TAMMIVAUVAT 2007

Hilmuska harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 21:52 cukkis kirjoitti:
Hei kukas sanoi että oli vauva kääntynyt masulta selälleen, jokos se kääntyy toiste päin selältä masulleen? Meille sanottiin neuvolassa ettei ole mikään taito kääntyä masulta selälleen jos ei ole ennen sitä oppinut kääntymään selältä masulleen..tajusikohan kukaan mitä koitin sanoa, muta näin neuvolan täti toksautti meille :whistle:
Minäpä minä sitä hehkuttelin, kun vauva oppi kierähtämään. Tuollaiset kommentit jättäisin omaan arvoonsa, sillä kyllä se minun mielestäni on melkoinenkin taito, pyörähtää sitten kumminpäin hyvänsä. Menihän tämänkin oppimiseen peräti kolme kuukautta. =)

Nyt Roope on sitten oppinut itkemäänkin ja ihan oikein äänen kera. Pari päivää mennyt niin että kun päikkäreiltä herää niin karjuu hetken ihan kunnolla. Ajattelin jo, että on jostain kipeä mutta on kyllä muuten ihan oma hyväntuulinen ja nauravainen itsensä. Kai se sitten on normaalia..

Ja eikun tissittelemään..

Oikein iloista pääsiäispyhien jatkoa kaikille! :flower:

Hilmuska ja Roope 3kk 2 pv :heart:
 
:flower: Luuta hukassa, narsisseja tukassa. Hiiren korvat höröllä, mämmivatsa löröllä. Tättärää, noita tää, terveisiä lähettää! :flower: Hauskat pääsiäiset siis kaikille!!!

Kerroinkin jo aikaisemmin, että Ruotsin-risteilyllä käytiin. Neiti olikin reissun jälkeen monta päivää aivan poikki, nukkui tosi paljon päivälläkin. Pientä tietysti väsytti kaikki uudet ja ihmeelliset asiat. :heart: Tänään ollaan kuitenkin vihdoin päästy takaisin vanhaan rytmiin.

Pääsiäinen on mennyt meillä tosi rauhallisesti, kotona ollaan lähinnä oltu. Oon saanut ihanasti tehtyä kaikkia rästihommia ja vaikka mitä kivaakin, kun mies on ollut kotona ja viihdyttänyt typyä. Meillä kyllä vaaditaan aika paljon huomiota, päivistä riippuen. :p Aika ajoin viihtyy hyvin itsekseen lattialla kääntymistä harjoitellen tai lelujaan katsellen. Toisinaan taas ei kelpaa mikään muu kuin syli.

Mulla on ruvennut tuntumaan haamupotkuja! Yks yö ihan heräsin siihen, kuin joku olisi potkinut mahassa. Heti oli käsillä tarkistettava, että eihän mulla nyt mitään vauvamasua oo... :LOL: Vaikka vauvakuumetta on JO ajoittain pukannutkin, on se ilmeisesti ohimenevää. Näin yksi yö unta, että oon taas jo raskaana ja herätessä meinasi iskeä pakokauhu, että apua, ei näin pian! Oon ajatellut, että haluan nyt nauttia tän esikoisen vauva- ja pikkulapsiajasta ihan kaikessa rauhassa.

Nyt nukkumaan! Pääsiäisen jatkoja toivotellen, MiHLa ja Typy, 3kk 1pv
 
Vauva tänään 3kk! :heart:

Vähän tuossa alkoi huolestuttaa ku tosiaan ikää on "jo" tuon verran eikä poika vieläkään kannattele päätä käsistä nostettaessa. Eikä viihdy yhtään mahallaa saatikka sit siinä kannattele päätään. Joskus vaan vähän aikaa on kyynärnojassa... Ja sit ku poika on selällään niin se kattoo aina oikealle päin! Alkaa jo pään muoto näyttää siltä et samassa asennossa aina on... Ollaan kyllä yritetty nukuttaa toiseen suuntaan mut eihän se siinä pysy ja lelut yms laitetaan toiselle puolelle et kahtois sinne mut ei niin ei... Asettelen vauvan lattialle niin et sisarukset leikki just sillä vasemmalla puolella mut aina se pää vaan kääntyy sille oikealle puolelle... Huoh, on tämä taas kyllä... :( Onneksi on perjantaina neuvolla, on ihan uusavuton olo taas vaikka jo kolmas lapsi on. Harmi vaan et oma neuvolatäti on lomalla ja nyt mennään jollekki ihan uppo-oudolle :ashamed:

