Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Moikka ja onnea kaikille plussaajille :) :heart:

Uskaltaudunpa nyt mukaan minäkin, vaikka aikalailla vielä pelottaa iloita raskaudesta ennen kuin saa jotain konkreettista varmistusta asialle. Varhaisultraan siis olen suuntaamassa ehdottomasti, kunhan vähän tulee vielä viikkoja lisää.

Mulla on muista terveydellisistä syistä johtuen melkeinpä "kielletty" raskautuminen, eikä sen pitäisi kovin todennäköistäkään kai olla lääkityksen vuoksi. Mutta miehen kanssa ollaan kovasti haaveiltu toisesta lapsesta ja nyt sitten kun plussa on testiin piirtynyt, niin ei oikein vielä uskalla kauheasti asiasta huudella, vaikka mieli tekisi kiljua onnesta :D Toivotaan vaan todella, että kaikki menisi hyvin ja saataisiin pikkuinen tuhisija syliin tammikuussa :heart:

Rv tällä hetkellä ehkä 5+0 ja LA 5.1. Menkat olleet aika epäsäännölliset, joten nuo tarkentunee (toivottavasti) sitten vielä ultran myötä. Laitetaan listapäivitystäkin vasta sitten kun on varmemmin tiedossa.

Face-ryhmään liityn minäkin mielelläni, mutta vasta vähän myöhemmin, ja voi olla että muutenkin taustailen nyt alkuun. Kiitos kuitenkin jos/kun saan mukana olla :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"Lilo": sama LA sulla ;) uskon kyllä itse, että 3.1. tai 6.1. on lähempänä totuutta mun kohdalla.. Mutta samapa tuo! Haluaisin että käärö tulis pihalle vasta ens vuonna, jos saa toivoa :D

Aika monella näyttää olevan oireettomat ajat menossa.. Sama täällä. Koitan silti nauttia tästä, vaikka tekeekin tikanteen uskomattomaksi! En tajua tätä ennenkuin kuulen sydämen sykkeen tai näen toukan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Mukaan hyppää uus plussalainen :heart: Eilen huono vointi veti päivystykseen ja siellä verikokeissa hcg arvot plussaa joten vauva tulossa Aiemmasta liitosta 3 tyttöä ja nyt uuden miehen kanssa tulossa ensimmäinen yhteinen. Elikkä minut saa lisätä listaan.
Nonnuska79/
35v/
17.1.2016/
OAS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Pahoittelen jo etukäteen kilometri kirjoitusta.. :D

Tuleepas tänne paljon tekstiä päivittäin, tervetuloa uusille minunkin puolestani. :) Tuntuu todella epätodelliselle tämä tilanne että MINÄ raskaana! Yritystä kun on takana jo niin kovin pitkään ja yrityskiertojakin se melkein 75 takana ja joka ikinen kerta on saanut pettyä. Pitihän se tänään vielä testailla kun viimeviikon tikutukset oli hailakoita vaikka selviä olivatkin ja aina testiajan puitteissa esiin tuli. Ja verikoekin sen jo viimeviikolla varmisti, mutta silti.

Keskusteluissa on ollut vahvasti esillä kemikaalittomuus, uskon että en hirveästi rupea tapojani muokkaamaan kun en koe että normaalikäytöllä niistä haittaa olisi. Meikkailen silloin kun kotoa lähden ihmisten ilmoille, hiustuotteistakin on käytössä tällähetkellä ainoastaan kiharan virkistäjä mitä laitan päivittäin. Kerkesin varata ennen kuin tiesin raskaudesta kampaaja ajan (parin viikon päähän), tarkoituksena olisi ollut laittaa permis ja väri. Nyt olen kuitenkin hieman katumapäällä ja onneksi sain puhuttua itseni pois kampaajan tuolista verukkeella ”että kyllä minä vielä tämän tukan kanssa pärjään”.. Laittaja olisi ollut siis parturi-kampaajaksi valmistuja kaverini, joka ei vielä raskaudesta tiedä.

