~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 14 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 13 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 13

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 13 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 13 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 13

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 11

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 10 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 8

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 5 OYS

Nia77 1 IVF, punktio 4.2, siirto 6.2, pitkäkaava pp 4

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp 3 KFC

kolmisin: 1 ICSI, 1 PAS siirto 10.2 pp 0 OYS

Miiruskainen 2. IVF, punktio 8.2, siirto 10.2, lyhyt kaava pp 0
VÄESTÖLIITTO

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp -- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp --

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp --

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea

soja d =) b

Huomenna meillä onkin sitten oikea plussasade, eiks vaan PP13:n tytöt?

Miiruskainen, juu en sentään pikaruokapaikassa käynyt ottamassa tipusia kyytiin ;)
Eka ICSIssä mulla siirrettiin 3 top luokan blastokystia mutta yksikään ei kiinnittynyt joten nega pärähti. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Kaksi muuta alkiota oli kyllä hengissä vielä siirtopäivänä mutta olivat hitaammin jakautuneita ja kuolivat sitten 6. päivänä. Alunperin punktioitiin 6 kypsää solua joista yksi ei alkanut jakautumaan.

Tässä hoidossa sain sitten 5 kypsää solua mutta yksi ei hedelmöittynyt. 3.päivänä kaksi oli 8-soluisia ja kaksi 4-soluisia, kaikki kuitenkin 1-luokaa. Niillä siis nyt piinaillaan. Mulla on kohonnut FSH joka vaikuttaa siihen että muniksia ei kauheasti tule vaikka lääkeannokset ovat olleet korkeita. Myös kiinnittymisessä näyttäisi olevan vaikeuksia kun blastotkaan ei viimeksi edes yrittänyt kiinnittyä.

).( Oma olo on ihmeen rauhallinen ja normaalin oloinen. Viime hoidossa tuntui olevan vaikka mitä oiretta ja kolotusta. Liekö syy sitten se että tällä kertaa en syö estrogeenia? Tiedä sitä sitten...tai sitten vain ei ole sitä ekan kerran jännitystä mukana. No, hyvä näin. Toisaalta mä olen kyllä jo luopunut toivosta tän hoidon suhteen, en tiedä miksi mutta miehellenikin olen jo kertonut suunnitelmista koska tekisimme seuraavan hoidon ja vielä sitä seuraavan. Hän sitten yrittää toppuutella että katsotaan nyt ensin tämän hoidon lopputulos. On se ihmismieli kummallinen...

Mukavaa päivää kaikille :wave:

Soja: Felicitaksessa määrättiin et 9.2 testaukseen!onhan siinä jo sit keräyksestä 15 pvä, et en tiiä lasketaanko se jo sit siitä, siis piinapäivät, emmä tiiä!ainakin piti paikkansa!
Hanat ainakin aukes jo alakerrassa ja kunnolla!!!!no onneks ei tarttenu menkkoja odottaa pidempään!

Testauksesta: Mun klinikalla on veritesti aina 14 päivää punktiosta riippumatta siitä koska siirto on. Kyllä se tulos näkyy jo silloin verestä. Mäkin oon kyllä piinapäivät laskenut vasta siirrosta mutta onhan se vähän hassua kun pitkän viljelyn jälkeen tiesi tuloksen jo pp 9. Nyt tiedän tuloksen pp 11 kun viljelyä oli vain 3 päivää.

