TAMMIVAUVAT 2007

oonkohan jotenkin riippuvainen tästä palstasta: laitoin pojan nukkumaan ja kävin itse pikaseen saunassa ja nyt olen täällä taas :whistle: :ashamed:

itse en vettä ole vauvalle juottanut. kun kuumat kelit koittaa niin sitten tietysti tarjoan. ja neuvolasta olen kuullut tuon ettei saisi antaa. jos lasta kerran janottaa niin miksei?! meillä kun tuo tyttelin on pienikokoinen niin annan rintaa aina kun vaan tahtoo.

ja profiilissa uusi kuva...
 
Suloisia kuvia!!!! Haluttas itelläki laittaa mut en oikein "uskalla"

Vai että kuumetta pukkaa jo muilla. Sehän on mukava kuulla! Meillä vaan nyt on lopullisesti päätetty et lapsiluku on täyttä niin ei saa antaa kuumeelle sijaa ajatuksissa B) No, ei kyllä vielä oo ees haluttanu, kyllä kolme alle kolme vuotiasta pitää nyt päivät täysinä...

Mulla oli ihan hirvee ilta ja nyt nolottaa ja kaduttaa jne. :ashamed: Isommat oli tosi kiukkusia sit koko loppu päivän, eihän sitä tappelua ja kiukkaamista sit loppuillasta enää jaksanut ja tuli ärähettyä ihan kunnolla. Soitin jo miehellekki et otan loparit :eek: No, sille ku vähän aikaa meuhasin et miten ottaa päähän niin alkoi helpottaa ja sain lapset kunnialla sänkyyn. Sit kunnon stepperi treeni ja suihkuun ja olo on taas ihan kiva! Vielä ku tietää et mies tulee huomenna kotiin ja mä pääsen sit perjantaina lähtee reissuun ihan yksin :D Kyllä jännittää se tatuointien ottaminen :D
Pitäs metästää vauvalle aurinkolasit ja unipussi, lista on pitkää... :D
 
Heippa kaikille!

Olin tänään uhkarohkea ja lähdin keskustan Stockalle Hulluille päiville Sakun kaa. Ihme kyllä ihan hyvinhän siellä mahtui liikkumaan vaunujen kaa! Samalla reissulla käytiin ostamassa Sakulle Julbon aurinkolasit. On muuten coolin näköinen "äijä"...

Eilen oltiin yhden kaverin ja hänen vauvan kanssa Seurasaaressa viettämässä päivää. Meillä oli kunnon eväät mukana ja istuttiin siellä penkillä ja ihailtiin maisemaa merelle päin. Syötettiin kumpainenkin poikamme siellä ulkona penkillä ja hyvin tarkeni sekä poika että tissit! =)

Kakka-asiaa... Meidän Saku on alkanut kakkaamaan todella isoja kerta-annoksia ja kakka on aivan löysää ja sitä riittää aina nilkoista kaulaan asti. Pitäisköhän olla huolissaan vai mitä!? No onneksi meillä on maanantaina 3kk neuvola, joten maanantaina voi kysellä neuvolatädiltä, onko normaalia.

Veden juontia emme ole kokeilleet, mutta pitäisiköhän kokeilla Portugalin reissulla, jos vaikka ilmat olisivat lämpimät?!

Terveisin, pulleroballerina ja Saku
 
Meitä neuvolassa kehotettiin antamaan pieni määrä vettä per päivä maitokielen takia. Jerellä on ihan valkonen kieli! :p
Tuo vesi sitten vähän huuhtoo sitä.
Annoin ekaks lusikalla, mutta pulauttaa suurimman osan ulos..
Vatsa toimii Jerellä taas, ja voi sitä kakan määrää... :LOL:
 
Heips!

Meidän neuvolantäti suositteli antamaan teelusikallisen vettä päivässä sammasta ehkäisemään lusikalla. Sen enempää ei kuulemma suositella rintavauvoille. Se laimeampi ns. etumaito tyydyttää janontunteenkin.

Minä en kyllä ole muistanut ihan päivittäin antaa tuota vesitilkkaa, mutta ei ole tullut sammastakaan. :)
 
Meilleppä jäi siitä maanantai illan kauhusta pienellä ulkona nukkumis "kauhu". Nukkuu kyllä ulkona mutta karjasee vajaa puolen tunnin välein joskus 5min väleinkin ja varmistaa että joku on paikalla. Voi pinetä. En olisi uskonut, että noin pienellä on noin pitkä muisti....mutta kai se sitten muistaa muutaman hetken sen.
Mitenköhän saisin sen unohtamaan ja jatkamaan 3-4 tunnin rauhallisia ulkounia, mitä nukkui ennen. Nukkui vielä maanantaina päivälläkin 5 tuntia ulkona :)
No huomenna on neuvola joskos siellä osattais kertoa kuinka kauan tollanen pieni muistaa tuollasen tapahtuman?