Mies lähti taas reissuun, onneksi nyt on vain 3päivän viikko! Noh, niinhän se piti olla viime viikkokin mut neljäksi venyi. Surettaa koko työhomma, mieli maassa, mut jospa se tästä ku pääsee nukkuu... Toivottavasti lapset nukkuis nyt hyvin niin ei tulis katkonaista yötä!
 
SuklaaSyöppö
Pikaseen Kränälle vastaan, et meilläkin tuo Leevi kyllä kattelee vallan oikeelle. Vaikka kuinka sen päätä laitat vasempaan suuntaan niin samantien kyllä kääntyy. Vasemmalla kyljellä ollessa meneekin sit useemmiten hermo.Mä ensin säikähdin, et onkos pojulla nyt jotakin "vikaa" jossakin, mut syy on ihan ittessäni kun se nukkuu yöunet aina vaan oikeella kyljellä. Nyt täytyy alkaa laittaan kyl vasemmallekkin, jos suinkin onnistuu.

Meillä tuo esikko oli kans aika huono nosteleen mahalla ollessaan päätä, mut sitä on vaan sit hyvä vähän väliä pitää sekin hetki lattialla mitä vaavi vaan viihtyy.Kyllä ne lihakset siitä pikku hiljaa vahvistuu. Meilläkin kyllä menee melko nopsaan herne nenuun eikä sitä päätä kamalasti jaksa tämä toinenkaan ylhäällä pitää.
 
Villellä oli ihan sama pään kanssa.

Fysioterapeutti sanoi sairaalareissullamme, että se on useiden alle kolmekuisten tapa, mieltyvät pitämään päätään jompaan kumpaan suuntaan. Ihan normaalia siis.
Pääasia on, että pää kääntyy siihen toiseenkin suuntaan. Ei siis tarvi pysyä niin.
Kolmen kuukauden iässä vauvan pitäisi alkaa pitämään päätään keskilinjassa, siis pää suorassa.

Ville on nyt pääsiäisen aikana alkanut katselemaan pää suorassa maailman menoa. Kääntelee myös päätään vaihtelevasti. Köllötellessä on edelleen oikea poski kiva laittaa tyynyyn. :heart:

Pää on kovin painava meilläkin vielä.
Olen kantanut Villeä pystyasennossa, pitänyt rintarepussa ja masullaan alustalla.
Ville on vaan niin kertakaikkisen rauhallinen tapaus, että masuasentokin on enemmänkin lepäilyä, kuin jumppaamista varten.
Kaikki ei vaan ole niin vilkkaita, että jatkuvasti pitäisi treenailla.

On tämä ihanaa, kun lapset on niin erilaisia.
Mun mielestä on ihan älyttömän mielenkiintoista ja huippua seurata kuinka meidän pojat, kaksi niin eri tempperamentilla varustettua, kasvaa ja löytää yhteisiä puuhia (toivottavasti).

