Tammikuun Vauvat 2012 lokakuussa

Neuvolakäynneistä ei ole mies ollut kun ensimmäisellä kerralla mukana, enkä ajatellut lääkärineuvolaankaan ottaa mukaan.

Sokerirasitus olisi täällä vasta loppukuusta, otin sen päivän töistä vapaaksi kun kuullut niin laidasta laitaan kokemuksia pahoivoinneista yms. Varmuuden vuoksi :)

Vaunutkin tuli ostettua viime viikonloppuna, samoin turvakaukalo, matkarattaat ja pinnasänky. Mummo osallistui hieman kustannuksiin ja nyt on Viljolle päheet vaunut Harrikkasiivillä, tällä argumentillä ne miehelle myytiin :D Oli ne kaikin puolin myös käytännöllisetkin, minä pidin siitä huolen.
Siinähän ne ostokset sitten olivatkin muut tarvikkeet saadaan kavereilta käytettynä, jotain pientä täydennetään sitten joulukuussa.

Omaa, olen ollut kaksiviikkoa saikulla issiaskivun takia ja huomenna pitäisi mennä töihin. Olo on ihan hyvä mutta kun mä niin jo kerkesin tottua tähän lomailuun ettei voisi vähempää kiinnostaa työt. Vielä pitäisi kaksi kuukautta jaksaa töitä :attn:
Nyt tuntuu liikkeet ihan hyvin, ulospäin ei vieläkään. Mies on hieman pettynyt kun ei ole vielä saanut kokea sitä iloa :( Kyllä ne voimistuu pikkuhiljaa, lannistaa vaan kun kaikki jo kyselee että saako kokeilla potkuja.

Minksu ja Viljo 24+5
 
En ole aikoihin kirjoitellut saatikka edes lukenut, mutta sen verran täytyy nyt osallistua että ihania mahoja teidän kuvissa! Itsellä tuntuu et parissa viikossa on tullut maha kunnolla esiin ja jotenkin on jo meinannut hirvittää oma koko ja on mietityttänyt onko tullut syötyä liikaa ja millainen jättiläinen tästä kasvaakaan. Mut ihan normaalin kokoinen minäkin taidan olla viikkoihin nähden. :)

Muuten elellään miukavan rauhallista keskiraskautta. Pehmeitä harjoitussupistuksia on jonkinverran, joten vähän on vauhti hiljentynyt. Mutta muuten olo on hyvä, väsymyskin vähentynyt. Hankintoja (mm. hoitopöytä) pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan, mutta jotenkin tuntuu vielä kaukaiselta tuo tammikuu. Vaan lähestyyhän se.. :)

Piisi 26 ja jotain.
 
Puh, masentavaa keskiviikkoa!

Laskin tuossa -taas- noita kelan juttuja ja hitto, että se masentaa :( sovin pomon kanssa, että teen ylitöitä, että saan sen 20% täyteen, mut sit sieltä taas tehdään tulonhankkimis ja päläpälävähennykset, niin sitten se ei taas täytykään :( mut kun eikö nuo vähennykset kaiken järjen mukaan pitäisi sitten tehdä myös 2009 tuloista!! puh... on se kiva tehdä äitiyslomaan asti 9h työpäiviä ja jonain päivänä pidempäänkin, et saa nuo ylityötunnit täyteen ja silti ei oo varmaa, et saan edes sitä, mikä mulle kuuluu! Noh, äitiyslomaan on enää 5vko et ehkä sen jaksaa :)
Paitsi että samalla pitäisi tuo koulu saada pois jaloista :( ja se pitäis saada tyyliin tällä viikolla se materiaali kasaan, että saan sen suoritetuksi ennen vauvan syntymää!! Koululle olin yhteydessä ja sanoin, että tuntuu kuin hakkaisi päätään seinään, et kun ei osaa ei pysty ei kiinnosta :D pääosin se kait on kasassa, mut pari aika isoa ja "ratkaisevaa" juttua junnaa oikein huolella. Eipä tarvi miettiä, mitä seuraavat 5vko tekee!! Ja on kyllä 100% varma, et tän 5vkon:n rupeaman jälkeen mä todellakin jään kotiin!!

minksuhassua tuo, ettei nuo potkut vielä noillakaan viikoilla tunnu ulos!! Meillä mies tunsi ekan kerran liikkeet rv 17+ jotain, eli sillon kun mäkin tunsin ekan kerran liikkeet selkeästi niin samalla tunsi mieskin, rv 20+ on jo näkyneetkin ihan paidan päälle tosi selkeästi nuo potkut. On nää raskaudet kyllä kaikki niin erilaisia!!

ninnatar meillä lääkäri kirjoitti reseptin apobaseen kun vauvalla oli atooppinen iho, et sen luulis ainakin olevan ihan ok :) itse tosin sitten vaihdoin sen ihan nivean perusvoiteeseen (se nivea face&body) ja meillä tuo toimi PALJON paremmin.

