~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Heips! Voiko liittyä mukaan? Pikkukakkosta odotan, viikkoja 8+6, ja LA 31.1. Olen 26v. typy tampereelta, eli TAAYS:issa olisi tämäkin tulokas tarkoitus ähkiä maailmaan. =) Ja tyttöolo, olen melko varma että pikkusisko Pepille on tulossa.:)
 
Ihania ultrakuvia ootte saanu :) mä oon vähän kade kun mä sain vaan pari jotain sellasta missä näkyy joku "mytty" :)

Nyt on kyl pelko persiissä kun huono olo on oikeestaan vallan loppunu, eilen oli illalla vähän jotain semmosta mut ei pahemmin. Vai jokohan sitä pitäis uskaltaa huokasta et se on nyt vaan ohi mun osalta? Ruoka ei edelleenkään maistu ja laivalta kun ostin karkkia niin ei nekään oikein uppoo.

Niin ja sellasta on pitäny jo jonkin aikaa sanoo että ne ketkä menee Tampereen keskusäitiysneuvolaan niin se on muuttanu B-rappuun, mulla ainakin oli neuvolakortissa toi vanha osote eli C-rappu.

 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa!

Olen ollut aika taka-alalla viime ajat, kun ollut ihan älytön väsymys ja huono-olo. Nyt alkaa onneks helpottamaan :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, niitä on ihana lukea ja varsinkin katsoa joidenkin ultrakuvia <3 Itselläni ois ens viikolla ultra-aika.. saas nähdä mitä tuonne piiperölle kuuluu <3 toivotaan että kaikki hyvin!

Kävin verikokeissa ja antamassa pissanäytteen seulontoja yms. varten niin eivät ottaneet ku yhden putkilon verta!? Ottikohan se nyt ihan tarpeeksi sit sitä... no ei sillä että mua olis hirveesti haitannu :)

Ajoissa jo kyselen, että meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen?? Itse taidan sen ottaa, ku meinasin säästää ne makuupussit niistä lapsille muistoksi ja tulee se meille muutenkin tarpeeseen kun olen aika paljon vaatteita jo laittanut eteenpäin, ku oltiin vähän kahden vaiheilla että tehdäänkö lisää lapsia vai ei.. ja olen kyllä iloinen että päätettiin tuolle tytölle sisarus yrittää tehdä :D

Joo, eipä mulla nyt muuta. Täytyy nyt yrittää hieman ahkerammin käydä täällä kommentoimassa.

Ikää mulla on 30v sen vois lisäillä listaan jos joku muistaa :)

nuhmuliini80 + piiperö 11+2 <3
 
värililja,


Voi Nijan, mitä kamalaa olet joutunut juhannuksena kokemaan. :O Ja samaa mietin kuin Mairakin, minusta ei olisi tuollaisen käytöksen jälkeen näkynyt kuin perävalot ja nekin tasan sen viimeisen kerran. Väkivalta ei ole hyväksyttävää KOSKAAN! Ja mä kuulun myös siihen uskontokuntaan, ettei alkoholi ole mikään selitys huonolle/väkivaltaiselle/muuten vaan täysidiootille käytökselle. Jos ei osaa ottaa kohtuudella ja vastata teoistaan, sitten voi varmaan olla juomatta. Sori, olen alkoholistin lapsi ja itsekin omat sekoiluni samanmoisilla geeneillä tehnyt, joten olen kohtuullisen fanaattinen tämän asian suhteen. Tsemppiä Nijanille ja niiiiiskuneidille jokatapauksessa! :hug:

Ihanaa, että Sartsa ja iimukka ovat saanut oikein kolmiuloitteista kuvaa np-ultrasta! :heart:

lilliputille myös onnittelut ultrakuulumisista! :heart: :heart: Ja Pirtsille myös! :heart:


Jäi varmaan jotain oleellista kommentoimatta.
Kauheeta kiirettä pitää, kun mies aloitti kesäloman ja sillähän on kilometrin pituinen lista asioista, joita on pakkopakkopakko saada tehtyä loman aikana. (Asutetaan tällaista vähän isompaa tilaa ja sen töistä lähinnä on siis kyse + kaikista tuikitärkeistä autonropaamisista yms.) :whistle: Ja minä yritän kieli vyön alla pysyä sen perässä. Mä olen yrittänyt saada väliin tungettua jotain mukavaakin tekemistä, joten lähdetään huomenillalla koko perhe ulos syömään. :p Ja mikäs se on lähtiessä, kun pahoinvointi on helpottanut!
Välillä vielä vähän tyrkkii ja ällöttää, mutta kaikki vanhat rakkaat ystävät ovat palanneet ruokalistalle (mm. kahvi, hiilihapolliset juomat, jäätelö, grillattu ruoka...).

Jaahas, nyt aloitti ensimmäinen hölöttäjä lastenhuoneessa. Ehdinpähän lukea kaikki jutut rauhassa päiväunien aikana. ;) Nyt ruuanlaittoon. Mukavaa viikkoa kaikille ja ultraan meneville extra-tsempit!



