**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

pipituuna kuulostaa aika ikävltä sun viikonloppu..

En nyt tarkoita noita teidän miesten kännisekoiluja tms. mutta muistakaa että miehillekin saattaa olla uus tilanne kun on lapsi tulos, eli varsinki ekakertalaisilla voi olla ahdistusta yms. ihan niinkuin meilläkin naiset. :) Ja miehet yleensä eivät kauheasti niistä puhele, eli näkyy sitten käyttäytymisessä, meillä ainakin.. Meillä tosin mies HYVIN harvoin mulle suuttuu eikä sillonkaan huuda, säikähtäisin varmaan hengiltä jos korottais ääntä mulle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
millimolli Se on tää kesä joka sekottaa miesten päät. Odotan kauhulla kun 3 isää ja 1 poikamies lähtevät meidän veneellä mökille "kalastamaan". Voi saari parkaa. Ei ole varmaan enää ennallaan. Siinä on vielä pubikin aika lähellä niin nämä känniääliöt aivan varmasti sinne eksyvät...

pipituuna Sinuna kans ottaisin esikoisen kainaloon ja lähtisin jonnekin tuulettumaan. Antaa isännän tehdä kotona katumusharjoituksiaan ihan yksin....


Mies on kyllä aina kotiin tullut, mutta usemmalla kerralla on ollut tavarat hukassa, kännykkä, lompakko yms.
 
Peikko Meillä tuo ei ole kovin useasti mulle suuttunut niin että olis ääntänsä korottanut. Mie olen se meän perheen huutaja/kirkuja. Tuo tosin luulee, että nalkuttaminenki on tappelua, mitä se ei ole :)
Se yks päivä kysy, että sovitaanko riita, kun siivosin täällä ja tupisin kuinka laiska se o koko ajan. Sanoin, että mie tupisen samalla lailla sullle siivoamisesta sillo ko siivoan yksiksenikin ja se ei ole ollenkaan paikalla ;)

Olis taas semmonen olo, että päikkärit tekis terää.
 
magicarnie Toivottavasti kaikki kunnossa. :/

Mä niin tiedän nuo tunteet tuommosista katoilevista ukoista! Prkl! Ojennukseen laitettava!
Meitin ukko sai opetuksen 5 vuotta sitten, kun pistin sen pihalle tuommosten seikkailujen takia. Kyllä on mies oppinut ilmoittamaan missä menee ja milloin tulee ja jos on niin huonossa hapessa, niin joku on ilmoittanut hänen puolestaan. :D
Onneksi nykyään ottaa kunnolla vain 1-2 kertaan vuodessa.

Mä kävin tänään siellä ultrassa ja olipas jännää.. LA muuttui kuten odotettiinkin, mut oli niin unelias kamu (heristi kyllä nyrkkiään muutaman kerran, kun se hoitsu kehtas tökkiä mun mahaa) :D , että päästää parinviikon päästä uudelleen. Suositteli, että seuraavan kerran kun menee sinne, niin pitäis jotain sokeripitosta evästämään, jotta olis varmasti hereillä.

Uusi LA siis 21.1.2013 ja poikaolo. :)


"MY" ja RistoAnneli 12+2 :kiss:
 
millimolli: miekin unohtelen milloin mitäkin, se on tää raskausdementia. Enää ei pysty kuin yhteen asiaan kerrallaan keskittymään.

pipituuna: mun mies sai aikanaan (yleensä kännipäissään) hirveitä raivareita, suuttu milloin mistäkin. Muutaman kerran oli lähellä, että olisin soittanut poliisit. Kyllä miekin annoin sitten sanallisesti takaisin. Lopulta kyllästyin siihen touhuun. Avioero oli tosi lähellä, mutta onneksi saatiin asiat parisuhdeterapian avulla kuntoon. Mies ei juonut kuin yhden oluen silloin tällöin (maaliskuusta tähän päivään asti 3).

magicarnie: voimia sinulle.

Käytiin tänään tytön kanssa kaupungilla ja kirjastossa. Miun ei ehkä enää kannata kantaa painavia kasseja, koska rupes kipristelemään tai voisko ne olla supistuksia, en oikein osaa sanoa. Pitää ottaa loppupäivä rauhallisesti.

