Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä Empun kanssa, eli ehdottomasti kannattaa mennä varhaisultraan. Oli se niin hieno kokemus ja saa mielenrauhan itselle. Eikä se minusta nyt niin hirmu kallis ole. Mulla se maksoi hiukan vajaa neljä kymppiä, nii ja sieltähän saa kuvat mukaan. Niitä voi sitten ihailla sen aikaa kunnes saa uudet kuvat. Itse olen ainakin kaivanut nuo kuvat useasti laukusta. Niillä saa huonoinakin päivinä suupielet kääntymään ylöspäin. :)

No heissuli!

Ilmottaudun mukaan uutena tulokkaana. Meilläkin olisi (ehkäehkä) tulossa perheenlisäystä tammikuussa tai sen loppupuolella. Tosin varmaahan tämä ei ole, kun vasta ensi viikolla on aika lääkärille ja lasketusta ajastakaan ei ole mitään tietoa, koska luultavasti mulla tuli valekuukautiset. Eli ensi viikolla sitten selviää... jänskättelen siis samoilla fiiliksillä teidän kanssanne.

Yksi napero meillä jo on ja toinen siis toiveissa. Ikäeroa mukeloille tulisi tasan kaksi vuotta, jos kaikki menee hyvin.

Oon ollut pari kuukautta työelämässä ja tuntuu, että tämä maha pullahti esiin päivässä! Tätä tahtia asiaa ei kyllä piilotella enää viikkokausia. Voihan elämä tätä turvotusta.

mulla on kyllä laskettu aika 31.12.10 ja aikas tiukille menee,nyt saa kyllä jänskätä tuleeko vuoden viimenen vai ensimmäinen päivä vai meneekö yli kuten esikoisen kanssa 2vkoa!
hitsiläinen sentään!

Tänä aamun aamupissistä testattu ja ihan oli nega. En tiedä miten päin olisi oikeesti. Olo on kyllä ihan kaameeta kun ei tiedä nytet mistä johtuu tämän menkkojen pois jäänti :/
Neuvolaan aattelin vielä soitella ja kysellä et mites nyt, et odottelenko kuin kauan niitä menkkoja ja kestän raskausoireita vaikka kaikki testit näyttääki negaa. Mut nyt sitten keskityn huomisiin valmistujaisiin ja juhlin sitten niissä :) Taidetaan tuon miekkosen kanssa antaa sille kakkoselle lupa oikeeti tulla jos on tullakseen. Tässä kun on nyt arvottu ollako vaiko eikö olla raskaana niin on mieli ruennu kampeemaan siihen et kyllä se kakkonen oikeesti sais jo tulla :D

mitä tänne kuuluu? missä kaikki ovat?

me saadaan ylihuomenna tietää kuuluuko sydämensyettä, ja kyllä jo alkaa jännittää! varhaisultraan siis menossa ja joku kehuikin että kannattaa.. mä olenkin ollut sinne kokoajan menossa, mutta aika matelee :D edelleen oireet todella vähissä, mutta toivon niin täysillä ettei se tarkoita mitään pahaa!

laventeli rv7+1

Pahoittelut mielle negasta! Yleensä kuukautisia annetaan aika pitkään odotella ennenkun on ainakaan tereydellisistä syistä kellään tarvetta niitä hoputtaa, mutta soita toki neuvolaan/terveyskeskukseen ja kysy neuvoa.

Besselille tervetuloa joukkoon.

Mulla itsellänihän on omien laskelmien mukaan tuo laskettu aika 31.1. ja se saattaa olla että olenkin pari päivää vielä tuosta jäljessä että laskettuaikani voi muuttua helmikuun alkupäiville. Sen näkee sitten ultrassa. Ajattelin muuten ekan lääkärineuvolan korvata yksityipuolen gynekäynnillä, joka kyllä varmasti ultraa. Mutta vasta noin 9-10 viikolla suunnittelin sinne menoa, jos tässä nyt ylipäänsä sinne asti selvitään. Oireitahan mulla ei ole vielä ollut juurikaan, nyt on kyllä rinnat hiemna kasvaneet, mutta onneksi ei vielä muita oireita.

