TAMMIVAUVAT 2007

Sayenna: :hug: ja voimia hautajaisiin

Myyra: ihanaa, jospa ne Villen hermot siitä paranis itsekseen!!! :heart:

Röllimamma: en ite oo koskaan vellejä pakastanut enkä oo kuullut et kukaan pakastaisi... Kannattaa tosiaan soittaa sinne valmistajalle niin osaavat sieltä antaa oikeat ohjeet.

Piti ihan silmäillä uuestaan nuo viestit ja vastailla :D sama pää kesät talvet... :snotty:
 
Moikka kaikille tammivauvojen äideille! =)

Perustin kerhon "Tammivauvat 2007" Jossa siis jutustelua ihan vaan tammivauvojen äitien (ja vaikka isienkin) kesken. =)

Jos haluette mukaan kerhoon niin salasanan saa multa yv:llä
 
Iltaa!

Joo, sama pää täälläkin. Aamuisin vielä muistaa kelle piti vastailla mihinkin mut näin iltaisin tuo muisti ei ole kanan lentoa pidempi.

Mie taas kävin itseäni kiusaamassa, kylästelin perheessä jossa jopa heidän mies alkoi mulle kertoilla kuinka mie olen sitten luovuttanut ja kaikilla tulee maitoa ja niin edelleen...imetyksestä siis. Ja taas itkettiin kotona. On se vielä niin kova paikka. Ja tuntuu et on ihan turha sanoa, että vauvalla ei noussut paino tarpeeksi rinnalla eikä maito sitten enää lähtenyt nousemaan. Meinasin mieki hermostua sille miehelle ja teki mieli kysyä et mitenkäs sulla tuo imetys onnistuu. Mut maltoin mieleni ja nielin kiukkuni. Mutta huomasin noista aikaisemmista kirjoituksista et en taida olla ihan ainoa jolla välillä kiehuu ja pinna palaa...

Krista on alkanut seuraamaan ihan mahdottomasti muitten touhuja. Ei malta millään mennä nukkumaan päikkäreille jos vähänkään kuuluu lasten ääniä. Rytmit meni jo muutenkin sekaisin tosta kellojen siirrosta, ainakin meillä aikuisilla kun ei millään meinannu riittää uni viime yönä! Oisin voinu nukkua vaikka koko päivän. Ja Krista taas ei. Nyt ollaan sitten yritetty kylpeä oikein urakalla ja syödä oikein hyvin mutta ei tunnu auttavan. Vaikka en usko että on muusta kiinni kuin oikeanlaisesta päivärytmistä, tänään kun tuli taas hieman katkonainen päivä.

Mut nyt katsomaan kotimaista elokuvaa ykköseltä, on kehuttu.

Vilipi ja Krista
 
Sainpas siivottua. Ah, nyt voi taas olla mukavammin.
Meillä rupes olemaan aika pölyistä ja huomasin kauhukseni, että koiran karvanlähtö taitaa alkaa kohta. On sitten mukavampi imuroida sitä karvamäärää, kun on jo alta jynssätty vanhoja likoja pois.
Viimeksi olen siivonnut paremmin ennen ristiäisiä. Alkoi jo näyttämään kamalalta. Ainakin mun silmiini. :whistle:
Huomenna urakka jatkuu ja pitäisi saada kuntoon isoveljen huone. Miksi noita leluja on tullut osteltua noin paljon?! Herra on vielä laiskistunut tuon siivoomisen kanssa totaalisesti.
Vielä kahden vanhana järjesteli ja imuroi ihan itse, mutta nyt se pelko on ohi, että poika olisi jotenkin innokas siivoilemaan.

Villen silmä on tosiaan jo parempi. Ripset tosin itsepäisesti kasvavat alaspäin ja tuppaavat menemään silmään kiinni. Mutta nyt ne saa helposti irti ja toivon, että alkaisivat kaartumaan oikeaan suuntaan.
Tänään pojalla on ollut unipäivä. Kunhan nyt ei tulisi kukkumis-yö. Ei jaksaisi.
Jaahas, pullot on kiehunut. Menen tästä taas.