NS 12+0 poksista!
 
Pirtsi: Siis sulle annettiin ne insuliinit? mä jouduin ostamaan ne apteekista ja oli aika hyvän hintasta, koska ei saa sitä erityiskorvausta kun kyseessä on RD. Ihan niin kun sen olis itse aiheuttanu :/

Tänne ei mitään uutta, kamala olo ja väsy. Ulkona ihana ilma, mutta ei tää helle ainakaan helpota oloa.

tinzu83 & rv 10+0 (eipä olla vielä keksitty mitään nimeä masukille)
 
Neljän suora ja muut ketkä oli kans kommentoinu tota mun juhannusta. Varmaan täytyy nyt miettiä mikä on tärkeintä. Oikeessahan te ootte, ehkä parempi jättää suhde tähän. En kuitenkaan halua elää pelossa sit kun mies taas juo, että mitä se seuraavaks keksii. Huoraks haukkuminenkin oli jo liikaa. Eikä parisuhteessa IKINÄ pitäis joutua pelkään toista. Kuitenkin tässä vaiheessa on vielä paljon helpompi lähtee. Tai no lähtee ja lähtee, omassa kodissahan mä asun eikä asuta (onneks) yhdessä :)
Pakko kyllä päästä jonnekin jutteleen näitten asioitten suhteen. Onneks perjantaina on neuvolalääkäri.
 
Moikat kaikille ja terkkuja maailmalta! :)

Tervetuloa uusille! :flower:

Reissu ja juhannus ylipäätään meni aivan huikean hyvin :) Lennoilla oli aika karseeta kun maha sanoi ärrmurr, mutta muuten oli oikein hauskaa, rentoa ja leppoisaa. Eikä tarvinnu kattella kännisiä ihmisiä ympärillä :)

Nijanille ja niiiiiskuneidille sanon sen mitä muutkin. Känni ei oo mikään tekosyy ääliömäiselle käytökselle ja Nijanille sanon vielä erikseen, että pienikin käsirysy voi muuttu vielä potkuiksi ja iskuiksi. Aina voi uskoa ja toivoa, että ihminen muuttuu, mutta harvemmin siinä niin käy. Minä olin 20-vuotiaana suhteessa miehen kanssa, joka oli rakastava ja ihana selvinpäin, mutta pelottavin ihminen kännissä jonka tiedän. Lisäksi oma isäni oli aivan samalainen ja hänkään ei muuttunut vaikka kuinka yritimme rakastaa hänet paremmaksi. Tuosta parisuhteesta lähdin siinä vaiheessa, kun mies oli useita kertoja uhannut kaikenlaisella, pelotellut ja pitänyt vallassaan tällä, ja lopulta sitten löi vatsaan ja potkaisi selkään. Vaikka periaatteessa en tahdo puuttua ihmisten tekemiin valintoihin, niin tähän minulla on vain yksi neuvo: Lähde pois kun se on vielä mahdollista ilman että sinulle tai lapselle tapahtuu mitään.

(.) käytiin tänään lastentarvikekirppiksellä ja löydettiin ihania vaatteita :heart: ehkä vähän aikaista oli ostaa mitään kun ultrakin on vasta ens viikon maanantaina (kiitti muuten Nijan keskusäippäneuvolatiedosta :) meillä on ihan sika-aikaisin se neuvola ja oltais kuitenkin siellä palloiltu ihan hukassa), mutta oli sen väärti kun mies sitten kotona sanoi, että hänestä alkaa tuntua enemmän osalliselta ja todelliselta, kun on jotain reaalista vauvaan viittavaa asiaa ympärillä. Sit varailin tänään läjän labra-aikoja sokerirasitukseen ja verikokeeseen. Labraan ois matkaa joku 6 kilsaa ja meinasin mennä pyörällä, mutta valmistautumisohjeissa sanottiin, ettei sais rehkiä ennen testejä. Saapas nyt nähdä, että meenkö sit kuitenkin bussilla...

Me ajateltiin tehdä vaaville muistoksi sellainen kirja tästä odotusajasta. Vähän siihen tyyliin että mitä kaikkea tällä välin me ollaan tehty ja missä kaikkialla vaavi on kulkenu äitin tai äitin ja isän mukana. Tarvis vissiin ruveta kasaamaan kuvia ja muuta materiaalia, että voi syksyllä ruveta liimailemaan :D

Mut nyt tää ottais imurin kauniiseen käteen ja siivois nää neliöt. Muru lupas puistella matot ja mää luuttuan lattiat. Sit voidaankin löhötä ilta <3

Anskutin ja Syllikki 10+4 (Taavetti-alkio on vaihtunut Sikiö-Syllikkiin)
 
Tinzu83 Ei mullekaan sentään niitä koko ajalle ilmaiseksi annettu. Ilmaisin itseäni aiemmin siinä mielessä väärin :ashamed: Antoivat nyt yhden inskakynän mukaan ja sit reseptin jolla hakea lisää eli sama menettely ku viimeks. Mulla on viime raskaudesta yks kynä jäljellä, mut eipä noilla kahdella siltikään loppuun saakka selviä.. Ärsyttää ku joutuu sit kerralla ostamaan ne 5 kynää vaikka niitä ei tarttiskaan kaikkia - ja eivät tosiaan oo mitään halpoja :(

