TAMMIVAUVAT 2007

Annette pikana
Cukkikselle vielä: Laita supon päähän ensin vaseliinia, ennen kuin työnnät sen peppuun. Joskus limakalvot voi olla niin kuivana, että menee hankalasti ja senkin takia vauva saattaa jännittää peppua ja suppo pullahtelee ulos.....

Röllimamma....jaksaisitko kirjoittaa mulle sen reseptin?

Kyllä se suppo sinne hyvin upposi mutta yhtä liukkaasti pulpahti aina ulos...no täytyy kokeilla sitetn joskus noita teijän kikkoja kunhan tulee taas tarve.

Ihana ilima!! =)
Pittää ootella, että miniukko herrää, nii lähetään ulkoileen.
Atte nukku taas 21-08, kerran heräs mutta johtu kyllä enemmän vattavaivoista ku nälästä. Ateltaki tulee vihreetä kakkaa (vieläki), välillä se on vähä vetisempääki. Pittää varmaan karsia omia ruokatottumuksia oikeen urakalla, epäilen jottain allergiaa. Normi ripulia se ei oo, ku löytyy kiinteitä osia kakasta, pissaa riittää ja muutenki on virkku poika.

Meillä on kaksi kertaa kokeiltu suppoa ja molemmilla kerroilla on tullu supot ulos ku tykin suusta kera komeiden kakkojen.. siis paineella ja kovaa. Lentää yllättävän pitkälle sekä kakat että supot :D

pulleroballerina: Hauskaa matkaa!!!

Annette: meillä alkoi kans tulee vihree kakka siinä vaiheessa ku korvikkeeseen siirryttiin kokonaan. Muut siitä sanoivat et ilmavaiva kakkaa on mut ei meillä kyllä ollu... Tuttelia kokeiltiin, sillon tuli keltaisena mut muuten se ei passannu. Nyt annan Nan 1 ihan vaan sen takia ku sitä saa ½l purkeissa, tavallista ei saa... Mutta mutta. Meillä alkoi normaali kakka tulemaan taas ku lopetettiin cuplatonin antaminen. Tai ainakin samalla aikaa alkoi suolisto pelaamaan kunnolla jos ei se kakan väri siitä cuplatonista johtunut.

Suppo on kans semmonen asia etten mä niitä tykkää laittaa. Mies hoitaa sen puolen jos on tarvis. Ollaan kyllä siirrytty nestemmäiseen heti ku sitä vaan saa antaa. En nyt muista ikää... En oo koskaan saanu sitä suppoa laitettua kunnolla :ashamed: Siis jos on pitäny laittaa sillon ku mies ei oo ollu kotona. Onneksi niitä kertoja on ollu tosi vähän!

Käytiin mukamas koko perheen voimin markkinoilla, ajatuksena ottaa kaikille hauskat T-paidat kesäksi. Siis ei koko paikassa ollu yhtää kojua missä niitä ois painatettu!!! Järetöntä, ennen niitä on ollu kyllä mistä valita. Mut pitää kai alkaa ettii netistä jotain hauskaa.

Annette-79 harmaana
Olipas herkullista uunilohta :p

Pikku-ukko on alkanu juttelemaan ihan mahoton. Nytkin huutelee peukku suussa tuossa puuhamatolla. Pitkiä joikuja päästelee :heart:
Niin ja käsien hallinta on mennyt mahottomasti eteenpäin. Leluun tarttuu aika nopsaan ja kun kasvoni laitan hänen käsiensä ulottuville niin aika innokkaasti pyrkii silmiä kaivamaan :LOL:

Kränä... Elikkäs ihan hyvin voisi pitää mun aavistus paikkansa. Hyvä tietää, ettei välttämättä mitään sen vakavampaa taustalla. Täytyy seurailla. Cuplatonia en ole antanut kun kerran ihan alussa ja vitamiinitipatkin ovat nyt tauolla sen kovan vatsavaivan??? vuoksi mikä viikko sitten oli. No kakka tulee ihan säännöllisesti ja huutokin on vaimentunut, joten en usko että akuuttia tarvetta sen kummemmalle tässä vaiheessa on. Kokeilen korvikkeen vaihtoa jossain vaiheessa.