E & pippuri 10+6
 
Meillä mies kyllä kittaa kaljaa jne. ja on innokas baariin lähtijä aina. Mutta ei tupise mulle kännissä. Pikemminki mie aina tupisen sille, kun se tulee kotiin. Se nääs herättää kolinallaan minutkin ja sitten pitää alkaa porisemaan kuinka paljon rakastaakaan minua. Ja itse kun haluaisin lähinnä nukkua enkä kuunnella sen höpöttelyä.

Mie olen se raivoaja. Tuo vaan vasitella ärsyttää minua, kun tietää sen olevan helppoa. Nyt oikein vasitella, kun tietää että entistä helpommin räjähän sille. Sillä olinki viime viikolla kaks päivää muualla, kun sen pärstä vitutti minua :) Seki alko vaan sen puolihuolimattomasta ärsyttämisestä ja mullahan kiehahti yli..

Sitten kun se itte on rauhallinen, mutta pirullinen luonne sen ärsyttämisen vuoksi ihmettelee miksi mie stressaan ja saan kamalia hiivaleipäkohtauksia ;)
 
Magicarnie :hug:

Aurinkoihottuma: olen kärsinyt siitä nyt aikuisiällä paljonkin. Varsinkin viime vuosina se on ollut haittana, ja siksipä meillä onkin aina minua varten 50 kertoimisia aurinkorasvoja. Ei ne välttis sitä ole estäneet täysin, mutta ehtii ulkoilla ihan kunnolla ennen kuin ne näpyt iskee. Ja rusketus? Mitä se sellainen on? ;) Nyt siis vain paloin, ja kunnolla. Ei ole hyvä vaihtoehto tämäkään.

Millimolli Minulla myös on työsopimus loppumaisillaan, elokuun loppuun näillä näkymin. Ja sen jälkeen ei mitään tietoa. Jos nykyisessä paikassa jatketaan sopimusta, niin toivon todella, että ei loppuisi juuri sopivasti äitiysloman alkuun vaan jatkuis ihan normisti, määräaikaisena ainakin sen puoli vuotta, kuten on tähänkin asti jatkettu.
 
magicarnie, toivottavasti on kaikki kunnossa!

Mullakin on tilanne ettei töissä voi oikein mitään kirjoitella tänne eikä ole aikaa lukea. Nyt olen saanut tän päivän työt pulkkaan niin käväsen täällä, tosin eihän täällä kukaan suomea puhu eikä kai ketään kiinnostakaan :)! Nyt kerään voimia kotiinpäin pyöräilyä varten. Tänään yksi kolleega alkoi ihmettelee miksi join vain teetä kun yleensä menee kuppikaupalla kahvia. No, en sit oikein osannut siihen vastata. Kai se jo jotain epäilee. Täällä tosiaan on maksimi 2 kuppia kahvia päivässä tai 4 lasia kolaa kun on raskaana. Mä yritän pysyä siinä neljässä lasissa kolaa (ja kahdessa teessä...).

Mies ei täällä kyl katoile mihinkään, mut kyl ymmärrän millasta se on, (suomalaisella) eksällä oli hieman taipumusta. Meillä on yleensä niin et mennään melkein kaikkialle yhdessä (ja tullaan kotiin yhdessä). Joskus erillään mut silloin kotiin ennen yhtä... Toisaalta tässä kylässä tuntuu et kaikki tuntee toisensa, et kyl kaikesta kuulee... Tänään ollaan menossa pubivisaan, käydään viikottain tietokilpailussa yhdessä baarissa ja tänään ajateltiin kertoa meidän joukkueelle ("Team Finland") kun kai ne jo epäilee tätä juomattomuutta. Katotaan miten ne reagoi tähän, kun se kuitenkin merkkaa et menetetään yksi pelaaja (joko minä tai toi mies) pitkäksi aikaa. Vähän jännittää mitä ne sanoo. Mua siis ei tosiaan haittaa olla (savuttomassa) baarissa viettää iltaa raskaana, voihan sitä aina juoda alkoholittomia juomia :)!
 
Magicarnie!!

Mulle kävi seuraavaa:
Itse kävin alkuraskauden ultrassa, kuukautisten mukaan RV oli tuolloin 6+1. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt, muuta kuin tyhjä kohtu! Pettymys oli suuri.

