän Justiina ressun vatsa on yht'äkkiä meenyt kovaksi. Tai siis pariin päivään ei kakka vaan tullut, sitten kun tuli (avitin vähän kuumemittarilla, kun toinen ihan itki ja punnersi, eikä mitään tullut) tuli täysvaipallinen ihan normaalia kakkaa, ei mitään kovanoloista. Mistähän tämä voi johtua, tietääkö kukaan? Korvikkeen määrää on jouduttu lisäämään, joten voisiko tuo olla syy? Toisaalta korviketta on kuitenkin annettu koko ajan. Voiko sille yht'äkkiä herkistyä? Vai olisko vaan jotain normaalia mahajuttua? Vai vaikuttaisko syömäni pääsiäissuklaa????

Nimim. epätietoinen
 
Annette :hug:

Meillä 14.30 neuvola, pitää vissiin itellä lähtee käyttää vaikka rokotus onkin... Mä niin vihaan pitää lasta sylissä rokotuksen ajan, se tunne on iha kamala! Mut just sillon on tyttö päikkäreillä niin ei päästä koko porukalla lähtee. :(
Meillä päivärytmi on aika kiva, poika nukkuu yön 20.30-8.00 syö viiden aikaa mut jatkaa samantien unia. Ysin jälkeen ½-1h unet, n.11-15.00 nukkuu ulkona. Illalla sit joko reilun tunnin unet ulkona tai kahet ½h unet sisällä ja ulkona. Passaa mulle oikein hyvin näin :D Ja koko porukalle.

Asiasta viidenteen Kärpät on rautaa :heart: :wave: :D

Ja luin eilen Vauva-lehtee ja sielläpä sanottiin näin "Väsyneen ihmisen sokeriaineenvaihdunta muuttuu, elimistö alkaa pantata energiaa ja rasvaa alkaa kerääntyä..." Että näin, tässä selitystä jos ei läski lähe :LOL: En ite koe olevani väsynyt ku ainaki 3 yötä viikossa saan nukkua niin paljon ku haluan, mies hoitaa yöheräämiset. Viikolla sit saan kuitenki (lähes) joka yö yhen 5tunnin pätkän nukuttua. Poikkeuksia on toki ja paljon, esikko herää vessaan, tyttö saa kauhukohtauksia... mut kuitenki saan nukuttua niin ettei pitåäs väsymystä sen takia olla mutta onpahan tuossa ainaki yks selitys taas :D B)
Entiten väsymystä kertyy lasten kiukuttelusta ja tappelusta, eli siitä ihanan ihanasta uhmasta... :whistle:

Mut kirjottelenpa lisää kunhan on käyty neuvolassa :wave:
 
ai niin Mihlalle oon kade B) Tuosta laihtumisesta...

Mä täällä taas yksin höpötän vaan :D

Mutta tuota istuin asiaa kans vielä! Esikolle ostettiin just kaukalon jälkeen tuommonen pienempi istuin joka käy ihan vauvasta lähtien. En kyllä tuommoseen vauvaa laittas... :whistle: Mut äkkiä ahtaaksi kävi ja ku tuli ilmi et kolmas istuin pitää takapenkille mahtua niin ainut vaihtoehto oli sit ostaa markkinoiden pienin kaukalo, ja kaks Britaxin Two Way Eliteä. Elite on minusta ollu älyttömän hyvä! Sitä kyllä kans en suosittele ihan 6kk ikäiselle vaan just jotain vajaan vuoden ikäiselle. Kunhan vauva kasvaa kaukalosta ulos niin se sit menee keskipaikalle selkämenosuuntaan, Eliten ku saa laittaa kakspiste vöilläkin kiinni ja tukeva on, siinä ne lisäkiinnitys remmit pikalukoilla. Tyttö sit toiseen Eliteen reunaan kasvot menosuuntaan ja esikoiselle yritetään metsästää parhaillaan vyöistuinta joka mahtuu takapenkille... Pitäs olla mahollisimman kapea, onko kellää suosituksia??? Esikko ei vielä oon sitä 15kg (nyt 14kg) eikä 3v vasta ku ens kuussa... Mut katellaan jo valmiiksi, penkkien vaihtokin tulee eteen vasta joskus syksyllä, riippuu vauvan kasvusta.
Näin meillä... :D
 
Istuimista pikaiseen...

