TAMMIVAUVAT 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 12:46 MiHLa kirjoitti:
Melle! Miten teet kännykkäpusseja? Kutoen, virkaten vai ommellen? Oon itekin ihan käsityö- ja askarteluhullu, aina on jotakin kesken. Nyt oon tosi innostunut tekemään kaikenlaista Huopaset-langasta. Tulee tosi kivoja. Täälläkin valmistellaan jo tohinalla ens joulua.

Jaahas, päikkärit loppui, kutsu käy! Täytyy lähteä syötölle ja sitten kauppaan, pääsiäinenkin on jo täällä. Ajattelin heittää lauantaina neidille huivin päähän ja käydä virpomassa isovanhemmat. :kieh:

Pääsiäisterkuin, Mihla ja Typy 2 päivää vaille 3 kk.
Neulon ja virkkaan, Novita-klubiin kuulun, niin sieltä löysin kivan vinkin, jota "vähän" muokkasin... Alkuperäinen on kyllä Huopasesta tehty, minä teen ohuemmasta ja kaikennäköisillä krumeluureilla koristelen, ihan siis uniikkeja juttuja..

Kunhan saan joku yö tehtyä ton neuleblogini päivänvalon kestäväksi, niin voin vaikka esitellä kin töitäni...

melle
 
Meidän tyssillä aika levottomat päikkärit ollu tänään,nukahti aamulla kymmeneltä,nukkui 3 tuntia ja sen jälkeen onkin ollut vain pieniä pätkiä unta vaikka selvästi oli väsynyt ja unen tarpeessa..Yleensä Pinja valvoo aamupäivän ja nukkuu puoliltapäivin suunnilleen viiteen mutta nyt nukahti kunnolla oikeastaan vasta neljän maissa.Siihen asti vain sellasia varttitunnin torkkuja ja välissä kitinää.Nyt se sitten varmaan nukkuisi vaikka miten pitkään mutta pitänee herätellä se kuuden maissa ettei hyvä unirytmi sotkeennu.Jos jaksaisi pikkunen olla hereillä vaikka kahdeksaan niin saisi sen sitten hyvin yöpuulle..Mutta katsotaan miten käy,vauvan kanssa ei mikään ole ennustettavissa =)

Vieläkin kuumeessa olen,maanantaina ois koiranäyttely johon aateltiin miehen kanssa lähteä katsomaan miten meidän koiruus pärjää mutta saa nyt nähdä mikä minulla silloin vointi.Koira menee sinne jokatapauksessa,sillä on oma ihminen sitä varten =)

 
Pikasesti täytyy välillä täälläkin poiketa ;) kauheesti on vaan tekemistä, ni ei kerkee kauaa "höpiseen". Ulkona on ihan hirvittävä tuuli, tukka lähtee melkein päästä. En ole meidän poitsuakaan nyt ulos laittanut kun sillä toi röhäyskä vaivaa vielä :( ettei nyt uudestaan pahemmin tulis kipeeks, kun on ne ristiäisetkin sunnuntaina. Kivaa, saa meidän vauvelikin vihdoin nimen :) Itselläkin oli toissapäivänä juhlapäivä, taas yksi vuosi lisää, kääk :eek: mä ajattelin jo, että alan tästä lähtien meneen noita vuosia takasinpäin eli yks vuosi aina vähemmän ;) saiskohan niin oikeesti tehä :whistle: jollain tais olla tänään vuosipäivä, olikos se mikki onnittelut :flower:

Ai niin, arvatkaas mitä, meidän "paavolle" on tullut sit eka hammas :D edelleen kaveri jatkaa tota linjaa, että kaikki tapahtuu hieman etuajassa, kumma tyyppi ;) olin kyllä ihan ihmeissäni, kun tunsin hampaan tuolla ylhäällä. Ja miehen kanssa sitten alettiin oikein kunnolla tutkimaan suuta niin siellä se valkonen pikku piste näkyy ihan selvästi. On vaan mun mielestä jotenkin hassun ylhäällä, pikkusen ylempänä kun mihin hammas normaalisti puhkeisi. Soitin neuvolaankin ja täti rauhotteli ja sano että ei se meinaa mitään, ei tarkota että pysyvät hampaat tulisivat jotenkin kummasti. Mutta katsoo tietty sitä paremmin pääsiäisen jälkeen kun meillä on aika muutenkin. Kakkonen oli 3kk kun tuli kaksi ekaa hammasta ja se tuntu jo todella aikaselta. On ne vaan jokainen niin omia yksilöitään.

