TAMMIVAUVAT 2007

Hei pitkästä aikaa :)

Meillä on hiljaista, kun molemmat miehet nukkuu. Tänään laitoin Röllin varastoon nukkumaan on niin kamala tuuli. Katsotaan kuinka mamman käy... Tietysti jäi taas itkuhälytin laittamatta...

Meillä juodaan iltamaito Mam ultivent pulloista ja ne on myös sellaisia bakteeripesiä, jos ei huomaa joka kohtaa pesasta. Iltasella laitetaan pullo kasaan ja käytön jälkeen se jää likoamaan kylmään veteen. Pesen pullon seuraavana päivänä ja se menee odottamaan keittoa. Keitän pullot (kaikki 4 jotka meillä on käytössä) aina yhdellä kerralla.

Rölli nukkui jo yöt 21.00-(5.30-7.00), nyt on tullut kolmen syöttö takaisin... Kävikö muille näin? Tämä lienee rytmin muutosta, kun mies täyttää kolme kuukautta ensiviikolla.

Joku puhui BabyBluessista. :attn:
Meikä vollotti kolme viikkoa siitä lähtien kun tultiin kotiin. Voisin itseni muistaa istumassa keskellä sohvaa pojan kanssa ja vain pillitin ja pillitin. Ihmettelin, jotta mikä on kun kaikki kuitenkin on mallillaan. Minä en tiennyt moisesta ennen kuin olin sen jo kokenut. Ei sitten tullut luettua "äidin herkistymisestä" tai "Synnytyksen jälkeisestä masennuksesta". Eihän BabyBlues ole synnytyksen jälkeistä masennusta kuin lievimmillään, mutta kuitenkin neuvola voisi hieman opastaa, jotta osaisi varautua moiseen tunnemyräkkään. Hoitamattomana seuraava aste on jo oikeaa masennusta jota ne tietysti neuvolassa jo seulookin. Tosin en minä vaan niihin kysymyksiin olisi vastannut sen kummemmin, kun vastasin vaikka olisin ollutkin masentunut. BabyBlues on kyllä niin vaiettu juttu ja se ei ole hyvä juttu. Aivan kuin siinä olisi jotain hävettävää vaikka kaikki sen kärsii jossain muodossa...
Olisin kiinnostunut tuleeko se myös silloin kun saa toisen lapsen? tai kolmannen?

Aivan kateellisena luen, jotta muutamat teistä on päässyt jo viihteelle. Tuli tuossa mieleeni, jotta uskaltaisiko sitä itsekin jo haaveilla. Mumma on pyytänyt Rölliä jo yökylään ja olen jo aloittanut pumppailut mahdollista yökyläilyä varten, jottei tarvitse vastikkeella mennä. Huolestuttaa kuitenkin se, että miten pienen rytmien käy ja miten yösyöttö, kun äiti ei olekaan paikalla... onko kokemuksia??

Rölli on alkanut lyömään jalkaa maahan... tuo tietänee kenties kääntymistä jossain vaiheessa. kädet ovat edelleen ihmettely asteella. Meidän pikku buddha. Jaksaa istua kädet vastakkain (tosin nyrkissä) tuijotellen niitä monta aikaa.

Onko muiden vauvoilla käsissä ja jaloissa ulkosyrjällä ihottumaa. Meillä on olat ja käsien ulkopuolet ja jalat kauttaaltaan ihottumassa. Alkaa olemaan vitsit vähissä jotta mitä niihin laittaa. Hoitovoide on yhtä tyhjän kanssa nyt olen laittanut zinkkipastaa. Saa nähdä kuin käy.

Meikä menee keittämään kahvia ja nauttimaan tästä ihanasta hiljaisuudesta.


=)
 
Bikinit.... :eek: No en oo koskaan tykänny bikineitä pitää, onneksi ei tartte nytkään alkaa sovittelee :D Uimapuku piti vaan laittaa isoin mitä kaapista löyty ku käytiin viimeks uimassa. Mä käyn 3-4kertaa viikossa hiihtämässä, lähes joka päivä tunnin reippaan kävelylenkin ja illalla vielä 30-50min steppaan ja ei prkele (anteeksi) nämä kilot tipu ollenkaa!!!!!!!!!!! Lisäksi vielä tämä et 4päivää viikossa hoidan yksin talon, lapset ja koirat... Edelleen on se 8kg lähtöpainoon ja siitä vielä 2kg ihka ensimmäiseen neuvolakäynti painoon vuonna 2003...
Vaikka oon antanu itelle 2-vuotta aikaa siihen eka lähtöpainoon niin kyllä pitää myöntää et välillä käyn tosi kamalia kamppailuja iteäni vastaan peiliin katsoessa :ashamed: Ilettää jo nämä läskit, mutta itse aiheuttamia ihan tarkoituksella et ei pitäs valittaa... Raskausaika ei kyllä kaduta ollenkaa ku annoin luvan itelle mässätä :D Oli niin ihanaa syödä vaan, kaikkea mitä teki vaan mieli. Mut sinänsä ku tietää ettei lantio edes kapene tuosta vielä puoleen vuoteen vaikka läskit lähtiskin. Viimeksikkin meni 7kk ennen kuin alkoi lantion luut lähenee toisia... :/ Noh, aika näyttää. Mut parani taas mieli ku sai purkaa tänne :)

