Tammimammat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leonor: Mulla on normaalisti mielestäni keskikokoiset rinnat 80 C, jossain malleissa voi olla D. Nämä liivit ostin Oz Babysta Anita merkkiset, oli muitakin hyviä malleja ja joissain löytyi H-kokoon asti. Heitin tyhmänä jo paketin pois (idiootti, mä voin tarvita jonkun hakemaan esim. yhden isommat) Hintaakin oli sit 59 €. Luulisin, et ne on nämä: http://www.anita.com/de/en/148,2,104,0,39183__products-detail.htm http://www.anita.com/de/en/148,2,104,0,39183__products-detail.htm

Neuvolassa kaikki ok. Väsymys vaan on kova, vaikka hg on saatu nousemaan ihan hyvin. Koko ajan vaan nukkuis. Nyt on kyllä onneton olo siitä, että menin kompuroimaan viikonloppuna eräissä juhlissa, en kaatunut, mutta käsi revähti niin että en tiedä miten sitä nukkuessa pitäis. Säikähdin tosi paljon, ja oli kauhea fiilis huomata miten tasapaino ei enää pidä, kun edessä on painoa.

Onko teillä muuten rinnat kasvaneet niiden alkukuukausien jälkeen? Mulla mielestäni ei, ja aika pienethän ne on muutenkin, mutta en isompia omaksi tunnistaiskaan.

Paniikki kyllä iskee kaiken suhteen - vaikka oon muuten ollu tasapainonen koko raskauden niin nyt kiukututtaa ja hermostuttaa - ihmekkös se, kun kerran epävarmuus h-hetkestä lähestyy päivä päivältä. Kunhan sais nää kaikki loppuvuoden kemut vietyä vaivattomasti läpi, sit vois tammikuussa vaan odotella sohvalla, että milloin alkaa tapahtumaan.

Huomenna visiitti naistenklinikalle.

rv34+3

Ähkinää ja puhkinaa täälläkin. Ja tuskastumista tähän oloon: samassa asennossa ei kauaa voi olla. Tirpake jyystää kylkiluita ja mojauttelee makeita muksautuksia. Ainoa hyvä asia on, että oon nukkunut melko hyvin - surutta eilenkin vetelin parin tunnin päikkärit - ja päätin muutenkin, että alan tästä lähtien vain nukkumaan aina kun siltä tuntuu. Varmasti loppua kohden unet vähenee.

Minä typerys ostin aiemmin imetysrintsikat (kun ne oli niin hyväntuntoset ja tuntu, että mahtuu vielä lisätäytettä), jotka nyt on jo melkein pienet. Ja mulla on kyllä kasvanut nämä pallot D:hen, aluksi C:hen, että mitäkähän ne on sitten kun se maito nousee...?! Miehelle oon sanonu, että saat sitten juosta hakemassa mulle utaretukia, kunhan nähdään miten käy :)

Mulla ei oo pahemmin ollut mitään outoja mielihaluja, mutta viime aikoina on alkanut tehdä ihan hirveästi mieli seksiä... Onneksi tuo ukko on aina valmiina kun siihen päin viittaan!;) Vaikka luulis, että tällanen ryhävalas ei oo kaikkein haluttavimman näköinen, niin ei ilmeisesti miehen mielestä. Oon yllättäny sen mairea hymy huulillaan tarkastelemasta "turpeita bosiani" kerran jos toisen, kun oon jotain kumartuneena tuohunnut. Niin, nythän tästä uhkeudesta kannattaa nauttia, ennen kuin palaudun (?) takaisin omiin mittoihini luppakorvilla höystettyinä...?!

