TAMMIVAUVAT 2007

Heips!

On tämä kummaa kun mennee rytmit ihan sekaisin kun kauppaan lähtee. Mentiin tänään jo kymmenen aikaan pyykkituvalle ja samalla reissulla ajattelin sitten äkkiä maitokauppaan poiketa. Kristalla kun on ollu tapana ottaa aamuisin ne korkeintaan tunnin tirsat. No joo, ei vissiin olis ollu kiirettä kotiin, tuolla se nyt nukkuu onnellisesti jo kolmatta tuntia eikä yritäkään herätä. Ihan hyvä että nukkuu, mutta ilta se taas minua hermostuttaa, meneekö taas kitinäksi.

Oletteko käyneet tuulisella ilmalla miten ulkona? Onhan mulla kyllä tuo sade/tuulisuoja vaunuihin, mutta kun taas tuli tuo pukeutumisongelma:toppaa vai kevyttä...Vaikka en kyllä usko että ehditään minnekään lenkille kun Krista nyt nukkuu niin menee aika myöhään. Meillä ei nukuta vaunuissa jos ei ole väsy, muuten huutaa kurkku suorana jos alkaa virkeää vauvaa pukkailemaan. Mikä on toisinaan harmi kun joskus ehtii se auringon paiste karata jonnekin muille maille kun me täällä odotellaan väsymyksen merkkejä.

Minun ystävä on synnyttänyt perjantaina Tampereella tytön ja meistä tulee kummeja! Ihanaa! Se on meille toinen kummilapsi. Ymmärtääkseni ollaan miehen kanssa ainoat kummit yhden miehen lisäksi. Ja mie aloin jo miettimään sitä kummilahjaa. Mikä olis sellanen minkä toivoisi saavansa lapselleen lahjaksi? Ei siitä nyt niin kauaa ole kun meillä oli ristiäiset ja meilläkään Kristalle tullut kuin kolme kummia, ja kaikki toi kehykset. Ne mekin varmaan viedään, mutta oliskohan sitä jotain muutakin...? Tämä on aina mulle iso ongelma kun itselläni oli mahtavat kummit, ja on vieläkin. Kunpa osais olla samalla lailla tärkeä sille lapselle.

No joo, taidanpas mennä Kristan viereen pötkölleen, päätä meinaa pakottaa...Varmaan toi aurinko kun on niin kirkasta. Siitä tulikin mieleeni että taidan kyllä tälle lapselle ostaa sellaiset vauva-aurinkolasit! Ei ole ennen ollut, mutta jos kokeilis.

Vilipi ja Krista
 
Cukkis, meilläkin punkee istumaan sylissä ja sitterissä! Mikä on meistä kauhean hassua, ei meillä muut ole kuin vasta yli 5kk iässä yrittäneet istualleen. Oikein kyynärpäätaktiikkaa käyttää. :LOL:

Ja taas mie vertailin... :ashamed: Pitäis osata olla vertailematta, mutta jotenkin se vaan tulee aina mieleen että miten isommat lapset kehittyi.
 
palattu viikonloppu reissusta. olipa kiva nukkua viimeyö omassa sängyssä. tyttökin nukkui klo.21-06.30 ja sit vasta eka kerran tankkas ja heräs 09 ylös. matkat meni ihan kohtalaisen hyvin.

mulla on menkat ihan sekaisin.. onko tää normaalia ?? kaksi viikkoa sitten oli menkat ja nyt on taas.

tosta yösyötöstä mulla on aamusella tissit kovana jo kun niissä on niin paljon maitoa pakottaa jo aamuyöllä kun yrittää kääntää kylkee. ja päivällähän emmi sit tankkaa useaan otteeseen. illalla tankkaa yötä vasten et jaksaa nukkua pitemmän pätkän.
vettä en ole emmille tarjonnu , sit alotan kun ruetaan maistelemaan ruokia. koetan täysimettää tonne 6kk asti. mut jos yöt menee rikkonaisiksi niin sit alotan kiinteät.