Omistan erittäin ongelmallisen hiustyypin joka rasvoittuu jo pelkästä ajattelemisesta. Tämähän tietää sitten sitä että hiukset roikkuvat päätä myöten ja niiden laittaminen on tuskaisaa. Viime syksynä päätin sitten kokeilla että olisiko permiksestä apua tähän ongelmaan! Ja KYLLÄ! nyt ei tarvitse hiuksia pestä kuin 2-3 päivän välein, kunhan kastelee päivittäin niin saa kiharan tulemaan paremmin esiin. Mutta huomaa kyllä että hius on paremmassa kunnossa kuin koskaan ja päänahkakin voi paremmin kun ei tarvitse jatkuvasti pestä. Lisä plussana tietysti se että hiukset eivät mene enää päätä myöten vaan ovat ilmavammat. Olen tosiaan vuosien saatossa yrittänyt tähän päähän vaikka ja mitä, pitkää hiusta, lyhyttä hiusmallia, pestä hiuksia, olla pesemättä hiuksia. Joskus on kampaajakin sanonut että toisilla hiusten laatu vain on semmoinen että se täytyy pestä päivittäin ja hyväksyä tämä. En ole koskaan ollut oikein mikään hiustenlaittaja ja hiusmallin on täytynyt aina olla semmoinen että ei tarvitse ihan kohtuuttomasti nähdä aamuisin vaivaa hiustenlaiton kanssa. Kauhulla odotan mitä raskaus tuo eteensä hiustensuhteen.

Voin muuten suositella kivideodoranttia! On todella hyvä, ja pitää hien hajun poissa vuorokauden. aikoinaan ystäväni puhui ko. tuotteesta ja hieman skeptisesti silloin asiaan suhtauduin. Piti kuitenkin ostaa kun törmäsin tuotteeseen heinolan tähtihovissa :D ja voi rakkaus! On ollut itselläni käytössä nyt vajaan kolmisen vuotta yksi ja sama joten hinta on mielestäni todella edullinen (maksoin tuotteesta silloin 10,jotain €.. )
Tuotteen kyljessä lukee näin: 100% luonnonkivituote, täysin lisäaineeton ja hajusteeton, sopii kaikille ihotyypeille, pitää hienhajun pois pitkään, pitkäikäinen käyttöaika vuosia, ei sisällä alumiiniyhdisteitä, ainesosat: ammonium –aluna, mineraalisuola, kidevesi.

Kostutetaan tai laitetaan kostealle iholle, mineraalisuolapinta jätetään iholle
miellyttävä koko keholla, jättää raikkaan tunteen iholle, voi käyttää säännöllisesti.

Hapsikka -> Meillä plussa uutinen on pitkän (erittäin pitkän) yrityksen tuotosta, ja tosiaan hoitojen kautta sitten vihdoin viimein tullut. :) Tammikuussa ”juhlittiin” yk70, ja sen jälkeen kerkesi vielä muutama kierto menemään eteenpäin. Epätoivo on ollut läsnä todella vahvasti viime aikoina.

Useammat ovat miettineet omaa oireettomuuttaan raskauden suhteen, ja niin minäkin. Tuntuu että voiko sitä tosiaan olla raskaana kun ei mitään kunnon oireita ole. Paleltaa ja välillä on sitten semmoisia vihlaisuja tuolla alavatsan seudulla. Ei sillä, olen tällähetkellä erittäin kiitollinen siitä, etten omista esimerkiksi aamu pahoinvointia. Hankaloittaisi elämää vielä pariviikkoa todella paljon kun kuljen koulussa melkein 90 km päässä kotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Minullakaan ei oireita ole tällä viikolla ollut oikeastaan mitään. Viime viikolla olin todella väsynyt ja välillä nukahtelin päiväunillekin, mikä ei ole ominaista minulle. Lisäksi erilaisia viiltäviä/pistäviä kipuja on ollut vatsalla, erilaista kuin menkkakipu, lähinnä kuin joku pistelisi suikkapuikolla. Mutta siis nyt ei muutamaan päivään mitään.. Ja tänään pitäisi olla tasan 5+0. :) Mutta muistelisin, että aiemmilla kerroillakin ne varsinaiset oireet on alkaneet vasta muutaman viikon päästä, joten en huolestu vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moikka uudet! :wave:

Golla - Kiva vaan, etten oo ainoo, joka kirjottaa pitkästi! :D Ja kiitos kividödö-vinkistä, painan mieleen. :) Ostan heti, jos sattuu eteen, kuulostaa nimittäin hyvältä. Mulla on muitaki kestojuttuja käytössä (kuukuppi, kestositeet jne), niin toihan ois vaan luonnollinen (pun inteded) jatke. :) Ja tosiaan, hiustyyppejähän on tosi erilaisia - mikä sopii yhdelle, ei käy toiselle.

Kooosöljyä tarttu tänään mukaan kaupasta ja miten ihanalta se tuoksuukaan! Sitä on nyt tärvätty kaikkialle. :D Tähän mennessä oon käyttäny vaan rypsiöljyä kotimaisuuden ja hinnan vuoks.

Pahaa oloa on tänään ollu... Ja housut kiristää! Sama juttu edellisissä raskauksissa, alavatsaa turvottaa ja lantio levahtaa heti, ku plussa on testissä. Paino ei oo muuttunu mihinkään, siitä ei oo kiinni. Ärsyttää vähän silti. |O
 
Viimeksi muokattu:
hannibal/27v/ Esikoinen/ TAYS Laskettu aika 10.1.2016

Faktaa tuohon alkuun :). Pakko ottaa kantaa tähän dödöasiaan. Kaveri käyttää ihan ruokasoodaa kainaloissa! Sanoo että on hormonihikoilija, mutta pitää niin hajun kuin kosteudenkin poissa. Itse kokeilin kuukauden ja kosteuden kyllä piti lähes kokonaan poissa, mutta nähtävästi olen pahanhajuinen.. Tosin luulen, että kun kuitenkin käytän muuten kaikkea normikosmetiikkaa, niin hajuhormonitkin ovat vinksallaan. Jos joku haluaa soodaa kainaloon kokeilla niin kuivaan kainaloon kevyesti taputtelee tai hieroo noin teelusikallisen. Kannattaa tehdä vessassa, ainakin minä sain hienosti soodattua myös lattiat..;).

Oireista turvottaa, enpä olisi uskonut että ilmapalloksi muutun iltaisin. Oviksen jälkeen oli sellanen kaksiviikkoinen lievässä kuumeessa ja paleluhorkassa sekä väsymyksessä, että olin jo varaamassa työterveyteen aikaa. Nyt sentään energiaa on tullut takaisin, ei enää kuumetta. Närästää ja olen hömppä :D. Töissäkin tulee otettua paljon lunkimmin, mikä tälläiselle vakiostresssaajalle on kyllä kummallista. Eilen päivä tuntui ihan kaoottiselta, nyt alkaa jo tuntumaan, että raskaus on hyvä asia :). Mites teillä, vetääkö mielialat ihan laidasta laitaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac ja iloksi
Kyllä täällä ainaki menee tunteet laidasta laitaan niin että hirvittää miehenkin puolesta:D Eilen Märisin tunnin sitä ku sängystä pitää yöllä nousta niin usein vessaan ja tänä aamuna sitä ku hokasin mahassa hiukan turvotusta. Voi luoja sanon minä. Oon oikee hormoni hirviö nykyään. Mutta ihanaa päivän jatkoa kaikille :)
 
Mielialat heittelee täälläkin! Oon jotenkin herkillä tunnepurskahduksille ja samaan aikaan kuitenkin oudon rauhallinen. Yks iso stressi poistui elämästä hiljattain, mikä varmaan osansa tekee myös. Mieskin tossa eilen sano, et ihana nähdä, kun oon rento ja nauran. Niin mustakin on kiva olla paremmalla tuulella :) Silti välillä iskee kiukkua ja ärsyä ihan turhista, mut tätä ne hormonit taitaa tehä :D

Facebook.. Jos mielisi sittenkin jo ennen vu sinne, niin mites se menikään? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Minä varasin tänään ekan neuvola-ajan,ja se on 25.5. eli rv 7+1 jo! Puhelun jälkeen tuli vaan mieleen,että otetaanko ekalla neuvolakäynnillä jo pissanäyte, kun terkkari ei mitään maininnut,että pitäis olla pissaamatta?? soittelenko vielä perään varmistaakseni asian,vai mitä ootte mieltä? En nyt muista enää että miten se meni 8v sitten :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
piiuli77
Katjuska87 Ei oteta pissanäytettä, ainakaa PK-seudulla.

Ja minä voisin liittyä, LA ei tiedossa mutta oletan olevan tammikuussa. Tänään tehty testi. Viimeisistä menkoista ei mitään tietoa.. Jännityksellä mennään. Neljäs tulossa, ikää 37v.

muoks. Viikkoja oletan olevan 5-6 koska testi oli vahva. Enempää ei voi olla koska noin pari kk sitten tein testin ja silloin selkeä nega.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"Miumau"
Minut voi poistaa listoilta. Jälleen keskenmeno :( Pari päivää sitten alkoi vuoto. Harmi homma, kun tällä kertaa oireitakin ehti jo olla reilusti. Kohdallani vuoto on aina tarkoittanut keskenmenoa, joten uskon että tämäkin menee tai on jo mennyt kesken. Oireetkin ovat vähentyneet ja pieni yökötys poistunut kokonaan. Tissioireet eivät edes ehtineet alkaa, joten sekin kertoo tilanteesta jotain. Ei voi mitään. Mutta olen jo alkanut tottua näihin, niin en jaksa nyt kantaa suurta murhetta.
Onnea matkaan kuitenkin kaikille muille!
 
Muoks.
Miumau:lle iso :hug: Tosi kurja juttu! :( Kaikkea hyvää teille jatkoon!

***

Uusille kollektiivinen moi, onnea, tervetuloa, jee! :wave:

Vai että ruokasoodaa kainaloihin. :D Voihan se toimia. Luulis vaan, että kuivattaa ihoa... Saatan silti kokeilla. :D

Niskapoimu/-turvotus-mikälie-ultran aika tuli tänään postilaatikkoon. :O Eikä se aika tietenkään mitenkään käy. Mutta tosi hyvä, kun tuli näin ajoissa, niin voin heti huomenna soittaa ja yrittää muuttaa. :)

Turvotusta pukkaa. Oon syöny normaalin terveelisesti, juonu erityisen paljon ja lenkkeilly melkeimpä joka päivä ja silti... Pännii. :kieh:

Muuten hyvä fiilis. Mielialat heittelee, mutta pääasiassa on ilonen olo. :) Auringonpaiste ja lämmin ilma on ollu mukavaa, mutta ei haittaa sekään, että nyt sataa. Keitin kannullisen valkoista teetä mintulla ja aikomus on linnottautua sohvalle lukemaan kirjaa muksujen muovaillessa. :)

Rosie 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Miumaulle iiiso halaus! Harmilliselta kuulostaa. :( Toivotaan että pian tärppää!

Rosie Riveter: Eikö olekin mukava tuoksu kookosöljyssä? :) Mukavan mieto, mutta silti antaa ihan kivan tvistin. Ennen vihasin kookosta kaikissa muodossa ja nykyään sitä tungen jokapaikkaan :D On se jännä, miten iän myötä mieltymykset muuttuu...

Jos ei tähän mennessä ole ollut mitään oireita, niin nyt voisin ehkä raportoida tämän tajuttoman väsymyksen ja vilutuksen oireiksi.. Kävin eilen nukkumaan joskus puoli kymmeneltä, vaikka normaalisti kukun puoleen yöhön helposti. Ja tänään on väsyttänyt edelleenkin ihan tajuttomasti, vaikka nukuin kunnon yöunet.. Tissejäkin ehkä turvottaa. Niin ja nälkä on aikamoinen kokoajan :D

Tuo "soda kainaloon"-dödö kuulostaa minun mieleeni vähän sottaiselta puuhalta, joten en sen kanssa ehkä lähtis pelaamaan.. :p Mutta noita hiuksiin tehtäviä naamioita ja muita vippaskonsteja tekis mieli kokeilla! Joku päivä vielä aktivoidun.

Miten muuten suhtaudutte raskaudesta ja vauvoista hössöttäviin tuttaviin/perheenjäseniin? Itse mietin tässä kerronko siskolle raskaudestani. Mutta olen toistaiseksi pitänyt asian vain omana tietonani, kun tiedän, että hän alkaa hössöttää niin julmetusti! Kiusallinen tilanne voi kuitenkin tulla äitienpäivänä, kun menen heille kylään ja paikalle tulevat myös vanhempani, jotka tietävät asiasta.. En vain jaksa sitä yletöntä kyselyä ja siunailua - en ole itse yhtään sellainen! Tykkään keskustella asioista ja jakaa tietyllä tavalla henk koht juttuja, mutta olen kyllä kaikenkaikkiaan niin jalat maassa-tyyppi, että jotenkin olen allerginen juurikin tuolle hössötykselle :p
 
Suuret pahoittelut miumaulle :( Ihan liikaa murhetta, kun noin monta keskenmenoa on takana. Voimia sinulle ja toivottavasti pysyvä plussa vielä tulee <3

Hössötystä en ole tainnut kohdata, kun omat sukulaiset asuvat kaukana, eivätkä ole yhtään hössöttävää tyyppiä. Ja miehen sukulaiset kans on omalla tavallaan kovin pidättyneitä. Ottavat mitä annetaan.
En taitaisi oikein tykätä, jos joku puuttuisi minun asioihin ja hössöttäisi.

Ja siitä tuli mieleen harrastukset:
Onko sellaisia harrastuksia, joita täytyy ehkä jättää tauolle jossain vaiheessa?

Minä olen aloitellut ratsastamista ja nyt sitten tulinkin raskaaksi. En meinaa vielä lopettaa, mutta jossain kohtaa kyllä täytyy miettiä, että ei sitten ota turhia riskejä.
Jossain lukee, että ekan kolmanneksen voi ratsastaa ja jotkut on lopettaneet heti.
Toiset taas ratsastaa pitkälle raskauteen..

Minä taidan aloittelijana lopettaa ajoissa, kunhan vaan saan sanottua asiasta hevosen omistajalle.

Hyvää yötä ja huomenta!

iloksi rv 6+3 <3
 
piiuli77
Tosiaan päivitykset punaisella niin minut voisi lisätä listoille:
LA sanotaan vaikka 11.1. (ihan oma arvio, kuukautisia ei ole ollut joulukuun keskenmenon jälkeen ollenkaan. Korjataan sitten kun selviää oikea) ikää 37, 4.lapsi, kätilöopisto


Varhaisultraan en ole menossa tällä kertaa, yritän olla panikoimatta ja odottaa sinne np-ultraan. Tämä raskaus oli sellainen "iloinen yllätys". Keskenmenon jälkeen oli tarkoitus jättää lapsiluku kolmeen. Mutta kohtalo päätti toisin.

miumau, pahoittelut :'( tiedän tasan miltä sinusta tuntuu..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervetuloa Piiuli! :wave:

Miten muuten suhtaudutte raskaudesta ja vauvoista hössöttäviin tuttaviin/perheenjäseniin?
Sanotaanko nyt vaikka, että ruoho näyttää vihreemmältä siellä puolella aitaa. :D Ei vaineskaan. Siis meillä on päinvastanen tilanne ja joskus, ehkä varsinkin esikoista odottaessa, olisi kaivannut jonkun vähän hössöttämään tai pitämään kädestä. Meillä raskauksiin ei ole suhtauduttu suopeasti, joten pidetään nyt salassa ihan niin kauan, kuin mitenkään vain mahdollista, koska draamaa tulee. Procrastination FTW. Meillä ei siis ole mitään erityistä syytä, miksi vauvoista ei onnitella, vaan varsinkin mun vanhempien kanssa välit on vaan yleisellä tasolla aika tulehtuneet...

Mäkin oon kyllä aika "jalat maassa" ja realisti. Töksäyttelen "totuuksia" liiankin suoraan monesti. Tästä voisinki esittää jo nyt etukäteen yleisen pahottelun. :ashamed: En yhtään oo sen tyyppinen ihminen, että jokasen mielipiteen perään osaisin / jaksaisin / näkisin tarpeelliseks laittaa disclaimereita, mutta ymmärrän, että näinollen saatan tahattomasti tulla loukanneeks jotakuta joskus.

Harrastuksiahan tosiaan saattaa olla tarpeen harkita uudelleen raskauden edetessä. Just kaikki sellaset, joissa on vaara pudota, kaatua tai saada iskua on suositeltavaa jättää välistä. Mä harrastan "juoksua" (etanahölkkää) ja sitä kyllä jatkan ihan niin kauan, kuin vaan pystyn. Jossain vaiheessa varmaan vähän harvennan lenkkejä tai lyhennän, mutta toistaseks nykynen n 50km/viikko-tahti tuntuu sopivalta. Lisäks joogailen kotona ja sitähän voi tehdä kirjaimellisesti vauvan syntymään asti, jopa synnytyksen aikana, jos niikseen tulee. :D

Tänään on oireeton päivä. En suostu huolestumaan.

RR 5+2
 
Jokohan uskaltaisin tulla mukaan. Olen nyt muutamana päivänä saanut haaleaa viivaa raskaustestiin, joten kai tämä on todeksi uskottava :) . Toivottavasti jaksaisi pieni tällä kertaa pysyä matkassa mukana. Vielä täytyy testeillä varmistella, vahvistuuko tulos, kuten pitää. Ainakin tänään aamulla oli jo selvästi tummempi viiva liuskassa. Taustoista sen verran, että olen 36-vuotias kahden kouluikäisen lapsen äiti. Pitkään luulin, että lapsilukumme on täynnä, vaikkakin minulla aina ollut haave kolmannesta. Mies ei ole vain aiemmin lämmennyt ajatukselle, kunnes viime kesänä vielä kerran päätin avautua vauvakuumeestani. Yllätys oli suuri, kun mies ei tyrmännytkään asiaa, vaan muutaman viikon harkittuaan olikin halukas yrittämään vielä uutta vauvaa. Syksyllä jo vaavi ilmoittikin tulostaan, mutta tuo raskaus päättyi valitettavasti keskenmenoon. Nyt en suostu silti etukäteen murehtimaan, vaan haluan nauttia raskaudestani täydestä sydämestä. Yritysaika alkoi jo tuntua pitkältä, kun aiemmat kaksi mukulaa tulivat heti, kun annettiin tilaisuus. Mutta nyt siis vihdoin plussaa :) . Toisaalta onpa mieskin ehtinyt kunnolla tottua ajatukseen ja on ollut ilo huomata, että hänkin on yhä enemmän ja enemmän alkanut haluta ja toivoa vauvaa. Jännittää ja tuntuu toisaalta hullulta, että meille vielä tulee uusi vauva, kun niin pitkään jo oltu kahden kanssa. Toivon, että raskauspahoinvointi pysyisi poissa tai edes kohtuullisena. Aiemmissa raskauksissani olen joutunut sen vuoksi jopa sairaalaan tiputukseen. Toisaalta tuossa keskenmenneessä taisi olla huono merkki, kun olin niin hyvävointinen. Että tiedä sitten, mitä pitäisi toivoa. Laskettuaika olisi tikutetun ovulaation mukaan 14.1. , menkoista laskettuna vasta 19.1. Oletteko kaikki muut karkaamassa täältä facebook-ryhmään? Jääkö tänne sen jälkeen ketään kirjoittelemaan?

Blue Bird/36/3./***
 
Täällä tehty positiivinen testi tiistaina. Todella sekavat tunteet, kun ollaan elokuusta asti yritetty. Eli la tulee olemaan nyt tammikuu. Tarkkaa päivää en vielään tiedä. Miun kierto on heitellyt 34-42. Oletan, että tämä nyt lyhyimmän kierron mukaan. Koska positiivinen tulos näkyi haaleana maanantaina illalla ja sitten tiistaina tein testin jossa näkyi viikot 1-2. Jännittynein fiiliksin, että kaikki menisi hyvi. Tämä olisi minulle kolmas lapsi. Ennestään kaksi poikaa (-07&-13)
 