Olen ajatellut kohta alkaa tekemään soseita pakkaseen jääpalarasioihin. En ole koskaan tehnyt. Miten niitä tehdään? Survotteko sauvasekottimella, vai haarukalla ja sitetn sihdin läpi, vai miten? Joku sanoi mulle että sauva sekottimella tulee ilmaa ruokaa liikaa ja siitä saatta tulal turhia vatsavaivoja.
Pitäis josatin ostaa hyviä jääpala rasioita....kun näin alkuun syö niin pieniä annoksia kun alotellaan masitelee että kaupan purkit menisi hukkaan.
saako niihin sekottaa jo korvike maitoa sekaan kun pakastaa? Mitä lajeja sitä pakastais...bataattia, perunaa,porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia? mitä ? en tiedä? olikos joku sanonut ettei perunaa saisi pakastaa?
 
epuska
Kuulkeeps viisaammat!

Miten tuo pukeutuminen tällä kelillä, ja entäs se kantokoppa? Meillä on ongelma, kun tyttö on niin lämminverinen, että mitä pukea. Nyt on ollut potkupuku ja kevyttoppapuku siellä kopassa, sekä puuvillapipo. Mutta Justiina on melko kuuma kun nostan hänet vaunuista pois. Toisaalta ei tuota koppaakaan oikein viitisisi pois jättää, kun tyttö on niin pieni ratasosaan. Voi elämä, että tunnen itseni taas niin tyhmäksi :D . Mutta kun ei oo yhtään kokemusta noista rattaista aiemmin... Eikä vauvoista.

Nyt kutsutaan...
 
Nipsu27 harmaana
ruoka juttuun vastaan pikanan en muista kuka sitä kyseli :ashamed: perunaa älä pakasta ... tulee vetistä. perunaa ja porkkanaa yhdistettynä voit pakastaa...kun poju oli pieni mie aina keitin isomman annoksen pakkaseen jääpalarasioihin . ja tehosekoittimella sekoitin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 12:31 epuska kirjoitti:
Kuulkeeps viisaammat!

Miten tuo pukeutuminen tällä kelillä, ja entäs se kantokoppa? Meillä on ongelma, kun tyttö on niin lämminverinen, että mitä pukea. Nyt on ollut potkupuku ja kevyttoppapuku siellä kopassa, sekä puuvillapipo. Mutta Justiina on melko kuuma kun nostan hänet vaunuista pois. Toisaalta ei tuota koppaakaan oikein viitisisi pois jättää, kun tyttö on niin pieni ratasosaan. Voi elämä, että tunnen itseni taas niin tyhmäksi :D . Mutta kun ei oo yhtään kokemusta noista rattaista aiemmin... Eikä vauvoista.

Nyt kutsutaan...
Meillä on ihan sama ongelma! B)
Jere hikoo ja itkee heti, jos on vähänkin liian kuuma.
Eikä kyllä nukukkaan.
Mulla on Jerellä samanlainen vaatetus kun sulla. Saatko mitään
tuuletusluukkua vaunuista auki?
Mä avasin eilen sen ja sit kävin vielä avaamaan vähän pussia kun alko kitinää kuuluun. Se rauhotti niin, et nukku vielä 2 tuntia!
:D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 12:40 Nipsu27 harmaana kirjoitti:
ruoka juttuun vastaan pikanan en muista kuka sitä kyseli :ashamed: perunaa älä pakasta ... tulee vetistä. perunaa ja porkkanaa yhdistettynä voit pakastaa...kun poju oli pieni mie aina keitin isomman annoksen pakkaseen jääpalarasioihin . ja tehosekoittimella sekoitin.
ja viel lisään et sit kun tarjoat niin maitoa sit siihen annokseen.


mahtavat kelit ulkona, joka päivä ulkoiltu 3krt.
huomenna mikkeliin pitäs lähtee ajelee, jännittää et miten käy. viikonloppu reissu edessä siis. pojulle samalla kattoo autoon istuinta kun tyttö valtaa kohta pojun istuimen ja lenkkareita täystys kans kattoo.

rantasaunaa on tää viikko tehty jos vaik pääsis pääsiäisenä kylpemään.
mansikantaimia kävin eilen kattomassa näyttää siltä et kaikki taimet on myyrät pistäneet poskeen. saas nähä miten puutarhavatuille on käyny.


noh, nyt maitobaaria kutsutaan...
 
