Tammimammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon Nuppu järkeillyt niin, että jos vauva saa kumin kanssa 30% vähemmän maitoa kuin ilman, niin se kyllä varmasti sitten itse koittaa lisätä sitä maidontuotantoa niin, ettei jää paitsi!! Eli pitää esim. yhen tiheän imun kauden ylimääräistä.. Kun on kuitenkin käyttänyt rintakumia alusta alkaen, niin eiköhän se maidontuotanto oo ihan riittävää. Jos ottais esim. vasta nyt kumin käyttöön, vois olla eri juttu. Tuokin on hassua, kun joku sanoo että kandeis luopua kumin käytöstä.. Ihan niinkuin sitä käyttäis huvikseen! Mun mummo sanoi että "taidat käyttää tuota vaan sen takia, että pelkäät että vauva puree". Mä sanoin että ei, kun käytän sitä sen takia että vauva sais rintamaitoa. Jos en käyttäis niin ei poika söisi. Sun kaverillas on varmaan sujunut imetys alusta asti hyvin. Helppohan se on silloin sanoa, ei voi edes kuvitella että jollain muulla vois olla vaikeata. Nää on jälleen näitä kommentteja, joita ei varmaan oo tarkoitettu pahalla mutta silti kirpaisee.. Eli ois voinut jäädä sanomatta! =)

Pakko oli tulla vielä käymään, kun käväisin odotus-puolella pitkästä aikaa... Siellä on nyt joulukuu 2008 viimesimmät odottajat, miettikää, kohta sinne kirjoittelee jo tammikuu 2009!! Onko siitä oikeasti kohta vuosi jo aikaa??? Voi kun se on mennyt nopeasti.. Ihan tippa tulee linssiin! (ja toinen housuun niinkuin mummo sanoo..)

JIPII!Tyttö pysynyt jo kaksipäivää terveenä.Tänään uskalsin jo hiekkalaatikollekkin lähteä ja mutenkin ulos leikkimään. Tulipahan seuraksi veljen perhe....

Meidän jäpikkä syö hulluna maitoa! Imee mun rinnat 2-3kertaa ja sit vielä saa pullosta helposti alas 120-160ml. Saattaa tuosta sit tunnin päästä haluat saman satsin. Pitäsköhän alkaa harkitsemaan vellin antamista?? Vähän kyl pelottaa kun näyttäs olevan herkkämahanen kaveri nyt, korvike/d-vitamiinit tekee ilmavaivoja. Nyt kyllä taitaa olla kasvupyrähdyskin menossa,kun 3kk tuli täyteen.

Meidän jätkä on keksinyt tavan liikua. On selällään ja jaloilla nostelee takapuoltaan ja liikuttaa itseään. Pyörii ympyrää noin...ja kiva kun tekee sitä nukkumaankin menessä.=) Tavallaan hinkuttaa takapuolta lattiaankin.Tänään myös kääntyi ekan kerran mahalta selälleen, tosin itse en ollut näkemässä..mies vaan hihkaisi, et nyt se sit kääntyi!

Huomenna tytön leikkitoiminta ja kun on siellä,menen itse tuhlaamaan lopultakin sen 50e BodyShoppiin....=)

Nyt mentävä taas!

Jumbis ja Late 3kk,1pvä

Hih, huomaa että mun miehet nukkuu, mä täällä kirjoittelen ja täytän lähes yksinäni palstatilaa..

Mutta Jumbikselta piti kysyä että onko Hyvinkäällä vielä Bodyshop?? Mä oon kanssa ihan hulluna kaikkiin Bodyshop-juttuihin, ja sillon joskus kun mulla oli rahaa ostin sieltä aina niin, että sain sen ilmaisen meikkipussukan.. Niitä on varmaan joku 6 kpl tuolla hyllyn päällä.. =) Nyt on muuten myös aivan ihana kauppa avattu Selloon, Lush nimeltään! Niillä on myös nettikauppa, mutta meinaan tilata kaverin kautta kun hän lähtee Lontoossa käymään.. Tulee halvemmaksi ostaa sieltä. Sit tilailtiin Lontoosta (nettikaupasta) Tigin hiusjuttuja, piti tilata shampoota mut tuli sit tilattua kaikkee muutakin. Ne on NIIN paljon halvempia siellä vaikka postikulutkin tulee päälle!!

Op, te ootte varmaan saaneet vakuutuskirjan postissa, sellasta pikkupränttiä, niin siitä näkee, jos on jotain rajattu vakuutuksen ulkopuolelle. Se vain voi olla joskus melko epäselvästi ilmaistu eikä välttämättä minkään selkeän otsikon alla...

Mulla oli sitä värinää masussa ja poika tuli :)

Nunnu, en ehkä lähtisi opettamaan tutin syömistä... Jos vauvelin iho on käsissä ihan ok eli ei syö nyrkkiään niin paljon, että iho olisi puhki niin silloin homma on "under control" ;-) Jos selviätte muuten ilman tuttia, niin minusta se on ihan huippu juttu! :) Toisilla kun vauvelit ei rauhoitu millään tai mene nukkumaan ilman sitä... niin kuin täällä...

