Tammikuun Vauvat 2012 lokakuussa

Ninnatar suuret kiitokset suomennetusta ohjeesta! :) täytyykin kaupassa käydessä katsoa, jos löytäisi sitä varten jotain ihanaa lankaa :) nuo novitan noki-langat on mun mielestä nättejä, mut onkohan se liian synkkä vauvalle. Tuo pussukka kun olisi juuri täydellinen just kun iltaisin on jossain olkkarissa (missä meillä on talvisin aina kylmä) ja vauva on mukana niin ei tarvitse peittojen kanssa tapella...

Mutta mulla on vielä pari paitaa ja kaulaliina kesken, niin EN ALOITA VIELÄ :D

Niin, tuo pyöröpuikko, teitkö sen 40cm pyöröpuikolla vai pidemmällä?

MLM ihana masu :heart: mäkin voin sitten ens viikolla laittaa masukuvan rv 30 kunniaksi :)

Joku kyseli yökusemisista :D täällä ne on nyt viikon sisällä tulleet ajankohtaisiksi :( aiemmin oon voinut asentoa vaihtamalla olla aamuun asti, mut nyt on pakko nousta vessaan siinä puolenyön paikkeilla ja seuraavan kerran 2-3 aikaan aamuyöstä :( ja sit kun nousee ja herää, niin on jano (etenkin jos on tarvinnu ottaa rennie, joka mulla ainakin janottaa) niin sitten taas herää pissalle, joten kierre on valmis. Kohta varmaan alkaa taas ne yövalvomiset, edellisessä raskaudessa n. rv 35 paikkeilla mulla ei uni yksinkertaisesti tullut, joten valvoin joka yö pikkutunneille asti lukien kirjoja (nyt voi sit neuloakin :D ) kun sängyssä pyöriminen tuntuu turhalta.

Hih, katsoin tässä vähän aikaa sitten leffan "Jane Austen book club" ja sitten perään "Ylpeys ja ennakkoluulo" ja tuli pakottava tarve lukea ko. kirjailijan joku teos, kun nuo on vähän sellaisia "yleissivistykseen" kuuluvia juttuja :D noh, kirjastosta sitten lainasin Emman ja aloin eilen lukea, ensimmäiset n.30s oli sellaista, että hyvä et jaksoi lukea, jotenkin se kuvailu, että mitä kautta kukakin kenetkin tuntee ja päläpälä ei vaan jaksanut kiinnostaa ja päätin, et jos vielä sivulla 30 on näin pitkäveteistä niin lopetan. Tein sitten itselleni iltapalan ja istuin pöydän viereen lukemaan, totesin sivulla 39 et ei taidakaan olla niin pitkäveteinen :D vein sit koiran ulos ja kävin suihkussa ja takas kirjan pariin, menin sänkyyn jo ennen iltayhdeksää, et luen hetken (!) ja rupeen sit nukkuun. Luin, luin... "lopetan tän luvun jälkeen... no, jos mä vielä tän luvun" luin ja lopulta alkoi silmät menee kiinni, klo olikin jo yli yksitoista :D hih, niin ihanaa aivot narikkaan lukemista ettei mitään rajaa, ei millään olis malttanut laskea käsistään, joten tolla kokemuksella tulee lopputuotantokin luettua :) sit oottaa yöpöydällä Cecelia Ahernin kirja ja ainakin aiempien kokemusten perusteella sitäkään tuskin saa laskettua käsistään :) vähän vaihtelua Jo Nesbon dekkareiden jälkeen.

Huh... tulipas taas ohi aiheen juttua :D

tatomira 29+4
 
Heipparallaa taas, olen oikein innostunut tänne yleiselle puolellekin kirjoittelemaan :)

Mun masusta oli ollut juttua. Juu, en mä oikeastaan enää ole huolestunut, kun itse melkein käsin tunnen nahan läpi kuinka pikkunen kuitenkin kasvaa :) Mun omalla äidillä ollut myös sama "ongelma" eli masu ei näy, häneltä tosin syntyneet aika pienet lapset (mä olin suurin 3500g, 50cm), mutta multa kun olisi kaiken järjen mukaan odotettavissa isompi vauva, kun tulevan isukin puolelta kaikki lapset olleet järjestäen väh. 4kg ja n. 55cm.. Sf oli viimeksi keskikäyrällä ja vaikka painoa ei olekaan tullut kuin reilu kolme kiloa, ei neukkatäti ainakaan ollut huolestunut mistään.. :)

Yövessailuista
puhuitte.. Mä olen käynyt ihan raskauden alusta asti vähintään kerran yössä vessassa, nyt välillä parikin kertaa. Ei mua noi yövessailut niin haittaa, mutta iltaisin on inhottava lähteä mihinkään pidemmälle kauppareissulle tai kyläilemään, kun mä joudun koko ajan ramppaamaan vessassa. Varsinkin, jos on kahvia ollut tarjolla..

Me tuskin kestoillaan, mutta luulen, että saatan noita silti koittaa ihan kiinnostuksen vuoksi :)

Äh, mua stressaa kun meidän kaksion makkariin ei millään saa sovitettua hoitopöytää.. Mulla on selkä muutenkin aika sökö, enkä haluais siksi sängyllä vaihdella.. Mutta minkäs teet kun täällä kerrostalossa on paha laajentaa naapurinkaan puolelle :/ Musta tuntuu muutenkin, että meillä junnaa hankinnat ihan paikoillaan.. Turvaistuin on teoriassa hommattu, mutta en tiedä koska saamme sen meille asti anopin tutuilta. Sänky on tiedossa, mutta ei sekään vielä täällä. Ja sitten pitäisi jokin pieni lipasto hommata noille tavaroille.. Ja entäs se hoitopöytä? Plaah.

Kovasti pikkanen herättelee mua jo öisin terävillä potkuilla, taitaa totutella äippää tulevaan ;)

jjuuli 28+1
 
Meillä pesukonekin päältä täytettävä niin ei siihenkään voi laittaa eikä muitakaan tasoja oikein kämpästä löydy.. Voisin itsekin miettiä asiaa vasta sitten kun käytäntöön päästään, mutta mun on hankittava jokin säilytyssysteemi vauvan jutuille joka tapauksessa ja nyt sitten en tiedä olisiko se pieni lipasto vai sitten se hoitopöytä jotenkin ängettynä johonkin.. Äh, vaunutkaan eivät meinaa mahtua mihinkään, lasitetulla parvekkeellakaan en oikein uskalla säilyttää. Ja kun me luulimme, että 60 neliöiseen kaksioon mahtuisi hyvin minä, mies ja vauva.