Täällä on alkanut synnytys mietityttämään. Mulla on joka synnytykseen ollut sellanen "fiilis" jo odotusaikana ja ne on mennyt sen mukaan, esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja jotenkin koko odotusajan "tiesin" että se päätyy siihen, kakkosen kohdalla olot oli jotenkin sekavat ja niin oli synnytyskin :D kolmosen kohdalla koko odotusajan oli tosi varma olo, että kaikki menee hyvin ja niinhän kaikki menikin, synnytys oli kuin oppikirjasta ja aivan mahtava kokemus! Nyt sitten olo on tosi epävarma, tahtoisin samanlaisen synnytyksen kuin tuon kolmannenkin kanssa, mut jotenkin koko ajan on sellanen olo, että edessä on suunniteltu sektio, mä en tiiä mistä tuo puskee koko ajan pintaan, mut sellanen kuitenkin pyörii koko ajan mielessä ja se on tosi ahdistavaa, koska MÄ EN HALUA! Mitään syytähän sille ei -ainakaan tällä hetkellä ole- mutta jostain se silti se tunne tulee. Toisen synnytyksen komplikaatiothan saattaa edelleen tehdä sen, että tuo suunniteltu sektio on ihan oikeasti olemassa oleva vaihtoehto, mut se tuntuu niin pahalta. Tiedän, et tää pähkäily on ihan tyhmää, mut kun en osaa olla asiaa ajattelemattakaan. Etenkin, kun siihen vauvan syntymään on enää n. 10vko ja tuo aika menee NOPEASTI!

tatomira 28+3
 
Tämä pahamaineinen sokerirasitus takana! Jee! =)
Tulokset saa sitten ensi tiistaina lääkärineuvolassa. Esikoisesta en sokerirasitukseen ehtinyt ennenaikaisen synnytyksen vuoksi joten kerta oli mulle ensimmäinen. Eikä todellakaan ollut niin paha kuin on peloteltu! Litku mitä piti juoda oli verrattavissa laimentamattomaan appelsiinin makuiseen mehukattiin. Muutama desi (?) sitä piti juoda. Aikakin kului yllättävän nopeasti odotellessa vaikka oletin ensin ettei aika kulu millään. Onhan se 2 tuntia pitkä aika!

Hauskaa päivää neidit! :wave:
Sannuli 25+6
 
Nopsaan vaan kommentoin tatomiran äippäraha-ahdistukseen ja Minskun liikkeisiin :)

Kela laskee äippärahan siis työtulon mukaan ja se työtulo määräytyy samalla tavalla joka vuosi: Työtulo = Veronalainen tulo - verotuksessa tehtävät vähennykset. Eli ne vähennykset tehdään siis myös niistä 2009 vuoden tuloista. Sun ei vaan tarvitse vuoden 2009 tuloihin ilmoittaa niitä vähennyksiä erikseen, koska ne on verottajalla jo tiedossa.

Liikkeistä Meillä tuntui ulospäin ensimmäistä kertaa liikkeet viime viikonloppuna (olisi luultavasti tuntunut jo viikolla, mutta mies ei ollut kokeilemassa) ja silloin oli siis kasassa 24 viikkoa. Eli kovasti hissuksiin täälläkin on lähdetty liikkeiden kanssa vauhtiin, vaikka melkein kaikkien neuvola- ja ultrakäyntien kohdalla lukee liikkeissä vähintään 1 plussa.

Vielä neuvolakäynneistä: meillä on mies ollut kaikilla käynneillä mukana, poislukien edellinen lääkärineuvola, josta piti saada vain fit-to-fly -todistus, mutta tehtiinkin sitten kunnon tarkistus. Se harmitti meitä molempi tosi kovin, kun ei mies sitten päässytkään kuuntelemaan ääniä. Mutta ne oli kuulemma kuulunut sinne aulaan jahka äänet alkoi kuulua :)

Hirmu kiiru taas töissä, mutta ihanasti saanut tänään rästihommia pois. Mahtavaa!