Flunssa senkun jatkuu vaan. Ei pahana mut silleen että tuntuu ja veto on ihan pois. Isommat lähti jo mummilaan (siksi tässä joutaakin istua tähän aikaa päivästä) ja ovat vissiin yötäkin! Vauva nukkuu ulkona. Hieman on hiljaista ja orpoa :snotty:
Yöllä oli ihan hirveä myrsky! Tai ainaki kuulosti siltä et katonkin vie mennessään. Lunta oli aamulla sen verran et mummilla piti kolata piha tullessaan et sai auton meijän pihalle :eek: Kesä kesä... missä lie?
 
Röllimamma: meillä ainakin jokapaikassa muistutetaan ja kaverit puhuu siitä synnytyksen jälkeisestä tunnemylläkästä. Neuvolassa aina kysellään jne. Ja kaikissa sitä on tullu, meillä siis 3lasta. Vähän vaihtelee se aste, ekassa oli kaikkein pahin ku ei tienny yhtään mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Nyt oli lievin mut silti tuli itkettyä lähes joka asiasta :whistle:
Mä ku oon käyny viihteellä niin isä on jääny lasta/lapsia hoitaa. Ja jos se on käyny niin ite oon hoitanu. Yhessä on käyty pari kertaa, silloinki on lapset laitettu ite nukkuu ja mummo ollu täällä meillä yön. Ja jompi kumpi on ollu kuskina et on edes toinen tolkuissaan seuraavana päivänä. Nyt kyllä ajateltiin repäistä heinäkuussa ku on Ruka Open Air festivaalit et mennään yhessä sinne kuuntelee Sonata Arcticaa :) Saa nähä kuka haluaa ottaa vauvan hoitoon jos se vielä yöllä syö :whistle:
Ja yösyötöt meillä on kaikilla lapsilla menny niin et ne on pikkuhiljaa jääny pois eikä oo takas tullu. Esikko alkoi nukkuu täydet yöt (20.00-8.00) 4,5kk ikäisenä seuraava sit 3kk ikäisenä. Nyt vauva syö yöllä vielä viiden aikaa, muuten nukkuu 20.30-8.00 noin... Haaveissa on et jäis pian tuokin yks syöttä poies :snotty:

Kylläpä sitä asiaa nyt on ku on aikaa kirjoitella, jospa joku ees jaksaa lukea :D Siitä kantoliinasta oli taas puhetta. Taas yks päivä kokeilin meijän rengasliinaa eikä poika viihtynyt siinä ollenkaa. Kitisi ja vääntelehti vaan. Esikko on ainut jota oon kantanu repussa ku se ei kesällä vaunuissa viihtynyt. Ketään näistä en oo saanu liinoissa olemaan. Tämäkin vauva on sellanen joka viihtyy lattialla, seurailee vaan muitten hommia ja kattelee leluja. Mut ihana ettei tartte koko ajan raahata mukana :heart: Että näin meillä... Pitää vielä yrittää sitä rengasliinaa, jos vaikka kesällä ulkona sit vois poikaa siinä kannella. Jos ei ala luonnistuu niin sit kirpparille muitten kamojen joukossa :/
 
Annette pikaseen
RÖLLIMAMMA

Meidän pojalla on juuri kuvailemissasi paikoissa karheutta/ihottumaa.. lisäksi otsa on kuiva ja korvanlehdet.. Ja välillä on poskissa punoittavaa ihottumaa, mutta kerta sipaus krtisoonivoidetta auttaa.

Käytän karheusasteesta riippuen joko Aqualan L:ää, kortisonia (jos punoittaa) tai bebanthenia. Rasvaus aina auttaa hetkeksi.

Kutsu käy..............
 
Mellellekin onnittelut!!!