Kirpparivaatteista ja tavaroista.. Mä olen ostanut _ihan hirveästi_ vaatteita kirpparilta. Täällä Turussa päin on ainakin löytynyt tosi hyväkuntoista hyvään hintaan, kun osaa oikeasta paikasta etsiä. Ei tekisi mieli ostella kaupasta lainkaan :D Lisäksi ostettiin kirpparilta Baby Björnin rintareppu 9e, ehjä ja hyvä kuntoinen. Mun kirpparilta ostamista vaatteista löytyy aika paljon kuvia blogistani, kun klikkaa oikeasta reunasta hakusanaksi "vauvan vaatteet" tai "kirpputorit" :)
 
JJuuli Olet löytänyt todella upeita vaatteita ja paljon kirppikseltä :) Itse olen käynyt nyt kahdella ja saalis on ollut jonkinlainen. Pääsääntöisesti tarjolla oleva tavara on nukkaantunutta ja halistunutta, joten saa olla aika salapoliisi, että löytä uudennäköistä. Huutiksesta olenkin tehnyt parhaat löydöt. Kirppis- ja huutishintojen jälkeen ei millään raaski maksaa kaupassa 20 eur housuista, joten katsastan tulevaisuudessakin em. paikkoja. Aleja yritän myöskin normikaupoista metsästää. Kietaisubodeja ei tunnu olevan tarjolla muualla kuin kaupassa uutena, joten ne mun pitää varmaankin sieltä ostaa.

Hoitopöydästä. Meillä on myös krooninen tilanpuute makkarissa, joten mielestäni kätevä ide olisi ostaa huutiksesta lipasto, johon päälle saa hoitotason LEKSVIK Hoitopöytä/kaappi - IKEA
 
Viimeksi muokattu:
Heippa Mammat!

Nopeat kirjoittelut työpäivän lomassa. Ei tähän oikeesti aikaa olis, vaan eipä ole iltaisinkaan...

Jjuuli Ihana sinun masusi :) Meillä on hoitotasoksi sellainen Ikean Malm-lipasto. Siihen mahtuu vauvan vaatteet ja vaipat ja muut tavarat kivasti laatikoihin ja sen lisäksi on sen verran syvä, että sen päälle pystyy laittamaan jotain pehmustetta ja käyttämään hoitotasona. Kohtalaisen kompakti ratkaisu.

Yövessat on täällä hyvinkin satunnaisia. Aina silloin tällöin joutuu käymään pisulla yöllä. Mutta ei onneksi häiritse unta. Ja muutenkin oon niin sikiäuninen kun päivät on yhtä kaaosta, että kun saan pään tyynyyn niin alkaa jo kuorsaus kuulua. Kerran on vaavi saanut pidettyä mua hetken hereillä hulinoillaan :D

Neuvola on täällä taas ens viikon maanantaina ja siellä saan kuulla tällä viikolla olleen sokerirasituksen tulokset (en jaksa soitella niitä tässä välissä). Oon jotenkin luottavainen, koska edellisellä kerralla oltiin ihan siellä rajoilla ja rasituksessa kärsin koko sen kaksi tuntia ihan karmeasta olosta. Nyt ei ollut juuri lainkaan pahaa oloa ja olo oli kokeen jälkeenkin suorastaan mahtava. Toivo elää siis, että en jäisi kiinni arvoista.

Kela toimi täällä oikeinkin mallikkaasti. Päätös tuli äippäraha- ja äippäavustushakemukseen alle vuorokaudessa ja pakettikin saatiin kotiin 2 viikkoa päätöksen tulosta (olisi saatu jo viikossa, mutta mä en ollut kotona, että olisi voitu hakea loota). Kohta alkaa sitten muuten säätö kelan kanssa kun pitäisi hakea sotilasavustusta ensi vuodelle. Huoh.. Jos te naiset kuvittelitte, että äitiyspäivärahan kanssa on haastavaa, niin koittakaapa yhdistää se johonkin muuhun kelan erityisryhmäetuuteen. Tekis mieli sanoa, että Oh My Dear God! miten vaikeaa se voi olla.

Neulomukset edistyy hurjaa vauhtia. Vauvalle on valmiina pipo, sukat, tumput ja töppöset ja miehellekin tekaisin äkkiä pipon tuossa kun kaipaili uutta. Haalari on vieläkin puikoilla, mutta taivas että siitä tulee ihana! Vaikka itse sanonkin.. :D Ja sekin alkaa olla jo loppusuoralla niin pääsee sitten aloittamaan uusia juttuja.

Mut nyt takaisin töiden pariin. Ehkäpä ensi viikolla ehdin taas vähän enemmän päivittää kuulumisia.

Anskutin ja Syllikki 26+5 (huomenna on 3 kk laskettuun aikaan!)

P.S. Mulla on nää sukupuoliolot vaan heikentynyt raskauden aikana. Hassua. Ei MITÄÄN aavistusta siitä, että kumpi siellä voisi majailla.
 
Kiitos Ninnatar ohjeesta. Minulla alkoikin olla jo ideat ihan loppu.. :D Oon neulonu jo haalarin, villatossuja, huopatossut ja pipoja.. Tälläisesta en oo vielä ikinä kuullutkaan.. :)

Päänsärkyävoi taivas, ihan jatkuvaa.. En tiedä, tuntuu jo siltä, että mun työt alkaa olla tehtynä. Selkä ihan tulessa seisomatyönansiosta ja tämä ihana jatkuva päänsärky. Ensiviikon keskiviikkona mennään lääkärineuvolaan, pitää siellä keskustella..

Tässä minun massua :)


Tiikerinlilja. + poika rv 28+6
 
Enhän mie eilen enää jaksanut puolenyön aikaan alkaa raapustamaan mitään pitempää, joten nyt sitten paremmalla ajalla.

Ninnatar Tosi kiva tuo lipasto, miekin vähän haikailin joskus Ikeassa tuollaista, mutta mies ei noille Ikean mööpeleille jostain syystä lämpene niin jäi sitten hankkimatta. :| Miekin taidan ottaa seuraavaksi neulontaprojektiksi sitten tuon pussin, näytti niin ihanalta. Nyt olen neulonut isommille lapsille lapasia, pojille neuloin tällaiset lapaset kun ovat tuollaisia skeittipoikia. Tuli niin hyvät että nyt on kavereillekin sitten joutunut tekemään samanlaisia. :D



tiikerinlilja. Ihana masukuva. :heart:

JenniJuulia Onnittelut siulle 30 viikon etapista. :)

Kirppareista Mie en ole oikein vielä ehtinyt edes käymään kirppiksillä ja tuntuu että vaatetta on nyt yllinkyllin muutenkin. Ehkä kuitenkin yksi reissu ainakin pitää tehdä. :D Miekin olen jjuulin blogista käynyt aina välillä ihastelemassa noita kirppislöytöjä, se on hassua että välillä löytää vaikka mitä ja välillä taas on pelkkää roskaa myynnissä.