Lääkäri määräsi labroiksi HCGn otettavaksi kahden päivän välein..HCG nousi labrojen mukaan hienosti, mitään varmaahan sekään ei kuitenkaan tarkoita!
Noh, kävin uudessa ultrassa 2 viikon päästä. Ja kappas, ultrassa näkyi ruskuaispussi sisältöineen ja aivan oikeassa paikassa! Ja niinkuin olin varma että kohdun ulkopuolinen on. Kuitenkin, noilla viikoilla itselläni ruskuaispussissa olisi kuulunut näkyä jo selvempi alkio, lääkäri epäili nyt vahvasti että hedelmöityyminen on tapahtunut vain oletettua myöhemmin.

Uusi ultra kahden viikon päähän ja kappas, sielähän pullisteli jo ihan vauvaa muistuttava otus! Oikeassa paikassa, sydän löi terhakkaasti ja sai äidin kyyneliin! Raskaus oli alkanut 2 viikkoa oletettua myöhemmin ja koko vastasi sillä hetkellä 6+1!!

Vaikka tällähetkellä kuukautisten mukaan mullakin olis RV 12+5, mutta eipä vaan ole..koko arvion mukaan mennään RV 10+5

Toivotaan että raskaus on saanut sinullakin alkunsa oletettua myöhemmin, ja kaikki on hyvin! Tsemppiä tulevaan, tiedän että nyt ei varmasti mielessäsi pyöri muutakuin seuraava ultra ja sen kohtalo, mutta anna silti itsellesi edes pieni toivon hippu!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Ultrassa käyty, siel se Tiiti meille vilkutteli. ULtrasivat vatsanpäältä ja kaikki mitat saatiin siitä, sanoi vaan ultraaja et näyttää istukka olevan kohdun suulla, et oli hyvä ettei alakautta lähdetty edes ultraamaan. Tiitiäinen se vastasi sit viikkoja ja päiviä, joten LA pysyy samana kun mitä neuvolasta oltiin laskettu.. Itkuksihan se meni kun pieni siellä vilkutti meille.

pää-perämitta 64,7
lakimitta 22
vatsanympärys 2,0
reisiluun pituus 8,6
niskaturvotusta 2,0
Down-riskiluku 1:4600
Down-ikäriski 1:1300

Jäädään siis rauhallisin mielin odottamaan seuraavaa ultraa joka on 3.9, väliin mahtuu myös yksi neuvola 6.8.. Tuli samalla kerrottua uutiset miun iskälle joka oli ihan innoissaan ku saa viidennen lapsenlapsen. Naamikseen menee tieto sit parin viikon päästä ku ollaan appiukolle saatu myös kerrottua

Devilii ja Tiiti 12+5
 
Magicarnie tsempit! Toivottavasti kaikki olis hyvin.

Täällä aurinkoinen päivä. Lapsetkin viihtyy ulkona. Mä kyllä äytin puol päivää potien huonoa oloa. Ja sit oottelin et mies tulee kotiin niin saa kauppareissun tehtyä.

Mun pitäs soitella neuvolaan varmaan et millonkohan se mun sokerirasitus on.... Kun tässä raskaudessa pitäs olla aikasemmin kun ed raskaudessa 1h arvo oli yli rajojen, tosin mikään muu sokeriarvo ei sit ollu koko raskaudessa huono, vaan kaikki normaaleja. Joten katotaan nyt et mitkä arvot tulee, jos ei vaikka vetäis sitä paketillista keksejä edellisenä iltana ;-)

Jaksamisia kaikille!

Chelsea 13+2
 
Miesten katoamisista nykynen mies ei kyllä sitä tekis ikimaailmassa. Mutta ex harrasti tuollasta useinkin. Ja ikinä kun töistä meni kotiin ei voinu olla varma onko mies selvinpäin vai ei. Ja käytös oli todella uhkaavaa kännissä. Useinkin alko työpäivän aikana tulla viestejä joista selvis että ahaa kaljaa vedetään taas. Öisin riehu kännissä eikä haitannut vaikka omat lapsensa oli meillä käymässä. Pelkäsin niin kovin. Lopulta nukuin auton avaimet tyynyn alla. Tuon suhteen siis lopetin lapsen syntymän jälkeen. Siitä vasta sain voimaa tehdä sen.