Anskutin ja Syllikki 25+4
 
Heissan kaikille!:wave:

Oon jo jonkin aikaa lueskellut teidän juttuja ja ajattelin liittyä mukaan keskusteluun, jos se vaan sopii näin myöhäisessä vaiheessa :) On ollut ihana lukea muiden kuulumisia ja raskauden etenemistä varsinkin kun mulla on ensimmäinen vatsassa eikä kenelläkään lähipiirissä ole kokemusta raskaudesta (omaa äitiä tietenkin lukuun ottamatta :LOL:)

Tässä vähän perustietoa musta ja vauvelista:

oma ikä 25v, la 27.1.12, rv tänään 24+5, synnytyssairaala TYKS, tyttö luultavasti tulossa (rakenneultrassa ei ollut merkkejä pojasta), esikoinen

Toivottavasti tossa oli kaikki!

Neuvolakäynneistä ootte hirveästi jutelleet, meillä mies on ollut yhtä lukuun ottamatta kaikissa mukana. Mun mielestä se on ollut hyvä juttu koska hänelläkin on usein paljon kysyttävää enk minä muista kaikkea aina kysyäkkään. Viimeksikin sovittiin, että tiedustellaan mitä mun kovalle selkäkivulle voisi tässä vaiheessa tehdä mutta olisin ihan varmasti unohtanut sen jos hän ei olisi muistanut ovelta lähtiessä vielä kysäistä. :whistle: Nyt on tukiliivi koekäytössä, saas nähdä miten auttaa...

Sokerirasitus mulla on edessä tasan viikon päästä, vähän jännää et kuinka huono olo siellä tulee kun ei saa syödä mitään aamulla : / Oon tottunu vetämään muro- tai puurokulhollisen naamaan heti kun nousen sängystä, joten pitää varmaan varata jotain pientä naposteltavaa mukaan heti kun pääsee sieltä. Kuulin mun kaverilta et sitä litkua voi verrata hiilihapottomaan cokikseen, joten ainakaan sen mukaan ei pitäis kauhean pahaa olla. Toisaalta ei tuo Sannuli88:n vertaus laimentamattomasta appelsiini mehukatistakaan kuullosta onneks niin ällöltä :p

Mukavaa iltaa kaikille!

PinkMinnie ja vauveli 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippati hei!

Pitkästä aikaa taas kirjottelen tänne puolelle, tulee kieltämättä käytyä useammin tuolla fb:n puolella. :ashamed:
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Pikkanen oli tosi vilkkaalla tuulella ja lempiasennossaan eli sivuilteen. Edelleenkään meidän Here ei tykkää että kuunnellaan kun eka yritti lähteä karkuun ja sit alko ihan älytön monotus et monitori pois... :D verenpaineet mulla vaan paranee mitä pitemmälle menen, tänään oli 132/69 ja on tasaseen laskenut joka käynnillä! :) hemppa oli 118 ja en vielä tartte rautaa kun hyvin pärjään ilman vaikka pikksen väysyttääkin... mut siitä mä syytän tätä saakelin syksyä. :headwall:
ensi viikolla olis kontrolli käynti ultrassa ja siellä sit tarkstetaan muutkin jutut ku ei terkka viittinyt sit laittaa lääkäriaikaa ku olis samalle viikolle mennyt.. mut kyllä mä odotan et pääsee vielä kerran näkemään pikkasen. :heart:
ja synnytysvalmennukseen tuli eilen kutsu ja sen jälkeen alkaa kuulema muut valmennukset. ja nyt vasta terkka sano sokerirasituksesta et kaipa sinnekn sit pitäis soitella ja varailla aikaa...
vaunuja ei olla vielä hankittu mutta mietitään ahkerasti et millaset olis kivat. kun kerta saadaan valita ihan mitkä vaan ja miehen vanhemmat maksaa, jipii!! :D
No tulipas kirjotettua pelkästään omaa napaa!! :LOL:

Jaksuja kaikille mammoille!

Vuokko ja Here 27+2
 
Pissiiko täällä (Turussa) jotenkin neukkapalvelut, kun synnytysvalmennuksesta ei ole ollut mitään mainintaa, hb mitataan vain kun itse pyydät (viimeksi tosiaan oli 109 -> rautakuuri -> nyt ei edes tarkistusmittausta), ei mitään juttua synnytyslaitokseen tutustumisesta tms. Ultra-ajan neukka lupasi aikanaan meille valmiiksi varata, mutta unohti ja jouduin itse hoitamaan asian sillä seurauksella, etten meinannut saada rakenneultraa sopiville viikoille..? Vai onko tämä ihan normaalia.. Ihmetyttää vaan kun täällä muiden neuvolakertomuksia lukee ja itsellä olisi tähän mennessä mitattu hb:kin vain kerran n. viikolla 15, ellen olisi itse halunnut väsymyksen takia puolen välin tienoilla mitata..
 