paljon onnea Hattaralle pienestä prinsessasta!!!
näin se vaan alkaa, vähitellen meillä on kaikillä nyytit sylissä : )
Neuvolasta kuulumisia, mitään ultraa ei enää kuulemma ole, joten jos jonkinlaisen painoarvion saan niin sitten vaan ihan tätin toimesta mahan päältä tunnusteltuna, lohduttavaa.. Ja himputti noita kiloja, pian jo kymmenen täynnä ja kun noi jouluherkut maistuis niiiin hyvin jo nyt etukäteen. Ja koko ajan oon jotain leipomassa ja laittamassa niin pitäähän niitä sitten syödä : ) kauhistuttaa millanen valas mä oon kuukauden päästä... Mutta kaikki siis hyvin, hb ja muut. ja todellakin, niin kiire meinaa olla nyt lomalla että kaikkea ei edes ehdi tekemään.
Nelly taisi kysyä rintojen kasvusta, mulla on viime aikoina kasvanu rinnat taas, mutta ei ne kovin paljon koko aikana ole kasvaneet, ja siis pienistä lähdin liikkeelle. Ajattelin kyllä piakkoin käydä ostamassa imetysrintsikat, otan vain vähän reilumman kokoiset niin kyllä ne ainakin sitten jossain vaiheessa päälle sopivat.
Täällä voidaan siis hyvin ja vielä ainakin on ihanaa käydä koiran kans lenkillä : ) Taidanpa lähteä tästä imuroimaan kun illalla on tulossa vieraita, lihapullia ajattelin myös saada tehtyä : )

Kiitos Pouta tuosta linkistä. Olen kuullut monen kehuvat Carriwell Drop Cup merkkisiä liivejä. Niissä kuulema kangas on sellainen, että kun rinnat hieman pienenee suurimman maitovaiheen ohi mennessä niin kangas palautuu entisenlaiseksi, eli ei jää lurpsottamaan. Mulla ainakin on aikoinaan ostamissani liiveissä (anita, triumph ainakin) ollut juuri tuo ongelma, että liiveissä on sitten tyhjää kun kangas venyy muttei palaudu.

Iltaa :) Kävinpäs pitkästä aikaa kätilöllä, taas oli ryhmätapaaminen ja tietysti piti jutella synnytyksestä. No, siitä ei kai voi puhua liikaa! Videot oli ihan ok, ei mitään kamalaa kateltavaa, kun ei suoraan alapäätä filmattu. Onneksi sitä ei sitten ite nää, se tuskin on kaunista. Vaikka sille ehkä siinä vaiheessa ihan sama.. Kotivaa'an mukaan mulle on tullu jo melkeen 14 kg lisäpainoo (mua ei oo punnittu sitten eka käynnin), aika raskas on olo, mutta ilmeisestiki edelleen selviän helpolla, ku ei oo ku pieniä asiaankuuluvia kolotuksia - en kärsi peräpukamista enkä närästyksestä enkä turvotuksesta enkä... *koputtaa puuta* Ni, kätilö oli TAAS eri - kolmas kätilökäynti, kolmas kätilö, tosi hyvin menee! Mutta oli oikeen mukava tuo uusikin, ja ehkä pääsen samalle seuraavallaki kerralla. Ajan sain kyllä vasta tammikuulle, mutta se lupas, että aina saa soittaa, jos jotain tulee. Selvähän se on, mutta on se silti aina lohduttavaa, kun sanovat sen erikseen :)

Ni, vaavilla kaikki hyvin, pisut ja verenpaineet oli normaalit, hemppaa ei mitattukaan tänään. Sf menee yläkantissa niinku on tehny koko ajan, mutta vaavi on normaalin kokonen, tänpäiväsen arvion mukaan 2300 g.

Mulla ei rinnat oo kasvanu raskauden aikana, siis ne täyteläisty hiukan sillon alussa ja on siinä pysyneet. Kuppikoko ei oo muuttunu, sama vanha B. Mielelläni oisin kokeillu isompiakin, mutta samapa tuo. Rintsikoiden kans mulla on "kriisi", kun oon isontanu 80 B:stä 85 B:hen, ja ne on nyt kans alkanu ahistaan, eikä silti mieli tekis käydä 90:ä ostaan, ku kuulostaaki niin valtavalta! Vaikka pakkohan se on, ku en ihan ilman rintsikoitakaan kehtaa kulkee, ja tuo maha tuosta tuskin ihan heti pienenee. Mutta mulle on suuri kysymysmerkki, miten rintani reagoivat maidonnousuun sitten aikanaan. Oon koittanu äidiltäni ja siskoltani kysellä, mutta niillä on molemmilla paljon isompi rintavarustus, eli en tiiä, kuin verrattavissa se on.. No, kai käyn ostaan parit, joita voin pitää nyt, ja ostelen useammat sitten jälkeenpäin.