Mähän oon siis palaamassa töihin piiiitkältä hoitovapaalta syyskuun alusta. Pomolle en oo vielä kertonu. Ajattelin soitella sit ens viikon jälkeen. Kelan laskurin mukaan äippis alkaa hiukan ennen joulua mut jos menee samoin kuin esikoisesta niin en ehdi oleen töissä tässä välissä ku maks puoltoista kuukautta.

Aniit
 
magicarnie
kiitos tuesta kaikille!

on niin sekava olo koko ajan, ei kauhean hyvä. alkoi tuhrua tulla uudestaan, varmaan tää stressaaminen ei auta asiaa laisinkaan.
sit viel ku lääkärikin oli epäselvä mietteineen.
onneks tuo neuvolatäti vähän edes paransi mieltä.
olen vaan armoton stressaaja ollut aina.
lukenut olen netistä kaiken mahdollisen ja mahdottoman.
on ollut yksi kohdun ulkopuolinen raskaus ennen poikaa kuitenkin.
mut se minuu ihmetyttää et 4-5vko olis tapahtunut myöhemmin tuo hedelmöitys :O
en vaan saa taottua päähän et miten voi olla mahdollista edes. hmm.....

kiitos josefiina, tuo oli ihanaa kuulla!
jotenkin itsellä alkaa luovutus vaihe :'(
en ole kyllä syntynyt odottamaan tällaisia asioita ikuisuuksia....

hermot ois kyl ollut suotavat tällä hetkellä

yritän jaksella ja jos en jaksa ni sairaslomaa haettava.
 
Hei, olen lukenut aina teidän kirjoituksianne,mutta nyt vasta uskallan alkaa kirjoittamaan. kävin ultrassa maanantaina ja kaikki oli hyvin:) Nyt alan nauttimaan tästä raskaudesta. Nyt en ehdi enempää kirjoittamaan kun esikoinen sai hepulin..Kirjoittelen myöhemmin:)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli ja Zuh
magicarnie meän äitillä oli laskettua aikaa siirretty ultrassa kuukaus eteenpäin, kun allekirjoittanut oli huijannut sitä ja sille tuli vielä yhet menkat iha normisti.

Ihmiskeho on oikeasti kummallinen kapine.

Iski taas illan paha olo. Piti hakea rannekkeet taas käsiin ja pitää yölläkin pitää. Sinäänsä hauskaa, että aamusta ja päivästä saa kaiken tehtyä. Illan voikin maata sohvalla syömässä rennietä ja kakomassa.
 
magicarnie
aniit mietin tuota samaa, tosin plussaus kesti älyttömän pitkälle. siis 9vko plussasin, tosin olin testaamatta pari viikkoo kun oltiin kahes eri reissus. menkkoi ei ole ollut laisinkaan. siis jos ei tuota 5pv kestänyttä paperille pyyhittyä oteta mukaan +tänään. tuota se lekuri sanoi et joko on vasta rv6 tai sit keskenmeno. shokkihan tässä vieläkin on päällä. kun ei taaskaan tiedä kun vasta viikon päästä :(
 
en oo puhunu broidin kaa varmaan yli kuukauteen, se otti aika raskaasti tämän vauvauutisen. kaikki muut joille oon kertonut on kuitenkin alkuhämmenyksen jälkeen olleet ihan kannustavia, paitsi sintin isä ja mun oma veli. perkeleen yrmyt :(
 
joo ei meillä juoda usein todellakaan, kesällä nyt ehkä useemmin mies ottanut (ei kännejäkään kuin parit) mitä muuten, mut kyllä noi pariki kertaa yöks jäämiset tota luottamusta nakertaa. ekalla kerralla ilmotti sillo että ei ehi vikaan bussiin mutta tiiän että teki tahallaan et vois jäädä.. ja nyt jätti sit kokonaa ilmottamatta. meillä mä oon se joka huutaa ja jos ikinä väkivaltatilanteita tulis niin luulen että niitä johtasin kanssa minä. ei sillä että mies mikää vässykkä olis mutta oon ite niin herkkäpinnanen ja kovaluontonen enkä usko että mies haluis mua ruveta mätkimään, ei kännissä eikä selvinpäin (en siis oo suunnitellu tässä oikeesti mitään lyömishommia jos teistä siltä nyt kuulostaa :D).

