Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

mielihaluja ei ole oikein ollut vielä... tosin kaikki "aito" liha, kasvikset ym. terveelliset maistuu ja myös tuoremehut esimerkiksi. sipsejä söin yksi ilta oikein tarkoituksella "nyt herkuttelen" mutta ne eivät sitten oikeasti maistuneetkaan kovin hyvältä ja nyt lähinnä yököttää kun ajattelen että pitäisi niitä syödä:)

asuminen asutaan rivarikaksiossa ja ajateltiin parisen vuotta vielä asua, kyllä tänne yksi vauva mahtuu :)

kertominen tästä tietää ainoastaan yksi kaverini ja miehen yksi kaveri. Isovanhemmille ajateltiin kertoa vh:n jälkeen (noin rv8), töissä ajattelin esimiehelle myös kertoa tuolloin ja sitten muille ihmisille rv12+ jälkeen :)

pahoinvointi tuntui että alkoi tänään??? aamulla oli todella paha olo, mutta söin runsaasti ja nyt on jo parempi olo. saa nähdä miten tästä jatkuu :D

Lissu&pöpö 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Lissu Mekin asuttiin rivarikaksiossa ja oltas mieluusti siinä vielä asuttu vähän aikaa mut se pohjasuunnittelu oli siinä oikeesti niin persiistä ettei me mahuttu tytön syntyessä. Tai ainoa missä loppu tila oli olkkari/keittiö (olis siis yhdistetty). Kyllä mun mielestä kaksioon mahtuu hyvin jos on hyvin suunniteltu tila. Mun serkkukin asuu kaksiossa kahden pojan kanssa, vanhempi 3 vuotta, ja odottaa kolmatta. Ja siis toki miehensä kanssa. :D Se kyllä sanookin, et se suunnittelu siinä on menny nappiin.
Ja toivottavasti sulla pahoinvointi pysyttelis poissa. :)
 
Uusi tulokas ilmoittautuu! : )

[kiti] / 28 / 1. / SeKS

Sunnuntaina testi näytti positiivista ja
ensimmäinen neuvolakäynti on 12.6.
Seiska viikolla mennään ja LA 14.1,
mutta saattaapi tarkentua vielä.

Vasta muutaman päivän olen raskauden oireisiin ja
odotusajan viikkoihin tutustunut,
sillä itse en heti aavistanut olevani raskaana.
Mutta näin jälkeenpäin huomaan, että
onhan tässä tullut oltua paksuna jo 'pidemmän' aikaa : )

Mielenkiinnolla lueskelen teidän tarinoita
ja jatkan tutustumista omaan olotilaan :heart:
 
Heish!

Saatan nyt vihdoin uskaltautua mukaan... :wave:

Ketjua olen jo lueskellut monta paivaa, tama on ollut iso tuki, kiitos siita - mutta piti odottaa tama "varhais - varhais ultra" ennen kun oikeasti edes osaan kuvitella etta tama raskaus olisikin totta!! Oikeesti olin asennoitunut kuulemaan etta olisikin tuulimuna tai jotain muuta pielessa ; en oikein osaa vielakaan asennoitua tahan positiivisesti.

Tata vauvaa on siis 7 vuotta yritetty (kylla, luitte oikein!!!), enemman ja vahemman luomusti. 2 vuotta sitten saatiin aikaseksi yksi raskaus ekan IVF tuoresiirrosta joka osottautuikin kohdun ulkoiseksi (munanjohtimet siina hommassa meni). Mutta tama onnistuikin viidennesta IVFsta ja onkin ihan oikealla paikalla :heart:

Tanaan siis 6+2 siirtopaivan mukaan laskettu.
Lekuri ei kylla edes mitannut eika yrittanyt loytaa sydanaania ; sanoi etta pitaisi parin viikon paasta menna sitten varhaisultraan. Tosin sanoi etta kaikki on niinkuin pitaisi ja pikkunen vastaa paria millia joka on odotettavissa tassa vaiheessa. Eli yritan nyt vaan USKOA taman! Ehkapa meidan paskakiintio on tullut tayteen taman lapsettomuuden ja hoitoraakkien kanssa ja nyt olisi ansaittu ongelmaton raskaus...