Öitä, taidan painua pehkuihin. Jos vaikka sais nukuttua kunnolla, kun väsy painaa niin kovasti!

Huomenta Möhömahat!

Viime yönä nukuin vähän paremmin! Heräili tosin taas jatkuvasti, mutta nyt tuli uni aina uudestaan silmään. Ja näin taas niitä todella häröjä unia =).

Mun rinnat kasvoi joskus kesällä yhdessä viikossa (ainakin siltä se tuntui) F-kuppiin ja onneksi siihen jämähti, Sen jälkeen ei ole ollut edes kipeät. Seuraavaksi sitten varmaan kasvaa ku maito nousee, tai toivottavasti vain täyteläistyy. Joo, mies tykkää! Kiitos Leonor rintsikkavinkistä.

Mulla ei ollut nyt muuta asiaa, tulin vain toivottamaan teille kaikille oikein mukavaa joulua! http://www.kulmala.info/jamppyli/joulukortti.jpg

pouta ja Jämppyli 36+5

Huomenia!

Kiitti tosiaan rintsikkavinkistä, pitäisi lähteä joku päivä ostamaan yhdet. En uskalla ostaa valmiiksi monia, kun en yhtään tiedä miten nämä pallukat muuttuvat.

pouta, aivan mahtava joulukortti!!!!! :D

Mulla takana kaksi tosi huonosti nukuttua yötä... MUR! Mua alkaa pitkällään ollessa AINA koskemaan johonkin vasemman tissin alle, ihan kuin siellä jäisi jotain lyttyyn. Tekee tosi kipeää, ja ärsyttävää tässä on se, että kipu tulee, olin sitten oikealla tai vasemmalla kyljellä! Vaikka kuinka silmät painuu kiinni, on pakko nousta välillä istumaan... Ja kun nuo kylkiasennot on ainoat vaihtoehdot. Olen yrittänyt asetella tyynyjä ja peittoakin ties miten, mutta kipu vaan on ja pysyy. Istuallaan taas en osaa nukkua.

Jä äsken poltin kielen teessä, ai perskules, kun on kipeä!

Äippäloma alkoi virallisesti eilen ja kävin hakemassa romskuja kirjastosta. Nyt niiden kimppuun :)

Vanilja 34+4

Onnea Hattaralle :D
Täällä ollaan sairaslomaa vietetty jo pari viikkoa ja jatketaan äitiyslomaan saakka (20.12) supistusten takia.Täällä ei niin hentoisia supistuksia tiedetäkään kuin menkkakrampit,vatsa kovettuu täysin kivikovaksi ja on aivan epämääräisen muotoinen!Ei mukavaa.Onneksi tää loma on helpottanut niitä..Muuten kaikki on kyllä hyvin.Neuvolassa oli viimeksi kaikki arvot parhaat mahdolliset,paino vaan oli laskenut 1.2kg (eli siis ei ole tullut kuin 4kg koko aikana).Sf-mitta 32cm ja raivotarjonnassa :)
Yöt alkaa olla levottomia,parin tunnin välein heräillään ja juostaan vessassa.
Eikä auta yhtään kun pikkuinen on tullut vilkkaammaksi päivä päivältä ;)
Joku kyseli rintojen kasvusta,eipä ole paljoa kehumista,pienet ovat edelleen (eipä tuo haittaa,mutta ihmetyttää kun muilla vaan kasvaa kasvamistaan)!Pari kirkkaan/valkoisen väristä pisaraa on jo tullut,onko muilla?
Jokohan sitä kehtaisi alkaa laittelemaan noita vaavin vaatteita ja tarvikkeita "esille",eihän sitä koskaan tiedä milloin pikkuinen päättää ulos tulla.Jotenkin tuntuu hölmöltä rueta höösäämään nyt jo..?
Meille tuli suru-uutisiakin,tässä sunnuntaina kaveri kuoli.Ja heillekin on tulossa vauva tammikuussa ;( Hoh,hoh,maailma on julma!Pitäisi jostakin saada piristettä,tänään on työpaikan joulukahvit,jonne kuulemma on pakko raahautua näytille vielä.Ja illalla vielä perhevalmennus.

