TAMMIVAUVAT 2007

Iltaa!

Mie olen samaa mieltä, ootte te mahtavia! Parasta mitä näillä sivustoilla on. Eilen olin vastaillu muutamaan muuhunkin ketjuun ja heti oli kommentoitu silleen negatiiviseen sävyyn niin päätin etten enää poikkea muihin ketjuihin.

Kristalla oli tänään se piikkineuvola. Voi että mulla teki pahaa katsoa sitä neulaa. Ei siis itse pistäminen tee pahaa, harjoitinhan sitä itsekin lähihoitajaopiskelujen takia. Mutta se neula! Voi yöks. Krista ilmoitti topakasti ettei pidä kiinni pitämisestä, ei se pistäminenkään varmaan kivalta tuntunut. Mie annoin opiskelijan pistää, ja varmaan pidin kiinni hieman tarpeettoman lujaa.

Kasvua oli tapahtunut

-pituutta 61,5cm (+4cm)
-painoa 6,3 kg (+700g)
-pipo 41,5cm (ja plussaa sekin)

Mie muuten kysyin siitä korvikkeen määrästä ja th sanoi et ihan lapsentahtisesti siinäkin mennään eikä ole mitään litrarajoitusta. On kuulemma voinut olla joskus, kun minäkin sen muistin. Mutta hänen mielestään sitä ei enää ole ja siihen korvikkeen määrään puututaan vasta jos lapsi alkaa kasvaa pystysuoraa käyrää. Mikä sekin on kuulemma erittäin harvinaista.

Joo, sain sen pidemmän ajan että saan puhua kun mielessä pyörii edelleen se imetys. Ja siinä kävi sitten niin että siellä oli sijainen ja se jumiutui siihen että pääasia että lapsi saa ruokaa ja kasvaa. Joo, tiedänhän minä sen, mutta olisin halunnut puhua siitä miten se minuun vaikuttaa. Jospa sitten ensi kerralla.

Meilläkin keitetään kerran päivässä pullot ja tutit. Ja niin kuin joku oli sanonu jo, se peseminen tässä enempi tympäsee!:) Laskin tossa et kymmenen pulloa on kaapissa, ihan niin montaa kertaa ei päivässä syödä, mutta joskus tulee lämmitettyä turhaankin niin kyllä ne melkeen kaikki on aina likasena.

Mutta salkkarit loppuu kohta, pitää äkkiä laittaa tiskit likoon ja kohta pääsee imuroimaan.

Vilipi ja Krista tasan 3kk!
 
Hei vaan!

Täällä jännitellään kun mies saa huomisaamuna suunnitellulla sektiolla pikkusiskon tai -veljen :) Juu kyllä vaan, meidän tytölle syntyy täti tai setä! Appiukon uudesta liitosta siis.

Itkin tossa oikeen kunnolla kun eksyin lukemaan maalismasujen olikos nyt Luppana nikillä kun on pari viikkoinen poika kriittisessä tilassa eikä oikeen tiedetä mikä on hätänä :'( Täytyy rukoilla pojan puolesta.

Ihan kun Lyydiksellekin olis hampaita tulossa. Kuola valuu ja selkeesti v*tuttaa joku (sori :) ). Nyrkki maistuu ja ähinä kuuluu. Olin kattovinani että olis turpeet ikenet alhaalta mutta mistäs mä nyt taas tietäisin...

Ristiäiset oli sunnuntaina ja oli todella ihana ja lämmin tilaisuus. Vauvalla on nyt oma tili ja siellä jo kiva summa kasvamassa korkoa. Ainakin yksi kummi suunnittelee laittavansa aina merkkipäivänä lisää ja käyttöoikeus siirtyy multa :whistle: tytölle 14.1.2025. Toivottavasti älyää sitten hommata sillä vaikka ajokortin tai muuta fiksua.

Täytyy mennä taas leikkimään kun ristiäislahjaksi tuli pari kivaa helisevää ja soivaa lelua jotka on niiiin mieluisia! Ihan kohta kuuluu nauru ääneen :heart:

Eeva ja "Lydia" 11vkoa
 
liian kauan on taas mennyt vastaamatta. :ashamed: Oon yrittäny kyllä käydä lukeen, mut kiireessä en oo ehtiny vastailla..

Meillä tyttö kasvaa hyvää vauhtia ja muutenkin on tosi topakaksi tullut. Kädet menee suuhun koko ajan ja tutti ei kelpaa, siitä tulee vaan kauhee huuto jos yrittää sitä suuhun. Kääntyny ei hän vielä ole... Kauheesti hymuilee ja vastailee jokellellen. Ääneen ei vielä naura.