Mulla on tuon laihtumisen kanssa sama kuin Kränällä.
Viimeksikin paino tippui ihme sykleissä. Oli aikansa ihan hiljaista ja sitten lähti pari-kolme kiloa.
Nyt on hiljaista... :snotty:

Mulla on tuo lähtötilannekin sen verran luikku ja syötyä tuli (ihan omalla luvalla ;) ) että kestäähän tässä. Muistaakseni vuosi meni viimeksi, että oli suht koht oma itsensä.
Ens kevättä odotellessa siis... :D
Pyllystä on nyt lähtenyt 6cm ja matkaa alkuraskauden farkkuihin on vielä 5cm. Akamoinen preeria tuo meikäläisen ahteri on ollut viime metreillä. :LOL: Jälleen kerran olen onnellinen ettei miestä haittaa pienet muhkeudet suuntaan jos toiseen. Saapahan hänkin vaihtelua. :whistle:

Ville söi jo aikansa ihan "järkevillä" väleillä isompia annoksia mutta nyt on taas alkanut tuo jatkuva napsiminen.
Mun tavoite on odottaa ensi viikon loppuun asti ennenkuin aloitan maissin/perunan.
Huomenna Ville täyttää 14vko ja onneksi se 4kk häämöttää jo aika lähellä. =)
Ja toivottavasti kiinteät harventaa tuota jatkuvaa popsimista, eihän sitä tiedä.
 
Hei!

Eipä ole pitkään aikaan tullu istuttua täällä surffailemassa. Missäköhän lienee syy, kun ei ole oikein muukaan toiminta innostanut...En ole edes lenkillä käynyt tällä viikolla, ei vaan kehtaa. Ja eilen oli taas pitkästä aikaa sellanen tunne, että kun kerran kotoa pääsin liikkeelle niin en olis millään halunnu takaisin. Ja se lähteminen se vasta pitkässä kuusessa onkin! Ja toissaalta meillä on ihan ok kuntoinen tää meidän evakkoasunto, ei tässä mitään vikaa ole. Kaikki vaan meinaa painaa.

Painoako täällä oli vertailtu. Mulla on mistä pudottaa ja paljon! Olen haaveillut kauan jo useita vuosia että pääsisin siihen mitä painoin kun odotin esikoista eli 70kg. Mut painan aina vaan 85kg ja siihen varmaan jään loppuiäksi jos ei peräti nousekin vielä. Oikeasti minun ihannepaino on varmaan sen 60kg. Ei meinaa oikea ruoka maistua, mut kaikki muu senkin edestä. Sekin jo kielii hieman et kaikki ei taida olla tuolla mun pää kopassa ihan ok. Kunpa tulis pian taas neuvola! Bikineistä sen verran, et mieki ostin viime kesänä sellaset bikinit missä on se tuubitoppi yläosana. Ajattelin että uskaltaudun raskauden turvin niissä uimaan. Ja sitten se kiellettiin koko uiminen! Tänä kesänä ei ole raskauttakaan minkä turvin pitää bikinejä.

Ja sitten itse asiaan. Kristalle on tullut joku tehosyömiskausi. Aamulla vetas 2,2dl tuosta vaan! :eek: Ja sitten vielä seuraavallakin syönnillä toisen samanmoisen. Mut on se likka kakannutkin. Meille on normaalia että joka kolmas tai joka neljäs päivä kakkaa, mut nyt eilen ja tänään on joka vaippa ollu täynnä. Meillä ei ole noita rytmin muutoksia ollut kuin hetkellisesti ollaan nukuttu pidempään, mutta ei muuten. Että tuli mieleeni, voisko tuo olla esim. hampaiden tulosta johtuvaa? Yritin selailla muiden tekstejä, mutta ei muillakaan tainnu vielä hampaita olla? Kiinteitä ei olla aloitettu. Mutta kohta se on kai pakko kun ei meinaa isotkaan pullot riittää. Paitsi että eilen näin kaupassa ensikertaa 250ml kokoisia. Jokohan pitää siirtyä niihin! :whistle:

Keskimmäinen täytti eilen neljä. Kyllä ne kasvaa niin mahdotonta vauhtia ettei meinaa perässä pysyä. Ihan harmittaa välillä että miksi sitä silloin kahden ekan kanssa odotti että kasvaispa ne nyt vähän. Ja nyt harmittaa kun ne todellakin kasvaa. Mutta tulin siihen tulokseen, että kaikki ikäkaudet on ihania ja monia vielä tulossa. Haikeeta. :snotty:

Ja minun mielestä mulla se babyblues on ollu samanlainen kaikilta. Nopea, koko kroppaa tärisyttävä viiden päivän rysäys ja sitten helpottaa että itketään enään. Mut tosiaan kaikilta se on ollu. Sanoinkin kaikille että tekisin useamminkin lapsia mutta olen alkanut pelkäämään sitä hormonimyrskyä niiin etten toivoisi sellaista kellekään.Kristan synnytyksen jälkeen luulin ettei sitä tulekaan, mutta se tuli viiveellä kun Krista oli siellä keskolassa. Vuorokausi vierihoidossa ja mie istuin pöntöllä ja itkin. Onneksi se tosiaan menee viidessä päivässä ohi pahimmat. Vieläkin itkettää toisinaan tosi paljon, varsinkin viime päivinä. Mutta aika paljon mie laitan vielä kuitenkin tän evakon piikkiin.