Tulin juuri neuvolalääkäristä. Hoitajan luona ensin katsottiin ne perusjutut. Viime perjantaina olin viimeksi viikkokäynnillä ja neljässä päivässä tullut turvotusta lisää, painoa 1,5 kg (neljässä päivässä!) ja verenpaine huiteli 146/92. Pissa oli sentään puhdas. Eli perjantaiksi sain jo uuden kontrolliajan tuon verenpaineen takia, nyt tarkkaillaan ettei ole raskausmyrkytystä =(.
Lääkäri oli sit taas parin minuutin pikavisiitti. Kohtu suuri, ei liian suuri, vauva raivotarjonnassa, kokoa ei katottu mitenkään, sydänäänet 146. Kohdunkaula vielä 3 cm, kiinni, mutta pehmeä, eli juuri niinkuin pitääkin. Mutta sitten yllätyksekseni katsoi lantion ja häntäluun peräaukosta. Olipas mukavan tuntuista ne pari sormea hanurissa :/. Onneksi se minun alkava peräpukamavaivani on jäänyt siihen alkuasteelle, muuten en tiedä miten kivuliasta olisi ollut. Olen kuullut, että noin tarkistetaan jossain, mutta en tiennyt, että täälläkin. Mutta kaikki siis kunnossa!

Nyt kyllä saisi minun puolestani vauva tulla koska vain, ettei ainakaan tule raskausmyrkytystä. Millä kotikonstein voisin yrittää saada verenpainetta laskemaan?

Masille osanottoni!

pouta 36+5

Osanotot minultakin Masille! En kestä ajatellakaan, jos mies menehtyisi raskauden aikana... Ja tsemppiä ilkeisiin suppareihin, toivottavasti hellittävät!

Ja pouta, toivotaan ettei ole raskausmyrkytystä. Eipä sitä verenpainetta kai voi juuri kotikonstein laskea, jos on kovin korkea. Mahdollisimman vähän vaan suolaa ja paljon nestettä (vettä)!

ON: Viime yö meni taas tosi huonosti, heräilin vähän väliä, kun jotain paikkaa pakotti ja särki. Ei sitten millään meinaa saada hyvää asentoa. Nyt on selkä tosi kipeä yön jäljiltä. :/

Mutta ou jee!! Vihdoin sain sen äitiyspakkauksen hypisteltäväksi, on sitä odotettukin! Sen lisäksi saimme miehen serkun perheeltä joululahjaksi suuuuuren paketin, joka sisälsi seuraavaa:

- hieno puukori
- Muumilaastareita
- kuumemittari
- neppareita
- vasara :)
- vauvan tossut ja myssy
- erioil -rasvaa
- kylpyankka
- tuttipullo
- baby lotionia
- baby oilia
- septidiniä
- vanupuikkoja, -lappuja, vanua
- käsihuuhdetta
- puhdistusliinoja
- tutteja
- vauvaliinoja
- talkkia
- liivinsuojia
- kynsisakset
- pulloharja
- panadol -suppoja
- cuplatonia
- sinkkivoidetta
- d -vitamiinitippoja
- nenätippoja
- vaippoja...

tulikohan tuohon edes kaikkea. Noh, jokatapauksessa. Nyt ei puutu enää juuri mitään, kylpyamme ainakin. Vauva sais mun puolesta tulla, tai no. Parin viikon päästä. En vaan kestä näitä huonoja yöunia kipuineen enää kovin montaa viikkoa... PUHKI!

Tällaisissa tunnelmissa tänään. Mukavaa päivää kaikille!