Meillä mentiin esikon kohdalla Britaxin rock-a-tot-kaukalolla ja seuraavana oli Two-way-Elite.. Oikein hyvin toimi kummatkin, nyt esikko on pelkällä korokkeella. Samoilla kokeillaan mennä kuopuksenkin kanssa, ellei ongelmia tule..

Tänään tuli Kelalta kortti, jossa ilmoitetaan, että' meidän omavastuut on nyt kasassa matkakulujen suhteen, eli loppuvuoden ajan kuljetaan sairaalareissuille Hipun kanssa täysin ilmaiseksi ilman omavastuuosuuksia.. :D Myös verolaput tulivat ja takaisin saadaan reilusti.. Ei pe 13.pvä olekaan ihan huonoa onnea täynnä..
 
Annette-79 harmaana
Meilläkin tuli miehelle verolaput.. rutkasti sai palautuksia.. itse jännään tuleeko taas persnettoa, niin ku viimeksi. Tuskin kuitenkaan ihan niin paljoa, että menis fifty-fifty miehen palautusten kans, eli voiton puolelle tämä vuos :D (tai siis viime, tai miten sen ny ottaa... kuitenki :LOL: ).
 
mammadi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 11:24 Kränä kirjoitti:
Annette :hug:

Ja luin eilen Vauva-lehtee ja sielläpä sanottiin näin "Väsyneen ihmisen sokeriaineenvaihdunta muuttuu, elimistö alkaa pantata energiaa ja rasvaa alkaa kerääntyä..." Että näin, tässä selitystä jos ei läski lähe :LOL:
Mä ajattelin IHAN SAMAA kun luin sen jutut :LOL:!Nyt voi hyvällä mielellä pistää pullaa naamaan ku ei tästä laihduttamisesta kuiteskaan mitään tuu ennen ku alkaa kunnon yöunet!

Oon lukenu teidän tammivauvojen vanhempien juttuja alusta asti, mutta en oo uskaltautunut kirjottamaan mitään..!Paljon oon saanut teiltä vinkkejä ja vertaistukea,kiitos :hug: !Mulla on 28.1.07 syntynyt tyttö.
 
Heippa!

Eilen käytiin tytsyn kanssa 3kk neuvolassa! Painoa oli 4625g (3160g). Kuukuadessa painoa tullut n.500g. Pituutta 58cm. Syntymästä venähdetty siis kymmenen senttiä.
Perunaa käski ruveta maistattaan kun tota painoo ei niin älyttömästi oo tullu. Mutta pituutta on kumminkin tullu hyvästi. Pitkä ja hoikka tyttö meillä. Mutta onko liiankin hoikka? Tissiä siis nyt pelkästään saapi. onko muut täällä vielä perunaa maistattanut? Kun tuntuu että aika pieni toinen vielä on. Sanoi se terkka myös vielä että korviketta ei suosittele kun maitoo kerta riittää vaan mieluummin siis tota perunaa.

Jep rokote saatiin mekin. Ärsyttää toi meidän neuvola siinäkin mielessä ettei siellä sanottu et voi tehä itkuiseksi ja nostaa kuumetta ja että kannataa varulta käydä suppoja ostaa. (nnitähän jotkut täällä on antaneet.) Itse sitten vasta tosiaan kun kotiin tultiin niin illalla täältä luin! No lämpöö ei noussu eikä myöskään ollu itkunen. Ehkä vaan tavallista väsyneempi kuten oliko se nyt Poion Jere!?
Iskän sylissä katto jäkistä. Tosin ei tainnu kärppien voitto kiinnostaa kun uni voitti! :)

Kiva teille jotka jaksatte kirjotella päivittäin. Itse kyllä käyn lukemassa mutta kirjottelemaan ei aina taho aikaa löytyä.