Jul Kyllä se jotenkin on vaan etappi tuo 30 viikkoa. :D Ei vaan meinaa omaan päähän mahtua että ollaan jo näin pitkällä, parhaassa/pahimmassa tapauksessa enää 8 viikkoa ja meillä on vauva. :O Ja vasta sitä pissittiin tikkuun...
Mie oon ostanut nuo kaukalotkin käytettynä, luottanut myyjän sanaan vaan että ei ole kolaroituja. Mutta kaipa tuokin on yksilöllistä.

Basset Tsemppiä noiden rytmihäiriöiden kanssa. Miullakin oli tuossa vähän aikaa sitten jotain tiheälyöntisyyttä ja noiden kohtausten jälkeen veti ihan voimattomaksi koko olon. Lääkärissä mainitsin asiasta niin on kuulemmaa melko yleistä eikä edes laittanut mihinkään kummempiin tutkimuksiin.

Nimistä on ollut taas puhetta. Meillä ei edelleenkään ole mitään nimeä mietittynä, mies haluaisi että jos on poika niin tulisi Matti. No se ei miulle sovi, joten ollaan taisto jätetty suosiolla siihen että näkee kumpi sieltä sitten tulee. :)

Sitten vähän omaa napaa.

Eli tässä neuvolakuulumiset

rv 30+0

paino 91,9 (+500 g/vko) *nyt ollaan 1,9 kiloa sitten plussan puolella tässä raskaudessa*
turvotus -
RR 125/80
pissa puhdas
Hb 112
sf-mitta 30 cm
sykkeet + 140
liikkeet ++

Kaikki siis ihan mallillaan, tarjonnasta ei osannut vielä sanoa. Sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrällä ja hemppa oli taas laskenut, että rautaa pitää syödä.

Puhelin sitten samalla että kun tuo lähestyvä synnytys vähän jännittää, niin laittoi sitten lähetteen pelkopolille että pääsen käymään edelliset synnytykset läpi ja puhumaan tuosta kivunlievityksestä. Jos vaikka tällä kertaa saisi jotain paikallispuudutetta vahvempaa.
En siis varsinaisesti kärsi synnytyspelosta, mutta kuitenkin jäänyt vähän kummittelemaan tuonne takaraivoon varsinkin tuo edellinen kerta, niin ehkä ihan hyväkin että pääsee sitten asiasta puhumaan.

Ootteko jo synnyttäneet unissanne? :D Mie taas tuossa pari yötä sitten pyöräytin potran pojan maailmaan meidän kotisohvalla...
Sitä ennen on tullut yksi tyttö ja yksi poika. :)

Tänään kävin tekemässä myöskin heräteostoksen silmällä pitäen tulevaa synnytystä, kun satuin huomaamaan Lidlissä tuollaisen TENS-laitteen myynnissä. Näytti olevan ihan monipuolinen, että jos vaikka olisi sitten hyötyä synnytyskivuissa. Ja vaikka ei olisikaan niin muuhun käyttöön sitten kyllä käypi ja hintakaan ei ollut kuin 25 euroa. Nyt olen sitten pitänyt miestä ja lapsia testiryhmänä, kun itse ei tuota vielä voi kokeilla. :D

MLM ja Kukkis 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippati!

Vessakäynneistä täällä myös saa vähintään kerran yössä nousta vessaan ja joskus kaksikin kertaa. Rasittavaa! Muutenkin nukun jo nii huonoja öitä, en pääse semmoseen syvään uneen vaan herään vähän väliä ja joka kyljen käännöllä.

Kirpparit on minunki mielestä hyviä paikkoja, ja niistä monestikin tekee mitä melkoisia löytöjä! :) aika paljon on esikoisellakin kirpparilta ostettuja vaatteita, mut aina jokunen uutena ostettukin löytyy.. :D Ite olen kyllä ostanut esim. pinnansänkyyn lakanoita ja vauvan peitonkin kirpparilta kun oli ihan hyvän näköinen ja kuntoinen. pesen vaan kaikki kirpparilta ostetut vaatteet ennen kun otan itse käyttöön ne.
jjuulille terkkuja että minäkin käyn blogiasi lukemassa päivittäin, vaikken sinne ole kommentoinut. :) oot tehnyt kyllä ihania kirppislöytöjä. :)

Tilan ahtaudesta ja hoitopöydistäkin on ollut puhetta niin Jjuulille ja muillekin samaa pohtiville ehdotus että mite ois semmonen pinnansängyn päälle laitettava hoitotaso, jonka voi aina nostaa pois siitä sitten. ja sitten erillinen lipasto vauvan vaatteille?? :)

An-ri 26+1
 
Tervehdys täältäkin :wave:

Ekaks, aivan ihania massuja teillä, kaipa minäkin tänne omani lisään jossain vaiheessa... sitten kun jaksan :headwall: rikkoa pääni tän pirskatin mokkulan kanssa. Menee nimittäin tuntitolkulla ladata kuvaa jonnekin Aijaalle ja sit sieltä tänne jne.