Vanilja 34+5

Käsittämätön unettomuus vaivasi yöllä - oon yleensä nukkunut hyvin. Eikä oikeastaan viime yönä ollut mitään vaivojakaan, paitisi että tietty siinä unta odottaessa alkaa jalkoja pakottaa, sit tulee kuuma, täytyy ravata vessassa, ja sit vauvakin herää möngertämään. Nyt olo on aika tööt. Eilen tuli käytyä siellä tutustumisella naistenklinikalle, ihan hyvä visiitti, ihmeen rauhalliselta siellä kyllä vaikutti... Ajatukset alkaa kyllä olemaan aina vaan enemmän synnytyksessä.

Muutama kysymys:
Onko teille tullut jo raskausarpia, missä vaiheessa niitä tulee, jos tulee?
Kärsiikö teistä kukaan löysästä vatsasta?
Onko teillä kenelläkään epäilystä ettei häntäluu kestäisi synnytystä? Mulla lääkäri viikon päästä... mielenkiintoista kuulla onko paikat pehmenneet.

ja taas hikka meneillään masussa, sentään siitä tietää että pää on alaspäin. Paljon enemmän pitäis liikkua ja ulkoilla, jos vaan jaksais - vauvakin pysyis rauhallisempana.

Masille osanottoni!
ja Pouta, en osaa neuvoa muuta kuin mitä Vanilja jo mainitsi, eli juo paljon vettä ja kaikki mahdollinen suola/suolainen syötävä pois. Helpompaa sanottuna kuin tehtynä, tiedän. Myös liikunnan pitäisi auttaa, mutta näillä viikoilla se liikkuminen alkaa kai itse kullakin olemaan aika rauhallista. Stressi myös nostaa verenpainetta. Niin ja lakut ja salmiakki, mutta nuo varmasti tiesitkin.
Mä oon ihmetelly että nä päivät menee hirmu nopeesti, mutta toisaalta nukun kymmeneen yhteentoista aamuisin joten kai ne väkisinkin menevät nopeasti... Mutta mies on ihana, sanoo aamulla töihin lähtiessään että nuku nyt sit kunnolla niin kauan kuin jaksat :) no onhan se hänellekin helpompaa jos kotona ei ole odottamassa valmiiksi väsynyt vaimo, jaksaa vielä puuhastella iltaisinkin jotain kun nukkuu aamut : )
mä olen tässä ihmetellyt että kuin paljon ihan pikkuisia 50 cm:n vaatteita vauvalle kannattaa hankkia? niitä 56:a oon jo hankkinu jonkin verran, ja saadaan lainaan myös jotakin. mutta kuitenkin, kun mitään kokoarviota ei olla antamassa, niin vaikea tietää minkä kokoinen vaapeli sieltä syntyy.
Mä en olis ihan vielä valmis synnyttämään, haluaisin kaikki ihan tip top valmiiks ensin, vaikka ei meiltä mitään surempaa puutu, vaippoja pitää vielä ostaa ja jotain pientä jota ilmankin kai pärjäisi.
niin ja tuli tenkkapå kun olin kokeilemassa imetysliivejä, nyt on siis rinnat kasvanu tasan yhden kuppikoon B:stä C:hen, niin mistä sitä tietää kuin paljon ne vielä tuosta paisuvat.. kun ympärys on pysynyt samana.
Nelly, vielä ei ole tullut raskausarpia, mutta ne ehtii kai saamaan vielä synnytyksessäkin.. Vatsa toimii hyvin, ei ole liian löysä. Häntäluuta en ole osannut edes miettiä... Mulla on kapea lantio joten olen aina miettiny että mitenköhän sieltä mahtuu vauva tulemaan mutta kai se hyvin mahtuu, ei ole lääkärit ainakaan mitään sanoneet.

Nyt on pää ihan sekaisin kahden tunnin päiväunien jälkeen =D
Viime yö meni taas hyvin kolmeen asti, mutta sitten ei enää uni tullutkaan. Täällä meitä on ainakin Vanilja ja Nelly mun lisäks ku valvoo, niin sit Isolde kirjoittaa nukkuvansa yhteentoista - argh, rontti :) Puoli kuudelta nousin ylös, roikuin hetken netissä, söin leipiä ja katsoin maanantaisia Täydellisiä naisia, ku mies tuli hädissään hakemaan, et mihin olen mennyt. Sain sitten vielä vähän nukuttua hänen kainalossaan.