käytiin perjantaina neuvolassa. tuli sit rokotus ja itku tytöltä. ja mittojakin mittailtiin 5890g, 59,3cm ja pipo 41


nipsu ja emmi 2 päivän päästä 3kk, äkkiä se aika menee
 
Meijän pojalla on alkanu hiukset lähtee :eek: Käänsin tänään kypärälakin toisinpäin ja se sisä puoli oli ihan "koiran karvoissa" näin siis ensin luulin kunnes mietin et miten ne sinne sisälle on menny :snotty: Ja tarkemmin katoin ni vauvan hiuksia ne on! Apua, toivottavasti ei lähe kokonaan! Ei kyllä vanhemmilla lähteny kokonaan, jossain vauheessa kyllä harveni mut suurin osa päässä pysyi. Ja jos yhtään vanhempiin tulee niin pitäs tulla kunnon pehko päähän :D

Uusi unipussi osottautui tosi hyväksi ja käytännölliseksi! Suosittelen muillekkin joilla ei peitto pysy yöllä päällä...
Ja aurinkolasit ostin sellaset missä on se kuminauha juttu takana niin pysyy kunnolla päässä. Toivottavasti on hyvät, isommilla ku ei pysyny tavalliset ollenkaa enää siinä vaiheessa ku oppivat ite ottaa ne päästä. Ja monet on kerenneet jo vääntää solmulle :whistle: Tuntuu aika turhalta ostella niitä 50e laseja ku ei pysy kauaa ehjänä...

Nyt vauva on alkanu syömään enää 6 kertaa vuorokaudessa! Syö 120-180ml kerrallaan. Ihan kiva ettei tartte koko ajan olla tarjoomassa evästä, rytmikin on aika tarkka tällä hetkellä.
Silmät rähmii taas ihan liikaa! Soitin neuvolaan ja sit varasin yksityiselle ajan torstaiksi. Reilu kuukausi sitte käytettiin yhet silmätipat joista ei ollu mitään hyötyä, vetistää sen verran et kai ne on ne kyynelkanavat jotka vaivaa. Mut nyt oli jo toinen silmänympärys ihan punainen. Pitää vaan seurailla tilannetta ja pyyhkiä aika-ajoin keitetyllä vedellä :\|

Jännä miten sitä huomaa olevansa "riippuvainen" tuosta ranteesta :LOL: Nyt ku tatskaa pitää kokoajan rasvailla niin meillä on kaikki paikat nyt ihan rasvassa! Selässä oleva ei onneksi sotke ku lakanat ja sohvat :kieh: Noh, siivouspäivä koittaa pääsiäisenä...
 
heips!

täällä myös tissit turpeana aamuisin. neiti syö kyllä useampaan otteeseen yöllä mutta uni taitaa tulla aina ennen kuin on vatsa aivan täysi. ja maitoa valuu viimeistään herätessä yli äyräiden. vaikka on liivit päällä ja liivinsuojiakin vaihdan yöaikaan aina syöttöjen yhteydessä. mutta jos yritän lypsää että sais ylimmääräisiä "pois tieltä" niin eipä irtoa mitään. esikon kanssa oli sama juttu et pari ekaa kuukautta sai lypsämälläkin maidon irti mut sit loppuu ku seinään. voiko noi tissit oppia et koska voi heruttaa, etteivät anna maitoa "vieraalle"???!!

meillä kovin yritetään kovalla lattialla puskea vatsalleen. pehmeällä sängyllä onnistuu jo, mut lattialla kiukuttaa kun ei pääse kääntymään.

kutsu tuli.... :wave:
 
Vilipi ostakaa sellainen hopeinen kynttilän jalka. Se olisi kiva jos kaikki muut tuo kehyksiä niin olisi erilainen ja sitäkin voi sitten myöhemmällä iällä käyttää....Mietin just tossa mitä me saatiin kummeilta niin kehykset, kummilusikka....se on toisaalta turha, et tee sillä mitään, mutta se on perinteinen.
Ja sitten me saatiin sellainen juna ja vaunu. Ja sitä voi sitten aina kasvattaa...esim 1v lahjaksi siihen voi ostaa junan vaunun missä on valokuvakehys.