Kantoliinaa oon käyttäny nyt tosi ahkerasti, ku jotenki sen kans on nii kauheen kätevä käydä lenkilläki ku kädet on vapaana.

Nyt on taas pakko mennä, ku neiti huutelee, mut yritän kirjotella useemmin.
 
Annette-79 harmaana
Eipä se poika tissiä huoli, teen mitä tahansa. Puristin maitoa rinnanpäähän, että saako maidon maku huijattua pojan imemään. Vaan ei, ei edes yritä. Kun hain pullon niin saman tien poika hyökkäsi kiinni ja rupesi syömään.

Joten liekö olis turhaa touhua edes yrittää maidon "nostatusta". Taidan vain stressata turhaan asian tiimoilta.

Mua ahdistaa eniten se, että alussa näytti kaikki sujuvan niin hyvin, maitoa riitti ja tuntui hyvältä imettää. Uskoin että imetys onnistuu paremmin kuin aiemmilla kerroilla (1kk, 1.5kk ja 2kk). Enkä muista tuon imetyksen lopettamisen olleen aiemmin näin vaikeaa. Tuntuu p.askamaiselta luovuttaa. Mutta taitaa olla viisainta.

Kiitos vaan kannustuksesta :hug:

Mieskin tais viedä kaikki oluet mennessään ku lähtivät työporukalla ylläkselle (tulevat vasta torstaina).. tosin en kyllä edes oluen mausta pidä, mutta yritysmielessä olisin toki voinut sellaisen imaista. Vaan olisi varmaan humahtanut päähän, on nimittäin tovi aikaa kun olen mitään alkoholipitoista juonut. (yksi siideri vappuna -06 ja sitä ennen n.3 vuotta sitten).

Koitan tässä vielä pumpulla, saanko mitään herumaan (taas yksi imettämätön päivä).

Mut taidan ottaa suklaata ja uppoutua uusimman KaksPlus-lehden pariin =)

Kaikki lapsukaiset nukkuu jo :heart: :heart: :heart: :heart:


Myyralle vielä kiitos tarjouksesta, laitan sulle huomenissa YV:tä, jos tuntuu, että mulla on sinniä vielä imetystä yrittää :flower: :heart:

Öitä nyt
Annette ja Joonas

Ai niin SUKLIS: yritä levätä, luota nyt vain lääkärin sanaan, älä ajattele pahinta. Toivottavasti huomenna olisi kaikki hyvin :hug:
 
Libero-kerhosta tuli tänään vauvalle semmonen pieni lelu, nätti värikäs aurinko :D Sille poika kovasti naureskeli ja jokelteli, aivan ihanan näkönen :heart: Mahto olla mukavamman näkönen ku äitin naama, niin kovasti sille jutteli :D
Ja nyt tuli mieleen: saiko kukaan synnäriltä lähtiessä liberolaukun lisäksi sellasta pampersin laatikkoa? Ihmettelin ku en nähny et muut ois sellasta saanu mut mä sain. Ja kaverit ei kans oo saanu... Siellä oli kaikkea kivaa, body, nallepuh kirja, näytteitä...

Nyrkki on alkanu meijän pojalle kans maistuu vaikka tuttia imeekin paljon. Aivan luttuutus kuuluu ku niin imuttaa :D Sais vaan sitä tuttia huuella eikä opetella tuohon käden imemiseen :/ Kädestä ku on vaikeempi vierottaa ku tutista :snotty:

Ja taas karkas joku juttu... on se kumma ku koneelle istuu niin pää tyhjenee :eek: Pitäs kaikki laittaa paperille ylös...
Mies soitteli tuossa et ei pääsekkää vissiin huomenna kotiin vaikka alkuun näytti et pääsisivät tulemaan. Kiva kiva, varasin vauvalle torstai aamuksi sen lääkäri ajan ja menin jo perumaan tämän viikkoisen kotiavun. Onpa hauskaa lähtee kolmen muksun kans kiikkuu portaita lääkärille... :snotty: Jospa ees mummo ois käytettävissä B) Mut nyt nukkuu!
 
cukkis, sen verran vielä tohon kukkajuttuun et mä istutin oman narsissini isompaan ruukkuun ja kastelin silloin tosi märäksi sen. nyt on ollut ulkona pari viikkoa enkä oo kertaakaan kastellut. aamukaste kostuttaa tarpeeksi. ja hyvin on nuppuja avannut tasaseen. meillä tosin varjopuolella tuo kukka et ei joudu paahteessa olemaan.

meillä valvottiin viimeyönä kun oli kova tarve harjoitella kääntymistä. et täst ne sit alkaa, ne liikkumiseen liittyvät valvomiset :/

t.mikki ja miisa n.12vko
 
Hellou tammimammat!

