~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Onnea onnea Lyydia76 ja Maira! Ihanaa kun vauvoja taas alkaa putkahdella! :flower::flower:

Pikkuhousunsuojista. Mulla on käytössä Vuokkosen cotton-suojia ja minusta ne on parhaita kun ei yhtään haudo. Muita siteitäkään en tykkää käyttää koska ovat niin muovisia. Mistä tulikin mieleen että siteet synnytyksen jälkeiselle ajalle on vielä hommaamatta!

Kiitos supistuskommenteista. Eiköhän nuo ole ihan oikeita polttoja, ainakin samanlaisia kuin synnyttäessä viimeksi. Eli sattuu ihan tosissaan. Olisi vaan kiva tietää että milloin sitten katsotaan synnytyksen käynnistyneen kun on tällaisia säännöllisiä spupistuksi monta päivää ja mistä mä tiedän että pitää sitten lähteä synnärille. Miten MLM sulla muuttui nuo kivut? Ehkä mä vaan kiusaan niitä ja soittelen aina kun jotain muutoksia tulee, ajattelin itse että vähän tiheämmin pitäisi ainakin tulla (kesto on nyt jo lähemmäs minuuttia mutta väli edelleen se sama 8-10 minuuttia kuin jo lauantaina.

Tellu-Po saikin jo paljon kommentteja vaatteista. Meillä body, potkarit, villahaalari, villatöppöset, tumput, kypärämyssy, villapipo, toppahaalari. Autolla kuljetaan.
 
Onnea Lyydia ja Maira !!! :flower:

Kotiutumisvaatteista Meillä on vauvalle varattuna body ja puolipotkarit, villahaalari (jossa on huppu), sellainen ohut pipa ja villapipa, sukat ja villasukat ja toppahaalari. Autolla on tarkoitus kulkea matka. Jostain muistan lukeneeni, että vauvalle pitäisi pukea yksi kerros enemmän itselle. Sillä ajatuksella noita valkkasin. Ja bodysta ja puolipotkareista meillä on sekä tytön että pojan versio kassissa :)

A ja S
 
Paljon onnea Lyydia ja Maira pikkuisista :heart:

itsekki sen verran tuohon kotiintulovaatetukseen että meillä myös: body, potkarit, villahaalari, villatöppöset ja -tumput, kypärähattu, villapipo, toppahaalari. Fleecepeitto varmaan sit lisäksi, riippuu lämpötilasta. Ja autolla kans kotiudutaan.

Nyt katsomaan Emmerdalea :)
 
maka Ensin ne oli sellasia varmaan viikon että Panadolilla pärjäsi. Sitten sinä iltana kun lähtö tuli niin ensin oli 4 h sillain että väli oli 10-20 min ja Panadolilla sain nukuttua sen tunnin verran. Sitten kun heräsin niin alkoi ihan puskista tulla 4-5 minuutin välein tosi kipeitä ja parin tunnin päästä olikin vauva maailmassa. Eli jos joku ois sanonu sillon klo 23 että kuuden tunnin päästä teillä on vauva niin oisin nauranu sen suohon. :D

Mairalle onnittelut pienestä tyttösestä. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä taas tullut tekstiä.. Muistan, että jokunen kommentti oli koskien blogiani ja masuvaivoja, luettu siis on, mutten millään enää muista ketä kirjoitti mitäkin :D

Onnea kovasti vauvautuneille :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä, vauva-arki jatkuu ja äitiä väsyttää. Onneksi on kaikkia pieniä asioita, mitkä auttaa jaksamaan yöunienkin puutteessa. Päivän ajatuksia ja kuvasaldoa taas blogissa, jos jotakuta kiinnostaa katsoa :) Mukavaa maanantaita kaikille ja jaksamisia kaikenmoisten olojen kanssa, kohta on kaikilla nyytit sylissä ;)

juuli ja pienimies 1kk 4pv :heart:
 
onnea Lyydia, Maira ja Raparperitaivas :flower:
Ihana kun vauvoja syntyy!!!

Täällä ihan normaalia, ei oireita, siis synnytykseen viittaavia.