Tiedän kyllä miltä tuntuu kun muut yrittävät neuvoa että miten pitäisi omaa vauvaa hoitaa tai sitten päästävät ikäviä kommentteja muuten... sain taas eilen oman osani niitä, kun äitini oli kylässä :( Olin pikkusen järkyttynyt parista jutusta mitä hän taas suustaan päästeli, ja tuntui pahalta, kun hän sanoi meidän poitsusta vähän ilkeään sävyyn ja hänen kuullen. Eihän vauveli mitään ymmärrä vielä, mutta silti... Mun äidillä on siis joku ihmeen ongelma tuon kanssa, että meidän vauva kasvaa ihan hyvin ja PELKÄLLÄ rintamaidolla ja nyt sitten eilen alkoi kommentoimaan, että kyllä on jo liian lihava ja jotain se sanoi, et "pienenä porsas niin on isompanakin porsas"!! Mulla kyllä vähän kiehutti tuossa ja koko ensimmäisen puoli tuntia hän vain yritti käskyttää, että mitä pitää tehdä ja kertoi että miten hänen aikanaan asiat oli tyyliin "kyllä meillä oli aina niin ja näin". Hänellä oli kyllä varmaan melko huono päivä, että siitä kai nuo kommentit johtui.

Musta tuntuu ikävältä tuo mun äidin kommentointi ja käytös ja se varmaan tulee vaikuttamaan sitten poitsun ja mummon suhteeseenkin ellei tilanne muutu. Itselläni on ollut tosi läheiset välit oman mummoni kanssa (äidin äiti) eikä hän ole puuttunut oman äitini lasten hoitoon/kasvatukseen. Hän ei muutenkaan yritä "neuvoa" ketään ja jos jotakin haluaa sanoa, niin on hienovarainen. Olisi kiva, että omalla lapsellakin olisi hyviä muistoja isovanhemmista...

No onhan se ihan totta, että meidän poitsulla on ehkä aika paljon pulleutta, mutta kyllähän se siitä sutjakoituu, kun alkaa liikkumaan. Ensi viikolla on neuvola, niin pyydän siellä sitten ne käyrät.

Huonosti nukuttuja öitä taasen. Lumi, kyselit muuten mun töihin menosta. Mun mies jää vanhempainvapaalle kesällä ja jatkaa sitten hoitovapaalla ainakin siihen asti että poitsu on vuoden. Sen jälkeen hän yrittää jatkaa osittaisella hoitovapaalla silleen, että poitsu joutuisi olemaan hoidossa 3-4h per päivä vielä noin 4kk ja sen jälkeen itse pitäisin kesälomaa ja ehkä hoitovapaata yhteensä noin 4kk. Poitsu olisi sitten noin 1v8kk kun joutuisi lähtemään kokopäiväisesti hoitoon. Tuossa vain hataraa suunnitelmaa, kun en vielä osaa kuvitellakaan edes tuota kesää, että pitäisi mennä töihin... ja riipaisee sydäntä kun edes ajattelen että joutuisin olemaan päivät erossa poitsusta. Olen ihan liian kiintynyt tuohon pikkuruiseen... mieskin joskus kommentoi, että olen kyllä tosi hyvä äiti pojalle, mutta voisin olla vähän muutakin kuin pelkkä äiti joskus... mies siis tarvitsisi myös huomiota...

Tähti ja poitsu 3kk ja 1vko

Kiitos rohkaisevista kommenteista, tuota meidän ostosreissua kohtaan. Enköhän minä tästä pääse yli , ja uskallan jatkossakin lähteä vauvan kanssa "ihmisiin" liikkeelle.:)

Tähti; voi kun kurja tuo sinun äitisi suhtautuminen sinun äitiyteen. Omalta äidiltään kuitenkin toivoisi eniten tukea ja ymmärtämystä.. Tuntuu näin sivullisesta, että hän ei ehkä osaa suhtautua siihen, että sinä olet äiti. Ja että sinä olet kypsempi tässä asiassa kuin hän. Yritä ohittaa hänen asiattomat kommentit. Ja voiko oikeasti rintamaidolla oleva lapsi olla lihava??? Minä en ainakaan usko, ja ei vauvaa varmaan laihdutuskuurille laiteta. Yhdellä minun tutulla on melko pullea alle vuoden ikäinen vauva ja hänelle oli sanottu, että vauva sutjakoituu, kun lähtee liikkeelle.

Nintsu; minulle tuli tosi haikea olo, kun kuulin, että eräälle ystävälleni on tulossa loppuvuodesta vauva (esikoinen), koska olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Olin tietenkin tosi onnellinen hänen puolestaan, ja samalla tuli mieleen, et kuinka valtavasti elämä on muuttunut vuoden aikana! Sanoinkin hänelle,että nauti raskausajasta, vaikka se ei aina niin helppoa olekkaan, varsinkaan loppuajasta. Nyt vasta tajuaa, kuinka ainutlaatuista aikaa se olikaan. No nyt minulle tulee melkein tippa linssiin..