Enpähän ole aikoihin kirjoitellut.

Anette Älä liikoja murehdi. Minä yritin neitiä opettaa rinnasta syömään kaksi kuukautta ja lypsin maitoa pulloon, kunnes totesin, että nyt riittää. 3 vuorokautta sitten lopetin lypsämisen ja lähdin hakemaan kaapin täyteen korviketta. Minulla on kaksi varsin onnistunutta imetystä takana ja kolmas on nyt sitten tällainen tapaus.
Niin ne vaan on vauvat erilaisia, enpä olisi uskonut, ettei kolmas opi, ei vaikka missä asennossa yrittäisi.

Mutta kyllä on täälläkin kyyneltä vuodatettu asian tiimoilta ja jonkun asteista syyllisyyttä tunnettu, vaikka järki sanoo, että kaikkeni olen tehnyt.
Tyttö kuitenkin kasvaa ja kehittyy ja se kaiketi on pää-asia.

Muuten kuuluu ihan hyvää. Tirri nukkuu yöllä hyvin ja on suhteellisen tyytyväinen vauva. Meillä on ristiäiset 14.4.... vasta.

Kyllä täytyy minuknin kommentoida tätä ketjua palstan parhaana. Täälä ei koskaan tule paha mieli.
Kiitos siitä kaikille!

Terkuin Vilivinkka ja tirri (huomena 2 kk)
 
Annette-79 harmaana
Pikasesti...

Kyllä mulla on vahva tunne, että en enää yritä tuota imetystä jatkaa. Aamulla tuntui rinnat pakkautuvan ja maito rupesi herumaan kun kuulin pojan itkun, mutta eipä kelvannut vaikka helpolla olisi tällä kertaa saanut.

Pumppasin ja helpolla sain 50ml toisesta, mutta sitten loppui heruminen kuin seinään. Se siitä. Olkoon. Pumppaan sen mitä siletä vängällä yrittää tulla, mutta lopetan nyt itseni ja pojan kiusaamisen.. siirrytään siis suosiolla pulloon.

Eiköhän tää pettymys tästä ohi mee kun on antanut nyt itselleen luvan luovuttaa.

Mietin jo vellinkin antamista... poika on lisännyt yösyöntejä 2:sta kerrasta kolmeen. Lisäksi aamupäivä ja ilta on hurjaa tankkaamista parin tunnin välein. Taidan hakea kokeeksi maissivelliä ja tarjota yötävasten maidolla lantrattuna.

Poika nukkuu kylpyhuoneessa vaunuissa, vanupuku päällä :LOL: Ulkona on ihan tajuton myrsky ja poika on tottunut nukkumaan ulkona pitkät päikkärinsä. Nyt on kylppärissä ikkuna auki ja siellä ukkeli kuorsaa.

Mentävä ruuan laittoon :wave:

Annette ja Joonas
 
Hei!

Meillä kans myrskyää ulkona. Meinasin jo et pitäähän se raahautua tonne ulos kun ei tuo tyttö muuten nuku kunnolla. Mutta onneksi venähti lähteminen kun alkoi sataa lunta vaakatasossa. Ei varmaan Krista olis tienny mitään, mut mie olisin varmaan paleltunu pystyyn, juuri eilen laitoin toppatakin pesuun eikä se ole vielä kuivunut. Muutenkin on tottunut että lenkillä on toppaliivi päällä. Ja epäilen et lonkan olis ainakin saanu tosi kippeeksi! Piha on kuin luistinrata ja nyt vielä lumi peittää hiekoitetut kohdat. (ihan hyviä syitä jättää lenkki väliin eiks ookki?! :LOL: )Sinne kun olis sitten kaatunut niin avot.