Kutsu kuuluu
 
heipsan.
ekaks ettei unohdu, kränä: mistä ostit unipussin? ja minkälaisen? olen ajatellut hankkia pussin villelle. niitä on vaan niin monenlaisia, etten oikein tiedä mikä olisi hyvä.

ultrassa kaikki näytti normaalilta. joudutaan lisätutkimuksiin, kun kaikki mahdollisuudet täytyy sulkea pois. magneettikuvaan ja silmälääkärille. hyvä että tutkivat, mutta raskasta tämä on.
villen kanssa täytyy kuulemma miinustaa yksi kuukausi iästä pois, kun uusia taitoja odotellaan. syntyi siis rv 36, niin on taidoiltaan vielä 2kk vaikka onkin 3kk. ihan hyvä kuulla etten vaadi pikkuiselta liikoja. :heart:

hfgtygghgtm gthyuty ytgtvyuybbtybugyb tyhybggh nhhtbmj,hhhhhjjnjjjjjjjj
jjhnhhjjhhjjhhjjjjjh´jhjjhhbhgbh
'¨¨åägtbgtghvgbghrf
ja siinä teille isoveljen terveiset :D

myyrä (parempi etten rupea laskeskelemaan...) ja ville 12vko 4pv ja isoveikka 3-v 4kk 8pv :LOL:
 
Myyra voimia teille. Mutta hyvä että tutkivat ja selvisi jotakin teille varsinkin tuosta että ihan rauhassa saa pieni kasvaa ilman odotuksia.

Kivaa piristystä pieneltä mieheltä...mitäköhän se halusi meilel naisille kertoa :) heh heh

Hei nyt kysyisin ihan aiheesta poiketen. Että miten Narsissi kukkia kuuluu hoitaa? Kastella? mä aina onnistun tappamaan ne ja kanervat. Kesäkukkia osaan hoitaa mutta noita en... :(
 
Hei!

Meillä oli tänään Sakun 3kk tarkastus ja rokotus. Rokotuksesta tuli iso huuto, mutta heti, kun Sakun nosti takaisin pystyyn ja syliin, niin huuto loppui. Saku kyllä mulkoili neuvolatätiä pahasti sen jälkeen! Painoa oli kertynyt 5730g ja pituutta 61cm ja pipo 41cm. (Keskikäyrillä mennään!)

Mies tuli äsken töistä ja halusi heti lähteä Sakun kanssa ulkoilemaan, jotta minä saisin vähän omaa aikaa. Hyökkäsin samantien tänne lukemaan teidän juttuja, vaikka olisi ollut mahdollisuus ottaa vaikka päikkärit!

Olin muuten aamulla manikyyrissä ja Saku nukkui koko sen ajan kiltisti ja odotti, että äitin kädet ovat taas pehmeät ja lakatut... =)

Eilen meidän viereisellä koululla oli myyjäiset ja voitin sieltä arpajaisista herkkukorin, joka oli pullollaan karkkia. Arvatkaapa kenen suuhun niitä herkkuja hukkuu!?

Joku kyseli kukkien hoidosta, mutta on parempi, että en anna minkäänlaisia ohjeita, kun olen saanut jopa pari palmua ja rahapuun tapettua...

Voikaa hyvin! pulleroballerina ja Saku 3kk
 
täällä myös yksi kasvien tappaja. mut ostin ite narsissin ja siinä oli käyttöohje mukana: ulkona/parvekkeella voi kastella reilustikin, mutta sisätiloissa niukka kastelu. kukinnan loputtua istuta maahan ja näin saat seuraavana keväänä uudet kukat.
 
Heippati hei!

Tuolla ulkona lentää kamala pöly ja hiekka!!
Käytiin äsken Jeren kanssa vielä kävellen kaupassa, ja mulla oli vaunujen päällä hyttys-suoja.
Vastaan tuli lakasu härveli ja heitin vielä päälle harson.
Kotona kun rupesin poikaa syöttämään niin huomattiin, et pojan kasvot oli ihan hiekassa! :eek:
Korvat, silmät, sieraimet. Kaikkialla oli hiekkaa! :kieh:

Meillä siirty se rotavirus plaa plaan seuraava käynti jo tän viikon torstaille! Saadaan samalla ne neuvola rokotteet. :ashamed:
Kiva nähdä paljonko on painoa pojalla! :heart:

Meiiäkään ei kääntyillä vielä. Lelun perässä joskus saattaa vahingossa joutua puolittain kyljelleen. Nyrkkejä lussutetaan kokoajan ja kuola valuu täälläkin!