Piti vielä vastailla johkin, mut unohdin kun ajatukset on niin sekasin, höh :/ no ens kerralla sit, nyt täytyy mennä taas muihin puuhiin kun tätä tekemistä taas riittää. Mutta hyvät pääsiäiset kaikille, jos en tässä välissä poikkee kirjottelemassa :) niin ja tervetuloa minunkin puolesta joukkoon marianne

sayenna ja "paavo" 2kk tasan
 
Nyt on sitten ekat piikit Jerelle annettu! Toiseen reiteen laitettiin aivokalvotulehdusrokote ja toiseen ne neuvolan mömmöt.
Eka piikki meni tosi pienellä huudolla, mutta toinen aiheutti ison kiukun ja itkun! :'(
Suppoja hain apteekista, mutta ei ainakaan vielä olla laitettu. On ollut ihan normaali koko päivän, nytkin nukkuu päikkäreitä edelleen vaunuissaan niinkun muinakin päivinä.

Lääkäri tarkasti pojan siinä ennen rokotusta ja kaikki oli ok. Painoa ja pituutta ei otettu, punnitsin ite Jeren puolisalaa.. 5890g näytti vaaka, päällä oli body ja vaippa. Luulin, et oltais painettu jo yli 6 kiloo!
Kaikki 62 senttiset bodyt on ollut pakko laittaa pois, kun ei mene haaruksista kiinni enää. Täällä käytössä siis 70 senttiset jo! Iso poika! :heart:

Onnittelut Mikille! :flower:

Poio&Jere viikon vajaa 3kk! :D
 
mun piti kirjoittaa jotain järkevääkin mut nyt lyö aivoissa tosi tyhjää :headwall:

taidan siirtyä teho-osaston pariin ja tulla sit takaisin, jos muistan mitä piti kertoo...

taitaa tuo ikääntyminen jo vaikuttaa :D

 
Minkä rotunen koira teillä marianne on? Mäki aikonaan kiertelin jonku verran näyttelyitä meijän lapinkoiran kans mut nyt kierrän ne aika kaukaa :D Niin ja tervetuloa joukkoon mukaan! :flower:

Olipa ihana käydä lenkillä ja hiihtämässä! Vielä hiihtokelejäkin riittää vissiin aika pitkää. Tällä menolla meillä kuitenkin on vähäluminen juhannus :LOL:

Kamala et pitää vauvalle tippoja laitella :eek: Neljästi päivässä jotain, illalla ennen nukkumaan menoa jotain voidetta ja sit vielä suunkautta kahesti päivässä jotain... huh huh! Mut eipä oo poika moksiskaa. Lääkäriki mainitsi et onpa rauhallinen vauva, korvat kattoi eikä poika sanonu mitään. Saa nähä sit ku eka rokote laitetaan.
Meillä ei kellää lapsista oo vaikuttanu ne rokotukset mitenkää. Siis kuumetta kipua tms. mpr kyllä aiheutti viikon vihaisuuden :kieh: Mut se onneksi on vasta joskus pitkän ajan päästä :)

Voitteko kuvitella: mua jännittää huomenna lähtee viihteelle :D Tulee vielä samanlainen olo ku tatskaliikkeessä... et kukahan ei kuulu joukkoon :snotty: Sielläkin ootin vuoroa verkkarit päällä (muut ei mahu jalkaan) muilla mahottomat vetimet , paljon lävistyksiä ja tatskoja... Oli hieman ulkopuolinen olo :LOL: Mutta jospa se huominen menis hyvin, vähän vaan pelottaa oonko jo yhestä juomasta ihan tillintallin...
 
epuska
Haloo,
Meillä myös neuvola tänään, ja Justiina sai rokotuksen. Ei pahasti huutanut, oli tosi reipas tyttö =) . Mitään suurempia vaikutuksia ei myöskään ole ainakaan vielä havaittavissa, toivotaan, että pysyvätkin poissa. Neuvolan täti arvioi, että kaikki onpi mallillaan, vaikka vähän kyselin, että miten kun ei ole yritystä kääntymiseen tms. Mutta kuulemma harva kääntyy 3kk iässä, joten aikaa on. Mutta täällä tuntuu olevan noita aikaisia kääntyilijöitä useampi! Onnittelut heille :flower: . Painoa oli jotain 5,8kg ja pituutta 62 cm. Ja hyvät lihakset!