Voi että mulla väsyttää, en ymmärrä mikä näin väsyttää. Siis ihan fyysisesti. Kun menen pötkölleen niin voisin koko ajan vaan tuijotella Kristaa. Mutta kun ajattelen että pitäis liikkua jonnekin niin heti on veto pois. Ja joka paikkaan sattuu vaikken mitään ole tehnyt. Suklaavieroitusoireita? :p En tiiä, eilen siellä neuvolassakin sanoivat että aina kun laiskottaa niin pitää yrittää muistella sitä hyvää oloa mikä tulee kun saa raitista ilmaa. Mutta kyllä nyt enemmän kiehtoo olla kotosalla Kristan kanssa ja nauttia siitä että hän löysi oman kätensä! Sitä on kiva katella, ja minusta on ihana katella Kristan ilmeitä.

Niin siitähän minun pitikin: minkämerkkisiä ne vellit on mitä annatte ja onko jauhemallia vai joitain valmisjuttuja? Ihan mielenkiinnosta. Muistelisin että esikoiselle annettiin jotain kauravelliä, se sekoitettiin jauheesta korvikkeeseen ja tarjottiin pullosta. Kai niitä vielä löytyy, pitäis ihan käydä katsomassa kun ei ole tullut seurattua millaista velli tarjontaa tänä päivänä saa.

Ei se auta, kotityöt kutsuu.

Vilipi ja Krista
 
akokiko
heipsan!
kylläpäs siitä on aikaa ku viimeksi täällä kävin!! =)
mahoton on tullu juttua lisää! luin nuita viimesimpiä kirjotuksianne..
meijän vauvalla on ihan edelleenki sitä keltasta löysää kakkaa.joka päivä ei poika kakkaa mutta n.joka toinen päivä.
poika sairasti jo ensimmäisen korvatulehuksen. viikko sitte loppu kuuri.
mutta niiiiiiin kiltti ihan lapsonen ku olla voi. :heart: =) ei turhia itkeskele.
sylissä kyllä hyvin viihtyy ja yöt nukkuu melekeempä kokoajan mun vieressä. :whistle: =) :heart:
itse oon toipunu hyvin jo synnytyksestä.juoksuharjotukset oon alottanu.tarkotus ois loppukesästä juosta puolimaraton. ihan hyvin menee.
tänäänki ois lenkki,mutta saapa nähä mitä se tuo ilma "sanoo" illalla.on niin hurja tuuli että.....
ollaan koko perhe lähössä reilun viikon päästä lomalle.hiihtämään.. onneksi sitä lunta vielä jossain on! mutta nytpä sattaaki täällä lunta että "takatalvi" tulossa.... =)
poika on vasta pari viikkoa sitte alkanu ihan tosissan hymyileen! ihana.... :heart:
nyt se nauraa välillä ääneenki.
imetän vauvaa täysillä.tissi on kyllä sille niin tärkee.oon kyllä onnellinen ku vauva syö niin hyvin rintaa.
että tällasia kuulumisia.
talvisin terveisin akokiko ja Niila (2½kk)
 
Pitää vissiin alkaa nuita isompia lapsia herättelemään öisin pari kertaa jos eivät ite herää :headwall: Semmosta kiukuttelua on taas ollu koko päivä että :headwall: Nukkuivat siis molemmat hyvin, esikko ei käyny ees vessassa yöllä eikä tyttö saanu niitä ihania kauhukohtauksia...
Mummo sit taas päätti olla ilmoittamatta ettei pääse illalla hakemaan lapsia luokseen. Ajattelin tuon kiukuttelun oheella et ihanaa ku saa olla illan rauhassa, mutta eipä nyt saakkaa... Soitin sille ja tuumas vaan ettei jouda nyt. Höh! :kieh: Kylläpä ottaa pattiin...
 
Onpas mulla kiva mies. :heart: Varasi eilen mulle yllätyksenä tunnin hieronnan. Olipas se ihanaa! :D

Annoin eilen Villelle kaksi kertaa supon, kun rokotus teki niin itkuiseksi. Tänäänkin on vielä kärsinyt vähän. Nyt nukkuu onneksi. Vaunuissa eteisessä, kun tuonne myrskyyn ei tosiaankaan voi mennä.

Kamala keli ja luntakin tosiaan pitäisi vielä tulla, surkeus. Paljonko tulppaanin taimet kestää pakkasta? Kyllähän ne kai vähän, mutta jos takatalvi tulee?

Kurjaa, kun joillakin on vauvat jo olleet kipeänä. Onneksi ovat paranemaan päin. =)

Mä olen kanssa ollut ihan tolkku pois välillä väsymyksen takia. Ihan sumenee päässä ja taju vaan lähtee. Siltikin (idiootti) aina käkin täällä tietokonehuoneessa puoleen yöhön. Onneksi nyt on miehen talviloma, saa nukkua hiukan enemmän.