No, nyt on sitten kaksi kyytiläistä mukana ja meitsikin pääsi tähän piinaavaan piina-aikaan. B) Siis kaikki kolme hedelmöittynyttä olivat lähteneet hyvin jakautumaan joten saimme sitten vielä yhden pakkaseenkin. :) Viime kerralla kun ei saatu mitään pakkaseen. Tällä kertaa lääkäri antoi meidän päättää laitetaanko 2 vai 1. Kumpikin vaihtoehto sopi hänelle mainiosti. Viimeksi hän suositteli kahta kun eivät olleet niin "priimaa tavaraa". Päädyimme sitten tälläkin kertaa kahteen, ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella jos ei tärppää, "että kahdella ois varmaan tärpännyt.." Jos vaikka jommassakummassa olisi joku häiriö tms... Nyt sitten vain pitäisi yrittää normaaliutua =)
Lugeja tukitaan sitten kolmesti päivässä ja puoli tuntia makoilua päälle. Ensimmäinen luget vasta illalla. Viimeksi muistelin, että olisin aloittanut luget jo ennen siirtoa. Toisaalta tällä kertaa oli vain lyhyen kaavan IVF...
Mulle edelleen lääkäri sanoi, että siirrosta 2½ viikkoa olisi testaus. Uskon kyllä, että tulos näkyy varmasti jo reilusti aiemminkin, mutta haluavat varmaan antaa lugejen loppua ja vuodon alkaa (jos on alkaakseen) niin vältyttäisiin turhilta testeiltä. Tiedä häntä. Tämä oli vain minun villi veikkaus syyksi... Kylläpä tätä pulinaa nyt pulppuaa... :x

Tosiaan kohta tulee isolle joukolle ratkaisevat paikat eteen: mm, Susy, Tirlittan, Sannuli, Isis. Nyt vain plussa tuulet puhaltamaan ja raskautuvat siirtykööt johtoon tuloslistoilla! Jännää kuulla myös Sojan tulokset... bd bd

Sulle Meea sympatiaa, jaksamista ja lämmin halaus

Dream: Älä luovu toivosta. Sulla on piinailut vielä niin alussa, ettei mitään oireita välttämättä tarvitse ollakaan. Eikä kaikilla mitään oireita välttämättä tulekaan. Ajattele positiivisesti, toivo parasta, mutta tiedosta faktat. Uskon positiivisuuden erittävän kehoon jotakin todella tärkeää, mitä tarvitsemme. Viime hoidossasi lääkkeet ovat tosiaan voineet olla tuntojen takana. Meillä suomalaisilla tuo defenssimekanismi uhkaa pukata päälle...

mm: Uskotaan niiden vähien solujen olevan sitäkin tehokkaampia! ;)

Aurinkoista päivää kaikille :wave:

Miiruskainen pp0 ja kaksi kyytiläistä

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 13

VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy

Ei siinä sitten sen ihmeempiä :'(
Ei tarvinnut mennä edes veritestiin, kun eilen alkoi menkat kunnolla. Sunnuntaina oli jo pientä vuotoa, joten silloin jo tiesin mitä tuleman pitää.

VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis

Susy, kuin olisit puhunut minun suullani. Samoin kävi täällä. :(
Harmittaa.

Kiitos Dream päivityksistä ja kiitos kaikille tsemppauksesta. Kanssanne oli mukava piinistellä.
Peukutan teitä muita, onnea matkaan!
Palaan kuvioon viimeistään parin kuukauden kuluttua uusin voimin. Onneksi pakkasessa on jotain, että ei tyhjästä lähdetä. Ainoa positiivinen asia..
Isis

negahan siitä sitten taas tuli. täällä käytäntö, että vielä pp16 pitää testata jos ei menkat ala ja sitten saa lopettaa lääkkeet. vituttaa, kun ei miulla ala menkat ennenkun lopetan luget. ihmisen kiusaamista.

pahoittelut myös muille neganneille.

keräilen mieltäni, kirjottelen vielä illemmalla lisää

Voi ei, onpa täällä nyt monia kurjia uutisia :(
Susy, Isis ja Soja, olen todella pahoillani puolestanne.

Miiruskainen, onnea pikku-kyytiläisistä!