Hei niin, cukkis: Aikamoinen ämmä. Ja voi sitä miesraukkaa, joka on moiseen mennyt sitoutumaan. Mitäs jos hän haluaisikin lapsia? Ei taida olla siippa ihan samoilla linjoilla. Höh.
 
Huomenta! Näin hyvin nukutun yön jälkeen :LOL: :LOL: Ei tod.
Onneksi Ville ei kukkunut, mutta muuten riitti puuhastelua. Melkeinpä tasan tunnin välein on Ville ja isoveli kaivannut mua, klo 2,3,4,5,6 ja 8.
Taidanpa keittää iison pannullisen kahvia ja onneksi jääkaapista löytyy Pepsiä, lisää kofeiinia vaan, lallalaa... :p
 
Myyrä juu ehkä nyt on paikallaaan kahvipannullinen kahvia sinulle :) Koitahan jaksaa! :)

Tätä ei voi kukaan uskoa. Meillä on ollut kaksi edellistä iltaa ihan kauhujen iltoja. Eilen kirjotinkin sunnuntai-illasta.

Mutta sitten eilen. Tätä ei haluaisi kellekkään tapahtuvan. Oltiin mun veljen luona kylässä illalla ja siellä saman ikäinen poika. Meidän Oskarille tuli uni siinä klo19. laitoin ulos nukkumaan kun oli vaunut mukana. Itkuhälyjä ei ollu mukana lainasin niiden kun on omakotitalo niin ei kuulu itku sisälle jos ei istu keittiössä. No istuttiin siinä keittiössä sitten puol8 asti, kunnes tajusin että salkkarit ja lähettiin koko porukka ylös katsomaan telkkaria. oskari jäi tyytyväisenä ulos nukkumaan. Jossain vaiheessa ihmetelin jopas sille iltaunet miastuu kun yleenäs nukkuu vaan pienet torkut.
kun salkkarit loppui veljeni lähti ekanan ulos tupakalle. Me mieheni kanssa perässä mutta suustamme oltiin kiinni vielä sisällä, kun katselen ikkunasta kuinka veljeni työntelee vaunuja ulkona...naureskelin vielä siinä että testaa meidän vaunuja.
Juu kun pääsin ovelle niin olikin asia aivan toinen ja naurut kaukana. Itkuhälyttimestä oli loppunut akku ja Oskari huusi aivan lohdutunto itkua siellä....sitten kaappasin sen syliin tarrautui oikein minuun ja minä siihen ja sitten itkettiin jo molemmat. Kamalaa jos oli huutanut siellä puoli tuntia. e on lapsen elämässä ikuisuus....vieläkin sattuu mahaan ja sydämmeen minulla....se oli ihan kamala tunne.
Olisin halunnu vaan pitää poitsua sylissä koko illaan ja yön, mutta nukkuu paremmin omassa sängyssä piti sinne se laitata sitten nukkumaan. Mutta sai nukahtaa sitten silityksiin ja kaikki hellyyden osoitukset sai eilen.

Tästä lähin kannetaan omia itkuja mukana niin tietää miten toimii ja toimiiko. En missään nimessä syytä veljeni itkuja tai muuta. On ihan oma syyni. Tai eihän se sen kummemin ole kenekään vahinkoja sattuu mutta kumminkin.

Voi meidän pientä oskaria luuli varmaan että se on hylätty ja viimestä päivää siellä karjui...oli todella lohduttoman kuuloinen ja kuinka se vaan nyyhkytti turvallista nyyhkytys itkua mun sylissä tunnin....ja sitetn vasta raaskin laittaa sen turvaistuimeen että päästiin kotiin lähtemään.

Elikkä kaikkea sitä voikin tapahtua ja koskaan ei tiedä mitä.

