~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Tähtisäde
mm-72: Kyllä siinä haamu selvästi näkyy!!! Voi vitsi nyt tarrasukkia ihan kamalasti!!

muoks: ja näitä vielä salaa, minkään pahan karman huomaamatta perään: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisäde:
No mutta oliko se PLUSSA?!!?!? Älä nyt pidä hulluja naisia jännityksessä!
Eiliseen verrattuna, ON.
Mutta ei tuo kuva taida olla vieläkään oikein, siinä on sivussa joku ylimääräinen kuvio... :/
muokkaus: mä harjoittelen tuota kuvan laittoa tässä nytten. Ei ihme, että mies totesi eilen, että pitäisiköhän sun mennnä atk-kursseille..

Tähtisäde
Mähän olinkin nyt seuraavan viikon edestä aktiivinen palstailija! :LOL: Yleensä olen aika laiska kirjoittamaan, ellei ole oikein kovasti asiaa.

Mutta vielä piti kysymäni sojan tilannetta? Meillä on niin samanlaiset taustat, painoasioiden ja urheilun rajoittamisten kanssa, että kerro oireita ja oletko malttanut olla liikkumatta? Mä olen nimittäin ollut pian kaksi viikkoa tekemättä yhtään mitään ja olen koittanut nauttia myös rasvaisen ja herkkujen syömisestä. Namin syöminen ei mulle kyllä kkoskaan ole ollut ongelma...

Miten voi olla niin hankalaa tää kuvien laittaminen :snotty:
Sain edes linkin =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3542911.jpg

Eli eilen ei samaisessa testissä näkynyt kuin hädin tuskin tummempi viivanpaikka. Samanlainen jonka olen nähnyt lukuisia kertoja ennenkin...Saa nähdä nyt miten tässä käy.

Sain sitten poistettua oman tekstinikin tässä kuva-hässäkässä.
Onnea raitainen :heart: Ja angelinakin oli saanut helpottavia uutisia =)
Muilta piinailijoilta piti kysyä, että miten aikaiseen menette veritestiin?

lisäys: älkää onnitelko vielä!! |O
t. se pessimisti-pirjo ;)

Olen kovasti lueskellut näitä teidän juttuja, ihanaa että on kanssasisaria jotka kokevat tätä samaa! Eli ilmoittautuisin mukaan, vaikkakin vasta näin piinaviikoilla
Mulla oli punktio keskiviikkona, 16 munasolua saatiin kerätyksi, joista jostain kumman syystä sitten vain neljä hedelmöittyi. Lääkäri lohdutti että olivat sitten kaikki neljä tosi hyviä alkioita, joten toivoa on =)
Tänään sitten kävin alkionsiirrossa, nyt on yksi pikkuinen siirretty ja piinailu alkaa! Pakkaseen saatiin yhteen korteen yksi ja toiseen kaksi, toivottavasti niitä ei tarvita..
Tämä oli meidän eka ivf, pitkän kaavan mukaan. Esikoinen on luomu 7 vuoden takaa, ja pikkukakkosta siis yritetään edelleen..
Toivottavasti moni meistä pääsee mukaan näihin plussatuuliin!! Ihanaa on lukea että vaikka ihmisillä on kuinka samanlaisia tummia ajatuksia raskautumisesta kuin mitä minullakin, niin silti on heille se toivottu plussa tullut!
Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!!!
:hug:

Mm72: No hyvä on, en onnittele ;) Mutta kovin lupaavalta näyttää.
Nia77: Tervetuloa joukkohon!

Mä en ole vielä testannut, pelkään sitä kirottua negaa niin hirveästi. Testipäivä olis sunnuntai pp 16, mutta teillä näkyy jo hurjan aikaisin noita plussia. Jospa sitä huomenaamulla... Oireita on sen verran, että kohdun tienoolla tuntuu pitkiä supistuksia, ei kovin kivan tuntuisia.

Tähtisäde
Hope79: Tsemppiä testailuun!

Kertoisitteko kaikki piinailijat ja plussanneet kohdunnipukkatuntemuksia? Kun Lugeja laittaa kaksi kertaa päivässä niin väkisinkin samalla tuntee, että onko se ylhäällä ja kova vaiko alhaalla ja pehmeä. Musta tuntuu, että mulla nipukka on tänään pehmennyt vähän ja laskenutkin. Mä en kestä, tää on nyt tässä!!! |O

Tähtisäde: Mulla kohdunnipikka tuntuu olevan kova ja ylhäällä, samaten sen ympärillä oleva kudos (onko se kohtua vai mitä...). Normaalisti menkkojen aikaan nipukka on alempana. En tosiaan ole asiantutija tässä, en tiedä mitä noi meinaa. Elä heitä kirvestä kaivoon hyvä nainen.