Villen syö vieläkin niin tiuhaan, ettei oikein kunnon lepoa saa. Ajattelin sinnitellä vielä tämän loman ajan, kun vuorotellaan syötöissä ja sitten aloittaa maissivellillä.
Vilipi: Sitä on valmisvellinä 200ml:n pakkauksissa. Kotimaiset viljat saa aloittaa vasta myöhemmin, oliko se 5kk? Maissi on kaikkein "laimeinta", sitä voi kokeilla ekana.

Mekin saatiin eilen Liberon kukkanen. On kyllä tosi mieluinen juttukaveri.

myyrä ja Ville, tasan 3kk :heart:
 
Jihuu!!! Venla nukkui viimeyönä koko yön.. ekaa kertaa. Söi kello 21.00 ja seuraavan kerran 5.30 ja sitten vieressä jutteli tunnin kun mä torkuin ja sitten nukkkui viel puol ysiin!!!

Kränä: Me ei ainakaan saatu synnäriltä yhtään mitään!!! Epistä!!!
Oon netissä liittyny siihen libero kerhoon muttei mulle kyllä oo sieltä mittään postia tullunna! Ja oon kyllä vaippapaketeista leikannu talteen ne pupu merkit... vaan mitä niillä pitää tehä? Siis mihin ne pitää lähettää vai saako niillä ylipäätään mitään? oonko tehny turhaan ne leikannu?

Täällä ilmottautuu maailaman surkein kukkien hoitaja!!! :wave: Mulla kuolee kaikki.. ja jos sattuu vähänkään säilymään hengissä niin kissat hoitelee loput!!! :headwall: Joko syö tai tiputtaa!!!

Täällä kanssa on hirmunen tuuli.. kävin Aamupäivällä Venlan kanssa autolla kylässä ja nukahti autoon niin siitä nostin nukkumaan tonne vaunuihin. Meillä on tollanen viilee eteinen niin siellä on hyvä nukuttaa huonoilla keleillä. Venlakaan kun ei oikeen taho sisällä nukkua päivällä! Tai sitten pitäs olla kokoajan ite siinä vieressä!!

Jeps vaan nyt kotihommiin!!
 
Täällä ilmoittautuu yksi äippä vm80 tänne tammimammoihin jos vain huolitte joukkoonne =)

Eli meille syntyi ihana tyttö 26.1 kolmisen viikkoa etuajassa,kokoa neitillä oli 44cm/2410g,nyt reilu parikuisena on jo viisi kiloa eli hyvin on ottanut kiinni kanssasisariaan =) Kaikki on mennyt hyvin,raskausajasta lähtien.Mitään erityishoitoja ei tyttö tarvinnut sairaalassa vaikka pieni olikin,verensokereita vain seurattiin kun olivat aika alhaiset aluksi mutta sekin sitten korjaantui itsekseen.Tietysti kasvua ja kehitystä ollaan seurattu tiheämpään näin alussa..Ainut pieni ongelma oli imettäminen,toinen ei oikein jaksanut imeä kunnolla eikä siis saanut tarpeeksi ravintoa pelkällä tissillä joten pullosta oppi syömään jo sairaalassa lypsettyä maitoa sekä korviketta.Sittemmin maidontulo loppuikin kokonaan johtuen varmaankin kovasta väsymyksestä joka vaivasi muutaman ekan viikon..Mutta hyvin on tyssi kasvanut korvikkeellakin ja on oikein ihana tyttö :heart:

Vauva-arki on sujunut hyvin,alussa pari ekaa viikkoa oli vähän vaikeita henkisesti,hormonit sekoitti aikalailla pääni ja olin tosi väsynyt ja välillä aika allapäin mutta varsinaisesta masennuksesta ei ollut kyse.Varmaan lähes kaikilla uusilla äideillä on ollut samanlaista tunnemylläkkää alussa,se kuuluu asiaan =) Kaikki on uutta ja ihmeellistä ja opeteltavaa on paljon.

Siinäpä näin aluksi,jospa innostuisin ihan säännöllisrsti tänne kuulumisia kirjoittelemaan,vertaistuki toisilta äideiltä on korvaamatonta =)
 
Tervetuloa joukkoomme Marianne80 :)

Hei mistä tietää onko vauvalla oksennustauti? Meillä on nyt posket ihan punasena ja kitisee jne...ja sitten on kaksi kertaa ruoan jälkeen pienen hetken päästä oksentanut ihan kaaressa maidot ulos? Itselläni on myös aika heikko-olo... voisko meidän pienellä olla oksu tauti vai muuten vaan pulautetlee enemmän.
Meinaan nyt sillä meinaa olla ihan vähän nuhaa ja ehkä yskääkin.