Niin siitä naisesta josta kerroin. juu ollaan kavereitetn kanssa monesti mietitty että kauankohan ovat yhdessä jos mies haluais lapsia ja vaimo on vauvojen " vihajaa" ( rumasti sanottu, mutta kumminkin). tiedetään että mies haluaa lapsia. Mutta täytyy sitten olla miehelläkin munaa sanoa että ei tämä suhde toimi jos ei ole yhteissiä tulevaisuuden näkemyksiä.
 
Mulle on käynyt Cukkis kerran samallalailla!
Jere nukku kans ulkona ja mä hääräilin sisällä omiani.
Miten satuinkaan sit kulkeen hälyttimen ohi ja huomasin et se
vilkuttaa punasta valoo!
Samantien säntäsin ulos ja onneks Jere ei ollut herännyt, mutta pelästyin ihan saa**nasti! Meillä on niin oaksut ovet, ettei läpi kuulu mitään!
Vahingosta viisastuneena vaihdetaan patterit nyt tohon, joka on vaunuissa, kuukauden välein.. Toinen pää pidetään laturissa kiinni kokoajan.

Meillä Jere on nukkunut 2 viime yötä kokonaan!!! :D
 
Meillä on sellaset itkuhälyttimet jotka alkaa huutaa ku sireeni jos jommasta kummasta on akku vähissä.. niin siis tuo toinen alkaa huutaa, ei se joka "vahtii" vauvaa.

Aika hirvee tilanne varmaan cukkis... mutta onneksi pienet unohtaa aika helposti tuollaiset.

Meillä sattu viikko sitten silleen, että lähettiin porukalla käymään isäni työmaalla (remppaa yhtä kämppää). Joonas jäi autoon siksi aikaa (nukkui) koska meillä oli tarkoitus vain kävästä katsomassa se kämppä läpi. No jäätiin sitten suustamme kiinni varmaan vartiksi ja kun palasimme niin Jonttu huusi autossa. Luulen, ettei kauhean kauan kerennyt huutaa koska kyyneleitä ei ollut tullut ja rauhottui heti kun laitoin tutin suuhun, mutta silti tuntui pahalta.

Meillä on porukka kippeenä ollu ja osa vieläki. Kakkonen on ihan terve jo, esikoisella oli vielä eilen kuumetta, nyt ei. Kolmosella oli myös eilen kuumetta, tälle päivälle ei ole noussut.. mutta odotettavissa. Mies lähti just lääkäriin ku on kuumeessa ja yskinyt sisuskalunsa kipeeksi. Joonas oli toissa päivänä yskässä ja räkä valui, mutta se nuhan tulo meni yhdessä yössä ohi. Laitoin heti ilmankostuttimen huoneeseen sekä sipulicoctailit pinniksen reunalle roikkumaan. Nyt on yskinyt, mutta hyvin vähän ja syö ja nukkuu hyvin. Itselläni on kolmatta päivää kurkku kipeenä.. kuumeessa varmaan ennen viikonloppua jos vanhat merkit paikkansa pitää.

Annette ja Joonas (en edes muista paljonko herralla viikkoja :ashamed: ).
 
epuska
Moro pitkästä aikaa!

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä... Yritän nyt johonkin vastailla.

Cukkis, mun kavereille kävi samalla lailla, mutta voin lohduttaa, että ei poika siitä kärsinyt jälkeenpäin. Varmaan sillä hetkellä on hätä suuri vauvalla, mutta kenties vielä suurempi äidillä. Jokaiselle varmasti sattuu jotain, josta tulee "huono äiti" fiilis. :hug:

Myyra Mahtavaa, että Villen kasvot näyttää paranevan ihan itsekseen. Ja varmasti oot oikeassa siinä, että tuo juttu on sua rasittanut niin, että pinna on kireällä. Nuo on kuitenkin niin hankalia aina nuo pienten terveysongelmat, kun ei tiedä kuinka ne paranee ja kauanko paraneminen kestää. Ja huoli on niin suuri. Viritellään taas sitä tapaamista, kunhan jaksat, siis ei kiirettä ei hätää, ihan rauhassa katsotaan, sillä JIPII! : meillä alkaa olla ihan asuttavassa kunnossa tämä asunto. Missään ei vuoda! (kop kop, koputtaa puuta)

Teitä muita tamperelaisia myös olis kiva nähdä, mutta valitettavasti ei tänään (oliko se nyt vai ensi viikolla...) päästä tulemaan.

