Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Pahoitteluni kaikille surun kohdanneille!

Paljon on tekstiä tullut sitten viime kerran jälkeen :)
Itse en ole niin aktiivinen ollut,että kävisin useasti kirjoittelemassa, johtunee varmaan siitä että olen hyvin varovainen tämän raskauden kanssa ja pelkän ettei siellä mitään olekkaan. Vaikkakin oireita tulee koko ajan lisää ja nyt uutena koko päivän kestävä kuvotus :/

Huomenna olisi varhaisultra ja pelon ja jännityksen sekaisin tuntein sinne olemme menossa.... Kysymysket kummittelee mielessä " onko siellä mitään?" "ja jos on, niin onko oikeassa paikassa?" yms...

Mutta onneksi huomenna saa sitten jonkinlaista helpotusta ajatuksiin, kävi miten kävi. Tää epätietoiduusessa eläminen on ihan p*******ä!!

Supsu86 ja Toukka 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89 ja Pokusaj
R86
Ei Luoja, mikä väsymys tänään ollu! Heräsin klo 10.20 vasta. Sitten kun sain syötyä, ni tuli huono olo. Oli pakko mennä pitkäkseen, ettei ois pöntön kanssa tarttenu treffejä sopia. Nukahdin ja nukuinkin sitten 16.30 asti kun mies tuli töistä. Ai että kun ärsyttää! En ole tehnyt gradua, en laittanut ruokaa, en siivonnut... Noh, onneks mies haki kaupasta pakastepizzat ja lupas siivota niin saan tän illan nyt kirjoittaa...

Ei toi väsymys kyllä yllättäny sinänsä. Reissussa tuli nukuttua aika vähän. Ekana aamuyönä tuli mentyä päivystykseen hakee astmalääkkeitä, kun henki ei kulkenu kunnolla ja pahoja yskäkohtauksia koko ajan. Kirottu koivuallergia! Toisena yönä sitten jotenki jänskätti mennä kaverin valmistujaisiin, kun mulla samat juhlat tiedossa syksyllä ja muutenki piti ennen kuutta herätä ja lähtee ajelee.... hohhoijaa...

Kirjottelen myöhemmin enemmän, nyt pizzat kuumana :p
 
Hennu elä huoli, kyllä se pikkunen mukana tulee :heart:

Vieläkin on vähän sellanen epätodellinen olo koko raskauden suhteen :), johtunee varmaan siitä että ei mitään niin selvää oiretta ole, niinkun esim pahoinvointi. Mutta voihan se sieltä vielä tulla :D. Tissikipu vähän hellittäny, ku siirryin normirinuleista urheilumalliin. Saavat rauhassa olla ;). Normirintsikoissa kun ne on vähän yläällä ja vapaaks päästyään on niiiin kipeet että :D :D :D :D

Fossiili ja Perillinen 6+
 
Nonni, ihan keskustelupalstaneitsyenä lähen nyt mukaan. Meillä on LA 24.1. K-HKS[/COLOR. Vähän on epätodellinen olo kyllä että onko sitä raskaana vai ei, tein sillon alkuunsa kaks testiä peräkkäisinä päivinä heti ku menkat ois pitäny alkaa, ja molemmat näytti haaleaa viivaa, mutta eipä ne menkat vieläkään oo alkaneet... :)
 
Noniin ultrassa käyty ja siellä pieni sykkivä papu <3 vastasi viikkoja 6+5..:) CRL mitta oli 7,9mm...
Ja saatiin sydänäänetkin kuulumaan jo (mikä oli lääkärin mielestä ihme)..sykki 125 kertaa minuutissa...:)
Tänään pahoinvointikaan ei yhtä paha kuin eilen, tietysti huomenna sitten taas kovempi...
Nyt hyvää yötä!! Toivoo Tytteli ja pikkupapu <3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :wave:

Voimahali kaikille tarvitseville. :hug: Inhottavan paljon tullut kurjia uutisia meidän pinoon. :(

Vakuutus otettiin esikoiselle jo ennen syntymää ja ihan kätevä on ollut eli otetaan tälle kakkosellekin. Ja nyt tulikin mieleen, että oon unohtanut hakea korvauksia viimeisimmästä lääkärireissusta. No ehkä huomena (tai sitten jää vallan hakematta).. :D

Voi vitsit, mäkin haluan huomena jo ultraan. Vaan eipä sielä näin pienillä viikoilla näkyis edes juuri mitään. Plääh, miksei tää aika voi kulua nopeempaa? Pitäis vielä kaks viikkoa odotella, että pääsis itekin lääkärille ja kurkkiin natiaista (ja varmistaan laskettua aikaa).

pipituuna & velisisko 5+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
:hug:Kaikille surun kohdanneille. Ja tervetuloa uusille.
Ite en oo paljon kerennyt käydä kirjottelemassa,mutta lukea olen yrittänyt milloin olen ehtinyt.
Tuo meidän herra 8kk vie niin paljon aikaa, että saa kontata joka paikassa perässä kun nousee seisomaan kaikkea vasten.