Neljän Suora Oikein mukavaa ulkona syömisreissua teille huomiselle! Se on kyllä ihanaa vaihtelua arjen keskelle :)

nuhmuliini kyselit äitiyspakkauksesta.. Me on ajateltu, et jos meille on poika tulossa niin otamme pakkauksen - mutta tyttövauvalle emme ota, sillä tytölle sopivia vaatteita meillä on kaapit täynnä :)

Olen viime aikoina ollut ihan ihmeissäni täällä sen suhteen, että mulla ei juurikaan tee karkkia mieli - ja varsinkaan suklaa ei uppoa yhtään!! mä oon edellisissä raskauksissa ollut ihan toivoton karkki- ja suklaaholisti :D mut nyt ei uppoa! Tää on ihan outoa mulle :LOL: ei sillä, että se olis jotenkin huono asia, mutta kunhan ihmettelen vaan :) sen sijaan pizzat ym. uppoais kyllä.. :ashamed: Voiskohan tuo jotenkin ennustella että masussa olisikin nyt poika.. ääh, 2 kk päästä kai sen saa tietää ku on rakenneultran vuoro ja jos siinä ultrassa ei näy niin käymme varmaan vielä yksityisellä ultrassa asian selvittämiseksi.. emme me kuitenkaan malta odottaa synnytykseen saakka :D

Pirtsi 12+5
 
Ömmm..Mulla on edelleen melko turpea olo ja syykin selvis kun katoin peiliin..



Mulla on ennestäänkin vähä laardia, mutta kyllä tuon laardin alla on jotain jo tapahtunut kun ei saa vedettyä tuota enää edes sisään.. :D
 
Sartsa83
Marisol heibat sinne! :) :wave:

Uih Maira mikä masu! :) Ja voih miten hoikka odottaja oot! Neljäs laps tulossa ja tuommonen kroppa. Kateeks käypi!

(.) Noh niin.. mulla siis kävi pien moka veriseulahommien kanssa ja sain tänään tulokset vasta. Elikäs...

Down-riski: 1:39000
Down-ikäristi: 1:1100
Niskaturvostus (joka näky jo ultrassa tietenki): 0,83
Niin ja toi hcg oli nyt 113795 ja esikoisesta se oli tässä vaiheessa 75000 :O Mut johtukohan siitä kun raskauduin niillä hormonihoidoilla esikoisesta ja tää on luomu???? Tiiä häntä. Mut kätilö sanoi et kaikki kunnossa, ei huolta mihinkään suuntaan. :) Rakenneultrassa sitten kiinnitetään huomiota enempi raajoihin. :) Ja "jalkoväliin" :D Voi tsiises miten sitä voi toivoakaan tyttöä! Noh, kyllähän siihen toiseen poikaankin sitten asennoituu omia aikojaan, mut niih.. ei maha tälle toiveelle mitää.

Sartsa ja Pötsi 12+3 :heart:
 
Sartsa83
Pirtsi eihän sitä tiiä, vaik poika siellä masussa oiskin. ;) Mulla oli eilen ihan hullu lihanhimo ja kun oltiin ystävillä kylässä ja ne kävi hakee kebabit.. tosin kana ranskalaisilla, niin mun oli ihan pakko saada kebab ranskalaisilla kun himoitsin sitä lihaa. :D Mut sit tänään ei taas liha houkutellu yhtään vaan kana yhdessä lohkoperunoiden ja tuoreen salaatin kanssa meni kuumille kiville. :) Mmmmm.. salaattia. ;) :D Mä kyllä tykkään suklaasta.. olin ihan ison O:n partaalla tänään kun maistoin jotain uutuus tupla-keksiä.. vähän niinku nää entiset fasupalat, mut tuplaa.. aijaijai... hihhih.. mä en näistä osaa sanoo mitää. Sormustestin mukaa ois tyttö, mut en mä siihenkää uskalla uskoo.
 
Sartsa Voi kylläpä kuulostaaki tutulta toi että yhtenä päivänä himoitsee yhtä ruokaa, joka ei sitten seuraavana päivänä uppoa millään :D Mäkin siis normaalisti tykkään suklaasta ihan hulluna, mutta nykyään hyvä jos pari palaa saa alas menemään.. normi karkit uppoaa paremmin.. heh, niinku tuo tosiaan jotain haittais vaikken söis niitä yhtään :)

Mä oon kade teile, jotka saatte tietää noi down-riskiluvut ihan tarkkaan. Täällä on tapana ilmoittaa vain että tulos on normaali tai sitten ne soittavat ja kertovat tarkemmin tilanteesta ja tarjoavat tarkempia tutkimuksia. Edellisten raskauksien riskiluvut sain bongattua mun papereista yhden äippäpolireissun yhteydessä :) Eihän noilla luvuilla toki niin suurta merkitystä ole mutta onhan ne sellaisia "nice to know"-juttuja vaikka ois saanutkin tietää luvun olevan normaali :)

Olipa muuten jotenkin noloa käydä eilen äippäpolilla siinä np-ultrassa. Siellä tuntui osa kätilöistä/henkilökunnasta tuntevan mut samantien. Onnittelemassa kävivät sun muuta :D Mä oon molemmissa edellisissä raskauksissa rampannu siellä ihan kiitettävään tahtiin että ei kai se ihme ookaan että jo muistavat mut... mut silti tuntui jotenki nololta "mä täällä taas..

