Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Aia
Ensiksi suuret pahoittelut ja :hug: Hellun Martalle, Kastehelmelle, Pescolle ja TK73:lle. :'( Voimia teille kaikille!

Mä yritän nyt tän puhelimen kautta kirjottaa tänne, kun nyt ei oikein onnistu toi pystyssä oleminen. Pahoinvointi on siis rantautunut tännekin ja sohvalla makoilen. Pahoittelen, jos teksti on jotenkin "hämärää", kun tää puhelin näköjään hääröilee tässä koko ajan. Tänään oon laittanut merkille, että pahoinvointi selkeästi pahenee, kun syön jotain..ja syödähän on tietty pakko, kun pahoinvointi ilmoittaa myös, et nyt olis syötävä. Äsken söin ihan vaan jogurtin ja pakko oli tulla kesken tänne sohvalle.
Mut siis ihan positiivisesti suhtaudun tähän :)

Joku kysyi mielialoista. Hmm..mulla on pinna jotenkin ihan super kireellä lähes koko ajan. Ihan niin, että mua itseeni ärsyttää se. Kun mainitsin tästä miehelle niin vastaukseksi sain hymähdyksen ja "ihan tosi" kommentin :D Voi apua!

Sain varattua np-ultran juhannuksen jälkeiselle viikolle. Sitä odotetaan ihan kauheesti!!

Tervetuloa uusille!! Ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! Voikaa hyvin:)

Aia & Pirpana 7+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Vielä kaksi yötä ultraan, eli huominen on piiitkä päivä ja tiistaina ennen ultraa olen koulutuksessa, ei hyvä hermoille ollenkaan. Jotenkin tuntuu että kaikki nyt riippuu tästä ultrasta, kun tavallaan varmistuu olenko vai enkö ole raskaana.

Täällä havaittu myös pieniä huonon olon aaltoja, eli yhtäkkiä saattaa tulla vähän ällö olo, mutta menee ohi kuitenkin. Nyt olen alkanut herätessä kuulostelemaan, että joko se oksu rantautuu tännekin, mutta ei onneksi vielä. Tätini sanoi, että hänellä alkoi pahoinvointi vasta joskus viikolla 10 ja se jatkuikin raskauden loppuun asti, ei kiva :/

Peikko89 ja Esko 7+4 (?)
 
haimi
Noniin, lenkillä taas käyty hikoilemassa. Ihanaa kun jaksaa vielä kävellä niin reippaasti ja hölkätäkkin aina välillä. Kohta ei jaksa enää, phöh! Tai vaikka jaksaisi niin ei pysty, tupla phöh!

Ihan hirvee turvotus pukkaa näiden helteiden takia. Viimekesänä olin viimesilläni ja paino nousi viimesellä viikolla ennen synnytystä 3kg. Jalat ja kädet oli kun ilmapallot ja uiminen oli kiellettyä infektioriskin vuoksi, kun kohdun suu oli vähän auki.

Huonoa oloa on täällä taas syöminkien jälkeen ja huomasin että valtavaan nälkään riitti banaani. Ei tullut huono olo.

Mutta seuraavaan nälkään söin kotzonen ja HYI mikä olo tuli.. :(

Nippailua ja repimiskipua tuntuu alavatsassa ja jos vatsaa vetää sisään tai jännittää niin alkaa särkeä alavatsaa.

Mun blogista voi käydä lukemassa, miten kannustavaa kommenttia sain ohikulkevilta ihmisiltä kun olin tulossa lenkiltä kotiin.. :/

Nuppusia

nuppu 8+6 (koska nyt ollaan jo maanantain puolella ja tiistaina poksuu ja on varhaisultra)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tänne rantautui ihan hirveä flunssa. Eilen illalla nousi kuume 38 asteeseen. Kamala lihassärky ja nuha ja ja ja... Tänään vielä alkaa työt uudessa työpaikassa niin en voi olla poissakaan. Olo on kuin rekan alle jääneellä :(

Rimppakinttu 7+1
 
TK73 Pahoittelut!! :hug:

AnnCa Mulle ei neuvolassa enää tehty raskaustestiä. Virtsanäyte täytyy viedä joku aamu labraan ja siitä katotaan bakteerit, sokerit ja valkuaiset eli proteiinit.

ON: Tänne sitten alkaa rantautumaan paha olo. Ei kovin kaukana ole tänä aamuna ollut, että menisin halailee vessanpönttöä...

