**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Istuimista on kovasti keskusteltu ja siitä ettei vauvat niihin ole kauaa mahtuneet, samaa ongelmaa ollut, mutta siksi voinkin suositella gracoa. Siinä on iso kaukalo, ero on aika huomattavakin joihinkin muihin malleihin verrattaessa.

Telakasta olen vähän kahta mieltä, se ei sovi kaikkiin autoihin joten kannattaa sekin koittaa omaan autoon, toisissa uudemmissa autoissa taas ainakin tuon gracon kohdalla vaatii sen telakan koska ilman telakkaa ei mene vyöt kiinni.

Gracoa ja testejä telakalla:
Graco Logico S HP + telakka 2008 - Autoliitto

ja sitten ilman telakkaa
Graco Logico S HP 2008 - Autoliitto


Autoliiton testisivuista sen verran että kannattaa lukea koko arvio istuimesta ei vain pääsivulla näkyvää esim. hyvä tekstiä koska ne muutamat miinukset ovat saattaneet tulla vaikka "-hankala irroittaa kankaat" mutta istuin on kuitenkin muuten täyden plussan istuin.

Ja vaunuista on puhuttu, meillä on Brion kombit vm 2009 ( malli nimi taisi vaihtua ja vaunut saada hieman uutta näköä) ja en vaihtas mihinkään muihin! Kävin kokeilemassa muitakin, koska tuo brion malli ei kuvissa miellyttänyt mutta kaupassa se näyttikin aika erilaiselta kuin kuvissa, ihan perusrattaiden näköset. Ketterät mutta tukevat, sopivat tänne maalle. Heittoaisa oli minulle ehdoton ei, yhdistelmät ovat kevyemmät näin eikä hajoavia osia ole läheskään niin paljon ja napsauttaessa kopan irti ja kääntäessa toiste päin menee aikaa yhtä kauan kuin heittoaisan kanssa.
Isot pyörät kulkevat sohjossa ja mudassa, kertaakaan ei ole huonon tien takia lenkille lähtö jäänyt.

Muita ehdottomia juttuja itselle on vauvan kanssa manduca kantoreppu( eri kuin rintareppu ;) ettei kellään nyt mene sekasin) , tuota nuorinta kannoin vielä keväällä tuollaisella ja ikää on yli 2 vuotta, selässä meni hienosti mukana eikä tullut selkä kipeeksi, ja sitten ehdoton on kantoliina ihan pienen vauvan kanssa, ihanaa läheisyyttä. Kestovaippoja syhyäis kädet jo tekemään, kerkesinpä kaikki nyt jo pois myymään, mutta jos sitä tuonne puolille välin ainakin malttais mielensä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
juu mä oon lueskellu ainaki niitä koko juttuja enkä pelkkiä sitä etusivun "hyvä, tyydyttävä..." merkintää, kun oon niitä videoitaki halunnu katella että miten niissä lapsi lentää törmäyksessä.. mut esim just tossa cybexissä ainoo miinus on se ettei lapsi nää kunnolla ulos, mutta mulle se on pikkuseikka. luulen (huom LUULEN) ettei meijän lapsesta ainakaan ihan 10 kiloista tuu puolen vuoden iässä kun ollaan molemmat miehen kanssa oltu sen verta pieniä ja muutenkin koko suku on pientä, vaikka eikai se mitään kerro :D uskaltaudun kuitenki ostamaan ehkä muutaki ku cragoa silläkin uhalla että iso laps tulee :)

Babystyle Oyster 2012 - Autoliitto tossa esim aiika järkyt noi törmäystilanteet, herraisä miten tollasta voi olla ees markkinoilla ja kuka tota sitte ostaa ku kerran paljon parempiakin on tarjolla?? :D
 
Gracon kaukalosta vielä: Se todellakin on iso. Mun autossa riittää turvavyö just ja just ku ei oo telakkaa. Miehen autossa on se telakka, mutta vaikka on ihan perhefarmari, niin etupenkillä on huono istua, kun se pitää olla suht edessä ja pystyssä, jotta kaukalon saa paikalleen ja pois. Tai tietty voihan sitä penkkiä aina siirtää edestakaisin. Telakassa ei oo Isofixiä. Mutta kuten joku tuolla sanoi, niin matkarattaiden kanssa ihan huippu yhdistelmä! :)