Tänään ois mun ja tuon kuopuksen 8kk lääkärineuvolat. Kätevästi peräkkäin niin ei tartte jatkuvasti tuolla neuvolassa rampata.

Pirtsi 12+6
 
Sartsa83
Pirtsi meillä oli kans pojan kanssa neuvolat viimeks samaan aikaan. Ja niin neuvolatäti vähän suunnitteli, et jos mahdollista niin ois sit pojan 1v neuvola ja mullakin sitten sillon taas yks neuvola.. hän sano, et nyt kun ns. resursseja on, niin joka kuukaus saan käydä. :)

Hih, joo tosiaan nää mieliteot vaihtelee. Ei mullakaa nyt liiemmin karkkia tee mieli. Suklaata välillä himoitten, mutten siis sitäkään oo ite ostanu. Syöny oon jos jossain ollu, kahvin kanssa. Et en tiiä.. yhyyyyy jos tää omalta kohdalta tarkottaaki poikaa.

Joo siis kun toi Suomen terveystalo on yksityinen ja siellä on pelit ja vehkeet viimesen päälle ja kun vaan käy siinä veriseula-verikokeessa niin saa kyllä tietää hyvin tarkkaan noi luvut. Ja kyllähän ne kiva on tietääkin, vaikkei ne tosiaan olekaan mitkään ihan pakko -juttuja. :)

Heh, uskon että oli semmonen olo "hei minä täällä taas", mut musta toi on mukavaa että tuolleen muistetaan. Tulee hyvä mieli, ettei ne vaan käsittele potilaitaan "toi tosta ja sit seuraava", vaan ne paneutuu jokaiseen niin, että sitten ainakin osa jää mieleen ja toki tietysti sillä on merkitystä jos siellä paljon joutuu käymään.

(.) Mä ootan aika innoissani huomista. Pyydetään mun tosi hyvää ystävää yhdeksi kummiksi ja ajattelin jos hän ois sit ns. "sylikummi". Hänellä muutenkin on nyt vaikeaa kun täti kuoli hiljattain ja he ovat käytännössä äitinsä kanssa kahden kun muu suku on niin niljakasta sakkia, etteivät halua pitää heihin mitään yhteyttä. :( Hän sanoi viimeksi mulle puhelimessa että kaverit on hänelle kuin suku.. päätin jo aikapäiviä sitten pyytää häntä kummiksi, mutta nyt tuli oikein ahaa elämäys, että tämä jos mikä saa hänet varmasti iloiseksi ja tuntemaan että hän kuuluu jonnekin. :) Sitten miehen veljee pyydetään myös yhdeksi kummiksi, joka pääsee ripille nyt elokuussa, mutta koska hän on semmonen kohnottaja ja levoton sielu, niin hän saa olla ns. "ylimääränen kummi". Mies sano, et kun ei sillä jätkällä tunnu olevan järkeä päässään, niin parempi antaa semmonen tehtävä, joka ei sitten edellytä välttämättä mitään suurempaa. Mutta että hänelle tulee olo kuitenkin että hänet halutaan kummiksi ja se on hänelle kunniatehtävä. Justiin nimittäin puol vuotta sitten valitti kun haluis jonkun kummiksi mutta kukaan ei ole vielä pyytäny. Nyt sitten taitaa päästä kahden lapsen kummiksi kerralla kun miehen toinen veli vissiin ottaa kans kummiksi ja me sitten kans. Tänään vissiin kerrotaan aikeistamme hänelle. Sit ei olla vielä varmoja pyydetäänkö yksi ystäväpariskunta jonka perheen kanssa lähdetään ensi viikolla Rovaniemelle. Jos pyydetään, niin tehdään se varmaan samalla siellä. :)

Sartsa ja Pötsi 11+4 :heart:
 
Sartsa Ei nyt kuitenkaan liiotella, mulla sen enempää lapsia ole ennestään kuin sullakaan! :D

Ei mut toi pakki on aika häiritsevä, on siinä edelleen osa turvotusta mut huomasin et mahamakkara on muuttanut muotoaan selvästi ja kyllä se massu vaan pukkaa näkyviin kovasti...Mutta niin se hyppäs esiin aikaisin tuosta esikoisestakin, joten ei yllätä.. :)
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Taas mennyt monta päivää kirjoittelematta, jotenki muka ollut niin paljon hommaa.. :D

