Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

tyttö tenonvarrelta Oon yrittäny kotidopplerilla löytää sykettä mutta en oo löytäny.. mutta tosiaan onhan noi neuvolan vehkeet paljon parempia kun koti vehkeet!!! Yrittäis nyt vain olla ressaamatta!!!!
 
Lissu Yleensä jos on vähän reiluummin ylipainoa niin se paino ei edes nouse jos syö terveellisesti ja liikkuu. Siksi sanotaan, ettei tarvis/sais nousta. Ei sitä raskausaikana laihduttaa saa mut terveellinen ruokavalio ja perusliikunta pitää painon kurissa ylipainoisilla ja TIETENKIN myös normaalipainoisilla. (tarkotan nyt sit oikeesti reilummin sitä ylipainoa tässä)

Melman Mullaki tommonen missä ei näyttöä (siis doppleri) ja sain sillä eilen sykkeet kuuluviin (9+0). Piti kylläkin olla äänet täysillä ja ne muut äänet kuulu hiukan isosti. :D Mut työnsin sen anturan tosiaan tuonne häpyluun alle ja painoin aika kovasti. Aika hiljasella se syke kuulu mut kuulu kuitenkin. Löysin myös oman sykkeet ja istukan sykkeen ja se tosiaan oli semmonen viuh-tyylinen. Ei ollenkaan semmonen sydämensyke. Ainakaan mun mielestä. Sydämensyke tulee olla semmonen "kova".

Niin Melmanille vielä. Mullaki samat fiilikset esikoisen synnytyksestä. Mullakin ponnistuvaihe kesti 9min (jälkeisissä menikin 17min). Oli ihana nousta heti pystyyn, käydä suihkussa ja kävellä. Osastolla pari hoitajaa sano mulle, et hienosti toivut. Särkylääkettä piti kaks ottaa. Ja sekin vaan siks, kun meni lonkat kipeeksi siitä sairaalasängystä. :kieh:

Ikäeroksi tytön ja uuden tulokkaan välille tulee 1v3kk.

Matka sairaalaan kestää noin 15min, yöllä. Päivisin sit vähän pidempään.

Maraboude Mie en koskaan saanu pidätettyä sitä 4h, hyvä jos 1.5h. Siis kun odotin tyttöä. :D

anu Älähän niin hirveästi stressaa siellä! :) Sun pitää nyt rentoutua ja olla iisisti ettei pikkunen siellä masussa stressaa kans. Mulla on kans turvotus vähän lähteny laskuun.

Oma napa Ei tosiaan mitään uutta. Dopplerilla ne äänet sain just ja just kuulumaan ja siinähän sitä onki. PÄIVITYS tehty tässä samalla.

TARKISTAKAAPA KAIKKI OMAT TIETONNE ONKO NE NYT OIKEIN! =)

Tine & Tiiteri 9+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tervetuloa uusille! Onnitteluja myös tasapuolisesti kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja niille, jotka saaneet sydänäänet kuuluviin! :heart:

Meillä matkaa sairaalaan n.15min. Aika tutuksi tullut tuo matka joka kulkupelillä, kun olen samassa puljussa töissä. ;) Tuntuu ainakin turvalliselta olla töissä, kun apu hätätilanteessa niin lähellä. :D

Vähänkö oon niin kade teille, joilla jo masua näkyy. Mulla ei varmaan ikinä tule masu näkyviin. On vauveli tuolla takaviistossa ja lisäksi tämä oma pömpötys tässä edessä. Ylipainoa ei ole yhtään, ihan normaalilukemissa mennään (alarajan tuntumassa), mutta kaikki tuntuu kertyvän just tuohon mahaan pömppömakkaraksi. :D Iltaisin turvottaa, mutta sitäkin se on tehnyt jo vuosikausia. Noh, jospa se sieltä vielä mullekin pompsahtaa, onhan tässä vielä aikaa. :)

Nöhveli & pikkumöykky 8+6 (jee, huomenna 10.viikolle!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Huomenta

Ikäerosta Miehen pojat on 9 ja 8 eli ikäero niihin on 8-9 vuotta. Mulle tää on eka penska.

Sairaalamatka n. 30 kilsaa ja puolisen tuntia motaria pitkin vuorokaudenaika mikä tahansa. Taian ottaa kirjan tai virkkuutyön mukaan. ( äiti otti veljille mukaan, ko oli ehtiny mua synnyttäessä tulla tylsää, muttei ehtinykkää ko kaksoset ponkas vähä nopeammin tänne, ko allekirjoittanut :) )

Mulla on ylävatsa pallean kohdalta ollu pari päivää kipeä+kova, ja ei ole isompaa hätää vessassa tullut. Oli aika tuskaista tuo ummetus, kun normisti käy sen 2-3 kertaa.. Teinki eilen kuitupitoista ruokaa ja hiippailin pihalla, nii alkohan toimimaan ja ei ole enää ko tiiliskivi tuo vatsa.