Itse olen yhtenä iltana ottanut lasin kuohuviiniä, joka nousi päähän kuin häkä. Oltiin vieraisilla ja tarjosivat isännät ihan vaan vierailun kunniaksi. Aamulla oli jopa päänsärkyä! Nyt olis ollut tilaisuus lähteä ulkoilemaan viikonloppuna kaverin kanssa, mutta himmasin. Vähän pelottaa muutenkin tuo, kun ennen raskauttakin sain aina ihan megalomaanisia krapuloita pienestäkin määrästä alkoholia. Olivat tosi kaameita. Pitänee kotona "harjoitella" ennen baanalle ryntäämistä, niin tietää vähän esim. yhden oluen vaikutusta, vaikka eipä tässä kiire vielä ole.

Mitähän muuta Mikki Hiirelle onnittelut ja ööh... nyt loppuu ajatus. Täytyne ryhtyä jäätelön syöntiin, kun ei mieli toimi, selvästi liian vähän kaloreita mahassa :LOL: . (Dementia, mikä ihana tekosyy!)
 
:wave: Moikka kaikille

Minä säikähdin eilen, kun Roopelta lähti tukka päästä. Ihan noin vain. Aamulla jäi harjaan aika paljon ja imettäessä silitin hänen päätään niin sormiin jäi se mihin koskin. Soitin neuvolaan ja th käski ottaa yhteyttä lääkäriin, hän ei ollut kuullut ennen moisesta. Tietty oli mielessä kaikki aineenvaihduntasairaudet tai kilpirauhasongelmat ym..

Käytiin sitten yksityisellä kun meillä ei neuvolalääkäriä ole. Lääkäri katsoi pojan tarkkaan, kuunteli ja tutki ja tuli siihen tulokseen, että tällä lapsella se vauvatukka nyt vain lähtee tuolla tavalla. Aika jännä sinänsä kun syntyessä Roopella oli paksu ja tumma tukka joka on jo vaihtunut ajat sitten vaaleaksi haihtuvaiseksi. Nyt sitten lähtee sekin. Niskassa on enää tummempaa ja pidempää. Sellainen Juice-kampaus siis meidän vauvalla.

Mutta onneksi kaikki on hyvin. Taas tuli huomattua, että kyllä tämä vanhemmuus on vaan aika kova laji! Kyllä niin iso huoli oli pojasta, ettei tosikaan.

Roope on tänään tasan 3 kuukautta! Voi mahdotonta, miten nopeaan tämä aika menee. Mutta niin on ihana seurailla kehitystä, aina tulee uusia juttuja. :heart: :heart: :heart:

Nyt kutsu kuuluu.. Menoksi taas.

Hilmuska ja Ropert 3kk
 
Heips! Tuosta tukan lähdöstä tuli mieleen, harjailetteko vauvan tukkaa? Entäs pesettekö sitä eri shampoolla? Me kylvetetään oskaria vauva öljyssä ei ihan joka kerta ja sillä vedellä vaan pestään tukka. Kerran pestiin baby shambolla aj pää nahasta tuli tosi karheee ja kuiva...niin ei olla sen jälkeen kokeiltu, kun puhdistuu ihan hyvin tuolla vedelläkin vaan :)

Sitten. onkos teillä kantoliinoja? Mä voisin haluta kokeilla jonkinlaista, mutta millaista. Mahdollisimman helppoa että sitä tulisi varmasti käytettyä. Kun Oskari jo alkaa viihtymään hereillä kauemmin ja jos kaupoillekkin lähtee niin voisi laittaa pojan ihmetteleemään liinaan ja vosi kierellelä kauåppoja rauhassa ja poika saisi uusia kokemuksia eriasennosta ja näkisi uusia juttuja.

Juu ei meilläkään ole edes mitään vinkkiä kääntymisestä edes....nakottaa vaan suoraan selällään lattialla tai sitten mahallaan.

Meille tuli sitten rotarokotteen tehosteesta vatsan väänteitä ja pulautuksia/oksentelua. Soitin eilen neuvolaan ja kysyin asiaa...niin joo rotasta niin viikon päästä pahimmillaan voi olla oksentelut. Joten taas tuli, mutta onneksi se on nyt ohi.
Sai eilen suponkin kun äitini suositteli sen laittamista sanoi eteti sitiä ole varmaan haittaakaan....no laitoin, mutta peräaukka punki sen kokoajan ulos...no pidin sitä siinä suulla sitten sen aikaa kunnes alkoi sulamaan. poitsu ei sanonut mitään asiasta :) Mutat en tiedä oliko mitään vaikutusta asiaan sillä...