Minun on nyt käsketty levätä ja ottaa rauhallisesti, mutta pakkohan tontille oli päästä katsomaan ku takkaa muurattiin. Ja sitten kävin nostattamassa verenpainetta entisestään keittiökaupassa, ku eilen tuli kaapit ja koneet ja niissä osassa selviä virheitä ja osa tulee joskus jälkitoimituksena. Kiukkuinen raskaanaoleva akka sinne sitten marssi, että P**kele, ei se sovi et ne korvaavat tuotteet tulee neljän tai kuuden viikon päästä, ku me muutetaan jo silloin.Kiltisti lupasivat hoputella tehdasta, näytin varmaan siltä et ton kanssa ei kannata pelleillä...

Kiitos Vanilja ja Isolde noista vinkeistä (pienistäkin) verenpaineen laskuun. Nä on nä hormóonit ihania, koska vaikka tiedän etten tätä millään omalla tekemiselläni ole aiheuttanut, niin itkua eilen väänsin ja vauvalta anteeksi pyytelin, että äiti nyt hänen oloaan näin huonontaa.

Vanilja: ihana tuo serkultasi saama paketti! Kiva idea ja käytännöllinen.

Nelly: Ei ole vielä tullut raskausarpia, mutta en huokaise ku vasta synnytyksen jälkeen. Mutta ei tämä vatsa ole moneen viikkoon enää kasvanutkaan mielestäni. Ja olen ahkerasti rasvaillu ja öljynyt.

Isolde: Mä en ole ostanut yhtään 50 cm vaatetta, vain 56 eteenpäin. Meidän suvuissa on perinteisesti isohkoja vauvoja, katsotaan täytyykö syntymän jälkeen lähettää läheiset shoppailemaan jos tulee pienen pieni pirpana, ku ei tosiaan mitään kokoarviota tehdä.

Nyt on parempi mieli ja olo, ku sain nukuttua noi päikkärit. Taidan ottaa tavaksi!

pouta 36+6

Pitikin mennä kehuskelemaan, että täällä nukutaan: viime yönä sitten nukuinkin ehkä kolme tuntia... Sain joskus kolmn jälkeen unen, ja sitten heräilin ja tuskailin vähän väliä. Närästys vaivas ja kaikenlisäksi mulla alko armoton hammassärky ja jomotus, niin että puoli päätä oli turrana. Onneksi sain h-lääkärin täksi päiväksi, ja ne sitten paikkaili irronnutta paikkaa. Vähän aran oloinen on hammas vieläkin, mutta kestää hyvin, jos tietää, ettei tämä jomotus jatku.

Ihmettelivät muuten hoitajan kanssa mun pientä (!?) vatsakumpua - itsestä se ei kyllä siltä tunnu tai näytä! Ja kasvanukin on ihan käyrillä. Tuli vain sellanen olo, että onkohan kaikki nyt ok... tiedän kyllä että mitä todennäköisemmin on, ja ens viikolla lääkäri ja ultra, mutta silti...

Raskausarvista en tiedä, ei vielä oo näkyny, mutta lopussahan niitä "saa" yleensä, kai. Tulee jos on tullakseen, eipä niitä voi paljon estää. Toivottavasti mulla on äidin geenit, sillä sille ei niitä juuri tullut. Mulla on kyllä liikkuminen jäänyt minimiin, mitä nyt yritän käydä pulikoimassa kerran viikossa. Kävely ei luonnistu, kun supistelu alkaa vähänkin reippaammasta menosta.

Vauvan vaatteeita olen ostanut aika vähän, kun niitä on saatu tuttavilta, ihan pieniäkin (50). Kotiintuloa varten ostin uudet 56, mutta luulen, että niitä ei kovin kauaa ehdi käyttää - varsinkin, jos tuo keskikoinen arvio vaapelista pitää paikkansa.
Niin, verenpaineesta varmaan nuo mainitut konstit auttaa, tietenkin voit kokeutua rentoutumista joogan avulla tai sitten ihan vain venyttelemällä, se saattaa auttaa hiukan.