Tervetuloa uusille, ja halaus etenkin Nijanille!! :hug: Kuten moni muukin on sanonut, mieti tarkkaan mitä haluat. Nyt on kuitenkin vielä helppo lähteä tuosta suhteesta. Jaksamista! :heart:

Meidän juhannus meni rauhallisesti. vietimme lasten kanssa aikaa ja kävimme lauantaina PowerParkissa. Mies taisi juoda koko juhannuksen aikana 2 olutta ja pari lasia viiniä. Meillä onkin ollut keskustelua alkoholin käytöstä. Miehellä on aika roimasti ylipainoa, ja esimerkiksi nuo oluethan aika tehokkaasti tuota painoa kerryttävät, eivätkä ainakaan auta siihen painonpudotukseen. Ja nyt juomattomuus on helpompaa, kun minäkään en mitään käytä :)

Jaksamisestakin täällä on puhuttu. Minua on siunattu niin ihanalla miehellä, että me olemme lasten hoidossa käytännössä tasavertaisia. Jos olen joskus väsynyt tai esimerkiksi kouluhommia on paljon, mies sattaa ottaa lapset ja lähteä omaan mummolaansa viikonlopuksi. Toisinaan taas mies on pari viikkoa auttamassa isäänsä työhommissa, ja silloin minä olen lasten kanssa yksin kotona. Etenkin silloin, kun kakkonen oli ihan pieni, alle 6kk, ja esikoinen sitten alle 3v, nuo pitkät yksinolot lasten kanssa tuntuivat raskailta. Olenkin miettinyt, kärsinkö tuolloin jonkinlaisesta synnytyksen jälkeisestä väsymyksestä (masennuksesta en ehkä puhuisi). Onneksi noita aikoja ei enää hirveästi edes muista, mutta silloin tuntui, että rakkaus kakkoseen syttyi kunnolla vasta, kun kakkonen oli vuoden ja siitä eteenpäin. Tietenkin hoidin häntä parhaalla osaamallani tavalla jne. mutta jotenkin tuntui paljon raskaammalta kuin esikoisen kanssa. Ehkä kakkonen oli myös sillä tavalla vaativampi, että hän oli pitkään minun perääni ja minusta riippuvainen ihan eri tavalla kuin esikoinen, jolle isi kelpasi jo hyvin pienestä pitäen ihan yhtä hyvin kuin äitikin. Luulen, että nuo erot johtuivat paljon myös siitä, että esikoista imetin vain 4kk, kakkosta 8kk, joten kakkonen oli ihan oikeastikin enemmän riippuvainne minusta kuin esikoinen. Nyt kuitenkin haluaisin imettää niin pitkään kuin mahdollista (no, niin tunsin tekeväni edellisilläkin kerroilla), joten hiukan jännittää millaisia tunteita tämä kolmonen sitten tuo mukanaan.

Mutta nyt lähden herättämään lastenhoitajaa, jotta pääsen lähtemään kirjastolle gradua puurtamaan. Miehen serkku hoitaa lapsia muutaman tunnin päivässä, jotta itse saan tosiaan gradua eteenpäin ja mies käytyä töissä. :)

Taas hirveästi omaa napaa, anteeksi..:ashamed:

Pinuski 10+3?
 
Heippa kaikille!

Olen taas taustaillut jokusen aikaa, mutta nyt on jotain kerrottavaakin, joten päätin kirjoittaa :D

Np- ultrassa käytiin siis maanantaina ja siellähän se pikkuinen rakas (1kpl huh) köllötteli (tai pikemminkin touhusi minkä ehti :heart:) Kädet ja jalat vispasi koko ajan ja hienosti availi suutakin jo. MLM päivittäisitkö minulle lasketuksi ajaksi 3.1, suuri kiitos jo etukäteen! Eli muutamalla päivällä siirtyi tuo aika, muttei onneksi ollut niin pitkällä, mitä jo jossakin välissä epäilin. Nyt olen tuntenut jo liikkeitäkin ihan selvästi, miten te muut?

Sartsa ihana ultrakuva ja Mairalla ihana massu =) Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla alkaa olla tuo maha jo sitä luokkaa, et tätikin jo huomasin raskauden, vaikka päällä oli tosi löysä paita. No eipähän tarvi jokaiselle erikseen kertoa, kun huomaavat jo itse. Jaksamisesta olitte keskustelleet. Itselläni oli kakkosen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus, joka osaksi alkoi varmaan siitä, että olin niin paljon yksin lasten kanssa. Esikoinen oli jonkin verran mustasukkainen vauvasta ja vauvalla koliikki, joka valvotti käytännöllisesti katsoen ensimmäiset kolme kuukautta. Yöt meni muutaman tunnin unilla ja elin päivät kuin sumussa. Mies oli siis töiden vuoksi paljon pois kotoa ja sukulaiset asuvat muualla. Tämän raskauden kohdalla osataan varautua jo paremmin ja toivotaan, ettei masennus uusisi. Oma äiti ottaa mahdollisuuksien mukaan lomaa töistä, jos mies ei pysty olemaan apuna. Lisäksi on mahdollista saada kotiin esimerkiksi perhetyöntekijä.