Lauantaina koettiin jännittäviä hetkiä, kun illalla jäi vessapaperiin vaaleanpunaista vuotoa. Tämän jälkeen ei ole mitään näkynyt eikä ole ollut kipujakaan. Tosin tissit eivät ole enää yhtä arat tai kiinteät. Lisäksi eilen illalla jäi pois jokailtainen palelu.

Alkaa epäilyttää, että onko pikkuinen enää hengissä...

Hennu & Möhkö 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys

:hug: Pahoitteluni joukosta tipahtaneille

Tervetuloa uusille :wave:

Jippii helmikuisten ryhmä on perustettu :)

Täällä on aivan karmiva väsymys menossa, oikein pelottaa tää kuoleman väsymys.Nukun nukun ja nukun. Olo oli kuin olis krapulassa ja flunssassa samaan aikaan,ei mikään miellyttävä olotila. Onneksi oli viikonloppu ja mies kotona. Tässä pitäis kovaa vauhtia pakkaillakkin joten nukkumiset nyt saa jäädä sitten yölle. Jeee me muutetaan :)

Olikohan jo puhetta ,mutta nyt meillä anoppi ja appiukko plus yksi kaveri tietää masuasukista. Arghh ei pystyny olla vain kertomatta...no toivotaan että kaikki nyt menee hyvin. Lääkäri mulle varhaisultrassa sanoi että näillä viikoilla ( 8) on jo 90% mahdollisuus selvitä. Viimeksi vuoto alkoi viikolla 9 joka tosin oli mennyt jo viikolla kuusi kesken...no nyt lopetan murehtimisen ja elän päivä kerraallaan tulee mitä tulee :) ylihuomenna neuvola ja sit pääsee Np-ultraa varailee :) nyt takas pakkailee jos tuolle neidille vain sopii :)

Ranskis & pätkis 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Melman
Pahoittelut ja :hug: tippuneille!

Viikonloppuna kerrottiin molempien vanhemmille ja kyllähän siellä oikein iloisia oltiin. Onneksi eivät kovin alkaneet hössöttää, vaan ehtiihän tässä vielä... :whistle: Nenä meinaa vuotaa, olisko jotain siitepölyallergiaa sitten. Aamulla piti käydä tutkailemassa vessanpyttyä hieman lähempää, mutta eipä juuri mitään tullut. Tuo limaisuus kyllä lisää ällötysoloa aika rutkasti. Työpaikalle pääsin nippanappa ja matkalla kyllä kirosin että ikinä en enää pyörällä aja! Nyt on jo olo hieman parempi, väsyttää kyllä sen verran että tekis mieli kaivautua jonnekin tuonne pöydän alle piiloon nukkumaan. :D Piti laittaa tänään vähän löysemmät housut jalkaan. Vaikka ei turvotakaan erityisemmin, tiukka vyötärö tuntuu silti vastenmieliseltä ajatukselta. Mahaa nippailee aina kun isommin asentoa vaihtaa, mutta muuten tuntuu olevan ihan ok tilanne tuolla. :)

Asumisesta: Me muutettiin vasta rivarikolmioon, jossa on kyllä hyvin tilaa pikkuisellekin. Sitä silmällä pitäen asuntoa valittiinkin, ettei ole sitten hätää muuttaa pois. Vuokralla asutaan, mutta kovasti olisi toiveissa saada pian ihan oma koti, ja jossain vaiheessa sitten omakotitalo.

Mukavaa (ja hyvävointista) alkanutta viikkoa kaikille!

Nöhveli & pikkumöykky 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Heippa taas :wave:, onpas tänne tullut taas hurjasti tekstiä. Suuret pahoittelut tippuneille:hug:.

Itselläni ei pahaaoloa ole vieläollut kuin aivan hetkittäin; mutta muita oireita senkin edestä. Silti huoli onko siellä ketään nousee ajoittain pintaan=(. Ultraan vielä aikaa pari viikkoa.

Asumisesta Me asutaan vanhassa omakotitalossa ja remppaillaan kanssa pikkuhiljaa ajan ja rahan salliessa. Isommat lapset kyllä nauttivat kesäsin pihasta ja varsinkin trampoliinista. Itseäni huolettaa kasvavan mahan kanssa rappuset, mutta täytyy kaiteita petrata niin eiköhän sitä sitten pääse kulkemaan.

Väsymystä on täälläkin niin paljon, että päivä vatii aika monta lepohetkeä. mutta se on välillä haastavaa isompien kanssa. Kuitenkin mennään hyvällä mielellä eteenpäin=)

Taikax ja pikku T 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Dea
Ihan aluksi pahoittelut ja iso :hug: kaikille joukosta tippuneille. Toivottavasti enää ei tule huonoja uutisia!

Asumisesta Asutaan tällä hetkellä ihan hyvän kokoisessa kerrostalokolmiossa, mutta marras/joulukuussa olisi tarkoitus myydä tämä pois ja muuttaa miehen lapsuuden kotiin (paritalo). Muuttosuunnitelmat oli kyllä mielessä jo ennen raskauden yrittämistäkään, mutta nyt kun on pikkuinen tulossa tammikuussa, niin vielä suurempi syy muuttaa jouluksi uuteen kotiin! :)

Oireista Ne vaan vähenee päivä päivältä... Etovaa oloa ei ole ollut nyt pariin päivään ja turvotuskin on laskenut lähes olemattomiin. Ainoastaan rinnat on vielä vähän kosketusarat, mutta tuntuu, että sekin kipu vain vähenee koko ajan... Välillä vähän jo ahdistaa tämä oireettomuus kun ei ollenkaan tunnu, että on raskaana : / Toivottavasti se ei ole merkki mistään vakavammasta... Ei ainakaan vielä ole kyllä tullut minkäänlaista vuotoa ja TOIVOTTAVASTI ei tulekaan! huh...

Nyt on sitten ensimmäinen neuvola varattu ja se olis 12.6. eli pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa odotella! Jännittää kyllä vähäsen, se jotenkin tekee tästä raskaudesta "todellisen" kun pääsee neuvolaan :) Ehkä sen jälkeen voisi sitten kertoa tästä, ainakin omille ja miehen vanhemmille. Ei olla tosiaan vielä kerrottu kenellekään. Vielä ainakin tuntuu niin epätodelliselta... että mä olen OIKIÈASTI raskaana!

Dea & nyytti 6+6 (jee, huomenna taas poksuu :D )
 
Huomenia kaikille!

Pahoittelut TK73 ja pescolle. :hug:

Tervetuloa uusille! :wave:

No niin nyt ei olla enää "tuorein" pino... :D

Viikonloppu meni taas vilauksessa. Perjantaina saatiin ranka kuorma. Siitä saa moneksi talveksi polttopuita. Ne tosin pitää pilkkoa ja klapittaa.. Taitaa jäädä se homma miehelle. Kumartelu ei tee yhtään hyvää matalalle verenpaineelleni ja pahoinvoinnilleni. Lauantaina kävästiin venemessuilla Naantalissa ja sen jälkeen shoppailemassa. Vilkaisin kyllä vauvanvaatteitakin, mutten ostanut mitään.. :p
Torstaina on neuvola ja tasan kuukauden päästä on np-ultra. Huoh, sinne on vielä ikuisuus...

M1n1 ja toukka 7+2
 
Anu84, toivotaan että salama ei iske nyt samaan puuhun kahta kertaa! :)

Joo. Pahoinvointi, mikä ihana asia. Toivoin jo et olis ollu ab-kuurin sivuvaikutus mutta ei. Monestihan pahoinvointi lakkaa kun istukka alkaa toimimaan ja tuottamaan itse raskaushormoneita eikä ne enää kierrä äidin koko verenkierrossa.. Sitä odotellessa.

Onko teillä vielä tyttö tai poikaoloa? Mulla oli esikoisesta poikaolo ja kutinsa piti, nyt oon varma että on tyttö :)

Mites mielitekoja?
Mun tekee mieli kaikkee suolasta :D mut mitään ei voi syyä. Meetvursti, abc:n kanapaniini, kaalilaatikko, vuohenjuusto ja paholaisenhilloke... :popcorn:

Melman ja Mimmi rv 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja M1n1
Pahoittelut huonoja uutisia taas saaneille! Nyt saisi kyllä jo riittää :heart:

(.) varhaisultrassa käyty, sydän nähty sykkimässä :heart: , MUTTA crl-mitan mukaan vastaisi vasta viikkoja 6+1, vaikka omien laskujen mukaan 6+5 tai 6+6.. Tosin eihän toi heitto nyt niin iso ole, mut kun kaikkea pitää murehtiä :D Tosin totesihan lääkäri, että reilun 2mm pituisesta on hieman vaikea ottaa tarkkoja mittoja :) Pääsen vielä kahden viikon päästä uusintaultraan samaan hintaan :)

Toivis ja pötkylä 6+5 (en muuta vielä viikkoja tai LA:ta) :heart:
 
Melman Suurin heikkouteni on juurikin tuo vuohenjuusto ja siihen päälle reilusti paholaisenhilloketta. Nam!
Amarillossa on mielestäni paras burgeri: 48. Chèvre Burger
Pariloitua vuohenjuustoa, paholaisenkastiketta, Amarillon BBQ-kastiketta, cheddarjuustokastiketta, amerikansalaattia, tomaattia, punasipulia, friteerattu sipulirengas ja ranskalaisia perunoita. Ja siihen vielä "extrapihvi" eli tuo pariloitu vuohenjuusto... :D Vitsi milloinkohan mies veisi mut tonne syömään...
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Melman
Olen nyt sitten poistanut listoilta ne, jotka ovat sitä pyytäneet eli jos saattekin hyviä uutisia varmistusultrissa niin uutta tietoa tänne. Kiitos. :)

Tyttöolo mulla on jostain syystä. Taitaa johtua siitä unesta kun näin, et saatiin toinen tyttö. :)

PÄIVITETTY

Tine & ? 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tsemppiä ja voimia Pescolle ja TK73:lle! Älkää ihan vielä luovuttako toivosta!

Mä nimittäin vuotelin lauantaina ihan kirkasta verta ja hyytymääkin. Mullahan on ollut riesana sellanen vähäinen verenvuoto jo 2,5 viikkoa. Viikko sit kävin varhaisultrassa, jossa löytyi elävä alkio mutta eipä se enää paljo viikonloppuna lohduttanut. Toinen raskauteni päättyi epätäydelliseen keskenmenoon, joka havaittiin vasta np-ultrassa enkä halunnut samaa kohtaloa nyt, siis että kannan kuollutta alkiota kohdussani ties kuinka kauan. Tuosta epätäydellisestäkin oli oireena vain tiputteluvuoto. Kävin sit eilen päivystyksessä ja sain lähetteen gynepolille tälle päivälle. Lääkäri oli aika pessimistinen raskauden jatkumisen suhteen. Mä hiukan liioittelin kipujani ja olojani ihan sillä, että pääsisin tosiaankin sinne ultraan. Epätäydellisestä olin aina liian kiltti enkä osannut vaatia tarpeeksi, kävin silloinkin pariin kertaan lääkärissä vuodon takia mut aina käskettiin vaan odottaa. No mut joo, tänään kuitenki löytyi taas elävä alkio, viikon isompana kuin viime maanantaina. Kohdusta löytyi jotain, limakalvoa vissiin, joka saattaa vuotaa ja samoin mulla vuotaa emättimen limakalvot, jotka on kuin santapaperia mulla. Niin kuivat, että raskaus rasittaa niitä ja siksi vuotavat. Mieli keventyi taas, koska olin aikalailla itekin varma, että taas on epätäydellinen keskenmeno. Eihän sitä nyt vieläkään tiedä mut tällähetkellä kuitenki oon raskaana. Toivottavasti mun tarina auttais teitä, jotka joudutte kamppailemaan vuotojen ja epävarmuuden kanssa. Että aina kannattaa ainakin tarkistuttaa tilanne! Eikä pidä olla liian kiltti ja mukautuvainen!

Ajoittaista pahaa oloa
täälläkin, ei muita oireita. Nyt on kurkku kipeä kyllä, että taitaa kaiken stressaamisen tuloksena tulla flunssa.

Asumisesta, me asutaan aika pienessä kolmiossa mutta ollaan aateltu asua niin kauan kuin suinkin vain mahdutaan. Kyllä tänne vielä yks vauva mahtuu jotenkin :D

Onko teillä jo työnimiä vauvoille
? Mä kutsuin omaani ohimennen ötökäksi tuossa eli se on nyt sit ötökkä :D

Tsempit kaikille alkavaan viikkoon!

Mä laitan nyt raskausviikot tuon ultran mukaan. Etusivulla on laskettu aika nyt sit väärin mutta sen voi muuttaa np-ultran jälkeen, kun saa sen virallisen päivän ja näkee, kuinka paljon se muuttuu.

Siilinpoika uneton ja ötökkä 7+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ainiin, unohdin kertoa että autonromu otti ja hajos kai viimisen kerran. Se on ollu sellanen murheenkryyni että otan ja ajan sen järveen. Huomenna on lainaneuvottelut että saatais toimiva perheauto! Pitäkää peukkuja!

Meillä on työnimenä Mimmi, jonka poika 2v vauvalle antoi :) Poika oli kuplis kun hän ekassa ultrakuvassa asui kuplan sisällä ja ekat liikkeet oli kuplintaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Suurensuuret pahoittelut ja voimia kovasti joukosta tippuneille..:heart::heart::heart: Voi että sentään elämä on julmaa..