Kestoilusta me pohdittiin tota miekkosen kanssa ja tultiin siihen tulokseen, et kokeillaan. Pyykkiä pestään muutenkin useampi koneellinen päivässä, joten ylimääräistä kuormaa vauvan vaipat ei juurikaan aiheuta:)
Itseasiassa, osasyynä tietenkin oli rahansäästö, mut ratkaiseva tekijä löytyi kuivaksiopettelussa. Eli meillä on ongelmana ollut yökastelu. On kokeiltu lääkkeet, hälyttimet, herättämiset, juomisrajoitukset ja kaikki mahdollinen mitä mieleen tulee. Lapsistamme kaksi ovat yökuivia. Heidän kohdalla vaippa jätettiin pois muutaman kuivan yön jälkeen. Muutamia vahinkoja sattui, mutta onneksi sängyt olivat suojattu joten suuremmilta vahingoilta säästyttiin. No, poikani, nyt 11v, oli kaksi viikoa kuiva kolmen vanhana. Hän nukkui mun vieressä, aivan upouudessa sängyssä. Minä odotin neljättä lastani silloin ja mies keskittyi alkoholiin. Poika alkoi taas kastelemaan, uusi sänky kastui tottakai, sillä enhän mä ollut omaa sänkyä tajunnut suojata:p Pissapyykkiin ja sängyn kasteluun turhautuneena, pyykkivuoreen hautautuneena laitoin pojalle yövaipan. Samoin tein nyt 8v tyttäreni ja 5v tyäreen kanssa. Vaippa, kunnes kuivia öitä olisi tarpeeksi. Milloinkaan niitä kuivia öitä ei tarpeeksi muodostunut. Joten olivat sitten yövaipassa ja joka aamu vaipat olivat märät.
Kunnes... kuukausi sitten kyllästyin. Lääkkeet oli hirmu kalliita, vaipat myös. Sanoin miehelle, että nyt loppui. Vaipat pois, sänkyihin kunnon suojaukset ja voidaan me herättää lapset yöllä pisulle, ettei se ainakaan tilannetta pahenna:whistle:
Mies ei kyllä yhtään ollut mielissään. Selitin hänelle huomioni... Nämä vaipat ovat pintakuivia. Epämiellyttävä tunne märkyydestä puuttuu. Ja eräänä iltana olin huomannut, kuinka 8-vuotias neitiseni mielummin pissasi vaippaansa, ennen kuin väsymykseltään olisi raahautunut veskiin :headwall:
Kuukauden ovat mun lapset ollut nyt kuivia. Elämäntilanne on tietysti paljon rauhoittunut miehen raittiuden myötä, mutta kyllä mä syytän näitä tän päivän vaippoja ja omaa laiskuuttani, että siihen lääkäri- ja vaippakierteeseen jouduttiin. Onneksi en suostunut, että meidän poikaa olis kirurgisesti operoitu yökastelun vuoksi =)
Eli yhteenvetona... me kokeillaan kestoja, jollei toimi, kertiksiä saa kaupasta ja vahingosta viisastuneena ymmärrän ottaa vaipan ajoiissa pois :)

Yökusekselut ARGH. Kun edes yhden yön sais nukkua. Alkoi jo heti ennen plussaa, loppua ei näy. Tosin ielä yksi kerta yössä, siinä kolmen kieppeissä, riittää.

Hoitopöydästä Niitähän on sellaisia pinniksen päälle laitettavia tasoja olemassa. Mun kaverilla oli sellainen ja oli kyllä tosi kätsä. Sit se osti vain siihen lisäks jonkun laatikoston, sellaisen mikä ei ollut kauhian syvä seinästä katottuna. Muuta ei tarvittu. Ainoa rajoite oli et se vauvan tarvikelaatikosto piti olla siinä pinniksen vieressä, et kaikki oli käden ulottuvilla vaavia hoidettaessa. Itelläkin ollut pohdinnassa toi hoitopöytäjutska, mut enpä osaa viel sanoo mihin päädyn.

Kirppareista Me ollaan kyl kaikki mahdollinen ostettu käytettynä. Sänky on olemassa jo ennestään. Vaatteet on kaik pitäny hommata, kun edellisten on ajat sitten jo kamotettu. Istuin ostettiin kaverilta ja toinen löyty kierrätyksestä. Itseasiassa, yleensä vakuutusyhtiiö lunastaa kolari-istuimet. Ei niitä pitäis juurikaan olla markkinoilla. Siihen mä ainakin luotin, kun ostin tuolle taaperolle Akta Gracon istuimen ja maksoin siitä 200€ käytettynä. Vaunut... Mä löysin kierrätyksestä 1960-luvun Oraviston melkein virheettömät vaunut. Ne oli pakko saada. Ne on ihan perusvaunut, ei niissä ole edes koria siellä alla :D Muistuttaa kyllä enempi ruumisarkkua, kuin vauvan vaunuja ;) Tosiaan, ainoa mistä ei vielä tietoa ole, on hoitopöytähärpäke, mut aika selkee on et sekin käytettynä hommataan. Musta on ihana kiertää kirppareita ja löytää aarteita, edullisesti. Huutonet yms. ei mua oikein sytytä, kun hinnat on aika korkeita verrattuna kirppareihin ja kierrätyksiin.

Kukahan meistä poksahtaa ekaks??? Nimittäin, ootte varmaan huomannu, et viikkoja alkaa olee hyvin kasassa ja melkeinpä joka pinossa on keskosia syntyny, joten saattaa hyvinkin olla niin, että kohta me luetaan jo ekoja synnytystarinoita. Toivottavasti menee vielä silti pitkän aikaa ensimmäisen vaavin syntymiseen!!!

Mitähän vielä mun piti kommailla......? Niin joo, ihania neulomuksia ootte uurastanu. Mä en osaa vaikka joskus oon yrittäny, ihan oikeesti oikein YRITIN oppia, mut ongelma tais olla se et mä en sellaisesta tekemisestä niin tykänny. Mä oon enempi sellainen remontti-tapetti-maalaus-siivous-ihminen. Suurten linjauksien ihminen, niinku mun ystävä sanois :)

1.11. meillä on lääkärineuvola. Lääkäri kuulemma tutkii myös ultralla silloin. Jännä kuulla, minkä kokoinen ukkeli siellä masussa köllii. Ja musta ihan tuntuu ku ettei oiss kauaakaa, ku tää AR-ultraaja kertoi mun vauvani kuolleen :) Uskomatonta kuinka pitkälle me ollaan jo päästy! Ihanata!

Mukavaa ehtoon jatkoa Ladyt!

Inkalilla ja :heart:öttiäinen:heart: 26+6
 
Sartsa83
Älä ees inkalilla mieti tommosia! Pois pois tommoset ajatukset. Tässä pinossa me kaikki pysytään yhtenä kappaleena aina vähintään sinne 37+0 saakka. Jos jollakulla vaavilla on sitten kova kiire, niin saapi sen jälkeen tulla, mutta EI ennen!!!

Oih MLM tuo sinun masunen on sitten niin ihanan iso! :heart: :heart:

tiikerinliljallekin ihana poika masu kertakaikkiaan. :) :heart:

Mua ahdistaa kun haluis suunnitella jo vauvelille paikkaa ja tehä hänen tulonsa eteen jotain, mut kun tää kämppä touhu on vielä niin auki. Kohta huomataan että se on tässä eikä hälle oo ees nukkumapaikkaa! :kieh: Mut etenkään ennen ens pe on turha tehä mitään suuntaa mihkään...

Tänään on myös 2kk päivä äidin kuolemasta. :'( Mieliala jokseenkin vähän... niih..

Sartsa ja Pätkis 28+5 :heart:
 
Nyt tulee romaani, kun on niin paljon kommentoitavaa. :)

Jul kyseli kirppariostoksista. Mä olen kyllä ajatellut preferoida kirppareja ja huutonettiä. Huutonetistä ajattelin pinniksen ja hoitotason hommata. Mietin pitkään sellaista pinnistä, jossa on se laskettava laita, mutta taidan kuitenkin päätyä kiinteälaitaiseen. Niitä on enemmän myynnissä käytettynä ja lisäksi tosi moni sanoo, että laskettava laita oli ihan ehdoton kriteeri hankittaessa, mutta jäi lopulta käyttämättä. Ja jos nyt sitten se kiinteälaitainen vielä olisi vähän tukevampikin.

