~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Mä alan epäillä, että meillä on kiepsahdettu poikittain tuolla masussa. Kylkeen ja melkein tuonne selän puolelle oikeestaan tulee välillä niin järkyttävän kipeitä potkuja/venytyksiä, ettei pysty olemaan mitenkään päin. Ja kun painaa kädellä vastaan, että sais olon helpottaan, niin sieltä vastataan takaisin vaan kovemmalla puskulla. Meidän pikku pirulainen :heart:
Teilläkin taitaa olla kylkivauva, kuten meilläkin :heart:
 
Bassets mulla oli RD-epäily, joka osoittautui vääräksi :)

Terkkuja vaan lääkäriltä. Tutkimus kesti n. 2 minsaa. Pyynnöstäni huolimatta ei tehnyt sisätutkimusta, ettei ärsytetä supisteluun... what the fuck... tolla perusteella ei ees ennenaikaisen synnytyksen uhkan ollessa kyseessä sisätutkimusta tehdä. Vittu, pelkää pillua koko pillutohtori, sanon mää!!!

Hullua hurskaammaksi en tuosta käynnistä tullut :) Kokoa ukkelilla oli n. 3,4kg. Sen puolesta saapi syntyä koska vain. Siinä kaikki mitä tällä tohtorilla oli mulle kerrottavana. Mut minä oon päättänyt pitää tän ukkelin sisuksissa vielä ainakin kaks viikkoa. Laitan jalat ristiin ja yritän sen ajan koota itteäni. Piste.

Inkalilla ja ööpötiöö samoilla viikoilla edelleen :)

Ps. Tää lääkäri onki varmaan niitä jotka on pätevyyspaperit tilannu netin kautta Virosta, erikoisalana pitäis muka gynekologia/synnytykset/naistentaudit olla ja pelkää sitä ihteänsä niin, että hyvä kun ei karkuun juossu ku ehottelemaan kävin :LOL:
 
Ulkokäännös ei onnistunut täälläkään. Lääkäri suositteli suorilta sektiota, jonka puoleen olin muutenkin jo kallistunut mielessäni. Meillä siis vauva on jalka-perätarjonnassa ja lisäksi pää oli aika muhkeaa sorttia (joskin ihan normaaleissa puitteissa, liekö sit äitiinsä tullut, kun mullakin on aika iso pää - mut olenhan mä toki erittäin viisaskin ;) ). Lääkäri ja kätilö epäilivät, että vauva on ollut perätilassa jo pidemmän aikaa, mitä kyllä tukee myös se, etten mä oo mitään kiepsahdusta tuntenut rt:stä pt:hen.

Parin viikon päästä meillä on siis vauva. Aika mieletöntä!

Jomi & SS 37+2
 
Hyvää tätä vuotta kaikille!
Onnea uusimmille vauvan saaneille!!

Ninnatarelle voin heti kommentoida, että mulla tuli esikoiselta vähän kirkasta verta loppuvaiheessa, mutta kun se vuoto loppui, niin ei tarvinnut mitään tehdä. Mutta tosiaan tapahtui jo siinä lähempänä synnytystä (muutama päivä ennen), joten voi viitata siihen, että jotain tapahtuu kohdunsuulla.

Inkalillalle tsemppiä täältäkin! Toivottavasti tilanne selkiytyy, on aika raskasta elää jatkuvassa epävarmuudessa.

Vauvan asennosta: mulla alkoi tänään myös tuntumaan potkut ihan kummallisessa paikassa. Terkka on kyllä ollut koko ajan sitä mieltä, että muksu on pää alaspäin, mutta täytyy sen olla ihme sykkyrällä noiden liikkeiden perusteella :eek:.

(.) Neuvola meni taas kuten ennenkin. Tosin ensimmäistä kertaa paino oli laskenut edellisestä. Joten ehkä se saldo jää sitten kumminkin alle 15 kg. Sf-mittakaan ei ollut kasvanut eikä maha tunnukaan enää niin suurelta. Toivottavasti se ei kuitenkaan ole mikään häiriö...