Minulla on edelleen ollut vähäistä vuotoa, joten odottelen pelolla, että miten vuodon kanssa käy. Luget on käytössä vielä torstaina, joten sen jälkeen luulisi vuodon muuttuvan runsaammaksi, jos niin on käydäkseen. Yritän siis piinailla kärsivällisesti vielä muutaman päivän. Eilen olin ihan toivoton, mutta tänään olen ollut vähän toiveikkaampi.

joo, 3. IVF jo suunniteltu, piikittelyt alkaa vko 12 ja punktio vko 14. Tunne tasolla ei todellakaan kiinnosta, mutta oli jo miehen ja lääkärin kanssa sovittu, että 3. kerta yritetään, eli se mikä julkisella saadaan. sit saa olla meidän osalta siinä. Haluttiin hoito mahdollisimman pian, koska jollain tasolla meidän elämä on jumissa niin kauan kun tää hoitoprosessi on kesken....

paskaahan tää on, mutta ei auta kun rypistellä eteenpäin....

pitää käydä sit välillä tuolla kiukkuketjussa taas...

mitäs teille muille ?

Tähtisäde
Pahoittelut kaikille neganneille!! :hug:

Kiitos kaikille vielä onnitteluista! En saanut tänään vielä tietää hcg-arvoa, joten vielä joutuu huomiseen jännittämään. Lähden huomenna myös matkalle, joten oikein paljon tsemppiä teille kaikille piinailuun ja jättiläismäinen plussapuhallus! Koitan tulla välillä katsomaan miten teille asiat etenee. :wave:

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 14 VÄESTÖLIITTO

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 14 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 14 VÄESTÖLIITTO

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 12

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 11 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 9

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 6 OYS

Nia77 1 IVF, punktio 4.2, siirto 6.2, pitkäkaava pp 5

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp 4 KFC

kolmisin: 1 ICSI, 1 PAS siirto 10.2 pp 1 OYS

Miiruskainen 2. IVF, punktio 8.2, siirto 10.2, lyhyt kaava pp 1
VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis
Soja

mm, Tirlittan ja Sannuli d =) b Toivottavasti plussapinomme vahvistuisi Teidän testienne johdosta lähipäivinä!!

susy, Isis ja soja :hug: Voimia tulevaan. On tää vaan niin julmaa peliä.

kolmisin Saithan kyytiläisen matkaan eilen?

Minulla on vuoto lisääntynyt, joten toiveet on nollassa. Uskon, että kun Luget huomenna loppuu, niin vuoto yltyy. Kurjuuden keskellä olen naureskellut sille, että eilen kuulin ohimennen radiosta varmaankin Kaija Koon biisin, josta pätkä soi jatkuvasti päässäni: "Milloin hanat aukeaa? Minä tahtoisin unohtaa, mutta miksi siitä on tehty niin pirun vaikeaa?" Ei vissiin alunperin ihan samaa ole sanojen ajateltu tarkoittavan kuin mitä ne minun mielessäni tarkoittaa :kieh:

kuulumiset oys:ta sain eilen kyytiin huurunenän. pakkasessa oli 6, 2 kuoli sulatuksessa. 2 muuta oli valmiina siirtoon mutta en saanut siirtää kuin yhden... (mieheni pelkää kaksosia.) pikkusen otti päähän kun vielä lääkäri yritti et siirretään kaksi koska kaksosten tödennäköisyys on vain 5%. ja 20% mahdollisuus ees tulla raskaaksi. yhtä siis yritetään pakastaa uudelleen. toivottavasti se selviää. nyt toivotaan parasta. pakkaseen jäi 2. joten ei olis enää varaa mennä pieleen. alavatsaa kyllä juilii koko ajan.

Mulla alkoi niukka vuoto jo eilen eli pp8:n illalla. Ajatukset kyllä tyhjeni kertalaakista. Oon jo asennoitunut, että menkat tästä siis alkaa, kun mulla ne alkaa aina tollasella tuhruvuodolla. Tirlittanin Kaija Koo -juttu sentäs pisti hieman hymyilyttään :)

No, käytän Crinonet loppuun, jollei hanat sitä ennen aukea kokonaan. Mutta kyllä tässä nyt jo pettymystä on ilmassa ja katseet suunnattava varmaan sinne PAS:iin, kunhan tästä toivutaan. Pakkaseen meillä meni 5 huurulaista.