Hitto, että mä eilen pyörittelin jos jonkinlaista ajatusta päässäni. Iltapäivästä alkoi mahdoton heikotus.. iltaan asti oli paha olo. No ei tarvinnut pyttyä kuitenkaan halailla. Nytkin on lievä heikotus päällä... toivon totta tosiaan, että enteilee vatsatautia (HUllulla on hullut toiveet). Menkat ei ole synnytyksen jälkeen vielä alkaneet :whistle:

Oksennustauti siis tilauksessa täällä :wave: :x \|O

Mulla olis minipilleriresepti laukussa, mutta on jääneet hakematta kun terkka sanoi, että pitäisi oottaa kuukautisten alkamista ennen kun voi aloittaa. No kuulin sitten, että ne voi myös aloittaa jos ensin tekee negan raskaustestin. Eli siis tuo raskaudettomuus olisi ensin varmistettava.. Miksikäs terkka sitten käski odottaa. Onko kellään kokemusta asiasta???

Joonas kaipaa seuraa :wave:

Annette menee taas..................................

pikana yksi suppokikka: Pidä sormea tulppana niin kauan, että suppo liukenee. Ei kestä ihan mahdottomia aikoja.
Villellä kesti Panadolin suppo liueta suht kauan. Onkohan koostumus muuttunut aikojen saatossa, kun esikoisen aikaan supot liukeni melkein heti. Siinä sai olla aika nopea, että sai sen kokonaisena luikautettua sisään. =)
Jotain "liukkaria" kannattaa juu laittaa nokkaan.

Annette: niinpäs olikin Kaapo! :LOL: Mie muistan vain sen Aapo-version kun tuttavapiirissä on yksi Aapo ja siitä tuli äkkiä hänen laulunsa sitten...Nooh, hyvä et joku viilaa. Itsestäni on tullu aivan liian suurpiirteinen.

Olipas ihana lenkki! B) Mulla hiki valui ihan norona kun kävelin pikakävelyä (koko ruhoa kannatellen, yritän samalla muistaa nuo ns. vatsalihakset) lasten pyöräillessä. Ja kyllähän ne meni väliin lujaa! Onneksi ne aina välillä unohtui katsomaan maisemia niin kerkes huutamaan että odottaisivat. Ei varmaan mitään kauhean nättiä katseltavaa meidän meno, mut mie olen ihan varma et ei ne muuten opi jos en mie joskus ota niitä mukaan. Yhtään läheltä piti tilannetta ei tullu, onneksi. Pyörän lukkoja vain ei ollu eikä me uskallettu jättää pyöriä marketin pihalle. Ois se harmi jos joku veis ne. Ne onki sitten niiden kypärien kanssa seuraavalla kauppalistalla.

Meillä mahavaivahuuto hellitti kun vaihdettiin Tutteliin. Kakka muuttui keltaiseksi siitä vihreän tahmeasta ja ne itkut loppui viikossa. Selvästi kakkaaminenkin helpottui, nykyään sitä ei huomaa kuin hajusta kun tulee. Ennen kyllä oli huutosäestys mukana. Mutta voihan se olla että jokin muu on toisella vauvalla vaivana, kuten ne vitskut esimerkiksi.

Ruokaa taikomaan...kun vielä oppisi syömään terveellisemmin samalla kun käy lenkillä.Mut suklaa on niin paheellisen hyvää...

Vilipi

p.s. mieki sain jo vappuviikolle lääkäriajan kierukan asennusta varten.jännittää ihan tautisesti! Ei ole ennen ollut. Toivottavasti vain sopisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 14:57 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Mulla olis minipilleriresepti laukussa, mutta on jääneet hakematta kun terkka sanoi, että pitäisi oottaa kuukautisten alkamista ennen kun voi aloittaa. No kuulin sitten, että ne voi myös aloittaa jos ensin tekee negan raskaustestin. Eli siis tuo raskaudettomuus olisi ensin varmistettava.. Miksikäs terkka sitten käski odottaa. Onko kellään kokemusta asiasta???
Mulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että saa alottaa ihan milloin vaan.

Olipa kyllä mahtava keli! Ei meinannu malttaa sisälle tullakkaan, mutta molemmille alko tuleen nälkä.

Muksu söi ittensä tainnoksiin ja nyt on äipän vuoro =) :wave:

Annette-79 pikana
\Mulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että saa alottaa ihan milloin vaan.