Toivottavasti muilla paistaa aurinko! nimim. vähäluminen kesä haaveissa vainko on mun?

Vilipi ja Krista
 
Lekurit ei suostu antaman imettävälle äidille kortisonia(prednisolonia..) viikon hevoskuuri kun täytyis ottaa et yskä lähtis..en tiiä mitä se aiheuttaa kait samaa kuin itellekin kun kauan syö et oma kortisonin tuotanto lakkaa kun sitä tulee muualta kehoon..näin mä päättelin kun ei mulle oo siitä sen kummemmin sanottu et mitä ja miksi..
myyräkö vai kuka sitä kyseli... :/
niin ei ne paikallis tuotteet eli nenä ja keuhkoihin vedettävät ei oo niin kuin tuo kortisoni tabletit.... juu pitänee harkita pe meen uudelleen lekuriin jos ei oo tosiaan tällä kuurilla menny pois tää köhä..


Juu en tiiä mikä kausi jerellä menossa vai mikä johtuuko tosta antibiootista vai mistä kun repii ja riuhtoo ja potkii ja sätkii sängyssä,ei nuku ei ja 2h on syötön väli :headwall: siis oikeesti...meinaa ruveta väsyttämään oikeesti... \|O viimeksi pe ja la välisenä yönä tosiaan vetäisi ensin 6h ja sitten 3h :D toivottavasti pikaisesti ohi menevää.

Nappa ja Jere 3kk ja 8pvä <br><br>
 
Tein kaupat tuolla kirppari puolella kahdesta haalarista viikonloppuna.
Laitoin rahat myyjän tilille maanantaina ja äsken hain vaatteet postista!
Ihanat olivat! :heart: Toinen haalareista on ihana vaalean sininen fleece haalari, kasvunvaraa vielä vähän ja pituutta saa sit vielä lisää kääntämällä puntit auki. Sit toinen oli kevät/syksy haalari, joka menee Jerelle sit syssymmällä.. ;)
Ootteko muut ostaneet ton kirpputorin kautta? Mä tilasin sillon mammafarkut ja nyt olen aina väliinsä tehnyt mukavia löytöjä sieltä. Kertaakaan ei ole kusetettu, vaan aina on tullut sitä mitä olen ostanutkin.
Tuon kautta lahjoitin kassillisen pieniä vaatteita elokuussa syntyvälle vauvalle. :heart: Olen itse saanut niin paljon noita pieniä vaatteita, etten edes halua niistä rahaa. Parhaimpia olen laittanut äippäpakkauksen laatikkoon jemmaan.. :whistle:

Mä en ole puntarissa käynyt pariin viikkoon. Mulle tuli pakkomielle vaakaan Painonvartijoiden aikaan, enkä haluu samaa mielentilaa
enää takas.
Mulla onkin nyt sit vaan tavotehousut, mihin haluun vielä mahtua!
Vielä ne repsottaa vetskarin kohalta ihan auki! :LOL:
Vaunulenkkejä tulee onneks tehtyä joka päivä, ja sauvakävelyllä tulee käytyä kolmisen kertaa viikossa.
Jumppakorttikin mulla on, mutten ole sinne vielä saanut itseäni revittyä.
Se on voimassa elokuuhun asti, ja 15 kertaa olis käytettävänä. Ehkäpä tässä joskus.. :snotty:

Poio&Jere 2pvää vajaa 3kk! :heart:
 
Minäkin tiedän mitä on pakkomielle laihduttamiseen, joskus sairastuin bulimiaan ja siitä on jäänyt ahmiminen eri tunnetiloissa, eritoten masennukseen. Onneksi oksentaminen loppui terapian avulla.

Poio: Mie olen kans ostanut tuolta kirpparilta. JOskus muutama vuosi sitten ollaan tilattu vaunut sisaristuimella ja talvirenkaat ja kummatkin matkahuollon kautta sen kummemmin näkemättä. Vaatteita en ole täältä ostanu mut huuto.netistä kylläkin itselleni. Olen minäkin ollut tyytyväinen ostoksiini, ei ole ollut huijareita.
 