Tästä tulikin mieleen, että osa esikoista odottavista kertoi aiemmin peloista ja epävarmuudesta. Minä voin kyllä sanoa, että vaikka on toinen tulossa, niin ei ole yhtään sen rauhallisempi olo. Ei kyllä niinkään se äitinä oleminen, kun sitän nyt on kumminkin joka tapauksessa. Mutta synnytys, vauvan vointi, miten jaksaa valvomiset ja kaikki semmoinen.

No, kohta on kaikki tarpeellinen vauvanpyykki pesty ja kotiutumisvaatteetkin jo katsottu suurinpiirtein valmiiksi (sitä valintaa en uskalla miehelle jättää :D). Sitten vaan ootellaan, että meneekö viikko vai kaks vai kolme...

Meelia ja pikkuinen 38+
 
Ninnatar täällä sormet ja varpaat ristissä, että kaikki olis hyvin! Verenvuoto missä raskauden vaiheessa tahansa on säikäyttävää. Joskus käy niin, että isolla asialla käydessä ja sitä kovasti ahkeroidessa saattaa joku pinnallinen verisuoni hieman revetä, joka sitten vuotelee hetkisen. Yleensä se vuoto ei oo kovinkaan runsasta. Sit tietysti kohdunsuun avautumisessa saattaa tulla verta, mut siihen kyllä vaaditaan supistuksia, yleensä :)
Eniveis, jos hiukankaan epäilyttää niin mars pian sairaalaan. Oikeastaan jotensakin toivon, että olisit menny jo. Varmistamaan ettei mistään vakavammasta oo kyse.

Nyt kun noista peloista ja epävarmuudesta on ollut puhetta, niin kyllähän mäkin tällaisena "konkarinakin" pelkään. Nyt enemmän kuin ikinä. Jokainen synnytys on erilainen ja jokainen vauva omanlaisensa. Pelkään koliikkia, vauvan nukkumisia, kuopuksen reagoimista, kohtutulehdusta, rintatulehdusta, pitkää sähkökatkoa, kotitöistä suoriutumista... siis jotenkin ihan kaikkea. Ehkä siinä se juju onkin, vähän kaikenlaisista tilanteista on jo kokemusta, niin sitä "ymmärtää" pelätä. Ekasta olin niin nuori ja tietämätön, että ei ollut pelkoja. Luojan kiitos, mitään hurjaa ei sattunut.
Tieto lisää tuskaa, sanotaan. Mun kohdalla pitää paikkansa.
 
Saa nähdä miten käy minulle kun taitaa mennä käännöksen yritykseksi, ellei meidän pieni nyt tämän illan aikana käänny itsekseen. Eli huomenna olen aamulla menossa ultraan ja jos on edelleen pt:ssä niin käännöstä yritetään sitten samantien. Toivottavasti kääntyy. Ja jos ei käänny niin minä en edes halua yrittää synnyttää alateitse perätilassa, eli sitten alkaa kai sektioon valmistautuminen alla lääkäri sitten vakuuta mua toisenlaiseen päätökseen. Mutta sen näkee huomenna...

Muuten meillä meneekin ihan samaa rataa kuin ennenkin.
Mimsy & Mini 36+6
 
Mimsy Tsemppiä huomiselle! Toivotaan, että teidän vauva olis yhteistyöhaluisempi kuin meidän pikkuinen, joka pisti kyllä niiiin hanakasti hanttiin... Mutta mä ajattelen, että joku syy vauvalla on olla pyllyllään, kun ei kerran suostunut kääntymään.
 
Mites muut sokerirasituksessa kiinnijääneet? Onko kukaan vielä kotiutunut sairaalasta ja jos on niin kauanko jouduitte olemaan? Oliko vauvan sokereissa ongelmaa? Entä onko muille etukäteen annettu minimiaikaa sairaalassa ololle?
Mulla sokerirasitus oli epänormaali, mutta arvot pysyneet tosi hyvin kotimittauksissa.