Nyt ei olla sitetn muutamaan päivään syöty kiinteitäkään, ettei turhaabn aiheuta mitään. Mä epäilen että maissiperunasta tulisi vatsan väänteitä ukolle....mutta pelkkä peruna sopii ja syö hyvin mun oma tekemää perunaa :)
Onko tietoa kun perunan keittää ja survoo ja laittaa maidon sekaan, niin kauanko se annos säilyy ja voi syöttää? jos tänään tekisin niin voisinko vielä sunnuntai aamupäivästä antaa yhden kerran sitä...? vai onko jo sunnuntaina pilalla?

 
tuohon cukkiksen mietteisiin sen verran, et mä tein tolle esikolle aina isomman satsin tuota perunaa kerralla. soseutin keitetyn perunan, kiehautettua vettä sekaan(ei keitinvettä). pakastin silikoonisessa jääpalavuoassa. siirsin jäätyneet rasiaan ja sieltä nappasin tarpeen mukaan. toiset sanoo ettei peruna säily sillain ku muut soseet, mut ei meille ainakaan tullu siitä vatsan väänteitä. ja tein kerralla enintään 5pv annoksen. muita soseita voi tehdä moneksi viikoksi valmiiksi. ja kun sulatin annoksen niin lisäsin rintamaitoa tai korviketta.
ikeasta (ja muualtakin) ihania kuviollisia muotteja. äiteeni aina ihaili kun lapsikin sai "koristeltua" ruokaa: sydämiä, nuolia, tähtiä.... ja reissuun lähtiessäkin käteviä kun parissa tunnissa ne sulavat sopivaksi.

omalla kohdalla en pidä kiirettä kokeilujen kanssa, mut heti kun tuntuu et ei maito oo tarpeeksi ruokaisaa niin ainakin kokeillaan jotain makutestejä. vellitouhuja sit myöhemmin kun tissimaidolla mennään. vaikka tosin on hyvä tuon lapsen oppia satunnaiselle pulloruokinnalle, koska tää äitee haluaa välillä oman hetkensä :D

nyt meen tohon sohvalle kultani viereen nauttimaan lasillisen valkoviiniä :D

t.mikki ja miisa 12vko<br><br>
 
myyra yökyöpeli
Tuosta perunamössöstä sen verran ettei kannata laittaa maitoa, jos aikoo säilyttää kauemmin.
Tee veteen paksumpi muusi, jota lämmittäessä ohennat maidolla. Maito happanee.
Itse en välttämättä söisi muusia joka on pari päivää ollut jääkaapissa. Olen kyllä vähän nirppa tuollaisissa asioissa...maistamallahan se selviää. :)

Pottua voi pakastaa, mutta koostumus muuttuu rakeiseksi ja se vetistyy. Pehmeämmän tuloksen saa sekoittamalla joukkoon vaikka porkkanaa vähän. Mutta pääasia kai tässäkin on, että kelpaa vauvalle. ;)

Ihme tankkausvimma Villellä taas tänään. Viime yökin meni vajaan parin tunnin väleillä ja ihan hullu nälkä joka kerta, oikein ahmi maitoa ja huusi raivolla nälkäänsä.
Voi kun tohtisi laittaa sitä maissivelliä jo sekaan... Kai se alkaisi olemaan jo vauvankin edun mukaista, saisi edes nukkua levollisemmin. En tiedä oikein mitä tässä ajattelisi. :/
En vaan uskalla antaa vielä, kun esikoiselle tuli mahtavat mahanväänteet maissista 3,5 kuukautisena.
Ville kun on vieläkin aikaisemmin syntynyt. Esikko syntyi siis rv37 ja Ville viikkoa aiemmin. Tulisikohan seuraava sitten rv35? Jaa'a.
 
Jopas oli tullu tekstiä että osa jäi sit taas lukematta..

Meillä kans joku hirveä kasvupyrähdys varmaan menossa ja kun ei yöllä juuri syö niin päivällähän se on tankattava! Kolme päivää sitten otettiin sitten soseet kehiin, pientä määrää ollaan persikkaa syöty ja vatsa toimii hyvin. Neuvolassa yksi terkka sanoi että ei tietnkään voi virallisesti suositella tässä iässä mutta koulutuksissa on sanottu ettei mielellään maitomäärää nostaa vaan antaa perunaa. Ja että monet alkaa antamaan jo 2kk iässä. Sanoikin että voin sitten antaa vaikka 2 kertaa pv perunaa jos tankkaa maitoa jatkuvaan..

