Tammikuun Vauvat 2012 lokakuussa

Ihania masukuvia :)

Eipä meilläkään mies ole ollut neuvolakäynneillä mukana. Tuskin se niin kiinnostavaa on miehen mielestä.
Mietin noita kaikkia opetusvideoita, kun niissä tulevat vanhemmat aina yhdessä hypistelevät ja ihastelevat kaikkia vauvan juttuja, niin mitenkähän on todellisuudessa. :LOL: Ei täällä ainakaan kiinnosta ukkoa sitten pätkääkään mitkään hankinnat vauvaa varten. Itse olen valinnut ja ostanut kaikki mitä pitää. Ainut mihin sanoi mielipiteensä, oli turvakaukalon lämpöpussi. Musta. Tosin mustan olisin itsekin valinnut.
Sain viimein haalarin ja peiton valmiiksi. Täytyy laittaa joskus kuvaa blogiin, ni voi sieltä kurkata jos jotakuta kiinnostaa. Ompeluksia olisi vielä mielessä paljonkin, saapa vain nähdä kuinka saa tehtyä.
ON: Täällä alkaa flunssa helpottaa. On kyllä aika kurja olo ollut. Pitkiin aikoihin ei ole saanut nukuttua, stressiä, flunssaa ja pulssi hakkaa yli 120. Masussa kipuilee, tiedä sitten onko rautatabuista johtuvaa, tai luultavasti on.
Mitä rautaa muuten syötte? Mulla nyt obsidan. Retafer aiheutta vielä kovemmat vatsavaivat. Onko kenelläkään tietoa vatsaystävällisemmästä rautalisästä? Miten muuten sais hb nousemaan?
Sairaalaajasta vielä. Eihän se kivaa ole olla pois kotoa, mutta saahan siellä kuitenkin levätä edes vähän, ja saa keskittyä imetyksen opetteluun rauhassa. Tosin minäkin kuulun niihin herkkäunisiin, ja aina löytyy huoneesta joku kuorsaaja. Mutta kyllä valmis ruoka on aina maistunut, vaikka sen aulasta joutuukin hakemaan. Hyvin sen on saanut haettua vauva kainalossa. Ja puhtaita vaatteita löytyy, likaiset saa viskata pyykkikoppaan. Kotona kun alkaa välittömästi pyykinpesu, siivous, ruoanlaittoshow.
No siinäpä ne. Viikot vierii eteenpäin, ja loppuaika on pian käsillä.

Tervetuloa muuten PinkMinnie mukaan :)

Mukavaa viikonloppua, ja muistakaa levätä ;)

-Amalia- ja Muru
 
Lyydia ja Maijuli Itse kun asun taalla jenkkien "ihmeellisessa" maailmassa, niin oon nahny lahelta tota synnytys touhua taalla. Ja tottahan se on, etta osalla on synnytyksessa ns. koko suku mukana, mutta musta on parempi etta aiti ite saa paattaa jos haluaa sen koko suvun sinne (siis tamahan on ihan aidin paatettavissa, mikaan pakko asiahan se ei ole :) ). Ma sanoin itse miehelleni kun esikoista odotettiin , etten halua sinne ketaan muuta pallistelemaan, mutta tamakin johtui osaksi siita ettei mulla ole todellakaan mikaan laheinen suhde anoppiin.... Eika muitakaan laheisia ihmisia ollut taalla. Mutta jos olisin saanut valita ja esim. paras ystavani suomesta olisi ollut taalla olisin ilman muuta halunnut hanet sinne mukaan (en siis ponnistusvaiheeseen). Jos ajattelee, etta se synnytys esim. kestaa sen 12-18 h. Niin onhan se kiva et siella on porukkaa pitamassa seuraa, monesti sitten oikeessa ponnistus vaiheessa sita porukkaa ei siella ole niin paljoa. Tokihan se suomalaisena aluksi tuntui oudolta. Mutta niin paljon kun on eri kulttuureita niin niin paljon on eri tapoja. Itse ajattelen, etta se on paljon synnyttaja lahtoisempaa kun annetaan synnyttajan itse valita puitteet kun etta laitetaan kaiken maailman rajoituksia mita ei saa tehda. Vierailu asiat ymmarran taysin, etta niita rajoitetaan. Varsinkin kun on kyse yhteis huoneista.

PinkMinnie Tervetuloa :wave: Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian :(

Sartsa Tsemppi :hug: Kylla kaiken tan jalkeen sun vaavista kasvaa todellinen taistelija :) voimia sinne :heart:

Basset Migreeni asioissa en osaa auttaa :( Toivottavasti loytaisit jonkun helpotuksen. Itse kun olen todella harvoin karsinyt paansaryista (siis ei mitaan migreeniin verrattuna) niin silloinkin tuntuu etten kesta sita. Voin vaan yrittaa kuvitella mita se on taistella migreenin kanssa :(

Nimista Musta on niin hassua kun taalla tosiaan kaikki jo kertoo tulevan vauvan nimen jo odotusaikana. Ja vauvaa aletaan jo kutsumaan nimella vaikka onkin viela vatsassa. Me ollaan hiukan nimia mietitty, mutta mitaan erikois suosikkia ei kylla ole viela loytynyt. Pitaisi alkaa kirjoitta maan ylos aina kun tulee jotain mieleisia nimia esiin. Itse ajattelin taman kakkosen kanssa tehda suomalaiseen malliin, etta vasta n. 1 kk:n ikaisena kun kastejuhla pidetaan niin silloin vasta ilmoitetaan nimi. Kylla Anoppi saa hepulit taas :LOL: Han on siis niin karkas aina tietamaan kaiken ja ei voi sietaa jos hanelle ei heti kerrota kaikkea... Mutta ajattelin, etta koska aitini tulee tanne niin olisihan se kiva tehda suomalaisen perinteen mukaan (en siis pelkastaan arsyttaakseni anoppiani tata tee :LOL: ).