Bikini kuntoon tuskin pääsen enää koskaan. on niin kauheet raskaus arvet!! Niistä läskimakkaroista puhumattakaan!!! :whistle:

Iitta ja Venla 3kk
 
Neuvolassa käyty, poika 3kk4päivää ja 6205g (3355g) ja pituutta 62cm (52cm). Hyvin meni, ei ees rokotusta saatu ku on se antibiootti silmiin :) Saa iskä käyttää viikon päästä piikillä. Oli kyllä kiva yllätys ku tätinä oli esikoisen ajolta tuttu sijainen, tosi kiva tyyppi! Siellä piti olla joku muu jota en oo ikinä nähny... Unohtu vaan siinä höpöttäessä kysyä kaikki ne jutut mitä piti mut saa ukko sit kysellä ens viikolla :LOL:

Rokotusohjelma vaihtui juuri esikon aikaa ja ne uudet rokotteet pitäs olla niin lieviä ettei niistä tuu mitään kuumetta tms. Esikolle ne ostettiin ite silloin ihan varmuuden vuoksi ja koskaa ei oo tullu kellekkää niistä mitään, meijän lapsilla siis. Ei meijänkään neuvolassa oo enää suosittu niitä suppoja piikin jälkeen, sit vaan JOS tulee jotain... Mut kuulostaa aikalailla et meillä täällä on ihan eri neuvot ku muilla :D
Ja sitä lättäpäätä täti katto ja sano et jumppaa vaan paljon sinne toiselle puolelle, ei oo vaarallista ja pää muotoutuu kyllä vielä. On ihan normaalia kuulemma.
Ja taas kehuttiin rauhallisuutta ja mahotonta hymyilemistä =)

Niin ja mammadi mukaan vaan kirjoittelemaan!<br><br>
 
Tervehdys mammat!

Huomenna olis sitten lähtö sinne parin viikon reissuun. Eniten mua jännittää siinä reissussa se, että miten kestän olla lukematta teidän juttuja.. B)

Mä olin tosiaan se, joka alkoi puhumaan niistä bikineistä... Loppujen lopuksi löysin kaupasta sellaset, jotka istuu ylhäältä hyvin, joten aion laittaa ne kyllä rannalla päälle. Eikös se ole niin, että rasva sulaa kuumuudessa?! :LOL: Mieskin sanoi, että ihan ok ovat, vaikka en kuulemma näytä enään miltään parikymppiseltä. Mitäköhän se sillä tarkoitti?! :LOL:

Nyt pitäis mennä pakkaamaan.

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa, kun tännekin on luvattu kivoja kelejä!

pulleroballerina ja Saku
 
Kränä: hui! luin viestistäsi, että pojallesi ei annettu rokotusta, kun on antibiootti silmiin. Meidänkin pojalle on kaksi eri antibioottia silmiin, mutta niin vaan tökkästiin rokotus keskiviikkona. Arvelluttavaa! Vähän pelottaa, mitä riskejä siitä voi olla. Mainittiinko mitään, mitä rokotus ja antibiootti voivat aiheuttaa yhdessä? Meillä on muuten lähes samana päivänä syntyneet pojat, kun meen poika syntyi 10.1.

Pitäisikin varmaan alkaa muutenkin kirjoittelemaan tänne. Välillä olen lueskellut, mutta jotenkaan en ole toimertunut ennen kirjoittamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:26 Erica kirjoitti:
Kränä: hui! luin viestistäsi, että pojallesi ei annettu rokotusta, kun on antibiootti silmiin. Meidänkin pojalle on kaksi eri antibioottia silmiin, mutta niin vaan tökkästiin rokotus keskiviikkona. Arvelluttavaa! Vähän pelottaa, mitä riskejä siitä voi olla. Mainittiinko mitään, mitä rokotus ja antibiootti voivat aiheuttaa yhdessä? Meillä on muuten lähes samana päivänä syntyneet pojat, kun meen poika syntyi 10.1.