Meilläkin väristellään tissillä! Jotenkin olen yhdistänyt sen maidon "tilaamiseen", mutta tiedä sitten mitä se on.:)

Meillä neiti on alkanut nauramaan ääneen, tai se on enemmänkin "käkättämistä". Olemme nauraneet, sille kun hän nauraa, koska se ei ole mitään tyttömäistä kikattamista, vaan hyvin matalalta tulevaa naurua!:))

Mutta nyt vaunuista kutsutaan!

Laura & Pikkuneiti

Onpas täällä ollu vilkasta, kivaa.

Nintsu, jos haluat Tigiä vielä halvemmalla niin tilaa Strawberrynetistä. Se on vielä halvempi kuin esim. lookfantastic (tai en tiedä, mistä oot tähän asti tilannu). Strawberrynetistä ei tuu edes postikuluja joten on oikeesti tosi halpaa, ite tilaan kaikki Tigit aina sieltä. Shampoo maksoi viimeksi (katoin luottokorttilaskulta) 5.88 e ja hoitsikka tais olla jotain 9 e. Halpaa on, eikä tosiaan mitään postimaksuja vaik tilais vaan yhden tuotteen!

Ai täällä on muillakin ollu huonosti nukuttuja öitä ja mietintöjä tissimaidon riittävyydestä. Mä oon jo ihan huolissani, viime yönä poika (taas kerran) halusi olla tissillä tunnin välein. Kaks ekaa pätkää meni jopa kahen tunnin syöttövälillä, mutta 1.30 eteenpäin poika söi kerran tunnissa aina puoli ysiin saakka. Meinasin tulla hulluksi väsymyksestä. Nytkin väsyttää ihan sairaasti. Mies oli eilen viihteellä ja nukkui krapulaansa iltapäivään saakka. Sitten hän otti pojan et mä pääsisin nukkuu mut en mä enää kahelta iltapäivällä osannu nukkua, joten jäi sit yöunet taas kerran ihan minimaaliseksi. Apua, voiko tähän väsymykseen kuolla.. Ja nostan sulle hattua Jumbis, sulla on sentään kaks tenavaa ja mä oon ihan liemessä tän yhdenkin kanssa.. no, toivottavasti jossain vaiheessa alkais helpottaa. Onneks mulla ei ole enää sentään niitä ikäviä ajatuksia vauvaa kohtaan, niin kuin jossain vaiheessa oli.

Pitäs varmaan alkaa syömään ja juomaan enemmän, jotta maitoa riittäis paremmin. Tai en tiedä, johtuuko toi tiheä syöminen maidon riittämättömyydestä vai tilaileeko poika vaan lisää maitoa.. mä oon päässy laihtumaan tän imetyksen myötä ihan kauheesti, tuntuu jo että luut ihan törröttää. Kävin tänäaamuna vaa'alla ja painoin enää 54 kiloo, oon viimeks painanu näin vähän joskus yläasteella varmaankin.. mutta outoa on kyllä, että poika kasvaa tosi hyvin, joten kyllä sen maidon pitäs riittää.. en viitsis korvikettakaan antaa, koska poika on tosi isokokoinen muutenkin. Outoa vaan, että hän haluaa syödä niin usein. Päivisinkin tissitellään helposti joka tunti.

Apua tähti mitä kommentteja sun äiti on latonu. Eihän vauva voi koskaan olla liian lihava! Harmittaa ihan sun puolesta noi ihme kommentit. Samoin mua huvitti toi Nintsun mummon kommentti rintakumin käytöstä.. voi ei, eikö ihmiset yhtään mieti ennen kun sanoo.

Noniin täytyy mennä, poika taas tuolla kitisee. Sen lisäksi että hän ei nuku yöllä niin ei hän nuku oikein enää päivälläkään. Tänäänkin otti vaan reilun tunnin päikkärit.

Väsynyt Simba

Ainiin Nintsu, mäkin käyn välillä odotuspalstalla ja tosiaan on jännä, että kohta sinne ilmestyy tammimammat 2009:)

Kävin myös vähän aikaa sitten lukemassa sitä meidän ekaa ketjua, tuntui ihan hassulta lukea niitä juttuja. Sillon tehtiin niitä plussatestejä ja nyt kaikilla on jo vauvat.

Joo, tosi hassua miettiä että oltiin vuosi sitten samassa tilanteessa kuin tulevat tammimammat 2009! :) Aika menee jotenkin niin nopeasti.

Laura, me mentiin ulos kun vauva täytti kuukauden eikä kumpikaan olla sairastuttu. Mä oon tänne jo pari kertaa laittanu mitä itse sanon kommentoijille (esim. "kun kerran kommentoit minua vanhempana, toivottavast kommentoit myös omille vanhemmillesi miten huonosti ovat sinut kasvattaneet kun tuollaista sanot tuntemattomille") mutta pääasia on että laitat toisten kommentit toisesta korvasta ulos. Kuten Nintsun neuvolatäti sanoi, sinä ja sun mies tiedätte parhaiten mikä teidän vauvalle ja perheelle sopii.