Lonkat alkanu vihottelee, vihloo jos tekee pieniäkään harkitsemattomia liikkeitä. Panadolia menee säännöllisesti ja se onneksi jokseenkin auttaa! =)
Tänään tuli tehtyä oikein urakkapäivä, ulkoiltiin, käytiin asioilla, siivottiin ja saunottiin. Ainoa mikä siitä seurasi oli paineentunne kohdunsuulle, ehkä sekin jotain tekee, et ei tarvis sitte 2 viikon päästä käynnistellä vaan syntyis ehkä itsestään, hiphei :wave:

Meillä kotiutumisvaatteiksi on, body, potkarit, villasukat ja töppöset, kypis+villalakki, villapuku ja toppapuku. päälle sit villanenviltti ja harso kasvoille ettei hengittele kylmää ilmaa. Näillä ajateltiin varmasti tareta kotiin asti autolla puolen tunnin matka :)

Mimsy: mullakin neuvola varattuna torstaille. Meinas viimeviikolla neukkutäti että et sä viikonlopun yli enää tätä vauvaa kanna sisälläs, mutta niin vaan vielä, vielä ja vielä ja kannankin varmasti sitten sinne the endiin asti, kunnes käynnistetään puoliväkisin tyyppi pihalle :D
Mut on se tympeetä jos alkaa oleen kovasti vaivoja itellä ja päivät menee vain itteä hoitaessa ja siltikin on kipeä :( Se on tän loppuraskauden varjopuoli.
Mut kerrankos sitä tän ihanan lapsosen vuoks kituu, on se vaan kaiken vaivan väärti!!! <3 Vaikka tiiän, ei se todellakaan aina lohduta, jos esim ei voi nukkua ja mikään asento ei ole päivälläkään hyvä, ei istuminen, makaaminen eikä seisominen.
Mutta kotietaan jaksaa! Kyllä me ollaan vaan rautasia naisia! <3

Nytpä papilullaa, kerää voimia huomista varten, ajattelin nimittäin tehdä pellillisen piirakkaa ja kakunpohjat ristiäisiä varten valmiiks. Miksei jotain keksejäkin. Ja lapsille ajattelin katella ristiäisvaatteita kaapista ja merkkaan ylös mitä uupuu et sit lähempänä ristiäisiä ei olis niin paljoa hommaa. Meil ristiäiset pidetty yleensä melko pian "pois". Meillä ei olla puhuttu oikealla nimellä ku vasta ristiäisten jälkeen.

ja ainii, nimi-ideoitakin vois alkaa miettii...siinäpä vasta pulma. Ei nyt illalla viitti ottaa asiaa isännän kans esille, voipii jäädä yö väliin ku aletaan asiasta vääntää ;D

/emakko 39+5 (niinne päivät siltiki vaa menee)
 
Huomenta kaikille:wave:
ONNEA raparperitaivas pojasta:)
Nyt on tapahtunut jonkinlainen ihme, nukuin 6 tuntia putkeen heräämättä kertaakaan!
Tunnin päästä pitäis lyllertää neuvolaan. Varmaan "pääsen" sinne neuvolaan vielä ens viikollakin, tuntuu vauva niin hyvin viihtyvän täällä mahassa :LOL:

Ei minkäänlaisia tuntemuksia, että tässä synnyttämään alettaisiin... 39+4
 
Ihanaa , vauvauutisia, onnea Lyydia, maira ja raparperitaivas :) Olipas raparperitaivaan pojalla kokoa :)

maka: Kannatta ehdottomasti käydä näytillä ainakin. Itsellä alkoi säännölliset supparit esikoisen kanssa vasta synnärillä kun sain vauhtitippaa. Minulla oli vielä pidempi väli kuin sinulla nyt ja olin jo valmis tositoimiin...

Kotiinlähtövaatteiksi meilläkin on body, housut, tumput, sukat, kauluri, pipo, toppapuku, välihaalari ja mitähän tuolla vielä on pakattuna :D Ovelta ovelle melkeinpä mennään.

Neiti10 ja R39+2
 
huamenta!