Varhaisultrasta vielä sen verran että esikoista odotaessa kun käytiin yksityisellä ultrassa viikolla 7+ jotain se oli kyllä reilu 100 euroa. Lasku kostuu lääkärin käyntipalkkiosta ja ultran toimenpidepalkkiosta, käyntipalkkiosta (vai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan) saa huomattavasti paremman kela korvauksen mutta toimenpiteistä kela ei juurikaan korvaa, joten siksi lasku oli noin iso. Jotkut läkärit kuulemma kiertää tätä kelan sääntöä potilaalle edullisemmaksi niin että laskuttavat isomman käyntipalkkion(eli että käytetty aika olisi muka todellista pidempi) ja eivät välttämättä ultrasta ollenkaan jolloin lääkäri saa korvausta itselleen huomattavasti paremmin kuin pelkän 20 min ajan perusteella mutta potilas maksaa huomattavasti vähemmän. Olipa vaikea sepustus, mutta kannattaa selvittää etukäteen mitä ultraus milläkin yksityisasemalla maksaa jos ei ole valmis yli 100 euroa pulittamaan.

Carrielle pahoittelut lähipiiriä kohdanneesta suuresta surusta! Noi on aivan hirveitä tilanteita ihan kaikille! Enkelivauvahan tutkitaan vielä kyllä varsin hyvin ja yritetään selvittää mistä kuolema mahdollisesti on johtunut.

-Ama- rv 5+6 (?)

Ai niin, lopetin myös kahvin juomisen kun ajattelin että jos se alkaa jossain vaiheessa ällöttää niin se on parempi lopettaa hyvissä ajoin. Ja mun on vaikea hillitä kahvin määrää kun se n. 3 kuppia on ilm suositusten mukaan maksimimäärä. Lopettamispäivänä särki päätä hieman, mä kun olen sen verra addikti kofeiinin suhteen, mutta siitä selvisin panadolilla.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille, meilläpäin ainakin paisttaa!

-Ama-

Moi vaan kaikille ja tervetuloa uusille!

Täällä olen hieman alamaissa vielä ja en ole jaksanut kirjoitella kovin...

Itellä tänään rv 6+1 ja viimeistään tässä vaiheessa on kolmessa aikaisemmassa raskaudessa alkanut pahoinvointi..nyt ei ole alkanut. Toisaalta tosi kivaa, mutta toisaalta hirvittää että onko siellä elämää ollenkaan. No, on mulla kuitenki jotaki oireita: väsyttää ihan sikana, päätä särkee joka päivä, ja sitten pyörryttää!! Siis tämä pyörryttäminen on kyllä ihan uutta. Aamulla meinasin pyörtyä kodinhoitohuoneeseen. Lähdin olohuoneesta kävelemään ja kun pääsin kodinhoitohuoneen ovelle niin valahti semmonen kylmä hiki ja silmissä sumeni, tuli semmonen leijuttava olo ja ehdin sanoa että "hyi kauhia" ja sitten taivuin kaksinkerroin ja lopulta menin istumaan. Onneksi mies oli siinä vieressä. Olin syöny ihan kunnollisen aamupalan..en tiiä mistä ihmeestä tämä johtuu. Tämä raskaus on kyllä ihan erilainen ku aikasemmat!
Nyt on lisäksi vähän alamaha ja alaselkäkipuja. Oon sanonu miehellekki että tämä raskaus on erilainen, että joko siellä on poika, kaksoset, tai ei mitään... kolme edellistä meillä on tyttöjä =).

Täältähän löytyi mielenkiintoinen keskustelu:)

Itse uskaltauduin tekemään testin tämän viikon tiistaina ja kaksi viivaa ilmestyi heti. Jotenkin sen oli tiennyt kyllä jo aiemmin huonosta olosta, rintojen herkkyydestä ym. johtuen. Mutta testi varmisti sen. Tunne oli ristiriitainen, onnellinen ja samalla hämmentynyt. Jätin pillerit pois huhtikuussa ja heti siis tärppäsi. Niin monet ystävät ovat kertoneet yrittäneensä pitkään, joten uskomatonta, että meillä tärppäsi heti. Mies on todella innoissaan ja itsekin olen jo ajatukseen tottunut:) Ja netin keskustelu- ja vauvapalstat tutkitaan tarkkaan.

Raskaus on ensimmäinen ja laskettu aika 25.1. eli tammivauva tulossa. Neuvola vasta ensi viikolla, joten toivottavasti kaikki on hyvin.

Olo on järjettömän huono koko ajan, pahin aamuisin mutta nyt viikonloppuna etoo pitkin päivää. Oksennella ei onneksi ole tarvinnut kuin kerran, mutta toivotaan, että tämä helpottaa kun raskaus etenee.

Kenellekään ulkopuoliselle ei olla vielä kerrottu, pitää miettiä mikä on sopiva hetki. Ehkä sen ensimmäisen neuvolan jälkeen sitten.

Sitä oltais jo pitkällä yhdeksättä viikkoa. Tänään hain paketillisen hyviä mammavaatteita, onneks sopivat, alkaa nimittäin omat jo ahdistaa aikas tavalla vaikka näin alussa ollaankin (kersa syötti mulle ihan kiitettävän vararenkaan). Eilen intouduin katselemaan netistä kestovaippajuttuja ja kyllä on asiassa asiaa ihan tajuttomasti. Tilasin sitten paketin, jossa on kaavat ja kaikki tarpeelliset kahteen kestovaippaan ja toisaalta tilasin harsoja, lisäimuja,riisipaperia, snäpsyjä ja kuori(?)vaippoja. Ajattelin vastasyntyneen kanssa pärjäillä harsoilla ja yöks sitten harsojen kanssa noi lisävermeet. Huusin myös huuto.netistä all in one -vaippoja ja näitä ajattelin itsekin opetella tekemään. Saa mummon singeri taas töitä :) Kaverikin lupasi kaivaa omia kaavojaan kaapistaan, pitää katsoa kummat on selvemmät ja kävellä kangaskauppaan. Ajattelin myös laulattaa singeriä masutuubien teolla, ei kai se nyt voi poropeukalollekaan olla ylivoimaista ommella kaks kangaspalaa kiinni toisiinsa. Noi tuubit on nimittäin kanssa ihan hyvän hintasia eikä nuo kuosilliset välttämättä iske teksteillään.

Kestovaippoja katsellessa katselin kaikkea muutakin ja kyllä pukkas kylmää hikeä pintaan. Kaikki on ihan älyttömän kallista! Tietty ollaan jo sovittu, että kaikki mahdollinen ostetaan käytettynä, mutta kyllä käytetyistäkin pyydetään paljon rahaa. Siispä keksin antaa tulevalle mummille shoppailuluvan ainakin vaatteiden suhteen, näitä kun en tosiaan jaksa ruveta huutamaan netistä yksittäin ja silmiin osuneissa paketeissa oli aina puolet sellaisia mistä en tykänny. Sitä paitsi meilläpäin on ainakin yksi tavaratalo mistä saa tosi ihania ja melko halpoja uusia vaatteita. Ja kumma kyllä mua ei iske mitkään vaaleanpunaiset tai vaaleansiniset vaatteet vaan enemmänkin unisex-värit, joten periaatteessa ei tarviis edes kysellä sukupuolta :)

Syömiset tempoilee edelleenkin. On se kumma kun muut halailee pönttöä niin meikäläisen pää on koko ajan jääkaapissa. Tosin mikään ei maistu kovinkaan herkulliselle, mutta perunavelli ja tänään saatu riisivelli jopa maistuivat ihan hyvälle. Mutta syömisen tiheys on jotain ihan älytöntä. Melkein koko ajan pitää olla leukojen välissä jotain tai tulee paha olo ja tottahan toki kun ei koko ajan jaksa syödä mitään järkevää (esim. pikkutomaateista tuli tänään vain pahempi olo) niin sitten hairahdun sipsi-jätski-muuroska-linjalle. Ei hyvä. Tosin kaiken huippu oli viikonloppuna kahteen otteeseen tarjottu alkoholi (ihminen siis tietää, että olen raskaana, mutta hänen mielestään minä silti päätän mitä otan), mikä kyllä pisti miettimään onkohan tuo tarjoaja ollenkaan niin hyvä ystävä kuin näyttelee olevansa. Keskenmenoako tavoitteli vai ainakin FAS-lasta?? Juokoon viininsä minusta nähden, minä olen nyt toisen ruokaa.

No joo, huomenna mamman kanssa kurkistelemaan vauva-juttuja kaupungilta, tiistaina käyn ostamassa masutuubi-kangasta ja käyn kaverin kanssa katsomassa Sinkut-elokuvan ja keskiviikkona on aamulla neuvola ja iltapäivällä varhaisultra. Eilen lukaisin sikiöseulonta-lehtisen ja jos ymmärsin oikein niin seulontoihin osallistuminen merkitsis muutamaa verikoetta ja enemmän ultria, mutta lapsivesitutkimukseen ei ole pakko osallistua? Jos näin, niin voisihan sitä osallistua seulontoihin. Mitäs muut olette seulonnoista meinanneet?

Joku kyseli joskus vuodoista, ei ole ollut mitään vuotoihin viittaavaakaan. Melko vähäoireinen raskaus on kaikin puolin ollut, mitä nyt rinnat on edelleenkin tosi arat, pelastusrengas ilmaantu heti vyötärölle ja syömiset temppuaa ja väsyttää.

Esikko 8+3

liityn mukaan iloiseen joukkoon.

La tällä hetkellä 2.1 (tosin ounastelen että muuttuu viikolla/parilla eteenpäin) ensimmäinen ultra kahen viikon päästä niin siellähän se sitten varmistuu.

Moikka vaan kaikille uusilleki! :)

Minulla kohta alkaa 7.raskausviikko, ja eilen se sitten alkoi, kaamea yökötys. Yöni saan nukuttua hyvin, mutta nukkumaan mennessä sekä herätessäni yökötys vaivaa. Mitään ei tee mieli syödä, mutta olen pakottanut itseni kuitenkin syömään, ylös saakka mikään ei ole onneksi vielä tullut, mutta närästyttää ja röyhtäyttää niin paljon, että se oksennuksen maku tulee suuhun ja sekös aiheuttaa vielä karseempaa oloa. Mieheni paistoi lettuja sunnuntaina pyynnöstäni, seuraavana päivänä ei pystynyt näkemäänkään niitä enää jääkaapissa. Maito ällöttä ja oikeastaan ihan kaikki. Oikeastaan sipsit on ainoa, mitä tekisi mieli. Toistaiseksi en kuitenkaan niitä ole kaupasta hakenut. Ajatellen vauvelinkin hyvinvointia. Sitten vielä kun luki, että pahoinvointi pahenee 7-11 rvkolla, joten en kuvittelekaan, että tää vielä olisi helpottamaan päin. Miten ihmeessä sitä jaksaa vielä parisen kuukautta voida pahoin?! Eilen kävin lenkillä, mutta sielläkin oli koko ajan oksennus kurkussa, niin ei huvita paljoa lenkillekää mennä. Työni on onneksi joustavaa, enkä nyt ole pariin päivään töissä ollut, rahaakin kuitenkin olisi kiva saada. Valitettavast työni on sellaista, että minun pitäisi olla skarppina koko ajan, seisoa, ja muutenkin, olla ihmisten kanssa supermukava. Tämä ei millään onnistu, jo istuminen alkaa heikottaa, ja pitää päästä makuuasentoon. Sen takia jään vain lepäämään kotio. Pitää vain lohduttautua tiedolla, että ehkä tää tästä elokuuhun mennessä helpottaa :)

Itse kanssa luin tämän seulonta lehtisen, ja ajateltiin miehen kanssa, että toki niihin osallistutaan. Jos jo ensimmäisestä verikokeesta ilmenee jotain, niin mietitään asiaa sitten uudelleen. Luultavimmin jatketaan sitten tutkimuksia. Onneksi suurimmaksi osaksi jo ensimmäisestä verikokeesta tulee positiivinen tulos :)

Täältä pöntön halailun ja väsymyksen rajamailta nopeasti heit kaikille.

Eli ei menee hyvin täällä. Ihan kamala pahoinvointi ja oksentelu päällä koko ajan. Ainakin tän viikon joudun olemaan saikulla. Ihan samalla meiningillä mennään kuin esikonkin kanssa. Nyt tosin olen moneen kertaan vannonut, että tämä jää viimeiseksi lapseksi. Ei tällaista jaksa enää kolmatta kertaa. Jos aika kultaa muistot ja alan haaveilla kolmannesta joskus, niin kaivan nämä kirjoitukset ja muistelen kuinka ihanaa tämä olikaan.

Noista syömisistä. Minulla on tällä hetkellä ruokavaliona suurinpiirtein maustamattomat sipsit ja banaani. Ne on ainoat jotka pysyy sisällä ja jopa välillä helpottaakin oloa. Sipseistä tulee varmaan jotain suoloja, mitä kroppa vaatii ja bansku nyt muuten vaan on neutraalia. Jos krindelläkin sipsiä tekee mieli, niin anna mennä vaan. Tässä alkuraskauden kuvotuksessa ja pahoinvoinnissa ei kannata liikoja kursailla. Jos vain löytää jonkin ruokalajin, mikä pystyy oksentamatta syömään, niin antaa mennä vaan. Oli se kuinka epäterveellistä tahansa. Eihän tämäkään onneksi loputtomiin kestä. Sitten kun pahin vaihe on ohi, niin sitten jo kannattaakin alkaa katsomaan tarkemmin mitä suuhunsa lappaa.

Onnittelut uusille plussanneille ja nyt tämä mamma palaa soffalle pitkälleen.

piggis 8+3

olen jokseenkin onnellisesti välttynyt tolta pahoinvoinnilta.

ei mulla muutenkaan ollut plussatessani mikään "raskaanaoleva"-olo. kuhan tein testin ikäänkun varmuuden vuoksi...nasahti ruutuun sen luokan yllätys että tein kahden pvän aikana neljä testiä ennenkuin ihan oikeesti uskoin että paksuna tässä ollaan.

liityn kaikki ällöttää-joukkoonne :D mieli tekisi syödä,mutta tuntuu ettei mikään mene alas eikä huvita edes yrittää :/ pelkään että oksu tulee. syön toistaiseks sitä minkä hyvillä mielin saan alas.
eiln löytyi pienen pieni sykekin... :) nyt en enää ihmettele kun sanotaan että siellä kannattaa käydä. VAU mikä kokemus <3 lääkärin mukaan kaikki hyvin, kasvu vastaa viikkoja jne. nyt tekisi mieli huutaa ja iloita kaikille. :D

joten siis oireiden väheneminen ei mun tapauksessa tarkoittanut mitään huonoa!

Minulla taas ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia. Ruokaa uppoaa ihan niin paljon kuin jaksaa suuhunsa laittaa. Nälkä on siis jatkuvaa. Muita särkyjä ja kolotuksia kyllä on ollut ja ne välillä hieman nuolettaakin. Toivottavasti tämä johtuu vain kohdun kovasta kasvusta. :/

Minulla taas ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia. Ruokaa uppoaa ihan niin paljon kuin jaksaa suuhunsa laittaa. Nälkä on siis jatkuvaa. Muita särkyjä ja kolotuksia kyllä on ollut ja ne välillä hieman nuolettaakin. Toivottavasti tämä johtuu vain kohdun kovasta kasvusta. :/

Kylläpäs sinne nyt eksyi kaiken maailman kirjoitus virheitä. Tällaista se on kun yrittää kiireessä kirjoitella. Niin yritin sanoa noista säryistä, että ne HUOLETTAA. No niin, tulihan se oikein. :) Mutta mites teillä muilla? On teillä ollut särkyjä, supistuksia, tms.?

Viimeksi muokattu:
Täältähän löytyi mielenkiintoinen keskustelu:)

Itse uskaltauduin tekemään testin tämän viikon tiistaina ja kaksi viivaa ilmestyi heti. Jotenkin sen oli tiennyt kyllä jo aiemmin huonosta olosta, rintojen herkkyydestä ym. johtuen. Mutta testi varmisti sen. Tunne oli ristiriitainen, onnellinen ja samalla hämmentynyt. Jätin pillerit pois huhtikuussa ja heti siis tärppäsi. Niin monet ystävät ovat kertoneet yrittäneensä pitkään, joten uskomatonta, että meillä tärppäsi heti. Mies on todella innoissaan ja itsekin olen jo ajatukseen tottunut:) Ja netin keskustelu- ja vauvapalstat tutkitaan tarkkaan.

Raskaus on ensimmäinen ja laskettu aika 25.1. eli tammivauva tulossa. Neuvola vasta ensi viikolla, joten toivottavasti kaikki on hyvin.

Olo on järjettömän huono koko ajan, pahin aamuisin mutta nyt viikonloppuna etoo pitkin päivää. Oksennella ei onneksi ole tarvinnut kuin kerran, mutta toivotaan, että tämä helpottaa kun raskaus etenee.

Kenellekään ulkopuoliselle ei olla vielä kerrottu, pitää miettiä mikä on sopiva hetki. Ehkä sen ensimmäisen neuvolan jälkeen sitten.

Heips!

Täällä täsmälleen samanlaisia tuntemuksia... Olo samaan aikaan äärimmäisen innostunut ja onnellinen, mutta silti pieni epäluulo, että voiko se olla mahdollista. Ensimmäinen neuvolakäynti teki tämän tosin hieman todellisemmäksi, mutta nyt sitten lääkäriä odotellessa =)

Jaksamisia!

Viimeksi muokattu:
Hienoa, että täällä on aktiivista porukkaa! :)
Itsellä on aina näiden neuvolakäyntien välissä olo, ettenhän mä mitään raskaana ole, kun ei masukaan ole kasvanut. Hitusen vain pömpöttää.

Väsymys on lähtenyt, hemoglobiinikin oli normi viime kerralla. Ainoastaan ruuan kanssa meinaa olla ongelmia, kun suurin osa tuntuu niin kamalan etovalta. >:/

Viime viikolla neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, jotka löytyivät aikas helposti. Sydämen syke oli keskimäärin 173. Vähän oli tunteissa pitelemistä, kun sen verran herkistyvää tyyppiä olen. (osittain siksi olen vältellyt tuttaville & sukulaisille asiasta puhumista)

Ikävä lukea, että niin monella on ollut pahoinvointia! Olen nyt rv 10+5 ja ainoastaan kerran olen alkuvaiheessa oksentanut. Sekin johtui osittain migreenistä, jota jouduin 2h sietämään ennen kuin uni tuli ja vei kivun pois.

Ensiviikolla eka ultra, saas nähdä pysyykö la vai muuttuuko se! :D

Moni terveellisen ruuan puolesta puhuja, kuten Antti Heikkilä ja Pekka Lahtinen, kirjoittavat lisä- ja säilöntäaineiden vaaroista. Mm. asesulfaami ja aspartaami kuuluvat näihin vältettäviin aineisiin, joista jälkimmäinen ainakin on hermomyrkky!

Netistä löysin hyvän artikkelin aspartaamista : Aspartaami

Minusta on surullista, että (luomu)inkivääristä tehdään kauhean pelottava asia, vaikka se on luonnollinen lääke mm. pahoinvointiin. Viranomaiset eivät sanallakaan hiisku mitään aspartaamin vaaroista. Se on ihmisen teollisesti tekemä aine, joka on terveydelle VARMASTi haitallisempaa kuin yksikään luonnontuote.

En uskoisi kaikkea mitä viranomaiset väittävät terveelliseksi tai söisi kaikkea mitä he sallivat.

Täällä porskutetaan rv 6+6 ja eilen alkoi pahoinvointi =/ ...mutta ei ollenkaan niin pahana ku edellisissä raskauksissa. Semmonen kuvottava olo vaan tulee välillä, ja tuntuu niiku mahan sisältö jotenki pyöris tuolla mahassa..en oo oksentanu eikä oo siis semmosta varsinaista pahoinvointia.
Aamuisin tuntuu ku ois kauhee krapula ja päätä särkee.

Väsymys on kyllä aivan mielettömän voimakasta. Eilen aamulla ku heräsin 10h yöunilta, niin piti kolmen tunnin päästä jo ottaa tirsat, ja siitä parin tunnin päästä vielä toiset tirsat. Sitte jaksoi hyvin iltaan asti =). Semmosta. Kai se siitä helpottaa pian toivottavasti.

Kävin eilen kaupassa ostamassa vähän helpotuksia: mustikkakeittoa, piimää, myslipatukoita, salmiakkia, vichyä, inkivääritabletteja =) ettei vaan olo pahenis enää.

Tänään on ne siskon vauvan hautajaiset =( pakkohan ne on läpikäydä. Onhan se järkyttävää.

Maanantaina muuten mennään sinne varhaisultraan! Saas nähä montako siellä on ku oon vähä veikannu kaksosia tulevaksi ;D Tulen sitten heti kertomaan...

Mulla on 2,5 viikon päästä eka neuvola, eli oon sillon rv 9+3. Toivottavasti kuuluis sydänäänet!

Tervehdys!

Varhaisultra ja neuvolassakin käyty, neuvolassa juteltiin paljon, mutta illalla sitten päästiin asiaan. Lääkäri kommentoi heti, että kyllä siellä joku asuu :D Ei tarvinnu siis ollenkaan etsiä mitään. Tosin viikoissa mentiin vähän taakse päin, vain senttinen natiainen siellä olisi, mutta on kuulemma vielä liian aikaista laskea uusia aikoja. Siispä elän sen mukaan, että tänään täyttyi 9. viikko.

Ruoka ei ole vieläkään mun kovin hyvä kaveri vaikka maanantaina on ravitsemusterapeutti (jolta varmasti saan piiskaa syömisten suhteen), joten roskaa menee suuhun, jos ei tavan ruoka uppoa. Eilen myös alkoi kurkkukipu ja nenän vuotaminen ja syömättömyyden ja juomattomuuden palkinnoksi sain vielä päänsäryn. Onneksi pääkivut lähtevät nykyisin unilla, ei tarvitse enää kohtauslääkkeitä syödä. Tekis mieli pyytää saikkua, mutta kun ei kuume nouse niin ollaan nyt sitten töissä. Onneks tää on kivaa eikä sinänsä harmita vaikka vähän toiskuntoisena joutuukin olemaan.

No, eipä näytä näin nuhaisena ajatus kovin juoksevan, joten hengissä ollaan kummatkin ja kovasti lueskellaan neuvolan antamia opuksia. Viikonloppuja!

MoIkAt kaikille!!! täällä täyttyi myös tänään yhdeksäs viikko ja kriisin poikasta pukkaa... eilen oli neuvola ja taas tuntuu että on yksi askel otettu eteenpäin tässä odotuksessa :) kaikki arvot olivat kunnossa, neuvolan täti vaan naurahti kun mittasi mun hemoglobiinin joka oli 150!! kuulema miesten arvo, mutta ilmeisesti on hyvä että oli korkealla, sillä tulevaisuudessa kuulema laskee ihan jonkin verran kunhan vauva kasvaa :)
Tänään koin ensimmäisen kriisin kun aamun vietin vessassa, maha oli níiiiiin löysällä ja mahdoton kylmähiki sekä krampit lisäsivät pelkoa! olin aivan paniikissa, soitin neuvolaan että onkohan siellä mahassa kaikki kunnossa kun niin uuvuttavat nuo kramppaukset olivat... Neuvolan täti kyllä sieltä rauhoitteli että ilmeisesti on vatstautia liikenteessä ja niimpä suuntasinkin keskussairaalaan. Kävi ilmi että kuumekin oli nousut joten sairaslomalla tässä ollaan.
Pakko onkin siis teltä muiltakin kysyä, että onko teillä ollut mahan toiminnassa jotain poikkeavaa?! mullekin maistuvat aamupuurot ja muutenkin ruokavalio aina samanlainen, mutta kyllä säikäytti kun ei maha ole vielä noin huonona ollut!!!
Eilen antoivat neuvolassa mulle yhden ylimääräisen ultra ajan joka on ensi keksiviikkona, pääsee taas kurkistamaan kuinka siellä on kasvettu :) ( luulenpa että tuo ylimääräinen aika tuli niin helpolla siksi että takana on yksi keskenmeno tammikuulta...)
Mutta on kyllä ollut ihana lukea teidän kaikkien olotiloista kun tulee sellainen oli että hei, tämä kaikkihan onkin ihan normaalia ;)
Vointeja kaikille!!

Moi!

Mulla ainakin on mahan toiminnassa muutoksia. Heti aamusta täytyy mennä kakkostarpeelle ja pian =) eli ei ainakaan ummetus vaivaa. Myöskin vähän semmonen kylmä hiki aamusta on ihan tuttua, liittyy jotenki siihen heikotukseen ja huonoon oloon.
Voihan se sulla olla myös jotain vatsatautia, toivotaan että menee pian ohi eikä ainakaan pahenis.

Just laitoin tässä pahoinvointirannekkeet ranteisiin ja heti tuli parempi olo. En sitte tiiä onko se vaan jotain psyykkistä..no ihan sama mitä se on mutta jos auttaa niin hyvä niin =)

Yhteistyössä