Tähti, toi kuulostaa hyvältä järjestelyltä että teillä mieskin voi olla kotona. Meillä on periaatteessa sama systeemi, että mies on hoitanu vauvaa kun vedän koulutuksia. Ymmärrän ton että sydäntä riipaisee ajatus olla erossa vauvasta. Kun olin pari viikkoa Nykissä (tulin viikonlopuksi välillä kotiin) niin varsinkin tokalla kerralla oli ihan hirveä ikävä vauvaa. Oon nyt kuitenkin päättäny että töitä tulee aina olemaan, mutta vauva on pieni vain kerran, eli keskityn nyt vauvaan ja teen töitä vain silloin kun hän nukkuu, ainakin niin kauan kun tää järjestely on mahdollista. Sit myöhemmin katsotaan uudelleen mitä tehdään.

Ja Tähdelle vielä, mä jo aiemmin kommentoin sun äidin käytöstä, mutta yritä kestää ja mieti kannattaako sanoa että ehkä on parempi että äitisi ei näe vauvaa vähään aikaan jos ei osaa olla kommentoimatta. Tiedän että toi saattaa olla vaikeaa sanoa omalle äidille ja mä oon ehkä liian mustavalkoinen näissä kommenttijutuissa, mutta itse olen sanonut muutamalle sukulaiselle (miehen puolelta) vastaavaa, jotta tietävät etukäteen ettei kannata arvostella. Toinen ehdotus mikä mulla on, on että pidät kynän ja paperia mukana ja aina kun äitisi arvostelee tai sanoo jonkun kommentin josta et pidä, kirjoitat sen ylös. Jos äitisi kysyy mitä teet, vastaat että kirjoitat muistiin mitä hän on sanonut. Ehkä tämä saisi äitisi tajuamaan ettei kannata arvostella, vaikka nykyään tehdään asiat eri tavalla kuin mitä hän teki. Joka tapauksessa muista kuitenkin että oot hyvä äiti.

OP, ehdit hyvin tilata mustan Ergo-repun. Soitin syntymätodistuksesta ja siinä saattaa mennä 12 viikkoa (eli parin viikon päästä pitäisi tulla) joten olen Suomessa varmaan vasta Toukokuussa. Mun osoite on siellä spacessa, kuten tiedät, joten ilmoita kun oot tilannut niin osaan odottaa sitä postissa ja voin ilmoittaa heti kun se on tullut (ja kandee pyytää se email confirmation niin ne mailaa sulle kun on lähettäny sen).

Mä kans ihailen Jumbista, että miten hän jaksaa kahden kanssa, varsinkin kun ovat viime aikoina olleet kipeinä usein. Mullakin on tarpeeks tekemistä yhden kanssa...

Tuli mieleen, Simba, että pystytkö imettämään makuulleen? Mä oon joskus superväsyneenä maannu kyljellä ja imettäny samalla, ja nukunnu samalla! Kuulostaa ehkä oudolta, mutta meillä toimii ja huomaan itse että tunnin nukkumisen (ja imettämisen) jälkeen jaksan paremmin. Tsemppiä.

Lumi, meillä nukutaan yöt ja päikkärit juuri tuossa kuvaamassasi asennossa eli kummatkin kyljellään ja pupulla tissi suussa :) Odotan sitä hetkeä että pupu oppii liikkumaan sen verran että saa itse kalastettua nännin suuhun niin mun ei tarttis lainkaan herätä =D vielä kun pupu oppis itse laittaa rintakumin paikoilleen :) :)

Lumi, mä en oikee tiiä mitä mä sieltä jenkeistä haluisin.. jtn ois kiva mut mitään en oikee tartte :(

Nyt kun Nintsu ja Simba puhui noista meiän odotus-puolen teksteistä, piti munkin käydä kurkkaa.. jotenkin hassuja ne kun siitä tuntuu olevan niin paljon aikaa:)

Mut nyt taas aamutoimia jatkamaan..

Missäs päin kaikki niinku oikeesti asuu? Jumbis tais olla Hyvinkäältä ja Rosa jostain kaukaa ja Lumi tietty ulkomailla mutta asuuko kukaan Vantaalla? lähellä Myyrmäkeä ;)

Mukavaa viikon alkua kaikille

Nuppu ja Pupu joka täytti lauantaina 2kk

nuppu, me asutaan helsingissä.

lumi, onko siel jenkeissä myynnissä tota yamoa, jota jumbis kehuu? löysin vaan yhden nettikaupan, joka niitä myy, mut niillä oli tietty loppu se.. mitä sä oot tykänny siitä ergosta ite? onko se millasta kangasta ja hiostaako tai painaako? onko se liian reppumainen ulkonäöltään?

meillä poika kääntyy usein mahalla ollessaan selälleen, mut onkohan toi vahinkoa vai hiffaako se jo hiukka miten toimia? toisti kääntymisen uudestaan monesti, kun sen havaitsin ja asetin aina mahalleen uudestaan. mietin vähän, et vaikuttiko sängyn pehmeys kellahtamiseen, mut eilen se käänty myös kovalla alustalla. poika on kuitenkin vasta 2 kk, et aikas pieni..