Takana on ihan superhyvin nukuttu yö ku sain unta 9 tuntia ja vaan kerran nousin vessaan ja kolmesti kääntymään kyljeltä toiselle. Kaikesta saa kuitenkin maksaa ja nyt on sit toinen lonkka kipiä :/ En tosiaan jaksanu kääntyilläkään yöllä ilmeisesti ja sehän sit kostautuu. Kannattaa selkeesti kärsiä se kääntymisen aiheuttama kipu useemmin yöllä niin ei tarvi aamulla kärsiä liitoksen kipujen lisäksi vielä lonkkasärystä :D

Muuten täällä on hyvinkin leppoisaa. Vauva melskaa mahassa ja supistuksista ei taas tietoakaan. Illalla sain aikaan semmoisia lempeitä supistuksia ja selän jomotusta, mutta nyt ei niitäkään. Päivän puuhat siis alkuun jos vaikka sais niitä lisää aikaan :) Josko sitä heittäis matot lumihankeen (tohon kerrostalon pihaan :D) ja petivaatteet partsille ja rupeis leipomaan.

Raparperitaivas Onnea potrasta pojasta!!:flower:

Anskutin ja S 39+3
 
Olen ollut vaan yhdellä palstalla, kun en jaksa surffailla monessa kohteessa joka päivä. Mut tämän verran voisin tännekin ilmottaa ja sit ilmotella, kuinka kävi - eli syntykö tammi- vai helmikuussa :) :

DiaLia/La 29.1.2012/Varkaus/Kys
 
:flower: Onnittelut vauvautuneille Lyydia76, Maira, raparperitaivas ja maka!

Anskutin ja An-ri ja muut limakalvojen kuivuudesta kärsivät: mä käytin myös Ceridal-öljyä. Sellainen pieni suihkepullo oli kätevä. Rasvailin sillä myös masua, kun kutisi. Ja sitä voi käyttää jatkossa vaikka kylpyöljynä vauvalle ja vauvan ihon hoitoon myös.

Ja Anskutin, oot kyllä aika rautainen rouva, kun jaksoit vielä häämessuille!:)

Sitten synnytystarinaa, yritän tiivistää :)

Maanantaina 9.1. iltamyöhään meni vedet, tai sitä alkoi lorahdella jatkuvalla syötöllä. Soittelin synnärillä ja lähdin siellä käymään. Kaikki ok ja tulin kotiin yöksi. Seuraavana aamuna taas käyrille, mutta tulin taas kotiin, kun supistuksia ei kuulunut. Iltapäivällä uudestaan synnärille ja vesienmenon vuoksi piti aloittaa antibiootti. Illan aikana tuli epäsäännöllisiä supistuksia, jotka napakoitui yötä vasten. Sain kipulääkettä, että voisin nukkua. Kahden aikaan yöllä heräsin tosi koviin supistuksiin, joita tuli jatkuvalla syötöllä. Olin niin sekaisin kipulääkkeestä, etten tajunnut oikein mitään ja yritin huoneessa vaan kävellä, että olo helpottaisi. Kutsuin kätilön, joka laittoin käyrille ja huomattiin, että supistukset tulee oikeasti jatkuvalla syötöllä ja samalla vauvan sydänkäyrä oli yksitoikkoinen ja matala. Gynekologi tuli laittamaan vauvan päähän anturin ja mulle sisäisen mittarin, joilla mitattiin supistuksia ja vauvan sykettä koko loppusynnytys. Lisäksi sain lääkettä, joka hillitsi supistuksia, kun ne tuli vauvan kannalta liian voimakkaina. Tässä vaiheessa oli kanavaa vielä 1 cm ja 2 cm auki. Aamulla taas supistukset tuli harvakseltaan ja mulle aloitettiin oksitosiinitippa. Supistukset napakoitui ja tiheni, otin ilokaasua ja istuin jumppapallolla. Iltapäivällä tuntui, ettei ilokaasu riitä, olin 4 cm auki ja laitettiin epiduraali. Sen avulla sain nukuttua ja levättyä. Illansuussa olin 5 cm auki ja otin toisen annoksen epiduraaliin, kun teho alkoi hiipua. Puoli kahdeksalta taas olin jo aika kipeä, 8 cm auki. Päädyttiin vielä laittamaan PCB-puudutus, joka auttoikin hyvin, kipu kohdunsuulta lähti, tunsin paineentunnetta. Tunnin päästä tuli voimakas paineentunne ja olin 10 cm auki ja sain alkaa ponnistamaan. Kätilö tsemppasi tosi hyvin ja ponnistusvaihe kesti 19 min. Välilihaan tuli ihan pieni repeämä, johon laitettiin tikkejä. Vauvan sain heti rinnalle, oli mahtava tunne! Sitten... istukka ei lähtenyt irtoamaan. Ja alkoi vuotamaan. Menetin tajunnan synnytyssalissa ja mut vietiin kiireesti leikkaussaliin istukan irroitusta varten. Ehdin vuotaa aika paljon. Kaikki kuitenkin päätyi hyvin ja kolme päivää vaan oltiin osastolla.