Minäki paljon kattelen ja ostelen just huutonetin ja tän kirpparin kautta vaatteita ja tavaroita. Kertaakaan en oo tullu huijatuksi. Ja myynyt olen eteenpäin kans nuita kalliimpia juttuja ja kivasti on kaikki pelannut. Kyllähän se välillä mietityttää mut no...
Me käytiin sitten vauvan kans kolmatta kertaa tänään kaupassa :D Olla öllötti vaan ja katteli ympärille kopassaan. Ei olla turhaa reissailtu... Pitäs alkaa vähitellen enemmän käymään ettei sille mitään pelkoja tms tuu... Ostin vauvalle ens talveksi ( :whistle: ) toppapuvun. Sitä pidemmän aikaa hiplanneena ja unelmoiden tänään sitten vain pistin kärryyn ja ostin. Eikä vielä ees kaduta, kallishan tuo oli vaikka alennuksessa (40e) ku ajattelee et menee vain pari kuukautta taas... Ei mieskään mitään sanonu. Ostin sen vauvahaalarin joka makso 35e ja käytettiin sitä vaan muutaman kerran ,ne alkuajan pakkaset ei päästäny meitä ees ulos ja nyt se on jo liian lämmin näille ilmoille. Jospa tuo Reiman puku sit menis vähän kauemmin...

Kyllä ollu ihan outo päivä ku kahestaan oltu vauvan kans. Pitäny ihan keksimällä keksiä tekemistä, mut onpahan saanu antaa 100% huomion pelkästään vauvalle :heart: Ja tuloksena niin ihana ilta et poika nauraa kikatti mulle vaikka kui paljon ja kauan :heart: Nyt pitäs vaan vielä alkaa siivoukset tekee et pääsee itekki nukkuu. Aamulla lapset kotiutuu, saa nähä millasta kiukuttelua sitten on :snotty:

Niin ja tuohon puntarin vahtaamiseen mulla kans on kokemusta... Nuorena sitä muka oli niin läski ja kaikkee :eek: Kokoajan piti jotain kuuria olla tms. hoh hoi! Nyt sen tajuaa miksi joku joskus huomautti et pitää varoa niitä anoreksiaa yms. Mullaki on tuolla kaapissa ne tavoitehousut ja nyt on onneksi mies sanomassa millon pitää jättää välistä ne kalorin lukemiset jne... Ja tosissaan ku on päiviä ettei jaksa niin kyllä jää steppailut ja muut ihan vaan sen takia etten ala liikaa ressaa läskien takia vaan kulutan neki energiat lasten kans olemiseen. Onpas taas asiaa... :LOL: <br><br>
 
Nappa: No onpas erikoista, juuri Prednisolonia mä söin tullessani raskaaksi.
Mitään muuta haittaa siitä ei sanottu olevan, kuin että se lisää riskiä raskausajan diabetekseen. Onhan kortisoni kuitenkin elimistön oma aine.

Kesällä vaihdoin Entocortiin, joka ei imeydy niin verenkiertoon vaan vaikuttaa juuri siellä missä pitääkin (ainakin näin sisäelimissä). Vaihto vain sen takia, että Prednisolon ei sopinut mulle. Vauvalle siitä ei olisi ollut mitään haittaa.
Käsittämätöntä, että lääkärisi antavat sinun mennä huonoon kuntoon! Kysy mielipide toiseltakin lääkäriltä. Täytyyhän äidin olla kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsiansa.
Prednisolonia on syöty raskauden ja imetyksen aikana maailman sivu.

Meidänkin vauvan hermo-ongelma on synnytyksessä tullut, mihin ei lääkkeet ole vaikuttaneet. Tänään muuten oikean puolen poski liikkui hymyn mukana. :D Pikkuhiljaa kaikki korjaantuu. :D :D

Kortisonipillerit eivät muuten vaikuta omaan tuotantoon, jos ne ottaa aamulla klo 7-9.<br><br>
 
Ai niin.
Me päätettiin odottaa miehen 30-v synttäreitä ettei mun tarvi mennä siihen nipsis napsis-leikkaukseen. Helpotuksen huokaus! Pelotti jo koko juttu.

Eikä me päästäkään lauantaina niihin bileisiin. Sinänsä hyvä, koska mun tavoitehousujen vetskari ei mene edelleenkään kiinni, mikä sen piti tehdä lauantaihin mennessä. :whistle:
Nappi koskettaa jo toisen puolen reunaa... :LOL: :saint: Eipä ole tullut kovasti käytyä kävelyillä tuolla myrskyssä. Heh. Onneksi tässä on ihan rauhassa aikaa katsella kuinka sitä kutistuu.