Pitäisikin varmaan alkaa muutenkin kirjoittelemaan tänne. Välillä olen lueskellut, mutta jotenkaan en ole toimertunut ennen kirjoittamaan.
EI HÄTÄÄ!!!! Ei sillä kuulemma mitään lääketieteellistä estettä oo ettei sais laittaa. Sano vaan et annetaan antibiootit vaikuttaa rauhassa ja pistetään rokotukset voimaan vasta sitten.

Mulla ei näymmä oo taas muuta tekemistä ku roikkua tässä koneella \|O Ei vaan jaksa tän flunssan takia mennä pihalle, muut siellä ovat. On ihan veto pois edelleen. Varmaan mahtavat kirjotusvirheetki on ku silmät harittaa :LOL:
 
tuosta istuin-asiasta vielä. meillä esikko siirtyi kolmanteen istuimeensa 2,5v ja 12kg. sellaiseen korokkeeseen jossa selkätuki ja vyönalennin. kun vauva syntyi niin oli siirryttävä tuollaiseen koska ei muuten mahdu autoon. mies on niin pitkä ettei hänen taakseen mahdu kaukalo eikä olisi tuossa tukevammassa istuimessa esikon jalat mahtuneet. sit jos olis keskellä ollut 3pistevyö niin olis kaukalon saanut keskelle. tukevampi ei mahdu koska miehellä penkki niin takana kun saa ja silti on miehen jalat "huonosti".

miisalla alkaa olla vähän meininkiä käsien löytymisessä. eilen illalla ihmetteli niitä mut aamulla oli taas kadoksissa. mut illalla taas alkoi ymmärtää.

nyt häivyn suihkuun :wave:
 
Heips! Joku kysyi perunasta joko on alotettu antamaan. me kokeiltiin 1½viikkoa perunaa ja porkkanaa mutta poitsu sai niistä iltasin vatsan väänteitä, niin lopetin nyt kokeilemisen....turhaan vielä sitten kiusaan toisen masua jos ei ole valmis. meillä taitaa olla aika herkkä vatsainen vauva. Kun rotarokotteestakin reakoi.

Mutta piikistä ei tullut mitään oireita :)

Annoin yksi ilta supon kun kitisi niin kovasti vatsa puruja...niin meilläpä se ei oikein pysynytkään siellä pepussa...työnsi sen aina pois vaan...jouduin pitää sormea siinä pepun suulla niin kauan että suli sinne, kun muuten se pulpahteli sieltä ulos.
Onko teillä pysyneet supot pepussa?

Meillä on alkanut todella suuret pulauttelut. saattaa vasta tunninkin päästä pulauttaa oikein kunnon piimät ulos. Niin että itekin saan olla kokoajan paitoja pesemässä iteltänikin. Yöllä ei pulauttele ollenkaan mutta päivisin. Voisiko johtua kun päivällä touhottaa kokoajan käsillä tai heiluu niin se maito ei vaan pysy sisällä....välillä jos se on lattialla ja kitinä alkaa ja nostan sen pois niin on sylissä ja tulee kamalat puklut...se vaivasi sitä siellä lattialla ja sitten helpotti kun tuli ulos.
Ei pulautellut vauvana juurikaan...tai siis pienempänä...onhan tuo vieläkin vauva.

Hei eihän kellään olisi hyvää esim marjapiirakan ohjetta pellillistä? Tai jotain muuta ohjetta uunin pellille....leivoin tuossa mokkapaloja. Nyt voisin leipoa jotain muutakin kun tuosta saa niin hyvin paloteltua paloja pakkaseen ja sieltä saa otettua just sopivan määrän :)
 
Voi kitinä!!
Nyt meilläkin on ollut pari päivää, erityisesti tänään jatkuva kitkutus. \|O Äsken vasta taisi (toivottavasti) rauhottua sänkyynsä lopullisesti. Hirvittää, jos se taas alkaa. \|O
Esikoinenkin on ollut taas kunnon uhmis meiningillä. Kyllä on itä-Tampere raikunut ja kunnolla... Ei jaksais.
Naapuritkin jo katseli sillä silmällä, että eikö tuo lastansa osaa hoitaa, kun aina huutaa. Vai tuntuuko siltä vaan itsestä, voipi olla.