Muutamme huomenna toiden perassa taalta ita-Euroopasta etelaan (Espanjaan), joten olisikin aika vissiin ruveta ihan tosissaan katsoa etta miten siella raskauden seuranta toimii... varsinkin jos haluaa parin viikon paasta tosiaan menna sinne varhaisultraan :D

Elikka siis voi kirjata
LA 21.1.2013 ; Kozmic / 36v / 1. / Ulkomailla
 
Tervetuloa uusille! :wave:

asuminen Olemme asuneet 5 vuotta omakotitalossa keskellä ei mitään... =) Yläkerta on vielä rakentamatta, nyt löytyy kaksi kerrosta, yhdessä asuintilat, alakerrassa sauna, autotalli yms.

vakuutus Esikoisella oli mahavakuutus, enkelitytöllämme oli myös. Otetaan myös nytkin jos se vaan myönnetään...

M1n1 ja toukka 7+3
 
Ilmoittaudun mukaan :)

Viikko sitten plussasin ja kun pahin alkushokki alkaa olla nyt käsitelty uskaltaudun tännekin kirjoitella jotain. :)

Ensi viikolla neuvolaan ja varailen jossain välissä myös varhaisultraa pasin viikon päähän. Nyt 5+3 ja la omien laskujen mukaan 26.1 :) <3


kashlily / 24v / 1. / -
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Varhaisultrassa ei näkynyt kun pieni riisin jyvä eikä sydämmensykettä ollenkaan. Kävin sit verikokeessa joka lähetetään tampereella ja jos hcg-hormoni on matala, niin lekuri soittaa mut jos ei niin sit meen keskiviikkona uuteen ultraan ja katotaan josko jo jotain näkyis. V*ttu et v*tuttaa.. Kävin ostamassa testinkin, vaikka plussaahan se näyttää jos siellä vähääkään on hormooneja jäljellä.. Toivottavasti olis vaan viikot vähemmän kun mitä menkkojen perusteella.. Hmph!

Vieläpä se, että on selvät raskausoireet eikä mitään kipuja ollut kun alaselässä vähän.. Hajuaisti herkkä, väsymys kova, pahoinvointia..



tässä vielä testistä kuva, johon tuli samantien viiva kun neste osui viivan kohtaan.. mene ja tiedä...

Viikkoja pitäisi olla 9+0 mutta lääkäri siis veikkasi että jos hengissä, niin ehkä 5 tai 6..
 
Tervetuloa uusille! :)

Täälläkis varhaisultrassa käyty, meinasin oksentaa odotushuoneessa kun hermostutti niin lujaa, mieskin jopa matkalla puhui, että mitähän siellä on, tais sitäkin jännittää :)

Mutta, pieni möykkyhän sieltä löytyi, sykekin löytyi mutta ei saatu kuulla, varmaan sitten ens viikon neuvolassa. Kaikki kuitenkin oli hyvin ja RASKAANA OLLAAN! :heart:

Viikot ja laskettu aika muuttui, eli viikoilla 6+5 mennään (arvioin siis olevani 7+5) ja uusi LA 17.1.2013 :)

Tyttö ja poikaoloista sen verran, että ehkä enemmän tyttöolo on ollut, mutta poika ehkä todennäköisempi, katsotaan nyt :) Niin kuin moni on sanonut, että kunhan nyt elävänä tulisi niin hyvä :heart:

Peikko89 & Esko 6+5
 
Uskaltaisinkohan mäkin jo liittyä tänne . Plussannut oon 8.5. Ikää vasta 17 ja hiukan jännittää miten minuun täällä suhtaudutaa .

Raskaus ei ole suunniteltu . Abortti ei ollut minulle kuitenkaan oikea vaihtoehto . Perussairaudestani johtuen minulla on vain olematman pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi . Tulevaisuudessa olisin kuitenkin halunnut lapsia ja jos en nyt lapsen pitämiseen olisi päätynyt voisi olla hyvin mahdollista etten omaa lasta enää koskaan saisikaan .