Ihana kuulla Myyra, et Villen asiat tutkitaan kunnolla!
Minkäs kokonen pikku-mies on nyt?<br><br>
 
Annette-79 harmaana
Poika on hyljänny mun tissit :/
Ei huoli millään. Pullo kelpaa vaan.

Se on nyt muutaman päivän hyljeksiny rintaa. En ole sitten jaksanut pumpatakaan kun eivät ole tuntuneet pakkautuvan. No tänään aamulla pumppasin vaivaiset 90ml yhteensä... eli jotain sieltä vielä tuli. Nyt on taas ollut imemättä rintaa koko päivän ja koitin taas illasta pumpata, mutta eipä herunutkaan enää. En saanut sitä herumisen tunnetta aikaiseksi vaikka kuinka keskityin ja ajattelin vauvaa... ei niin ei.

Onko peli nyt menetetty? Saako maidontuotannon uudestaan käyntiin vaikka on usea imettämätön päivä... kun aamulla kuitenkin jonkin verran tuli siis pumpulla. En haluais luovuttaa vielä. Tosin tän homman tekee vaikeeksi se ettei tuo poika halua rintaa imeä, mutta jos saisin maidon kunnolla nousemaan niin ei tarvis pojan niin voimalla imeä.. huoliskohan se enää.

Vai annanko olla, suosiolla?

Harmittaa.

Annette ja Joonas olisko 12vk? ja 3pvää
 
Eikös melle ollut kietassut olusen ja maitoa oli suorastaan tulvinut? Kannattaa varmaan testata?

Ville mitattiin tänään, mutta eivät merkanneet niitä neuvolakorttiin. Höh! Pituus oli ainakin 60cm ja paino oli reilun 6kg, että hyvin kasvaa makkarakinkut. =)

Tänään oli muuten toinen nivunen haljennut ihan verille. Auts!!
Kylvetin eilen ja ilmaakin sai + öljysipaisut, mutta silti.
Pistin sinkkivoidetta, eikös se ole tarkoitettu tuollaisiin? Poitsun kinkut on jo niin pulleroiset, että hautuu syvimmät poimut. Voi pientä.
Muistoissa vaan on se pikkuruinen ruikku, mikä sairaalasta kotiin tuotiin. Oli se vaan niin pieni, kun rengastuttikin lyttäsi nenän niin ettei henki kulkenut.

Täällä myös yksi kukantappaja ilmottautuu. Tapoin juuri ruukkuruusun. Ja ystäviltä saadun aivan ihanan...jonkun, johon sain erinomaiset hoito-ohjeet. Sen olisi voinut istuttaa myös ulos.
Seuraan juuri jännityksellä mitä mun elämäni ensimmäisistä tulppaanin aluista tulee. Krookukset ei edes kurkistele vielä, liekö nekin jo kuollut. Hmm...
 
hetkinen...Olikohan se paino yli 6kg? Edellinen oli 5675g 20.3. ei kai. Aamulla menemme pirteänä kuin peipposet neuvolaan rokotuksille, sittenhän sen kuulee.

Yks aika kipeä tatska-paikka on muuten tuo maha. Mun kuvaa kun väritettiin sitä joutui oikein kaivamaan, kun löllö antaa kivasti periksi. Jotenkin väri vielä haalistui siitä nopeasti, uusintakäynti tuli alle vuodessa. Kuului onneksi samaan hintaan.

Koskahan osaisin mennä ajoissa nukkumaan...
 