jjuuli, hieman samaa mäkin oon miettinyt kun ei meilläkään oo ollut mitään puhetta synnytysvalmennuksesta. Mulla on otettu hb vaan kerran, sillon ekan ultran yhteydessä kun tutkittiin sikiön kromosomipoikkeavuuttakin. Sen jälkeen ei oo mitään puhetta ollut uudesta näytteestä. Mun paras kaveri on kätilönä TYK:sissä ja hänen mukaan synnytyslaitoksen tutustumiskierroksia ei järjestetä enää, emme kyllä ymmärrä miksi koska hänen kokemusten mukaan se oli vaan positiivista että niille, jotka halus sinne tutustua etukäteen oli mahdollisuus siihen. Kela-neuvolassakaan ei opiskelija saati kätilö osannu neuvoa meitä kela-lappusten kanssa vaan iski ne kouraan ja jouduttiin ite ottamaan asioista selvää kelasta (jossa oliki sitten yllätyksesksi todella mukava täti joka auttoi kaiken kanssa!) : /
 
Hei,
PinkMinnie tervetuloa:)

Täällä pääkaupunkiseudulla ei sairaala-aika ole todellakaan mitään luksusta,varsinkin vielä jos sattuu olemaan täyteen ahdetussa huoneessa se ainut joka pystyy olemaan pitempään jalkeilla.Suututti ja kovasti esikoisen kohdalla kun sai hoitaa muidenkin palvelut.Aina oli vaihtovaatteet loppu ja sai metsästää niitä pitkin käytäviä oma vauva huutaen.Huonekohtainen suihku oli välillä karmeassa kunnossa ja sai pestä ensin toisten veret lattioilta.Yök!Mulla myös kävi usein niin kun olis vihdoinkin päässyt syömään niin ruuat oli jo poissa.Toisia huoneessa(leikkauspotilaat) kohdeltiin vallan mainiosti ja yhtenään kysyttiin vointia mutta minä sain selviytyä kaikesta yksin ja olin jo masentunut ennen synnytystä.Vieraita ramppasi yhtenään ja meteli huoneessa öisin kammottava.Jos joku ei kovaäänisesti kuorsannut niin sitten vauvat huusi vuorotellen lisäksi huoneessa oli nainen jolla kovat kivut ja joka valitti oloaan ääneen.Korvatulpista ei ollut hyötyä koska en ole niitä tottunut pitämään.Kakkosen kohdalla kerroin jo synnytyssalissa edellisen kokemuksen ja ihanaa sain perheosastolta kahden hengen huoneen itselle.Mahtavaa!Suosittelen todellakin perhehuonetta tai kahden hengen huonetta jos vain mahdollista.

Päänsärkypotilaille suosittelen panadol zappia niitä kannattaa ottaa kaksi kerralla.Kannattaa ainakin kokeilla koska päänsärky kaikkien muidenkin vaivojen lisäksi on kamalaa.

Mulla alhainen verenpaine hankaloittaa oloa.Nyt on äidiltä lainassa verenpainemittari mulla kun alimmat arvot olleet 53/101.Pyörryttää jatkuvasti.

Onko jollain kokemusta Emmaljungan Nitro citystä sisaristuimineen.Niitä kävin katsomassa ja olivat ketterän oloset mutta miten esim lumessa kulkevat?

Ja sitten vielä lopuksi asuntoasiaa.Meidän asuntotarjous hyväksyttiin joten kauppakirjat kirjotetaan ensi viikolla.Negatiivista asiassa on se että asunto ei ole vielä vapaa ja se vaatii ison remontin.Saa nähdä kumpi tulee ensin vauva vai muutto.Toivottavasti päästäis joulukuussa viimeistään muuttamaan että kerkeis asettumaan ennen vauvan tuloa.
mima73 ja poju 28+3
 
Ei kuulosta hääveiltä mima73:n sairaalakokemukset :(

Mulle kävi esikoisen kanssa siten, että kukaan ei kertonut mitään sairaalan tavoista. Pari päivää olin likaisissa vaatteissa ja verisissä lakanoissa ihmetellen miksei niitä vaihdeta. Sitten moitittii, että voisit vähän pitää parempaa huolta :O
Olin ihan ihmeissäni. Huonekaverilta sitten kyselin, että mistä löytyy ja mitä ja etsiskelin pitkin käytäviä. Ei ollut kivaa sekään.