Fysioterapeutti sanoi muuten käsien mussuttelustakin, että sen pitäisi alkaa kolmekuisena ja niitä nyrkkejä pitää saada maistella niin paljon kuin vauvaa huvittaa.
Minä idiootti otin esikoisen suusta vähän väliä käsiä pois, kun luulin sen jäävän jotenkin koukkuun nyrkkien imeskelyyn. Dorka. :ashamed:

myyrä ja Ville 3kk
 
epuska
Moro,
Meillä on kanssa nyrkit suussa. Ja ollaan niitä nyitty pois, mutta Myyralle kiitos tiedosta, annamme tyttären nyt nauttia "liharuuastaan", kuten yksi äiti sanoi. Pää alkaa meillä olla keskiasennossakin, ja tavaroita yritetään kovasti hypistellä. Kohtakohan se jo alkaa, se "älä koske siihen..." =)

Mutta nyt täytyy taas keskeyttää, kun on tuolla tyttärellä asiaa. Pikaiset :wave: teille siis vaan. Arki on alkanut, mutta vappua odotellessa!
 
huomenta! voe surkeuden surkeus! poju sit eilen päätti hypätä sohvalta alas tuloksena alle jääneet varpaat.>(eli varpaat taittu jalka pohjan alle) kohta vien pojun päivystykseen, ei halua ollenkaan kävellä jalalla . kauhujen yö oli siis viime yö. eilen oli päivystys viereisellä paikkakunnalla.

hankalaa yhellä kädellä kirjoittaminen, emmi syö täs samalla.
nuhaa edelleen koko sakilla, nää on vissiin sellasia tauteja et ei ikuna pääse irti. pääsiäinen oli ja meni vieraita kestittäessä. ja jättivät jälkeensä kauheen siivon :kieh:

mut nyt poju jo huuteleekin...
 
Apeaan oloon löytyi yön aikana syy: flunssaa puskee :kieh: Onkohan ihan pakko!!! Muilla ei paitsi mulla, kaippa seki tuli Rukan reissulla sitte :/

Juu, kyllä meilläkin poika pitää jo päätään keskilinjalla tosi hyvin, aina ku menee kattelee sitä yläpuolelta ku on lattialla niin kääntää kyllä pään ja naureskelee iloisesti. Et ei se nyt ihan aina sinne oikealle oo... :snotty: Nytkin laitoin sen vaunuihin nukkuu vasemmalle kyljelle, heräilee vähän väliä ku ei tykkää olla niin. Yöksi laitoin kans ja piti jo puolen yön jälkeen kääntää ku heräili siihen ku yritti kääntyä lempiasentoonsa muttei päässy. :\| Paukutteli vaan päätä pinnoihin joten saa jäädä nuo nukuttamiset "väärälle kyljelle" kyllä! Mutta on kyllä muuten niin ihana ja rauhallinen vauva!!! Just esikko oli semmonen et ku laittoi mahalleen niin heti alkoi reenailee... Tyttö taas ei reenannu koskaan ollenkaa mitään ja tuloksena fysioterapiat...! Sen takia mietityttää niin kovasti tää vauva, et ei tarttis lähtee ramppaa siellä terapiassa.

Vai pitää antaa syödä nyrkkejä jos vauva haluaa? Meillä taas neuvolatäti on sanonu ettei kannata antaa. Kuulemma jää tavaksi sitten sormien imeminen ja se on paha paha tapa josta vaikea vierottaa :whistle: Noh, antaapa lussuttaa, ei tuota aina jaksa olla ottamassa pois... Pitääpä varsin kysyä nyt eri tätiltä ku mennään neuvolaan. Jos muistaa B)

Toivottavasti ei iske kovin paha tauti ja ettei tarttuis muihin. Inhottavaa, onneksi äitilläni on nyt 3päivää vapaata. Aikoi ottaa isommat yöhoitoon et saan levätä flunssaa pois.
 
heips kaikille!

meillä tuo tytteli nukkuu vallan selällään. ei sitä saa kyljellään pysymään. jos yrittään niin sit hän kääntyy vatsalleen. tykkää nukkua mun kainalossa vatsallaan mut silloin en ite osaa kunnolla nukkua kun sitä pelkää et pää kääntyy ja happi loppuu. samoin tuo esikko alkoi aika nopeasti (n.2kk) selällään nukkujaksi.

meillä myös päänkannattelussa ongelmia. nostettaessa jää roikkumaan, sylissä ollessa kuitenkin pitää päätään itse. mahallaan ei olla ku sekuntti, joten harjoittelu on vähäistä. selällään ollaan kyllä hereilläkin. ja harjoitellaan kovalla alustalla kääntymistä ja sen ansiosta liikutaan "mittarimatona" pois leikkimatolta.