Sit mulla on lugejen lisäksi terot ja estrogeenit lääkityksenä, olen miettinyt että voisiko em. lääkkeet siirtää menkkoja? Luget ei mulla siirrä, menkat on tullu aikaisemmin lugeista huolimatta.

Hipshei!

Varovainen onnenkuiskaus mm!

Kysyin lääkäriltä siitä tumaviasta...hänen mukaansa ainakaan ei pysty sen tarkemmin selvittämään, mistä tumavikaisuus johtuu...

Pientä galluppia kehiin... kuinka monta päivää punktion jälkeen teidän munasarjat on olleet kipeät?

mm72 Onnea :heart:

Hope79 :hug: :hug: ei oikein ole sanoja...

tähtisade kyselit kuulumisia. ihan olen tavallisesti elellyt, liikkunut hieman kevennetysti ja ruokaillut normaalisti (vähän oon lisänny herkkuja =) ) en jotenkin usko että mikään yht´äkkinen muutos elämässä ois hyödyksi, varsinkin kun oon monesti asiasta lääkäreiltä kyselly. Mitään oireita ei oo ollu, normaalia kylmämistä yms, ällöä olo, joka voi johtua lääkkeistä tai sitten väsymyksestä, yöt olleet aika helvettiä. nyt mieli ala aika kärttyinen, mies rassu :LOL: ei siis toiveet erityisen korkeella, mutta en ole kyllä luovuttanutkaan.

Terkut vielä muillekin, olin vähän nettipaitsiossa ja sama jatkuu... anoppilassa koiravahtina ollaan...

talvista viikonloppua kaikille

soja pp11 (+nuppi&nappi)

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 12

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 11 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 10 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 10

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 10 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 10 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 10

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 9 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 8

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 7 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 5

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 2 OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp-- KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 12

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 11 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 10 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 10

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 10 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 10 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 10

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 9 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 8

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 7 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 5

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 2 OYS

Nia77 1 IVF, punktio 4.2, siirto 6.2, pitkäkaava pp 1

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp 0 KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79

Hope79 :hug: Voimia jatkoon!

mm-72 Pidän sulle peukut tanassa että plussa vahvistuisi d :) b

milli1981 Jokos sun piikittelyt on alkaneet?

Tirlittan-75 Kiitos onnitteluista, tänään se piinailu siis alkoi...

Kaikille piinailijoille tasapuolisesti plussapuhureita ++++:whistle:

).( Siirrossa siis tänään käyty ja kyytiläiset saatu koeajalle kohtuuni. Toivottavasti pesä miellyttää ja koeajan jälkeen joku asettuisi ihan taloksi pidemmäksikin aikaa ;)
Tästä ne pitkät piinapäivät sitten jälleen alkaa. Mulla on veritesti pp11 eli 18.2.

:wave: Sumuista lauantaita kaikille.

Soja, mulla on kanssa ollut uniongelmaa, herään aina yöllä 2.30 ja sit valvon pitkään..Ja painajaisia on ollut useampana yönä. Ihmekö tuo kun stressi on niin älytön.
Jos sun uniongelma äityy oikein pahaksi, niin mun käsittääkseeni Opamoxia (tmv.) voi käyttää raskauden aikana. Mutta kaikkeehan sitä varoo tässä tilanteessa. Koskas testailet?

Sarah85, siirrettiinkö teillä molemmat alkiot?

Sannuli-81, nyt kun mullakin on viimein ollut oireita, niin kyllä ne välillä tuntuvat katoavan, ja paniikki on valmis.... |O Tsemppiä!!

Tirlittan75, etkö jo testaile? Eihän se mikään synti ole jos näinkin helposti :LOL: tulee raskaaksi... Peukutukset täältä!

Tähtisade, joko pissit tikkuun?? Kohdunapukkatuntemuksista: joskus oviksen etsimisaikoina yrtin hahmottaa, että missä se paljon puhuttu kohdun napukka on, en päässyt selvyyteen ja lopetin (edes) sillä asialla stressamisen :p Mutta nyt olen huomannut, kun aloitin luget ennen siirtoa, ei ne pallukat kovin syvälle menneet, mutta nykyään uppoavat huomattavasti syvemmälle. Tiedä siitä sitten..