mulla on hammaslääkäri ja en tiiä saanko pojalle hoitajaa..ja kun sehän ei suostu sitä pulloo ottaan...et miten se hoito ees onnistuu ja mies on siis työmatkalla. voiko sen vauvan ottaa sinne mukaan?

meil poika alkaa imemisliikkeen teon usein jo ennen ku nänni on suussa ja sit se ei enää malta avata suutaan vaan imee väkisin siitä huulien välistä nännin suuhunsa..mut niin se sinne vaan aina loksahtaa niinku magneetti..hassua :)

Lumi, kyllä mä aina yöllä imetän makuullaan. Päivällä tuollainen "lepääminen" on mahdotonta, koska vauva ei syö yleensä kuin 5 minuuttia kerrallaan. Onneksi viime yö oli taas parempi, poju nukkui jopa yhden neljän tunnin pätkän.

Tuntuuko kenestäkään muusta että maidontulo on hiipumaan päin? Mulla on aina säännöllisin väliajoin sellasia tuntemuksia, varsinkin niinä päivinä kun poju haluaa olla koko ajan rinnalla. Onneksi on nuo imetystukilistan sivut, sieltä oon monta kertaa käyny hakemassa itseluottamusta kun en enää usko kykyyni imettää:) Sieltä oon oppinu sen, ettei kannata säikähtää vaikka vauva koko ajan haluaakin tissitellä. Mutta en voi sille kuitenkaan mitään, että aina välillä epätoivo iskee. Mulla on ollu alusta asti maidontuotanto aika niukkaa.. tai siis ihan hyvää, koska poika kasvaa loistavasti rintamaidolla, mutta en esim. tartte liivinsuojia, maidonkerääjiä tai muitakaan tuollaisia "apuvälineitä". No, pääasia että poika saa kuitenkin riittävästi maitoa, ei kai sitä maitoa tartte sen enempää tullakaan.

Nuppu, mä oon Tampereelta.

No, eipä tässä tän kummempia, mukavaa alkanutta viikkoa! :)

Meidän pojasta on tullut tosi kärttynen. Jatkuvasti pitäisi olla antamassa maitoa, joten tänä aamuna laitoin korvikkeen sekaan 60ml maissivelliä. Nyt ei ole halunnut syödä 4tuntiin mitään, joten kai se velli on aloitettava meillä jo. Ajattelin tänään myös harkita sen Tutteli Omneon ostoa jos kaupasta löydän sitä.

Mulle tuli tossa äsken tosi outo vieti ja puhelu. Joku mies soitti ja väitti mun laittaneen sille viestiä. Eikä mulla edes ole koko numeroa puhelimessani, enkä kyseistä miestä edes tunne...paitsi edesmenneen setäni kyseisellä nimellä. Mulla on kaikenlisäksi salainenumero ja joudunko nyt taas vaihtamaan sen...joskus ennenkin tullut häirikkösoittoja mulle.=(

Tosta nyrkit suussa jutusta: Se kuuluu 3kk ikäisen vauvan tapaan lupsuttaa nyrkkejä. Oletteko pistäneet silmään, että katselevat niitä eka mielenkiintoisesti ja sitten vasta laittavat suuhunsa?Meillä tapahtuu näin.

Samoin meillä kääntyillään mahalta selälleen lattialla. Edelleen jaloilla nostelee pyllyä ja liikkuu kellonviisaria. Mahallaan myös nostelee pyllyään ylös ja koittaa päästä eteenpäin.

Ei mua kannata ihailla...se on vain jaksettava, oli sitten yksi tai kaksi lasta. Mä ihailen eniten koliikkilasten äitejä! Voin kuvitella vain mitä se on. Vaikka tyttö vauvana itkikin mahaansa, ei sentään itkenyt ihan jatkuvasti ja yöt nukkui hyvin. Ja kaikki me äidit varmaan ihaillaan toisissamme jotain...ainakin epäilen näin. Joskus ihailen kun toiset äidit jaksaa vaikka uloslähteä heti aamusta ja touhuta kaikkea ja eivät ole niin ankaria lapsilleen, kun itse en aina pääse ulos näiden kahden kanssa ja tuntuu välillä että olen oikea natsi äiti, kun esim. anna tytön syödä sohvalla keksiä tai leipää ja vaadin juoda mehun tai maidon pöydän äärellä.

Pyykit taas kutsuu ja kohta lähdetään kaupungille ja tyttö viemään sinne leikkitoimintaan. Itse shoppailemaan! ;)

Jumbis

Hei kiitti Simba hirveesti tosta vihjeestä (strawberrynet), mä kävin siellä jo valikoimassa valmiiksi kasvopesuaineita ja -rasvoja, tilaan sit kun tarve lähestyy.. Ja Tigit ens kerralla tuolta myös!! Ootko muuten joutunut maksamaan alv:tä tilaamistasi jutuista? Eikö se 22 % tuu yleensä jos tilaa EU:n ulkopuolelta? Niin, mun kaveri tilas nyt ne tuotteet, en muista mistä, kävin vaan sillon kattelemassa mitä kaikkea haluan tilata.