Kirpparilta olen ostanut lähinnä muutamia vaatteita. Hinnat on olleet 20 sentistä pariin euroon. Nukkaantunutta ja haalistunutta on tarjolla paljon, mutta myös ihan uusia tai muuten hyväkuntoisia olen löytänyt. Kaveri vinkkasi tällaisesta hyvästä käytettyjen lastenvaatteiden myymälästä kuin Rok clothing ROK Clothing - Käytettyjä lastenvaatteita suoraan Yhdysvalloista!. Jo siis asut Etelä-Suomessa, niin ehkä kannattaa poiketa. Vaatteet tulevat jenkeistä ja niissä on vähän semmoista amerikkalaista sävyä, mitä lie tarkoittakaan. Toiset tykkää toiset ei. Ovat joka tapauksessa kuulemma tosi hyvälaatuisia, kun eivät ole puhki käytettyjä ja -pestyjä. Jotain euron-pari kappaleelta.

Mulle on käynyt vähän niin kuin Ninnattarelle: ei viitsisi millään maksaa kaupoissa normihintoja enää vaatteista, kun on nähnyt miten halvalla niitä saa käytettyinä. Kavereiden lapsille olen hankkinut joskus jonkun hienomman esim. Punavuoren peikosta, mutta saa nähdä tuleeko oma saamaan mitään tuollaista.. :ashamed:

Kyllä mä voisin ihan hyvin ostaa vaunut kirpparilta, mutta nyt ei tarvitse kun saatiin lainaan vaunut. Kai sitä nyt kirpparilla voi sen verran rytkyttää sitä vaunua, että tuntee, onko hyväkuntoinen. Ja merkki kertoo jo varmaan aika paljon. Huutiksessa vaunuista ehkä pyydetään enemmän kuin kirppareilla?

Ninnattarelle suurkiitos tuubiohjeen suomennoksesta! Olin sitä jo jonkin aikaa tavaillut ja pian voikin sitten käydä tositoimiin, kyllä nyt varmasti siitä Puro-langasta sitten uskallan tehdä. Tosin nyt on villahousut työn alla. Tatomiran banbulankaiset housut on tosi hienot! Olet saanut väkertää oikein kunnolla, mutta kaunista tuli. Ja Anskutinin haalareista olisi mukavaa nähdä kuvaa, kunhan valmistuvat. Millä ohjeella neulot?

Jjuuli, meilläkin on tuo n. 60 neliötä. Vähän tekee tiukkaa ja hoitopöytäongelma on meilläkin. Vielä en ole päättänyt, mitä tehdään. An-Ri ja Inkalilla mainitsivatkin sellaisen pinniksen päälle laitettavan hoitotason, olen sellaista miettinyt. Mutta kun sitä saa sitten nostella pois ja päälle, niin ei kuulosta oikein kätevältä. Näitähän (varsinkin brion) on huutonetti pullollaan. Pesukoneen päällinen ei meilläkään ole vaihtoehto, on niin pieni (matala) kone). Vaunut meillä tulee jäämään alas kerrostalon vaunuvarastoon, ei ole hissiä. (Eikä kyllä olisi sitä parvekettakaan.)

Kiitos MLM ja Meelia ideoista ä-pakkauksen laatikon sijoittamiseen. Harmi vaan kun meillä ei oikein tuollaisia vastaavia kalusteita löydy, minkä päälle sen voisi laittaa.

Sannuli: Hienoa, että teillä ei esikoisen aikaisesta syntymästä koitunut mitään ongelmia! =) Tyttöhän oli viikkoihin nähden kai ihan hyvän kokoinen, vaikka olikin kyllä todella pikkuruinen.

MLM:llä on ollut hauskoja synnytysunia! Onneksi eivät ole olleet painajaisia. Mä olen vaan yhden lapsiunen tainnut nähdä. Aloin siinä hoivaamaan pientä afrikkalaista poikavauvaa??! Meille siis tyttö tulossa ja ihan suomalainen. :D

Inkalilla, huih en halua edes ajatella mitään keskosena syntymisen mahdollisuutta. Ja itsekkäästi tässä vaan itseäni ajattelen: en ole vielä ollenkaan valmis. Jotenkin tuntuu, että kun se vauva tarvitsee sen 9 kk kehittymiseen, niin ainakin tää äiti tarvii myös sen saman ajan äidiksi kehittymiseen. Ja kaikkien työ- yms. asioiden hoitamiseen. Mutta oikeassa olet, mahdollista se on, että joku poksahtaa vaikka ensi kuussa.

Lopuksi vielä Tatomiralle: hihii, mulla on yöpöydällä ihan sama kirja kuin sulla! :D Eli Austenin Emman sain juuri eilen loppuun. Mulla oli lukemisessa vähän ongelmia. Lainattuani kirjan huomasin, että se olikin alkuperäiskielellä. No ajattelin, että englanniksi kyllä sujuu. MUTTA kieli oli kyllä melkoisen koukeroista ja joillakin sanoilla on ehkä merkitys hiukan muuttunut ja ilmaisu paikoin vanhahtavaa ja siis minulle vaikeaa. Ja sitä kuvailua tosiaan riitti! Kesällä luin Ylpeyden ja ennakkoluulon suomeksi ja se oli kyllä tosi hyvä! Mitähän sitten seuraavaksi… Ehkä dvd-versiot. :)

Tellu Po, jota pakottaa selästä nykyään yhä useammin.
 
Hei mammat ja masut :) Kirjoittelen pikaiseen vain vähän omia kuulumisia... En muut anyt mitenkään jaksa vaikka kaikenlaista olisi kiva kommentoida jos jaksais...

Eli, älkää ihmetelkö jos täällä olen hiljaisena. Meillä menossa rankat ajat kotona. Mieheni on masentunut ja en saa häntä hakemaan hoitoa, koska hän ei koe hoidosta olevan apua. Myöntää siis itsekin masentuneensa, muttei halua enää uudelleen hoitoihin. Noin vuosi sitten hän viimeksi selätti masennuksen, melko pitkän lääke- ja muuhoito kierteen jälkeen. Silloinkin olin kovilla yrittäessäni auttaa häntä. Nyt tuntuu että omakin jaksaminen on niin lopussa ettei jaksaminen riittäisi millään vielä hänenkin jaksamisensa ylläpitämiseen. Mutta pakko kai jaksaa... Tiedän asioita jotka helpottaisivat tilannetta, mutta ne asiat eivät ole meistä kiinni.