Mullehan sanottiin, että synnytyspäivä+vähintään viisi päivää on kuitenkin oltava osastolla koska (muistaakseni) toinen ja viides päivä on kriittisimmät vauvan sokereiden romahtamiselle.
Joulukuisten pinosta vielä kurkin (tosin oma nyytti jo sylissä) teitäkin. Mutta vastaan siis tuohon sun kysymykseen. Ainakaan taysissa ei tarvitse olla muuta kuin 3 hyvää mittausta peräkkäin eli vauvan vs 3,0-->. Kakkosen kohdilla kotiuduin 2 vrk:n iässä (silloin ruokavaliohoitoinen rd) ja nyt kolmannen kohdilla oltiin vajaa 3vrk sairaalassa ja mulla oli käytössä metformiini + insuliinit. Kukaan ei ole koskaan puhunut mistään 5 vuorokaudesta, ja vauvat olleet mulla vierihoidossa koko ajan =)

Poppeliini joulukuisista
 
Poppeliini Kiitos kun valaisit TAYS:n käytännöstä :) Juur eilen pohdin, että täytyy seuraavalla kerralla muistaa kysyä tätä asiaa. Eli nyt sit vaan sormet ja varpaat ristiin, että vauvan sokerit pysyy hyvinä synnytyksen jälkeen (kunhan ensin päästään sinne synnytykseen asti) :heart:

Tänään shoppaileen, JEI! Ja hakemaan vaunut ja turvakaukalo, JEI! Sit meidän kodissa onkin aikalailla kaik mitä vastasyntynyt tarvii.

Anskutin ja S 37+4
 
Ninnatar taitaa olla lähtenyt sairaalaan?!?

Tulihan taas yö valvottua. Puoltoista tuntia unta. Ja mitään syytä valvomiselle ei oo. Ärsyttävää.

Munki korvaan toi kuulostaa aikaslailla pitkältä ajalta toi 5vrk+synnytyspäivä.

Kylläpäs nuita PT-vaaveja nyt tähän pinoon siunautuu :)
Mun täytyy sanoa kyllä et mun PT-synnytys oli erittäin hyvä kokemus. Synnytyksessä kipuja hoidettiin ihan eritavalla kuin normaaleissa. Siis asenne kivunlievitykseen oli positiivinen ja pyytäessäni heti sain. Ei joutunut odottelemaan tai anelemaan. Ponnistusvaihetta pelkäsin, mut ihan samanlailla tuo ulos tuli ku muutkin. Tietysti senkin takia ku oli jo kolmas laps mitä tein. Usein PT-synnytykset käynnistyvät keskimääräistä aiemmin ja lapsi ei kuulemani mukaan välttämättä kasva niin isoksi kuin RT-vauvelit. Meinaan sitä, ettei PT ja alatiesynnytys ole aina se pahin vaihtoehto :) Mä ainakin voin suositella harkitsemaan jos vain lantiosta mahtuisi. Mutta ymmärrän hyvin sen kyllä jos joku ei halua alateitse hommaan ryhtyä.
Sektiossa riskit taitaa olla samaa luokkaa, mutta ne riskit ovat tiedossa ja niihin on varauduttu. Ehkäpä synnytyksenä sektio olisi paremmin hallinnassa kuin alakautta synnyttäminen. Mulla alakautta synnyttämiseen syynä oli miehen alkoholismi ja katoamiset, en mä olis voinu olla maha leikattuna 4v ja 2v +vastasyntynyt lasten kans yksinäni. Ja oikea valinta oli, sillä edes eppari ei ollut mulla kipeä. 2 vrk sairaalassa ja olin kuin en ikinä olis ees synnyttänyt. Toivuin tosi nopeasti!

Nyt sohvalle jalat oikoseen.