Mutta nyt on pakko lähteä pienelle lenkille, kun ulkonakin on niin nätti ilma. Aurinkoista viikkoa vaan kaikille!

Amom 13+1
 
Täällä on muutama kyynel vuodatettu kun oon lukenu teidän kommentteja tähän mun tilanteeseen. Kiitos tuesta!
Sitä tosiaan oon miettiny et jos se pysty hakkaan kaverinsakin vaan sen takia kun sitä alko ärsyttään niin mitä se pystyy mulle vielä tekeen. Kerran ei se edes tajua siinä vaiheessa mitään. Kyllä mulle oma ja varsinkin lapsen hyvinvointi on tärkeintä. Viimekshän se uhkaili itsemurhalla ja plaa plaa mitä kaikkee se kirjotteli mulle kun oltiin erottu ekan kerran ja sanoin ettei tartte olla missään tekemisis. Siinä vaiheessa tunsin syyllisyyttä. Mutta ehkä sen tarkotus olikin just saada mut tunteen niin.

Sitä vielä mietin et kuin hyvin teijän vauvelit liikku siellä np-ultrassa. Kun mulle merkittiin vaan yks +
En sit tiedä nukkuko se vaan niin sikeesti vai oliko se vaan yhtä laiska kun äitinsä :D

Kummeista sen verran että joku oli jo ainakin valinnu... Mun siskohan odottaa et se pääsis kummiks, mutta en halua päättää vielä mitään. Onko tapana pyytää ennen ristiäisiä tai vauvan syntymää kummeja kummeiks? Kun oon ite sitä vähän miettiny että jos vasta ristiäisissä tai vähän ennen pyytäis. Kattoo ensin kuin hyvin ne on mukana heti vauvan synnyttyä :)

Ääh, tää tarttuu nyt moppiin ja alkaa peseen lattioita. Jos sais vähän muuta ajateltavaa.

Nijan 11+6
 
Huh huh mikä juhannus takana. Normi verta, kyyneleitä ja tappeluita juhannus siis vietetty. Mies oli niin sekasin ettei se edes tajunnu käyneensä muhun käsiks ja sit se jossain vaiheessa alkuiltaa katos hyttiin yhen sen naispuolisen kaverin kaa...yllätin ne sit siellä halailemassa. Olihan ne muutaman kerran muutenkin kadoksissa. Sanoin äijälle et kerran vielä käy muhun käsiks niin sit se ei kuulekaan musta enää mitään. Tosin se kertakin olis jo riittäny tai se toinen kerta ihan hyväks syyks ottaa ja lähtee nyt jo. Niin ja ettei tuu väärinkäsityksiä se veri ei liittyny muhun vaan miesten väliseen tappeluun. Mulla on vaan mustelma muistona.

Oli ihan pakko tarkistaa kotona sit et oliko pikkunen vielä hengissä :ashamed: sen verran kyllä sain kestää ja kerran meinas paniikkikohtaus iskee.

Mun huono olo on muuten helpottanu :) enää ei oo kun sillon tällön, ehkä se nyt alkaa sittenkin helpottaan.

Siihen masennukseen vielä palatakseni niin oon miettiny sitä että miten ihmeessä mä jaksan jos se tulee synnytyksen jälkeen. Nyt sillä ei oo mitään väliä kun ei tartte kun ittestä huolehtia tai lähinnä olla huolehtimatta. Ihmiset joilla ei oo masennusta ollu ei voi tietää kuin vaikeeta sen kanssa on elää, ei jaksa mitään, ei huvita mikään ja mistään ei saa iloo. Täytyy vaan toivoo että saa tukee ja apua heti sillon kun sitä tarvii.


Nijan ja "Aarre" 11+4
Nijan, toivon että pidät huolen, ettei miehesi enää käy sinuun käsiksi.... oon seurannu henkistä ja fyysistä perheväkivaltaa 16 vuotta ihan vierestä....

Toi on niiiin taivahan tosi, että joka ei oo kokenu oikeesta masennusta koskaan, turha ees aatella että se ymmärtäis millaista se on. En itekkää tienny OIKEESTI millaista se on, ennen kuin koin. Ihan jotain hirveetä.

Voimia hirmusti sulle!

iimukka ja villahousu 13+0 poks
 
Onnea jälleen nt-ultrakuulumisista! :heart:

Maira Hmm, pitäisköhän munkin yrittää kuunnella niitä sydänääniä vähän ylempää… :confused: Aika isoa aluetta mä oon kyllä käynyt dopplerin kanssa läpi, mutta jos laajentais vielä entisestään. Tuo sun mahas on kyllä ihana :heart:

Marisol Tervetuloa! :flower:

Nijan Kiitos vinkistä ton keskusäitiysneuvolan suhteen! Ja tosiaan, tsemppiä kovasti sulle. Kyllä mä oon myös sitä mieltä, että nyt kannattaa laittaa loppu tuolle suhteelle. Mun mielestä on täysin anteeksiantamatonta kajotaan kehenkään, saati sitten odottavaan äitiin!