ja meidän neiti on löytänyt äänensä :eek: nyt siis osaa kiljua ja lujaa kun jokin harmittaa.

ja tuohon nyrkkien maisteluun että meillä ei esikolla rajoitettu tuota imeskelyä , eikä hänelle jäänyt mitään peukun imemisiä vaikka olikin tutiton lapsi.

huomenna päästään neuvolaan, sitten lisää kuulumisia :wave:

t.mikki ja miisa 3kk
 
Mukava kuulla et muillakin on samanlaista. Ei meijän poika sit "jälkeenjäänyt" oo. Kuulosti vaan yhteenväliin et kaikilla jo lähes ryömitään :D Noh, maltti on valttia. Kyllä se siitä liikkeelle lähtee.

Ei meillä tosissaan vauvaa saa kylellään nukkumaan muutoin ku laittaa sen sängyn reunaa vasten, nytkin on vaunuissa toisessa laidassa niin ettei mahdu pyörähtää selälleen... Rääkkäänkö mä nyt turhaan tuota vauvaa??? Mut neuvolassa joskus varoiteltiin siitä lättäpäästä, et se tulee jos kokoajan on toiseen suuntaan. Pahimmassa tapauksessa saattaa joutua leikkaukseen sen takia :eek: Vai muistankohan ihan väärin???
 
kränä: mä en usko tohon lättänään kalloon. jos sellainen on niin se on geeneissä. kuten äidinisäni(+monet muut sukulaiset) jolle on lääkärin papereihin lisätty: tornimainen kallo :LOL: ja sille kun ei voi mitään....<br><br>
 
Meilläkin on Jerellä, epäsymmetrinen pää, niinkun lääkäri asian ilmaisi.
Ei suostu nukkumaan millään vasemmalla kyljellään, selällään pitää olla ja kääntää ite sit sen päänsä oikealle.
Lääkäri sano mulle, et pitäis siirtää kaikki lelut vasemmalle niinkun ollaankin tehty. Ei vaan tunnu nappaavan! :whistle:
 
lääkäri reissu takana. nivelsiteet venähtäny. jalka kuvattiin ei näkynyt murtumia. onneksi.
poika ei suostu edelleenkään kävelemään saati sit laittamaan tota kipeetä jalkaa maahan. mennään 2 päivän päästä uudelleen jos poju ei ole siihen mennessä pystyny kävelee. <br><br>
 
heipsan!
Pääsiäinen on sitten taas edessä päin.

Oltiin mummolassa ja vaarilassa käymässä. Oli ihan kivaa, koska pääsin piiitkästä aikaa laskettelemaan. Otin kaksi vanhinta poikaa mukaan rinteeseen, Pete oli isänsä kanssa siinä rinteiden alapäässä. Kolmesti piti käydä päivän aikana imettämässä, ja aina sain ihanat hymyt Peteltä. Oli nukkunut tuntikaupalla raittiissa ulkoilmassa.

Oon nuorena rakastanu oikein olan takaa tuota laskettelua, mutta lasten saamisen jälkeen =13 vuoden aikana oon päässy ehkä kolmesti mäkeen ennen tuota pääsiäislauantaita. Ah, täytyy ottaa kyllä tavaksi taas, varsinki ku pojat innostuivat ko. harrastuksesta kovasti. On se vaan kyllä sen hintasta hupia, että mitenhän siihen ikinä on varaa sitte äpvr:n loputtua...

Cukkis kyselit kantoliinasta. Määhän oon sitä täällä hehkuttanut muutamaankin otteeseen. Taas on muuten Pete tuossa liinassa kyytissä. Nukkuu! ja mulla kaks kättä kirjoittamiseen vapaana.