Joillakin oli ollut kuolemantapauksia lähipiirissä. Osanotot kaikille :flower:
Mulla kuoli mummu viime syksynä, viimeinen isovanhemmistani, ja se kyllä harmitti, että mummu ei koskaan nähnyt meidän Justiinaa.

Muuten elo täällä melko rauhallista, öisin on nyt nukuttu, päivisin vähemmän. Eilen saatiin kuitenkin kaupungilla käytyä ja asiat hoidettua, vaikka välillä tulikin itku vaunuissaolemisesta. Aiemmin vaunuttelu johti aina nukahtamiseen, nykyään välttämättä ei. No, nostin hetkeksi syliin ja sillä selvittiin (kaupassa siis, ei kadulla, heh) Ostin verhokangasta, ja nyt on olkkarissa uudet verhot!!! Jee, piristää kummasti tätä kevättä. Kohta mennään ulos taas...
 
Kerrankin kirjautuneena!!

Jollakin oli joskus puhetta nukahtamisesta. Meilläkin Venla huutaa joka ilta noin viisi minsaa ennen kuin antaa unen tulla. Vaikka kuinka koittaa viiä aikasemmin sänkyyn niin silti tulee huudot. Yöllä onneksi nukahtaa syötön jälkeen samon tein. Päivällä joskus nukahtaa ilman huutoja joskus ei!

Kävin tänää hammaslääkärissä. Poistivat viisauden hampaan. Nyt on suu tosi inhottavan tuntunen. :( Ja ens viikolla olis uusi aika!

Jottain muutakin piti kirjotella vaan hävis nyt päästä.. sitten toisen kerran!

Nyt ulos kun on taas niin mahtava ilma!! B)
 
Poio: onnittelut täysistä yöunista! Meillekkin se aika koittaa joskus... B) No nyt jo sen verran kivasti et poika alkoi yöunille 20.30 ja heräs eka kerran syömään vähän neljän jälkeen!!!!!!! JIHAAAAA! Ja nukahti heti uuestaan ja kasilta sit koko porukka ylös. Kylläpä on mukavan levännyt oli. Mieskin toipui ja lähti isänsä kyydillä kohti Oulua ja siellä se jo töitä tekkee... Mutta onneksi vain 3päivää nyt yksin! Ihanaa jos tuo vauvan rytmi nyt pysyis tosissaan tuossa.

cukkis: Meille kävi kerran samoin esikoisen kohalla. Lähin kaverini kyydillä toisen kaverin luo kylään. Poika sit nukahti autoon joten jätettiin se sinne nukkuu. Sain kaverilta itkuhälyttimet lainaan, kokeiltiin jopa et ne toimii. Jotain vartin istuin sisällä, olo oli tosi levoton ja niinpä päätin sit mennä kattoo poikaa autoon... Siellä se huusi ihan hysteerisenä! Oli jo vuoden ikäinen joten oli onnistunut TURVAISTUIMEN vyöt saamaan auki! Johan oli hälyttimet ja istuimet (penkkikin oli kaverin lapsen...) ja silloin päätin etten enää ikinä lainaa mitään muilta vaan käytän omia kamoja oli mikä oli... no ei nyt ihan mutta kyllä oli niin hirvee olo sen jälkeen et pidin vain poikaa loppupäivän sylissä ja itkin. Että ei passaa aina luottaa nuihin vehkeisiin...
Nytkin nuo mitkä Lidlistä ostettiin nuo hälyttimet niin pari kertaa on menny väärälle kanavalle ja sit ei oo ollutkaan toiminnassa. Ja ne ku ei hälytä ollenkaa jos yhteys katkeaa... onneksi mitään ei oo tapahtunut sillä aikaa. Niitä sit käytetään vaan sisällä ku ollaan ite saunassa sillon ku lapset nukkuu. Vanhat Philipsin perushälyttimet on tosi luotettavat, ne ku hälyttää ku yhteys katkeaa. Meillä vaan on molemmat johot menny pakkasessa poikki joten pattereita saa ladata koko ajan. Kyllähän sitä on ihan kynsille lyötynä ku ei oo pattereita ja lapsi nukkuu ulkona... Koko ajan sitä istuu sit ovella ja kuuntelee et koska se herää :D Mitenhän ihmiset on ennen pärjänny ku ei oo ollu hälyttimiä?