On muuten alkanut pulauttelee enemmän nykyään kun ennen? Mistäköhän johtuu? Tuskin kuitenkaan maidosta, koska alusta asti on saanut nannia vaan :)

Nyt poju söi ja nukahti sisälle ja nostin sen omaan sänkyyn ja siellä vetelee sikeitä, mitä ei koskaan aikasemmin ole tapahtunut että nukkuisi päivällä sisällä....aina ulos laitettava mutta nyt vaan nukahti maidolle ja antoi vielä siirtää sänkyykin...voihan olla että pieni onkin kipeäksi tulossa :(
Kamalaa kun mietin jo että voi peintä jos joutuu sairaalaan :( sitten joutuu sinne itekkin sen kanssa kun ei halua jättää toista sinne yksinkään. Se olisi todella kurjaa jos sairaalaan pienet joutuisi, mutta tuskinpa nyt mistään normaali sairauksista sinen mennään, mutta heti äitinä pahimmat on mielessä ja pelottaa :(
 
Tervetuloa vaan joukkoon Marianne! :D

Tuliko Villelle kuumetta Myyra?
Mietin vaan, et tarviskohan mun hakee vielä tänään huomista varten niitä suppoja, kun saadaan huomenna ne neuvolan rokotteet + vielä se aivokalvontulehdusrokote. :ashamed:
Tai sit nappaan keskustasta niitä huomenna mukaan.

Tänään olikin sitten kylmä päivä! Laitoin Jerelle iltapäiväunille vaunuihin pakkauksen toppahaalarin, töppöset, tumput ja lakin. Eipä tarvinnut peittoa ton satsin jälkeen ja hyvin nukku!
Lakki on tosi iso, =) ja melko huvittavan näkönen! :)
 
Iitta: Kannattaa kerätä ne pupu merkit talteen, liberolta pitäs tulla postia ja niihin laitetaan ne merkit sit. Sen lelun kyllä sai ihan vaan vastaamalla kyselyyn. Nyt se vissiin siirtyy kokonaan nettihommeliksi sekin kerho et pitäs vissiin itelläki käyä tutustuu liberon sivuihin... Mut meille on aina tullu kotiin ne kirjeet ja siinä sit ohjeet paljonko merkkejä tarvitaan mihinki lahjaan.

Kylläpä oli kamala ilma tänään! Onneksi heti aamusta käytiin ulkona niin ei tarvinnu illalla mennä siihen myrskyyn. Täällä on taas tullu lunta niin ettei asfalttia näy niin missään... :( Vauva onneksi suostui nukkumaan sisälläkin hyvin, ei sekottanu sen rytmiä mitenkää sisällä olo. Isommat vaan meinas kyppiä seinille. No, olivat sit tunnin kylvyssä, porkkasivat ammeissaan ja hauskaa oli.

Pitäs vielä suihkuun jaksaa ku vedin kunnon steppitreenin ku ei päässy lenkille. Ihan hyvä vehe on, kyllä sillä hien saa pintaan ja sykkeen koholle. Raitis ilma vaan puuttuu =)
 
Poio:en mitannut kuumetta. Annoin supot, kun vauva itki tolkuttomasti kimeätä kipuitkua. Suppojen jälkeen rauhottui ja sai nukuttua. Kannattaa hakea valmiiksi, melkeinpä aina jotakin hetkellistä harmia noista rokotuksista on.

Iltapäivä ja ilta menikin jo rauhallisimmissa merkeissä. Kylvyn jälkeen Ville nukahti rentoutuneena. Poika tykkää ihan älyttömästi kylpemisestä. Vaikka millainen kiukku olisi, kun veteen pääsee niin johan hymy on kasvoilla. Varsinkin hiusten pesu on aina ollut lempipuuhaa.
Meinasi nytkin nukahtaa autuaana ammeeseen. Kai siinä kelluessa tulee mukavia muistoja mieleen.
 
TeeTee72 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 21:37 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Poika on hyljänny mun tissit :/
Ei huoli millään. Pullo kelpaa vaan.