Kovasti tsemppiä kaikille muille piinailijoille!
Jos ihmeitä ei tapahdu, mä siirtynen taas taustailemaan. Mutta tämä palsta on kyllä arvokas paikka, kun saa samassa tilanteessa olevien kanssa vaihtaa ajatuksia :flower: .

Susy, Isis ja Soja :'( Onhan surullista...Miksi tää on niin hankalaa.... Paljon voimia teille!

Miiruskainen, tää on ihan kammottavaa tää piina-aika :x

Tirlittan, :hug: *huoh* muoks. Pikku Myyllekin lohtuhalit...

(.)Mulla on vasta huomenna veritesti, en tiedä mitä ajatella, jos olisi oireita enempi ja kovemmin niin voisi hieman jo hengähtää, mutta hermoromahdus tässä vielä tulee.
Tein parin tunnin pissasta clearbluen herkän testin, ja onnistuin pissaamaan hieman siihen näyttöikkunaan. Vahva + siinä oli, mutta meniköhän pilalle tuon mun roiskimisen takia :/
Musta tuntuu, että alkio on lopettanut kasvunsa ja saan plussaa vain siksi, että se on jonkin aikaa ollut kiinni...
Miten paljon se hcg pitäisi olla? Mitä teillä on ollut?

http://metku.net/~pesu/faq.php Täältä löytyy noita HCG-arvoja ;)

Iso :hug: kaikille negan saaneille. Ei oo reilua ei :(

Ja :flower: :heart: plussanneille, ihanaa, kun teitä on niin monta :)

).( sen verran, vaikka en oikeestaan tähän pinoon enää kuulukaan... mutta sain vihdosta viimein teidon, että MEIDÄN KAIKKI ALKIOT KUOLI viljelyssä :( Siis yhtä ainutta niistä 5:stä ei saatu pakkaseen. Ja mikähän rupu sekin oli, joka siirrettiin, kun mulla alko siitä hirvee vuoto sillon pp7 ja vuotoa kesti 12 päivää :eek: Mä olen ihan järkyttynyt. Taysissa piti niin olla huippulabra ja hyvät hoitotulokset ym... Tää oli 3.ivf (2 yksityisellä, vika julkisella). Ketuttaa ihan kympillä. Maaliskuun alussa on keskusteluaika lääkärille, no varmaan se toteaa mut toivottomaksi tapaukseksi. Enkä tiedä muutenkaan suostuuko julkinen puoli missään olosuhteissa tekemään neljättä hoitoa, kun siirtoon nyt kumminkin tässäkin hoidossa päästiin..? Fak.

Hei vaan!

Täältäkin taas kuulumisia. Ensin omaa napaa :whistle: Rv 5+1 olisi nyt menossa. Oireita vaihtelevasti. Lämmöt aamuisin koholla, iltaisin normaalit, outoa! Pientä etomista silloin tällöin, eniten lounaan jälkeen ja vähän aamulla, jos masu on tyhjä. Edelleen hyvin epäuskoinen olo, että masussa kasvaa mitään... mulla olisi kotona vielä yksi raskaustesti, pitäisiköhän tehdä se ;)

Halaus täältäkin negan saaneille :hug:

mm-72: HCG-arvoissa on hirveästi vaihtelua ja tietysti riippuu siitä mikä pp on menossa, kun arvo otetaan. Mulla on aina otettu pp 14 ja ekassa raskaudessa oli jotain yli 1100 joka oli tosi korkea, tokan kerran oli 110, joka hiukan matala, ja se raskaus menikin kesken. Lääkäri ei kylläkään silloin sanonut arvosta mitään, mutta kun meni kesken, laittoi papereihin, että hcg-arvo oli liian matala pp 14... Ja nyt tästä kolmannesta raskaudesta arvo oli 384 ja se kai on eniten viitearvojen rajoissa, mitä olen nyt asiaa tutkinut. Mutta yksi arvo ei merkitse mitään, vaan se, että arvo tuplaantuu 2-2,5 vuorokauden välein. Silloin pitäisikin verikokeissa ravata useampaan otteeseen, että selviäisi tuo.

Kristiina, no jopa oli mennyt surkeasti teidän alkioiden kanssa :(
Toivotaan, että suostuvat julkisella neljänteen hoitoon. Luulisi, että ei se nyt niin tarkkaa ole, vaan voivat katsoa asioita myös tapauskohtaisesti.

kolmisin, onnea kyytiläisestä! Voimia piinailuun.
Onpa ollut vaikea tilanne, että teillä oli miehen kanssa eriävä näkemys siirrettävien määrästä. Pidetään nyt kovasti peukkuja, että tämä kyytiläinen tarttuu lujasti kiinni.

Pikku Myy, voi kurjuus, samassa veneessä ollaan.
Toivotaan, että vuoto loppuu - niin siellä kuin täälläkin - ja kaikki kääntyisi jotenkin ihmeellisesti parhain päin.

Angela, jos minä olisin raskaana, niin varmaan tekisin raskaustestejä ihan silkasta ilosta, jos niitä kaapissa olisi =) On se varmasti niin ihana nähdä ne kaksi viivaa siinä testissä. Hyvää vointia sinulle.

Kaikille voimia!

heippa vaan täältäkin...

Eilen kävin verikokeissa jossa katsottiin miten lääke lähtenyt vaikuttaa. Illan aikana hoitsu soitti, että aamulla olisi tultava näyttäytymään, että verikoearvot liian korkeat. Olin ihan, että mitä...apua.. :( Noh kävin tänä aamuna näyttäyttyy ja kaikki olikin hyvin. Meitsillä vaan toimii toi puregon vähän liiankin hyvin. Lääkäri sanoi, että punktion voisi jo periaatteessa tehdä, mutta sitten kun olen pistänyt vasta kuusi päivää niin sanoi että vitkutellaan sitä punktiota maanantaille asti. Pari munista oli aika isoja, niin se kuulemma nostattanut arvoja. Oikealla puolella oli 12 munista ja vasemman puolen määrää en kysynyt, mutta lääkäri vaan totesi, että vähän vähemmän. :)

Täällähän on ikäviä uutisia...
Voi Susy, Isis ja Soja, olen todella pahoillani :hug: Voimia ja jaksuja!

Toivottavasti Tirlittanin ja Pikku Myyn oireet ovat vain väärää hälyytystä. Positiivista jaksua loppupiinailuun.

Kolmisin: Onnea kyytiläisestä ja tarrasukkia pikkuiselle. Mekin mietimme pitkään 1 vai 2. Päädyttiin sitten kahteen kun lääkäri kertoi kaksosten prosenttiaalisesta mahdollisuudesta, joka on tosi pieni. Mepä mennään nyt sitten samoissa päivissä... :)

mm sun tilanteesihan kuullostaa hyvältä. :) Ei kai se tikku pikku pissaruiskusta voi sekaisin... ;)

Kristiina: Käsittämätöntä toimintaa teidän kohdalla. Ei kuullosta kovin prolta...

Millis, sullahan on tosi hyvä määrä tulossa muniksia. :)

Nyt kaikki liput korkealle salkoon ja peukut pystyyn ja varpaat solmuun... ja kaikki plussapuhurit puhaltamaan!!! =)

Miiruskainen pp1

Iso :hug: kaikille negan saaneille! Miksei voida jo kehittää sellaista hoitoa, jossa kaikki onnistuisi...

Millis, me mennään taas näköjään ihan samoissa, mullakin on suunniteltu punktio ensi maanantaiksi =) ! Ja hyvä että verikoearvot oli vaan väärä hälytys! Sulla onkin kunnon satsi muniksia tulossa!

NPG
Tällä hetkellä jaksan vain omaa napaa...
Pientä tuhrua sekä juilintaa alamahassa, ihan niinku aina ennen menkkoja. Mieli ihan maassa, itkua vääntäen tarvii yrittää mennä unten maille. Onneks oon vapaalla huomenna.

Yhteistyössä