Onkos teillä muuten ollut pieni vielä missään yökylässä ja minkälaisia periaatteita teillä on vauvan yökyläilystä?
Minulla vanhemmat lapset on tainnu olla melko isoja kun ovat ekan kerraan olleet yökylässä, varmaan yli 1v pitkästi, toinen oli varmaan yli 2v. Ei ollut tarvetta viedä..Nyt olis kuitenkin suunnitteilla viedä siskon ja hänen miehensä(kummisetä) luo neiti yöksi..On vain niin kauhean ristiriitaiset ajatukset! Harvase päivä ollaan tekemisissä joten eivät silleen lapsellekaan vieraita ole.. Tiedän että taatusti hyvän hoidon ja paijausta saa(heillekin tulossa esikoinen) mutta kun on erossa omasta perheestä! :/ Mutta pitääpä lähteä katsomaan elokuvaa jo osan heränneidein lasten kans, oli PIKKU-siskot yökylässä!
 
Profiiliin päivitetty "Daltonin veljekset" :D

Kyllä on sekava olo. Päätin sitten lopettaa imetyksen (tai poikahan se päätti oikeastaan). Rinnoista tulee puristaessa tippoja, mutta enää ei tunnu maito nousevan missään tilanteessa. MUTTA, eilen maikoilin Joonas kainalossa sängyllä, kun yhtäkkiä rupes poika hamuamaan tissiä :eek: Aattelin, että jahas mikäs homma tämä. Mies sitten että annas pojalle tissi suuhun. Minä sitten annoin tyhjän "nahkapussin" tarjolle, ja kas pika tarras kiinni hullun lailla ja rupesi imemään ku viimistä päivää! Vaan eihän sieltä enää mitään herunut, ei edes herumisen tunnetta tullut :/ Voi ku olisin jaksanut pari päivää pumppailla niin olisi maidon tuotanto ehkä pysynyt, mutta mistäpä minä tiesin, että tuo imemislakko oli ohimenevää. Nyt ottaa päähän ihan kunnolla. HUOH!

Joonas ei vielä käänny, paitsi sängyllä pari kertaa on kiepsahtanut mahalleen loivassa alamäessä =) Puuhamatolla makoilee selällään, paljoa ei vielä mahallaan viihdy. Mutta kädet on löytyneet aikaa sitten ja pikkuhiljaa alkaa kontrolloimaan liikkeitään. Itse en hirveästi halua vertailla vauvojen kehitystä ku tuo kolmonen oli niin ihme tapaus joka suhteessa.. joka neuvola käynti oli ihmettelyä. (Käveli tukien 6kk iässä, tuetta 8kk iässä ja puhui muutamanoikean (selkeän) sanan 9kk iässä). Tältä herralta en odota mitään, kehittyy siihen malliin kun kehittyy ja oikeastaan haluaisin, että pysyisi vauvana hiukkasen kauemmin kun tuo edellinen. =)

Alavatsa on pirun kipee. Jokohan ne menkat olis alkamassa. :x

Jahas Joonas tympääntyy tuolla puuhamatollaan... seuraksi siis :wave:

Annette ja Joonas
 
Heipsan taas.

Profiilissa Roopesta ihan äsken otettu kuva.

Roope päätti sitten eilisen 3kk päivän kunniaksi näyttää hieman taitojaan ja kääntyi ensimmäistä kertaa kovalla alustalla masulta selälleen. Sitten löytyi peruutusvaihde eli Roope osaa ikäänkuin ryömiä taaksepäin. Käsissä on jo sen verran voimaa että onnistuu työntämään itseään vaikka meininki olisi ihan selvästi eteenpäin.. Herra nimittäin hermostuu kun joutuukin etäämmäksi leluistaan. Jalatkin käy vinhaa vauhtia, mutta niistä ei näytä vielä olevan apua. :heart: Suloista.