Niin siis kun nyt menossa kp35. Jäi mainitsematta tuohon. Ja olen kiinnostunut pääsemään mukaan facebook ryhmään. Jos joku osais kertoa, miten sinne pääsen hyppäämään mukaan niin olisin kiitollinen. :) Ja ikää minulla 28v, heinäkuussa 29v. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa Kaikille! Mukaan hyppää aikamoisen ylläriplussan pari päivää sitten saanut äiti :) Ennestään mulla on kaksi alle 2v lasta :D Eli touhua luvassa kohta, jos tää raskaus tästä jatkuu, HUH. Noiden kahden lapsen välillä mulla oli pari keskenmenoa, joten siihen oon nyttenkin varautunut, mutta aika näyttää :)
Oireista Mahotonta väsymystä, 24/7 krapulainen olo, tissit kipeät imettäessä, alavatsa säryt,turvotus. Nää oireet sai oikeastaan raskautta epäilemäänkin.
Kemikaaleista yms. Aika vähän tulee mitään kemikaaleja käytettyä noin niinku yleensäkkään. En niistä ota stressiä. Kahviakin juon entiseen tapaan, niin kauan kuin maistuu.

Lasketusta mulla ei oo mitään haisua mutta varmaankin sinne tammikuun alkuun sijoittuu :)

Fb ryhmä kiinnostaa, jos se on salainen :)

Maarii/26v/3.lapsi/KS-KS/La = ??
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi aamulla tuhruttelu ja nyt jännitän oliko tämä tässä :( mahaa kivistää ylävatsasta ja olo on hieman hutera.. En kuitenkaan osaa eritellä onko olo tämmöinen vain siksi, että harmittaa.. Noh, tarkkailen tilannetta. Koskahan pitäisi soittaa neuvolaan? Vaiko heti? Soittoaika on aamupäivisin, joten huomiselle menee..
 
Voi ei NeitiPelargonia! Toivottavasti ei tarkota mitään. :hug: Mulla oli tokassa raskaudessa pientä vuotoa rv6 ja tässä raskaudessa kahdesti niihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa.

Facebook-ryhmään pääsee mukaan laittamalla iloksi:lle yksityisviestiä. Viestiin linkki omaan fb-profiiliin tai nimi ja tietoja, joista tunnistaa kokonimikaimojen varalta.

Mä en itse vielä oo littyny, mutta ajattelin hypätä mukaan nt-ultraan jälkeen. Kirjottelen varmaan sitten molempiin, sekä tänne että fb-ryhmään. Tai senhän näkee sitte. :p Vielä en liity sen vuoks, etten oo kenellekään muullekaan IRL kertonu raskaudesta. Kirjottelen toki aika tunnistettavasti, mutta en halua vielä "tulla kaapista" virallisesti ja paljastaa (/vahvistaa mahdollisille arvanneille) henkilöllisyyttäni. :)

Uusille taas moikat yms. :D :wave:
 
"Nennuska"
Kylläpäs täällä onkin ollut aktiivista porukkaa :) vissiin Pitäis käydä useamminkin kurkkimassa!

Kovasti onnea kaikille uusille plussanneille ja NeitiPelargonialle pidetään peukkuja, että kaikki ois hyvin!

Mulla kyllä on ollut nyt oireita vaikka millä mitalla...pahoinvointi tässä suurimpana. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta välillä on kyllä ollut todella hankala olo. Jotkut hajut nyt tekee sitä, että alkaa kuvottaan...

Minäpä kysyn teiltä mielipidettä kun ongelmallisesti mun täytyis lentää raskausviikolla 30-31. Onkohan Se ihan ok vai tuleeko siitä todella tukalaa? Voisin siihen vielä vaikuttaa.. Kannattaako siis kuvitellakaan? Mikäli joutuisin sitten matkan perumaan, niin matkavakuutuksesta asiaa kysyin ja matka korvataan vain jos äidin tila on äidille vaarallinen. Eli jos on vauvalle vaarallinen, niin vakuutuksesta ei saa mitään, esim ennenaikaiset supistukset...

Ilmeisesti joiltain viikoilta eteenpäin täytyy jo olla todistus lääkäriltä että Sä lentää? Mitenhän Finnairilla on, tietääkö kukaan?

Nennuska 5+5
 

Yhteistyössä