SuklaaSyöppö
Vesiasiasta vastailen sen verran, et meille sanottiin kaks kuukautis neuvolassa, et voi alkaa antamaan vettä aina maidon juonnin päälle eikä sitä tarvi edes keittää. Tälläset ohjeet täällä päin...

Meinaattekos alottaa noi sapuskojen antamiset ihan vellillä vai sit suoraan esim. perunaa? Mä oon tällä kertaa viisas ja sit, kun alotetaan kiinteet niin annan pidempään vaan yhä lajia, ettei taas alkais sama allergia/ihottumarumba kuin esikolla. Sille kun saatto tulla vielä reilun viikon jälkeenkin jostain ruuasta ihottuma. :/ Oli sit hankala aina tietää, et mistähän sillä kertaa.

Ihanat ilmat tosiaan, olis kiva mennä terassille nauttiin siideri. Hyi mua!!! Onko kaikilla muuten aurinkolasit noille pikkasille ja jos on niin minkälaiset/hintaset?

Aurinkoista päivänjatkoa... :wave:

 
heips!

meillä kans kuumuusongelma vaunuissa. ja asiaa vaikeuttaa se et Miisa menee nukkumaan jo 10 aikaan ja silloin vielä vähän viileää. nyt en sit tie et mitä tekis. meillä on ollut lampaantalja vielä vaunuissa et maasta hohkaava kylmä ilma ei palelluttais. et ottaisko sen pois ja nukuttais pelkässä fleecepuvussa vai ottaisko puvun pois ja laittais taljan ja peiton kanssa nukkumaan. taidan kokeilla sitä taljan pois ottamista......

nyt poistun ulos pyykkyjä viemään :wave:
 
SuklaaSyöppö
Ai niin, piti mikki hiirelle sanoo, et mä oon ihan kade siitä, että käyt pelaamassa lentopalloo. \|O :D Mäkin oon aikoinani pelannu seittemän vuotta tuolla kotipaikkakunnalla ja alottasin heti uudestaan, jos vaan tietäsin onko täällä nykysellä kotikylällä jotain mihin vois mennä mukaan...Taitaa jäädä vaan haaveeks tuo pelailu, mut ainahan sitä kannattaa edes haaveilla.
 
Ilouutisia!! Hippu on nukkunu jo kaksi yötä puoli yhdestätoista aamukuuteen!!! On se aiemminkin tehnyt tuon pari kertaa yksittäisinä öinä, mutta nyt kaksi kertaa peräkkäin! Nyt on masullaan aloitettu jumpat lattialla, eli siis mahallaan olemisen harjoittelua, kun on vaivat saatu pois. Selällään on kaikenlaista jumppaa harrastettu jo pitkään

melle ja hippu
 
Ah mikä hiljaisuus :D Mummo kävi just hakemassa isommat illaksi mummolaan. Pitäs keittiö siivota ja lähtee vauvan kans lenkkeilee. Koirat ei päässy eilenkää lenkille... Sääliksi käy piskejä välillä :(
Vauva nukkui jälleen yön hienosti, 20.30-5.05 söi ja jatkoi yli kaheksaan unia! Ihanaa :heart:

Illalla mies tulee, karkki-ilta, Idols ja huomenna reissuun B) Jippii!
 
Hilmuska hätäseen
Ulkovaatekalluppiin: Roopekin on tosi herkkäuninen mikäli tulee liian kuuma vaunuissa. Meillä on nyt sisävaatteiden (body ja potkuhaalari) päällä fleecepuku, josta vetoketju auki, päässä ohut kypärämyssy ja kevyet tumput ja töppöset. Otin makuupussin pois ja nyt nukkuu pelkän vaunupeiton alla.. Voipi olla, että pian jo pitää jättää fleecepukukin pois ja laittaa ohut peitto tilalle.

Nyt pian suihkuun ennenkuin Ropsu taas herää tissitteleen. Heippa! :wave:
 
Terve ja iltaa!

Idolsia jännitettiin lasten kanssa niin et ihan unohdin laittaa isommat nukkumaan, onneksi Krista sit alkoi väsymään et huomasin viimein kuinka paljon kello oli! Ja nyt on ihanan hiljaista...