[/quote]

:eek: No johan!
Kyllä se minäkin sitten uskallan aloittaa.. täytyy ilmeisesti kuitenkin testata ensin kun tää etominen vaan jatkuu. Nyt jos on käyny kalpaten niin minen ala!
\|O

Oon tunnustellu alavatsaa pitkin päivää.., olen jo kolme kertaa tiennyt ennen testaamista odottavani kun alavatsa on ollut ihan pinkeenä. Nyt ei ole ONNEKSI, eli jospa tää nyt on vaan tautia. *rukoilee*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:49 Kränä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:26 Erica kirjoitti:
Kränä: hui! luin viestistäsi, että pojallesi ei annettu rokotusta, kun on antibiootti silmiin. Meidänkin pojalle on kaksi eri antibioottia silmiin, mutta niin vaan tökkästiin rokotus keskiviikkona. Arvelluttavaa! Vähän pelottaa, mitä riskejä siitä voi olla. Mainittiinko mitään, mitä rokotus ja antibiootti voivat aiheuttaa yhdessä? Meillä on muuten lähes samana päivänä syntyneet pojat, kun meen poika syntyi 10.1.

Pitäisikin varmaan alkaa muutenkin kirjoittelemaan tänne. Välillä olen lueskellut, mutta jotenkaan en ole toimertunut ennen kirjoittamaan.
EI HÄTÄÄ!!!! Ei sillä kuulemma mitään lääketieteellistä estettä oo ettei sais laittaa. Sano vaan et annetaan antibiootit vaikuttaa rauhassa ja pistetään rokotukset voimaan vasta sitten.

Mulla ei näymmä oo taas muuta tekemistä ku roikkua tässä koneella \|O Ei vaan jaksa tän flunssan takia mennä pihalle, muut siellä ovat. On ihan veto pois edelleen. Varmaan mahtavat kirjotusvirheetki on ku silmät harittaa :LOL:
Kiitos Kränä. Tuo tieto helpotti, mutta olisi ollut varmaan viisaampi ratkaisu meilläkin sama menettely. No onneksi ei kuitenkaan mikään vaarallinen juttu.

Ota Vilipi valmiiks jotain särkylääkettä, kun meet sitä kierukkaa laitattamaan! Ei kuulemma satu sit senkään vertaa.
Mulle laitettiin tuo kierukka jälitarkastuksessa samalla, ja eipä siinä sit mitään särkylääketta ehtinyt miettimään.
Piti kävellä hissukseenkin kotiin, mutta Jere alotti jo siellä nälkähuuto tsempalot niin tultiin sit kahtasataa kotiin. :LOL:
Mitään kipuja tms. ei ainakaan mulle tullut, vattaa on välillä vihlonut, mut laitan ne kuukautiskierron piikkiin.
Mä jo luulin, et mulla ois alkanut menkat, mut mitä vielä. Muutaman päivän tiputteli, ja se oli siinä. :kieh:

Jere menee normaalisti 3 kieppeillä nukkumaan. Tänään ei sit suostunut millään nukkumaan, kikatteli ja jumppaili vaan vaunuissa. Koitin yli tunnin nukuttaa sitä, ja ei onnistunut. Oli vissiin vähän kuuma!
Tultiin sisälle ja lähdin käymään kaupassa. Poika jäi isänsä kanssa kotiin hymyssä suin. Tulin 20 minsan jälkeen takas, niin jätkä huusi naama ihan punasena! :eek: Sain sen syömään pullon lopun, mitä se ei ollut aikasemmin suostunut syömään.
Viimeseen tippaan meni, ja Jere sammu kun saunalyhty! :whistle:
Jätkälle ohkanen fleecepuku päälle ja vaunuihin, saas nähdä koska herää?!! ;)

Poio&Jere 3kk 1pvä :heart:

Mulla kans ite kierukan laittaminen ei sattunut ollenkaa mut se jälkitila :eek: Sai popsia särkylääkettä kuin ruokaa ja seuraavat 5kk alapää vuoti ja vuoti vaan... Hermohan siinä meni ja kävin poistattaa, ei passannu mulle ollenkaa. Että niihin särkylääkkeisiin kannattaa tosissaan varautua!!!