(.) Taalla maha kasvaa ja hapyliitos huutaa hoosiannaa. Nilkat on alkaneet turpoamaan ja kaiken lisaksi taalla on joku helle aalto menossa. Yli 33 asteen helteita... Ihanaahan toi aurinko on mutta kun asutaan suht vanhassa talossa jossa eristyksen nyt on sita sun tata ja ilmastointia ei ole.... Voin kertoa etta ei tarvita saunaa erikseen taalla :D Meren ranta on tossa suht lahella, mutyta ei sinne tuu lahettya kun toi kuumuus on niin tukahduttavaa ja aallokko on viela liian suurta tuolle 2 vuotiaalle. Eli siellakin sitten vaan auringossa karvisteltais. On mullakin ongelmat... Ei siis ole tarkoitus valitella nateista keleista, on vaan tan raskauden takia niin rankkaa kun on kuuma.

Mukavaa viikonloppua!!!!

Lonely ja Sintti 26 POKS
 
Maijuli Täällä ei saa osastolle tulla kuin isä ja sisarukset, eli ei edes isovanhemmat.. (mä olisin kyllä ennemmin ottanut isovanhemmat sinne kun kotiutumista seuraavana päivänä meille tuntitolkulla istumaan ja kahvia vaatimaan..kaikki ei ihan aattele noita asioita loppuun asti...)

Esikoisesta oli kamala kiire kotiin, mut nyt kun tuo yks jo on, aion tosiaan ottaa ilon irti sairaala-ajasta ja siitä että saan tutustua vauvaan rauhassa..Kotona se elo on sit kuitenkin ihan erilaista sitten taas.. :)

PinkMinnie Tervetuloa mukaan! :) :flower:

lyydia Mä olen pitkän aikaa kans kattonu sitä faktan synnytyssairaalaa ja aina se touhu siinä kammoksuttaa.. :D Mulle ei tulis pieneen mieleenkään ottaa anoppia pällistelee siihen et joko se pää sieltä näkyy...Tai huutamaan että ponnista ponnista..Hyi yäk... :x Se on niin et oma mies tai ei ketään.. :D

Sartsa Toivon että noi sokerit pysyis sulla aisoissa, ihan kun ei muutenkin olis ollut niin pirusti kaikkea.. :( :heart:
Ja eikai se pimatsu nyt enää kasseja ole kasvattanut.. :D

Bassets En osaa tarjota migreeniin muuta kuin sitä perinteistä pimeää ja viileää.. :( Pirullinen vaiva...Toivottavasti ei kovin pahasti juilis..

Ninnatar Kyseli vauvan ihotuotteista yms..Sinkkirasva ja ihan perusrasva kantaa pitkälle..Meillä on myös noita suihkutettavia rasvoja ja ne on pitemmällä käytöllä pirun käteviä kanssa...Kylpytuotteita me ei omisteta muuta kuin vauvashamppoo ja sitäkään nyt ei mitenkää hurjasti tullut käytettyä ennenkuin oikeastaan nyt vanhemmalla iällä..Kylpyöljyä en uskaltanu käyttää kun se pieni vauva meinaa olla muutenkin vaikea pidellä vannassa, saati jos se on vielä öljyinen.. :D Mut makuasioita..Ihan perus ja sinkkirasvalla pääsee pitkälle, joten kannattaa katsoa näitäkin sitten myöhemmin oman tarpeen mukaan. :)

mima Onnea asuntokaupoista! :) Toivottavasti ensin on muutto, remontista huolimatta. :)
Mä meinasin kauan että hankin sisaristuimen noihin omiin emmaljungiin, mut vaunujen paino ja kiikkeryys, nimenomaan talvella, sai mut muuttaa mieleni ja ostin noi tuplat..Hanki ja tuollanen yhdistelmä ei kuulostanut houkuttelevalta.. :D Mut kokeilemallahan se selviää!

ellen Nimet on valmiina kummallekkin, eli oli tyttö tai poika niin tiedetään jo miksi kastetaan..Kuten esikoisestakin, se nimi harkittiin tarkkaan jo sairaalan esitietolomakkeeseen jossa on hätäkastelupa ja nimikysely, eli nimi on sama vaikka jotain sattuisi synnytyksessä tms..
Liikkeitä tulee vaihtelevasti, justiinsa tuossa oli pari päivää niiiiin hiljasta että, mut nyt aamusta ja viime yönä tuli enemmän mätkettä taas, eli meillä huilattiin tai oltiin kääntyneenä.. :)

Carcas Oikein mukavaa lomaa! :) Olen hieman kade.. :p

(.) Kelan päätös tuli, saan jokusen sentin paremmin rahaa kuin esikoisesta.. :D Ihan kiva..Äippäloma alkaa nyt sit 10.12.2011. :) Ei olis kauaa.. Kaikenkaikkiaan meni yli 3vkoa että päätös tuli.

Sokerirasitus on minulla vasta ensi keskiviikkona ja neuvolalääkäri sit seuraavana maanantaina, toivon että lääkärissä ei olis mitään muutoksia tapahtunut..Jännityksellä odotan, itse supistukset on jääny nyt harvempaan mutta menkkakipuja on päivittäin yms. liitoskipuja..Mut eiköhän tää tästä! :)

Pissatulehdukseen sain hakee tuossa pari päivää sit lääkkeet, ihan ihmeellisesti parissa tunnissa iski kamalat oireet päälle! :O Onneks täällä pelaa vielä peruspalvelut, kävelin tk:hon, hoitaja katto pissan ja tuumi et joo tulehdus on, ilman lääkärillä käyntiä resepti ja puolessa tunnissa ulos. :D Se ei kauaa ottanut..

Mutta eipä mulla muuta tähän hätään.. :) Me lähetään junnun kanssa ostoksille..

Mukavaa launtaita ja viikonloppua kaikille! :flower:

Maira ja pimpula 26+4
 
Sartsa83
Maijuli Vammalan aluesairaalaan saa myös tulla sen mukaan porukkaa, mitä vanhemmat (lähinnä äiti) haluaa/antaa tulla. Ne kyllä pistää siellä sitten stopin vierailijoille, jos äiti sanoo, ettei jaksa ketään tai vain muutaman vieraan. Mutta siellä saa vierailla. Esikoinen kun synnytettiin siellä, meitä kävi katsomassa mun sillon elossa olevan äitini ja hänen ystävänsä lisäksi läheinen perhe... mutta siinä vaiheessa huomasin sen olevan liikaa, kun kummipoikamme huus siinä sängyn laidalla ja sen isosisko innoissaan huuteli äidillensä, kuin suloinen meidän vauva olikaan ja tämä perheen äiti tuoksui enemmän ja vähemmän hajuvedelle, josta itelle tuli huono olo, eikä tainnu meidän pikkunenkaan ihan pitää vierailijoista kun meni todella levottomaksi vaikka olikin mun lähellä.