Niin ja ohi mennen vielä sellainen että neuvolassa kaikki okei. Sokerirasituksesta helposti läpi ja muutenkin kaikki okei. Painoa ei kyllä ole oikeastaan tullut lainkaan muta se ei ole kuulemma huolestuttavaa kun kuitenkin vauva tuntuu kasvavan ihan mukavasti ja muutenkin kaikki ok.

Mutta nyt... minä painun takaisin nukkumaan. Nyt kun mies on hetken hyvällä tuulella ja ei tarvitse olla sen seurana piristämässä.
Mimsy&Mini 26+1
 
Heippa mammat!

Onpa tänne ilmestynyt ihania masuja ja noita todella ihania käsitöitä. :heart: harmitta oikein et ei ite kyllä osaa tehdä mitään... :headwall:

yöllä vessassa ei mun vielä tarvi käydä usein, ehkä kerran viikossa herään yöllä pissahätään, jos ees sitä. Mä nukun yleensä niin sikeästi et vasta ku oikeesti meinaa rakko haljeta ni sit vasta alan miettimään jaksanko nousta ( ja kyllä se yleensä on pakko). :D

Tänään oli mulla kontrollikäynti ultrassa, seurattiin onko pikkanen saanut tarpeeksi ruokaa.. sitä kun epäilivät istukan ja napanuoran kiinnityksestä (?) kait... mut siellähän se ihanuus oli tosi hyvin kasvanut. Painoarvio oli 1188g ja oikein vilkas tyyppi oli. Sydänkäyrääkin kuulosteltiin ja oli kuulema erinomainen. Olihan tuo tyyppi hereilläkin ja potki nin vimmatusti niitä monitoreja. Tällä hetkellä perätilassa potki mua alapäähän mutta vielä viihdytään myös poikittain. mutta kyllä helpotti kuulla et kasvettu on hyvin ja voidaan hyvin masussa. ja varmuus saatiin kumpaa tulee. :heart:

Tavaroita ei oikeastaan olla hankittu vielä mitään, ei ainakaan mitään suurta. Tiedän et en kummiskaan jaksais sitä et olis tiellä koko ajan ja ei oo vielä vähän aikaa sitä vauvaakaan. Vaateita olen saanut paljon ja aivan ihania sellasia.

Jotkut puhu kantoliinasta mutta mä taidan luottaa rintareppuun. Mä en jotenkin luottais mun sitomistyyliin sen kantoliinan suhteen ja varmaan koko ajan pelkäisin et vauva humahtais jostain pois. tosin en mä tällähetkellä osaa pukea ees sitä rintareppua. :LOL: onneksi apu löytyy läheltä.

Ja sitten vielä sellanen, et ei pitäis kattella noita kokkiohjelmia ku heti alkaa tehdä mieli niitä herkkuja. Päivällä kokattiin niin herkullisen näkösiä tortilloja et arvatkaa vaan mitä meillä tänään syödään. :D muuten yritän jättää ton herkuttelun viikonloppuun. ahdistaa toi painonnousu oikein kunnolla. :headwall:

mutta nyt syömään.
jaksamia mammat!

Vuokko ja Here 28+3
 
Voi Mimsy :( Todella paljon jaksamista perheeseenne. Aika on takuulla raskasta. Yritä saada miehesi syömään E-Epaa ja suurta annosta D-vitamiinia:

Omega-3-rasvahapot ja masennus - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

D-vitamiini ja depressio (masennus) - Terveysuutiset - Tohtori Tolonen

Masennus – depressio - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Vuokko82 Aivan ihania ultrakuulumisia teillä, suuret onnittelut :heart:

Tellu Po Meillä olisi tuohon Myllypuron Rok Clothingiin noin kilsan matka :) Olenkin ajatellut monesti meneväni sinne, mutta ainakin avajaismainoksessa oli erikoiset aukioloajat ja työn jälkeen en välttämättä ehdi sinne niiden puitteissa. Eli viimeistään mammalomalla menen kyllä käymään, koska kiinnostaa persoonalliset vauvanvaatteet :)

Liikuteltavasta hoitotasosta. En ole nähnyt sitä livenä, mutta mulle on tullut jostain sellainen mielikuva, että sehän voisi helposti tipahtaa pinniksen sisään, jos sen kanssa vähänkin toheloi. Olenko täysin hakoteillä?

Mulla on ollut yöllisiä vessareissuja 1-4 kpl :/

Vauveli tuntuu välillä potkivan etuvatsaa ja joku hetki polkevan virtsarakon seutua. Olenkin ajatellut, että varmaan on tuolloin eri asennossa.

28 + 0
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhistus
Toivottavasti tää pahan ilman lintu ei vaan loukannu ketään, kun mietti et koskahan eka vaavi-ilmoitus ilmaantuu. Yhtälailla minä toivon Rakkaat Kanssasisaret et jokaisella se 37 viikkoo tulee täyteen! Ehkä nää ajatukset juontaa juurensa omasta olosta. Lisääntyneistä kipeähköistä supisteluista ja kohdunsuun viiltelyistä. Sitäkin mahdollisuutta aina sit tulee iltaisin pohdittua, et mitä jos öttiäinen ei yksiössään loppuun asti viihdykään. Et johan tässä on kuus muksua täysaikaisina saatettu maailmaan, terveinä ovat syntyneet, et mikä todennnäköisyys on laskennallisesti saattaa maailmaan seitsemäs vauva komplikaatioitta. En mä tiedä, en mä ennen oo näitä tämmöisiä pohtinu, olisko ikä tehnyt tehtävänsä vaiko vain tietoisuus siitä, kuinka vaikeaa ja toisinaaan sattuman kauppaa on, että uusi elämä saa syntyä.

Sartsalle toivotan voimia äidinkaipuuseen ja ikävään :heart:

Inkalilla
 
Mimsylle myös voimia rankkaan tilaanteeseen:hug: Onpa ikävää, ettei apu kohtaa avuntarvitsijaa. Puolivoittoa kuitenkin on, että miehesi myöntää olevansa masentunut. Siitä on hyvä jatkaa. Oletko ajatellut itsellesi hakea apua, meinaan usein läheisen sairastuminen masennukseen sairastuttaa koko perheen?!? Että jaksaisit sitten huolehtia itsestäsi ja perheestäsi. Ymmärrän sinua sillä olen itse saman kokenut. Tosin mun jaksaminen loppui ennen tämän ihmisen parantumista.