Doppler mies väitti kuullensa vauvan sykkeen. En oikein usko, ko en itte kuullu mitään. Kuuluispa se huomenna neuvolassa nii ei tarvi saada paniikkikohtausta.

Aamu alkoi taas loistavasti! ( huomatkaa suuri ironia, sarkasmi ja yleinen ketutus..)
Soitti tyyppi paikasta a, että o maksettu liikaa korvauksia kuulemma kahesta paikkaa, että maksakaapa tonni takas.. No vittu ko ei ole maksettu! Yritin soitella ees taas, mutta koska asia on ukon niin mulle ei anneta infoa, ja sehä ei muuten itte voi hoitaa omia asioitansa, koska se on MIES.. Onneks ei kasva korkoa ja saa maksaa osissakin. Vituttaa vaa tommonen, ko monta vuotta vanha asia nii just tämmöseen tilanteeseen tulee.. Plus puhelimen päässä oli vittumainen ihminen ja oli tosi alentuva mies. Sanoin pari valittua sanaa sille, että miten voi olla mahdollista, että itse kämmäätte ja maksatte liikaa. Ei kai normi-ihmiset huomaa tommosia. Plus aloin piipaamaan siinä. Sanoinki, että sori molen vähä hormonaalisena nykysin :)

Nyt kö istuu sohvalla tulee semmonen todella seksikäs vatsamakkara tohon housujen päälle. Kiva penska :) Muutenki mulla ahistaa ihan kaikki nyt. Koko ajan vaa oottaa, että menis se 12 viikkoa umpeen ja kaikki olis hyvin. Ehkä sitten vois lopettaa tän stressaamisen..

Tänään lähdenki hengailemaan kaverin kanssa ihmisten ilmoille nyt aamupäivästä. Josko sais verenpaineet tasaantumaan :)
 
Mulla matkaa sairaalaan tulee 60 km ja talvella menee tunti tai vähän vajaa.. Että voi tulla kiire, mutta en usko kuitenkaan (hyvä se nyt on sanoa :)).

Mullakaan ei yhtään sen kummemmin näy maha vielä, omaakin on, mutta vois se silti näkyä :D Tosin mullakin taaksepäin kallistunut kohtu joten tulee vissiin myöhemmin näkyviin.. Olis kiva jos olis jo pieni maha heinäkuun puoles välis, kun on sukujuhlat :) Sisko just sanoi että sitä ärsyttää ne, jotka kulkee oikein maha pystys, vaikka onki vain pieni pömppö näkyvis, mutta kyllä mä ainaki teen sitte samalla lailla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mä olen vanhentunut vuodella eli riviksi voisi päivittää M1n1, 34v. la 12.01.13, TYKS Kiitos Tine kun jaksat päivitellä.

Muoks. Muokkasin tuota la:ta. Sain jostain päähäni että se olisi ollut 13.01...:ashamed:

anu84 Kyllä niitä sydänääniä saa metsästellä, varsinkin jos kohtu on taaksepäin kallistunut tai jos on vararavintoa vähän enemmän. Ei noi kotidopplerit ole niin tehokkaita kuin neuvolan. Uskon että ensi viikolla neuvolassa äänet kuuluvat hyvin.


M1n1 ja toukka 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Peikko89, ei mullakaan lääkärineuvolan ultrassa pikkuinen hirveästi liikkunut. Sama oli esikoisen kohdalla nt-ultrassa. Jökötti vain paikallaan ja meinasi jäädä turvotuskin mittaamatta, kun tyttö ei ollut yhteistyöhaluinen.

Ikäeroa meidän lapsosille tulee vajaa vuosi. Esikoinen on syntynyt tämän vuoden tammikuun lopulla. Toivottavasti eivät synny samana vuonna. :D

Sairaalaan on matkaa reilu n. 35km, ei paha. Viime synnytykseen lähdettiin ambulanssilla, kun piti pysyä makuuasennossa. Toivottavasti tällä kertaa pääsis ihan omalla autolla.

Mulla sama ku Millimollilla, haluun kunnon masun. Just sillein, että ihmiset tajuu että oon raskaana eikä vain ajattele että onpa tuo lihonut. Ekasta alkoi masu näyttää vauvavatsalta vasta puolivälistä lähtien. Oih, on jo kova ikävä sitä masua.