Kantoliinaa aion minäkin käyttää. Esikoinen ei siinä ihan pienenä viihtynyt, mutta nyt se on yksi sen lempparipaikoista. Ja sit ku toinen syntyy, niin kantoliina on melkeinpä ehdoton, koska muuten ois tosi vaikeeta kahden pienen kanssa.
Manducakin houkuttais. En oo kuullut siitä mitään negatiivista.

Nyt tytsylle aamupuuroa ja parin tunnin päästä mammatreffeille. :)

Leena ja pikkuinen 13+4
 
Tämä oli neljäs yö nyt perään kun näen hirveää unta että saan keskenmenon.. Joka unessa on vuotanut verta, alkaa vähän tuntua ettei tee mieli mennä tänään edes nukkumaan illalla! :/ Johtuu varmaa nyt siitä kun maanantaina sain äänet kuuluviin dopplerilla ja eilen ja toissapäivänä en..
 
POKS!! 12+0 tänään, jes! :D

Rupes eilen ahdistamaan kans tuo doppler, kun en vieläkään oo saanu sillä kuulumaan mitää. Tai no olen ollut kuulevinani, mutta kun ei voi varmaksi sanoa.. Nyt ollaan viikkojen puolesta jo pienemmissä riskeissä, mutta vasta maanantain ultran jälkeen taas voin hetkeksi hengähtää. Inhottavaa toivoa viikonlopun menevän nopeesti, ku haluis nauttia vapaasta, mutta samalla odottaa ultraa, joka onneksi on jo heti aamulla :) Mutta nyt vielä kaksi työpäivää, yöks..
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Lomat on nyt tältä erää lusittu (elokuussa sitten vielä pari viikkoa). Arvatkaapas mikä homma oli kahlata ketju läpitte parin viikon tauon jälkeen ;-)

ON: täällä kaikki hyvin. NT-ultrassa kävin alkuviikolla, ja sen suhteen kaikki hyvin. Vauveli kasvaa oikeaoppisesti ja kaikki näytti olevan kunnossa. Äidilläkin on olo ihan mainio, mitä nyt kiloja tuntuu kertyvät ihan kiitettävästi ja takapuoli leviää ihan silmissä :-D huoh.. Ainoastaan hampaidenpesusta näen jo painajaisia, vaikka muuten ei pahaaoloa ole ollenkaan, niin annapas olla kun saat suun täyteen hammastahnavaahtoa ja yrität pestä takahampaita... yökkäysreaktio tapahtuu välittömästi :-D

Olitte jutelleet kaukaloista, meillä on esikoisella ollut käytössä Recaron kaukalo ja telakka. Se on aika näppärän kokoinen ja ihan tyylikäs., mutta ei ehkä ihan halvimmasta päästä. Telakka kyllä jouti varastoon jo parin viikon käytön jälkeen, se telakan kiinnitysmekanismi oli niin tiukka ja hankala, että helpommalla pääsi vöiden kanssa.. Muutenkin näyttää siltä, että tämän tulevan vauvelin odotus ei oikeastaan vaadi mitään sen kummempia hankintoja. Meillä on esikoisen jäljiltä vielä kaikki kärryt, kaukalot, huonekalut,tarvikkeet ja vaatteet tallessa, kunhan vaan keräillään ne maailmalta takaisin. Tästä tulee siis huomattavasti halvempaa kuin esimmäisen kanssa ;-) Äitiyspakkaustakaan en ajatellut ottaa, ajattelin hyödyntää vanhoja vaatteita. Meidän esikoisneiti oli syntyessään niin pieni (2560g vaikka viikon yliaikainen), että äitiyspakkauksen vaatteet olivat sopivia vasta puolen vuoden iässä :)

Täytyy varmaan ruveta tekemään vähän töitä välissä..

alexsis + öttiäinen 13+3
 
huoh, kahden vapaan jälkeen taas töihin. Ois ollut niin mukava vaan olla vieläkin ja odottaa, että "kasva maha, kasva"! :D Mie niin ootan sitä, mutta toisaalta, ehtii se olla vielä valtavakin, jos aikaisempia muistelee.

Hampaiden harjauksesta, mulla kans yökkäyttää ja veri roiskuu joka kerta. Hammashoitajalle soittelin jo, että saisko sitä jonotusaikaa vähän lyhyemmäksi kun on raskaana. Kuulemma joo, mutta edelleenkään en saa sitä aikaa puhelimitse vaan pitää odottaa. En ole mikään innokas hammaslääkäri kävijä, mutta pakko kait siellä on kerran vuodessa käydä.

Itsestä tuntuu, että tammikuu on vielä niin kaukainen asia. Ja kuitenkin, huomasin tuossa etusivulla olevan jo maaliskuisten odottajien pinon! Hurjan nopeeta menee aika.

Vilipi 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
POKS!!! rv 12 mittarissa!!

Viikko täällä maalla on mennyt mukavasti, ei ole paljoa ehtinyt Tiitiä ajattelemaan kun on saanut esikon perässä juosta aamusta iltaan :O Iltasin sit niin väsynyyt et vaa kaatuu sänkyn, yötki on ollut mitä sattuu, eli tosi iso väsy painaa päälle :|

Se olis sit maanantaina lääkäri ja tiistaia ultra, kyllä niitä odottaa ja odottaa myös et pääsee otiin kuuntelemaan dopplerilla (mitä en tänne maalle ottannut mukaan) ääniä..

Kaukalosta en tiiä viel mikä hankitaan, Brion Primo telakalla houkuttais, mut en sit tiiä, pitää katsoa. Sisarusrattaat joudutaan hankkimaan, koska tuo esikoinen on niin oma päinen, et lähtee alta sekunnissa jos vaan silmä välttä, tullut täällä maalla testattua. Parveke rattaat meille tuleekin jo ens viikolla, tai no ne menee tuolla esikolla siihen asti ku tuplille tulee käyttöä ja sit siirtyy parveke/takapiha vaunuiksi, mulla palo käpy kaksien vaunujen kanssa (yhdistelmät talveksi ja matkarattaat kesäajaksi) temuamiseen

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, koska esikon aikana tuli säästettyä vai mieleiset vaatteet joka koosta, elikkä ei nitä paljoa ole, tokihan ne on isoja ja esim. viime talvena (neiti syntynyt siis 2/11) oli se toppapuku sopiva, mut siel o paljon pikkusia pipoja ja muuta tarpeellista

Pahoinvointi jatkuu, onneksi noista lääkkeistä on ollut apua, ekä ole viikkoon oksentanut (paitsi tänä aamuna), mut etova olo kyl on ollut vähän väliä..

Veikkailusta kumpi tulee, Kiinalainen alenteri näyttää tyttöä, Sormustesti näyttää poikaa ja itse näen tyttöunia (mies sanoo et o käänteinen uni, et poika tulis, uskon kyl miestä, koska esikkoa odottaessa näin paljon poikaunia ja tyttö tuli)

Devilii ja Tiiti 12+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Turvakaukaloista
Meillä oli kuopuksella lainassa kaverilta 3 kuukautta tuo Grago Logico S(?), aika suosittu istuin. Mutta ite en siihen tykästynyt. Vauva tosiaan mahtuu pitkään siihen, mutta sen vuoksi on hirveän iso kokoinen istuin, todella vaikea kantaa ja muistaakseen ei mahtunut esim. ostoskärryjen pohjalle. Eli toisin sanoen sitten menee vähän hukkaan se idea telakasta=nopeasta irroittamisesta, kun ei lasta jaksa sillä kannella paljonkaan. Ja loppujen lopuksi jos vauva on kasvaakseen nopeasti iso kokoiseksi, niin onko isostakaan kaukalosta sitten hyötyä jos ei jaksa kaukalossa 10kg vauvaa kannella?

Ite miettisin siis kaukalossa ensin Millaiseen käyttötarkoitukseen istuinta tarvii Haluaako vaikkapa kannella vauvaa kaukalossa paikasta A paikkaan B. Haluaako jonkun Travel -systeemin eli rattaat joihin kaukalon saa napsautettua kiinni. Onko tarkoitus pitää kaukalo autossa ja nostaa pelkkä lapsi aina kun liikutaan autoon ja autosta pois. Sitten tosiaan tutustuisin noihin turvallisuus asioihin!

Meillä kun oli ensin tuo Grago ja sitten loppu vauva-ajan Aktan perus vöillä kiinnitettävä istuin. Koin sen vöillä kiinnitettävän paremmaksi. Vöillä kiinnitettävä oli huomattavasti pienempi, kevyempi! Irroitin sitäkin usein kun liikuttiin paikasta A paikkaan B ja C jne. Ei mennyt kauaa irroittaminen/kiinnittäminen. Vauvan kasvaessa pikkuisen isommaksi yleensä pidin kaukaloa autossa kiinni ja esim. kauppaan nostin vauvan niihin kärryjen kaukaloihin. Meillä mahtui kuopus tähän pieneenkin kaukaloon 10 kk ikään asti. Ostettiin oikeastaan sen jälkeen turvaistuin sen vuoksi että eipä viihtynyt enää useampaan kuukauteen vauva niin makuuasennossa kuin kaukalo on! Halusi siis nähdä ikkunasta :) Että muitakin syitä kuin lapsen koko, kaukalosta turvaistuimeen siirtymiseen voi tulla.

Ai niin ja Grago tosiaan vie hirveesti tilaa autossa. Eikä sitten uudempien autojen vyöt välttämättä ylety kiinni jos on tarvetta ilman telakkaa joskus laittaa vaikkapa kaverin autoon. Meillä on kuitenkin isohko auto sisätiloiltaan Toyota Avensis ja etupenkillä oli aika edessä istuttava että sai kaukalon takapenkille mahtumaan.

Nämä nyt omia kokemuksia :) Nyt tälle tulevalle pitää kaukalo ostaa ja Grago Logigo S se EI tule olemaan. Toivottavasti kuitenkin muu telakka/Isofix systeemillä oleva, muttei välttämätöntä joa istuin on helpohko kiinnittää vöilläkin.

Kokeilkaa sitten liikkeissä kaikkia mahdollisia erilaisia malleja ! Kokeilette autoon, millaista on kantaa, laitatte 7kg painon kyytiin vaikka :D

Sama noissa vaunuissa sitten myös! Kokeilemalla yleensä helpoiten selviää mitkä on parhaat just teidän vaatimuksiin.

Täällä on 4 muksua pitämässä mua kiireisenä (2 omaa, 2 siskon lasta). Eilen käytiin uimassa koko poppoo. Minä niin nautin kun on menoa ja meininkiä ympärillä :) Mutta naureskelin eilen miehellekkin että kyllä vaan jo 4 lasta kuluttaa ruokaa hirveät määrät. Illalla meni iltapalla 2 pakettia ruispuikuloita, 1 kurkku, 5 tomaattia, leikkelepaketti, 2 kannua mehua, 4 jugurttia, 4 banaania, pari kulhoa muroja :D Vain iltapalalla.

Eilisen salitreenin jäljiltä olo kuin hakatulla :D Adora 11+2 sillä se lähtee millä tuleekin, kohta lenkille.
 
Mullekkin tosiaan nuo vaunut, kaukalot yms on ihan uusia juttuja, ajattelinkin, että pitää mennä tosiaan niihin kauppohin kokeilemaan ja sitten ku löytyy hyviä niin voi etsiä niitä tiettyjä käytettynä netistä jos vaan löytyy. Tai sitten ostaa vaan uutena.

Nuo turvatestit tuolla Autoliiton sivuilla on kyllä aika karua katsottavaa, täytyy sieltä aina varmistaa, että mitä on mistäki sanottu ku löytää jonkun kivan mistä ite tykkäis.

ON: Tänään oli aamulla NTuä, jossa oli kaikki hyvin, huoh! Crl oli 53mm, vastasi viikkoja 12+0. Nt oli 1,0mm, syke 152/min ja aivot, kädet, jalat, napanuora, vatsanpeitteet kunnossa.
Ainut vaan että lääkäri ei sitten viitsinyt laittaa sitä geeliä sen kuivan kortsun päällä, joten ei ollut kaikkein mukavin se homma.. Ja se sisätutkimus oli yks kans, ku se teki sen sellasilla "hiusten värjäys"-hanskoilla! :eek: Olin aika järkyttynyt.. Rapisi vaan alapäässä. :D Ne ei missään nimessä ole siihen tarkotetut, että limakalvoille mennään, missä on kuitenkin eritteitä. Huh!

Ja ei laskettua aikaa muutettu, joten pakko kai se on tyytyä tohon neuvolan la:aan, joten palataan takas 11+3 viikoille ja la on 21.1. sen vois muuttaa tohon listaan. :)

Eli vielä porskutellaan kahennellatoista viikolla.. :/ Mutta eihän se nyt muutamasta päivästä ole kiinni. :)

paum & vampula 11+3.
 
N80
Heipat täältä aurinkoisesta asunnosta eli siis aurinko lämmittänyt meidän asunnon noin 30 asteiseksi, ålääh :/ >Tuulettimet huutaa, kaikki ikkunat auki, lähes alastomia ollaan, mut tukala olo vaan on!! Suihkussakin käyty jo pari kertaa viilentymässä...
Olin toissa päivänä NT-ultrassa, turvotusta oli 1,5 eli se oli ihan ok. Pikkuinen nosti käden pystyyn, joten saatiin "vilkutuskuva" =D Kaksi muutakin lasta tehneet saman tuossa nt-ultrassa, heh... Kaikki oli kunnossa ja laskettu aika pysyi samana eli koko vastasi melkein päivälleen.

Kaukalosta Meillä oli aiemmin Cracon turvakaukalo, mutta sitä ei huonon kunnon takia säästetty, joten ostamme uuden lähiaikoina. Myös vaunut ostimme viimeksi uusina, mutta aisa melkein hajosi pieneen hissiin laitettaessa ja aina kahvaa väännettäessa hissin takia edestakaisin, joten myimme vaunut pois ja ostimme kuopukselle käytetyt pikkurattaat. Nyt olemme katselleet käytettyjä ja siistejä vaunuja kirppareilta, huuto.netistä jne. Eli ainoat hankinnat vauvalle on vaunut ja kaukalo.

Äitiyspakkauksesta Emme aio ottaa sitä:en ole ottanut kahdelle muullekaan lapselle, koska olen aina saanut kaiken tarvittavan käytettynä (makuupusseja, vaatteita jne) Äitiyspakkauksen rahalla olen ostanut mm. nättejä harsoliinoja, kammat jne. itse. Nyt meillä on reilun vuoden ikäiseltä pojalta kaikki hyvässä kunnossa olevat vaatteet pakattu koon mukaan kasseihin vaatehuoneeseen, joten sieltä vaan vauvalle sitten suoraan kassista vaatteet eli ensin kassi jossa 50-56 cm. vaatteet jne... Toki jos meille kahden pojan jälkeen siunaantuisi se tyttö, niin siinä tapauksessa käyn kassit läpi ja otan kaikki mahdolliset tytöllekin käyvät vaatteet talteen ja joitain ihania vaaleanpunaisia (kuvainnollisesti) vaatteita ja tietty mekkoja voidaan niiden lisäksi hankkiia. Meillä on myös iso jätesäkillinen tyytöjen vaatteita kokoa 50-100 cm, jotenka ensin nekin pitää selvittää ennen kuin mitään ehkä ostellaan.

Olemme tehneet päätöksen, että tämän lapsen jälkeen perheemme ei enää kasva,, jotenka sitä mukaan kun vauvan vaatteita jää pieniksi, laitan niitä eteenpäin+ osan myyn huuto.netissä.

Kuopus unilla, jotenkas tää mamma lähtee nyt imuroimaan ja pesemään lattioita, pölyjä unohtamatta: hakemaan siis hyötyliikuntaa samalla =P

N80 rv. 11+6 eli huomenna vaihtuukin jälleen viikko, jee!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
miomao, mukaan vain!

En oo koskaan missään asiassa mennyt "uusimman huudon mukaan", vaan käytännöllisyys ja kierrätys/tuunaus on ollut tärkeämpää. :whistle: Ei meiän lapsilla oo koskaan ollut kalleinta missään asiassa ja hyvin ovat elämässä mukana. Kumpikin on kestoillut ja autotuotteet on olleet keski-tasoa, pyörät edullisinta. Monet asiat on ostettu käytettyinä ja niitä on kierrätetty eteenpäin..

Meillä oli aikasemmin sellanen "halvin mahdollinen" versio turvakaukalo, oltiin sillon opiskelijoita, joten ei ollut edes varaa katsella niitä kalleimpia. Nyt en oikeesti ees tiiä missä se on, joten jos joudutaan ostaa uus niin ei varmaan tälläkään kertaa mukaan lähde se kallein versio.. Sen käyttöaika ei kyllä oo niin pitkä ja meillä sitä käytettiin sisällä myös sitterin sijaisena :D Hyvin hoiti tuokin hommansa ja en kokenut että olisi ollut hankala, vaikka joutukin kiinnittelemään ja irrottelemaan joskus montakin kertaa kauppareissuilla.. Nopeastihan sen turvavyön saa kiinni, joskus jopa tuo kolmepistevyöt isommalla lapsella oli hankalammat kuin tuo vauvan turvakaukalon kiinni laitto.. :)

Yhdistelmä rattaat ostin silloin huuto.netistä. Ohv oli yli 600e kaikkine tarvikkeineen. Ne oli sillo 6kk olleet vähäisellä käytöllä, joten lähtivät halvalla, maksoin postikulujen kera himpun yli 200e.. :D Nyt ne tosin on jo enemmän rikki ja kuluneet ku uudet :heart:

Täytyy varmaan siis lähtee kattelee huuto.nettiä taas ja tekemään löytöjä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
Tervetuloa uudet! Muistutuksena kaikille halukkaille,meillä on jo perustettuna myös Facebook ryhmä ( salainen). Laittamalla vaikka minulle tätä kautta yv: tä ja kertomalla koko nimensä pienen profiilikuvauksen kera niin voi. Liittää ryhmään. ( edllyttää kaveriksi tulemista,mutta voi jälkeen päin poistaa kavereista jos tahtoo :)

Swaw85 olemmekin sitten "tuttuja" heinäkuisista 2011. Oliko sulla tämä sama nikki silloin,yritän muistela mut ei tuu mieleen....minäkin toimin eri nikillä silloin ( zannuli) :)

Esikoisen kohdalla olin hyvin tarkka että haluan kaiken uutena,isommat hankinnat erityisesti. Raskauden alussa en voinut edes kuvitella tekeväni kirpparihankintoja ( vaatteita yms ), mutta kas kummaa kyllä se mieli sitten muuttui loppussa ja tää mamma kierteli myös kirppiksii...mä haalin vaan niin paljon vaatetta et eipä niitä kaikkia tullut sitten edes käytettyy :/ nyt oon tosiaan myyny aika hyvin et koht pääsee taas shoppailee niitä pieniä ihanuuksia. I <3 PO.P. ja psssst miettiikö täällä jo joku et mimmosen toppiksen pienelle,sehän hukkuu siihen äitiyspakkauksen...mä oon nyt ihan sekasin kun talvivauva tulossa,esikoinen oli kesävauva :) hoh hoiii pitäiskö tää kesä nyt täs ihan rauhas viettää :D

Ja ne yhdistelmät,kuka tervejärkinen oikeesti haluu maksaa tuplista lähemmäs 1400€???MINÄ :D mä oon hullu,tiedän!!!( kattokaapas itte niit vaunuja ne on just semmoset unelmat tuplat ) haaveilen siiis niiin niistä bugaboon donkeysta,mä haluun mä haluun...no nyt lopetan,kuulette tämä vielä ehkä joskus uudemman kerran :) Ei kun ulos nauttii mahti keleistä kunhan tuo neitokainen herää..