Täällä ollut raskas päivä. Kuopus valvonut koko yön ja kummatkin pojat vähän kipeinä. Jotenkin heikko olokin ollut ja lounaan jälkeen mittasin sokerit ja ne olikin vaan 4,5 vaikka tunti sitten olin syönyt eli se selitti heikon olon. Kumma kun nuo arvot heittelee niin paljon.

Lattialta nouseminen alkaa olemaan hankalaa ja kahden pikkuisen pukeminen ahtaassa eteisessä monine ylös nousemisineen alkaa olla työlästä. Mitä tämä sitten onkaan taas 3 kk päästä :eek:

Tsemppiä kaikille ja iloista odotusta :)

Bassets 26+0
 
Anskutin joo, huomasin sit itekin ne vähennykset lopulta, et kyllähän ne toki tehdään myös niistä 2009 tuloista :) nyt siis jännään kovin, että miten niiden kanssa käy.
Koulultakin tuli ohjaajalta viestiä, että hyvin se menee ja ne jutut, jotka eilen tuntui niiiiiin isoilta niin on vaan pieni osa kokonaisuutta ja ei tarvitse kuin hiukan niitä soveltaa. Hiukan helpotti ahdistusta. Kun vielä saisi tuon lopputyön kasaan :D

Bassets mulle ei oo kukaan koskaan kertonut, että ne olis pitänyt ne lakanat vaihtaa ite, joten oon ollut sitten ihan suosiolla niissä verisissä lakanoissa... joo, vähän ällöä, mut kun ei vaan kiinnostanut lähteä etsimään jotain lakanoita jostain. Ja viimeksikin tosiaan olin sitten vain 2 yötä niin kyllä se siinä meni. Kotona sit ekana suihkuun.

mima73 onnea uudesta asunnosta :) noi remontit jne. on tavallaan kivoja, mut silti raskaita. Toivottavasti pääsette muuttamaan uuteen, remontoituun kotiin ennen vauvan syntymää!

Tervetuloa PinkMinnie! :)

tatomira 28+4 (joka nyt uppoutuu töihin ja sitten noiden koulutehtävien pariin)
 
Huomenta kaikille!

Neuvoloista ja miehen osallistumisesta on keskusteltu. Meillä mies on ollut mukana joka kerta, myös lääkärineuvolassa. Onhan hän minut nähnyt muutenkin, joten mitä turhaa alkaa häveliääksi - ja synnytyksessäkin tulee enempi esille kuin jossain sisätarkastuksessa :D. Mies on ollut itse asiassa hyvin tyytyväinen ja kokenut tarpeelliseksi itselleenkin lääkärineuvolassa käynnin. Ja toisaalta onpa sitten ollut aina kahdet korvat kuulemassa eikä tule minun kautta vaan asiat esille. Nää on näitä juttuja, jossa jokainen tekee niin kuin parhaalta tuntuu omassa perheessä eikä varmasti sitä oikeaa tapaa ole :)

Sokerirasituksessa kävin minäkin. Ja olen tosi huono ylipäänsä juomaan, mutta ei se ollut yhtään vaikea juttu! Oli pari desiä laimean cokiksen makuista juomaa, se menee helposti alas. Tuloksia en ole vielä saanut, ne katsotaan sitten puolentoista viikon päästä neuvolassa.

Mulle tuli eilen kela-päätös päivärahoista mikä oli ihan positiivinen ylläri ja www-sivujen mukaan paketti on tilattu. Sitä odotellaan, ihan hauska sitten kun pääsee tutkimaan paketin sisältöä tarkemmin. Tykkään maanläheisistä väreistä eli mulle paketin värimaailma menee ihan justiinsa :)

Muuten alkaa päähankinnat olla kasassa, tyylillä hitaasti hyvää tulee ja löytöjä tehden. Turvakaukalo tulee tilaajalahjana ja amme on vielä hankkimatta. Sängyn tuo joulupukki. Ja siinäpä ne sitten on, jotain pientä tarvitaan, mutta ne ehtii myöhemminkin.

Iloista torstaita!

Terkuin
Katapultti rv 26+2
 
Ikänaisten sarjaan siirtymisen kunniaksi sain lääkäriltä 3 viikkoa lisää saikkua. Kerkesinhän olla jo 2,5 päivää töissä :) Ehtii taas tekeen noita käsitöitä kotona :)

Kauan teillä meni noissa Kela papereissa? Mun paperit on lähteny pari viikkoo sitte mut mitään ei oo kuulunu.

Onneksi vaikka joutuis oleen äippälomaan asti saikulla, niin saa olla täydellä palkalla kun oon ollu samassa työpaikassa yli 5 vuotta.
 
Heips mammat!