En oo vielä saanut sydänääniä kuuluviin. En halua kertoa kavereille ennen kuin saan taas jonkun varmistuksen pikkuisen olemassaolosta. Viikon päästä olis esikoisen neuvola, voiskohan terkkari samalla pikaisesti kokeilla saada äänet kuuluviin multa, hmm...

Leena ja pikkuinen 10+6
 
Tervetuloa taasen uudet, isoksi on kasvanut tammikuun odottajien lista :heart:

Yritin eilen vetää mahaa sisään, mutta eihän se ihan niin onnistunut kun aikaisemmin :D. Olis kavereitten häät 7.7 ja onnex mulla on sellanen mekko mikä on vähän löysä... Ja siitä viikon päästä on urheiluseuran perinteiset kesäkisat. En tiiä osallistunko niihin. Olis pyöräilyä, juoksua ja uintia. Ei kait pienestä urheilusta haittaakaan ole? En kumminkaan kovin täysillä uskalla urheilla, ettei vaan satu mitään ;)

Fossiili ja Perillinen 8+4

Pikainen päivitys, pitää mennä kuorruttaa voileipäkakku :p
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89 ja Pokusaj
Heipskukkuu!!!

Jee, paino noussu 100g!!! Kauhea nilkkaturvotus menossa, mutta eipä kyl missään näy et toinen olis tulossa.

Ikäerosta: Meille tulee 1v11kk (jos tarkkoja ollaan niin 23pv vajaa 2vuotta)

Toivon todella et tässä raskaudessa en joudu liikelaskuja suorittaan ja lekurissa sen takia juoksemaan, neidistä jouduttiin lähtemään liikehälytykseen muutamaankin otteeseen. Se oli väsyttävää hommaa. Neiti oli sen verta pieni etten tuntenut hänen kaikkia liikkeitä loppu raskaudesta..

Mahasta: Neitiä odottaessa ei tullut isoa masua, hyvin sain jemmattua sen miehen ison hupparin alle, ja synnyttämään lähdin ihan omassa t-paidassa ilman mitään masutuubeja tai tälläisiä, kun oli tosiaan sen verta pieni vatsa, et mahduin koko raskauden omiin vaatteisiin.. Toivon samaa nyt, en vihaa mitään sen enempää kun et tuntemattomat ihmiset tulee masua taputtelemaan ja et kaikki tuijottaa..

Ens viikolla saan dopplerin, hieman olen intopinkeenä!

Devilii ja Tiiti 9+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Fossiili meillä o kans samana päivänä häihin meno ja edeltävänä päivänä o nt-ultra. Ukkoha varmaan lämpyttää kaikille uutisen.. Ahistaa jo valmiiks olla sen suvun pällisteltävänä siellä niinku joku sirkusfriikki mahansa kanssa :)
Ei vaiskaan, sanon sille, että kelleen ei kerrota. Ainakaan sillo ko olen itse paikalla. Sitten kun mie en ole paikalla niin juorutkoon koko maailmalle. Jotenkin hävettää tämä raskaana olo. Vain siksi, että viimeksi meni kesken ja jos nytki menee nii on vaan semmonen olo, että mussa on vikaa pahasti kun ei sitä lasta saada. Eihän näin sais ajatella ja mieski aina sanoo, etten voi ajatella olevani maholehmä. Mutta onhan se tosiasia, että sillä on lapsia, mulla ei. Eli vika on minussa. Sitten toiseksi, jos menee kesken niin en halua, että koko maailma tietää siitä ja kattoo sitten säälivästi.

Olispa ihana ko olis legoukko, vois vaihtaa päänsä ja ajatuksensa toisiin :)
 
Nyt hyppäilen mukaan varovaisesti tiedot ovat
HeiHäMä/25/4./Tays niin ja laskettuaika 8.1.

Muiden lasten iät tyttö 8, poika 6 ja tyttö 2 jos kaikki nyt menisi mallikkaasti niin ennen vauvan syntymää poika kerkeisi täyttämään 7 vuotta ja nuorin tyttö 3 vuotta.
Lisäksi perheeseeni kuuluu tottakai mieheni.

Tällä hetkellä elämässä menossa lisäksi mm. taloprojekti.

Eilen oli ultra ja syke löytyi, takana myös 08 vuonna 4 keskenmenoa joten odottamisen ihanuudesta ei voi enää puhua, jotenkin kaikki vaarat niin tiedossa jo ettei osaa vain nauttia toisin kuin esikoisesta osasi aikanaan nautiskella.

Seuraava ultra olisi parin viikon päästä kunnan tarjoama.