Carcas kiitos. :) :heart: Samaa toivon minäkin, et sais ees hetken nauttiakin tästä raskaudesta kunnolla, vaikka nautinkin aina niistä hetkistä kun maha muljuaa ja typy vetää rallia mahassa. :D :heart: Noita omia hetkiä tosiaan tarvitsee! Kiva että sait omaa aikaa. :heart:

-Amalia- täällä syödään juurikin retaferia kun se auttaa mulla parhaiten raudan nousuun ja siitä ei mulle tule mitään ... esikoista oottaessa tuli juuri obsidanista kamalat vaivat, joten silloin join sitä floradix valmistetta, jota saa kaupoista ja luontaistuoteliikkeistä. Se on tyyristä ja kuluu äkkiä, mutta auttoi aluksi. Sittemmin ja synnytyksen jälkeen ei ollut enää minkäälaista tehoa.

Ihanasti Lonely sanottu. :') Kiitos! :heart: Samanalainen taistelija-typykkä tulee kun äitinsä on ja mumminsa, nyt tuolla jossain pilven reunalla. :heart:

Maira Kiitos ihanainen. :heart: Onhan tässä tosiaan ollu liiaksikin kaikkea. Ois kiva jos ees ns. "vähän sais hengähtää". Mut mennään näillä mitä on ja nautitaan jokaikisestä pienestä hyvästä hetkestä.. sillon yleensä jaksaa ne pahimmatkin hetket. :heart: Heh, no eihän sitä tiiä.. ohan näitä tarinoita että on sanottu rakenneultrassa et tyttö tulee ja sit se on kuitenkin ollut poika syntyessään. Sillä oikeesti tahtos varmistella. Mutta meinaan sanoa seuraavassa ultrassa, et jos sattuu näkymään se alapää ja sukupuoli niin ois kiva varmistua, mutta jos ei niin eletään edelleen siinä uskossa mitä on saatu aiemmin tietoon. :)

:O Mulla alkaa äippäloma 30.11. .. ainiin, mut meillä oli Maira tietysti eri aikaan lasketut.. voi mua hölmöä. :ashamed: Pidän kovasti peukkuja sulle ton sokerirasituksen osalta, sekä myös lääkärin osalta, ettei oo mitää muutoksia tapahtunu. Toivottavasti siellä kans supparit helpottanee kokonaan tältä erää. :heart: Täällä kans noita muitakin kipuja. Jessus et voiki välistä tehä kipeetä! Niin ja hyvä että sait pissatulehdukseen nopeesti apua. :)

ellen kyseli nimistä ja vissiin liikkeistä? Nimi on pojalle mutta tytön etunimi on vielä auki. Mun äidin etu ja toinen nimi tulee tytsylle toiseks ja kolmanneks nimeks.. sairaalan sähköiseen esitietolomakkeeseen merkkasin jo molemmille nimet, mutta jos ei tartte moista tehä, niin sitten kyllä etunimi vaihtuu. Liikkeitä tuntuu HIRMUISESTI :D Enemmän kun ikinä esikoisesta. Tää neiti on ihan omaa lajiaan. ;) Mut kuulemma äiti kerto sillon kun odotin esikoista, että mä olin ihan mahdoton hänen mahassaan, joten nyt voin vaan kuvitella millanen oon ollut, kun tämä neiti tuntuu olevan myös aivan mahdoton. :D :heart:

Sartsa ja Pätkis POKS 28+0 (kuvaa tulee myöhemmin tänään) :heart:
 
Hei vaan kaikille!
Olipas tänne tullut paljon tekstiä kun ei ole muutamiin päiviin täällä käynyt. FB:n puolella tullu enempi oltua! Mistäs mä aloittaisin...
Neuvolakäynneillä olen käynyt ihan yksin kun jotenkin tuntuu turhalta raahata miestä mukana kun voi asiat kertoa sitten kotonakin. Eikä ole kyllä halunnut mukaan lähteäkkään. Minuahan sielä tutkitaan :D

Kelasta ei ole kuulunut vielä mitään. Nyt on 2,5 viikkoa mennyt. Jospa ne sais joskus paperit kateltua ja päätökset tehtyä.

Hankinnoista on ollut täällä jonkin verran puhetta ja itselläni on nyt hankittuna vaatteita ja vaunut. Marras-joulukuussa ajattelin sitten ostella ja hommata loput tavarat että on sitten tammikuussa kaikki valmiina. Hoitopöytä, amme ja mutamat muut jutut on jo valmiina odottamassa. Pitäisi vain hakea ne kotiin. Mainittakoon vielä että 2villasukat,lapaset ja torkkupeitton olen tässä aikani kuluksi väsännyt :)

ON: Täällä on mennyt ihan hyvin muutamia oksenteluja ja issiasvaivaa lukuunottamatta. Mä olen tullut siihen tulokseen että yökin koko raskauden ajan. Ei siitä enään eroon pääse. Onneksi se ei ole jokapäiväistä. Ens viikolla olis sit ne sokerirasitukset ja ajatuskin koko hommasta ahistaa. Lähinnä se istuminen siellä tk:ssa. Toivottavasti kaikki arvot pysyy normaalirajoissa. Vauva potkii ja myllertää todella kovasti. Yölläkin jos herää ja kylkiä kääntää niin samantien alkaa ralli :D Masu kasvaa ja aiheuttaa välillä pieniä liitoskipuja. Välillä taas tuntuu että ei mahdu näihin nahkoihin enään. Varsinkin iltaisin kun turvottaa muutenkin :D Että semmosta täällä..