Op:lta piti jo aikasemmin kysyä että missäpäin Malesiaa ootte käyneet? Mä asuin Malesiassa 95-96 ja tuli kierreltyä jonkin verran.. Tuli myös Thaimaa ja Singapore tutuiksi tuolloin ja kävästiin lomalla Australiassa, jota suosittelen erittäin lämpimästi!! Kävin uudelleen Australiassa 2001 kun mun kummitäti asui Canberrassa.. Jos joskus muuttaisin uudelleen ulkomaille, Australia ois ehdottomasti se paikka!

Nuppu, me asutaan Keravalla.

Jaaha, mä taidan lähteä suihkuun, mies jäi onneks pekkaspäivää viettämään kun oli myös lauantaina juhlimassa.. Ja eilinen meni krapulaa viettäessä.

Nintsu + pieni mies (jonka asioista ei tällä kertaa tullut kirjoitettua=))

Nintsu, ei tarvitse maksaa mitään alv:ta. Mutta muista, ettet tilaa yli 40 eurolla (tai en tiedä mikä se tarkka summa on), muuten pitää maksaa ne tullit. Mä tilaan aina yks tuote kerrallaan niin ei ainakaan mene yli. Paitsi nyt toi strawberrynet oli nostanut Tigin hintoja ihan hulluna, sama shampoo minkä tilasin kuukausi sitten maksoi silloin 9 dollaria ja nyt oli 14 dollaria. Hoitoaineet oli ennen 12 dollaria, nyt 16 $:( Tylsää. No, jokatapauksessa on edelleen edullisempaa kuin muissa nettikaupoissa. Ite tilaan myös muut paremmat kosmetiikat tuolta, on puolet halvempaa kuin esim. Sokoksessa.

No jospa lopettaisin tän netissä roikkumisen tältä päivältä. Poika nukku kunnon päikkärit ja mä oon vaan lorvinut täällä. Uloskaan en oo viittiny mennä kun sataa. Nyt mennään leikkimään leikkimatolla, heippa!!

Simba, mun käsittääkseni tulli on kosmetiikasta 0%?? Mies tilas Jenkeistä prätkään osia, ja katteltiin paljon niihin tulee tullia.. Ja mä sit bongasin ton 0% kosmetiikasta! Mut ymmärsin että alv tulee, oiskohan se sitten se, mikä tulee noihin yli 40 euron tilauksiin?? Oon ihan sekasin.. =) No mut samapahan tuo, tilaa vaikka kaikki tuotteet eri pakettiin kun on kerta ilmaiset postikulut!

hei simba..mä en ole edes ottanuu tänään yökkäriä päältä saatikka käyny aamupesulla..että lorvii täällä itse kukin :D

nintsu, me oltiin kuala lumpurissa ja sieltä lennettiin kuala terengganuun tai johki sellaseen sinne koillisosaan (mikä on ollu elämäni kauhein kaupunki kokemus. tuli ihan itku, ku ahisti niin paljon.. astua nyt paluumatkalla veneestä pikku hameessa ja topissa kaapujen täyttämään muslimikaupunkiin). sieltä kaupungista siis mentiin sitten pulau perhentialle. tosin mulle ei koskaan selvinny kummalla saarella siellä oltiin kecilillä vai besarilla.
thaimaassa oltiin bangkokissa ja sieltä mentiin bussilla siten, et oltiin pari yötä koh changilla, joka oli ihan kälynen paikka..ja mentiin siitä sit veneellä koh kood nimiselle saarelle. mikä oli ihan loisto paikka! siellä ei siis ollu monena yönä ketään muita ku me kahdestaan. ruoka laitettiin vaan meitä varten, kysyvät siis aina aamulla, et mitä me haluttais syödä ja sit laittovat sen mukaan illalla. kävivät ostamassa meille aurinkoravsaa, kun oma loppu ja siellä ei ollu varsinaisesti teitä tai kauppoja. ja saatiin niiden parasta "sviitti"mökkiäkin testata samaan hintaa, kun ei siellä muita vieraita ollut. että rannat oli siis tyhjinä ja meille kahdelle 2 omaa rantaa :) viikonloppuna sinne pamahtikin sitten useampi kymmenen paikallista pikalomalle. ne hyöräs ku pikku muurahaiset aktiviteeteista toiseen kahdessa päivässä :) siellä oli kyllä mukavaa. ja australia on mun unelmakohde numero 2 sen uuden seelannin jälkeen. oi tahtoo matkalle!!!

olen täytelly lapselliset-kirjaa tässä monena päivänä ja eilen printattiin valokuviakin sinne sivuille. onko kellään muulla sitä kirjaa? mun mielestä se on paras vauvakirja, kun siihen tulee kaikkea kivaa tietoa myös vanhemminsta ja se on tosi kivan näköinen kirja kaiken lisäks.