On niin kauniita päiviä ollu tosiaan et ei voi olla ulkoilematta. Aurinko on paistanut täydeltä terältä, tänään tosin oli niin raitis et henkitys höyrystyi kun ulkoilin vaunujen kanssa. Nollassa se taisi olla. Meillä mie ratkaisin ainakin hetkellisesti tuon vaatetusongelman niin et laitoin sisävaatetuksen päälle vain villapuvun ja kahdet tumput ja töppöset, alulakin ja villamyssyn. Ja sit makuupussin vaihdoin karvaisesta mallista toppamalliin ja sen sisälle fleecepeiton jonka kiedoin Kristan ympäri. Kun meillä kans nukahdetaan aamupäivällä vaunuihin ja sit iltapäivällä lämpenee niin on ollu aivan hiestä märkä tyttö kun herää. Sen fleecepeiton saa sit auki tarvittaessa. Minusta on ollut aiemminkin helpompi lisätä tai vähentää peittoja kuin vaatteita kesken unien. Ja toisinaan jätän laittamatta harson eteen jos ei tuule.

Ostin eilen prismasta lenkkeilyyn kengät ja tänään olis alkanu asiakasom.päivät! Hieman harmitti, mut sit aattelin et en olis päässy tänään lenkille jos oisin odottanut sen ostamisen kanssa. Mulla kun on jostain syystä sellanen tapa et jos en heti osta niin en vähän ajan päästä osta ollenkaan. Ja lapsille kyllä ostan melkeen hinnasta viis, itselle sit ei muka raski ostaa. Mutta on se kumma et miksi uusien kenkien pitää aina hinkata ennen kuin on sopivat? Siellä kaupassa ne tuntu tosi ihanilta, samoin ensimmäiset viis kilsaa lenkillä, mut viimeinen puoltoista kilsaa tuntu tuskaiselta. Ja rakkohan se tuli. Pakko vaan pitää niitä, pakkohan niiden joskus on muotoutua omaan jalkaan?

Joku oli menossa kaavintaan, oliko se Lili? Mie olen joutunut kaksi kertaa kaavintaan. Jos haluat kysyä siitä jotain niin mie voin kertoa mitä tiedän, mut sektiota mulle ei ole tehty. Onko sulla ollu sit joitain välivuotoja? Mulla on alkanu sellaiset vaivaamaan. Ja kuin supistaisi. Th sanoi vain et hormonit,hormonit. Mut lääkäriin meen, en osaa olla tällasen kans ihan rauhassakaan, ei ole koskaan ennen ollu.

Vedestä meille sanottiin et ei vielä tarvi antaa kun on pelkällä maidolla, sit kiinteiden kanssa voi antaa hörpyn ja kesällä helteillä, mut ei mikään pakko ole. Me ei olla vielä annettu. Puolukkaa olen käyttäny sammaksen hoitoon, mut sekin meni vaan syljen mukana mahaan, kun ei näyttänyt Kristalla pahemmin vaivaavan suussa. Meillä on kyllä anoppi ollu ihan töpäkässä et kyllä hänen aikanaan maito huuhdottiin vedellä. Ajat muuttuvat eskoseni...

Mutta suihkuun ja nukkumaan. Täällä evakkokämpässä alkaa jo kohta viihtymään, olen joka päivä aina tuonu vähän tavaraa, kohta jo kaikki onkin täällä...

Vilipi ja Krista
 

Vaunuissa Röllillä on potkaripuvun päällä äitiyspakkauksen collegeasu, villapipo villasukat ja rasat. Makuupussissa puksuttelee ilmeisen onnellisena. Paketin sisälämpötila on 30 astetta ja vaunukopan n.20 astetta. Oletteko mittailleet vaunun lämpötilaa... meillä täällä maalla löytyy aina jostain nurkalta varjopaikka, joten noilla varusteilla ollaan varjossa nukuskeltu 11.-14.00

Vesi asiaa. Rölli lipoo kovasti, jos kylpyvettä livahtaa roiskiessa suupieleen. Ilmeisesti haluaisi maistella enemmänkin... olenkin miettinyt, jotta voikohan 10 vko ikäiselle antaa jo vettä :)

Kuinka muilla menee päivät? Joko rytmit on löytyneet? Joko kädet on löytyneet entä jalat? Kuinka kauan käsien löytymisen jälkeen tulee leluun tarttuminen?

 
vilipi: asiakasomistajapäivät!? voi ei! älä huoli, me ostettiin eilen prismasta polkupyörä :x :eek:

villellä on vaunuissa kevyttoppapuku, toppatöppöset, tumppuina sukat, puuvillamyssy ja makuupussi auki. ihan hyvin toimii.

tilaus!

ville tänään 12vko :heart:

vesi on villestä oksettavan pahaa. meinaa yökätä, kun huuhdellusta tutista tulee veden makua<br><br>
 
Heippa!