Anskutinilla onkin tiedossa mukava päivä. Aatteles, sit saa vaavi ihan rauhassa tulla :)
 
Terkkuja joulukuisten pinosta kaikille :wave:

Mulla oli laskettu aika 27.12 ja täällä mennään edelleen yhtenä ISONA kappaleena ;)
Eli päätin tulla kurkkailemaan teitä tänne tammikuun osastolle kun tammikuussa kerran mennään:)

Mulle on esikoinen tulossa ja poikalupaus, La oli tosiaan se 27.12 ja ikää mulla on 32.v. ja synnytyssairaala olisi KPK-S. Täällä taisi olla joku muukin täältä päin? Jihuu:) Joulukuisten pinossa ei osunut kohdalle yhtään "meikäläistä" :)

Täälläkin näyttää ihania uutisia jo tulleen ja monella jo olevan oma ihanainen sylissä, ONNEA hurjan paljon!!! :flower:
Ja TSEMPPIÄ kovasti kaikille vauvamasuille!!! Samoja pelkoja, jännityksiä, kysymyksiä ja iloja ollaan käyty tuolla julukuisten puolella läpi joten jaan tunteenne:)

Miimau&Masuasukki 41+1
 
Tulenpa tässä pikaiseen kertoilemaan että meillä ei sitten tarvinnutkaan alkaa kääntelemään :) Oli neiti kääntynyt ihan itse. Viime yönä on täytynyt kääntyä kun vielä eilen potki selkeästi alas ja tänään olikin sitten jo pää alaspäin ja TODELLA syvällä lantiossa. Eli en sitten tiedä mutta taitaapi pikkuhiljaa alkaa valmistautua syntymään, ja mikäpä olisi vaikka syntyisi kun tänään juuri poksahti viikkoja täyteen komeat 37 ja paino arvio olisi 2900g tällähetkellä. Meillä siis kävi näin mukavasti :) Olen erittäin tyytyväinen ettei tarvitse alkaa miettiä sektiota tai pt-synnytystä muutenkaan.

Inkalilla et ole ainoa joka valvoi yön. Oon nyt valvonut 2 peräkkäistä yötä, aj väsymys painaa kun oikeasti ei saa nukuttua kuin hyvin lyhyitä pätkiä aina välillä. Eilen nukuin päivällä 3 tuntia mutta se sitten taisi pilata totaalisesti yöunet... tai sitten yöunet katosivat kun mietittiin nimiä miehen kanssa. Mutta yksi ainakin on varmaa, kahviin en enää todellakaan koske illalla klo 18 jälkeen... se on alkanu valvottaa mua vaikka aiemmin ei oo koskaan vaikuttanu uniin mitenkään.

Mimsy & Mini 37 POKS (olis tää nyt se täysi aikaisuuden raja? vai mites se olikaa... )
 
Olen kanssa kovasti ihmetellyt kun olisin halunnut kotiin heti kun mahdollista, jo yhden yön jälkeen jos kaikki on OK, mutta äitipolilla se tyrmättiin heti ja sanottiin, että vähintään synnytyspäivä+5 vrk. En meinaan olisi sairaalassa millään muutenkaan ja varsinkaan kun mulla on kotona nuo 1,5 v ja 2,5 v pojat jotka kaipaavat äitiä ja varsinkin äiti heitä. Olen ollut esikoisesta erossa ne kaksi yötä jotka olin sairaalassa kakkosen kanssa ja sen lisäksi yhden yön vuosi takaperin.

Koitin ehdottaa, että jos kaikki, myös sokerit vauvalla, olis ok, niin voitaisiinko käydä verikokeilla sairaalassa tai TK:ssa, mutta sekään ei käynyt.

