Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei! Täällä yksi odottaja lisää. vko 12 menossa. :) Tämä on ensimmäiseni, todella toivottu ja kauan yritetty pienokainen. Toivottavasti pysyy matkassa mukana. Onko täällä muita joulu/tammikuun odottajia Jyväskylästä? Olisi kiva tapailla muita raskaana olevia. Itselläni la. 28.12.2010 voi olla että ajoittuu kuitenkin tammikuun alkuun.

Kiva kuulla muiden kuulumisia ja ajatuksia:)

Itse mietin, mitä tekisin. Eli eilen illalla syömisen jälkeen alkoi kauheat polttavat kivut koko vatsassa. Makasin sängyllä pystymättä liikkumaan mihinkään suuntaan. Nämä jatkuivat ehkä noin 20 min, jonka jälkeen kipu oli poissa. Särkylääkettä en uskaltanut ottaa, kun en oikein tiennyt, onko se suotavaakaan. Mutta onneksi kivut hävisivät. Illalla vatsa oli vähän hellä ja tänään ihan normaali.
Voiko tämä olla "normaalia" raskausvaivaa vai onkohan syytä mennä lääkäriin ja mahdollisesti varata aika ultraan varmistuakseen, että kaikki on varmasti ok? Eka neuvola olisi vasta perjantaina ja siellä tuskin saadaan tähän varmuutta. Vai voidaanko siellä jotenkin kuunnella sydänääniä?
Tänään on pahoinvointia ollut melkein koko päivän, mutta tällaistahan on ollut kyllä aiemminkin.
Liikaa kun lueskelee täällä netissä keskenmenoja ja muita tarinoita, niin alkaa itseäkin pelottaa, että onko kaikki ok. Vuotoa ei ole ollut, mutta silti..

Tää aamu on taas ollu kauheempi. Niin ällö olo.. Äsken iski myös kauhea kipu koko vatsaan ja sen jälkeen vasemman puoleiseen lonkkaan. Molemmissa kivut tuntuivat onneksi vain minuutin pari, joten ei taida kannattaa huolestua? Tunnen itseni niin raihnaiseksi, normaalisti liikun n. 7h/vko, viime viikolla en pystynyt yksinkertaisesti tekemään mitään muuta kuin makaamaan. Koko ajan pitää syödä jotain, jos ei syö, niin alkaa pistään mahaan. Mut sit kuitenkin, kaikki ruoka kuvottaa... On tää helppoo :D Onneksi pystyn olemaan rauhassa kotona työni puolesta ym. Luultavasti muussa tilanteessa sitä olisi vielä pahoinvoivampi ja tulisi myös ylös saakka.

Minun neuvolani on vasta viikon päästä keskiviikkona. Olen kuullut, että ekalla neuvolakäynnillä kuunnellaan sydänääniä, mutta ne eivät välttämättä vielä kuulu, jos pikkuinen on kovin syvällä tms. Ja muutenkin sydänäänet kait varmiten kuuluvat neuvolan laitteilla vasta n. vko:lla 10.

Mieheni kävi ostamassa minulle pahoinvointirannekkeet, mutta itse en ole niistä merkittävää hyötyä saanut irti. Onko joku kokeillut inkivääriteetä tms? Tai mikä voisi ehkä helpottaa tätä kuvotusta, vai yksinkertaisesti vain aika?

joku kysyi vatsan toiminnasta, on se täälläkin muuttunut :D koskaan ennen en ole kärsinyt ummetuksesta, mutta nyt koko tämä raskausaika on ollut sitä.
ja mitä noihin kipuihin tulee niin eikös tuollaiset ohimenevät kivut ilman vuotoja ole ihan normaaleja. ?
mulla on muutaman kerran sattunut mahaan tosi kovaa noin 5min ajan, ja mennyt ohi. siihen ei ole kuulunut vuotoja... ja mulla ainakin kaikki ok toistaiseksi. <- minä pieni pessimisti.... :D kokoajan pitää olla VÄHÄN varuillaan, josko uskaltaisi luottaa enemmän kun massu alkaa kasvaa.

olo on täällä ollut muuten ihan kiva mutta nyt väsymys alkanut taas lisääntyä, kuin myös etominen. vielä ei ole oksennus lentänyt, toivon mukaan ei lennäkään.... "sitä odotellessa" :D

laventeli rv8+3

Sanna, la 28.12. (Jyväskylä)
kipinä, la 31.12.
Nuori vaimo, la 1.1.
tane, la 2.1.
aurinko, la 5.1.
Esikko, la 14.1. (PKSSK)
Emppu la 14.1.
piggis, la 15.1.
laventeli, la 22.1.
Ellu, la 25.1.
pampula, la 26.1.
Carrie, la 29.1. (OYS)
krinde, la 31.1.
Ama, la 31.1.

Kiitos auringolle listan päivittämisestä =)

Hei, kaikille pahoinvoiville voin suositella etikkaa!
Tiiättehän miltä maistuu kiinalaisessa ravintolassa se salaatti missä on valmiina sitä etikkalientä??
Mmmmm...ite täällä haaveilen vaan siitä =). Jääkaapista löysin omenaviinietikkaa ja sitä kaadoin vähän pikkulusikkaan ja sitten kielellä maistelin. Onhan se vähän semmosta "pahaa" mutta auttaa tosi hyvin siihen ällöttävään oloon! Ja ite oon kans syöny nyt pirkka-inkivääritabletteja joka päivä. Ne alkaa muutaman päivän sisällä vaikuttamaan. Ite alotin perjantaina ja nyt jo huomaa eroa edelliseen oloon.
Ällöttää siis koko ajan mutta ei varsinaisesti okseta. Ihan kiva..vois pahemminkin olla. Sit tuntuu että koko ajan pitäs syödä jotain mutta ei tiiä että mitä ku ei tee mitään mieli...
Ehkä meen sinne kiinalaiseen hakeen sitä salaattia ;D

Nuista teidän mahakivuista en osaa oikeen sanoa, oon kuullu että keltarauhasen "puhkeaminen" aiheuttaa kipuja ja keltarauhanen liittyy jotenki raskauteen ja raskautumiseen...googlettakaa vaikka. Mulla ainaki toisessa raskaudessa tuli tosi kova oikeanpuoleinen alavatsakipu mutta se johtuikin keltarauhasesta.

Me ollaan kahen tunnin päästä menossa varhaisultraan!!! Tulen sitten kertomaan mitä näkyi =) Eihän sitä tiiä vaikka siellä nyt näkyis ne kaksoset!! Hihihi!!

Huojentavaa lukea, että muitakin etoo enemmän tai vähemmän =) Pääasiassa olo on ok, mutta lähes koko ajan on hieman ällö olo: tekisi mieli syödä, muttei sekään ole oikein hyvä. Toivossa eletään, että tämä tästä helpottaa, laskettu aika on kuitenkin vasta 26.1.

Joku kirjoitti sydänäänten kuuntelusta neuvolassa. Minun ensimmäisellä neuvolakäynillä (rv 7) neuvolan täti sanoi, että ääniä ei kuunnella, sillä ne ei välttämättä vielä kuulu ja se aiheuttaisi vaan turhaa mietiskelyä, että onko siellä kaikki hyvin. Itse olin tähän varsin tyytyväinen, sillä jos äänet eivät olisi kuuluneet, vatvoisin asiaa varmaan yötä päivää... Toisaalta kutkuttaisi kovasti tietää ja siihen ultraankin on vielä niin kovasti aikaa!

Käytiin ultrassa ja yksi pieni vauvan alku löytyi ja sydän sykki =) Kaikki oli hyvin. Nyt sitten vaan mahaa kasvattelemaan ja toivotaan että paha olo ja väsymys on pian historiaa.

kahden viikon päästä on eka neuvola. Sit ois rv 9+3. Ei vielä välttämättä kuulu sydänäänet jos istukka on taas edessä. Aikasemmilla kerroilla on kuulunut rv 11-13 ja istukka ollut aina edessä.

Jännää tuo eri ruoka-aineita kohtaan tuleva ällötys/himotus..aamulla ajatus meetvurstista ällötti ihan sikana, nyt sitten iltapäivällä söin niitä ihan kaksin käsin ku teki niin mieli suolaista =)
Vielä pitäs saaha sitä kiinalaisten etikka-salaattia...

Carrie rv 7+2 Onneksi pahoinvoinnin kannalta viikot 7-9 on pahimmat ja sitten hieman
helpottaa... ei olis enää pitkä aika!!

Sanna, la 28.12. (Jyväskylä)
kipinä, la 31.12.
Nuori vaimo, la 1.1.
tane, la 2.1.
aurinko, la 5.1.
Esikko, la 14.1. (PKSSK)
Emppu la 14.1.
piggis, la 15.1.
laventeli, la 22.1.
Ellu, la 25.1.
Nasu, la 26.1.
pampula, la 26.1.
Carrie, la 29.1. (OYS)
krinde, la 31.1.
Ama, la 31.1.

Olisikohan nyt kaikki. :)

Koittakaa kaikki nyt kestää sen pahoinvointinne kanssa ja toivotaan, että se menee pian ohi! Itse onneksi olen niin onnellisessa asemassa, ettei minua ole etonut missään vaiheessa. Johtuu varmaan osittain tuosta jatkuvasta nälästä, elikkä syön ihan koko ajan.

Ja noista sydänäänistä.. Minä kuulin ensimmäisen kerran sydänäänet viikon 10 lopulla ja silloinkin sanottiin, ettei ne välttämättä kuulu.

Carrie: Voi kun jännitin sitä sinun ultraa ja lähinnä alkioiden lukumäärää. Olisi ollut niin kiva vaihtaa enemmän tuntemuksia. Mutta joka tapauksessa.. Oikein paljon onnea pienen sydämen sykkeestä!

Kiitos aurinko! =) Olishan se ollut aika jännää jos ois ollut kaksi tulossa, mutta taitaa riittää tämä yksikin kun on kolme jo ennestään =D. Hulinaa on luvassa jokatapauksessa.

Mulla oli tänä aamuna tämän raskauden pahin pahoinvointi!! Siis ihan tosissaan sai pidätellä oksennusta. Ihan kammottavaa. Eilen kyllä jäi inkivääritabletti ottamatta että en tiiä onko sillä näin suurta vaikutusta sitte....
Nyt ei tee mitään muuta mieli ku bulgarian jugurttia..tulispa mies äkkiä kaupasta että sais alkaa sitä syömään. Nälkä koko ajan mutta ei pysty syömään...ihan ku jossain oksennustaudissa! Hyiiii!!!
Edes mehua ei saa alas menemään. Join sitten semmosen c-vitamiini poretablettijutun..se oli ihan hyvää.

apuaaa mää en kestä tätä oloa montaa viikkoa!!!

Carrie 7+3

Kiitos aurinko! =) Olishan se ollut aika jännää jos ois ollut kaksi tulossa, mutta taitaa riittää tämä yksikin kun on kolme jo ennestään =D. Hulinaa on luvassa jokatapauksessa.

Mulla oli tänä aamuna tämän raskauden pahin pahoinvointi!! Siis ihan tosissaan sai pidätellä oksennusta. Ihan kammottavaa. Eilen kyllä jäi inkivääritabletti ottamatta että en tiiä onko sillä näin suurta vaikutusta sitte....
Nyt ei tee mitään muuta mieli ku bulgarian jugurttia..tulispa mies äkkiä kaupasta että sais alkaa sitä syömään. Nälkä koko ajan mutta ei pysty syömään...ihan ku jossain oksennustaudissa! Hyiiii!!!
Edes mehua ei saa alas menemään. Join sitten semmosen c-vitamiini poretablettijutun..se oli ihan hyvää.

apuaaa mää en kestä tätä oloa montaa viikkoa!!!

Carrie 7+3

Hehe, ja tänään on ollut tosi hyvä olo! Ei okseta yhtään. Toivottavasti tää pahoinvointi loppui nyt tähän!!!! =) Aloin muuten eilen syömään magnesium + B6 vitamiini- poretabletteja, ne kuulemma auttaa kans jos on paha olo...

Viimeksi muokattu:
Heips taas!

Mulla eilen alkoi sattua koko mahan alueelle tosi paljon, oli pakko mennä vain makaamaan lattialle ja saada raitista ilmaa.. Siitä oli pakko mennä sänkyyn ja vielä yöllä ja aamullakin koko mahan alueelle särki. (Välillä se hieman helpotti, sain kyllä nukuttua, mutta kuitenkin...) Onhan tämä normaalia?! vai tarviikohan pelätä jotain ikävää.. Ja nyt mulla alkoi pistämään oikean munasarjan kohdalle, toivottavasti tämäkin kuuluu asiaan?! Onko muilla ollut vastaavia kipuja.. Kun joka paikassa lukee vain alavatsa- ja lonkkakivuista, muttei mitään esim. koko vatsan alueella sijaitsevasta kivusta.

Tänään tuli täyteen 7+0. Eli kahdeksannella viikolla ollaan... Voi kunpa se olisi jo 12+++ Viikon päästä eka neuvola.

Heips taas!

Mulla eilen alkoi sattua koko mahan alueelle tosi paljon, oli pakko mennä vain makaamaan lattialle ja saada raitista ilmaa.. Siitä oli pakko mennä sänkyyn ja vielä yöllä ja aamullakin koko mahan alueelle särki. (Välillä se hieman helpotti, sain kyllä nukuttua, mutta kuitenkin...) Onhan tämä normaalia?! vai tarviikohan pelätä jotain ikävää.. Ja nyt mulla alkoi pistämään oikean munasarjan kohdalle, toivottavasti tämäkin kuuluu asiaan?! Onko muilla ollut vastaavia kipuja.. Kun joka paikassa lukee vain alavatsa- ja lonkkakivuista, muttei mitään esim. koko vatsan alueella sijaitsevasta kivusta.

Niin ja siis tosiaan, se koko maha-alueen kipu lakkasi aamulla. Kesti siis eilis illan ja hieman vielä aamullakin särki...

Viimeksi muokattu:
MOikkelis taas kaikille! Tänään käväisin ultrassa jonka neuvolan täti mulle varasi, ja OIHVOIH! siellä se pikku nakero taas lillutteli kaikessa rauhassa! Oli kasvanut sitten viimenäkemän ja nyt kuvasta eroitti jo kädet,jalat ja pään <3 sydän pomppi hirmusta vauhtia ja saatiin mukaan oikein ihana kuvakin! laskettu aika muuttui hieman, se on nyt 12.1 eli nyt on menossa rv 10+0
Krindelle terkkuja että täällä on myös oltu ihan ihmeissään mahan toiminnan kanssa! välillä sattuu ja välillä ei tunnu mitään :D mutta se ns. nipistely oikealla puolella on ainakin ihan normaalia, aina kun nipistelee niin voit hymyillä, nimittäin silloin kohtu kasvaa ja tietty sehän johtuu siitä että masuasukki tarvitsee enemmän tilaa jotta voi itsekin kasvaa!!! :)
itsellä on myös ollut välillä outoa pakotusta oikealla puolella, se jo tuntuu kovemmin kuin se nipistely, mutta on ilmeisesti ihan normaalia sekin :) mutta jos oikein huolestuttaa niin soittelet vaan neuvolaan vaikket siellä ole vielä käynykkään!
vointeja kaikille!!

Päällä on siis sellainen räkätauti höystettynä korva- ja silmätulehduksella, että oksat pois! Tietty ennenkin oon räkinyt kaks viikkoa kerrallaan, mutta nyt ei saa käyttää kaikkia mahdollisia troppeja, mihin on tottunut ja antibioottikin on sellainen, joka ei tehoa, jos tulehdus on viruksen aiheuttama, joten olen totuttuakin kuolleempi tämän taudin kanssa. Ja silti vaan toivon, että natiainen selviää tästä hengissä.

Sallittuja troppeja on Tintus-yskänlääke, Codemax (ei sisällä lääkeaineita), antibioottina on amoksisilliini ja kuumajuomana Panadol hot. Tänään aloitin myös suolavedellä kurlaamisen (sillä vois myös huuhdella nenänsä) ja taitaa olla tehokkaampi kuin tuo Tintus. Oli puhetta myös keuhkoja avaavasta lääkkeestä, mutta se keskustelu jäi kun sanoin olevani raskaana. Panadoliakin sais syödä 3g/pv, mutta mitä vähemmillä lääkkeillä pärjään sen parempi ainakin näin alussa ja samaa mieltä olen itsekin. Siispä kädet on varpaita myöten ristissä, että ulos tulee täysiaikainen normi-vauva eikä kaksipäinen nelijalkainen höystettynä hännällä :)

Jos tästä pitää jotain hyvää etsiä niin eipä ole kovinkaan monta ajatusta suotu etomiselle kun ei räkäisenä muutenkaan maistu mikään. Englannin lakuja ja jätskiä on jonkin verran saanut uppoamaan ja vihdoin tänään miehen tekemää jauhelihakastiketta (siis normiversiota eikä mitään mauton-kastiketta :) Tosin ennen ois etonut kun en ole mitään syönyt, mutta nyt ei ole ollut sitäkään, oiskohan koko etominen jo ohi...

Vähitellen on alkanut tippua huuto.netistä huutamia kestovaippoja, hauska ajatella, että kohta meillä juoksee niihin sopiva tirpana, vetelee kissaa hännästä ja koiraa korvista, paukuttaa lasiset kirjahyllyn ovet muruiks ja todennäköisesti lasisen olohuoneen pöydänkin saa hajalle :D Ja ei haittaa ollenkaan kunhan ei itseään satuta, pääseepähän mamma huonekalukauppaan :)))

Esikko 9+5

krinde: Ota vain ihan rauhallisesti ja yritä hymyillä, kuten Emppu ehdotti. Niin kauan ainakin kaikki on varmasti hyvin, kun ei tule vuotoa. Itse olin viikon 7 todella kipeä, siis makasin useita kertoja päivässä lattialla, työt piti keskeyttää välillä ja öisin herätin mieheni, koska kivut olivat todella kovat. Minua särki alavatsasta, selästä, jaloista ja mistä milloinkin. Oireet muistuttivat kk-kipuja. Varhaisultrassa kaikki oli oikein hyvin ja siellä selvisikin syy minun voimakkaisiin kipuihini. Kuvassa näkyi kaksi alkiota, jotka tietenkin raivasivat itselleen tilaa niin sehän se koski ja kovaa. Säryt lakkasivat silloin muutamaksi viikoksi ja nyt on taas välillä koskenut vähän väliä, mutta onneksi ei niin suuressa minäkin kuin silloin viikolla 7. Nyt olen siis viikolla 12. Oletko muuten käynyt varhaisultrassa tai suunnitellut meneväsi?

Esikko: Ihana lukea noita sinun mielikuviasi tulevasta. Minä en ole vielä suuremmin osannut ostaa mitään tavaroita tai no vain äitiysvaatteita, sillä en mahdu enää kovinkaan hyvin omiini. Jotenkin vain vieläkin minulla on niin epätodellinen olo. Kai se tästä pikku hiljaa muuttuu todelliseksi, kun uskaltaa kertoa kaikille ja kumpu kasvaa vain lisää. Sitä odotelleessa.. :)

Mulla on ensviikon keskiviikkona eka neuvola. Ne voivat ehkä laittaa lähetteen varhaisultraan, jolloin se maksaa vain sen n. 40e. Mut jos haluan sinne juurikin nyt, sehän on sen n. 150e. Toivon siis, että toi ehkä tippuu tuosta lauseesta pois :D Joten ainakin sinne saakka elän epätietoisena.

Olisikin aika hassua, jos siellä kaksi olisikin. Mistäpäs sitäkään tietää. :) Mutta kiva kuulla, että tuskin on mitään huolestuttavaa, kuuluu asiaan :) Tsemppiä kaikille! Täälläkin koitetaan jaksaa pahoinvointisena...

oij, onpa hiljaista. oli ketju tippunut melkein näkymättömiin :(
mulla on pieni pelko taas persuksissa kun ei tunnu miltään. ällöttää edelleen ruuat mutta masun tuntemukset nollissa. täällä miehen kanssa kovasti odotellaan jo että se kumpu kasvaisi :)
onko teillä millaiset masut ja mitkä viikot nyt?
mulla vain pieni pömpötys normaaliin verrattuna, ja siis tänään rv9+1. olen vain malttamaton... :)

Minusta tuntuu, että vatsanseudulla on pyöreyttä, mikä tässä tapauksessa on aivan ihanaa, mutta toisaalta en haluaisi vielä ihan kaikille paljastaa, mitä tuleman pitää =) Ensimmäinen ultra on heinäkuun puolivälissä ja jotenkin on sellainen tunne, että sen jälkeen uskaltaisi paremmin kertoa...
Tosin tämä kesä ja terassikausi aiheuttaa pientä päänvaivaa erilaisille tekosyille olla kuivinsuin!

Olo on kyllä edelleen aika vaihteleva, välillä ei ole ällötystä, mutta toisinaan ällöttää lähes koko päivän ja nukkua voisi melkeen rajattomasti, onneksi on loma =)

Huomenna sitten ensimmäiselle lääkärikäynnille, mikä hieman jänskättää... ja tänään siis rv 8+4

hm, olen kanssa miettinyt millä verukkeella voisin terassille lähteä, eipä ole aiemmin tullut kieltäydyttyä alkoholista joten paljastuisin heti. tuntuu ikuisuudelta saavuttaa se 12viikkoa kun elämä on nyt vaan yhtä salailua :( multa menee kaikki kiva ohi kun en halua olla raskaudesta kertomassa kaikille. tosi tylsää.
muutama kaveri tietää jotka asuvat eri kaupungissa, mutta alkaahan tämä jo olla ihan höperöä.. musta on tulossa mökkihöperö! :D

laventeli rv9+2

Tänään tulee täyteen 12+1. Kävin viikolla lääkärin tarkastuksessa. Hänen mielestään minun ei tarvitsisi mennä sokerirasitustestiin, en kuulemma kuulu riskiryhmään. :)

Kävimme myös ekassa ultrassa aviomieheni kanssa ja näimme ensikerran pienokaisemme, joka oli n. 4,8cm! Kyllä oli meno päällä, kädet ja jalat heiluivat eesun taasun. :D LA pysyi samana.

Odotan kovasti, että masuni alkaisi todella kasvamaan, koska minusta tuntuu, että vain lihoan kaikesta ruuan määrästä. Tuntuu, että on nälkä 2-3h välein eli koko ajan saa olla miettimässä mitä suuhunsa nakkaa.

PAHOiNVOiNNiSTA:
Olen lukenut (Omenaviinietiikan aakkoset -kirjasta), että omenaviinietikkaa ei saisi koskaan käyttää laimentamattomana. Löysin tällaisen juoman raskausajanpahoinvointiin:
2tl omenaviinietikkaa
2tl hunajaa
2dl vettä
Juo ennen aamiaista lasillinen juomaa pienin kulauksin estääksesi pahoinvointia. Sekoitus vaikuttaa rauhoittavasti ja tekee vatsalle hyvää. Samalla saat vielä lisäannoksen vitamiineja ja kivennäisaineita.

Tsemiä ja aurinkoista odotusta kaikille! :D

Minulle oli hieman epäselvää, mitä alkuraskauden lääkärikäynnillä tapahtuu, mutta ilokseni huomasin, että jo siellä ultrattiin! Olipa aivan ihanaa nähdä, että masussa on elämää =)

Nyt sitten vain odotellaan ekaa oikeaa ultraa, että näkyis jo vähän enemmän...

... kaikille ultraajille! Voi että, kun toivon sitä samaa päivää, kun kuulen/näen sen! Toivottavasti se tapahtuisi mahd. pian!

Minulla tuo maha pyöristyi tosi nopeeta, lisärengas ilmaantui heti, vaa'assa muutos ei onneks näy vielä kiloa enempänä.. Minulla on ollut juhlia tässä jos jonkinmoisia, lauantaina olikin kiva, kun kysyin pitopalvelun pitäjältä, että onko tarjottimella alkoholitonta vaihtoehtoa. Ei ollut, joten hän alkoi kyseleen juhlien pitäjiltä, mitäs alkoholitonta tälle tarjottaisiin, ja siitä tuli sellainen hulabaloo. Loppujen lopuksi join kivaa keltaista mehua! Ei yhtään huomiota herättävää.. Mut ei siitä tainnut edes oma äiti hoksata mitään, sillä en aiemminkaan niin kuohareiden ystävä ole ollut.

Onneksi olen sellainen, että normaalistikin saatan terassilla juoda ihan vain jäävettä, joten se ei herätä huomiota. Mutta lenkkeily! Mun on pitänyt perua lenkkejä kavereiden kanssa niin paljon, että pakko sitten oli paljastaa syy, en kuitenkaan jaksa valkosia valheita kehitellä jatkuvasti. On ollut niin etova olo, ettei voi kuvitella lenkkejä vielä :( Ulkoilemassa hieman yritän kuitenkin aina käydä... Itse olen kyllä tykännyt kertoa jo näin alkuvaiheessa asiasta, mitä salattavaa siinä nyt oikeestaan edes on? Jos ultrassa ei kaikki olekaan hyvin, niin onhan sitä surutyötäkin kivempi tehdä, kun voi jakaa murheensa... Ja jos keskenmenoista ym. puhuttaisiin avoimemmin, kaikki hoksaisi, kuinka yleistä se valitettavasti on.. Eikä tarkoita, että itse olisi joku luonnon oikku, kenellä ei onnistu tms. Vanhemmille kertominen on vielä kyllä edessä... Jos siellä sit juhannuksena poikkeis, on asiasta kuitenkin kivempi kertoa kasvotusten.

Tällä hetkellä pitäisi suurinpiirtein olla 7+6

Terve taas kaikille tammilaisille =)

Onnea kaikille ketkä on ultrassa nähneet jo vauvan =).

Mulla myös maha pömpöttää...somasti tuolta ihan alhaalta lähtee pyöristymään ylöspäin. Pahin mahan turvotus on lähtenyt ja nyt se näyttää siltä että semmonen pieni vauvamaha olis ilmestynyt =).

Mulla on ihan voittajafiilis ku olen suurimmaksi osaksi jo selättänyt pahoinvoinnin!!!! Tänään on siis rv 8+2 ja seitsemäs ja kahdeksas viikko oli pahimmat pahoinvoinnit.
Tänäänkin aamusta asti ollut ihan hyvä olo. Eilen kyllä iltapäivästä alko tulla huono olo, katotaan jos tänään ei tuliskaan..hehe. Mutta hyvä fiilis ku suurimman osan päivää on kuitenkin hyvä olo. JEE!

Viikon päästä ois eka neuvola, ei varmaan vielä sydänäänet kuulu kymppiviikolla...

Niin ja siitä raskaudesta kertomisesta, oon ite jo kertonu kaikille ihan yleisestikin, ei oo mikään salaisuus enää =). Jos tulee keskenmeno niin sitte tulee ja siitä kerrotaan. Mutta enpä mää semmosta ajattele. Pidän vaan positiivisen asenteen yllä ja olen iloinen kun kaikki on tällä hetkellä hyvin. =)

Kiitos muuten Nuori vaimo siitä drinkkivinkistä ;) pitääpä testata jos tulee vielä yökki olo!

Carrie 8+2

Toivottavasti juoma tepsii! Ei ole itse tarvinnut testailla, joten en osaa sanoa.

Oli pakko kommentoida tuosta vauva-uutisen kertomisesta. Kerroimme aviomieheni kanssa muutama päivä sitten vanhemmilleni, he ovat ainoat lähipiiristämme, jotka asian tietävät. Mieheni vanhemmat ovat saaneet 6kk aikana kaksi uutta lastenlasta, joten haluan antaa heidän nauttia uusista tulokkaista. :)

Minusta on ollut ihanaa, kun raskaus on ollut minun ja mieheni välinen salaisuus. Olemme saaneet rauhassa totutella tilanteeseen, joka on molemmille uusi. Meistä ei kumpikaan ole potenut vauvakuumetta, mutta kyllä se tässä oman raskauden aikana on kasvanut ja kasvaa edelleen. <3

En ole pelännyt keskenmenoa, mutta en välitä olla huomion keskipisteenä. Mielenkiintoista on nähdä, miten lähipiiriläisemme reagoivat, kun raskaudesta tulee näkyvä. :) Olen ollut koko raskauden ajan todella onnellinen ja iloinen minun ja aviomieheni pienestä salaisuudesta, joista niin harva vielä tietää.

Oikein ihanaa ja aurinkoista juhannusta kaikille! Voikaa hyvin! :)