Mäkin kyttäsin joskus vaakaa haukkana. Olen aina ollut aika laiha ja siltikin ihmeen kyttäystä oli. (Johtui paljolti ex-miehestä joka valitti, että mun reidet on kamalan paksut lähestulkoon jatkuvasti. Silloin olin 174cm+ 59kg...saamarin pässinpää-äijä.)

Tämä mittanauha+tavoitehousut on siitä kiva, että tuloksia näkyy vaikka vaaka itsepäisesti jämähtäisi johonkin lukuun. :D
 
ja tuohon paljon puhuttuun lähtöpainoon matkaa 5kg. ei kamalaa stressiä asiasta vaikkakin päätettiin miehen kanssa nyt syödä herkut kaapista loppuun ja sit jatkossa ostellaan harkiten. tähän asti on aina ollut läjä herkkuja kaapissa. ja muutenkin tarttee taas ruveta kattomaan mitä suuhunsa laittaa. ja kuntoilla yritän sen mitä pääsen. nyt vain kerran viikkoon pääsen yksin, mut yritän iltaisin jumpata ton esikon avustuksella. ja tietty vaunutellaankin ajoittain. ja tänäänhän minä tein "todella kevyttä" kinkkupiirakkaa, rahkapullia ja hedelmärahkaa :whistle: rahkat oli menossa vanhaksi ja pullat menikin suoraan pakkaseen. ja palanen piirakkaakin menee vierasvaraksi tuonne pakastimeen.

neuvolassakin käytiin neitosen kanssa. 4750g ja 57,5cm. painokäyrä jo -5. rokote saatiin ja nyt iltasella alkoi kiukuttelu. annoin kylvetyksen jälkeen supon ja nyt nukkuu onnellisena.

nyt painun nukkumaan ja tuun taas huomenna kurkkimaan mitä te ootte touhunut.

:wave:

t.mikki ja miisa 3kk
 
Huomenta!

Mikki, mitä tuo miinus tuossa tarkoittaa? Ja yleensäkin. Kun meille sanotaan aina vain että nousua tai laskua tai notkahdusta niinkuin oli alussa. Onko nolla nyt se "normaali"? Meille on näytetty vain sitä jonkinsuhdejohonkin käyrää, minkä pitäis mennä suoraan vaakatasossa kait. Olen kaivannut ihan sellaisia perinteisiä pituus-painokäyriä.

Meillä ei vielä kikatella, mutta erilaisia kiljumisääniä kuuluu :LOL: On toisinaan korvat koetuksella! Ja tänään huomasin aamulla ekan kerran yritystä jalkojen suhteen,ne nousi eka kerran mahan päälle! :heart: Niitä on sitten kiva heilutella siinä puolelta toiselle.

Kyllä huomasi eilisestä kirjoituksesta etten ollut käynyt kunnolla ulkona moneen päivään. Ja joka päivä suorastaan tympäsee lähteä ulkoilemaan, mutta kyllä se ainakin minua piristää ihan uskomattomasti. Lapsikin nukkuu paremmin. Krista ottikin viime yönä takas eilisen univelkansa kun ei päässyt nukkumaan ulos päikkäreitä. Nukkui sitten viime yönä klo 21-7! Kun vaan itse tajuais mennä ajoissa nukkumaan.

Vilipi ja Krista 3kk1vk
 
Annette-79 harmaana
AH, mikä yö.

Joonas jätti yhden syötön väliin, puolen yön syötön. Nukkui klo 21-4.15, syöpäsi ja jatkoi unia melkeen kahdeksaan. =)

Mutta taas kakkasi vihreetä kakkaa :( Illallakin oli kovin kärttyinen. Nyt taas vääntelehtii tässä sylissä ja pierua tulee.

Jatkan aamuhommia :wave:

Annette ja Joonas tasan 3kk :heart:
 
Mä voisin ottaa tänne päin noita tein lapsukaisten hyviä yöunia. :wave: Nyt meillä ollaan alettu yhden syömiskerran sijaan syömään yleensä noin kolme kertaa ja herätys siinä viiden ja kuuden korvilla. \|O Ihan kiva oli tänäänkin taas herätä puoli kuudelta vaikka yritin poikaa valvottaa illallakin vähän pidempään, mut ei niin ei. Muuten ei haittaisi mitään, mut ku tietää ettei välttämättä pääse koko päivänä ite torkahtaan päikkäreille ja sit kun poju menee takas aamulla nukkumaan niin esikko on jo heränny. Uneliaita öitä tai lähinnä aamuja odotellessa...Mä, kun luulin, että kaikki vauvat nukkuu paljon ja pitkään aamulla... :whistle: ;)
 
Hei! :wave:

Meillä on muksu ollut ripulissa maanantaista lähtien, nyt näyttää, että alkas menemään ohi. Onneksi oli rotarokotus, nii oli vaan tosi lievä tauti.. ei käyty ees lääkärissä, ku Atte oli koko ajan virkku ja pissaa tuli joka vaippaan, joten kuivumista ei ollut havaittavissa ja kakkakin oli välillä kiinteempää.