Parisuhteessa olen ollut poikaystäväni kanssa n. 4v . Hän tukee minua täysin ja haluaa olla mukana . Molemmat asumme vielä kotona .

Lääkärissä on tullut jo ravattua pariin otteeseen . Oman lääkärini mukaan la on 9.1 eli viikkoja on nyt 7+6 . Ens viikolla on eka käynti neuvolan puolella .

Raskaus oireita ei ole ollut paljoa , tällä viikolla vasta enemmin . Huono-olo vaivaa ja väsyttää niin vietävästi .

Toivottavasti minäkin mahtuisin vielä mukaan keskustelemaan :)

tintti. / 17v / 1. /K-HKS LA 9.1
 
haimi :hug: Toivottavasti nyt kuitenki olis pieni siellä kasvamassa. En oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa ja eikä varmasti kyl nyt oikein mikään lohdutakaan.. Mie en noista testeistä paljoa tiedä mut aika haalee toi toinen viiva on.. Vai onks se vaan jossain testeissä, et viivan pitäs viikkojen myötä vahvistua?

kozmic Vautsi, onnea pitkän odotuksen päättymisestä! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja raskauskaan ei tuottaisi kamalasti päänvaivaa. :)

Tervetuloa myös muille uusille ja onnittelut plussasta! :wave:

PÄIVITETTY
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Uskomatonta Kozmic! Upeaa että vihdoin onnistuitte! Ihanaa! Pidetään peukkuja kovasti että kaikki sujuu hyvin :)

Tervetuloa Tintti :) ei täällä ole ikärajaa eikä katsota ketään pitkin nenänvartta! Onnea vaan raskaudesta :) mitä tulevat isovanhemmat sanoivat vai tietävätkö he vielä? :)

Muillekin tervetuloa!! :)

(.) oli mielenkiintosta heittää 8km lenkki pelkän ruisleivän avulla. Tulomatkalla heikotti niin että piti käydä juomassa pillimehu. Kahvilassa katottiin kun poika istui rattaissa mutta minä join itse pillimehun eikä poika saanut :stick:
Tänään ei myöskään ole ollut niiiiin kaamea olo kuin muina päivinä.
Eilen tuli myös ekat sukkapuikkoilut eli kivut, jotka kiipeää emättimen seiniä aina kohdunseinämiin saakka. Auts.

Ensiviikon to on rv 8+0 eka ultra ja neuvola. Iiik!


Melman ja Mimmi rv 6+5 :)
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Pokusaj
Haimi, pidetään sinulle peukkuja! Minustakin tuo testiviiva on melko haalea tuohon toiseen nähden? Koskas sinä plussasitkaan? Mitä jos tekisit viikkonäytöllisen clearbluen?
Paska tilanne ja varmasti pelottaa ja suututtaa ja on huijattu olo :hug::flower:
 
haimi
Kiitos kaikille! :hug:

Kyllä tuo viiva on miltein yhtä tumma kun tuo tarkistusviiva ja siis kaksiviikkoa sitten tein ensimmäisen selvät positiivisen.. Eli hyvin mahdollista että viikkoja olisi vähemmän..

Tilin saldo näyttää sen verran, että clearblue on mahdoton.. :(

Peikko89 ette vaan ollut paavolassa äitiysneuvolassa tänään? ;o
 
Haimi, kovasti toivotaan että kaikki ois kumminki hyvin!
Ja eiköhän Tinttiki mukaan mahdu :)