Kränä ja poika 2kk2vk :heart: (aika senkun rientää...)
 
Hop,hop, ylöspäin.

Ville sai tänään kutsun lastenneurologian poliklinikalle. Pääsee aivojen ultraääneen ja sen jälkeen lääkärin ja fysioterapeutin yhteisvastaanotolle. Mahtavaa! Se on 2.4. ei malttaisi odottaa...

Ripset on nyt kokonaan irti silmästä, kasvavat vaan vähän hassusti alas ja sivulle.

epuska: Katsellaan juu uutta aikaa. Harmi, kun ette voi tulla allergian takia meille, mun on niin hankala kulkea näiden kahden kanssa. Isoveljelle on iskenyt myöhäinen vierastus-kausi. Kaikki ihmiset on niin jänniä ja pelottavia. Hänellä ei ole koskaan ennen ollutkaan mitään ujostelukautta, tämä 3-v on tuonut vaikka mitä tullessansa.

 
Hieman vaan nostelen ennen nukkumaanmenoa...

Miten te muut selviätte niistä ei niin rakastavista ajatuksista? Mulla meinaa mennä hermo liian kireälle, siis tuntuu että itsellä menee liiallisuuksiin kun hermostun. Ajattelin jo et voiskohan ne neuvolassa ottaa vain minut sinne että saisin jutella hetken? Kun tuntuu et koko ajan jokin painostaa, vaikka monestikaan en edes itse osaa sanoa et mikä. Ja olen huomannu et se imetyksen epäonnistunut yritys kun tulee mieleen niin sitten alkaa ahistaa ja kunnolla. Enkä saa mielestäni painajaisia joita näen. Niissä Krista on kuihtunut ihan kokonaan ja kaikki vain sen takia et mie en luovuta vaan imetän tyhjistä rinnoista. Ja Krista ei liiku niissä unissa ollenkaan, se vaan makaa sängyssään hiljaa, kuin olisi nukahtanut itkemiseen. Ne on vaan ihan hirveitä unia, mut sama toistuu kerran viikossa suunnilleen. Kerroin yhdelle tutulle tästä unestani, hän ei luultavastikaan edes kuunnellut koko kertomusta, totesi vain et semmostahan se on. Niin sillä on kyllä tapana vastata vähän joka asiaan.

Tänään oli ensimmäinen niin lämmin päivä että hyvä etten riisunut melkeen kaikkia ulkoiluvaatteita pois Kristalta! Oltiin vaunuttelemassa ja varmaan puoli tuntia sai aina nukuttua kerralla kun taas oli hiestä märkänä. Siis en osannu laittaa ollenkaan sopivaa vaatetusta. Kun varjossa itsestä tuntuu kylmältä, mutta auringossa läkähtyy. Niin voin kuvitella mitä se lämpötila tuolla vaunuissa mahtoikaan olla. Voi pientä kun on varmaan ollu tuskasta. Mut jotenkin tuntuu et on varmaan hieman pettävä ilma. Eli kuitenkin on nuhat ja yskät odottamassa jossain nurkan takana. Tuntuu jo vaan niin kesäiseltä, ja silti joka paikassa on kauheat lumikasat vielä.