Se on nyt muutaman päivän hyljeksiny rintaa. En ole sitten jaksanut pumpatakaan kun eivät ole tuntuneet pakkautuvan. No tänään aamulla pumppasin vaivaiset 90ml yhteensä... eli jotain sieltä vielä tuli. Nyt on taas ollut imemättä rintaa koko päivän ja koitin taas illasta pumpata, mutta eipä herunutkaan enää. En saanut sitä herumisen tunnetta aikaiseksi vaikka kuinka keskityin ja ajattelin vauvaa... ei niin ei.

Onko peli nyt menetetty? Saako maidontuotannon uudestaan käyntiin vaikka on usea imettämätön päivä... kun aamulla kuitenkin jonkin verran tuli siis pumpulla. En haluais luovuttaa vielä. Tosin tän homman tekee vaikeeksi se ettei tuo poika halua rintaa imeä, mutta jos saisin maidon kunnolla nousemaan niin ei tarvis pojan niin voimalla imeä.. huoliskohan se enää.

Vai annanko olla, suosiolla?

Harmittaa.

Annette ja Joonas olisko 12vk? ja 3pvää
Hei,
meillä toisella edellisistä tuo imulakko oli valitettavasti korvatulehduksen oire. Kaikilla korvatulehdus ei oo kipeä, mutta yllättävä lakko imemisessä voi olla oire siitä. Sinuna käyttäisin huomenna lääkärissä. Parin päivän tauon jälkeen kyllä pitäis ihan hyvin vielä imetys jatkua. Jos mielelläsi imettäisit, niin kannattaa tarjota uniselle vauvalle sitä rintaa. Jos hällä ei ole kipuja, niin pitäis silloin imeä helpommin. Kivut taas häiritsis uneliaanakin imemistä.

Ei se pumppaaminen vaan kerta kaikkiaan oo niin tehokas heruttelija ku vauva, ei sille mitään voi. Toisaalta vauva saa maidon pullosta "helpommin", niin ei ihme, että se on mieluisaa juotavaa.

Tsemppiä vaan sinne, sori on vähän sekavaa tää sepustus tähän kellonaikaan.

Kerro sit miten on menny ku muutama päivä kuluu.

TeeTee ja Pete oisko ny 9 vko 1 pv?


 
heips!

tää äitee on taas vähemmän kiukkuinen kun pääsi vähän urheilemaan. taas pääsin lentopalloilemaan. odotan innolla kesän alkamista kun sit pelaillaan ulkona joka toinen päivä. vaikka en lajia osaakaan niin silti ihana kun pääsee jotain säheltämään.

huomenna tarttis heti aamusta tarttua mopin varteen kun illalla tulee vieraita. mulla on nimittäin vuosipäivä :D

täytynee poistua nukkumaan ennen kuin taas vanhenee vuodella :whistle:

t.mikki ja miisa 12vko

ps. meillä on muuten pari päivää itketty kipuitkua kun menin sitten itse juomaan maitoa. ja eilen maistoin pari mandariinipalasta. et parempi vaan pysyä pois noista kahdesta aineesta. en kyl meinaa uskoa et tuo tytteli olis niin herkkä. mut siltä näyttää.
 
TeeTee vielä
Joo en ollu ensin lukenu noita loppuja sivuja, ja Annette tuota sun myöhempää ajatustenkirjoitusta. Vielä olin ihan että hep hep tsemppiä. Mutta silti käyttäisin korvatulehduksen pois sulkemiseksi lääkärissä. Kyllä joku järkisyy yhtäkkiseen imulakkoon yleensä on.

Suklisko se oli joka kärsi oudosta huimauksesta? Yhdellä mun tutulla oli karsee huimaus sen takia, että se sai epiduraalin. Siis oikeasti tuli joskus jälkikäteen. Siihen piti sit laittaa veripaikka siihen pistoskohtaan. En tiiä, oisko mahdollista tuollainen asentohuimaus... Ehkä sitäkin voi kysyä.

Nyt oon kyllä ihan tööt, pitäs mennä nukkuun.
 
Täällä ollaan flunssassa jo oltu kohta viikko,ensin oli mies ja nyt minä .Onneksi ei tytöllä ole ainakaan vielä oireita että ois tulossa,se tässä vähän jänskättää..Keittosuolatippoja ja niistäjä on jo valmiina jos nuha tulee,toivottavasti ei niitä tarvitse!