En ole ainakaan minä menossa mihinkään kaavintaan, ainakaan tietääkseni. :eek: ;)

Meillä on ollut ihmeellinen yö. Pinja nukkui 00-08.30 välin putkeen. Yleensä on herännyt siinä kuuden maissa syömään. Piti useampaan otteeseen katsoa että se on hengissä.

Eilen kävin hulluilla päivillä ovensuussa ja totesin että on niin paljon ihmisiä että on ihan turha vaunuilla yrittää mihinkään ängetä.

Pinja kääntyi eilen selältä mahalleen hoitopöydällä. Se on muutamana päivänä temppuillut siinä siihen malliin että kohta kääntyy. Mutta toista kertaa se ei sitten olekaan kääntynyt.

Ihanaa kun on viikonloppu

Nyt menen syömään aamupalaa, Pinja huutaa olohuoneessa tylsyyttään... ja sitten vaunulenkille.

Lili ja Pinja 11vko 4pv

Ps. ja se tärkein meinas unohtua, olen laihtunut 3kg, enää 2kg lähtöpainoon B)
 
epuska nolostelee
Voe vänkärä!

Ei oo totta. Meillä ei siis ole äippäpakkauksen makuupussia ollut pehmeässä kopassamme koskaan :ashamed: ... Ei edes talvella, silti tarkenimme, luulen ainakin niin, kun Justiina oli aina lämmin kopasta nostettaessa... Toisaalta, meillä ei myöskään ole koskaan ulkona nukuttu, kun se ei meidän talon pihassa onnistu. Olen siis aina ollut vaunureissuilla mukana tarkkailemassa tilannetta, eli työntelemässä niitä. Reissut on kestäneet 1-2h pisimmillään.

Vai ymmärsinkö nyt oikein, että kopassa on teillä ollut se pussi ja sitten koppa kiinni? Tyhmä, tyhmä mutsi täällä. Mutta olisko se nyt sitten viileämpi niin, että jättäis kopan kannen auki ja laittais sen makuupussin vaan siihen, kun se pussihan ei ole sellaista hengittämätöntä kangasta, kuten tuo meidän koppa. Brion vaunut on. Vai olisko se kuumempi, kun alla on sen kopan fleecet ym. vuoret? Voi elämä. Tulis kesä, niin tietäis ainakin, ettei mukelolla ole liian kylmä.

Mitähän muuta piti kommentoiman. Ai niin, vettä on meille joskus annettu lusikalla kielelle pulautuksen jälkeen, jossain niin neuvottiin tekemään, mutta varsinaisesti juomaksi ei vettä oo annettu, olen kanssa kuullut, ettei vauva sitä tarvitse. Toisaalta, ei se nyt ole mikään ehdoton kieltokaan tuo, että vauva ei vettä tarvitse, joten kai sitä antaa voi, jos tuntuu, että oma vauva on janoinen. Kai yksilöitä tässäkin asiassa ovat.

Miten huonomuistinen voi olla? En muista enää mitä piti kirjoittaa...

 
epuska: mä en oo kans pehmeässä kantokopassa käyttänyt makuupussia! Sehän menis niin tukkoon koko koppa, tuskin edes mahtuis... Mut kovassa kopassa on makuupussi. Se pehmeän idea tietääkseni juuri on et se on lämmin ja käy myöhemmin makuupussista. Ainaki meijän pehmee koppa on niin topattu versio et vauva tukehtuis sinne jo vielä makuupussin laittas... tulipa vaikeesti, poika sylissä :D

Neuvolassa sanottiin meille ettei vettä tarvitse antaa...
Kiinteet aloitan suoraan pottusoseella mikäli näyttää että maito riittää pelkästään sinne 4kk ikään. Ennen tehtiin ite soseet valmiiksi pakkaseen, nyt taidetaan käyttää kaupan soseita, on tuota tekemistä muutenki ihan nokko...

Meillä ei vauva vielä käänny selälleen eikä mahallee. Mahallaan ei tykkää olla ollenkaa!

Tää mamma alkaa nyt siivoilee, käy hiihtämässä ja lenkillä ja painelee sitten kohti Oulua :D

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä on kans täs kovassa kopassa Jerellä vaan ohut fleecepeitto alla ja vähän päällä, pidin makuupussia pakkasilla kun muuten tuli kamalan kuuma!
Tuon peitonkin oon ottanut väliin pois.
Nyt laitoin peittoa päälle, kun meillä käy aikas inha tuuli. :(
 

Yhteistyössä