ai vitsi ku on kurkku kipeenä ja nenä tukossa. just silleen kipee mut ei tarpeeks kipee et saikulle viittis jäädä.. no huomenna onneks lyhyt päivä ja torstai vapaa.

ainiin meinas iha "jännät" jäädä kirjottamatta! mulla tulee vasemmasta tissistä jo ilmeisesti nyt sitä "esimaitoa" vai mitä sitä nyt raskausaikana tulee. aamusta asti nännit kutissu ja ollu tosi TOSI kipeet ja kun töistä tulin niin katoin että vasemman nännin päällä on ihanku sellasta kellertävää rupea.. rapsuttelin pois niin alta tulee lisää semmosta kirkasta vähän tahmeeta nestettä. oikeesta ei sentää mitään. mut on kyllä nIIN KIPEÄT molemmat nännit nyt! tuntuu jotenkin semmosilta hanganneilta ja rikkimenneiltä vaikka ei pitäs olla :s kutina päälle ni avot.

nyt niitä vaunuja eri sivuilta tiiraamaan :)

pikkumini & peikko 13+5 <3

magicarnie en pahoittele sua vielä, koska toivon että siellä kaveri ois, pienempänä vaan eikös se ois tärkeintä :heart: pidetään pää kylmänä ja tsempataan ens viikkoon (vaikeeta on i know) !!
 
Heippa! Mahtuiskohan tänne vielä mukaan? Täällä kun näyttäis olevan ihan la&sairaala-kaimoja linjoilla ja kun lueskelin tätä (kilometrin mittaista) ketjua niin ihanan paljon keskustelua eikä vaan pelkästään niistä vauvoista :) Eli jos jonon jatkoksi sopii, niin...

Meille sattui siis tuossa keväällä pieni vahinko ja esikoisemme saa pikkusisaruksen hieman aikaisemmin, kuin ehkä itse olisin välittänyt. Mutta ei kaikki vahingot ole pahasta - vahingossahan se Kolumbuskin löysi Amerikan :)

La on 4.1. ja sairaala KOKS

Kirjoittelen toiste enemmän, taidan nyt mennä nukkumaan ennen kuin nälkä ehtii tulla uudestaan. Mulla on aamulla sokerirasitus (yäk!) ja koska nykyään mulla on jatkuvasti nälkä, niin ajattelin että aika menee parhaiten jos vaan saan unesta kiinni mahdollisimman aikaisin...
 
Magicarnie sithän se passais jos vko 9 vasta teit plussatestin ja nyt on vko 12. Eli jos kolmisen viikkoa sitten on ollut n. rv4+, niin nyt olis 6+ :) Sulla on vielä paljon mahdollisuuksia. Kyllä on vaan piinaa nyt odotella viikko.. Tsemppiä!

Voisin kopsata tähän hetkeen millimollin tunnelmat:
"Iski taas illan paha olo. Piti hakea rannekkeet taas käsiin ja pitää yölläkin pitää. Sinäänsä hauskaa, että aamusta ja päivästä saa kaiken tehtyä. Illan voikin maata sohvalla syömässä rennietä ja kakomassa."

Mulla kans iski tänä iltana pahoinvointi takas. Kerran aikasemminkin oli viikon tauko ja sit taas muutamana iltana pahoinvointi palasi. Nyt ollut taas viikon pois kokonaan pahoinvointi, mutta nyt nakkasin rannekkeetkin käteen :( Kävin jo tuolla vessassa yskimässä/kakomassa ilmaa ja esikoinen tuli oven väliin kyselemään oksennanko. Rennietäkin otin muutama tunti sitten kun korventi kurkkua ja mulla kans aamu ja päivä aina menee tuosta vaan, mutta iltasin iskee nämä olot (jos siis iskee). Nyt nukkumaan!
 
magicarnie
joo, parempi mieli alkaa tulla.
jospa tämä onkin tosiaan maaliskuun kamaa :D

luin tuossa että ruskuaispussi pitäisi kuihtua rv8-9 joten kerta se näkyi niin en voi mitenkään olla vielä niin pitkällä =)

huh ku säikyttää noin, tosin varmuushan saadaan sit viikon päästä kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: adora ja maggis

Yhteistyössä