Mulla alko eilen ihan todenteolla kuvottaa :( toivottavasti jää tälläkin kertaa vaan kuvotuksen asteelle eikä tarvii oksennella kuten ekassaki raskaudessa. Toisaalta se oksemtaminenhan kyllä saattais jopa helpottaa oloa.. Ja tietenki huonoin olo tulee makoilessa. Hauskaahan siitä tekee se, että ystäväni univaikeus on muuttanu meille jo nyt ja siinähän sitä sitte makoillaan ja pyöriskellään sängyssä huonovointisena. Jesh. Onneks tätä ei kestä enää ku 7-8 kk tätä raskautta :D Ja kyllä se odotuksen tuska korvataan ruhtinaallisesti!
Ja Kozmic, hurjasti onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
haimi :hug: toivon sydämestäni että alkio on vain nuorempi! Mutta minunkin mielestäni viiva on aika heikko. Mulla on tänään arviolta 5+5 ja sain huomattavasti vahvemman viivan kun aamulla testin tein. Toki, hormonit erittyy eri ihmisillä eri tavalla. Sinuna en ehkä tekis nyt uutta testiä vaan rauhassa(?) odottaisin lääkärin soittoa. Mullakun viime kuussa oli se tuulimuna niin siinähän oli tissioireita ja muita ihan loppuun asti. Siinä on just se kun hcg:tä kuitenkin kehossa on. Käääk, kirjotanpa ilkeitä. Toivon vaan että kaikki olis kuitenkin hyvin!

tintti tervetuloa! Ei täällä ketään nenänvartta pitkin katsota. :)

Ja tervetulotoivotukset muillekin uusille!
 
R86
Onpas monella ollut tänään ultrapäivä, niin minullakin. Kaikki näytti siltä niin kuin pitää. Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussin sisälle oli ilmestynyt pieni ihmisalkio ja ruskuaispussi :) Ja pieni sydän lepatti nopeasti alkion sisällä :heart: Viikkoja saattaa kuitenkin olla kasassa oletettua vähemmän. Koon perusteella arveli raskauden kestoksi 6+4. Virhemarginaali tosin on 4 pv suuntaan toiseen. Itse uskon, että raskaus olisi siinä 7 vk:n tuntumassa. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut vähän ennen vappua niin niitten siittiöiden olis pitäny elää mun sisällä jotain 5 pv. Onhan se tietenkin mahdollista, mutta harvinaisempaa. Ja miten se raskaus olisi näkyny testeissä jo viikon jälkeen hedelmöittymisestä? Mutta mennään nyt gynen arvion mukaan eli mun laskettu aika muuttuu ja on nyt 19.1.

Meillä ei ole mitään työnimeä tälle lapselle. Monesti kutsun häntä vain beibeksi. Mutta ehkäpä sitten kun alkaa ultrissa näkyä liikettä :) Meillä on ensimmäinen neuvola tulossa ensi viikon maanantaina. Nt-ultraa ei olla vielä varattu.

Oloista. Väsyttää edelleen, vaikka nukkuu pitkään. On myös koko ajan sellainen aavistuksen etova olo, muttei mitään kovin pahaa kuvotusta. Toivottavasti ei pahenekaan. Jaksuja kaikille, jotka painivat pahoinvoinnin kanssa!

Uusille tervetuloa :flower:Tintille myös :) Me ollaan täällä keskustelemassa raskaudesta ja siihen liittyvistä tunteista eikä ruotimassa toistemme valintoja. Olethan toki nuori, mutta ei se elämäntilanne ole melkein koskaan ns. täydellinen lapsen saamiselle kenelläkään meistä. Jos sinulla on tukijoukot kohdillaan, niin uskon, että pärjäät varmasti :) Sanojia tulee varmasti, mutta anna vain mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jotkut vain uskovat tietävänsä toisten asiat paremmin kuin asianosaiset itse ja pitävät siten itseään oikeutettuina arvostelemaan toisen elämänvalintoja.

Hauskaa alkuviikkoa kaikille :)
 
Voi ei Haimi...toivotaan että kaikki kääntyisi parhain päin ja olisi hyvin! :heart: Tuntuupa tosi kurjalta..meille kävi noin vuosi sitten..tiedän tunteen voih.. Meillä pikkuinen ei jaksanut kasvaa mutta tutuilla myös samankaltainen tilanne ja raskaus jatkui normaalisti ja hyvin! Toivon parasta!!!