Meillä on vielä kakkosella tällä hetkellä tosi kova äitiin-tarrautumis-vaihe. Ei suostu enää nukkumaankaan omassa sängyssä, mutta heti kun pääsee äidin viereen niin ei herää mihinkään mun yökohkaamiseenkaan tms. ja muutenkin äiti pitää olla kokoajan lähietäisyydellä. Tietää rankkaa aikaa meen pienelle tulevalle isoveljelle kun lähtö tulee.

Täällä on nukuttu ihan loistavasti viime yö :)
Tosi mannaa tuon viikon jälkeen kun nukuin 20 min-3 h/vrk ja sen jälkeenkin olen nukkunut tosi huonosti. Yleensä olen hereillä ainakin klo 3-5 välin, usein paljon pidempäänkin. Mutta viime yönä taisin nukkua yli 9 tuntia parilla wc-käynnillä :)

Kovasti tsemppiä inkalillalle ja mimsylle ja muille jotka nukkuvat huonosti!

Eilen olin siellä vyöhyketerapiassa. Käsiteltiin pääasiassa jalkoja, enimmäkseen reisiä jotka olivatkin tosi kipeät. Reissun jälkeen illalla oli aikas huono olo. Koko keskikroppa oli "krampissa" ja vatsaa kiristi ihan tuelta + kipeän jalan reisi särki kovastikin. Illalla ja yöllä tuli muutama tosi kipeä supistus, mutta ei muuta eikä jalatkaan särkeneet yöllä lainkaan. Yön nukkumiskuulumiset löytyykin yltä :)

Lauantaina sitten seuraavan kerran :)

Bassets 38+0

Mulla ei muuten toimi nuo hymiöt tänään lainkaan. Ei edes avaa tuota valikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan kaikille!!

Näköjään muillakin ollu huono yö takana... itsekin heräsin siinä 05.20 ja sen jälkeen uni ei tullut millään. kuuden aikoihin kävin jo syömässä ensimmäisen aamupalan ja yritin mennä takas sänkyyn jos se uni tulis mut ei. Sitte viimein nukahdin ehkä noin puoli 8 aikaan ja tunnin sain nukuttua ennen ku esikoinen heräs ni täytyi sitten itsekkin herätä.

Täälläkin vihdoin ja viimein viikot poksuu täysiaikaisuuden rajoille!!! eli 37 viikkoo tulee tänään täyteen, JEE! Ja kaikki kamat ois valmiina niin sais vauvelikin saapua maailmaan! sitä odotellessa.

Anteeksi täysin omanapaisesta tekstistä, mut pitää myöhemmin tulla kommentoimaan muidenkin juttuja. :)

an-ri 37+0
 
Pikapäivitys: täällä pojulla oli eilen neuvolassa painoa jo 2580g, pituutta 48cm ja pipo 34cm. Pikkunen keskittyy siis painon kasvatukseen, kuten tässä tilanteessa pitääkin, viikossa oli tullut painoa 160g. Kovasti terkka kehui jälleen jänteväksi ja tyytyväiseksi pikkuista poikaamme :heart:
Heh, aika hassua kyllä, että meidän vaavi on huomenna jo kolme viikkoa, mutta tänään on tasan viikko vielä laskettuun :D

Sellaista, kuvia ja kuulumisia voi lueskella tarkemmin blogista.

juuli ja pikkumies 2vko 6vrk :heart:

Ja ainiin, meillä nukuttiin viime yönä 6:n ja 4:n tunnin pätkät!! Ja äiti kiittää :)
 
Täälläkin kärsitään uniongelmista yhä tai taas :( Viime yön tuli herättyä ties miten monta kertaa. Jahka tuo laps nukahtaa, niin pääsee itekin pötkölleen. Univaikeuksien lisäksi minulla puutuu vasen käsi ja jalka, vaikka ne olis ylöspäin.. Argh. Jotenkin vaivalloisempi raskaus tämä..

Ninnatar: Varmasti säikäyttävää tuo, itellä tuli myös verta aiemmin ja sen vuoksi tuli käytyä näytillä, muttei onneksi ollut mitään. Jos yhtään siltä tuntuu, niin mene tarkistettavaksi.