Hyviä vointeja kaikille!:)

Hertsi ja Tirriäinen 24+4
 
Carcas, suppailujen takia ollaan saikulla ainakin seuraavat 3vk. Katsotaan sitte onko töihin lähtijäksi. Toisaalta alkaa jo nyt tympäseen tää neljän seinän sisällä olo. Pari paivää sitte olin pari tuntia liikenteessä, Prismassa pyörimässä ja lasten kans hampurilaisella niin jopa oli tuskainen seuraava yö. Että ehkä mä sit nökötän vaan tossa sohvalla.... :(
 
Heippa pitkästä aikaa :)

Täällä sokerirasitus takana ja onneksi tulokset olivat hyviä, ei siis syytä huoleen ainakaan tässä vaiheessa. Eikä se paljon peloteltu litkun juominenkaan ollut kamalan hankalaa, maistui aivan vadelmalle :) Tuo oli neuvolakäynnin hyvä uutinen ja huono uutinen se että painoa on tullut yhteensä JO 7kg :( Tuntui itsestä aivan kamalan paljolta vaikka neuvolantäti koitti kovasti rauhoitella että eihän tuo vielä kamalan paljoa ole. Täytynee ruveta enemmän kiinnittämään huomiota siihen mitä suuhunsa pistää. Varsinkin kun liikkuminen on pitänyt jättää huomattavasti vähemmälle. Jo pienikin kävelylenkki ja vaikka se olisi rauhallinen alkaa sattumaan ihan älyttömän paljon vasemmalle puolelle nivuseen ja häpyluuhun ja sitä kipua sitten riittää moneks päivää... Tätä kipua on ollut jo ainakin kuukauden verran, mietityttää mitähän se on sitten vaikka kuukauden tai kahden päästä, huoh..

Hankinnoista olitte jutelleet, meillä on tällä hetkellä hommattuna hirmuinen määrä vaatetta (paljon saatu tutuilta ja jotain ostettu itsekin) sitten on vaunut ja pinnis ja lipasto tytsyn vaatteille tilauksessa. Niitä oottelen saapuvaks ensi viikolla hyvällä tuurilla :) Hoitotasoa arvottiin pitkään otetaanko vaiko eikö, mut päätettiin pärjätä ilman. Tultiin siihen tulokseen että sitä tuskin tulisi kuitenkaan käytettyä niin olisi meille turha.

Onko muuten muilla ollut ongelmia pulssin tai sydämen tykytyksen kanssa?
Minä vietin alkuviikosta yhden yön sydänvalvonnassa tarkkailussa kun tykyttelee miten sattuu ja pulssikin hipo 140 :/ Siihen vielä päälle kipuilut pohkeissa niin tarkkailuunhan sitä joutu ja epäilyks sain keuhkoveritulpan. Kaikkien testien ja kokeiden jälkeen mitään muuta flunssan lisäks ei löytyny kun natriumin ja kaliumin puute, eli niitä olisi nyt lisättävä! Pikkusen meinasi säikäyttää kun menin päivystykseen ihan normaalin pitkittyneen flunssan takia ja sitpä pitiki jäähä sinne.. Nyt sitten oon lepäilly tämän viikkoa töistä ja maanantaina sitten takas sorvin ääreen.

Semmoista tänne tällä kertaa. Nyt täytynee lähtee taas kenkkuamaan tuonne ulos että pääsee koira edes pienelle happihyppelylle :)
 
Heippa,

Kerronpa tässä ensin oman nolon kokemuksen raskausdementiasta.Hain pakettia postista ja numerosarja oli kännykässä.Siinä sitten otin jonotusnumeron ja oma vuoro tuli.Aloin katsoa saapuneet viestejä mutta ne olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen ja vasta kotona olin viestin lukenut.Siinä sitten änkytin kassalla että missä ihmeessä ne on.Postinainen kysyi onko uusi känny kun et osaa käyttää. No eihän siinä muu auttanut kun lähteä istumaan ja tutustua uudelleen kännykkään ja siinähän se oli lähetetyt otsikon alla saapuneet.Kyllä nolotti mennä uudelleen kassalle.Olikohan jokin tilapäinen näköharha?:snotty:

Bassets,suosittelen sulle migreeniin kokeiluun Panadol Zappia eli heti 2kappaletta kun huomaat oireita.Mulla migreeni aina pahentunut raskausaikana tavallinen panadol ei auta enkä buranaa raskausaikana ota.

Amalia,mulla Obsidan toi myös kovat vatsakivut.Käytössä on nyt Maltofer.Se on nestemäinen tuote jonka voi sekottaa vaikka pieneen tilkkaan tuoremehua,maistuu kyllä pahalle.Maltofer toi mulle kylläkin alussa löysän vatsan mutta nyt sitten vatsa kovalla.Mutta taitaa noi kaikki rautavalmisteet mulle sivuvaikutuksia tuoda.

Vauvanliikkeistä,liikkuu ja paljon.Potkii välillä niin kovasti että kohta varmaan jalka tulee läpi.Yöllä monesti herään potkuihin.Lisäksi heittää välillä kuperkeikkaa niin että mahaan sattuu.Istukka on takana joten liikkeet tuntuu selvemmin.Kuopuksella istukka oli edessä ,sain nukkua yöt rauhassa.Esikoisella istukka takana ja aina ollut levoton ja kaksi ensimmäistä vuotta yökukkuja.Mites teillä joilla on lapsia?Onko vilkas masuvauva ollut myös synnyttyä vilkas ja miten on yöt menneet,onko ollut levoton myös yöllä.Sitä minä tässä eniten pelkään kun tämän kakkosen kohdalla saanut yöllä nukkua hyvin.Muistissa kuitenkin on ne kammoyöt kun melkein 2vuotta meni valvoessa.