Ihanaa kun täällä ollaan oltu aktiivisia! Itse on taustaillut, en ole kirjoittaa ehtinyt. Vieraita on käynyt jo monena päivänä ja päivät on täyttynyt kaikenmoisesta :) Ja huoh, kun väsyttää, oon ollut tosi aktiivinen ja pirteä viime päivät, mut nyt taas pari yötä menny pojan kans vähän persiilleen, niin väsy painaa..

Kiitti Simba kanssa linkistä!! Oon ihan koukussa Tigin tuotteisiin, ja en voisi elää ilman Bed Head Manipulatoria, se on mun hiuksille aivan loistava. Ei tahmaa ja pitää tämmöiset suomalaiset latuskahiuksetkin kuosissa :D

Meillä ei poitsu vielä käänny mahaltaan selälleen, mutta ottaa jo kiinni leluista ja kokeilee pintoja! Ja syö kanssa ihan hurjasti. Mulla on myös ollut tunne ettei maito oikein riitä, aina sitä on ollut jotenkin just ja just.. ei ainakaan yhtään ylimääräistä. Kuten Nintsu ja Nuppukin mietti, niin en kyllä usko että kumi sitä aiheuttaa.. ja että pistää kipinäksi tommoset tyhmät kommentit!! grrrrr... eihän kukaan nyt omasta mukavuudenhalustaa noiden kumien kanssa räplää, helpompihan se oisi olla ilman :( Mitenköhän sit kun poitsu oppii itse hakemaan rinnan, jos kyljellään nukkuu? Meinaan onko ideaa miten se kumin sais pysyyn :D Kävi jo tossa väsyneenä yksi yö mielessä, et sit kun poika osaa hakea itse, niin hitto teippaan koko vempeleen kiinni, niin eipähän tartte heräillä ;)

Op! Ja jumbis, Yamo tuli tänään meille, jeeeee!!! Kävin heti hakeen, en ole vielä testannut, mut vaikuttaa tosi hyvältä, mitä ihan ite päälle kokeilin ilman vauvaa. Op, tilasin sen:
http://www.kestovaippakauppa.com/
Niillä oli kyl varastossa ja kaikkia värejäkin. Meinaan jos suomesta haluat tilata, niin laitan tonne tilaus. Ite harjoittelen miehen kanssa tuota yamon käyttöä nyt illalla ja sit huomenna olisi ajatus lähteä koklaan ihan ulos :D:D

Nuppu, me asutaan Sipoossa, ei ihan Hesa päässyt haukkaamaan meidän asuntoa..

Ei oo Lapselliset kirjaa, tosin tuo Kulta Pieni kirja on ja oon tosi tyytyväinen siihenkin.

Niin ja oltiin viime torstaina Jumbossa, ja meni hyvin, tosin hieman pientä säätöä ilmassa.. kun jotenkin jännäsin et miten menee. Olin ihan kaveria moikkaamassa, mut pojan kanssa yksin ekaa kertaa ihan useampia tunteja. Tuli käytyä kaffella ja tottakai matkaan tarttui pari ihanaa lastenvaatetta kaupoista. Ostin vihreän college pusakan, pari bodya, housut ja lisää harsoliinoja. On niin ihanaa, kun kaupoissa on niin hienoja kuoseja monissa lastenvaatteissa.

Jes, mies tuli kotia, mukanaa ruokaa, kova nälkä, täytyy mennä!
Palaillaan!

Heippa!

Viikonloppu taas takana ja aika kiireinen sellainen. Eilwn vierailtiin isomummon luona, kun siellä oli vielä ne etelän sukulaiset kylässä. Tänään käytiin 120km päässä kaupungissa. Kävin vähän hoidattamassa mun selkää, kun on ollut jonkin aikaa välillä tosi kipeä ja tuntuu välillä, että jalat menee alta. Äitienpäivän aikaan tulee 2v, kun oon loukannut mun alaselän aika pahasti, niin se aina välillä vaivaa. Ihmettelin ääneenkin siellä, että raskausaikana vaivaa ei ollut... Pitää vissin hankkiutua raskaaksi jatkuvasti uudestaan:D Sitten käytiin miehen kanssa syömässä. Ja tyttöhän kakkailee tosi tosi harvakseltaan, niin päätti sitten siellä ravintolassa töräyttää taas niinkö kainaloita myöten...!! Tosi kiva ajoitus, mutta hyvä, että masu toimii ja ei ollut edes yhtään seremonioita ennen kakan puskemista. No, kakkaa korjattiin sitten ja hanastahan en saanut tulemaan lämmintä vettä ja oli vielä sellainen ääliö hana, jossa se tunnistin. Kosteuspyyhkeillä sitten putsailin ja kotona sitten vielä kylpyyn... Mutta kaiken kaikkiaan meillä meni reissu hienosti, vaikka etukäteen pelkäsin...