Pitäis nukkua jo lujaa mutta täällä taas. Yksi riippuvainen ilmoitautuu. B)
Ostin eilen taas värinpoiston. Niin tein viimeksikin vauvan ollessa saman ikäinen.
Kai mulla joku hormonituotanto pistää haluamaan tukkaan jotain huomioväriä :LOL: Pitäisi vielä keksiä mitä sitten, kun pohjasta tulee kauniin oranssinkeltainen. :saint: Kai jotain hillitympää, ettei pää ole sävy sävyyn huomioliivien kanssa.

No nyt taitaa taas mennä väsyneeksi. Moro!
 
epuska
voe tokkiisa!

Myyra Haluan lohduttaa sua yhdellä hauskalla jutulla. Oltiin tytön kanssa tulossa bussilla kaupungilta kotiin. Justiinalle iski ilmeisesti nälkä kesken matkan, ja bussi alkoi raikua. Koska meillä ei edes tuttia huolita, niin mikään ei auttanut, otin tytön pois rattaista ja pidin sylissä koko matkan, mutta naama punaisena vaan huudettiin. Muut matkustajat katseli mua sillein kulmien alta vähän säälivästi ja tyyliin "eikö tuota nyt saa hiljaiseksi", mutta kukaan ei sanonut mitään. Sitten yhdellä pysäkillä tuli pari pikkupoikaa rattaissa isänsä kanssa, ja vanhempi pojista huusi pari kertaa kirkkaalla kovalla äänellä Justiinaa osoittaen "ISI; kato tuota!" :LOL: Toisella kerralla, samalla tavalla bussissa pari pientä poikaa on alkanut HUUTAMAAN kovalla äänellä toisilleen, kun "Ei täällä kuule kun toi vauva karjuu!" :LOL:

Vahingoista viisastuneena olen sitten aina ennen lähtöä antanut maitoa tytölle. Mutta eipä tuo kitinä silti oikein helpota. Tuntuu, että vauvalla on tylsää, odottelee, että äiti kantaa, että pääsis vähän liikkeelle. Sitten on olo ok. Oppisipa pian liikkumaan... :x (Lause, jota tulen vielä katumaan.)
 
Huomenta päivää! =)

Oi että, Ville nukkui viimeyönä tuon kitkuilun jälkeen 5h ja 3h syöntiväleillä. Mahtavaa! :heart:
Ihan ihme päivä olikin. Ruoka ei maistunut, tutti ei maistunut. Mikään muu ei oikeastaan kelvannut kuin kävely lentokone-asennossa.
Olisikohan tämä joku ruokarytminvaihdos-juttu?

Oli niin tosi kummallista, kun Villelle ei ruoka kelvannut! Lukaisin tuossa pikaisesti, että jollain muullakin on ruuasta kieltäytymistä ollut. Vaikkakin yöllä, mutta olisikohan tämä 3,5kk joku virstanpylväs taasen?

Takaisin Aamulehden pariin. Kiitos tv:n lastenohjelmille. :D
 
HUomenta!

Mies lähti taas, koskahan se on viimeksi ollut kotona meidän kanssa? Haluttais tehdä jotain perheenä, mut meidän perhe on ilmeisesti kutistunut taas neljään. :snotty: "I'm a martyyyyr..."

Nooh, ajattelin olla reipas ja opettaa lapset kertaheitolla miten pyöräillään kauppaan ja takas. Ja tietty sinne kauimmaiseen kauppaan et pääsee kunnon markettiin! :LOL: HIeman kyllä jännittää tuo nelivuotias, oppimaan innokas, sai nimen hauskimman...No ei Aapo kuitenkaan. Kauheaako laulattaa. Niin siis se jännittää et miten se tottelee jarrutus käskyä. Ja jaksavatko sitten pyöräillä koko matkaa. Tytöllä on aivan liian pieni pyörä. Eli tiedossa rahan menoa kun aikuisten pyörätkin pitis ostaa. Ja kypärät. Onneksi aikuisten pyörät on yleensä pidempi aikainen sijoitus kuin lasten pyörät.