Ihan vain tällaista tulin pikaisesti kertomaan. =)

Hilmuska ja Roope 3kk 1pv
 
Cukkisko kyseli vauvan tukan pesusta.
Meillä pestään ihan vaan vedellä, välillä kun kylvetetään niin sekaan lorautetaan vauvaöljyä. Pääasiassa ollaan käytetty Jereä suihkussa, kun mulla olis tarkotus mennä uimahalliin tuon pojan kanssa, niin on hyvä et tottuu suihkuunkin.
Pesun jälkeen öljytään poika niin,
että näyttää hetken ihan hylkeeltä! :LOL:
Tukkaa (sitä pientä pystytukkaa) harjaan noin kerran päivässä. :heart:

Meillä ei vielä kääntyillä, vähän yrittää kyljelleen muttei pääse vielä. Jalat ja kädet viuhtoo kovasti ja Jere onkin kasvanut mittaa jo niin paljon, ettei meinaa enää hoitopöydälle mahtua. :eek:
Nyrkit on kummatkin välillä samaanaikaan suussa ja kuola vaan valuu!
Niskaa pidetään jo paljon paremmin, kun esimerkiks viikko sitten. Taitaa tuo lattialla "jumppaaminen" auttaa nopsaan noihin niskalihaksiin.

Ompas kaikkien muksut niin ihanan näkösiä! Ja ihan itsensä näkösiä ovat kaikki! Ite tykkään katella muittenkin vauvojen kuvia.

Meilläkin on uus kuva profiilissa! :D <br><br>
 
melle harmaana
Annette
Toivottavasti näet tämän!! Muistan lukeneeni imetystukilistalta (etsiessäni kikkakolmosia maidon lisäämiseen...), että maidon tulo on mahdollista aloittaa uudelleen pitkänkin tauon jälkeen. Eli kun tarjoat sitä "tyhjää nahkapussia sinnikkäästi useamman kerran päivässä, niin uskoisin, että sinull alkaa maito tulemaan melko äkkiä uudelleen. tai vaikka pumppaile. Siellä Imetystukisivuilla on enemmän aiheesta. Muistaakseni oli ihan ajat pumppailulle. En ole mikään imettäjäfanaatikko, mutta ajattelin sanoa, kun ilmaisit harmistumisesi, että ei peli ole vielä menetetty.

Myöhemmin ilmaisen itseäni enemmän.. Nyt lähden nelikavioisia moikkaamaan..
 
Hei mäkin sain kuvan profiiliin Oskari ja lemppari sammakko....joka on välillä jopa pikkasen pelottavakin heh heh. Mutta ihan ykkös lelu tuo sammakko meillä.

Hei kukas sanoi että oli vauva kääntynyt masulta selälleen, jokos se kääntyy toiste päin selältä masulleen? Meille sanottiin neuvolassa ettei ole mikään taito kääntyä masulta selälleen jos ei ole ennen sitä oppinut kääntymään selältä masulleen..tajusikohan kukaan mitä koitin sanoa, muta näin neuvolan täti toksautti meille :whistle:

 
Yritin melle sulle laittaa yv:tä mut väitti et sulla on saapuneet kansio täynnä :D Ihan asian vierestä tässä vain kirjottelin, nuista hevosjutuista. Mut pitänee yrittää myöhemmin...

Mulla on tänään ollu aika hiljanen päivä :x Aika mahtava rapula... Nyt jo kuitenni elämä voittaa :D Huomenna ois siivouspäivä, ei kyllä huvittas ollenkaa :snotty:

Vauvan silmä näyttää rähmivän vaan koko ajan enemmän vaikka tippoja sinne laitetaan koko ajan. Ihme homma!
Tänään vauva jo nauroi enemmän ääneen! :heart: Ihanan kuulosta käkätystä.
 
Voi kuinka kivoja kuvia teillä on! On kyllä kiva katsella minkänäköisiä vauvoja kasvaa. =)

Ville kääntyi tänään sängyllä itsekseen, ilman alamäkeä siis ;) , masullensa. Pään kannattelu on kuitenkin vielä toivottoman voimatonta. Johtuisikohan siitä hermohommasta ettei niskalihakset oikein pelitä? Voi pikkuista. :heart:

Viime yönä Ville teki aika yllättävät, nukkui ensin viiden, sitten kaksi kolmen tunnin pätkää. Ooooo! Ja tankkasi vielä meikäläisittäin kunnon annoksia, 160ml. Taas oooo! Mitähän ensi yönä, jännää. :D

Voi että mä sohlasin tänään (taas :whistle: ). Kaadoin listakasan suoraan eteisen lasioven läpi. Hyvä, hyvä :kieh: Onneksi suvusta löytyy "lasimies" joka tulee huomenna pelastamaan tilanteen. Aika vaarallinen tuollainen säpäleinen ovi. Mutta eikös sirpaleet tiedä onnea? Lotottu on juu... :whistle: .