Annette, koita nyt ensin rauhoittua. Kotikalja, yksi I-olut tai okei, tein rikoksen ja join lasten nukkumaan mentyä yhden kolmosen, joku tässä mallasjuomassa piristää maidontuotantoa. Minä olen tehnyt nyt vertailevan tutkimuksen kohdallani ja mammatee vaikuttaa jotenkin. Join sitä pari päivää ennen synnytystä 2-3 lasillista päivässä ja jatkoin koko Helsingissä oloajan (kun joutui pumppaamaan). Kotona lopetin, mutta kun alkoi tissit tuntua tyhjiltä, niin keitin teetä lisää. Se on superpahaa kuumana, itse teen kannullisen kerralla, sokeria sekaan ja juon jääkaappikylmänä. Ei mitään herkkua kumminkaan, varsinkin kun inhoan kuminaa ja anista, mutta äkkiä siihen tottui.

Ja jos maidontulo loppuu, niin sitten se loppuu, ihan hyvin esikoinen kasvoi 3kk eteenpäin, kun en puremisen takia enää tissimaitoa antanut. Enkä koe olevani yhtään muita äitejä huonompi.

Meillä herätään ällöaikaisin. Vaille 6 syömään ja maha täynnä ollaan sitten sitä mieltä, että täällä ei enää makoilla. Sitten ponkaiseekin klo 7 isoveli ylös, mies lähtee töihin 6.30... Tähän on jo tottunu.. Oi sitä aikaa kun esikkokin kuorsasi 10:een asti ja sai rauhassa lukea lehden ja lötkötellä... B)

melle+hippu
 
Että on hankalaa tuo sisälle, omaan sänkyyn nukahtaminen,
näin päivällä! :(
Olen menossa kaupungille kaverin ja sen tytön kanssa 11 maissa, niin en millään viitsinyt laittaa Jereä ulos. Olis nukkunut siellä helposti 12 asti, olis tarvinut raukka herättää ihan kesken unien.
Puoli tuntia laulua ja silittelyä se vaati, mutta siellä nukkuu nyt.
Maistuupa uni sitten Ideaparkissa! :D

Tästä on ollut aikasemminkin puhetta, mutta kysympä silti.
Kuinka usein keitätte pullot/tutit?
Tuolla oli vaan alotus, jossa ihmiset kerto keittävänsä päivittäin.
Mulle ohjeistettiin, et pari-kolme kertaa viikossa riittää.. :snotty:
Huuhtelen pullot ja tutit heti käytön jälkeen ja jätän puhdasta vettä niihin, pesen sit fairyllä useemman kerralla.<br><br>
 
Kiitos MikkiHiiri kukka ohjeista. mulle ei tullut mitään ohjetta mukaan. Elikkä nyt täytyy kastella noi kukkaset tuolla ulkona :)

Mä keitän pullotutit muutaman kerran viikossa ja pullot sitten kun ovat uusia...muuten pesen ne fairyllä tai tiskikoneessa...jos on tiskikoneessa niin sen jälkeen huuhtasen ihan raanavedellä ja laitan kaappiin kuivumaan.

Oskari sai muuten perjantaina rotaorkotteen tehosteen ja siitä ei tullut mitään vatsan purua jipii...olisko suolisto sitten jo kehittinyt sen verran vai olisko sitten rela tipat auttaneet kun niitä on syöty.
Olisko se niin että reloista saa jotain vastustus kykyä? Kun mietin tartteeko meidän syödä niitä, mutta sitten taas jos niistä tulee jotain tuollaista niin sitten toki syödään :)

Se viikon takainen Oskarin trauma siellä ulkona nukkumisesta ja herättyään kukaan ei tullut. Niin loppui perjantaina vasta. Perjantaina nukkui vasta ekat unet ulkona kunnolla turhia varmistelematta että tuleehan joku jos huudan. Se oli kyllä surkeaa kun toinen ei osannut nukkua.
Kysyin neuvolastakin, siellä sanottiin että ei pitäisi jäädä traumoja tai muuta, mutat kun kerroin tapauksen ettei ole nukkunut kunnolla ulkona, niin sitetn sanoi että teillä pikkasen herkempi lapsi ja se hetken kauemmin muistaa.
Mutat nyt on unohtuneena jipii :)

En tajua miksi meillä heräillään yöllä itkemään tai ähisemään....ei ole nälkäkään...no viime yönä onneksi rauhoittui tutilla...Ajattelin että pääsiäisen jälkeen siirrän oskarin kokeilu mielessä omaan huoneeseen nukkumaan, jos vaikka en kuulisi sitten kaikkia sen ähinöitä :)
 
pulloista: En tiedä olenko joku super-intoilija, mutta keitän vieläkin joka kerran jälkeen. Jätän kanssa likoomaan ja tiskaan kaikki pullot kerralla ja sit vielä keitän.