Inkalilla
 
Inkalilla Täysin realistinen ajatus vauvojen saapumisajankohdasta :) Niistä kun ei koskaan tiedä milloin pullahtavat maailmaan. Juuri sen vuoksi mua hirvittikin, kun mies sanoi, että ehtiihän vaatteita hommata vielä joulunkin jälkeen....iiiikkk
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Kiitos inkalilla :hug: :heart:

Voi Mimsy! :hug: Kovasti jaksamista. On varmasti vielä rankempaa kun oma rakas on tuossa tilassa. Itse olen seurannut vierestä sisareni masentumista ja sen kanssa kamppailua. Nyt hän psykoterapiassa ja 2vuotta lääkkeitä syöneenä alkaa voimaan jo paremmin, mutta oli todella kovassa kierteessä itsekin. Vaikea sanoa mitään lohduttavaa, mutta voidaan yrittää olla kuuntelutukena ja virtuaalisia haleja lähetellä täältä toivottamaan voimia. :heart:
 
Mimsylle pikaisesti.. Jaksamisia sinulle sinne. Tiedän kuinka rankkaa sinulla on, sillä samanlaisessa tilanteessa elellään täälläkin suunnalla. Jos haluat juttuseuraa, ja jonkun jolle purkaa omia tuntemuksia, niin laita vaikka yksityisviestiä.
 
Huomenia kaikille :)

Inkalilla pohti, että kukakohan meistä synnyttää ekana ja ihan realistisia ajatuksiahan nuo on, ensi kuussa saattaa hyvinkin jo ekat syntyä, joulukuussa nyt viimeistään. Toivotaan kuitenkin, että kaikkien vauvat vähintään sinne rv 37 pysyy masussa, mutta ei sitä voi tietää.

ja Inkalillalle jatkuu: Ihanaa, tai no "ihanaa ja ihanaa" että muidenkin perheissä tuo yökastelu on ollut ongelmana!! Meillä esikoinen oli n. 5v ennenkuin hän oppi yökuivaksi ja niin kateellisena lueskelin juttuja, kuinka lapset oppivat yökuiviksi samalla kun päivisinkin tuo onnistuu. Keskimmäiselläkin kesti kauan, yritin kyllä pitää välillä ilman vaippaa, mutta meillä ongelma paheni vaipattomuuden myötä, en tiedä jännittikö lapsia vai mikä oli, mutta kun vaipat otettiin pois, oli sänky märkänä, vaikka vaipana kanssa saattoi olla viikkoja kuivaa!! Keskimmäiselle otettiin sitten 5,5v hälypatja käyttöön, vaikka kovin skeptinen asian suhteen olikin, mutta meillä se toimi! Ei mennyt kuin pari viikkoa ja sänky alkoi olemaan aamuisin kuiva :)

Nyt oon kanssa miettinyt osakestoilua tämän neljännen kanssa, itse en siihen rahan säästöön niin usko, mutta juuri tuo, että lapsi oppisi hieman aiemmin kuivaksi, kun oikeasti tuntee sen kosteuden siellä vaipassa.

Jul on kyllä löytänyt aivan ihania juttuja kirppikseltä :) itse en oikein koskaan löydä yhtikäs mitään kirpputoreilta! Ihmettelen aina, että miten ihmiset niistä mitään löytää! Vauvalla löysin yhdet housut kirpparilta ja ne oli aivan pakko ostaa, mut siinä mun käyttöön tulleet kirpparilöytöni sitten ovatkin. Tuntuu, että ne hyväkuntoiset on ylihinnoiteltuja, kun niitä on katsellut.

vaunuista on ollut puhetta ja meillähän vaunut jo on, kun on tuo nuorin vielä niin pieni. Ostettiin silloin uutena Gessleinin kolmipyöräiset vaunut ja oon kyllä ollut niihin tosi tyytyväinen.
Turvakaukalon tosiaan ehdin jo myydä pois (!!) kuopuksen jäljiltä, vajaa kuukausi ennen kuin tein plussatestin tästä raskaudesta :D joten sellaista meillä ei ole, eikä edes osteta. Tuo nuorin joutuu valitettavasti nyt sitten vauvan synnyttyä kääntymään kasvot menosuuntaan kun saadaan mun vanhemmiltani britaxin isofix-istuin hänelle ja vauva sitten perii tuolta kolmannelta tuon istuimen, missä se nyt matkustaa. Vähän mietityttää, et miten kauppareissut jne. sujuu kun ei saa sitä kaukaloa mukaan, mut eiköhän me hengissä selvitä :)

MLM kyseli synnytysunista ja kyllä niitä on tullut nähtyä :) joka toisessa unessa on syntynyt poika ja joka toisessa tyttö, mutta kaikissa on yhteistä ollut se, että se vauva vain on syntynyt. Eli sairaalaan en ole yhdessäkään unessa mennyt eikä se oikeastaan oo tehnyt kipeääkään, se vain on tullut :) Yhdessä unessahan tosiaan tämä kaksplussakin seikkaili mukana, kun heti vauvan synnyttyä kaikki jankutti, että "mikä sen nimi on, mikä sen nimi on" ja seisoin lapsuuden kotini edessä olevan aukion keskellä ja jankutin, että vauvahan vasta syntyi, että en mä tiedä, sit sitä vaan jankutettiin enemmän ja enemmän, kunnes sanoin, että vauva on "Maira" että olkaa mitä mieltä hyvänsä. Ehkä tuo Maira siksi sieltä pomppasi esille, kun tää on jo toinen odotuspino jossa yhtäaikaa kirjoitellaan, en mä tiiä :D

Ninnatar kyseli tuosta hoitotasosta pinnasängyn päälle, että putoaako se pinniksen sisään, niin vastaus on EI. Mä hankin sellasen tilan puutteessa kolmannelle ja se on niin pitkä + siellä on pohjassa ne kolot niitä pinnasängyn laitoja varten, että ei tuo kyllä oo mikään realistinen vaihtoehto. Lisäksihän siellä on pohjassa se kiinnitysnaru, jolla sen saa tosi tukevasti pinneksen päälle, kun eihän sitä tarvitse siitä ees pois nostella, kun ei se vauva sitä koko pinnasänkyä täytä.

Sitten kun eilen kirjoitin, että koskakohan se yövalvominen astuu kuvioihin niin viime yönä ei sitten uni tullut ja valvoin varmaan kolmeen, oli ihanan pirteää nousta töihin, not!