Täällä kovasti odotellaan jo tammikuuta:) En malttas odottaa enää että nään tän pikkuisen vauvelin, mä en oo jotenkin osannu näistä raskausajoista kauheesti nauttia kun kummastakin on ollu järkyttävät pahoinvoinnit puoleenväliin saakka ja sit alkaakin jo kaikki muut vaivat:| Mulla on myös työmotivaatio aivan kadoksissa ja vielä pitäis jaksaa jokunen viikko. Mites on muiden työmotivaation laita?

Ootteko miettineet nimet jo valmiiks? Esikoiselle (poika) nimi saatiin helposti valittua kun mielestäni kivoja poikien nimiä on niin vähän, nyt kun on tyttö tulossa niin on jopa vähän valinnan vaikeutta:D Tosin moni kivoista tyttöjen nimistä on mielestäni liian yleisiä joten kyllä meilläkin pikkuhiljaa alkaa suosikkinimi muotoutua, katsotaan sitten näyttääkö vauva siltä, että kyseinen nimi hänelle sopii :)

Mites muiden vauvat liikkuu mahassa? Mua on nyt vähän huolettanu parina päivänä kun vauveli on ollu aika hiljanen, mutta muistelin että esikoisellakin oli masussa aktiivisia ja välillä tosi hiljasia päiviä, joten ehkä lienee normaalia?

Eipä muuta tällä erää, piti kirjottaa ja kommentoida vaikka mitä mutta raskausdementia iski:LOL: Noh, hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :)

Ellen ja tyttönen 28+2
 
Heissan!

Mahoton ku aika menee nopiaa, siis vastahan tääki "kalenteriviikko" alkoi ja nyt se on jo loppupuolella. :) Mut sit taas raskausviikot ei mee samaa tahtia mulla, ku viikko aina vaihtuu keskiviikkona ni se on vasta just vaihtunu. :)

Kelanpapereista sen verran että iha nolottaa myöntää mut ite en oo saanu ees vietyä niitä vielä, tuossa ne olkkarin lipaston päällä oottaa. :ashamed: ku ei oteta nyt äitiyspakkausta ni jotenki tuntuu et mikäpä kiire niillä on. mut pitäs mun oikeesti ryhdistäytyä tässä asiassa ja viedä ne.. jos vaikka huomenna veis tai nyt iltapäivällä. :)
Nimistä ei olla vielä ees hirveesti keskusteltu ja nyt se tuntuukin paljon vaikeammalta löytää sopiva nimi, entä esikoisen aikaan. jos joku nimi tulee päähän ni se jonku aikaa miellyttää mut kohta se tuntuuki et ei se nii hyvä ehkä olekaa! :| mut onhan tässä vielä aikaa, ni jospa se oikea nimi löytyy viimestää sit ku vauva on syntyny. :)

mut eipä muuta tällä kertaa! an-ri 25+1
 
Sartsa83
Terppa.

Kävin sitten pötkölleen viime la-ma sairaalassa. Sain supistuksia estävää lääkettä ja tulehdusarvoja seurailtiin kun olivat koholla. Syytä ei löydetty ja paikatki pysy kiinni ja kun estolääkkeet autto, mut kotiutettiin. Eilen oli kontrolliverikokeet ja tulehdusarvot oli onneks laskussa. Mut nyt pitää ottaa rauhassa...

Jotain hyvää jos ei aina jotain huonoa... saatiin esikoiselle vihdoista viimein PÄIVÄHOITOPAIKKA!!!!!! :heart: Poitsu aloittaa 24.10. läheisessä päivähoidossa. Nyt alko vaan mietityttää, kauankohan sitä iloa jatkuu, jos en su meidän kämppä jostain syystä heti meniskin kaupaks ja riippuu ostajasta kui nopeesti se tähän haluis, niin tulis kiire hommata uus. Saatiin kyllä pankista lainapäätös, et voidaan tehä tarjous heti kun oikea talo löytyy, mut semmoseenkin on kuitenkin tehdävä se kuntotarkastus, johka menee oma aikansa. Mut en nyt ala ressaamaan moista.

Sitten. Löyty oikeanlainen psykologi mulle. :heart: Ja selvis lopullinen syy mun "ongelmiin" käsitellä tätä äidin kuolemaa. Sain jo heti ens vkolle seuraavan ajan. :) Tuntuu hyvältä. :)

En oo ehtiny lueskella kaikkien kuulumisia kovin tarkkaan, pahottelut siitä.. josko tässä kun elämä tasaantuu, ois taas aikaa enempi. :)

Sartsa ja Pätkis 27+5 :heart:
 
Heissan!