Tsemppiä Hennu86 ja Dea!! Ehkäpä teillä on lieväoireiset raskaudet menossa eikä tarvitse olla huolissaan.. :) Mulla oli esikoisen kanssa koko ajan sellanen olo että onko kaikki hyvin kun oireet olivat niin lieviä..

Anu84 tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu..meillä vuosi sitten tuli keskeytynyt keskenmeno ja todettiin rv9 lopulta...ja nyt helmikuussa oli spontaani keskenmeno rv7.. Täällä tarkkaillaan siis oireita myös kovasti kääk heheh.. :p ..pikkusen heittää pilviä auringon eteen mutta positiivisin mielin eteenpäin niin just!! :) Tsemppiätsemppiä!!

Haimi voi ei miten tollasia ääliöitä voi olla olemassa hyi että..arrgghh!!!

Aika oireeton meininki täällä hitsin hitsi ;) mutta niin oli esikoisenkin kanssa tosiaan.. Nyt 5+4 ja rinnat arat mutta pystyn hyvin nukkumaan vaikka mahallani, toivon lisää arkuutta..tirsk.. Vatsaa nippailee mutta harvakseltaan..öllötystä hieman havaittavissa mutta liekö tästä raskausjännityksestä johtuen vain..heheh.. Tulispa pahoinvointia hih.. :p
Ja siis se valkovuoto on aika olematonta HÖ!! : / Valkovuoto on oikeastaan tällä hetkellä suurin "huolenaiheeni" koska muistaakseni esikoisen kanssa sitä lorahteli mukavasti ja nyt ei bläähhh..

Varhaisultraan meno on taloudellisten seikkojen puolesta kyseenalaista.. Asutaan pääkaupunkiseudulla ja täällä kaikki maksaa hunajaa.. Täytyy nyt katella..jos joku tietää edullisen ultran akselilla Helsinki-Lahti niin saa vihjaista.. ;) Ootteko Pipituuna menossa..? (jos satut tätä lukasemaan)

Rajoituksista oli aiemmin puhetta ja minä olen hypersupertarkkana heheh En siis värjäile hiusjuuriani vaan laitan raitoja ja noudatan ruoka-ainelistoja aika tarkasti. Olen antanut itselleni vapauden olla "hysteerinen" kuten palstoilla meikäläisiä nimitellään hehhehee.. Mutta ei se kai ketään haittaa..kaikki omalla tavallaan that`s fine!!

Kertomisista: Olen kertonut nyt aika monille lähipiirissä tästä raskaudesta. Toisaalta toivon että tämä raskaus onnistuu ja vihdoin se pikkukakkonen meille on tuloillaan ja toisaalta varmistan sen että saan lohtua jos näin ei käykään heh.. Viime kesänä en kertonut oikein kenellekään raskaudesta ja kun se sitten päättyi surkeasti niin olimme aika yksin asian kanssa. Nyt meillä on "kolmas kerta toden sanoo" -raskaus pikku kakkosen suhteen ja muutama hali on tarpeen jos ei sitten kuitenkaan.. :heart: Ihana on lukea teidän ilouutisista kertoneiden läheisten reaktioita.. :) Jaettu ilo on moninkertainen ilo..!..mutta ymmärrän hyvin jos taas uutisten kertomista halutaan lykätä myöhemmäksi..

Vatsasta / turvotuksesta: Multa jo muutamat kyseli töissä oonko raskaana aiemmin keväällä kun on toi vatsanseutu pyöristynyt ihan herkutellessa..! :D No en ollut raskaana vaikka kovasti halusinkin olla ja nyt kun oon niin eipä sitä kukaan huomaa vielä aikoihin tästä möhömahastani johtuen! ;)

Ihanaa raskauskalenteriviikkoa kaikille mameille!! :heart: Ihania oireita ;) ja ilon ja onnentunteita kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Voi Siilinpoika uneton...kyllä siellä on jännää ollut liiaksikin.. :heart: Syöttelin tossa poikaani samalla kun kirjottelin hitaanlaisesti että olit ehtinyt kirjotella tuohon väliin.. Tsemppiä sullekin kovasti, ihana kuulla että kaikki on hyvin!!

Peukut pystyssä Melman ;)

Meillä on työnimenä muiden muassa Jami ..
ainiin unohtui laittaa viikot tuonne lopuksi eli

Pokusaj ja Jami 5+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Melman

Yhteistyössä