Tänään oli neuvola ja lähete äitiyspolille napsahti. Minulla kun se sf-mitta on niin korkea, niin epäilevät nyt että lapsivettä on paljon ja tarkistuttavat myös tuon tarjonnan. Sitä viikon takaista verilimavuotoa neukka epäili tulpaksi, kuten itsekin veikkasin. Silti tämä varmaan tulee joskus la:n jälkeen.. Painoa oli tullut hiukan liikaa, mutta silti jäänee tuo kokonaisnousu alle 10 kiloon :).

Hirveä homma rämpiä noiden matkarattaiden kanssa tuolla loskassa :kieh: Kivasti suppailee sen jälkeen. Sisarusrattaat on jo koeajettu, mutta jotenkin pöljältä tuntuu mennä yhen lapsen kanssa niillä, renkaat kyllä on isot, joten eteenpäin pääsee :) Sairaalakassi on sen verran valmis, että puuttuu enää vain hammasharja ja dödö :)

Neiti10 ja Raappana 37+3
 
Puhelimella yritin aamulla päivitellä kuulumisia, mutta eivät näköään tulleet perille. Eli poika tupsahti eilen maailmaan klo 6.13, mitoin 52 cm ja 3935. Ihan hyvä, että tuli jätettyä herkut pois parin viimeisen viikon aikana. Oli tuossakin jo pusertamista ja lääkäri joutui myös imukupilla avittamaan kun sydänäänet laski Mutta poika on ihan kunnossa ja äitikin elossa :D Pitää kirjoitella synnytystarinaa paremmalla ajalla.
 
  • Tykkää
Reactions: -Amalia-
Iiiihania kuvia jjuulin blogissa :heart:

Onnea Olgulille pikku prinssistä! :flower: Tai ei nyt ihan niin pienestä kun painoakin oli melkein neljä kiloa :)

Täällä TATTI ottassa... just eilen olin niin hyvällä tuulella ja hyvävointinen. Tänään aamusta asti päätä, selkää ja häpyluuta särkenyt huolella. EI auta panadolit.
Lisäksi ottaa toi "ukkokulta" huolella kaaliin. Yksin saa hoitaa kaikki kotihommat ja lapset, kun hänen ei tartte tehdä mitään kun hän on täällä se joka käy töissä. Vapaapäivät kun on vapaapäiviä ja voi vaikka käydä silloin hierojalla rentoutumassa... ei käy kaupassa, ei auta kotihommissa eikä lasten kanssa.

...TTU sanon minä! :kieh:

anteeksi

taidan olla viikon siellä synnärillä niin saa levätä ja olla rauhassa!:p

Lyydia ja äkäampiainen
 
Onnea olgulille hienon kokoisesta pojasta! :flower:

Kysäisepä Lyydia että koska sulla on se vapaapäivä kun miehellä on niitä kaksi viikossa... ;)

Ninnulia huhuillen, onko kaikki kunnossa?

jjuulin poika kasvaa hienosti! Kävin kirkkaammalta blogia ja ihana pikkumies teillä!

Mimsyllä oli vauva löytänyt oman paikkansa, varmasti iso helpotus kun ei tarvitse päättää mitä tekee synnytyksen suhteen.

ON: Neuvolassa kaikki ok. Pää ei juuri enää liiku ja on siis edelleen rt ja siellä varmaan pysyykin. Vaavi kasvaa omalla käyrällään, tai siis sf mitta kasvaa, se oli nyt 30 ja lisäystä kahden viikon takaiseen kaksi senttiä. Hoitaja taas mietti laittaisiko lähetettä polille mutta kun kuitenkin kasvaa ja viimeksikin sanottiin että normaali neuvolaseuranta riittää niin ei sitten laitettu. Hemoglobiini nousussa ja kaikki muutenkin kunnossa. Ei siis sikäli mitään kiirettä vauvalla.