Syksyn jatkoa kaikille mima+poju 28+6
 
Ihanaa iltaa, Ihanaiset


Täältä tulee OmaaNapaa hitusen

Mulla on painoo tullu jo jotain 13kg tähän mennessä, sokerirasituksia ei oo tehty. Koskaan mitään turvotusongelmaa ei oo ollunna, et tiiä sit mihin se paino kaikki kertyy:p Ite oo huomannu et sormet on nyt ollu turvoksis, samoin turpavärkki. Aamuisin lähinnä. Illan mittaan nesteet lähteny liikkeelle joten sormetki on sit ollu iltaan kääntyessä hieman vetreemmät=)
No sit toi mahan koko. Alkuun ei napa tuntunu ennen 19Rv kasvavan juurikaan. Nyt oon sit ollu ihan järjetön pallo, painon kertymiset, nesteet ja vaavi, niin oon näytttänyt ihan siltä et kohta pitäis jo tositoimiin lähteä. Aina tähän aamuun asti?!?
Viikon ajan mua on sattunu ihan perkuleesti tonne kohdunsuulle, sukkapuikkokipuja muistuttavia, mut tosi nopeita viiltoja. Samoin noi venymiskivut on ollut aika kettumaisia... ei kivoja tän flunssan yhteydessä. Harkkasuppareita kans ihan mukavasti.
Niin siis tänä aamuna heräsin. Ja mun maha oli kadonnut. Siis se valtava kössi. Ihan olematon kumpu jäljellä. Ei ees semmoisen löysähkön paidan alta meinannu näkyy. Voisin verrata sitä rv17 masuun. Olin ihan ihmeissäni, kelasin jo, et oonko mä pykänny sen muksun unissani pönttöön tai jotain :O:LOL: Mun oli pakko tökkiä toi lapsi hereille, et siellä vielä on. Ihan oikeesti, hiukan olin pihalla, et mitä hemmettiä mun mahalle on tapahtunu ja sit viel vilkas mielikuvitus yhdistettynä mun Sikeäunisuuteen:LOL:
Kyllä häiskä tuolla mahassa on, liikkuu tosi hyvin. Kääntyny raivotarjotaan. Mut iteppä en liiku. Enkä käänny. Häpyluu huutaa Hoosiannaa ja kohdunsuun kipuilut pitää vauhdin tooooosi hiljaisena. Selästä puhumattakkaan. Kunhan nyt mitää suppailuja ei alkais tulee.

Onko muilla maha kadonnu, laskeutunu lantioon?

Inkalilla ja öttiäinen 26+
 
Augusta87: Minulla on ollut välillä samaa vaivaa sydämen kanssa kuin sinulla. Yhtäkkiä pulssi hakkaa tuhatta ja sattaa ja sit hetkessä helpottaa. Mä kans jo lääkäriltä kyselin että mitä tämä mahtaa olla ja tuumasi vain että se kuuluu raskauteen..tiedä sitten! Aika villiltä se välillä tuntuu ku istuu vain rauhassa paikallaan ni pulssi on silti tosi korkealla! Tsemppiä sinne tämän vaivan kanssa!
 
Iltaa kaikille, ja kiitos tervetulotoivotuksista ja lohdutuksista pahoinvoinnissa! Onneksi tuo jälkimmäinen tais jäädä vaan tohon yhteen päivään eikä mahataudista ole näillä näkymin kyse kun olo oli jo päivllä taas entisellään. Hormonit taitaa taas siellä myllertää :whistle:

Bassets:sille tsemppiä migreenin kanssa, ei ole kiva vaiva varsinkaan raskausaikana kun on muitakin vaivoja :( Myös Sartsa83:lle jaksamista heittelevien sokeriarvojen kanssa! Ja kaikille muille joilla jotain "iki-ihania" raskausvaivoja on! :hug:

hertsi kirjoitteli issiaisvaivoista, joita mullakin ilmeisesti on. En tiedä varmaksi kun en oo käynyt lääkärissä ton takia, mutta töissä selkä kipeytyy lähes aina tosi pahasti ja kipu heijastuu pakaraan asti :/ Oon kärsiny tästä jo 1,5 vuotta joten sille OLIS voinu tehdö jotain ennen raskautta, mut laiskasta päästä kärsii näköjään koko ruumis...nyt kun asialle ei tietääkseni voi oikeen mitään tehdä :headwall:

-Amalia- kyseli rautatableteista, mä oon ainakin toistaiseksi syöny ihan vaan MultiTabsin raskausmonivitamiinia josta pitäis saada kaikki raskausajan vitamiinit ja muut aineet, rauta mukaanlukien. Vielä ei oo tarvetta lisäraudalle ilmennyt :)

Sairaalavieraistakin on ollut puhetta. Turussa on myös tietääkseni sellainen käytäntö, et vain vauvan isovanhemmat ja sisarukset pääsee katsomaan vauvaa, ja tietysti isä. Mua tää ei haittaa, mut olis tosi kiva jos mun sisko pääsis kans käymään kattomassa, varsinkin jos joudun olemaan vähänkin pidempään sairaalassa. Saahan sitä vauvan viedä pois osastolta tapaamaan muita vieraita, mut en tiedä miten paljon siinä vaiheessa jaksaa rampata ympäri sairaalaa. Parhaat kaveritkin olis kiva saada kyläilemään, mut onneks toinen on töissä lapsivuodeosastolla joten enköhän sitä ehdi näkemään muutenkin siellä :D

Lonely, mä oon itse syntyny Jenkeissä ja siellä sai tosiaan vaikka koko suku tulla vierailemaan jos äiti niin sallii. Meidän äidin ja isän asuessa siellä oli kaikki miedän sukulaiset Suomessa, mut muistan nähnneni valokuvia joissa vanhempien työkavereita lapsineen kävi mua ja äitiä katsomassa.