Mutta nyt kakkajutuista muihin juttuihin. Atella on ens viikolla rokotetutkimus käynti (B-hepatiitti) ja 3kk neuvola, jossa annetaan kans rokotus, ressukkaa kiusataan siis oikeen urakalla. Päätä muksu kannattelee ongelmitta mutta minkään näköisiä kääntymisen merkkejä selältä vatsalleen ei ole, eikä kyllä ole vielä tarviskaan.
2kk neuvolassa painoa oli 5,4kg ja pituutta 58,5. Saa nähä miten on painon kans nyt, ku pelkällä tissimaidolla ollaan menty ja nyt oli tuo sontimistautiki, toivottavasti ei tarvi vielä mitään lisäravinteita. Tyytyväinen näyttää kyllä olevan pelkällä rintaruokinnallaki.

Itselläkin tekis mieli jo päästä parilla olusella käymään patiolla, näkis kunnolla kavereita ja sais vähän tuulettaa aivoja näistä kotijuttuista. Muksusta en ole ollu 2 tuntia pitempää erossa, joten voi kyllä olla, että äipällä iskis ikävä kesken patioreissun. Uskon kyllä, että muksu pärjäis isänsä tai mummansa kanssa, mutta minä en ilman muksua :D
Mutta saapi nuo tuulettumiskäynnit vielä odottaa, koska äipänmaidolla mennään, eikä sitä niin paljoa tule, että sais pumpattua säästöön.

Viikonloppu ois edessä ja muksun kanssa vietetään se kaksistaan, ku miekkonen lähtee bändinsä kanssa keikkareissuille. Onneksi on luvattu hyviä kelejä nii saadaan Aten kans tehä pitkiä ulkoilureissuja =) . Tänään on vaihteeksi niin kova tuuli, että käydään vaan pikareissu vaunuilemassa. :(

Omasta painosta vielä sen verran, että SE EI VAAN TIPU! EN mitenkään älyttömästi laihuttele ku imetän vielä, mutta olen yrittänyt elää terveellisellä ruoalla ja liikkua paljon.
 
Annette-79 harmaana
Olen unohtanut kertoa:

:)
Lypsin toissa iltana rinnoista käsin.. ihan koe mielessä :whistle: ;) Maitoa tuli mielestäni enemmän mitä osasin kuvitella.. tipoittain, ei suihkuamalla, mutta oli ihmeen harmaata. Onko se jotenkin viallista tms. Eilisen päivän rintoja sitten kuumotti ja nipisteli :whistle: Niin ja herumisen tunnetta ei tullut. Testasin Joonastakin taas, eli otti rinnan kyllä suuhun ja imaisi muutaman kerran, mutta ei sitten jatkanutkaan. Tosin ei varmaankaan ollut tarpeeksi nälkäinen.

Oon mä toope.. en osaa lopettaa ja ainakin muutaman kerran päivässä olen sitä mieltä, että rupean taas imettämään. Vaan tuskin siitä mitään tulis ku poika ei tissiä huoli. Mitä sitten jos saisinkin maidon nousemaan eikä olisi syöjää, joutuisin pumppaamaan tai käsin lypsämään ja käymään sen tunnemyrskyn uudestaan läpi, jonka lopettaminen sai aikaan (tosin eipähän tämä myräkkä näytä ohi olevan vieläkään, kun jaksan vaan jauhaa ja jauhaa). :headwall: :headwall: :headwall:

 
profiilissa uusin kuva. miulla alkaa olla jo niskat melko jumissa ton pojun kanniskelusta ja tytönkin. poju ei kun vaan konttaa ei suostu edes varaamaan tolla jalalla. turvoksissakin on. pariin päivään ei olla päästy ulos... aurinkokin paistaa ulkosalla, iltasella isännän kanssa ja lapsosten vaunulenkille.

mut nyt kaffen keittoon, kun molemmat lapsoset nukkuu samaan aikaan
 
Päivää kaikille!

