Onpas kulunu taas pitkä aika, ku viimeks täällä kävin..
Ihan kamalaa kiirettä ollut.. kevätjuhlia ja harkkoja yms..
pahoittelut surun kohdanneille :hug:
Mie en pysty oikeen syömään mitää aamuisin. mulla on toki joka aamu sängyn vieressä jotain pientä ja sillä pääsee käyntiin, mutta ällö olo pysyy silti.. Väkisin syön pienen annoksen puuroa lasten kanssa ja ruokapöydässä myös pitää jotain koittaa saada alas. (olen kuitenkin esimerkkinä lapsille.. :|) Mutta oikeestaa vasta klo. 17 jälkeen iskee ihan hillitön nälkä ja jostain syystä mun tekee aina mieli salami-tonnikala-kinkku-pitsaa???
Joudun kohta ostamaan äippähousut! Ei mahdu omat farkut enää jalkaan, vaikka on lähteny jo 3 kg, masu on kuitenkin sen verran pömpöllä.. Himoitsen noita äitiystoppeja, jostain syystä. Pitää omaa vaatekaappia tutkia ja etsiä sopivia vaatteita, kun tuntuu, että ihan kaikki ei enää mahdu (rinnat tai vatsa ahistaa..)
Pahaan oloon oon hakenut apua netistä, tässä muillekin jospa joku näistä auttais teitäkin..
- sitrushedelmät auttavat pahoinvointiin (appelsiini, mandariini, greipit = mehut, sitruunan haistelu on auttanu
Mulla itselläni autta myös persikka ja nektariini, viime kerralla taas viinirypäleissä oli jotain maagista..
)
- Syö jotain ennen kuin nouset sängystä aamulla (esim. suolakeksi, leipäkeksi, hedelmä.. pieniä annoksia/suupaloja vähän kerrallaan)
- löysää kaurapuuroa aamulla (muutama lusikallinen kerrallaan, isolla voisilmällä
)
- syö proteiinipitoista ruokaa illalla niin pahoinvointi on miedompaa aamulla!
- B-vitamiini helpottaa (ruokana: pavut, manteli, parsakaali, liha ja mysli)
- maitohappobakteerit tai maustamaton jogurtti saattaa auttaa
- ulkoilma helpottaa = aamulla raikas ilma, eli ikkunat vain auki!
- Inkivääri+ kuuma vesi saattaa auttaa, myös piparminttu/vadelmanlehti tee on todettu auttavan.. (hunajan kanssa juon ite inkiväärijuomaa)
lisää on esim. täällä
Vinkkejä raskauspahoinvoinnin helpottamiseen:
m1n1: toi vinkki paita on hauska idea..
työnantajalle jouduin jo kertomaan (tuli puheeksi ensi syksyn ryhmä ja siihen olis tullut 8kk ikäinen, 10 kk ikäinen ja 1v (ja jatkava 5v+ oma 5v + oma koululainen).. joten sain nyt sitten hiukan isompia ja vain kaksi uutta (2.5v ja 1v) + tuo jatkava 5v + oma 5v ja koululaiseni..) Onpas sekava..
Ja oli sitten sitä mieltä, että mun pitäs olla töissä jouluun asti, koska noi lapset tarttee hoidon jouluun, jotta eivät joudu sitten pariksi viikkoo varahoitoon. mulla on nyt jo selkä tosi jumissa ja mietin oikeesti miten jaksamisen kanssa tulee menemään? Onneksi kuitenkin noi lapset on entisen työkaverini lapset, joten tunnen ne jo ennestään ja vanhempien kanssa pystyy kyllä setvimään asioita ku asioita. Ja heidän hoitopäivät tulee olemaan lyhyitä, tulee olemaan just ja just 8h päivät, joten ei nyt ihan mitään kamalaa. Ja kun oon kotona niin pystyy ottamaan sillai rennommin, että ei tartte koko aikaa seistä tai juosta.. Tai eihän sitä tiedä
NO työnantajaa vannotin ettei hölötä vielä muille niin eikö sitten kovaan ääneen alkanu kertoo omasta "vahinko lapsestaan" ja varmaan työkaverit kuuli parin metrin päähän kun hän kovaan ääneen kertoi: "Taas paksuna", kun selitti miten siskonsa oli paljastanut asian heidän äidilleen.. :ashamed: No olkoon...
Niina ja 7+0..