Mun on pakko lähteä levähtään ja ottaan kipuläälettä, toivottavasti ens yö on parempi!

Jaa-a, laskettuaika vaan lähenee viikko viikolta.Onnea tosiaan Hattaralle pienokaisen johdosta!!Toivottavasti pääsis pian kotiutuu =) Kattelin tässä kalenteria ja sillon ku vaavin liikkeet alko tuntua ni neuvolatäti oli laskenu niitten mukaan lasketuks ajaks tän kuun 28. päivä. En tiennykään että jotkut kattoo senkin mukaan...Mutt eiköhän tässä tosiaan tonne tammikuun lopulle mennä,ihan on sellanen tunne...

Täälläkin on yöt tosi hankalia, ei tiiä ett miten päin sitä nukkuis. Tuntuu ett uni tulee vasta aamun tunneilla...Kovasti ollu vilskettä masussa ja nyt on pari päivää menny ihmeen hyvin, ei mitään outoja tuntemuksia masussa. Tosin kun enemmän tulee touhuiltua ni alkaa jännästi pistää tuolta häpyluusta...

Täälläkin on kaikki valmiina vauvaa varten, kävin tänään jopa ostaa pienokaiselle unikaverin,sellasen luppanan hiirulaisen. Esikoinen on ainaski tykänny uninallestaan ihan hirveesti,isi toi sen tytölleen päivän ikäsenä =)

Mulle tuli aiemmassa raskaudessa arpia, jossain puolivälin paikkeilla kun masu alko todella kasvaa. Ei auttanu rasvaukset ei...Ja nyt noi vanhat arvet vaan jatkaa kasvuaan siitä mihin viimeks jäivät...Mutta väliäkö tuolla,ei ainakaan mulle!!

Viikon päästä on lääkäri,sit tietää taas enemmän ett missä mennään. Nyt iltapuuron tekoon...

Onko teille kellekkään tehty painoarviota? Minä olin eilen ja nyt jo tuli arvioksi että vauva painaa 3.2 kiloa!! Olen ihan kauhuissani!! Oon viikolla 36+5 joten vaavilla aikaa vielä kasvaa vaikka kuinka, ja itse olen kuitenkin pienikokoinen. Alkoi ihan hirvittämään, olen koko ajan vaan jotenkin olettanut että pieni vauva tulee koska olen itsekkin pieni, ja syntyessänikin ollut justiin kolmekiloinen. APUA!!

Kyllähän sinä olet jo pitkällä, kun jo kohta 37 rv:ta täynnä. Eikös 38 viikolla syntyväkin olisi jo ihan normaaliaikainen. Minusta sulla ei ole huolen häivää.

Tottahan tuo että vauva voisi syntyä vaikka ensi viikolla ja olisi täysaikainen. Mutta enempi murehdinkin juuri sitä että jos menee laskettuun aikaan tai vieläpä yli, niin miten iso vauva on sitten, kun on kuitenkin vielä viikkoja aikaa kasvaa.

Kuokkavieras: Miten tuo sinun kokoarvio tehtiin? Käsin tunnustelemalla vai ultralla?
Käsin tunnustelemalla saa olla aika kokenut kätilö, että se osuu oikeaan, mutta myös ultan tulokset voivat heittää yli puolikin kiloa suuntaan tai toiseen.
Itselläni tehtiin puolivuorokautta ennen esikoisen syntymää ultraus, jossa vauvan koko määriteltiin puoli kiloa kevyemmäksi, mitä olikaan. Poika painoi rv.41+3 4088g.

Mulle tehtiin arvio ultralla! Sanoi sitten kyllä et sehän on vaan arvio, mutta ei tämä kyllä pieneltä edes näytä. Voi apua! No eipä siinä mikään auta, pakko se vauva on kuitenkin synnyttää... pelottaa vaan!

Yhteistyössä