Äitiyspakkaus otetaan ihan ehdottomasti, etenkin koska on esikoinen tulossa. Muutenkin mä oon ihan äitiyspakkausfani, musta ne vaatteet on yleensä aina aivan ihania :)

Kummeista oli myös puhetta. Me ei olla vielä oikein mietitty asiaa vakavasti, mutta vähän oon pohdiskellut eri vaihtoehtoja. Luultavasti ainakin miehen pikkusiskoa pyydetään ja ehkä meidän yhteistä miespuolista ystävää. Saas nähdä. Pyydetään kummeja varmaankin ihan raskauden loppusuoralla tai juuri lapsen synnyttyä.

(.) Täällä piti taas käydä pönttöä halailemassa, jes! Ei tullut oksu taaskaan, vaikka lähellä kävikin. Mut kauhea pahoinvoinnin aalto hyökkäsi päälle, kun tulin koirien kanssa ulkoa. Olin jo vähän ehtinyt miettiä tuota, kun olo on kohentunut huomattavasti, että onko jotain vialla. Kummasti helpotti taas tuo yökkimiskohtaus :D

Jomi & Samu-Sirkka 10+3
 
^Kaikista parhaiten mä olen ne löytänyt pitämällä doppleria aina jonkun aikaa paikallaan, se vauva liikkuu kuitenkin koko ajan joten saattaa pyörähtää vahingossa anturin alle kun itse laite on paikallaan.. :)
 
Nijanille lähettelen edelleen tsemppihalauksia kurjaan tilanteeseen. :hug:
Meillä np-ultrassa sikiö liikkui osittain melko paljon ja osittain nukkui, muttei meillä kyllä toisaalta noissa seulontaultrissa edes tehdä mitään merkintöjä äitiyskorttiin (ellei LA muutu).

Anteeks nyt vaan Maira, mutta minä en sitä laardia näe kyllä missään. ;) Masu sen sijaan on vallan ihana! :heart:

Hih, mua rupes huvittamaan tuo Pirtsin tunnettavuus äippäpolilla. :D Tuskin kuitenkaan mistään negatiivisesta on kyse, kun kerran henkilökunta tuli iloisesti onnittelemaan. Ehkä moinen tunnettavuus on vaan hyvästä, ei tarvii joka kerta alkaa selitellä historiaansa synnyinpaikasta lähtien. ;)

Amom, onnea ultranäkymistä! :heart:

Liikkeistä en ole kehdannut kenellekään ääneen sanoa, mutta väittäisin jotain satunnaisia mulinoita tuntevani. Muistelisin kolmosesta tunteneeni ensimmäisen kerran joskus viikolla 14 ja sen jälkeen liikkeet nopeasti hävisikin eikä vielä rakenneultraan mennessä kauheasti tuntuneet. Syykin tähän selvisi, sillä istukka oli kohdun kasvaessa siirtynyt eteen eli peitti sen osan, mistä liikkeet yleensä parhaiten tuntuu. Jotenkin aika kova usko nytkin on siihen, että ne muutama tuntemani kuplan tunne on liikettä... Tuplista eli esikoisistani tunsin liikkeet selvästi viikolla 18.

Kummit meillä on pyydetty aina vasta lapsen syntymän jälkeen. Mä olen niin taikauskoinen, etten haluaisi mitään tuollaista etukäteen sopia, jos vaikka jotain tapahtuukin... :ashamed: Nyt meillä alkaa olemaan selkeät kummiehdokkaat loppu, mutta eiköhän ystäväpiiristä vielä niin läheisiä ihmisiä löydy, joille voi kummipyynnön esittää. =)


NS 12+1
 
Luojan kiitos täällä on muitakin "vainoharhaisia", mä voisin nimittäin vaikka vannoa et tunsin eilen liikkeitä.. :D Esikoisesta tuntu ihan selvät liikkeet jo rv15 vaikka istukka oli edessä..Mä olen pitänyt itteeni jo ihan lataamo valmiina, mut kai se sitten on mahdollista.. :D

Kummit meillä kysyttiin esikoisen tapauksessa jo ennen syntymää ja on meillä nytkin kummiehdokkaat tiedossa joten jossain kohtaa +20 viikoilla varmaan aletaan asiasta puhumaan.. :)

Amom onnea ultrakuulumisista! :heart:

Voi luoja mua on tänää oksettanu.. :x Kahvi tökkii ja jotenkin muutenkin on ihan öllö olo, yrjöömään ei oo kuitenkaan onneks vielä tarttenu alkaa..Mut kaikki sympatiat taas pahoinvoiville! :hug:

Mutta joo, kai mä lakkaan häiriköimästä, ollaan oltu koko päivä nyt sisällä niin eipä tässä oo taas saanu juuri mitää aikaseks kun on vaan surffaillu netissä poika kainalossa.. :D

Oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille!