Hain kyllä sen pinnasängyn patjan tänään ja samalla muutakin kamaa kuten tuttipullon, vanulappuja ym. pientä. Eli nyt sopisi tulla jos vauva sen takia jarruttelisi että kaikki ei olisi valmiina! Mies saa kaivaa varastosta vaunut ja turvaistuimen niin laitan vielä päälliset niistä pesuun.

Kurja ilma ulkona, tälläiset sohjoiset ja liukkaat kelit on kaikkein pahimpia!

maka 39+1
 
Olguli Sydämelliset onnittelut nyytistä :heart:

Täällä sitä ollaan edelleen yhdessä paketissa :) Kiitos Inkalilla huolenpidosta :flower: Eilen sitä vuotoa tuli vain liraus ja loppui samantien. Päivystykseen silloin soittaessani kysyivät myös suppareista. Harkkareitakaan ei vielä ole ollut, mutta kätilö kysyi, että onko selkä- ja kuukautistuntemuksia. Sanoin, että saattaapi olla vähän noita kuukautistuntemuksia nyt, johon hän, että no ne ovat niitä suppareita. Ei mulla kyllä ole kova vatsa, joten voiko ne tosiaan olla harkkareitakaan. No anyway, ei kukaan vauva ole vielä koskaan jäänyt syntymättä, joten joskus ja jotakin tietä ne ulos tulevat :) Tuosta minivuodosta tuli mieleeni, että olikohan vaikka limakalvoista, kun ovat olleet kesästä asti tosi kuivanoloiset ihan päivittäin. Säikähdin eilen asiaa kuitenkin niin paljon, että mies hoiti kauppa-asiat. Tänään sitten uskaltatuduin taas kaupoille, vaikka suoraan sanoen hirvitti. Minulla on ollut jo monen päivän ajan kovaa närästystä, refluksin pahenemista kesän jälkeen ja huonovointisuutta, jotka ymmärtääkseni saattavat ennakoida myös lähestyvää synnytystä, joten olen onneni kukkuloilla, että miehellä alkaa huomenna kolmen päivän vapaat eikä tarvitse olla niin järkyn huolestunut mahdollisesta lanssikeikasta oven avauksineen (meillä on ovi tosi huonossa paikassa suoraan pihalle portaiden päässä).

Mullakin taas unettomuutta. Yöllä kahdelta vessassa mietinkin, että montakohan meikäläistä valvoo samaan aikaan.

Huomenna on neuvola, joten sinne ainakin on pakko uskaltaa lähteä, vaikka kahdella bussilla sinnekin matkataan. Haluan nimittäin ehdotomasti mittauttaa verenpaineen, koska ollut viime viikot nousemaan päin ja sitten ollut tuota huonoa oloa. Olisi kyllä kätevä oma verenpaineen mittauslaite kotona :) Siitä ostamastani stetoskoopista ei ole muuten ollut mitään hyötyä, koska ne on tarkoitettu pääsääntöisesti vain sydämen, pulssin ja suoliäänten kuunteluun, joten normaali doppleri olisi ollut käyttökelpoisempi. Tuntuu, että pitäisi olla täällä kotona sairaalavarustus, jotta uskaltaa olla raskaana :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Inkalilla Pahoittelen kun oon ollut niin laiska kirjoittamaan :ashamed: Oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja. Jostain syystä on mennyt sun "huutelut" ohi : /

ÄLLÖVAROITUS Taisin olla oikeassa siitä limatulpasta! Nimittäin sitä tuli vielä lisää ja oli epäilemättä limatulppaa. Sellaista sitkeää veriviiruista limaa :$ Kun tulis pian kaveri ulos, alkaa olemaan tuo alapään luiden kipu jo ihan mahdotonta! |O

Sannuli 37+6
 
Olgulille:flower:

Ninnatar kiva kuulla että kaikki hyvin!

