Kovaa vauhtia tupsahtelee uusia, jee! Moi teille vaan munkin puolesta siis. :wave:
Mun käsittääkseni
oireet voi tulla ja mennä ihan miten sattuu. Mutu-tuntumalla heittäisin, että myös verensokerin tasasuudella, syödyn ruuan laadulla ja unen määrällä yms on vaikutusta oireisiin ja niiden vahvuuteen. Mulla oli jomottavaa mahakipua koko viikon (niillä tienoon, kun menkat ois voinu tulla), mutta nyt ei enää. Rintoihin koskee vaan, kun luen täältä jonkun mainitsevan asiasta. Sympatiakipua.
Tukka kyllä on rasvainen, kuin vanha valurautapannu, mutta luomukeinoin aijon pärjätä raskauden(kin) läpi. (En siis käytä shampoota normaalisti(kaan)).
Testejä tuli tehtyä kolme: nega hätäillessä, haamu tasan kaks viikkoa (oletetusta) oviksesta ja vappupäivänä riittävän selkeä plussa, että uskoin.
Varhaisultraan en ole menossa, ellei epäsäännöllisen kierron takia neuvolasta lähetetä. Ilman
doppleria on pärjatty jo kaksi raskautta, joten menee tämäkin. Yritän nyt ottaa ihan rennosti ja iloita raskaudesta. Suren sitten, jos surtavaa ilmaantuu. Schrödingerin kissa ja silleen.
Koen nimittäin "pilanneeni" esikoisen odotusajan kaikella panikoimisellani...
Kun tuossa jo tulikin mainintaa sokerihimosta (tai sen puutteesta), tuli mieleen kysellä, miten te muut syötte? Siis onko
ruokavalioita tms.
Itse olen kahdessa jo kahdessa raskaudessa kerännyt 25kg painoa/raskaus, vaikka ruokavalio oli tuolloin(kin) ihan normaali, enkä todellakaan syönyt kahden edestä tai mitään sellaista... Oli todella masentavaa, kun tein kaikkeni, että paino pysyisi aisoissa ja sitä silti vaan tuli. :| Kilot onneksi putosivatkin kyllä ihan muutamassa kuukaudessa. Vasta kuopuksen ollessa parivuotias todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä todennäköisesti oli tuon holtittoman painonnousun ja muutenkin kaikinpuolin surkean olon takana, jo raskauksien aikana. Nyt on lääkitys, mutta silti vähän jännittää, että miten noita kiloja tulee. Olo oli nimittäin
todella tukala. (Lähtöpaino on ihan ok, painoindeksin normaalimääritelmän keskipaikkeilla).
Olen myös asettanut tavoitteeksi harrastaa
liikuntaa säännöllisesti koko raskauden läpi. Tässä en (jäätävän kurjan olon) takia ennen ole onnistunut, mutta ehkä kolmas kerta sanoo toden.
Tykkään siis juosta (lue: hölkätä, vauhtia kuin jalattomalla zombilla) ja joogata (silleen kehonhuollollisesti, ei niinkään "hengellisesti").
Rosie 4+5
Lisäys: Näin sitä näköjään ollaan jo tuttavallisia, kun "minä/minun/minulle" muuttui jo puhekielisempään muotoon.