Annette: Mulla olis tuota mamma-teetä melkein täysi paketti. Pari kupillista on juotu. Sain sen joululahjaksi eikä sillä ole mitään tekoa ollut.
Voisin lähettää sulle, kuinkahan se onnistuisi. Siis millaisessa paketissa ja millä maksuilla. Nuo postiasiat ei ole ihan hallussa. Pistä mulle osoite yv:nä niin laitan jotenkin tulemaan. :D
(Otin selvää. Maksikirjeenä 3,75?.)

Ja uskomatonta mutta totta, Villen paino on noussut kahdessa viikossa puoli kiloa!! 5675g -> 6180g, mutta on se sitten syönytkin!
Eka rokotuskin saatiin tänään. Itkettihän se mutta meni äkkiä ohi. Ville nukkuu nyt ulkona, toivottavasti ei tule paha olo iltasella.
Mä saankin seuraavalla neuvolareissulla rokotuksen, kun jäykkäkouristus pitää uusia.

Luulin jo, että esikon uhma on ohi mutta haaveet. Vein pojan neuvolasta ilman päällysvaatteita kotiin (autolla), kun kikkaili ja yritti karata. Hermoooo. Nauroi vaan päin naamaa. En ota ens kerralla mukaani ollenkaan.

Kysyikö joku aikaisemmin itkuhälyttimistä? Meillä on radiopuhelimet.
On sitten käyttöä myöhemminkin. Niissä on 5km kuuluvuus, voi metsäreissuillakin käyttää. Ja antaa pojalle isompana ulos mukaan, niin tietää missä menee.
<br><br>
 
Yritin jo eilen illalla kirjoitella mut sivut tökki jälleen :headwall:

Pullot laitan likoon heti käytön jälkeen ja illalla pesen kaikki kerralla ja keitän. Vois toki vähitellen vähentää mut ei jotenki osaa :D keittoa siis.

Unipussi on Eckert merkkinen, yritin huutonetistä moniakin eriä merkkiä mut kaikki meni muille. Sit otin selvää tuosta merkistä ja se sattui sopivasti olemaan tarjouksessa Oulun Baby Stylessa 18e!!!!! Et hain sen samalla reissulla ku siellä kävin. Ja söpö on :heart:

Varsin eilen kokeilin vauvalle kans vettä ja otti pari lusikallista, makusteli vaan tyytyväisenä. Tänään jo pullosta sit joi jonku verran. Keittääkö muut juomaveden? Muistelen et neuvolassa ois joskus sanottu et pitäs keittää...
Ja neuvolasta puheenollen... Meillä on nyt reilu 4viikkoa ku on viimeksi käyty ja vielä pitää 2viikkoo oottaa et päästään! On kyllä turhan pitkä väli!!!! Onko muilla näin?

Ja kakka-asiaa :D Meillä loppu Cuplatonit ja ei sit ostettu enää uutta. Ei oo mitään vaivaa siitä tullu onneksi mut kakan väri muuttui siitä vihreästä keltaiseen!!!! Ja on löysempää. Siis tekikö muka Cuplaton sen kovemman kakan vauvalle??? Höh, outoa.
Relaakaan ei oo nyt annettu, kai suolisto on alkanu paremmin toimimaan :heart: Pitää antaa sit jos tulee jotain häikkää ku kiinteet joskus aloittaa. Voi ku sais tuota maitoa syöttää pullosta siihen asti kun lapsi oppii ite syömään :LOL: On se välillä semmosta porsastusta että... Ja ne soseen tekemiset jne, huh huh!

Vauva tänään tasan 12viikkoa! :heart:
 
Tervehdys!