Sannuli asiat edistyy ja ei aikaakaan kun häpyluukivut ovat etäinen muisto vain :)

Lyydia mä kans mietin, että vois sairaalassa olla useamman päivän, jotta saa levätä:) Mutta mä oon sellainen himatonttu, ettei mun levosta sairaalassa tuu mitään. Ja kuinka raivostuttavaa, et juuri puol kasi kun uni maittais itelle ja vaavelille, niin ovaäänisestä kuulutetaan... Aamupala on katettuna päiväsalissa... Tai kun oot just hoidellu vauvan ja aattelet ottaa tirsat, niin tullaan kysymään, et ootko jaksanu hoidella vauvaa. Ei oo mun juttu sairaalaelämä ja veikkaan et moni muukin tosiasias lepää parhaiten himassa.
Kyllä tuntuu epäreilulta tuo sinun kumppanis, hittolainen, sun pitäis päästä omaan rauhaan ja nautiskella viimeisistä päivistä ilman tissitakiaista. Jotkut miehet (varsinkin mun) on vaan luonnostaan niin itsekeskeisiä, ettei he muiden tarpeita näekään. Enemmän hyötyä olis siivoojasta ja lastenhoitajasta tms. kuin aisankannattajasta joka kuvittelee elämän pyörivän kaikkia osapuolia tyydyttävästi jos hän jaksaa itse edes omista tarpeistaan huolehtia, rasittamatta kumppaniaan.

Jahas, nyt olis kai aika laittaa kone kiinni ja alkaa keskittyy tän elon pyörittämiseen. Mukulat kaipaa huomiota :)

Ii ja öö 37+5
 
Onnea Olguli!:flower:

Perätilasta Mulla oli esikoinen perätilassa, käännöstä yritettiin, mutta ei kääntynyt. Itse mietin vaihtoehdot aika nopeasti läpi, enkä missään tapauksessa halunnut synnyttää esikoista perätilassa alakautta. Ei mulle sitten tehty mitään mittauksiakaan ja sektiosta sovittiin. Se tuntui vauvan kannalta turvallisemmalta vaihtoehdolta, vaikka toipuminen sektiosta ei sitten ollutkaan niin kivaa. Mä luulen, että alatiesynnytyksestä, oli pt tai rt, toipuu paljon paljon nopeammin.

Unettomuudesta Pitääkö meidän perustaa vielä joku yökukkujien kerho?!? Mä nimittäin myös valvoskelen yöt ja aamulla esikoisen iloisena kirmatessa viereen oma olo ei ole niin iloinen. Täytyy varmaan tulla yöllä tänne palstailemaan, jos löytyis seuraa :) Kirjan lukeminenkin alkaa jo yöaikaan tympiä.

(.) Tänään oli neuvola ja voi kun mä niin toivon, että se oli sitten viimeinen, vaikka uus aika sovittiin ens viikolle. Kunpa osais vielä rentoutua ja ottaa ihan iisisti. Nyt aika tuntuu matelevan ja vaan odottaa, odottaa, odottaa. Ihan hölmöä, kun ei ole vielä edes lasketun ajan ohi. No, max 2 vk vielä; kukaan ei ole tainnut jäädä raskaaksi. Mutta siis neuvolassa ei kummempaa, kaikki arvot ok.

Ai juu, ja kaikki S:t kokeiltu, ei mitään hyötyä:LOL:

Mua sitten ärsyttää yks mun kaveri, sinkku ja lapseton sellainen. Se joka toinen päivä kyselee onko jo merkkejä synnytyksestä, joko teitä on jo neljä tms. Mä oon sille sanonut, että ilmotellaan kyllä, kun vauva on syntynyt, mutta ei vaan mee jakeluun. Täytyy yrittää keksiä joku nätti tapa ilmaista, ettei tarvis koko ajan kysellä, kun se ei suinkaan ole ainut. Taitaa mulla olla ärsytyskynnyskin jo matalalla...

Carcas ja kaveri 39 +4
 

Yhteistyössä