Tervetuloa Tintti ja kashlily , onnea ihan hirmusesti ja siis Kozmic superhypersuuret onnittelut sinullekin jeeeeeeeeeeeee ihan mahtavaa noiden kaikkien vuosien jälkeen!!!!! :D

Ihania varhaisultrakuulumisiakin ollut taas.. :) ..ihanaaa!!!

Täällä vähän kehnompia kuulumisia.. Alaselkää on jomotellut sunnuntaista lähtien ja varsinkin yöllä.. Viikonloppuna alkanut öllötys häipyi tänään ja rinnat eivät ole niin arat kuin aiemmin.. :(
...Voi hiton hitto tuleeko tästä kuitenkin kaikesta positiivisesta ajttelemisesta ja toiveikkudesta huolimatta kolmas keskenmeno puolentoista vuoden sisään..huoh.. :headwall:

Miten ihana olotila onkaan kun saa olla raskaana uskoen uuteen huomiseen..elämä on niin valoisaa.. :heart:
..vaan täytyykö sitä taas palata siihen samaan yrittämiseen ja toivottomaan olotilaan..

Voi että kun kaikki saisimme olla osallisina yhteen suurimpaan elämän ihmeeseen ja kasvattaa uutta ihmiselämää masuissamme.. :heart: ..eikä sitä etuoikeutettua oloa otettaisi meiltä pois vaan lopputuloksena olisi liuta suloisia kullannuppuja!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Mukavaa että mäkin tänne vielä mahdun !:)
Tine Se mua jännitti kun oon kuitenkin aika nuori ja ihmisillä on niin paljon mielipiteitä nuoria äitejä kohtaan .Vaikee selittää. Ihania/posiiivisiä viestejä ootte kaikki laittanu !

Mun äidille olen kertonut . Poikaystävä ei ole vielä , haluaa itse kertoa myöhemmin ja se on mulle ok . Kertoo sitten kun on siihen valmis .Äitini otti asian suht hyvin . Yllättynyt tietenkin oli , ei painostanut tiettyyn päätökseen vaan keskusteltiin yhdessä eri vaihtoehdoista . On siis tukena mikä on mulle tosi tärkeää:heart:
 
Vitsi meitä on paljon täällä! Tervetuloa uusille :) Mun mielestä se tekee tästä ryhmästä vaan "rikkaamman" mitä erilaisempia, ja varsinkin eri ikäisiä naisia meitä täällä on!

Tänään oli se eka neuvola :heart: Olipas jännää :) Tosi mukavan tuntuinen oli meidän neuvolatäti, myös miehen mielestä oli mukava, ja otti mieheni myös ihanasti huomioon! Neuvolassa laski että laskettu aika oliskin 3.1, eli päivän aikaisemmin kun omat laskelmat, mut en tiedä kannattaako vielä muuttaa tonne listaan näin pientä muutosta, päivittäjät saa päättää :) Olipas epämukavaa kun piti niin pitkään olla pissaamatta, alkoi mahaan sattua inhottavasti kun rakko oli niin täynnä :/ Pikkasen vaan ärsytti kun oma vaaka kotona näytti mun painon vielä viikko sitten 3kg vähemmän kun mitä tänään neuvolassa :D Vaikka tosin olen neuvolantädinkin laskujen mukaan normaali painoinen nii silti vähäsen ärsytti, tai sitten paino on oikeasti noussut viikossa 3kg... :p

Lähinnä vaan juteltiin kaikenlaista, ja saatin materiaalia mukaan kotiin, jopa joku DVD, katotaan se yhessä varmaan miehen kanssa illalla.

Nyt seuraava etappi on sitten se eka ultra kolme viikon päästä, voi kun menis aika nopeasti sinne!

Tänään oli pakko käydä ostamassa isompia alkkareita. Vanhat alkoi puristaa mahasta ja reisistä, karseet painaumat on joka ilta! Väsymys lisääntyy päivä päivältä, ja eilen tehty makaroonilaatikko ällöttää todella, harmi kun tein sitä niin ison satsin vielä :LOL:

AnnCa ja masukki 8+4
 

Yhteistyössä