Topias nukkuu taas ulkona vaunuissa ja äiti surffailee täällä netissä. Mukava lukea taas kaikkien teidän kuulumisianne!:)
Sitten yks kysymys kaikille: Kuin paljon teidän pienokaisenne nukkuvat päivisin, noin suurin piirtein!?
Ku tuntuu että meiän Topias tarvii vielä kauheesti unta.. Tänäänki se heräs tuossa n. yhdeksän aikoihin aamulla, valvo ehkä tunnin, nukahti ja nukkui yli 2 tuntii... sitte valvoi taas tunnin ja nyt nukkuu ulkona toista tuntia. Melekonen unikeko :) Vaikka pitäis kyllä olla tyytyväinen että nukkuu noin hyvin! Ulkona varsinki tykkää nukkua 3-4 tuntia putkeen! On se kyllä niin kiltti ja helppo vauveli, että saa olla kyllä onnellinen! :heart: =) Yöllä meillä herätään 2-3 kertaa yössä, mutta nukahetaan kyllä heti syönnin jälkeen. Eli öisin ei oo onneksi tarvinnu valvoa!

Ens viikolla ois Topiaksen 3 kk neuvola ja piikitys. Saapas nähdä millaiset itkut se saa aikaan!? Onko kenellekkään noussut siitä kovaa kuumetta? Neuvolantäti käski ostamaan varulta subboja kaappiin...

Mutta nyt kuulluu vauveli ähisevän vaunuissa (ja minä ku kehuin unenlahjoja.. :)) Joten meen sen hakemaan...

 
tuli tässä mieleeni, kun tuolla vastasin rytmikysymykseen, että onko teillä jollain käytössä kissasuojaa vaunuissa?
millainen se on ja maksaa kai kamalasti? voisko tehdä itse?

meillä on niin tylsä tilanne että en uskalla jättää villeä yksin vaunuissa tuonne ulos. naapurin kissat on tosi mieltyneitä vaunuihin (edellisen asukkaan vaunuissa jatkuvasti) enkä kunnolla pääse vilkuilemaan kuulumisia. pitää kai alkaa rahtaamaan niitä olkkarin ikkunan eteen, mutta silloin en saisi itse yhtään hengähtää rauhassa.

Jaa, sainkin jo vastauksen siltä =) Ihan höpöpuheita olen kuullut tuosta kapistuksesta. Tyyliin: maksaa 100? yms. Höh.
(siis 40? lastentarvikeliikkeestä)<br><br>
 
painokäyrällä siis seurataan painon suhdetta pituuteen. -5 käyrällä siis paino on 5% alle normaalin(lue keskiarvon). eli vain osa lapsista kasvaa 0 käyrällä.

pituuskäyrä taas on keskiarvo ikätovereista. meillä mennään -1 (joka ilmeisesti 10% alle keskiarvon koska 1% kuulostaa vähältä)

täytyy mennä, tuun taas :wave:
 
Nyt on tehty vuoden ensimmäinen pyörälenkki. :whistle:

Täällä on vielä viimeisten 10 kg:n karistus (20 lähtenyt, huh). :whistle: Laihduttaa ei saa, mutta liikkua voi ja kuluttaa enemmän kuin syö :saint: Tosin suklaa tuo paholainen on jäänyt meidän joka päiväiseen iltaan :LOL:

Molemmin kärsimme vieroitusoireista. :kieh:

Olen harkinnut kissasuojaa. Kesemmällä joutunee viedä pojan nukkumaan päikkäriä talon taakse ts. jos kissoja parveilee, kestää kauan ennen kuin pääsee pakeille. Kovin on tyyris 40 e kuitenkin. Onko jonkin avokki/ aviokki tehnyt tuollaista?

Meillä on opiskeltu matkasängyssä nukkumista. Tänään Rölli hoksasi olevansa jossain muualla kuin normaaleissa. Ei näyttänyt moittivan...

Sauna kutsuu :wave:
 
Meillä Jere nukkuu tosi paljon vieläkin.
Aamulla seiskalta ylös, kasilta ekat pikku unet puolesta tunnista-tuntiin, 12 maissa nukkuu ulkona 2-3 tuntia, 3 maissa taas ulos jossa nukkuu jopa 5 tuntia. Valvotaan 10 asti, syödään ja mennään taas nukkuun.. :D
Yöllä syödään välillä kerran ja välillä nukutaan aamu seiskaan asti.

Meillä Jerelle ei tullut rokotuksista mitään reaktiota. Ei noussut kuume, eikä ollut itkunenkaan. Jos jotain oli, niin ehkä oli vähän tavallista väsyneempi. Simahti heti ruuan jälkeen syliin.
Jereltä mitattiin lämpö viikon ajan rokotuksen jälkeen (kuuluu rokote tutkimukseen) ja jokakerta lämpö oli ihan normaali.
 

Yhteistyössä