Nyt nukkumatin kans treffeille.

Vilipi ja Krista
 
Soita Vilipi vaan neuvolaan ja pyydä aika, niin pääset juttelemaan!
Mulle ainakin neuvolantäti ohjeisti, että heti vaan soittamaan aikaa,
jos vähänkin siltä tuntuu!
Uskosin, että me kaikki välillä väsytään tuohon vauvaan, samallalailla käy ihan elämänkin kanssa! Kyllä äiditkin saavat olla väsyneitä!
Johtuiskohan ne sun unetkin siitä väsymyksestä?

Muakin välillä vihlasee, kun näkee äidin imettävän lastaan.
Olisin niin myös halunnut imettää, ei vaan onnistunut meillä.. :ashamed:

Poio&Jere 2kk 2vko 1pvä :D
 
Vilipi :hug:
Takuulla neuvolassa autavat ja ottavat juttelemaan, soita ihmeessä. Uskon että se helpttaa.

Itsellänikin ahdistaa. Toinen rinta on lopettanut maidontuotannon miltei kokonaan ja toisestakaan ei tule kuin muutama kytä milliä. Vauva juo sitten pullosta 100-120ml imetyksen päälle. Eli heikolta näyttää sillä saralla. Noh, odotettavissahan tää oli. Olen noita vanhempia imettänyt korkeimmillaan 2kk, joten samaan sarjaan menee tääkin imetysrupeama. Imettelen tuota toista rintaa kuitenkin niin kauan kun sieltä pisaraakaan tulee.. olkoon sitten siinä. No, olen painostanut itseäni tajuamaan, että en asiasta turhaan stressiä revi: välillä harmittaa, mutta pyrin pyyhkimään sen tunteen kauas taka-alalle. Samahan se mistä se vauva ravintonsa ottaa.

Muutamia viikkoja vielä, niin saa alkaa jo velli ja sose-linjalle =) Odotan innolla.

Kurkku kipeenä neljättä päivää.

Annette ja Joonas olisko 2.5kk
 
Olipas tullu tekstiä, en jaksanu edes kaikkea lukea kun meidän netti on niin hidas välillä aukomaan nuita sivuja..

Cukkis(ko) se puhui vieraistaan..Olisin tosiaan kanssa kyllä loukkaantunut..mitä tulemaan kylään jos ei lapsen ääntä kestä kuunnella!!!

Meillä neiti ruennut heräilemään syömään vasta 04.30-05.15 välillä..Ja eilenkin rupes nukkumaan jo n.19.20..Tekis mieli yrittää pitkittää yöunille rupeamista jos vaikka olis sit koko yön syömättä mutta miks toista pitäs kiusata jos välttämättä haluaa ajoissa rueta nukkumaan..

Voimia vaan kaikille väsymyksen kanssa, ite en niin väsynyt ole mutta silti pinna meinaa palaa varsinkin tuon keskimmäisen kanssa välillä..

mut nyt lapset kaipaa äitiä koneelta..
 
Liika on liikaa :headwall: Untakin siis... Kaikki lapset alkoi nukkuu eilen 20.30 ja herättiin aamulla vaille yheksän! Vauva söi 5.15 muuten nukuttiin kaikki ku tukit ja aamulla sit kiukuttiin, liika unta kai :D Mitä lie mut isommat oli koko ajan toistensa kimpussa, vauva ei nukahtanut kunnolla aamu-unille jne. Sit vasta ku pihalle päästiin niin kaikkien mieli parani. Ja ite ois ollu heti aamusta hyvällä päällä ku sai nukkua kunnolla :/
Nyt alkaa olemaan jo pulkkailukelit ohi :( Meijän tiellä pääsee vielä 100metriä hinkkaamaan ees taas :D On naapurit ihmeissään ku kävellään tuota tienpätkää :D Mutta onpa ihanan lämmintä! Tuo pukeminen taas on vain hieman hankalaa, vettä, lunta, jäätä ja loskaa riittää, lapset kastelee itsensä, toppahaalarissa on liian kuuma mut välikausipuvussa liian kylmä :snotty: Vaunuihin on helppo pukea, siellä ku ei vauva kastele itseään :D Meillä on nyt kevyttoppis/ fleecepuku päällä, makuupussissa on mut se ei oo kokonaan kiinni. Tuossa varjossa kuistilla on noin 7 astetta lämmintä. Hyvin poika vetelee neljän tunnin päikkäreitä siellä.