Nyt nautiskellaan vauva-arjesta. Poika on rauhallinen, syö, nukkuu ja tuhisee suloisesti. :)
 
Onnittelut vauvautuneille! :heart:

Täältä tulee perätilapäivitystä. Tänään käytiin polilla kontrollissa ja juttelemassa tilanteesta. Päädyttiin alatiesynnytyksen kannalle. Lääkäri ja kätilöt ei nähneet mitään syytä sektiolle, vaan kaikki kriteerit puolsi alatiesynnytystä: vauvan koko, lantion koko, lapsiveden määrä ja vauvan asento jalat ylhäällä. Painoarvio oli nyt himpun verran vajaa 3 kg eli ihan siro vauva on tulossa. Peppunsa vauva on parkkeerannut jo tosi alas. Kanavaa oli jäljellä vielä kolmisen senttiä mutta kohdunsuu oli sentään sormelle auki.
Nyt sit vaan odotellaan synnytystä. Seuraava kontrolliaika on rv 40+5.

Mites muiden perä/poikkitilatapaukset?

Leena ja lapsonen 38+6
 
Paljon onnea Lyydia, Maira, Raparperitaivas ja Maka! :flower:
Tulihan sitä rytinää sitten tännekin :).

Täällä myös nukuttu pitkästä aikaa aivan erinomaisesti, kiva kuulla, että jokunen muukin oli nukkunut hyvin.

Laskettu aika on ohitettu ja tilanne on aika pysähtynyt. Saa nähdä, joutuuko tässä vielä lopulta käynnistykseen. Huomenna olis neuvola ja ajattelin pyytää, että katsoisivat kohdunsuun tilanteen. Seuraavaksi kai mennään sitten äitipolille yliaikaiskontrolliin. Huoh.

Nyt täytyy ryhtyä tosissaan pistämään taloa järjestykseen, kun kerrankin on tarpeeksi levännyt olo.

Mukavaa päivää kaikille!

Meelia ja pikkuinen 40+
 
Moikka

Pitkästä aikaa kirjottelen, lukenut olen kyllä päivittäin :)
Meille syntyi poika PERJANTAINA 13.1=) viikoilla 40+3, paino 3350g ja 50 cm. Pipo 35,5.

Synnytyskertomusta lyhyesti:

Eli torstaina 12.päivä oli ihan normi päivä. Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Tein sitten illalla sitä nännihierontaa ja siitä alko vähän supistaa mut tosi heikkoja olivat eikä mitään säännöllisiä. Illalla laitettiin nukkuun klo 23 aikaan ja just ku kerkesin nukahtaa niin n.23.50 heräsin siihen ku tuntui et jotain alko valumaan alapäästä. Itsekseni vielä ajattelin et ei se voi olla lapsivettä mut juoksin kylppäriin ja seisoin siinä ja niin sitä vaan valui ja valui.
Miehelle huusin sit et nyt tuli lapsiveet ja siinä tapahtui sitten myös heräämisen maailmanennätys ku pomppas paniikissa pystyyn :LOL:

Alko melkein heti supistaa ja aattelin soittaa synnärille et tuunko heti vai millon. Oma terkkari kehotti lähtemään heti ku vedet menee mut jotenki tuntu et ei kai sitä heti viitti mennä. synnäriltä kehottivat tulemaan viimeistään aamu ysiltä jos pystyn nukkumaan ja jos en niin saan mennä ku siltä tuntuu.