Nyt siiderin hörppäilyä miehen kanssa. Moiks! :D
 
Annette-79 harmaana
melle, kiitokset informoinnista :flower:
Ajattelen kuitenkn, etten enää rupea sitä maidon nostatusta yrittämään. Tuntuu, etten ehkä ehtisi niin usein rintaa tarjota vauvalle mitä se maidon nousun alkaminen vaatisi. Olisi siis sama hässäkkä kuin alussa. Parin tunnin välein rinnalla. Se aika on aina noilta muilta lapsilta pois. Sydämen sopukoissa kaihertaa silti :( (koko ajan takaraivolla nakuttaa halu imettää ja on siinä ja siinä etten pumppuun tartu). VAIKEAA!!!! Itse täällä jokin aika sitten lohdutin erästä teistä jonka mieltä imetyksen epäonnistuminen vaivasi. Mutta on se kyllä niin AUTS kun sattuu omalle kohdalle. "sivullisena" tuntuu, ettei se voisi olla niin maata kaatavaa, mutta kyllä se vaan välillä siltä tuntuu. Tiedän, etten mikään huono äiti tuolla perusteella ole, mutta ainakin minua kiehtoi imetyksessä se läheisyyden hetki, se oli niin sanoinkuvaamattoman hellyyttävää. Sanokaa mitä sanotte, mutta ei sitä tunnetta pullosta ruokkiessa tule. Läheistä ja hellää sekin, mutta jotain puuttuu.
Tiedänhän minä, ettei vauvan ruokkimisessa pääasia ole välttämättä mikään hellyyden tunteminen, vaan niitä helliä hetkiä voi pitää muulloin. Sekavaa... sekavaa.

Ihan hyvä, että saan purkaa ajatuksiani teille ja ihanaa, että joku niitä jaksaa lukeakin ja jopa kommentoida. Tuntuu, etten ole asian kanssa yksin, vaan tukena on "kavereita". Kiitos siitä =) :flower:

Se siitä aiheesta tällä erää.

CUKKIS: aika ihmeellinen kommentti terkalta :eek: Kyllä minun mielestä se kääntyminen on taito, teki sen kummin päin tahansa. Eikä kyllä mielestäni sillä ole merkitystä oppiiko sen "vaikeamman" kääntymisen ensin vai ei. Yleensäkinhän se helpompi tapa onnistuu ensin ja sitten vaikeampi. Meillä on ainakin minun muistini mukaan kaikki kääntyneet ensin mahalta selälleen ja sitten toisin päin. Noin pieneltä ihmiseltä (taikka vaikka isommaltakin) jokainen uusi juttu on taito. Uuden oppimista, kehittymistä... kuka sen sitten muka määrittelee missä järjestyksessä mikäkin asia on opittava, jotta se olisi "oikein". Ei kukaan, sanon minä :D

Appivanhemmat muuten ehdottivat, että ottavat kaikki kolme isompaa muksua huomenna yökylään =) Luvassa siis rauhallinen ilta vauvan ja miehen kanssa =)

Nyt nukkumaan

Annette ja Joonas
 
SuklaaSyöppö
Iltaa mammelit! :D

Nyt on laivareissu kunnialla ohitte ja arki voi taas alkaa. Matka meni vanhuksilla hyvin ja lapset oli viihtyny mummulassa ilman mitään suurempia suruja tai niitä ei ainakaan mulle kerrottu. :whistle:

Äskön pläjäytin nyt ekaa kertaa tollasen ehkäsylaastarin ihooni, toivottavasti osoittautuis hyväks jutuks mulle, kun noita pillereitä en muistutuksista huolimatta ikinä muista ottaa. Sais nuo kumivempeleet jättää kaapin perukoille pölyttymään... :saint:

Ihania kuvia teillä on lapsukaisista. Mä en edes viitti yrittää laittaa kuvaa, ku en siinä varmastikkaan onnistuisi. Mut, pyöreäposkinen poju olis kuvassa, jos sellanen olis. =)

Vaikka vauva-aika onkin ihanaa niin mä kyllä kovasti toivon jo, että tuo poika kasvais tai toisin sanoen vanhenis vähäsen. Mä odottelen sitä vaihetta, kun aletaan istumaan ja harjottelemaan liikkumista. Ei olisi tätä jatkuvaa kanniskelua ja olis kiva jo alkaa leikkimään tuon pojan kanssa enemmän. Varmaan sit ku tällänen aika tulee niin haikeena aattelee, et voi kun toinen olis vielä pieni vauva. Noh, kaikessa on hyvät puolensa.

