Olguli Sydämelliset onnittelut nyytistä :heart:
Täällä sitä ollaan edelleen yhdessä paketissa
Kiitos Inkalilla huolenpidosta :flower: Eilen sitä vuotoa tuli vain liraus ja loppui samantien. Päivystykseen silloin soittaessani kysyivät myös suppareista. Harkkareitakaan ei vielä ole ollut, mutta kätilö kysyi, että onko selkä- ja kuukautistuntemuksia. Sanoin, että saattaapi olla vähän noita kuukautistuntemuksia nyt, johon hän, että no ne ovat niitä suppareita. Ei mulla kyllä ole kova vatsa, joten voiko ne tosiaan olla harkkareitakaan. No anyway, ei kukaan vauva ole vielä koskaan jäänyt syntymättä, joten joskus ja jotakin tietä ne ulos tulevat
Tuosta minivuodosta tuli mieleeni, että olikohan vaikka limakalvoista, kun ovat olleet kesästä asti tosi kuivanoloiset ihan päivittäin. Säikähdin eilen asiaa kuitenkin niin paljon, että mies hoiti kauppa-asiat. Tänään sitten uskaltatuduin taas kaupoille, vaikka suoraan sanoen hirvitti. Minulla on ollut jo monen päivän ajan kovaa närästystä, refluksin pahenemista kesän jälkeen ja huonovointisuutta, jotka ymmärtääkseni saattavat ennakoida myös lähestyvää synnytystä, joten olen onneni kukkuloilla, että miehellä alkaa huomenna kolmen päivän vapaat eikä tarvitse olla niin järkyn huolestunut mahdollisesta lanssikeikasta oven avauksineen (meillä on ovi tosi huonossa paikassa suoraan pihalle portaiden päässä).
Mullakin taas unettomuutta. Yöllä kahdelta vessassa mietinkin, että montakohan meikäläistä valvoo samaan aikaan.
Huomenna on neuvola, joten sinne ainakin on pakko uskaltaa lähteä, vaikka kahdella bussilla sinnekin matkataan. Haluan nimittäin ehdotomasti mittauttaa verenpaineen, koska ollut viime viikot nousemaan päin ja sitten ollut tuota huonoa oloa. Olisi kyllä kätevä oma verenpaineen mittauslaite kotona
Siitä ostamastani stetoskoopista ei ole muuten ollut mitään hyötyä, koska ne on tarkoitettu pääsääntöisesti vain sydämen, pulssin ja suoliäänten kuunteluun, joten normaali doppleri olisi ollut käyttökelpoisempi. Tuntuu, että pitäisi olla täällä kotona sairaalavarustus, jotta uskaltaa olla raskaana