Mä olen ollut nyt töissä jo melkein 2 kuukautta ja tuntuu, että aika hektistä on arki nykyisin. Teidän juttuja lueskelen aina silloin tällöin kun ehtii. Töissä on kyllä jaksanut tosi hyvin ja toivottavasti pystyy olemaan äitiyslomaan saakka.

Mulla todettiin rakenneultrassa etinen istukka, joka mulla oli edellisessä raskaudessakin. Viimeksi istukka nousi ylös vasta vk 34 ja mulla oli jatkuvasti pieniä vuotoja ja supistelua. Nyt ei mitään vastaavia vaivoja ole ollut ja eilen oli uä-kontrolli. Ja kaikki hyvin! Istukka oli noussut pois kohdunsuulta ihan reippaasti. Ja muksukin näytti olevan kunnossa, painoarvio oli 1250 g. Kohdunsuun tilanne katsottiin myös ultralla, joten mä jätän seuraavan lääkärineuvolan väliin, koska kaikki oli kunnossa kohdunsuun suhteen myös. Ens viikolla sitten neuvolaan kätilön luo normaalikäynnille. Nyt pitäisi olla meidän neuvolan vakkarikätilökin taas töissä. Toivottavasti, kun se on niin mukava :)

Ens viikolla pidetään syyslomaa ja lähdetään etelän lämpöön :) Ihanaa syksyä kaikille!

Carcas (,jolla on muuten takuulla tän porukan isoimman näköinen masu, jos tuplien odottajia ei lasketa=)) ja poju 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: inkalilla
Äippäetuuspäätöksistä

Tuli vaan mieleeni, et oottehan muistanu toimittaa KELAan raskauden kestosta todistuksen???
Meinaan et ite ku tein sähköisesti hakemuksen, meinasin unohtaa todistuksen toimittaa. Todistuksen sain 28.9. ja 30.9. tein hakemuksen. No kiikutin sen sit 6.10. KELAan ja päätökset oli tehty 7.10. Pakkauksen saapumisilmoitus kopsahti tänään postilaatikkoon. Tosin asun ite pienellä paikkakunnalla joten luulen, et hakemusten käsittelys ei senkään takii kestäny kauaa.

Ihanaa iltaa kaikille Ihanille Naisille =)

Inkalilla ja öttiäinen 25+? vai 26+?, en minä jaksa muistaa edes ku aika menee ihan siivillä :)
 
Iltaa kaikille!

Paljon tsemppiä ja jaksamista Sartsa83:lle, ja onnea esikoisen päivähoitopaikasta :flower: Ja ihana kuulla Carcas että sulla oli kaikki hyvin :)

Kelanpäätös tupsahti tänään postilaatikosta, ja nopeasti tulikin koska toimitn paperit Kelaan alle 10 päivää sitten! Oletin että Turussa kestäis käsittely pidempään mut ei näköjään :) Äitiyspakkaus tulee sit ilmotuksen mukaan 2 viikon päästä, mut tulispa sekin yhtä nopeasti :D

(.) Täällä oksennettiin taas aamulla :( Mulla oli alkuraskaudessa tosi paljon pahoinvointia mut se helpotti n. vk18 aikoihin, mut tänään oli taas ilmeisesti joku huono päivä. Sitä voi selittää se et olin eilen ihan ylivirkeä ja täynnä energiaa, joten pitihän sit seuraavana päivänä olla asiat toisin :/ Mut onneks vauveli ei ollu siitä moksiskaan, kova potkuharjoittelu alkoi heti kun menin hetkeksi pitkäkseni :heart:

Mukavaa iltaa kaikille mammoille jotka vielä valvoo!

PinkMinnie ja vauveli 24+6 (huomenna paukkuu!)
 
Heips! Osaako joku antaa jotain niksejä migreenin nujertamiseksi?
Mulla on tosi tosi harvakseen yleensä migreeniä, mutta nyt se on iskenyt päälle oikein kunnolla. Särky on melkoista ja oksenneltukin on :(

Toista päivää tässä tosin vasta kärsitään, mutta kuitenkin. Panadolista ei apua eikä kyllä oikein panacodistakaan. Särkyä tuo jälkimmäinen hiukan hillitsee, mutta oikeastaan vaan lisää pahoinvointia ja huimausta.

Bassets 26+2
 
jesh Kelapaperit tuli! Ja meni läpi 6kk tulot, mahtavaa!

Nimistä oli keskustelua, mä oon aina kirjoittanut ylös jos tulee joku kiva mieleen. Vanha suomalainen, ei niin huippusuosittu nimi hakusessa niinku kahdella edellisellä lapsella. Tässä tän hetkiset vaihtoehdot: Nooa, Luukas, Valtteri, Akseli, Eemeli, Tuomas, Joose.