Neiti sai muuten nimen Pinja-Maria viime lauantaina,ristiäiset oli mukavat.Pienet mutta kauniit :heart:
Nyt Pinja nukahti aamupäivätorkuille meidän sänkyyn,yleensä valvoo näin aamupäivän ja nukahtaa puoliltapäivin päikkäreille.Jos nukkuu tähän aikaan niin yleensä ei nuku kovin pitkään,mutta saa nähdä nyt..Rytmi on hänellä aika hyvä,heräilee viiden kuuden aikoihin päikkäreiltä ja valvoo sitten tuonne yhdeksän pintaan jolloin yöunille.Yö menee korkeintaan kahdellä syötöllä =) Säilyis vaan yhtä selkeä rytmi jatkossakin =)

Eilen tyssi kylvetettiin,se on ihana kun selvästi nauttii vedestä ja saunan lämmöstä =) Ollaan alettu käyttämään saunan puolellakin ihan miedossa lämmössä ja vähän aikaa kerrallaan,eilenkin vaan naureskeli isin sylissä :heart: Tuleekohan yhtä kova saunomaan kuin äitinsä ;)
 
Kiitos Mikki, että lisäsit meidät listaan! :flower:

Meillä typy on nyt sitten ollut ensimmäistä kertaa ulkomailla! :p Käytiin molempien mummujen kanssa Ruotsin-risteilyllä, palattiin eilen kotimaan kamaralle. Tosi mukavaa oli, typyn rytmi säilyi entisellään ja viihtyi ihmisjoukoissa, oli paljon katseltavaa. :heart: Äitikin sai syötyä ja levättyä, kun molemmat mummut oli niin onnellisina hoitamassa. Hyvin mahtui vaunutkin hyttiin ja kopassa lattialle veteli öisin sikeitä. Passikin jouduttiin hommaamaan matkaa varten, kun joku henkkari pitää olla. Kuva on tosi onnistunut, meidän oma pikku terroristi! :LOL:

Täällä kääntyillään jo! Neiti viihtyy hyvin lattialla omalla huovallaan, kun saa ähisten harjoitella kääntymistä. Molemmille kyljille onnistuu tosi hyvin ja mahalleenkin menee aika ajoin. Sitten pääsee kauhea parku, kun ei vielä osaa kääntyä takaisin selälleen. :D Koira katselee hämmästyneenä vieressä, että nyt toi jo liikkuu. Voi hauvaparkaa, kun alkaa liikkuminen toden teolla, kun nyt on jo niin kova vahtiminen. Aina täytyy olla samassa paikassa kuin vauvankin. Kädet on löytyneet myös täällä. Niitä on kiva katsella, käännellä ja väännellä. Nyrkit menee suuhun ja kuolaa valuu täällä myös litratolkulla. Ikenet on kovat ja pullottaa, joten kai sieltä kohta alkaa hampaita ilmestymään. Toivottavasti ei joudu äidin tissit koville. :whistle:

Melle! Miten teet kännykkäpusseja? Kutoen, virkaten vai ommellen? Oon itekin ihan käsityö- ja askarteluhullu, aina on jotakin kesken. Nyt oon tosi innostunut tekemään kaikenlaista Huopaset-langasta. Tulee tosi kivoja. Täälläkin valmistellaan jo tohinalla ens joulua.

Jaahas, päikkärit loppui, kutsu käy! Täytyy lähteä syötölle ja sitten kauppaan, pääsiäinenkin on jo täällä. Ajattelin heittää lauantaina neidille huivin päähän ja käydä virpomassa isovanhemmat. :kieh:

Pääsiäisterkuin, Mihla ja Typy 2 päivää vaille 3 kk.
 
Käytiin nyt sitte vauvan kans lääkärillä. Epäili kyynelpussi tulehdusta tai jotain. Kahet eri tipat ja suun kautta lääkettä. Huoh, mitenhän mä muistan kaikki antaa??? Toiset tipat vielä pitää laittaa 4kertaa päivässä...

Ihanaa, mies on kohta jo kotona! Pääsee lumityöt tekee, lenkille ja hiihtämään! Tälle viikolle oon vaan kerran päässy lenkille... eroahistusta :LOL: Ja kaupassa pitäs käyä ja muuta tylsää...
 
Onnea mikille!! :flower: :flower:

Unohtui eilen kirjoittaa, että Ville kääntyi sängyssä ekan kerran mahallensa. On kyllä selvästi sen kuukauden "jäljessä". Ihan ajallaan kuitenkin. :heart: Sekavaa selitystä...

Aha, äiti tulla tupsahti kyläilemään. Moi!
 

Yhteistyössä