Mut, nyt meen ootteleen miestä kotiin, jotta voidaan katsastaa Idolssin finaali, kun se eilen jäi näkemättä.

Hyvät yöt kaikille!


Ai niin, Annettelle kiitokset paketista, tyttö oli ihan innoissaan. :hug:
 
myyra harmailee
Hui. Huomasin kauhistuksekseni, että meillä on Tuttelia enää 1l 8dl. Eihän se riitä alkuunkaan tiistaihin asti.

Onko tänään pienet kaupat auki? Kuljun kartano ainakin?

Täytyyhän sitä päästä jonnekin ostamaan.

Yö meni taas kai aika usein syödessä. Nukuin suurimman osan ajasta :D joten en ihan laskuissa ole mukana.

Tulisi nyt se "lasimies" niin pääsisi kauppaan.

myyrä ja ville 13vko
 
Annette pikaseen
Myyrä.. huoltsikat ja kioskit taitaa olla ainostaan auki. Huomenna pikkukaupat.

Ainakin jotkut huoltoasemat myy korvikkeita ja elintarvikekioskitkin.

Isommat pojat lähtivät jo mummolaan, ekaa kertaa kaikki kolme kerrallaan yökylässä =) Jonttu nukkuu ulkona. Minä siivouksen lomasta koneella :whistle: (Mies ehdotti siivoomista ja hän imuroi :eek: ;) , melko yllättävää meillä).

Jatkan nyt...........................
 
Ihanaa kun tämä palsta on edelleen niin aktiivinen!!:) Itse olen käynyt päivittäin lukemassa kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa omia kuulumisiani. No, nyt on hyvää aikaa raapustella (tai no, näpyttää) kun Topias nukkuu! Meillä poika on ollut kyllä tosi helppohoitoinen ja kiltti vauva! Ei turhia huuda ja yötki nukkuu tosi hyvin!:) Topias herää syömään n.3 kertaa yössä, mutta nukahtaa kyllä aina samantien tissille. Kertaakaan ei oo yöllä valvottanu, saa sitä olla kyllä onnellinen! :heart: =) Meilläkin on jouduttu antamaan nykyään korviketta aika reilusti. Pari kertaa päivässä imetän ja sitten yöllä, mut muulloin joutuu turvautumaan korvikkeeseen. Toisaalta olen kokenut sen vapauttavanakin, kun ei tarvitse jatkuvasti istua tissi vauvan suussa. Vaikka tottakai se on ihanaakin ja toivoisin, että maito riittäisi vielä pitkään...! Viime neuvolassa, viikko sitten, Topias oli 49cm ja n.5700 g. Ihan hyvin kasvanu. Tuossa pari päivää sitten siivosin vauvan vaatekaappia ja varmaan puolet vaatteista sai mennä pussiin varastoon ja uusia tilalle! On se aika haikeaa, kun nuo vaavit kasvaa niin nopeaa. Vaikka toisaalta taas niin ihana seurata sitä kasvamista ja kehittymistä! =) :heart:

Mullakin on aika uusi kuva profiilissa, otettu siis ristiäisissä jolloin Topias oli aika lailla tasan 2 kk vanha. Nyt ikää 2 kk ja kohta 3 viikkoa.

Hyvää pääsiäistä kaikille!:)
 
Heippa vaan!

Mitenkäs on pääsiäisen vietto sujunut?

Eilen käytiin mummolassa (miehen vanhempien luona). Neitillä oli vähän känkkäränkkä päivä ja ei oikeen tahtonut osata nukkua päikkäreitä vieraassa paikassa niimpä oli tavallista kiukkuisempi. No nyt saa anoppi sitten suvulle juoruta etten osaa lastani hoitaa!!! :\| Tulipa kyllä pahamieli koko reissusta. Ja mieskään ei taho ymmärtää miksi mulla on paha mieli.. Eihän hänen äitissään voi olla mitään vikaa!!!

Tuolla oli ketju vauvojen arskoista! Onko teillä joilla aikasempia lapsia on niin mimmosii kokemuksii? Antaako vauvat pitää päässä? Ja aijotteko Vauvalle kesäksi hankkia? Ja mistä ja millaset! nimim.Kesää ootellessa!!!! B)

Miks se karkin nälkä aina iskee silloin kun mikään kauppa ei oo auki!!! No ehkä parempi niin! Pitäs keksii jotain tekemistä että unohtus.. tai lähtä huoltsikalta ostaan! :p

Iitta ja Venla 12vk 3pv

 

Yhteistyössä