Täällä kirjottelen ei niin hyvissä fiilksissä. Mulla alko sunnuntai iltapäivällä ihan yhtäkkiä järjetön huimaus, joka jatkuu edelleen ja pahempana. Äskön kävin lääkärissä, mut sano vaan et on ilmeisesti hyvänlaatusta asentohuimausta. Alkaa vaan oleen aikas huono vointi ja lasten kanssa pitäs jaksaa. Kauaa ei pysty oleen seisaalteen tai kaatuu, mut istuessakin on ihan #&%?$!* huono olla. En kyllä haluais tällästä olotilaa ees pahimmalle vihamiehelle. Tää kirjottaminenkin vaan pahentaa huimausta. Vähän väliä pääsee vaan itku, ku on niin kauhee olo. Ja torstaina piti lähtee laivallekin, mut eipähän tälläsenä oo mitään järkee ees harkita menevänsä, ku keinuu jo valmiiks. Mä täällä oon sit tietty käyny mielessäni läpi, et jos on joku aivokasvain tms., mut lääkäri ainaskin sano ettei usko mitään vakavaa olevan. On vaan paukut aikas vähissä eikä tiedä yhtään kauan tää kestää. :/

Nyt meen hetkeks pitkälleni ku pojukin nukkuu...
 
Moi!

Kränä: meilläkin oli n. kuuden viikon väli neuvolakäynneissä 1,5kk ja 3kk käyntien välissä.

Käytiin tosiaan eilen siellä neuvolassa ja se neuvolatäti on välillä ihan pihalla... Yritin kysellä monia kysymyksiä siltä ja aina sen vastaus vaan oli: "no voihan sitä kokeilla jos haluaa". Haluisin välillä myös ns. ammattilaisen mielipiteitä!!! Mies juuri sanoi, että ens kerralla hän kertoo neuvolatädille, että ollaan mietitty laittavamme Saku mankeli läpi. Hän varmaankin vastaa siihenkin, että "voihan sitä kokeilla". :headwall:

Kysynkin sitten teiltä arvon äidit: Miten mun kannattaa aloittaa toi korvikkeiden maistelu? Aion siis edelleen imettää, mutta haluaisin välillä antaa myös korviketta. Kannattaako ensin aloittaa pienillä määrillä ja sitten antaa rintaa päälle vaiko antaa kerralla kunnon satsi ja katsoa miten vatsa kestää vai miten?!

Kiitokset etukäteen, olette mahtavia!!!

pulleroballerina ja Saku
 
epuska harmaana
Moro,

Ja Myyra , oli kiva kuulla, että mitään vakavaa ei löydetty. Toivottavasti tulevatkin tutkimukset tuo yhtä hyviä tuloksia, ja ennen kaikkea toivottavasti ne Villen kasvot paranee. Ihan hassua ajatella, että Ville on jo niin iso, kun sairaalassa hän oli ihan mini! Piti olla niitä pikkuvaippojakin! Oli tosi suloisen näköinen pikkumies! :heart: Niin kuin silloin sanoin, niin ihan kuin taideteoksesta koko poika! Mahtavaa kasvua!

Öö... Mun piti johonkin vastata jotain... Höh. Siis pullot oon kanssa aina keittänyt täällä, jotenkin se keitto tuntuu pesun jälkeen niin pieneltä vaivalta. Se pesu ottaa enemmän päähän, varsinkin tuttien.

HEHE, joku meinasi laittaa poikansa mankelin läpi... :LOL: Voin kuvitella, mitä se terkka sanois, kun näkisi littanan lapsen. Sellainen kätevä rullattava malli, mahtuu käsilaukkuun. Ärsyttävää vaan, jos on tuollaista neuvolassa, kun NEUVOJAhan sieltä pitäis saada eikä arvailuja.

Öö... muuta en muista. Nyt lähden nauttimaan päiväunien aikana kirjasta...
 
Jerelle iski sit eilisen hiekka suihkun seurauksena
vissiin silmätulehdus! :(
Valkuainen on ihan punanen, muttei ainakaan vielä rähmi.
Soitan huomenna neuvolaan, jos tilanne on pahempi.
Torstaina päästään lääkärille viimestään. :ashamed:
Oisko mitään ensiapua mitä tolle silmälle vois tehdä?
Putsasin sitä ihan vanulapulla ja vedellä.

 

Yhteistyössä