Mitähän sitä illaksi keksii? Mummo ei tuukkaa hakee lapsia illaksi luokseen ku oli väsynyt. Pitänee kehitellä jotain ettei tylsyys iske B) Lapsilla siis
 
Heipsan vaan kaikille! :wave:

Lämpimät kevätilmat verottaa tehokkaasti tätä koneella olo aikaa ;) , mutta jos nyt malttaisi pikaisesti kirjoitella kuulumiset..

Käytiin neuvolassa maanantaina ja ensimmäinen rokotus pistettiin. Roopelta tuli niin sydäntäsärkevän lohduton huuto, että itku pääsi minultakin. Nolo :ashamed:
Samalla laitettiin Rota-rokotteen tehoste ja tällä kertaa ilmeisesti selvittiin ilman masuvaivoja. Ensimmäisestä rokotteesta tuli selvästi heti masukipuja. Poika kasvaa ja kehittyy ihan hyvää vauhtia

paino 7545 g
pituus 61,3 cm
päänympärys 40,4 cm

Roope on alkanut öisin nukkumaan säännöllisesti ensin 4 tuntia, sitten 3 tuntia ja sitten nukutaan tissillä niin pitkään kun äitiä nukuttaa. Päivisinkin nukkuu paljon, mutta lyhyempiä jaksoja kuin aiemmin. Parhaiten tuntuu nukkuvan hevosenhajuissa tallin nurkalla karsinoiden siivouskolinoiden keskellä. Sellainen pieni hevosmies meillä.

Olenkohan minä ihan pimeä kun olen jo alkanut haaveilemaan siskoa tai veljeä Roopelle? Ei onneksi ole edes menkat alkaneet, mutta jotenkin vaan haaveiluttaa. Kovin ristiriitaisia ajatuksia tosin, sillä heti seuraavaksi tulee syyllinen olo siitä, että riistän Roopelta sylin jos jo pian olisi uusi vauva rinnalla. Pitäisikö laittaa vaan hormoneiden piikkiin tällaisiet ajatukset..

Nyt meinaa pikkumies nukahtaa, joten lähdemme ulos.

Ihania kevätpäiviä kaikille!

Hilmuska ja Ropert 11 vko 3 pv


Ps. Roopesta päivitetty kuva profiilissa


<br><br>
 
Huh hellettä! B) :D
Tultiin juuri päivälenkiltä kotiin, Jere jäi tyytyväisenä nukkumaan vaunuihin. Oli pakko avata vaunujen pussikin, kun lämpöä varjossa +15!!!!!!

Viime yökin meni loistavasti! Taas nukuttiin koko yö! :D :heart:

Mulla on Hilmuska ihan samat ajatukset.. Vauva kuumetta pukkaa! :heart:
Sillä poikkeuksella, et tänään mulla alko menkat. :/
Ai vitsi, et on masu kipee. En muistanutkaan enää!
 
Heissan siskot,
ny on sitten jälkitarkastus takana. Onneks ei tarvinnu kauheesti selitellä, vaikka en halunnutkaan pillereitä/kierukkaa tms. Kuumetta siis pukkaa täälläkin, ja järki sanoo, että jos vielä sen sisaruksen/kaksi aikoo toivottaa tervetulleeksi Petelle, niin ei voi kovin monta vuotta odotella. (ks. ikä...)No, jos nyt vasta kesään 2008 tähtäis.