Kaveri sai eilen poika vauvan :heart: Ihanan pieni toinen, päivän yli lasketunajan ja oli 46cm, 3040g. Vauvalla oli molemmat jalkaterät kääntyny sisäänpäin, mistähän moinen ja miten korjataan? Onko kellää tietoa? Lääkäri ei ollu vielä tarkistanu vauvaa joten kaverikin siellä huolissaan tietämättömänä miettii et mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :(

On taas mahtava ilma! Heti herätessä kävin kunnon lenkin, tullessa koiratki oli niin väsyny et koppiin painelivat suoraan :whistle: Pitäs tässä alkaa valmistautumaan mummolaan illkasi... Kunhan tyttö ja vauva heräävät päikkäreiltä, mies ja poika meni jo formuloita kattoo :\|

Myyrako oli vailla kissaverkkoa?
Kirppari puolella oli myynnissä sellanen 15 eurolla! :wave:

Jerellä jäi tänää kello 12 unet väliin, tuossa lattilalla jumppaa edelleen. Välillä kitisee väsymystään, mutta nukahtamaan ei suostu! :/

Kiitos Poio!! :D :flower: Pistin heti postia menemään. :D

Ihme kitinä-villejä nämä tammivaavit tuntuvat olevan nykyään. Kolmen kuukauden kriisi? :LOL:

Terv. ex tummanpuna-, nyk. kultakuparipää =) (En sittenkään pystynyt pistämään mitään hillittyä...minkäs luonnolleen voi. :whistle: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 13:50 Kränä kirjoitti:
Mulla kans ite kierukan laittaminen ei sattunut ollenkaa mut se jälkitila :eek: Sai popsia särkylääkettä kuin ruokaa ja seuraavat 5kk alapää vuoti ja vuoti vaan... Hermohan siinä meni ja kävin poistattaa, ei passannu mulle ollenkaa. Että niihin särkylääkkeisiin kannattaa tosissaan varautua!!!

Kaveri sai eilen poika vauvan :heart: Ihanan pieni toinen, päivän yli lasketunajan ja oli 46cm, 3040g. Vauvalla oli molemmat jalkaterät kääntyny sisäänpäin, mistähän moinen ja miten korjataan? Onko kellää tietoa? Lääkäri ei ollu vielä tarkistanu vauvaa joten kaverikin siellä huolissaan tietämättömänä miettii et mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :(

On taas mahtava ilma! Heti herätessä kävin kunnon lenkin, tullessa koiratki oli niin väsyny et koppiin painelivat suoraan :whistle: Pitäs tässä alkaa valmistautumaan mummolaan illkasi... Kunhan tyttö ja vauva heräävät päikkäreiltä, mies ja poika meni jo formuloita kattoo :\|
Kuulostaa kampurajaloilta.Kampurat korjataan toistokipsauksilla ja tankokengillä ja ihan normaalisti etenee kehitys ja kävelemään oppiminen. Joskus myös leikataan. Netissä on postituslista ja omat sivut www.skyry.org, mistä saa tietoa kampuroista ja hoidosta.

t: kampuravauvan äiti

Kränä:Meidän kummallakin pojalla on ollut jalat sisäänpäin kääntyneinä. Mun masuun ei suurempia vauvoja mahdu, joten ahtaus tekee tehtävänsä.
Villelle ei annettu mitään jumppaohjeita. (Ovat muuten suoristuneet jo.) Esikoisella neuvottiin sivelemään jalan ulkosyrjiä. Vauva suoristaa ne siliteltäessä ihan itse. Se on hyvää jumppaa. :heart:
Eli siis vaavi hoitopöydälle, nilkoista/sääristä kiinni ja peukaloilla sivellään ulkosyrjiä varpaista kantapäihin.
Osasinkohan selittää ymmärrettävästi?

Niin ja hyvät, tukevat ensikengät on erityisen tärkeät, jos jalat jää vähän vinoon. Suoristuvat siitä kyllä. =) <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 16:10 Myyra kirjoitti:
Ymmärsinköhän nyt oikein tuon vaivan? Kampurajalkoja meidän kummallakaan lapsella ei ole ollut. Jalkaterät ovat olleet siis sisäänpäin kääntyneinä ahtaudessa.
Joo niin mä käsitin että tällä vauvalla ei oo kampurajalkoja. Kaverin esikolla toinen oli ja sanoi että ei tää nyt oo samanlainen... En oo päässy vauvaa kattoo ku se on tuolla 240km päässä :( Mut soitanpa varsin nyt kaverille ja kerron tästä. Kiitos teille vastanneille :flower:

Annette-79 harmaana
=) Mulla on tunne, että menkat alkaa hetkenä miä hyvänsä. Tänään ei ole ollut pahoinvointia, mutta olen ollut kiukkuisempi ku ampiainen :whistle: Alavatsaa juilii... tervetuloa vaan kuukautiset :flower: :LOL:

Kyllä ollaan miehen kans oltu ihan hepakassa sen mun olotilani vuoksi ja kn sanoin juuri ukolle, että taitaa alkaa menkat, niin ukko sanoi, että hyvä hyvä, melkeen juhlan paikka :LOL: Milloinhan se mieli kuukautisia kohtaan on noin muuttunut :kieh:

Vielä vaan odotellaan...........