Hei muuten, ristijäiset/nimiäiset, oletteko te jo miettineet moisia?
Meillä anoppi alkoi tässä eräänä päivänä juttelemaan, että pidetäänkö vauvan ristijäiset sitten heillä (ilmeisesti tuntee jotain paineita siihen, kun kuopuksen nimiäiset pidettiin mun vanhemmilla ja miehen siskon lapsen ristijäiset heidän anoppilassaan) johon totesin sitten, että ei pidetä, koska lasta ei kasteta niin ei hänellä ole sitten ristijäisiäkään. Noh, anoppi sitten ihmetteli, että miksei ja mä sit totesin, että siksei, kun ei kuuluta kirkkoon eikä lasta kasteta, kuten ei kastettu edellistäkään. Noh, anoppi sitten totesi, että se "virhehän" voidaan korjata, että kastetaan sitten kuopus samalla (joo!! not) sanoin sitten, että muuten ihan hyvä, mutta kun siinä on sellanen pikkujuttu kuin suomen LAKI joka sen estää. (ja ei sillä, että muutenkaan olisin lasta kastanut, vaikka laki sen sallisikin)
Sieltä taas tuli juttua, että "jumala teitä siunatkoon" ja päläpälä... No mutta, mä sitten aattelin, että jo edellisen kanssa mietin, että miksi mitään juhlia ees pidän, et kun lasta ei tosiaan kasteta, mutta mun vanhemmat halusi ne järjestää niin meille jäi ainoastaan se, että menimme vauvan kanssa paikalle, eli itse ei tehty yhtikäs mitään ko. juhlien eteen.

Noh, tilaisuus oli musta aika turha ja aikataulutus on tosi hankalaa miehen vuorotyön takia niin aattelin nyt, että tälle ei sitten järjestetä moisia pippaloita laisinkaan ja sekin vielä, että mä EN halua yhtäainutta lahjaa, lapsi ei niistä ymmärrä hölkäsen pöläystä ja sitä tavaraa on muutenkin ihan liikaa niin yritän tässä sitten pohtia kaunista tapaa kieltäytyä ilman, että anoppi ottaa nokkiinsa (koska jos juhlat järjestettäisiin/järjestetään niin ihan mielelläni ne anoppilassa pitäisin! ) ja sitten toinen, että milläköhän tapaa sen nimen sitten ihmisille ilmoittaisi.

tatomira 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Tatomira, sen olen oppinut että vaikka miten nätisti asiat esittää niin anopit ottaa aina nokkiinsa, mutta se ei ole sinun vika vaan oma häpeä jos on niin kaavoihinsa kangistunut. Pidät vain oman pääs, yhdestä jos antaa periksi niin toisesta joutuu antamaan kans. Minä voisin paasata näistä anoppijutuista enemmänkin, mutta koitan pitää verenpaineet alhaalla :D Tsemppiä!

Maijuli ja bébè 26+5
 
Heippahei kaikille!

On näköään päässyt aikaa vierähtämään siitä kun viimeksi tänne kirjoittelin. Töiden jälkeen ei kyllä viihdy koneella kun sen verran, että lukee tän ketjun läpi. Onneksi nyt on "kesäloma" menossa ja sen jälkeen jäänkin sujuvasti jo varhennetulle äippälomalle. Ei voi kuin ihmetellä miten se aika menee näin nopeasti? :confused:

Hankinnoista sen verran, että meillä eletään vielä(kin) hiljaiseloa sillä rintamalla. Tosin vaatteita on nyt jonkun verran, vaunut ja turvakaukalo on tilauksessa ja ensi viikolla mennään ostamaan hoitopöytää ja pinnistä. Me aiotaan ostaa ihan lipasto, jonka päällä meidän hoitotaso tulee olemaan. Tosin kylppäriin pitää varmaan viritellä joku toinen taso-systeemi, kun siellähän se vaippaa useimmiten vaihdetaan. Tai niin ainakin kuvittelisin :) Ja sit kaiken muun tarvittavan kerkiää ostelemaan tässä myöhemmin..

Meillä on nyt perhevalmennus käyty ja seuraavaksi mennään synnytysvalmennukseen. Asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla, että paikanpäälle tuli ainoastaan toinen pari meidän lisäksi. Melkein kuin olisi ollut yksityisopetuksessa :) Eikä siellä tullut mitään uutta ja ihmeellistä, mutta onpahan käyty nyt. Onneksi täällä se järjestetään ainoastaan ensikertalaisille, joten jatkossa saa olla rauhassa. Synnytysvalmennusta odotan kyllä innolla, kiinnostaa nähdä paikat minne sit mennään toivottavasti tammikuussa. Täällä olikin puhetta, että ei mee montaa viikkoa niin tähänkin ryhmään saattaa jo vauvoja putkahdella. Ja tosiaan vastahan sitä jännitti raskaustestin tulosta :D

Nukkumisesta on ollut myös puhetta. Oon huomannut, että uni on entistäkin herkempi, mutta viime päivät on tullut nukuttua tosi hyvin ja pitkäään. Kyllähän sitä kerran joutuu vessassa käymään, mutta ei ole ainakaan vielä ollut nukahtamisvaikeuksia sen jälkeen. Vaikka kyllä tuo mahakaveri potkii heti kun tuntee, että on vähänkin valveilla. Taitaa pikkuriiviö kasvaa siellä :heart:

Neuvolan käynnit tuntuvat nyt tihentyvän, mutta kaikki testit ovat olleet ok tähän saakka. Painoa on tullut viikosta 20 lähtien tasaisesti ja vaikka ei minunkaan maha mikään iso oo, niin kyllä pikkuinen tuntuu hyvin kasvavan näin käsikopelolla. Sokerirasituksessa oli pakko käydä, mutta eihän eihän siellä mitään ongelmia ollut. Minulle neuvolatäti sanoi, että täälläpäin ei tehdä enää kokoarviota jos raskaus etenee normaalisti. Prostestoin kyllä kovasti! Molempien suvuissa on ollut suht isoja vauvoja (mies kaksosena 3,8 kg...) ja haluan kyllä tietää minkäkokoinen pötkylä sieltä tulee! Varsinkin ensikertalaisena kun ei tiedä yhtään, minkälainen lantio minulla on, yms. Ajattelin, että jos en sieltä kautta pääse, niin meen vaikka yksityiselle. Ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi. Kyllä tää pieni paikkakunta on siinä mielessä huono kun kaikessa säästetään, eikä kunnon lääkäreitäkään oikein oo. Viime kuussa oli eka lääkärineuvola, niin sattui todella nuori mieslääkäri (olikohan edes valmistunut) joka jännitti ihan kauheesti ja sillä oikeasti tärisi kädet.. Olisi ollut kivaa kysellä enemmänkin, mutta esim sisätutkimuksessa hän puhui ainoastaan lääketieteellisillä termeillä etten mie edes tajunnut mistään mitään :LOL: Nooh, pääasia että paikat tiiviisti kiinni.

Mimsylle jaksamista! :hug:

Ja tähän lopuksi vielä tuore masukuva tältä aamulta, viikkojen poksumisen kunniaksi, eli tänään 30+0 :heart:

katso liitettä 14124
 

Yhteistyössä