Tuohon penkkiasiaan minäkin. Meilläkin oli varastossa pari kokoa kaukalomallia, sitten yksi isompi kaukalomalli (9kg ylöspäin) ja sit käytössä se malli mistä saa selkäosan pois että tulee koroke ja sit pelkkä koroke. Luovuttiin sit kirpparilla noista kaukaloista ja sitä seuraavasta mallista ja ostettiin ihan uusi kaukalo niillä rahoilla. Ja meilläkin on nyt pitkään singutettu vöitä isommalle ettei tarvi ihan vielä ottaa niitä pehmusteita pois. Toiveissa olis että vasta syksyllä kun tulee taas paksummat vaatteet niin sitten. Mutta sen näkee sitten. Seuraavaa mallia en ole vielä miettinyt, mutta kun kerran kehuitte niin tarkistampa sen Two-way-eliten. Jos se tulis tarjoukseen tässä odotellessa.

Mutta aurinko paistaa ja mie vaan täällä sisällä istun. Ei kyllä nyt pitää lähteä suunnittelemaan ulkoiluvaatetusta. Hieman on nimittäin itselle tuulipukutakki piukka tosta lanteilta :LOL: Liian vähän lenkkeilyä. :ashamed: Ja liikaa suklaata :p

Vilipi ja Krista 3kk1vko ja joitain päiviä päälle
 
Annette-79 harmaana
VILIPI se on Kaapo, ei Aapo ;) (terveisn pilkunviilaaja :LOL: ).

Cukkis, suppo pitää laittaa silleen jänskästi, että pysyy... mitenhän sanoisin. Eli peukalolla painat peppureiälle ja hierot muutaman kerran ylhäältä alas. Vauvan pitää rentouttaa peppu, että se jää sinne. Muutaman kerran jälken onnistuu ku vanhalta tekijältä =)

Taas meni yö yhdellä syötöllä jippii. Poika on muuttanut rytmiään sen verran, että iltaisin käy nukkumaan n.klo21. (aiemmin siis 19-20). Ja viime yönä söi kolmen aikaan ja jatkoi uniaan liki seiskaa. Ja taas aamulla kakkasi vihreetä kakkaa... mikähän ihme sillä voi olla. Mietin voisiko se johtua siitä, että on siirtynyt kokonaan korvikkeelle? Eli aiemmin olisi saanut kuitenkin rintamaidosta sitä ohuempaa "lirua" joka olisi pitänyt kakankin "normaalina". Ajoitus ainakin sopisi, eli mahavaivat alkoi samoihin aikoihin kun rintaruokinta loppui.

Olen huomannut, että röyhtäyttäminen on meillä tosi tärkeää. Jos esim. yöllä jää röyhtäisemättä, niin aamusta kitisee ja pikku ilmakuplia nousee vähän väliä. Viimeyönäkin koitin röyhtäyttää,mutta poika oli niin sippi, että nukkui vaan eikä osallistunut touhuun. Niimpä röysky jäi tulematta ja jo oli aamulla ilmaa maha täys.

Mut oon onnellinen, et ne kauhuhuutokohtaukset on ainakin loppu tältä erää. Jäi vaan selviämättä mikä oli hätänä kun kerran nuo vihreät ulosteet siitä oireilusta jäi.

Pitää alkaa suunnittelemaan remppamiesten muonitusta (appivanhemmat tekee remppaa ja sukulaisia on siellä talkoissa). Teen joko broilerin minuuttipihvejä tai uunilohta :p


:wave: Mukavata viikonloppua!

Annette ja Joonas 3kk2pvää
 

Yhteistyössä