Ja sitten juoksen kyllä suuna päänä apteekkiin sen pillerireseptini kans :D

Olikos joku jo alkanut maistattamaan perunaa vauvalle? Minä tässä mietin, josko viitsisi alkaa. Mutta se Joonaksen mahavaiva mietityttää. Bataattikos se oli miedompi vaihtoehto? En ole koskaan muuten vauvoille bataattia antanut, eikä se kuulu vieläkään meidän kenenkään perusruokaan. Joskus olen itse sitä maistanut kun joku on valmiiksi tehnyt.. itseasiassa paremman makuinen se on kuin peruna. Mites sitten sellainen juttu, et onko mahdollista että maissivelli aiheuttaa vauvalle vatsanpuruja, mutta peruna-porkkana taas ei. Kun olen aina ajatellut, että se maissi on miedompi ja sillä olen kolme tenavaa kiinteille aloittanut. Uskaltaisiko kokeila sitä peruna-porkkanaa.. hmmmmmmmmmm .

Joonaksella on muuten mahdoton yskä ja hengityskin pihisee... maidon juonnin jälkeen aina enemmän. Voi toista raasua :heart: Toivottavasti pian helpottaa. Nukkuu kuitenkin hyvin ja syö myös, mutta hereillä ollessaan on kyllä kiukkuisempi, ihmekös tuo.

Meillä porukka nukkuu jo, mieskin simahti vaatteet päällä sängylle kun katseli siinä Joonaksen kanssa töllöö. Joonaksen nostin sänkyynsä, pitäisiköhän mennä riisumaan tuo mies ja peitellä nukkumaan =)

Jospa tästä kohta itsekin suunnistaisi vällyjen väliin ku ei ole ketään hereillä, jolle kiukutella :kieh: (Ilmeisesti jotain PMS-oireyhtymää :LOL: ).

Hymiöitäki mä näytän ripottelevan joka lauseen päätteeksi, en ihan oma itseni taida olla :headwall:

Menen nyt jo teitä kiusaamasta... öitä!

:hug: annetelle. kyllä ne oireet siitä helpottaa (kunnes alkavat taas ;) ) mut eipähän ole liian tasaista tuo tunne-elämä.

meillä kiukuttelun aloitti eilen tuo vauveli. yö meni hyvin mut päivällä alkoi uudestaan. ja kun haettiin tuo esikko kotiin yökylästä niin oli hänen vuoro yhtyä kiukutteluun. no ilta meni siinä et lapset huusi vuorotellen ja lopulta äiti yhtyi huutoon kun ei mikään enää mennyt hyvin. ei kellään onnistunut tää ilta :headwall:

esikko teki jopa sellaisen tempun että kakkas housuunsa. ja niin ei ole käynyt sitten syksyn kun kuivaksi oppi. :\| toivottavasti oli vain yksittäinen tapaus, ettei ala toistumaan huomiota hakiessaan.

nyt tuli sellanen haukotus et makeat unet tiedossa, kunhan lapset nukkuu

öitä :wave:

t.Mikki

Iltaa naiset :wave:
Kuulumisia on pitänyt taas monesti laittaa, mut mut.. ;) juttuja oon kyllä käynyt aina välillä lukasemassa mut täällä on ollut niin ahkeraa porukkaa kirjotteleen et en enään edes muista mitä kellekin kuuluu ja mitä kaikkee tapahtunut, sen verta paljon lukemista on taas kertynyt ja hyvä tietty niin =)
Meilläkin on sit vihdoin ristiäiset vietetty viikko sit, pojasta tuli Aatu :heart: (muut nimet jää "piiloon") ;) kaikki meni hyvin ja poikakin jaksoi tilaisuuden ajan olla hereillä,papillekin siinä välillä naureskeli. Sit alkokin kyllästyttää kun oli kastettu ja kuvattu, ja kitinä alko mut uni tulikin sit heti kun pääsi tissille :D
Neuvolassakin käyty juuri ja hurjaa vauhtia kyllä kasvetaan, painoa on kertynyt pikkusen vailla 7kg ja pituutta 64cm, pitkä poika on. Tätikin kyseli et minkäs mittanen se isä olikaan, kun ei muistanut tarkkaan, aatteli et onko lähemmäs kahta metriä :whistle: totesin vaan, et ei ole, normaali mittanen :) itse oon kumminkin tämöstä lyhyttä sorttia, et tuskin se pituus multa ainakaan on peritty, heh. Seuraava käynti onkin sit se rokotuskäynti, höh, inhottaa kun toista piikitetään :( en muistakaan et oonko maininnut meidän Aatun mahdollisesta allergiasta? ens viikolla olisi sit lääkärillä käynti ja altistus edessä. Kerran ollaan hänen luonaan käyty ja määräsi sillon almiron peptiä, sitä ollaan nyt sit juotu ja itse olen ollut maidottomalla ruokavaliolla. Huomattiin aika nopsaan selkeä muutos pojassa, itkut väheni ja iho rauhottu huomattavasti (oli laikukas ja näppyjä) saas nähdä nyt sit mikä on "tuomio" ja mitä sit jos ei olekaan selkee allergia..katsotaan siis mitä tuleman pitää.

Kukas se olikaan menossa siihen kierukan laittoon, olikos se vilipi?
laitetaanko sulle hormonikierukka? Itse olen kans menossa kyseiseen operaatioon. Aiemmin ei ole tota ollut mut nyt halusin kokeilla. Kauheen vaikeeks vaan mennyt sen laitto täällä meilläpäin. Luulin, että sen olisi voinut laittaa siinä jälkitarkastuksessa, niinkun oli poiolle laitettu, muistinko oikein? :whistle: mut mä joudun nyt ensin meneen tonne keskusäitiysneuvolaan missä on lääkärin vastaanotto ja se kirjottaa mulle sit reseptin, millä haen sen kierukan apteekista ja sit varaan uuden ajan sen laittoon :whistle: ööö, mun mielestä on typerän vaikeeks tehty toi homma. Onkohan siinä joku syy, miks noin kun ennen on tosiaan onnistunut sen laitto jälk.tarkastuksessa, näin tutut ainakin sanoi??

Voi kun mun piti vastailla vielä johkin kysymyksiin, mut oon täysin unohtanut mihin :ashamed: tarttee varmaan mennä maate, jos se muisti kehittyis vaikka siellä hiukan seuraavaa päivää varten :whistle: öitä :wave:

sayenna: täällä meillä päin kierukan laitto on niin et kuparikierukan saa ku varaa ajan tk:n, sitä ennen tietty papa yms kunnossa. Jos hormoonikierukan haluaa niin sit neuvolalääkäriltä resepti ja yksityiselle laittamaan! Eivät kuulemma ala tuossa tk:ssa ees laittamaan. Näin mulle sanottiin...

Onko kellää käytössä kylvetystukea ??? Meillä poika on niin mahoton polskimaan ettei jaksa piätellä sitä ammeessa. Mietin tuota vaihtoehtoa, oiskohan hyvä?

Jipii, esikoinen oli kuumeessa illan! :( Saa nähä jääkö meillä nyt sitte ens viikon reissu väliin ku kyllähän se tyttökin sen varmasti saa ja vauvakin... :'( Ja mä täällä yksin taas viikon, onneksi itellä meni jo ohi!!!
Mut nukkumaan et jaksaa yöllä, huomenna... tiijä miten sairasta porukka on.

Kierukasta:
Mulle laitettiin se viimeksi jälkitarkastuksessa.
Kätevää sinänsä, mutta tuli itsestään pois parin kuukauden kuluttua. Siihen mennessä olin ollut tosi kipeä ja valunut verta kuin seula.
Luultavasti paikat ovat olleet vielä niin "vaiheessa", että muutoksien kanssa koko härpäkkä tuli pois. Tai siis meni pois paikoiltaan ja törrötti sisällä väärässä paikassa (auts!). Langat tuli ihan pihalle asti.
Sen lisäksi se oli vielä laitettu huonosti, ilmeisesti.

Ehkä parempi kuitenkin noin, että paikat on saaneet palautua rauhassa ja laittaminen onnistuu. Minimoivat ehkä näin epäonnistumisen riskejä?

Onneksi Poiolle on kierukka mennyt hyvin ja sopii! Mulla oli heti alusta asti kipua ja verenvuoto alkoi myös melkein saman tien.
Se on kyllä tosi hyvä kapistus, kun sopii. =)

Yhteistyössä