(.) Täällä vauveli potkii iltajumppiaan, ja hyvä niin :heart: Yks päivä ei ollut niin aktiivinen kuin yleensä ja mä olin tietenkin ihan hädissäni, mutta vauveli otti kaiken takaisin seuraavan päivänä olemalla mega-aktiivinen :LOL: Meille taitaa olla tulossa pieni urheiluhullu, kun muutama päivä sitten, kun TV:stä tuli Suomen jalkkispeli niin vauveli ei meinannut päästää mua tekemään koulutöitä sen aikana :D Aina kun siirryin tv:n äärestä koneelle niin alkoi mieletön hulina mahassa, ja hän rauhoittui vasta kun tulin takaisin katsomaan peliä...taitaa olla isäänsä tullut ;)

Sellaista pitäis vielä kysellä nyt kun pikkujoulukausikin kohta alkaa, että miten tälläisen mahan kanssa uskaltaa mennä esim. yökerhoon? Lähinnä kovaa meteliä pelkään, kun vauvahan kuulee aika hyvin mahan ulkopuoleiset äänet ja siellä musiikki on tunnetusti aika kovalla...samaa oon miettiny konserteista. Tiedän, tää on ehkä liiottelua kun tälläsiä mietin, kun ei oo tullu käytyä missään bilettämässä pitkään aikaan (sattuneesta syystä) ja tuli vain mieleen tommonen juttu :)

PinkMinnie ja vauveli 25+1
 
Viimeksi muokattu:
^Saako siellä viedä osastolta pois? :O Täällä ei saa tosiaan tulla vieraita isän ja sisarusten lisäks ja vauvaa ei saa viedä osastolta mihinkään, jos haluat kahvilaan tapaamaan muita, jää vauva hoitajien huoneeseen..

Ja mä olin kuskina yökerhossa jätkillä vielä rv38.. :D Piti vaan olla varovainen ettei kukaan törmää mahaan tms..Keikoillakin tuli käytyä jonkun verran..
 
Niin mä oon ymmärtäny et vauvan saa viedä esim. osaston kerroksen eteiskäytävään, johon saa tulla muitakin vieraita. En usko että kahvilaan asti saa viedä. Voi tietty olla et oon ymmärtäny väärin, pitääpä kysyä ens kerralla kun oon neuvolassa 8.11 :)
 
Kaksi vuotta sitten Mikkelissä ei saanut vauvaa viedä pois osastolta eikä osastolle saanut tulla kuin isä ja vauvan sisarukset. Eli oven läpi piti näytellä vauvaa mummoille. Tosin sen verran fuskasin että päästin ne reppanat ovien sisäpuolelle hetkeksi XD
 
Onpa outoa, ettei omaa lasta saa viedä osastolta välillä. Millähän se on perusteltua? Ettei saa mitään pöpöjä vai? Saahan sitä kotona ollessakin viedä mihin haluaa....

Iski ihan mahdoton makeanhimo. Ainut mitä löytyi oli kaksi vanhaa daim-karkkia ja yks pari päivää sitten päiväys vanhaksi mennyt omena-myslipatukka. Hätä ei lue lakia ja söin ne. Nam.

Lyydia76 Tsemppiä sulle kovasti!. Mä ymmärrän sua täysin, jos tuntuu että seinät alkaa kaatumaan päälle, kun on riittävän pitkään vaan kotona. Viime raskaudessa mulla oli pitkiä sairaslomia supistusten, enkä saanut rasittaa itseäni. Se oli aika raskasta henkisesti, kun fyysisesti vointi oli muuten hyvä; kunhan ei liikkunut. Toivottavasti sun vointi paranee ja supparit loppuu toistaiseksi!

Inkalilla:LOL: Josko se elimistökin tottuu tohon muksun uuteen positioon :)

Sartsa Hieno masu :)
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni se perusteltiin niin että sairaala on vastuussa lapsesta sen ajan kun siellä ollaan ja jos jotain sattuu, voi sen sitten pistää sairaalan syyksi..Eli eivät ota riskiä että jotain tapahtuisi.. + tottakai se tartuntavaara..Kotona kun ei ole 15 muuta vastasyntynyttä. :)
 
Heissan!

taas on tullut tekstiä kun en ole kerennyt koko viikonlopun aikana kertaakaan lukemaan.. mut se on hyvä vaan et täällä on elämää! :)
Synnäreitten vierailurajoituksista ainaki on ollut puhetta niin meijän sairaalassa (oas) on semmonen sääntö et isä ja sisarukset saa tulla huoneeseen asti. ja isovanhemmat saa tulla sinne osaston päiväsaliin vierailulle ja sinne saa myös vauvan viedä. mut osaston ulkopuolelle ei saa vauvan kanssa lähteä. (yksin saa käydä vaikka kahviossa ystäviä moikkaamassa mut ei vauvan kans.) Silloin kun meijän esikoinen synty niin mun äiti kävi mun kahen siskon kans ja tulivat siihen päiväsaliin kaikki. eikä niitä kyllä poiskaan häädetty eikä mitää sanottu vaikka mun siskoja olikin mukana. :D huoneiden seinillä luki kyllä laput vierailuajoista ja säännöistä mut seki varmaa riippuu hoitajista et kuin pikkutarkkoja ne on sen asian suhteen. nii ja kävi myös mieheni kaks siskoa toisena päivänä samalla lailla siinä päiväsalissa eikä niillekää mitää sanottu ettei saa tulla. :) ite sanoin niille kyllä etukäteen, et voi olla ettette pääse osastolle asti mut pääsivät kuitenki.
Mulle on yhtäkkiä iskeny joku käsityövimmavaikka en ikinä oo ollu mikää käsityö ihminen, mut täällä kun on lukenu teidän muiden käsitöistä ja nähnyt hienoja kuvia niistä niin jotenki sit pikkuhiljaa ruvennu itestäki tuntuu et jospa minäki saisin jotain aikaseksi. :D ostin Novitan kelo lankaa ja aattelin siitä jotai ruveta väkertään. :) saa nähä mikä on sit lopputulos. pitää myöhemmin kertoa täällä jos jotain onnistun siitä tekemään. :) Ois mulla kyllä oottamassa tuossa kaks ompelukonetyötäkin, mut jotenki en saa aikaseksi ku onhan se kovempi homma ottaa ompelukone kaapista ja ruveta laittaan oikean värisiä lankoja siihen yms. ja sitte kuitenki käy niin et just ku pääsisin hyvälle alulle ni tyttö heräis päikkäreiltä ja siihen se sit taas jää. (ennenki käyny niin) :/ oiski sen verran enempi tilaa täällä asunnossa et vois pitää sitä aina esillä ni ei menis siihe alkusähläykseen niin paljon aikaa! :D
ON: Omaan olotilaan ei nyt oo hirveesti muutosta tullut, täällä seesteistä keskiraskautta vietetään. paitsi aamulla kun heräsin niin samantien alkoi vetämään suonta kummastakin pohkeesta, ja se kävi iha sairaan kipeää! piti melekee märistä ku kävi nii kipeää, nyt sitte ollutkin koko päivän pohkeet iha jumissa ja kipeät. ja toinen vaiva ilmeni viikonlopun aikana nimittäin hiivasienitulehdus. kävin sit tänää ostaan apteekista siihen lääkekuurin. Soitin kyllä neuvolaankin siitä ja lupasivat mun käydä sit hakemassa vain lääkekuurin (ilman reseptiä saa) ettei tarvinut mennä käymää ensin ottamassa sitä näytettä tk:hon, kun olin ite niin varma et se on se hiivasieni. Mulla oli edellisenki raskauden aikana kerran ja kuulema tulee herkästi just raskauden aikana. Muutenhan sen kanssa pärjäis, siis ettei se oo vaaraksi vauvalle eikä itellekää mut se kutina on aivan ärsyttävää ja välillä yltyy iha sietämättömäksi.:stick: Onko teillä muilla koskaan ollut tätä samaa vaivaa raskauden aikana??
Tulipa taas hirvee romaani kirjoitettua :ashamed: mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! voikaahan hyvin! :heart:

An-ri 25+5
 
ON pikaisesti: Käväisi tänään lääkärissä ja sydänfilmissä. Huomenna jatketaan uudella EKG:llä ja verikokeilla. Ihan yllättäen alkoi kova hengenahdistus, sydän hakkasi ihan hurjana ja silmissä pimeni. Nopeasti, alle tunnissa meni ohi, mutta oli melkoinen kohtaus. Lääkärissä kaikki oli OK, vain pulssi hakkasi edelleen 140.

muoks. tänään oltu uudessa egs:ssä. Nyt pulssi enää 77 :) Huomenna sitten saa soitella tuloksista. Onneksi neuvola on jo perjantaina niin siellä sitten kuulee vauvan sykkeet. Aktiivinen ja reipas on kyllä masuasukki ollut kokoajan, että sen puoleen ei huolta.
 
Viimeksi muokattu:
Terveydys!

Nimistä meillä ollaan päästy sopuun nimistä. :) huh, olipa se kovan työntakana, sillä itsekun olen nirso nimien suhteen.

Neuvolakäynneistä Mies kovasti haluaisi tulla mukaan, mutta töiden takia ei aina ehdi. Kelaneuvolaan pääsi mukaan ja oli kyllä aika mielissään, vaikka eihän siellä miehille juurikaan mitään ole :D th kyllä kovasti kyseli mieheltä kaikkea tuntemuksia ja välillä mies niin innossaan puhua pälpätti ettei meikäläinen meinannut saada suuvuoroa. :heart:

(.) Tänne saatiin perjantaina äitiyspakkaus! Selailtiin se miehen kanssa eilen läpi, ja nyt olisikin pikkuhiljaa tarkoituks pestä vaatteet ja kasata kaappiin! tuntuu niin uskomattomalta, että rupeaa h-hetki olemaan lähellä! :)

Sitteeen, meikäläiselläkun on jatkuvat päänsäryt, jouduinkin käymänä taas sairaalassa asti.. Ensin kävin tk:ssa jossa paineet oli 144/108 ja pissa oli +/-, niinkun koko viikon ollut jo. Lääkäri laittoit lähetteen äippäpolille, mutta siellä lääkäri (joka oli täysi mulkku...) väitti että ei ole mitään, mikä edes viittaisi raskausmyrkytykseen.. kyseli pääkivusta, että 1-10 kuinka kipeä pää on, jakun kerroin, hän vaan tuumasi "et ollenkaan näytä niin kipeältä"... sama lääkäri oli minulla kun menin oksentelujen takia, kun olin 1,5 oksentanut putkeen (oli vielä mahatauti silloin oman oksentelut lisäksi) ja tuumaili silloinkin että "et yhtään näytä niin huonovointiselta, kuinka paljon väität oksennelleesi".. Siinä vaiheessa oli jo itku kurkussa.. niin no kumminkin, lääkäri laitto mut vielä neurologille, ettei päänsärky johdu mistään aivoperäisestä.. lääkkeet kun ei auta, ei panadol, ei panacod, eikä burana.. Pää magneettikuvattiin, eikä sieltä löytynyt mitään (Liekö siellä ollut edes aivosoluja? :D ) nyt täytyy kärvistellä tämän kivun kanssa, kun ei lääkkeet auta..

Tänään kävin myös sokerirasituksessa! hienosti sain pidäteltyä oksennuksen sen 2h tunnin ajan, ja sitten kokeen loputtua, ulos kun astuin niin siihenhän se yrjö sit tuli . huomen soitellaan tuloksia. Niin ja oksentelu täällä edelleen jatkuu, jopa on vähän lisääntynytkin... ;o HUOH..

Niiskuneiti ja mötkö 25+1

Tässä eilisen kuva, tuntuu jo että repeen kohta liitoksistani! :)

 
Sain sokerirasituksen tulokset jokka oli 4,4 (5,3) seuraava 5,8 (10,0) ja viimenen 4,0 (8,6) HUH, sain kyl ihan hyvät arvot! :)

Just lastasin pesukoneen täyteen vauvan vaatteita. <3 jotenkin on hirveen liikuttunu olo, joka päivä ollaan lähempänä h-hetkeä, eikä sinne oo pitkä matka enää! melkeen voi alkaa jo laskea päiviä! näin ainakin mun tapauksessa, kun esikoista oottaa, fiilikset on hirveen jännittyneet, odotan sitä hetkeä kun nään vauvan ensimmäistä kertaa ja kun saan sen syliini. :heart:

Niiskuneiti ja mötkö 25+2 !
 
Huih, mehän ollaan tiputtu jo kakkossivulle, niin pitää kirjoittaa jotain, et päästään taas etusivulle :)

Ninnatar oli tehnyt aivan ihanan tuubin vauvalle :heart:

Itsekin sain vauvan housut valmiiksi, napit vielä puuttuu. Nyt sitten en aloitakaan mitään projektia ennenkuin nuo nyt kesken olevat on valmiit ja se päätös pitää :D tarkoitus olisi vielä housuihin sopivat sukat ja mahdollisesti myssy väkästää. Katsoo nyt kuinka jaksaa.