Tähti: Vitsit, että osaa olla sun äitis ihana!!! Hitto vie... Että noita kommentoijia riittää... Siis kyllähän meilläkin on Nan-purkkia katsottu, että mitäs se on ja onko se nyt hyvää vauvalle ja että onhan se äidin rintamaito nyt paljon parempaa jne jne jne. Joo, sanon ens kerralla, että "Ai vitsi, eikö sitä kirnupiimää saakaan vielä sitten antaa vauvalle?!?" Että oonko käsittänyt nyt jotain ihan väärin?!? PRKL! ja tuo rintakumista kommentoiminen. Mekinhän käytettiin sitä alkuun. Sitten tyttö jätti sen ihan itse pois joku aika sitten. Hyvä niin, vaikka en sitä kokenut silleen ongelmaksi muuten kuin sen takia, että se oli vaan pakko muistaa aina ottaa mukaan. No, tätinihän kerran mun porukoilla katto sitä ihan kieroon, että voiko se nyt olla hyvä siinä ja että jätä nyt ihmeessä sen käyttö! Voihan ääliöt! Jättäisin (tai silloin olisin jättänyt), jos lapsi vaan söis ilman! Että ihan huvikseni ja itseni takiahan sitäkin tuli käytettyä... Just joo... Mutta neuvojia ja arvostelijoita kyllä riittää...

Musta tuntuu myös, että maidontulo hiipuu. Pumpattua en saa enää sellaisia määriä kuin ennen, mutta toisaalta, mulla on alkanut tympäseen koko pumppailu ja oon ennenkin huomannut, että jos oon ollut oikein kiihtynyt tms imetyksen epäonnistumisen suhteen, niin pumppaamisestakaan ei ole tullut mitään. Ja siis edelleen kuitenkin ne yösyönnit sujuu hyvin, eikä tarvii lisämaitoa, että en tiedä. Muutenhan ne syönnit on jo pitkään mennyt ihan persiilleen...

Mullakin on se Kulta Pieni -vauvakirja ja tykkään kyllä siitä tosi paljon. Pitäis vaan tosi usein muistaa se kaivaa esiin ja täytellä... Toinenkin kirja on, saatiin lahjaksi, mutta se ei oo ollenkaan niin kattava.

Meillä muuten mies on tän viikon talvilomalla ja ens viikolla pitää viimeiset isyyslomapäivät, YES! 2 viikkoa lomalla, vaikka taitaa kyllä mennä suurin osa ajasta raksalla, mutta eipä se haittaa, mitä nopeampaa pääsis muuttaan, sen parempi. Kyllästyttää välillä tosissaan, kun on tämä kaksio pullollaan tavaraa ja varsinkin pyykkiteline on aina jossain edessä...Ja kun se on nykyään aina viritettynä...

Mutta, nyt iltatouhuihin...

Rosa ja Piiperöinen n. 2,5kk

OP, mä kans löysin vaan yhden nettikaupan missä myydään Yamoa ja se oli loppu, eli sama nettikauppa varmaan minkä säkin löysit. Mun tietääkseni Yamoa ei saa mistään normaalista kaupasta, eikä Ergoakaan saa, eli molemmat pitää tilata.

Mulla ei siis oo kokemusta kuin Ergosta, mutta Jumbis ja Ullakin kai suosittelee Yamoa.

Mutta mä tosiaan suosittelen Ergoa. Meillä se on ollu tosi hyvä, vauva nukahtaa siihen heti ja sitten kun herää viihtyy siinä hyvin ja katselee vaan ympärilleen. Ergon "infant insert" on kyllä tosi hankala aluksi, mutta n. kymmenen kerran jälkeen osasin laittaa vauvan siihen itse, ilman miehen apua. Kangas ei ole liian reppumainen eikä hiosta täällä Kalifornian kuumuudessa. Se on tosi mukava päällä eikä tunnu miltään. Meillä on myös Baby Björn ja se alkaa painaa olkapäistä, muuta Ergo ei tunnu missään. Kaikki muu on Ergossa mun mielestä hyvää paitsi se että aluks on tosi hankala saada vauva siihen, ennen kuin oppii käyttämään sitä oikein.

Kääntymisestä, meillä ei vielä olla käännytty ollenkaan (vauva on 11 viikkoa). Missä iässä vauvan pitäisi kääntyä?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

voi vitsi, ei voi mitään kyllä laskea vauvan varaan :) viime aikoina pupu vetänyt 3-4 tunnin päikkäreitä ja tänään kun ajattelin ieman siivota niin ei unet jatkunutkaan vaunulenkin jälkeen :( no, eipä tartte siivoo. tylsää vaan kun nyt tuo nukkuu tissillä ja sit kun siirtäis pois niin ei enää nukukkaan vaan taas vaatii tissiä =)

juu tuo tissituntemus on kyllä jännä kun mulla viimoset pari päivää on tuntunut maito oikein pakkautuvan ja tänään on taas tyjät säkit... Niin se näköjään vaitelee miten sattuu... Ja välillä pupu ois koko ajan tissillä ja välillä väemmän..

mulla ei muuten toimi enää toi evonen-sanan etukirjain kuten uomaatte.. kaatui eilen vesilasi läppärin päälle

ä nyt tuo itkee, vitsi ku jäi nuo unet :(

Yhteistyössä