Me ei olla vielä mietitty tuota vakuutus juttua,esikoisella ei aikoinaan sitä ollut,mutta nuorimmalle otettiin.Ainakin tähän mennessä molemmat olleet terveitä,ettei vakuutukselle ole ollut vielä käyttöä.

Mulla ei hirveesti oo ollut edelleenkään mitään oireita,no väsymystä on tietty ja ei samalla tavalla ruoka maistu kuin ennen,mutta voi johtua ilmojen lämpenemisestäkin.Ja alamahan nippailuja,mutta ei sen kummempaa ainakaan vielä.

Peikkotyttö+touhu 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mulla alkoi tänään työt ja kerroin sitten heti pomolle, kun piti kysyä niitä juhannuksen jälkeisen viikon vuoroja, kun mulla on silloin maanantaina ultra, tiistaina neuvola ja keskiviikkona sokerirasitus. No ne oli mulla muutenkin vapaat ja iltavuoroo onneks. Kerroin parlle työkaverillekin ruokkiksella, meillä on toinenkin odottaja töissä.

Mulla on tänään ja eilen tullu hieman vuotoa, siis todella todella vähän. Silti se kyllä pelästytti, vaikka vielä ei olekaan mitään syytä uskoa keskenmenoon. Mulla ei oo ollu mitään kipuja ja oksettava olo on vaan lisääntynyt, joten kai sitä hcg:tä vielä jostain erittyy. Nyt ei jaksa kirjottaa enempää kun työvuoro takana ja oon tänään syöny vaan pari riisifruttia ja muutaman rypäleen ja desin jugurttia.
 
Heippa kaikille!
Tänne tulee kokoajan niin paljon uutta tekstiä, että jos päivänkin on pois niin kauhiaa on että saa kurottua kaiken kiinni! :)

Pahoinvoinnista Mä olin tähän päivään asti säästynyt tuolta pelätyltä pahoinvoinnilta, ja luulinkin että onpa mukavaa, kun ei ole paha olo.. Noo, se ilo loppui tänään.. Koko päivän ollut todella kuvottava olo, etoo vaan. MOnesti juossut vessaan odottamaan, että nytkö tulee yli laidan, mutta toistaiseksi vain ollut väärä hälytys.. Itse huomaan, että pahaan oloon auttaa melko hyvin se, kun pureskelen oikein hyvin jotain kuivaa leipää, esim.näkkäriä tai hapankorppua. Kannattaa kokeilla, ei se välttämättä kyllä muille auta.. :)

Nyt yövuorossa ja jo väsyttäis.. Nukuin päivällä 2.5h päiväunetkin,mutta silti sellainen olo, että vois suorilta jaloilta kaatua sänkyyn.. Jos nyt vielä yrittäis reilut 8h kestää.. :stick:

-Into-Unto &MJ, rv 7+3-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Vakuutusta ei olla vielä mietitty. Tarviikin ottaa miehen kanssa puheeksi. Meilläkin kaikki vakuutukset Pohjolassa, joten sieltä varmaan sitten otetaan, jos otetaan.

Fossiili Kyllä tässä itelläänkin on vielä epätodellinen olo koko raskaudesta, mutta eiköhän se viimeistään sitten "todeksi" muutu, kun massu alkaa kasvamaan. Ehkä viimeistään sitten, kun lapsi on syntynyt :) Jos silloinkaan :D

Kokeilin viime yön nukkua ilman urheilurintsikoita, kun ei rinnat oo sillee olleet arat pariin päivään. Auts, vika tikki :D Yöllä ne sit olikin tosi kipeät, mutten jaksanut kömytä laittamaan rintsikoita päälle.

Ja nälkä, voi kääk. Oon kolmena aamuna heränny viiden jälkeen ihan järkyttävään nälkään. Arkisin mulla herätys vasta klo 6.15, joten tuntia aikasemmin herään nälän takia. Täytyy varata sängyn viereen jotain keksejä tms., mitä on helppo siinä puoliks unissaa mussuttaa.

Enkä muutenkaan tykkää tästä, että saa päivälle varata monta välipalaa ja pitää muistaa syödä jotain parin tunnin välein, ettei paha olo iske kunnolla. Mie ku syön normaalisti arkena aamupalan, lounaan, ehkä pienen välipalan iltapäivällä ja päivällisen. Nyt tuntuu, että koko ajan pitää olla syömässä.

Kuvotus kesti eilen koko päivän. Ihan vain muutama hetki oli päivän aikana, kun ei ollut paha olo. Vessanpönttöä en ole vielä halaillut, mutta veikkaan, ettei ole tämän viikon aikana kaukana sekään.

Ei näistä oireista kyllä voi erehtyä. Pikkunen on vahvasti mukana.

Onko teillä paljon juhlia kesän aikana?

Meillä olisi tiedossa vain yhdet häät, jotka onneksi on heinäkuun alussa, joten silloin ei enää niin väliä, vaikka raskaus paljastuisikin. Lisäksi heinäkuussa mennään oman kylän festareille, joten tuleepa sielläkin sitten hilluttua ihan selvitte päin :D Voi sitten kavereille kertoa seuraavana päivänä, että kuka on tehnyt mitäkin ;)

Hennu & Möhkö 7+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mullakin taas vierähtänyt pitkä aika viime kirjoittelusta. Koirakisoihin on mennyt aikaa ja väsymys painaa päälle.

Mä olen tosiaan ollut ihan pirun väsynyt viimeisen viikon ajan. Nukun sellaisia vähintään 10 tuntisia yöunia ja tuntuu ettei sekään riitä. Töistä kun tulen kotiin, niin kerkeän syödä, käydä vessassa ja raahautua sohvalle, jonne melkein heti sitten nukahdan. Sitten jossain vaiheessa iltaa raahaudun aina omaan sänkyyn nukkumaan, yleensä kun mieskin menee :) Tuntuu vain ettei elämään mahdu tällä hetkellä muuta kuin työ, nukkuminen ja syöminen :D Ehkä tämä väsymys alkaa jossain vaiheessa helpottamaan!

Huomenna mennään miehen kanssa katsomaan meidän tulevaa nelijalkaista karvavauvaa, joka saadaan puolentoista viikon päästä :)

Viikon päästä olisi myös eka neuvola, hieman pelottaa, mutta samalla ei millään jaksaisi sinne asti odotella :)

kathii & vekara 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tervetuloa Elisa! :wave:

Vakuutusta ei oo otettu esikoisellekaan ja kyllä nytkin aattelimma pärjätä ilman. Meillä vielä ainakin toimii terveyskeskuksessa hyvin hommat. Ja kun jään hoitovapaalle kuitenkin niin joka sentti tulee tarpeeseen. Ei sit huvita yhtään turhasta maksaa jos lapsella ei olekaan mitään. Otamma sit säästötililtä sairauskuluihin jos tulee äärimmäisen tiukka tilanne mut siihenkään ei kyllä mielellään kajottas. Säästetään toiseen autoon (sit kun menen töihin niin tarvitaan kaksi autoa) tai käsirahaa seuraavaan asuntoon.

PÄIVITETTY

Tine & ? 6+0 POKS
 
Kyllähän oli rasittava yö... reilun tunnin välein saanu hypätä pissalla... Het tunne kun loppu raskaudessa että ei pysty pidättämään ja se hätä muka on ihan jotain mahdotonta!! Kuuluukohan tuo muka alkuraskauteen... Kai sitten kun jostain mielestäni oon lukenut! Kyllä ei ollu kaukana hetki sitten oksentaminen, kyllähän niin on häjy olo.. Ei esikoisesta tällästä oo ollut.. het yökityttää niin että sais vaan oksennettua niin vois helpottaa!
 
Neuvola varattu ensviikolle! :) Odottelin että se menisi tosi kauas, mutta sainkin jo ensviikolla ekan ajan. Mietin kyllä jälkeenpäin että mitähän se täti siellä oikein houraili, mutta omapahan on ongelmansa jos väärin katto mun päiviä. :D Tuskimpa se sieltä pois käännyttää sentään. Ensviikolla myös varhaisultra. :) Rivakkaa toimintaa siis tällä suunnalla. Ihan hyvä niin.