Nimistä on ollut puhetta. Mä oon päättänyt jo molemmille sukupuolille nimet, mutta mies ei oo sanonut asiaan juuta eikä jaata. Siltä nyt saa aina lypsää mielipidettä nimiasiaan, tosin kakkosen kohdalla mua ei hänen mielipiteensä sen asian suhteen kiinnostanut :D Nyt on tytön nimen kohdalla vähän sama juttu, no joo, saa mies ehdottaa muitakin, mut jos ei oo yhtä hyvää niin sitten lapsi on se, mitä oon aatellut. Pojalle olis tosi vaikea muuta nimeä keksiä, kuopuksenkin kohdalla nimen valintaan meni tosi kauan aikaa ja oli jo päätetty että annetaan yksi nimi, mutta ei vaan saanut sitä kirjoitettua maistraatin papereihin ja noh, lopulta se oikea nimi sitten löytyi ja olen tosi tyytyväinen siihen :)
Esikoisen nimi on vähän sellanen kompromissi, ihan kiva joo, mutta jos saisin valita uudelleen niin nimi olisi eri. Kahden seuraavan kohdalla ne ei muuttuisi :)

Kukas täällä nyt puhuikaan, että maha on "kadonnut" yhtäkkiä niin täällä tapahtunut aivan sama juttu! Siis no joo, onhan tossa mulla ihan järjetön pallo, mut kun otan kuvan tuosta aina kun viikot vaihtuu niin viimeiset pari viikkoa maha on ollut pienempi kuin rv 27 paikkeilla!! Aika hassu ilmiö :)

Bassets onpa kurjia oireita :( onneksi kaikki oli ilmeisesti kuitenkin kunnossa kovista sykkeistä huolimatta! :)

Mä tässä jo mietin, et kohtahan mä taas näen pikkukaverin jälleen, kun synnytystapa-arvio lähestyy!! No joo, siis onhan siihen vielä 6vko mut kun nää viikot juoksee niin hirmuista vauhtia, et kohtahan se on jo edessä! Vajaa 5vko enää töitäkään!! Aika jännää :)
Hyvin suurella todennäköisyydellä 10 viikon päästä mulla on jo vauva sylissä!! Kun vaikea uskoa, että tämäkään ees sinne laskettuun asti masussa pysyy, kun kolme aiempaakin on "ennenaikojaan" syntyneet.

tatomira 29+2
 
päänsäryistä kärsiville vinkkinä että Panadol ja Burana pitää ehdottomasti ottaa samaan aikaan ja jos se kipu oikeasti on kovaa niin turha mennä minimimäärillä. 800-1200mg buranaa ja 1g panadolia samalla kertaa huiviin. Itseä oikein ahdistaa kun kohta pitää hylätä tuon buranan käyttö kun viimeinen kolmannes alkaa...

Niiskuneitin lääkärikäyntiä pakko kommentoida kun noitten kipuasteikoiden kanssa olen päivittäin tekemisissä. En siis epäile ettetkö olisi oikeasti kipeä ja kaiketi lääkärikin on ollut melkoisen elämäänsä kyllästynyt. Mutta nuo kipuasteikot on vähän hankalia kun kaikki kokee kivun eri tavalla. Totta kuitenkin on että esim. kipu tasolla 8-10 KUKAAN ei vaan istu paikallaan ja kysyttäessä valita kipua. Perus päänsärky ainakin itsellä on tasoa 3-5 vaikka se kuinka jo haittaisi elämää. Jotenkin tuo kipuasteikko on sellainen että monet tietämättään liioittelevat sen kanssa ja herättävät hieman epäluottamusta. Jos ymmärrät mitä koitan selittää.


sokerirasitus käytynä ja siellä arvot ok. Sukurasitteena diabetesta niin ehkä inan jännitin etukäteen.

Supistuksia tulee päivittäin mutta ei mitään kivuliaita niin enpä ole noista niin ollut huolissani. Viikon päästä on lääkäri niin näkee siellä sitten onko jotain muutoksia tullut.

Iskias on alkanut vaivaamaan. Kyllä se siitä kun liikkeelle pääsee mutta työ on tuollaista paikallaan seisoskelua ja välillä kävelyä niin juilii ikävästi toiseen pakaraan välillä. Josko olisi jotain ohimenevää.

Parasiitti liikkuu pirusti, kauhea mäiske ja möyrintä näkyy jo päällepäinkin. Jännää :)

Kauhea kasa hankintoja tuli tehtyä parissa viikossa. Rattaat ostettiin käytettynä ja kohta pitäisi hakea matkahuollosta tuollainen lipastomallinen hoitopöytä. Saa alkaa sullomaan vauvanvaatetta siihen. Itse ei paljon tarvi mitään vaatehankintoja tehdä, muut taitaa hoitaa sen puolen... Turvaistuinkin saatiin lahjoituksena ja vielä juurikin sellainen mitä oltiin katseltu. Ajatuksena oli alkunperin hommata saksasta istuin, sieltä kun saa monta sataa halvemmalla, mutta eipä tarvi nyt niitäkään ropoja laittaa "hukkaan".

Onko täällä ketään joka olisi käyttänyt/tulisi käyttämään kantoliinaa? Meillä se tulisi varmastikkin kovaan käyttöön mikäli mukelo siinä suostuu matkustamaan ja oleilemaan. Saisi sitten askareet tehtyä kotona, ulkoilutettua koiran jne kätevästi kun ipana kulkisi helposti mukana. Noita liinoja vaan on miljoonaa eri sorttia. Mietin tässä että olisikohan tuollainen Manduca vaiko Hug-a-bub parempi vaihtis. Täytyy varmaan käydä sovittamassa päälle niitä ja vertailla. Eikä se nyt varmaan ihan kiiruisimpia hankintoja ole mutta jotain tässä pitää nyt taas katsella kun kerran noi isoimmat hankinnat alkaa olla kasassa :)
Niin ja Kelakin ilmoitti että äitiyspakkaus on matkalla, sitä odotellessa!
 

Yhteistyössä