Maira ja kirppu 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Uskaltaiskohan tänne varovasti tulla mukaan:)Meille on tulossa kuudes lapsi ja laskettuaika on 11.1 :)Paljon olen lueskellut teidän juttuja,nyt rohkasin mieleni ja ajattelin jotain oikein kirjottaaki.Mä olen 27v ja vanhin tyttö on 11v,sitten seuraava tyttö täyttää pian 9v,poika on 7v, tyttö 5v ja kuopus sitten 2v tyttö..eli menoa ja vilskettä löytyy tästä talosta:)!Meillä ei vielä kukaan tiedä uudesta tulokkaasta ja täälä vähän kerätään voimia taas kommenteihin mitä tullaan varmastikki kuulemaan,huh huh..:/
Tänään tosiaan oli ultra,rauhallisesti siellä pikkanen otti,mut kyl muutama hyppy nähtiin ku vähän heräteltiin,just meinasin kans kysyä et kuinka vilkkaasti muilla liikuttiin?
NIJANillako taisi pikkanen kans olla nukkumassa:))!mut oli kyl ihana kurkistaa vähän toista!!
Pahoinvointi täälä ajottuu aina iltaan,het ku kello lyö puol 8 sit ollaan aika lähellä pahoinvoinnin alkamista,oksentaa ei tarvi mut yökkäillä saa ja etova olo on tosi voimakas,ehkä hitusen hellittäny nyt..
On kyl niin mukava lukea mitä muille samassa tilanteessa oleville kuuluu:D

hemuliina ja pikkanen 12+0
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista!!

Kirjoitan taas lyhyesti:ashamed:On ollu taas niin etova olo, että ei pysty kaikkea lukemaan..

Dopplerilla oon saanut parhaiten äänet kuuluviin siten, että aloittaa kuuntelemisen vasemmalta sivulta, ihan tosta luun kohdalta ja tosi hitaasti siirrän sitä ylemmäs ja sitten oikeelle ja oikeelle alas. Samalla myös painan jonkun verran. Ja jos ei kuuluu niin samaa rataa ja sivuille kannattaa pysähtyä, saattaa tosiaan ihan yhtä äkkiä alkaa kuulumaan;)Mahan päältä tai keskeltä en ole saanut vielä kertaakaan kuulumaan.. Ja yks ilta en löytänyt ääniä mistään, heräsin seuraavana aamuna aikasin ja aloin heti etsiä niin löyty samantien taas sivusta :D Eli oisko pieni ollu sillon illalla jossain ihan tuolla takana, siis selän lähellä niin ei kuulunut, tai sitten ne kuuluu vaan sillon kun se liikkuu..

Äitiyspakkausta emme taida ottaa. Tytön äitiyspakkauksesta on tavaraa jäljellä ja kaverin pakkauksesta saan varmasti paljon kun ne jää pieneksi. Tuo pakkauksen toppapukukin kun on aivan liian iso :D Haluaisin tosi paljon tuon pakkauksen, mutta kun ei ole mitään järkeä ottaa sitä kun on jo ne tavarat, toki vanhemman malliset :D

tinker_ rv11+3
 
Hellou mammat pitkästä aikaa!

Muutto takana ja voimat sen myötä hyytyneet. Viime viikonloppuna siivosin vanhaa asuntoa kahtena päivänä. Sen jälkeen olikin sitten nipistelyä kohdussa monen päivän ajan. Nyt jo helpottanut. Iltaisin olen ollut aivan kuolleen väsynyt ja pahoinvointi oli eilen illalla kammottava, vaikka sen pitäisi kai jo helpottaa.

Tänään oli np-ultra. Vaavi siellä köllötteli ja kätilö selosti tarkasti mikä osa on missäkin. Pituutta oli 6 cm ja turvotusta 0,83. Vasta matkalla ultraan päätin, että voihan sen turvotuksen kuitenkin kuulla, vaikka se ei meidän tapauksessa vaikuta suuntaan tai toiseen, koska ajattelemme, että jokaiselle tulee sellainen vauva kuin on tarkoitettu eikä sitä sen enempää tarvitse miettiä. Oli kuitenkin kiva kuulla turvotuksen määrä.

Äitiyspakkausta emme halua ottaa, koska se ei minään vuonna näytä olevan mieleinen. Rahan käytämme vaunuihin. Äitiyspakkauksesta voi ottaa mallia, että mitä pitää hankkia ja esim. huutiksesta saa hienoja ja uudenkarheita vaatteita ja tarvikkeita todella edukkaasti. Eipähän tule sitten läjää ei-haluttuja vaatteita. Kestoilusta en ymmärrä mitään enkä ehkä haluakaan ymmärtää, se kun teettää vain lisää hommia ;)

Nyt kun vaavin olemassaolo on todistettu ultrankin avulla, niin kohtapuoliin voi aloittaa kutomisen :) Oranssia, keltaista, vihreää ja ehkä punaistakin lankaa voi ainakin käyttää, koska käyvät molemmille :)

Nijanille voimia päätöksiin. Kannattaa tosiaan suojella itseään ja lastaan jos mies ei kerran sitä tee. Ikävää kaiken kaikkiaan.

12 + 1

Mulle voi muuten muuttaa aavistuksen verran laskettua aikaa. Eli nyt se olisi 12.1.12 :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä