Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
krinde: Myös minulle on tullut pari kiloa lisää ja housut kiristivät niin paljon, että kävin ostamassa parit mammahousut. Aluksi vatsan kiritys oli turvotuksesta johtuvaa, mutta nyt on jo vauvamasu pyörähtänyt esiin.

Saaria: Minusta ainakin on kiva saada toinenkin kaksosia odottava mukaan keskusteluun!! =)Oikein paljon onnea tuplista!! Ovatko nämä sinulle ensimmäiset? Mikä sinut sai lähtemään varhaisultraan? Miten muuten olet voinut? Itse odotan esikoisia, syön kuin hevonen ja kävin myös varhaisultrassa kasi viikolla, kovien supistusten ja vatsakipujen vuoksi. Siellä myös itse sain tietää kaksosista. Muuten olen voinut erittäin hyvin, en ole kärsinyt edes pahoinvointia. Nyt minulla on viikkoja 15.

Myös minä olen huomannut vaatteiden kiristävän ja puristavan, erityisesti housut. Nyt lomallahan menee mukavasti legginsit ja mekot, mutta ennen töiden alkua on varmaan hommattava muutamat mammahousut, että on jotain vaatetusta =) Vaakaan en ole vilkuillut lääkärikäynnin jälkeen, silloin painoa oli vain 100g enemmän kuin neuvolassa, mutta aikaakin siitä on jo useampi viikko...

Liikkumaan en ole jaksanut oikeastaan lainkaan, mikä harmittaa vähän, etenkin kun on tullut syötyä vähän mitä sattuu ja toivottavaa olisi ettei kiloja tulisi hirveästi ylimääräistä normikilojen lisäksi. Ehkäpä sekin tästä muuttuu, kun pikku hiljaa tuntuu, että voimia on enemmän. Olen kyllä huomannut senkin, että jos on vain kotona, on paljon väsynemmpi kuin reissun päällä. Tai ehkä se on sitten sitä, että helpommin antaa itselleen luvan ottaa pikku tirsat.

tervetuloa joukkoon vaan! :)
ja onnea kaksosista.

mullakin on jääneet omat farkut jo pieniksi. olenkin nyt pitänyt vain hameita tai oleskelupöksyjä, antavat kivasti periksi masulle. mutta mammafarkkuja en meinannut ostaa kuin vasta kun on aivan pakko.
mulla on nyt masu pieni ja pinkeä pallo :) <3 ja painoa oli tullut viikolle 8 mennessä 2kg lisää. nyt en tiedä mikä on tilanne. olen liikkunut kyllä ihan kivasti ja syönyt mahdollisimman terveellisesti joten en stressaa, oli painoa sitten tullut minkä verran tahansa.
kävimme myöskin eilen nt-ultrassa ja siellä pieni sätki hurjaa vauhtia :) voi että <3
ei tässä malttaisi odottaa että saa vauvan jo syliin :D pitää nyt ensin nauttia raskausajasta tietenkin! kaikki aikanaan.
ja sukupuolen kysymisestä, olenkohan jo vastannut mutta siis aion/aiomme kysyä sitä etukäteen jos sen vain suinkin saa tietää ja on helposti havaittavissa.

laventeli rv11+5

Kiitos kiitos tervetulo-toivotuksista! Ovat ensimmäiset lapset. Menin varhaisraskauden ultraan, koska pääsin ilmaiseksi, sillä olimme juuri ehtineet aloittaa tutkimukset julkisella puolella, koska olimme yrittäneet lasta jo puolitoista vuotta...minkäkokoiset aurinko sinun vauvat olivat viikon 8 ultrassa? Itse olin siis ultrassa rv 7+2 ja koot olivat 11,2mm ja 11.6mm. Koska tämä raskautuminen oli niin vaikeaa, pelottaa koko ajan että jotain tapahtuu...mutta täytyy vaan elää päivä kerrallaan ja toivoa parasta. Alussa oli tosi kova väsymys ja sitten olen oksentanut n. kerran viikossa, ällötysolo tulee melkein päivittäin. Ja kiloja on tullut jo lisää muutama ja vatsaakin turvottaa. Onneksi nyt on kesä ja ei tartte käyttää kiristäviä housuja, vaikka vähän tukala tässä helteessä onkin!

Meidän pikkusilla kokoa oli tuolloin 9,2 ja 9,7, ja viikkoja taisi olla 7+0 tai 7+1. Itse olin myös koko ensimmäisen kolmanneksen todella peloissani, mutta nyt pikku hiljaa tästä alkaa nauttia. Varsinkin kun uskaltaa jo puhella kaikille. Yritin vain ajatella (mikä siis hyvänä vinkkinä kaikille), että jos jotain tapahtuu, niin silloin niin vain kuuluu tapahtua ja itsehän sille ei loppujen lopuksi mitään voi. Pääasia, että itse tekee parhaansa. Mutta uskon, että kaikki menee oikein hyvin myös sinulla!!

Nyt kovasti odottelen jo potkuja. Jotain pientä kutinaa olen masusta tuntenut ja periaatteessahan ne voisivat jo ollakin pikkuisten liikkeitä. Ainakin niin on hauska kuvitella. =)

ja lämmöstä on täälläkin nautiskeltu sen verran, etten ole jaksanut keskittyä tänne kirjoittelemiseen. Päivät vaihtelee todella reippaasti, eilen meni kunnon ruokaa ihan normaalisti, tuota aikaisemmin taas on lonittu syömisten kanssa niin maan perusteellisesti. Toivottavasti ruoka maistuu tänäänkin. Isompiin vaatteisiin vaihdoin jo kesäkuun alussa, kun tunnuin turpoavan pihalle kaikista omista vaatteista. Nyt on tuo turpoaminen vähän asettunut, mutta ei ole tarvinnut haaveilla mahtuvansa mihinkään missä ei ole kuminauhavyötärö :) Toissapäivänä piti ottaa lompakko kauniiseen käteen ja ostaa kasvunvaraiset uikkarit ja rintsikat.

Maha on pallo, mutta niin se on näissä kiloissa aina ollutkin. Tosin aiemmin olen aina tottunut vetämään vähän vatsaa sisään ryhdin takia, nyt tuo tuntuu pahalle, mutta pahalle tuntuu myös mahan vapaana roikuttaminen. Ei hyvä mitenkään. Mutta eihän tätä epämukavuutta kestä enää kuin puoli vuotta :) Eilen käytiin np-ultrassa, laskettu aika on nyt 23.1 ja kaikki oli just niin kuin piti. Ei ollut häntää :D Jännän näköinen, kun oli nyt oiennut ja selkärangan itsekin näin, että oli hyvin sulkeutunut.

Ilmeisesti lämpö on sulattanut mun aivot, kun ei taas ajatus oikein kulje, mutta palataan.

Moi kaikille!

Täällä vielä yksi uusi tammikuun odottaja, joka olisi liittymässä aktiiviseen kirjoittelijoiden joukkoon. La 27.1. eli pian täynnä 11 rv ja kyseessä ensimmäinen.
Olen seuraillut palstaa jo jonkin aikaa, mutta nyt kun alkaa olla tämä vauvan tulo iskeytynyt kunnolla tajuntaan, niin "uskaltaa" heittäytyä nauttimaan tästä kunnolla. Aluksi en jotenkin uskonut ja oireitakin oli sen verran vähän, että kuvittelin jo jossain vaiheessa, että ei siellä mitään ole. Eli varhaisultraan siis... No olihan siellä!
Tällä viikolla eli rv 10 + 4 oli eka neuvola, sielläkin ultrasivat. Heräsi juuri päiväunilta sätkyttelemään ja mittaa 3,5 cm.
Vauva on erittäin tervetullut vaikkei sitä erityisemmin yritetty, sai tulla jos on tullakseen.

Tänään kerroin asiasta töissä esimiehelle ja hän totesi jo jotain arvailleen! En tajunnut, että miten ihmeessä!! Milloin ootte kertonut itse työpaikalla ja miten on suhtauduttu? Esimieheni on siis miespuolinen ja näytti ottavan asian ihan asiallisesti vastaan.
Maha on epämääräisen paisunut, en tiedä onko nyt vielä varsinaisesti vauvasta kasvanut, ehkä enemmänkin syömisestä ja vähän väliä ällöttää ja röyhtäyttelee mutta pönttöä ei ole tarvinnut vielä etsiä, onneksi. Farkut menee vielä juuri ja juuri, mutta ei ehkä näytä kovin hemaisevalta. Kauppaan siis piakkoin!
Sukupuolta ei haluta selvittää, vaan halutaan pitää jännitys loppuun asti!

Onnea kaikille ja nautitaan kesästä 8-)

Sain tänään vihdoin kerrottua siskoilleni raskaudesta, ja ihanasti he suhtautuivat asiaan! Vanhemmilleni en ole vielä kertonut, ajattelin että on mukavampi sanoa ihan kasvotusten moinen asia! Kun tiedän miten kova äitini on huolehtimaan meidän tyttöjen asioista, niin haluan olla paikan päällä rauhoittelemassa mammaa!! =)
Siskot (joita mulla kaikkiaan kolme) alkoivat heti miettiä mitä vauva-tavaraa heillä on varastossa, ovat nimittäin olleet aika ahkeria tuossa lasten teossa! =) Yksi siskoni säntäsi kesken puhelun vintille ja löysi rattaat ja kantoliinan ensihätään! Mutta mukava jos jotain löytyy, niin ei ihan kaikkea tarvitse ostaa, hankittavaa kun varmasti kertyy muutenkin!

Olen miettinyt tuota sukupuolen selvittämistä, mutta tullut siihen tulokseen että taidan pitää sen yllärinä!

Mulla ei vielä vaatteet kiristä eikä purista. Viikkoja nyt siis 14+1, mutta vasta pieni huomaamaton kohouma näkyy vatsan seudulla. Kaipa se jossain vaiheessa näkyy isommin! ;)

Onhan nää helteet ihan kivoja, mut mulle alkais riittää.
Tänään zumba-tunnin jälkeen olis voinu varmaan jonkun litran hikeä kerätä talteen, hölkkälenkit olen suosiolla jättänyt viilenneisiin iltoihin!!

Kiva että on tullut uusia kirjoittajia joukkoon!!

Hei kaikki!

Mieheni löysi tämän keskustelun ja vinkkasi, että vois olla kiva keskustella kohtalotovereiden kanssa. Odotan esikoisiani ja LA on 31.1. eli viikolla 11+6.
Tätä raskautta yritettiin 4vuotta (!) ja odotus palkittiin nyt tuplaonnella. Suku on onnesta sekaisin, kun uutinen kerrottiin vkon 7 ultran jälkeen, jossa varmistui myös että kaksi tulee.
Silloin vauvojemme koot olivat 11.1mm ja 12.9mm. Nyt kuluvalla viikolla oli eka neuvolakäynti ja kaksi pontevaa sydänääntä löytyi helposti.
Pari kiloa on tullut painoa ja vatsa kasvaa uskomatonta vauhtia. En enää pysty masua millään peittämään ja en todellakaan mahdu omiin housuihin/hameisiin. Sain onneksi mieheni siskolta ensi hätään ison kassillisen oikein kivoja äitiysvaatteita.
Myös rintsikat menee pian vaihtoon, kun alkaa tursuilla yli...
Olin todella huonovointinen muutaman ensimmäisen viikon ja siihen auttoi säännöllinen syöminen eli n. puolentoista tunnin välein jotain raikasta ja esim. ruisleipää. sitten runsas vedejuonti helpotti myös oloa. Nyt olo on normalisoitunut, mutta ei ole mitenkään erityisemmin nälkä tai ole mielitekoja.
Alavatsan ja navan seudun kiristely on kiusallista ja rajoittavaa, ja pahimmillaan vaivat on iltaisin.

Aika epätodellista kaikki ja olen tosi iloinen kaikista fyysistä oireista ja muutoksista, muuten en varmaan uskoisi todeksi!

Kävin viikolla neuvolassa, laskettu aika 1.1.2011. :) Ensisynnyttäjillä kuulemma +/- 2vkoa.

Viikkoja takana 8, jotkin oireet ovat hellittäneet (kuten nännien arkuus) ja toisia tullut tilalle. Ruoka meinaa vähän takkuilla, kun kaikki tuntuu vähän etovalta. Nälkä on vähän väliä, mutta kun ei oikein mitään tee mieli. Haluaisi syödä terveellisesti eli välttää hiilareita, sokeria sekä lisä- ja säilöntäaineita, mutta enää se ei ole niin helppoa typerien mielitekojen vuoksi, joita välillä yllättävästi tulee. :(

Hemoglobiini oli liian alhainen, siitä kai tämä väsymyskin johtuu. Jollain ihmeen konstilla se pitäisi saada nousuun, muutoin joudun turvautumaan lisärautaan. >:/

Lähisukulaiseni ja tämän vaimo (heillä ikäeroa melkein 20vuotta) saavat kesän aikana ensimmäisen lapsensa. Meidän suvussa ei haukota henkeä, ehkä osittain siksi, että vaimo on ulkomaalainen, vaan ollaan onnellisia heidän puolestaan. :) Tsemppiä ja onnea sulle Esikko! :)

Minulla toinen tulossa, poika aloittaa jo eskarin, joten aika jo on. Itse olen 27-vuotias hoikka ja siro tytöntyllerö ja vatsa näkyy jo selvästi rv 15+2. Ultrassa sukelteli pari viikkoa sitten vilkas vauveli, aavistelisin, että tyttö, mutta näe tiedä. . . Ensimmäisen aikaan ei mitään oireita aluksi, lopussa ahdisti iso vatsa, mutta nyt oksensin kaksi kuukautta, onneksi jo helpottanut. Ihania odotuksia, vaikka helle tekeekin tukehduttavan olon.

Viimeksi muokattu:
Täällä myös onnellinen esikoisen odottaja liittyisi seuraanne! Olin jokin aika sitten yritysaikana (jota ei kestänyt onneksi kauaa, kun toisesta tärppäsi) vauvahaaveet-puolella, mutta nyt energian palauduttua jaksan taas kirjoitella :)

Taustaa siis sen verran, että nyt menossa 11+5 viikot ja laskettu aika 27.1. Olen käynyt neuvolassa ja perjantaina olisi edessä ensimmäinen ultra, jännää. Kaikenlaisia ikäviä oireita on ollut, varsinkin pahoinvointia ja ällötystä. Nyt onneksi pahoinvointi on vain ajoittaista lähinnä iltaan sijoittuvaa ja töissä pystyy käymään täysipainoisesti. Ällötys tiettyjä hajuja kohtaan on vieläkin järkyttävää.

Kerroin töissä vain esimiehelle aika alkuvaiheessa, kun jouduin olemaan pois töistä. Muille aion kertoa vasta kesälomien jälkeen elokuussa, jolloin tämä kyllä varmasti näkyy. Mulla on myös kaiketi vain turvotusta ja samat vaatteet menee edelleen. Kovasti silti odottelen, että maha tulisi jo näkyviin :) Odotamme miehen kanssa myös innolla ekaa ultraa, saisi varmistuksen, että mahassa todella elää joku ja että se voi hyvin.

Helteet tekee kyllä tiukkaa eikä ainakaan helpota ällötystä ja illan pahoinvointia. Mun puolesta saisi tulla kymmenen astetta viileämpää ;)

kivaa kun on uusia kirjottelijoita ja onnittelut niin kaksosista kuin yksösistäkin ;D

helteet saisi munkin puolesta painua jo vaikka syvälle sinne... :D alkaa olla ihan tuskaa tämä olo vaikkei ole edes viimeisillään. mulla ainakin vie voimat, meinaan nukahtaa ihan jatkuvasti :(
mulla alkaa nyt entistä enemmän kiinnostaa nämä juttelut täällä palstalla kun kaikilla alkaa olla viikkoja enemmänkin, siirrytään tuonne toiselle kolmannekselle! :) joko kukaan on uskaltanut mennä vauvatarvike-ostoksille? mä olen vain katsellut, mutten ole rohjennut mitään vielä ostaa, vaikka mieli niin tekisi! :)

ja punamusta, sut mä muistan tuolta vauvahaaveilijoista, me ollaan oltu samalla palstalla jos nyt en ihan väärin muista ja olen kyllä missannut sun plussauksen! mä olen siis kirjotellut minnulina haaveilijoissa mutta halusin ottaa uuden nimimerkin nyt kun alkoi odotus :D en tiedä miksi, olin kai taikauskoinen tai jotain.... :)

mä vaikka päivitän tuota meidän listaa, kertokaa jos joku jäi puuttumaan tai päivittäkää uudestaan :)

laventeli rv12+4

Tammikuun vauvat 2011

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la
piggis, la 15.1
Esikko, la
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
Saaria

menikö oikein, puuttuuko joku?

Tammikuun vauvat 2011

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la
piggis, la 15.1
Esikko, la 23.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
Saaria

Täydensin pikaisesti oman lajan listaan, tästäpä tätä voi kopioida ja täydentää muutkin.

Vauvatarvikkeita olen jo ostanut pikkuisen vaatteita ja paljon kestovaippajuttuja, elokuussa käydään miehen kanssa Vaunulassa (WWW.VAUNULA.FI - Edullisia lastentarvikkeita vaunuista pottiin suoraan maahantuojalta.) ja todennäköisesti sieltä lähtee mukaan vaunut ja ehkä muutakin asiaan liittyvää. Varmaa kuitenkin on, ettei mulla tai hänellä ole rykästä useampaa satasta kerralla varsinkaan heti joulun jälkeen vauvan tarvikkeisiin, joten kaukaa viisaasti yritän hankkia niitä pikku hiljaa. Varmaa kun kuitenkin on, että lapsia meille tulee ennemmin tai myöhemmin (siis joko tämä tai jos menee kesken niin sitten joku toinen) niin kyllä tavaroille varmasti käyttöä löytyy ja jos ei meitä siunattaiskaan lapsilla niin saahan ne myytyä. Näin ajattelee pessimisti :) Joka tapauksessa näyttäis taas olevan paremmat pari päivää menossa, kelpaa melkein mikä tahansa mitä suuhuni pistän, mutta enpä kyllä vielä juhli etomisen loppumista. Loppumisen uskon sitten kun kersa putkahtaa pihalle tammikuussa :D No mutta onhan se parempi, että edes tänään menee paljon ruokaa, jaksaa taas tarpeen tullen paastota niin kuin viimeksi sunnuntaina, jolloin ei mennyt oikein mikään.

Uutena juttuna on tullut aivan äärettömän kivuliaat mahan kivistykset oikean rinnan alla. Epäilisin närästykseksi nyt kun tarkemmin olen asiaa ajatellut, mutta ekalla kerralla säikäytti niin, etten sängystä suostunut töihin nousemaan enkä sinä päivänä saanut syötyäkään ennen kuin puoli kymmeneltä illalla. Nyt olen alkanut vahtia mikähän tuon tuonkin jälkeen ilmenneen kivistyksen takana voisi olla ja jotensakin epäilen mansikoita, joiden syömistä olen sitten vähentänyt.

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la 5.1
piggis, la 15.1
Esikko, la 23.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
Saaria

Myös minä päivitin listaa osaltani.

Olen tehnyt myös jonkin verran ostoksia ja miettinyt valmiiksi monet ostettavat. Minun täytyy tehdä ostokset hyvissä ajoissa, sillä loppuvuoden voinnista ei voi olla koskaan varma. Sairaslomallekin joudun kuulemma jäämään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa, että tuskin jaksan silloin enää kaupoissakaan ravata.

Laventeli: En muistaakseni kertonutkaan haaveilijoissa plussasta, kun jotenkin siinä oli pahoinvointien ym. kanssa muuta ajateltavaa ;) Mutta kivaa, että sinäkin olet siirtynyt tänne.

Olen jotenkin niin pessimisti, etten uskalla vielä ostella mitään. Mutta tottahan se on, mitä Esikko sanoi, joten ihan hyvinhän sitä voisi ryhtyä tekemään ostoksia. Ei sitten menisi kerralla niin paljoa ja varmaan rahaa säästyisikin, kun meillä rahat tuppaa menemään aina johonkin joka tapauksessa, heh. Olen kuitenkin hurahtanut lukemaan kestovaipoista ja kantoliinoista. Varsinkin kestovaipoista on niin paljon netissä juttuja, että ei aika riitä lukemaan kaikkea. Tuntuu näin alkuun monimutkaiselta, mutta haluan oppia ja ommella itse. Kyllä niiden käyttö omasta mielestäni olisi kaikin puolin järkevää, joten jospa tässä 6 kk ehtisi hommata niitä ja opetella kikkakolmoset. Myös kantoliina houkuttelee, kun luin yhtä kirjaa sen käytöstä.

Kertoilkaa muuten, jos löydätte hyviä paikkoja ostella edullisesti vauvan tarvikkeita, otan vinkit vastaan!

Hassua muuten, että nyt kun mun pahoinvointi on helpottanut, olen alkanut pelkäämään, että jotain on sitten varmasti vialla, huoh. Tulisi jo äkkiä perjantai, jotta asiaan saisi varmistuksen!

Nyt täytyy lähteä helpottamaan hellettä järviuinnille :)

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la 5.1
piggis, la 15.1
Esikko, la 23.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
Saaria 14.2. (mutta luultavasti syntyvät tammikuun puolella)

Minä en ole uskaltanut myöskään ostaa vielä mitään, kun ei ole edes vko 12 täynnä. Vatsa on tällä hetkellä todella suuri, iltaisin aina turpoaa, hui, ihan pelottaa miten suureksi se kasvaa. Ja helle saisi mun puolesta jo loppua, aika tukalat oltavat on, en voi edes kuvitella miten viimeisillään olijat jaksavat...

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la 5.1
piggis, la 15.1
Esikko, la 23.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
krinde 31.1. TAYS

Lisäsin myös itseni listaan :D
Itse en vielä vauvan tarvikkeita ole ostanut, en sinänsä sitä ole pelännyt, jos niille ei olisikaan käyttöä, mutta ollaan muuttamassa 38 neliöstä 75,5 neliöön! Eli siis kolmioon, missä sit pitäis olla TILAA myös hieman leluille ;) Ootan muuttamista kovasti, nämä helteet pitää kuitenkin vielä kestää nykyisessä "saunassa". Aurinko mukavasti lämmittää koko kämpän, parvekkeella onneksi saa nukuttua suht hyvin tuulettimen kera! :D Minunkin puolesta sais lämpötila laskee kymmenellä, tosin nyt mittari näyttääkin vain 23,5!! Sekin kävis, kuhan ei sen enempää nousis! :D

Me päästään kattoon/kuunteleen meijän pikkuista ekaa kertaa vasta tiistaina!! Joten innolla jo odotan sitä! Onneksi päivät tuntuvat sujuvan nopeasti, tänään menen särkänniemeen vauvanvahdiksi, niin pääsee 3lk tyttö vauvan äidin kanssa laitteisiin! :D Itse en uskalla mennä laitteisiin, uskaltaisitteko te? Joilla masua ei sinänsä vielä ole? Kun on rajoituksia, että ei suositella raskaana oleville, mutta tarkoittaako se sitä, että kun on iso maha sun muuta, niin turvajutut painaa liikaa jne. Vai onko siinä keskenmenon riski sitten, kun kieppuu? Toisaalta saahan sitä juostakin (missä tulee tömpsyjä), istua lentokoneessa (siinä tuntuu paljon mahassa, kun on alkukiihdytys) jne. Mut varmuuden vuoksi, jätän laitteet mielellään muille, onpahan sitä hieman huono olokin valmiiksi :D

Pahoinvointi onneksi on alkanut helpottaa, eilinen päivä huonon nukutun yön vuoksi oli taas kamala, masu oli tosi kipeä, ja sattui vähä joka puolelle. Mutta tänään tunnen olevani taas kuin uusi ihminen! :) Minun masuni kanssa on aikamoinen pallo jo, mutta ulkopuoliset voisivat lähinnä kuvitella lihomiseksi eikä raskaudeksi, joten ootan kovasti, että masu muutuisi selkeästi raskausmasuksi! :D

Viimeksi muokattu:
Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la 5.1
Emppu, la 12.1
piggis, la 15.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
Esikko, la 23.1
pampula, la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
krinde 31.1. TAYS

Ja Emppukin täällä välillä kesälomahulinoiltaan kerkeää ilmottautumaan, lisäsin myös itseni listaan :)
Ekat masuasukin potkut tunnettu ja olo on todella hyvä! vointeja kaikille!
( 14+1 )

Kävin siskon lasten kanssa Särkänniemessä jokin aika sitten enkä mennyt esim. siihen uuteen Moto Geehen. Siinä varoitettiin raskaudesta ja päättelin siitä selkätuesta, ettei tee ehkä hyvää. Kai ne rajoituksen tarkoittaa juuri isoa mahaa, mutta en ruennut riskeeraamaan. Jopa lapset valittivat, että se tuki kävi selkään. Menin kuitenkin esim. Tornadoon ym., eikä tehnyt pahaa :)

Ihanaa, täällä ainakin helteet helpotti hetkeksi. Jos ensi yönä saisi unta palloonkin, kun ei ole niin kuuma.

Mutta huomenna ekaan ultraan ja kesälomien viettoon, palailen sitten asiaan, kun olen kotosalla jälleen.

krinde: itse en uskaltaisi mennä laitteisiin.. ja kun olit tuon kirjoittanut niin enköhän nähnyt heti seuraavana yönä unta että olin laitteissa :D
mä olen kova suojeleen tätä mun masua.. varmaan yleistä? vai? :D jos oon jossain missä paljon ihmisiä, laitan käden masun eteen jne. ettei siihen vaan osuta... voi johtua siitäkin kun yritykseen meni niin kauan aikaa ettei tästä todellakaan halua luopua nyt. kukapa vauvastaan luopua haluaisikaan!

mä niin jo toivon ja odotan että aika menisi vähän nopeammin, olisi ihanaa ostaa jotain vauvalle ym.
eikö kukaan muu ole yhtä malttamaton?? :)

laventeli rv13+1

Nuori vaimo, la 1.1
tintti la 1.1
Tuuli la 5.1
aurinko, la 5.1
Emppu, la 12.1
piggis, la 15.1
MiiaMaija la 20.1
laventeli, la 21.1
Esikko, la 23.1
pampula, la 26.1
Nasu la 26.1
Potter la 27.1
punamusta la 27.1
Carrie, la 29.1, OYS
mimmi la 30.1
krinde 31.1. TAYS

Lisäsin itseni myös listalle =) Torstaina käytiin ihastelemassa pikkuista ja ei voi muuta sanoa kuin aivan ihanaa! Varsin vilkkaan oloinen tapaus =) Ja kaikki näytti olevan kunnossa, verikokeissa olin käynyt jo aiemmin, joten tulokset saatiin samalla kertaa. Vaikka pyöristyvä maha on tehnyt tätä juttua todemman tuntuiseksi, niin kuitenkin oli ihanaa myös nähdä, että kasvua on tapahtunut =)

Minä en ole vielä mitään ostellut, vaikka mieli olisi jo tehnyt =) Olen tosin ajatellut pikkuhiljaa ruveta miettimään, etenkin suurempien hankintojen osalta, ettei sitten tarvitse kaikkea ostaa kerralla. Vaatteita uskon kertyvän paljon myös muuten, ainakin äitini pitää tästä huolta =)

Voimia kaikille helteiseen keliin!

Millä viikolla teillä on vatsa ruvennut kasvamaan tai onko vielä?
Itselläni huomasin jo muutamia viikkoja sitten, mutta se voi tietenkin olla turvotusta, jota näillä helteillä tulisi ilman raskauttakin! Nyt tuntuu, että vatsa on vähän edes kutistunut, mutta kyllä se kuitenkin jo pullottaa, koska siellä kaksi on. Miten auringolla, joko vatsa näkyy? Yritän taktikoida töissä asian kertomista, enkä vielä haluaisi...