Dream73, helppoa piinailuaikaa B)

Hope79,olen todella pahoillani puolestasi. Toivon kovasti, että pääset pian jalollesi ja jaksat miettiä tulevaa. Raaka on tämä peli, on totisesti :'(

Ja kaikille muille isot peukutukset, missä tahansa vaiheessa menettekin!! :heart:

(.)
Eipä tuo haamu näytä mitenkään huomattavasti vahvistuneen tälle päivälle. Aamuyöllä kävin joskus pissalla, mutta kyllä kai siitä jokunen tunti oli testiin. Kyllä on PIINAA |O
Eilen oli koviakin kipuja, olisko lähtenyt irti? Tänään vähäisiä tuntemuksia..Ei auta kun odottaa...

Hope79, iso :hug: Ei kenenkään pitäisi joutua kestämään näitä pettymyksiä.

Tirlittanille ja muille piinaajille paljon peukutuksia!

Sellainen tuli itselle mieleen, että kuinka monelta teiltä mitataan/on mitattu hoidon aikana hormonipitoisuuksia verikokeilla? Me ollaan Felicitaksella hoidossa ja kuulemma ei mitään verikokeita oteta, ellei näytä ultrassa oudolta. Tuli vaan jotenkin epävarma olo että eikö se olis parempi jos niitäkin otettais..

Mulla on maanantaina seuraava ultra, toivottavasti on pistelyt tehonneet! Samalla tarkistetaan annos, tähän mennessä siis mennyt Gonal-F:ää 150 iu päivässä +400mg Synarelaa.

Tähtisäde
Hope: :hug: Ei voi tajuta miksi tämän pitää olla näin vaikeaa... Otetaanko sulta verikoetta? Jotenkin vaan mietin, että kun se kohdunnipukkakin oli ihan vielä siellä ylhäällä, että jos vielä olisi mahdollisuuksia. Koittakaa jaksaa!

mm-72: Eihän tää piina lopu koskaan, haamun jälkeen joutuu jännittämään plussaa ja hcg-arvoja ja sitten keskenmenoa jne. Testailetko taas aamulla? Mä en ole vielä uskaltautunut pissimään tikkuun. En haluaisi tehdä testiä ollenkaan, mutta kai se on joskus pakko. Me lähdetään alkuviikolla matkalle, ja sitä ennen on pakko kai testata.

Dream 73: Haudo asukkeja lämmöllä! Tervetuloa jännäämään!

Piinailijoilla oireita? Mulla on ollut nyt parina päivänä sellainen tunne munasarjoissa, kuin olisin laittanut iholle Ice Poweria. Ei muuta.

Tähtisade, pissitään molemmat huomenna aamulla ;)
Mulla ei ollut oireita ennenkuin pp8, ja silloinkin vähän, kipua kohdussa tai jossain. Pp 9, eli eilen, oli melko kovat kivut, ihan just samanlainen tunne mahanpohjassa kuin kp1. Tänään pp 10 ajoittain pientä jomotusta. Tisseissä ei mulla ole ikinä mitään tuntemuksia, ainoastaan pregnylin jälkeen nännikipua ja silloin kun maito nousi rintoihin niin nää lärpäkkeet reagoi jotenkin..

Sarah, kyselit kauanko oli munasarjat kipeät punktion jälkeen. Mulla taisi olla viikon ja yhtä kauan oli maha turvoksissa. Vieläkin tuntuu painetta, tai jotain, jos vaikka juoksee, mutta en oikein tiedä onko se tunne munasarjoissa vai kohdussa tai jossain muualla alamahassa.
Ja kiitos, kun kysäisit lääkäriltä tumaviasta.

emily, minullakaan ei mitattu hormonipitoisuuksia hoidon aikana. Käsittääkseni niitä ei yleensä mitata, vaan ultrat riittää kontrolliksi.

Tähtisade, minun pahin oireeni on se, että välillä tuntuu, että menkat alkaa ihan justiinsa. Ja saattaahan ne vaikka alkaakin. Hermoja raastavaa.
Olen mielestäni myös tavallista väsyneempi ja olo on muutenkin vähän huono. Nuo oireet kyllä selittyy helposti myös tällä jännäämisellä ja piinailulla sekä tietenkin Lugeilla.
Kohdunnipukkaa en ole koskaan seuraillut, joten siitä en osaa sanoa mitään.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä!

Yhteistyössä