Supistukset tuli heti n 5 min välein ja muuttu tosi nopeasti aika kivuliaiksi.
Klo 01 jo tuntu et en taia kauaa enää jaksaa kärvistellä. Klo 02 jo lähettiin ajamaan sairaalaan ja automatka oli yhtä tuskaa. Tosi huono keli vielä, lunta pyrytti kauheesti eikä paljon nähnyt eteenpäin.Seki vielä lisäs paniikkia et pääseekö perille ollenkaan. 02.30 oltiin sairaalassa ja supistukset tuli jo 3 min välein ja oli ihan sietämätöntä se kipu. halusinki heti epiduraalin, lääkäri tutki ja olin 3 cm auki. siinä sitte laitettiin peräruiske (mies istu vieressä:LOL: ) mut eipä siinä tilanteessa paljon haitannut. Sillä hetkellä oli synnyttämässä vaan 2 muuta mun lisäksi niin anestesialääkäri tuliki aika pian. Sen laitto vaan oli erilaista mitä muistan esikoisestani 8 v sitten. sillon laitettiin vaan yks piikki ja thats it, nyt laitto selkään sellasen kanyylin johon tulee jatkuvalla syötöllä sitä ainetta ja piikkejä ainaki kolmeen kertaan. kävi ihan sikakipiää ja kesti kauan ku piti olla ihan liikkumatta vaikka kuinka supisteli. Siinä sitte ku alko epiduraali vähän vaikuttaa niin kätilö alko laittaa pinniä vauvalle päähän. samalla tokas et oletki jo täysin auki, laitto pinnin ja sain alkaa ponnistaa. aukesin siis 3 cm:stä kymmeneen tosi nopeasti. ponnistusvaihe oliki sitte kaikkein kauhein, vieläki nousee karvat pystyyn ku ajattelenki kuinka teki kipiää. Vaikkaki kestoltaan vain 5 min. Lopulta poika syntyi klo 5.18 eli kaikenkaikkiaan kaikki kesti n.5h 20 min. Ei ois edellisenä iltana uskonut et aamuun mennessä on jo poika sylissä ja mitä suloisin poika onki :heart:

Jaaha, eipä siitä synnytyskertomuksesta kovin lyhyt sitte tullutkaan :)

Ja mikä on myös ihanaa niin laitokselle jäi 8 kg, ja ne muutamat kilot lähtee kyllä imettämällä, jei :)

Ja onnea munki puolesta kaikille jo vauvansa saaneille!!!

tsemppiä vielä odottaville, kyllä se kärsimys kohta palkitaan!!

Nannu30 ja "ossi" 3 vrk
 
Onnea maka ja nannu30 pienokaisista :heart:

nythän niitä vauvoja alkoi taas syntymään, ihanaa! Vielä kun saisi tämän oman nyytin mahasta pihalle =)

Täällä ei sitten mitään erikoista ja uutta tapahdu..hööööh!
Torstaina mentävä neuvolaan kun tokkopa sitä ennen syntyy.

Nuhmuliini80 ja vauveli 40+1 :heart:
 
Onnea Lyydia76, Maira, raparperitaivas, maka ja nannu30! Nythän noita vauvoja alkoi tulla ihan urakalla! Vois jatkua tääläkin päässä, vaikka luulen, että vielä saadaan odotella ihan rauhassa.

Täällä siis tänään laskettu aika mutta tilanne täysin ennallaan. +/- kaksi viikkoa lasketusta ajasta taitaa mennä plussan puolelle.
 
OU JEI, Onnea vauvautuneille!!!!! :flower:

Jee, antaa toivoa että itsekin joskus jakautuu :D Oireita ei ilmassa, muutakun että joka himpun kerta ku jotain yritän tehdä, esimerkiksi poimia lattialta jotain, vetää kenkiä jalkaan, tai varsinkaan nostella, niin alkaa supistamaan, kirveleviä suppareita ja kestoltaan 30-60sek jos jatkan touhuilua, mutta mikäli istahdan niin tyssää ku seinään. Ja levossa ei tunnu sitten mitään muuta kuin perinteisiä vaivoja, lonkat kipuilee aina vain kovemmin. Viime yö meni perseilyks, heräilin vähintään tunnin välein pelkästään vessaan ja juomaan. Muutenki unet hävis välillä ja yhteissaldo sen 3h pätkissä, grrr. :stick: Tänään ollu sitte hermot tiukalla , raukat lapset :ashamed:

No, torstaina neukku ja katotaa et miten tätin naama tälläkertaa venyy, ku olen eeedeeelleeeen 1:nä pakettina :kieh:
Uhosi niin viimekerralla että et sä viikonloppua näe.

Tänään lähen käymään ravintelissa syömässä, kiva ottaa vähä breikkiä tähän hommaan ja lähteä rentoutumaan! :heart: On mulla ihana mies ku antaa mulle aikaa olla ja venyä ja vanua :kiss:

Kaikkea hyvää mammat!

/emakko ja 39+6
 

Yhteistyössä