Kamalan kurkkukivun flunssaa täälläkin. Petelläkin yskä ja nuha. On se säälittävän kuuloista, kun noin pieni yskii!

Hilmuska vähän teillä on iso vauva, vau! Mun edellinen lapsi oli 1-vuotiaana 7,8 kg, mutta hän kyllä kärsi allergioista, eikä siksi juuri kasvanut. Petekin on reilusti 6 kg jo, nyt on 8-viikkoinen. Tosi erikokoisia vauvat voi olla, kukin kasvaa ajallaan ja tavallaan. Armeijaan mennessä moni mies on kuitenkin aika samankokoinen ;) Naiset sit muissa yhteyksissä... Meinaan ku siis mulla on 6- ja 4-luokalla pojat, ja ne on kyllä aivan pienimmästä päästä luokillaan.

No tarvii ny mennä, ei muista, mitä ois pitäny kommentoida. Ai niin, kyllä välillä väsyttää kovastikin. Oon vilpittömän kateellinen, ku teillä Poio nukutaan koko yö. Meillä pari viimeistä on kolmesti herätty syömään. Sunnuntaita vasten yöllä kyllä syöminen jäi yhteen kertaan, olikin levännyt olo sitten aamulla.

Voimia kaikille!
 
Meillä on Jeren vatsa mennyt ihan jumiin!
Eilen illalla on viimeks tullut ihan vähän ihan kivikovaa kakkaa.. :ashamed:
Toinen on ihan selvästi masustaan kipee. :'( Kitisee vaan.
Äsken koitettiin kuumemittari kikkaa ja pierua vaan tuli ulos.

Oliskohan syynä se jauhe nanni vai se, et oon antanut nyt 2 pvää relat lusikalla ja vettä(keitettyä) pullosta päälle muutaman imun?
 
Tuosta Poion viestistä tuli mieleen sellanen kysymys, että juotatteko vauvalle päivittäin vettä?

Itse olen kuullut (olisko ollut ihan neuvola), että pikku vauva ei tarvitse vettä lainkaan. Itse olen kyllä aina antanut vauvalle vettä, varsinkin kun on korvikkeisiin siirrytty. Janojuomaksi siis keitettyä vettä. Onko tuo mun kuulema:"ei vettä vauvalle" ihan joku outo väite vai onko siinä jotain perääkin.

Olen "maalaisjärjellä" pohtinut, että kun maito on kuitenkin sokerista, niin saattaa vauvaa janottaa.

Vastailkaahan =)
 
heips kaikille!

tuo ulkoilu on sit ihanaa. ollaan tällä viikollaoltu vähintään 2 krt päivässä ulkona. oon ollu niinkin uhkarohkee et olen imettänyt Miisaa hiekkalaatikon reunalla. imetyspaidan kanssa kun ei tarvii paljon paljastella. eilen meillä nukuttiin harvinaisesti päivällä 2 x 3tuntia. ajattelin yöunien olevan sit olemattomat. mut nukkuikin tosi hyvin. 3 syötöllä päästiin yö. mut tänään päivällä on ollut huonouninen. muutama 15min pätkä tuonne 4 asti ja sit nukkui 2,5tuntii. normaalisti siis päivällä 3-5 tuntia ja yhet unet on vaan nukkunut.

no, nyt katsotaan mitä ensyö tarjoaa.

mä oon myös kade poion yöunille.

ja kiva kuulla et myyrän villellä on asiat paremmalla mallilla.

olin muuten nyt iltasella pelaamassa lentopalloa 2 tuntii, teki hyvää saada hiki pintaan, mut kurjaa oli kun en muistanut vaihtaa urheiluliivejä päälle. tissit sai kovaa kyytiä :LOL:

nyt iltatoimien pariin :wave:

t. mikki ja miisa 10vko
 

Yhteistyössä