Vakuutus otetaan kyllä vauvalle, mutta vielä ei olla tarkemmin mietitty sitä.

En ole vielä edes miettinyt, voisiko möykky olla tyttö vai poika. Tällä hetkellä tuntuu että jos siellä olisi joku elävä olento, se olisi ihan kiva. :) Yritysaikana käytettiin vauvasta puhuttaessa siitä tytön nimeä (joka siitä tulee, jos se on tyttö), mutta yhtäkkiä se tuntuikin tosi hassulta. En vaan pysty käyttämään kummankaan sukupuolen nimeä oliosta, joka ei ole vielä kumpaakaan. Tyttöä toivoisin, mutta kuten jo sanoin, mulle riittää että se on elävä, toivottavasti vielä tervekin. Varsinaista "työnimeäkään" meillä ei oikeastaan ole, ehkä se muodostuu tässä pikkuhiljaa kun ultrassa alkaa jotain näkyä. Pikkuinen on vielä vaan möykky. :)

Mielihaluja ei oikeastaan ole vielä kummoisia, ehtiihän noita vielä tulla. :D Enemmän kyllä haluttaa suolaista ja kaikkea ei-niin-järkevää ruokaa, kuten pitsaa, meetvurstia ja ranskalaisia. :D Näläntunnetta mulla ei ole oikeastaan ollenkaan, joten syötävä on koko ajan jotain vähän pakosta. Heti alkaa heikottaa jos ei syö. Ainakin vielä on alas mennyt ruokailut, vaikka jotain tiettyjä juttuja en voi kuvitellakaan laittavani suuhun.

Työt kutsuu!

Nöhveli & pikkumöykky 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mä kyllä luulen että meillekään ei vakuutusta tule.


Me ollaan tähän mennessä kerrottu mun vanhemmille ja joillekin meidän kavereille. Niin ja tosiaan töissä sanoin. Jotenkin kauheen raskaalta tuntui toi työn aloitus kun olis niin paljon muistettavaa ja osattavaa ja koki ajan huono olo. Tänään aamulla tuli koettua myös raskauden ensimmäinen yrjö :x
 
Hei kaikille, mahdunko mukaan?

Olen 23 vuotias ja takana lapsettomuutta, ensimmäisestä clomikierrosta (ovulaatiolääkkeet) tärppäsi ja nyt toivon kovasti että pysyy pieni mukana. :)
Halusin kuitenkin liittyä mielummin teidän joukkoonne kuin clomi-pinkkaan koska siellä on niin eri viikot kaikilla menossa. :)

Varhaisultran varasin 8.6., neuvola on vasta sen jälkeen.

Viikkoja nyt 6+1 ja LA ois neuvolan mukaan 21.1.

Lissu123/23v/1./K-SKS
 
Heips!

Saapui sit pahoinvointi tännekkin. Toivottavasti olisi helpompi kuin esikon kohdalla, silloin halailin 7kk pönttöä. Onneksi sain kuitenkin pahoinvointilääkkeet.

Neuvolaankin soitin niistä vastakivuista, niin sanoivat vaan että ei huolta niin pitkään kun veristä vuotoa ei ole.

Tällä hetkellä väsymystä ei kyl huomaa jos sellaista on, esikko herää 8 aikaan ja siitä alkaa päivän tohinat, ihana esiuhma kun täällä asustelee. Päiväunet lähinnä yhtä huutoa, onneksi yöt kuitenkin nukkuu hyvin.

Jotenkin tän raskauden kans on paljon rennompi olo. Miettinyt jo imetysasioita ja sitä että tuskin lähden edes yrittämään, koska esikon kanssa siitä ei tullut yhtään mitään ja itse koin valtavaa stressiä koko asiasta.

Asumisesta: Täl hetkel asutaan kerrostalo kolmiossa, mut rivaria haetaan koko ajan. Kuitenkin on 2 koiruutta tuossa ja mies tekee vuorotyötä, niin tulis oleen aika haaste lähteä päivälenkille, kun kaks lasta ja kaks koiraa pitää raahata portaat alas (pien kerrostalo, ei hissiä) ja sit kasata häkkivarastosta vaunut, laittaa lapset siihe ja samalla pitää koiria kurissa.

isovanhemmille kerrotaan asiasta vasta rv 12 jälkeen.. Ellei sit pahoinvointi paljasta asiaa aiemmin kuten viimeksi

Devilii ja salamatkustaja (ei vielä keksitty työnimeä) 6+5
 

Yhteistyössä