Nyt kun oon ollu saikulla oon kattonu MTV Faktalta synnytyssairaala ohjelmaa ja siinä vauvoilla on jo heti syntyessä nimi valmiina. Tää on siis jenkkisarja. Ja musta on tosi hassua, että siellä on tosi monella suunnilleen koko suku synnytyksessä mukana. Huh... Mä ajattelin kyllä sanoo mun siskolle, että jos se haluu tulla mukaan, niin saa tulla. :)

TENS-laitekin saapui englannista. Hinnaksi tuli 74 eur kaksilla ylimääräisillä elektrodilapuilla postikuluineen

NEW Obi TENS Digital Maternity TENS Machine NEW

PinkMinnie tervetuloa :wave:
 
Sartsa83
Voi PinkMinnie tuota pahoinvointia. : / Harmittaa niin että joudut moista kokemaan. :(

Mulla on sokerit aivan päin honkia. Joudun siis nyt kotona mittaileen niitä aamupalaa ennen ja jälkeen ja pääruokaa ennen ja jälkeen ja varsinkin aamupalan ennen ja pääruoan jälkeen arvot on olleet aina yli sallitun arvon. Soitin tänään neuvolaan ja sovittiin kun niin paljon heitelly ja heidän taulukoiden mukaan tässä vaiheessa pitäs sit tehä musta lähete äitiyspolille, et kun mulla on sinne aika jo 25.10., et sinne asti mittailen noita ja sit kiikutan tulokset kahelta viikolta sinne ja katotaan mitä ne siellä tuumaa. Mitä todennäköisemmin alan siis rampata sairaalassa harva se viikko seurannassa... toki siinä on se ihana puoli että nään tän pikku masuasukkaiseni useammin ja saan kuulla painoarvioista. Yks minkä haluisin kans kysyä, niin onhan mahassa vielä tyttö vaiko onko jalkoväliin ilmestyny jotain... et tietäs valmistautua sit kaikella muullakin tapaa.. siis kun haluis kaikkee tyttömäistä härpäkettä ostaa, muttei oo uskaltanu. Niin ja tietysti ois hyvä sit asua siellä uudessa kodissakin ennen tämän syntymää.

Huomenna poksuis... jes! Taas yks viikko lähempänä täysaikasuutta ja pienempi pelko ennenaikasesta syntymisestä.

Sartsa ja Pätkis 27+6 :heart:
 
Suomessa on hyvin rajoitettu (onneksi) tuo ketä synnytykseen saa tulla. Täällä on ainakin se käytäntö että synnyttäjän lisäksi yksi tukihenkilö ja osastollekaan ei saa tulla kuin sisarukset ja isovanhemmat. Oikein ärsyttää tuo jenkkien meininki että koko suku on läsnä. Yks suomalainen kaveri miehensä kanssa valehteli että tapahtu niin nopeasti kun eivät halunneet miehen koko sukua sinne. En oikein ees ymmärrä miten ne sallii siellä sairaaloissa sen väkimäärän.
 
Bassets Mä oon ottanut päänsärkyyn vielä 2. kolmanneksella buranaa 600 tai 800 mg, niin johan on päänsärky helpottanut. Panadol auttaa vaan, jos on ihan lievää särkyä, mutta kovemmassa säryssä on ollu pakko ottaa buranaa. Viimeisellä kolmanneksella ei suositella tulehduskipulääkkeiden käyttöä enää, koska siitä voi olla ongelmia sikiölle (sikiöaikaiseen verenkiertoon).

PinkMinnie toivottavasti pahoinvointi oli vaan tilapäistä, ettei olis mikään mahatauti tulossa!

Sartsa Tsemppiä sulle, sulla tuntuu tulevan eteen kaikenlaista. :hug:Toivotaan, että supistelut on vähäksi aikaa ohi ja sokerit tasaantuu!

Lyydia76 Mulla on varmaan mennyt vähän ohi, mut miks oot saikulla? Muistelin, että sulla olis ollu kanssa jotain istukkaongelmaa? Kivoja nimiä olet miettinyt. Meillä mies pohtii innoissaan pojan nimiä, mulle ei oo vielä tullut mitään suosikkia. Tytön nimi kyllä olis, mutta viime ultrassa näytti edelleen pojalle :)

Mä täällä kotona nautiskelen omasta rauhasta, tulin just töistä. Mies töissä ja muksu nukkumassa. Poju melskaa masussa

Carcas 27+6
 

Yhteistyössä