Kannattaa ihmeessä hankkia liina, siitä on tosi iso apu kotona ja reissussa lapsen kantamisessa. Meidän Pete ei juuri itsekseen viihdy, enkä millään jaksaisi kantaa käsissäni tuota vajaa 7 kilon mötikkää. Liinassa paino jakaantuu tasaisesti hartioille, olkapäille ja selälle. Muutama tunti menee siis ainakin tänpainoisella vauvalla keposeen.

Kannattaa vaikka huutonetistä katella käytettyjä liinoja. Sellaisella pääsee hyvin testaamaan. Älä osta vauva-lehden tilaajalahjaliinaa, vaikka halvalla on myynnissä. Itse en oo testannu, mutta sellaiset, jotka on, pitää sitä tosi jäykkänä ja huonona. Jos ostat merkkiliinan, saat omasi pois jälleenmyynnissä.

Mulla on kaikki liinat (kolme) itsetehtyjä, edullisia, mutta aivan hyvin toimivia. Yks on trikoinen, yksi rengasliina ja yksi 5-metrinen intianpuuvillaisesta verhokankaasta tehty. Kaikkien hinta alle 12 euroa/kpl.

Laita vaikka yv:tä jos haluat lisätietoja, tai käy surffaamassa kantoliinakanavalla. Siellä on hauskaa juttua ja taitaa olla keskustelupalstakin.

No ny tarvii alkaa valmistautua isompien lasten harrastusreissuun. Sitä ennen pitää syödä, ettei koltiaisilla kurni massu sit treeneissä.

Kevätterkuin TeeTee ja Pete tänään tasan 10 viikkoa
 
Minä en edes viitti kommentoida nuita kääntyilemisiä, kun meidän poitsu vinkuaa niin kaarelle toiseen suuntaan, että katsominen särkee jo omaakin selkää.... Takapakkia menty kampurahoidoissa, ei toimi meillä uusi hoito :headwall: Itseä väsyttää välillä ja tässä kaupungissa erityisperhe ei saa kotihoitoapua.. Ketutus...

Kränä, laatikkoa tyhjätty...

Täällä yöt nukutaan kokonaan nykyään, kuudelta kun herätään, niin sängystä on pois silloin noustava. :D Minä olen alkanutkin nukkumaan päivisin tunnin tirsat ja oikein odotan kesää, kun tulee kahden kuukauden loma hevosista, kun kaikki lähtevät kesälaitumille..

Ihana toissapäivänä oli hetki, kun poika ensimmäisen kerran hekotti oikein ääneen, eilen toisti temppunsa. :heart: Pieniä ovat ilon aiheet. Juuri laskeskeltiin, että äkkiä on 3 kk mennyt, tuntuu että vasta eilen matkustimme auto täynnä tavaraa ja aivan tietämättöminä siitä, millainen meitä odottaa vauvan terveyden suhteen.

melle + hippu 2kk 3 vk..
 
Annette-79 tollona
Voihan pee ISO PEE!

Tein eilen illalla tänne aloituksen Joonaksen rajusta masuvaivasta pääsiäisen aikaan. Tuskaista huutoa, vihreää, pahan hajuista kakkaa ym.
Epäilin maitoallergiaa tai maissivellistä aiheutunutta mahavaivaa.

Tänään aamulla huomasin, että Joonaksen eräs pullo (ns. koliikkituttipullo) onkin pohjasta avattavaa mallia. Sieltä siis on pohja irrotettavissa ja siellä on kuminen/silikooninen lätyskä tiiviste. Se tiiviste on jäänyt pesuissa tyystin pesemättä :eek: :ashamed: \|O On varmaan melkoset töhnät ollu siellä alla... voi jumankekka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poika on ollut tän päivän tyytyväinen, oma itsensä =)
 
MOikkA :wave:

Oon ollu niin poikki...ei oo yksin kertaisesti jaksanu...
taustana kerron,et flunssassata jäi mulle astma yskää,jota nyt epätoivoisesti yritetään hoitaa antibiooteilla(arvatkaas käykö Jeren masuun...) :headwall: ei lähe ei..kortisonia kun en voi syödä kun imetän...joten...sillä se lähtia mutta mutta parempi jos saisin vaan imettää kun vihdoin ja viimein tarve vastaa kysyntää siis totaalisen hyvin =) Meillä on nyt reilu viikko menty omilla tissi maidoilla pelkästään,lisämaidon tarve hyytyi pikku hiljaa vähemmän ja vähemmän vaan meni ja sitten loppui kokonaan. Maailman onnellisin yskivä äiti :whistle: :headwall: :D
Juu Jere oli 3kk neuvolassa 5950g ja 60,5 cm pitkä juippi :D ihan hyvin siis kasvaa.
Ei käänny ollenkaan ,ei edes kiinnosta koko kääntyminen kun niin paljon ympärillä tapahtuu ;) no jospa jossain vaiheessa..
hyvin kyllä päätään pitelee kun masullleen laittaa kehuneet neuvolassa ja lääkärissä sitä kysyä,toinen taito korvaa toisen näemmä.
Kampura alkaa suoristua vielä on kuitenkin enimmän ajan jalka sisään päin mutta jospa se siitä pikku hiljaa.Onneksi meillä näin.
Mitäs muuta joo.jaksamisen oman kanssa ollu vähän niin ja näin,lapsi on mitä kultaisin ei häntä voi syyttää mutta minkäs näille sairauksilleen voi ja varsinkin kun periaatteestaan pitää kiinni kynsin hampain.

Pitää lukea tässä joku päivä kun taas on aikaa paremmin et mitä kaikille noin muuten kuuluu,ihan pikaisesti nyt vaan selasin sen 20 sivua jotka tulleet sillä aikaa..

terkuin Nappa ja Jere 3kk ja 1vko.
 
Moikka!

Meillä oli aamulla hauskaa Sakun kaa...

Ollaan tosiaan lauantaina lähdössä sinne reissuun ja tajusin, että bikinithän voi olla vähän epäsopivia tosta rinnuksista... Noh, kokeilin sitten aamulla bikineitä ja kyselin Sakulta, että miltä äiti näyttää bikineissä, niin hän räjähti raikuvaan nauruun!?! Naurusta ei meinannut tulla loppua, kun aina uutta paria sovittaessa kyselin Sakun mielipidettä. Ilmeisesti bikinit eivät olleet kovin hyvän näköisiä Sakun mielestä! :LOL:

Terkuin pulleroballerina ja Saku
 
Bikinit!?
Voi onnellista pulleroballeriinaa joka voi sellaisia käyttää. Huokaus. Mulle ei tulisi mieleenikään laittaa, saatika mahtuisi vanhat.
Onnea siitä siis! :flower: :flower:

Nappa: Ihan näin uteluuksissani kysyn, miksi et voi syödä kortisonia?
Meidän poikarassukkahan on lillunut kortisoniliemessä koko kehitysaikansa, eikä mitään harmia siitä ole tullut.
Sain syötävän sonnan (kauniisti sanottu...) lisäksi vielä kortisoninenäsuihkeenkin silloin syksyn poskiontelontulehdusputkeeni.

En tässä mitenkään yllytä käyttämään mömmöjä imetysaikana, mutta jos sun oma kuntosi on tosi huono niin eikö kannattaisi kysyä uudelleen?

Taas kello on ton verran, uskomaton aasi.
 
Myyra, kävin minäkin ostamassa bikinit (oli niin ihanat...) ja kävin vaa'assa pitkästä aikaa, niin ilo oli moninvertainen, kun paino on reilusti alle sen alimman raskauspainon (kun laihduin vaan raskauden viimeiselle kolmanneksele asti..) Kai tämä reissuaminen mulla tiputtaa painoa ja nuo tallityöt. Ajateltiin kuitenkin vauvauintia tämänkin kanssa, kun nyt on myytävänä niitä uusia "uimavaippojakin". Menee terapiastakin hyvin. Saas nyt vaan nähdä mitä kipsien kanssa käy, että tuleeko uusi kipsaus...
 

Yhteistyössä