Ranskis ja pätkis 13+2
 
Mä olen vasta ruvennut etsii istuimia ja vaunuja harmittaa hävittää vanhat vaunut mut ei voi mitään kun ei niihin kahta saa mahtuu. vaatteita etin varastosta mitä on vielä jälellä kun olin kerennyt hävittää aika paljon kun luulin et ei enään saatas iltatähteä mut yllätyksenä niitä nyt sit saadaa kaks. kauhea miettiminen et miten paljon sitä vaatetta sun muuta tarvitaan kun kaks tulee ja mietin et otanko ollenkaan äityispakkausta mut voi olla et yhden pakkauksen otan et heti niitä vaatteita ei varmaan tarvii et saa varautua ostelemaan taas 45-50cm vaatteita.
 
Mä oon kanssa täs vapaa-päivien aikana surffaillut netissä ja ihan pääni puhki miettinyt että mikä kaukalo ja millaset vaunut. Onko kellään kokemuksia Maxi cosin tai Britaxin kaukaloista? Esim. Maxi Cosin Cabriofix? Luulen et hommataan kaukalo käytettynä koska hyvät on niin kalliita uutena, ja kuitenkin menee niin pienen ajan käytössä. Ja mulla kun ei edes itellä oo ajokorttia, niin enimmäkseen vaunuilla liikutaan. Vaunut sit onkin toinen iso pulma. Oon miettinyt noita Emmaljungan City Cross vaunuja city kopalla. Kenelläkään näistä kokemuksia? Toisaalta taas joku travel system ois niin kätevä, mutta miten sellaset rattaat muka kulkee lumessa? Silti turhauttavaa jotenki miettii että jo heti ensimmäisenä kesänä ois sitten matkarattaiden osto. Varsinkin kun oon suunitellut että lähdettäis matkalle vuoden päästä, missä matkarattaat ois tosi kätevät :D Tiedän mietin ja suunnittelen liian pitkälle näitä juttuja. Jos jollain neuvoja tai kokemuksia näistä niin kiitollisena otan vastaan :) Pää hajoaa näitä miettiessä.
Niin ja vielä siitä kaukalopussista. Eli oon ajatellut hommaavani sellasen Eisbärchen pussin, mulle ihan uusi juttu, eli kokemuksia siitäkin kaivataan :) Ja sopiiko esim. Maxi cosin kaukalon kanssa? Tapan aikaa mm. huuto.netissä kun mies töissä ja tyttö edelleen siellä mökillä :/ Ja yritän olla jännittämättä ja miettimättä huomista ultraa!

Janie ja pirpana 11+2
 
ranskikselle : viime vuonna tosiaan vaan lueskelin tätä blogia,rekisteröidyin tänään vasta koko sivustolle :) jos nyt rohkenis jopa jotain kirjotellakin tänne :) edellinen nimimerkkisi kuulostaa kyllä tutulta :)

swaw
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :flower:

janie: Meillä on maxi cosin cabriofix -turvakaukalo isofix-kiinnityksellä ja Emmaljungan city crossit sillä quatrolift-kantokassilla ja niillä mennään nytkin. Olen ollut tosi tyytyväinen molempiin ja nyt saa adaptereilla maxi cosin kaukalon emmaljungan runkoon kiinni, jos esim. kauppareissuilla tarvitsee. Ne adapterit ajattelin hankkia nyt, esikoisen aikaan pari vuotta sitten se ei vielä ollut mahdollista.

(.) Huomenna ultraan! Olo hipoo lähes paniikkia...Voi kumpa tällä kertaa me saataisiin hyviä uutisia! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
diiselikissa, mikä isofix teillä on? Tai siis löysin ainaki kolme erilaista netistä.. tykästyin kans yhtäkkiä tuohon kaukaloon, mutta tarvin siihen telakan (onko edes sama asia kuin tuo isofix?) *pihalla kaikesta*
 

Yhteistyössä