Itsellä kohtu kasvaa suoraan eteenpäin jota lääkäri eilen ihasteli :) , mutta itse en ole aina niin nauttinut tästä, varsinkin näin kesällä on niin kiva pukeutua kaikenmaailman jätesäkkeihin ettei vaan kukaan vielä huomais :) helpompi se olisi talvella piilotella. Ja maha onkin sitten loppuajan aina kasvanut yli käyrien, mutta on ollut isoja lapsiakin. Lantiostani sanottiin etten paljoa yli 4 kilosta synnytä ja pojasta arvio oli että siinä 4 kilon tietämillä ettei paljoa yli ja sen lisäksi arvioitiin tytöksi =D , noh synnytys tuli ja puudutukset onnistui, synnytys sujui hyvin, mutta maailmaan syntyi poika 4950 ja 56 cm :) . Nuorin tyttö sitten käynnistettiinkin tasan laskettunapäivänä koon vuoksi ja hän oli syntyessään 4420 ja 53,5 cm. Vanhin lapseni olikin syntyessää ainoa alle 4 kiloinen, 3830 ja 54 cm. Olin tosi hoikka varsinkin kahen ensimmäisen lapsen aikaan, joten arpia olen saanut osakseni ja ihmettelyä

Minulla oli eilen aivan mahtava lääkäri joten mielelläni kustansin tämän ultran :heart:

Mutta nyt päivän puuhiin, pelkäsin kovasti eilistä ultraa koska pahoinvoinnit ovat huomattavasti lieventyneet eikä jatkuvaa väsymystä ole enää havaittavissa, mutta kaippa ne rupeavat vain nyt helpottamaan.

HeiHäMä ja pieni 11+1
 
Viimeksi muokattu:
pikkumini Joo ne istukan sykkeet saattaa kuulostaa toisen vauvan sykkeiltä. Ekassa raskaudessa iteki välillä oikeen säikähin että mitääää, mutta ku ultrissa oli näkyny vaan yks vauva, ni siihen se oli sit uskominen. Ja ykshän sieltä vaan tuliki :)

Ikäeroa tulee meijän lapsille n. 1,5 vuotta.

Sairaalaan on matkaa sama ku Leenalla, asutaan ihan vierekkäin melkeen. Hän on siis mun mieheni sisko :) Kiva ku tulee näin samanikäsiä serkuksia :)

Tänään ois eka neuvola, jee! Pääsen onneks yksin ku sisko tulee lapsenammaks siks aikaa. Toivottavasti saa siellä sydänäänet esiin!

Elisa 9+0 POKS
 
millimolli meillä olis nt-ultra vasta 13.7 ja sen jälkeen kerrotaan jos on jotain kerrottavaa ;). Toki jos häissä joku kyselee, nii en kiellä asiaa, vaan sanon että juu ja siitä asiasta saapi olla sitten ihan hiljaa niin kauan kunnes on ultra käytynnä :D
 
Meneekö jo hiukan liian pitkällä kun alan nähdä unta palstasta. :D Olin nimittäin jossain viime yönä unissani Adoran kanssa. :D Muistan vaan että sun oikee nimi oli Adora ja kovasti me juteltiin. hih.

Anu mäkin eilis illan vietin hermostuneena kun vatta ei ollu oikeestaan yhtään turvonnu. Mies yritti sit rauhotella. Pariin päivään ei oo pahaa olookaan ollu joten... Ärtsyä ku ei pysty nauttimaan.

Ikäeroa tulee likimain 3.5v. Lähinnä harmittaa se etten ehdi saamaan varmaan niin hyviä äitiyspvärahoja kun oon vielä pari kk hoitovapaalla ja ehdin olla töissä n. 4kk (josta puolet varmaan saikulla jos menee niinku ekaki). Tämä siis tietty sillä oletuksella et kaikki menee hyvin. No, kaikki ei elämässä mene todellakaan niinkun on suunniteltu. :)

Mä en siis oo vielä päättäny meenkö tyksiin vai sassiin synnyttään. Tyksiin ois parempi tie ja talviaikaan takuulla parempi ajaa kun sassiin. Mut Salossa kiehtois se että on pienempi yksikkö. Ja saa ilmeisesti vieraitakin ottaa vastaan niin paljon kuin haluu.

Aniit ja EnniOnni Tiukunen 8+0

Uusille tervetuloa munkin puolestani!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84
Heips!
Eilen tulio Angels Soundin sininen kotidoppleri, ja äsken sain sydänäänet kuuluviin..:) sykettä ei näytöllä näkynyt, mutta ihan selvät äänet sain, samanlaiset kuin uä:ssä kuunneltiin, mutta vaimeammat..:)
Ylipainoa täälläkin, ja vielä ihan reippaasti...mutta eipä neuvolatäti siitä moittinut.. Pitää vaan yrittää ettei raskausaikana nouse liikaa..:)
Pitää vaan toivoa että mahdun vielä hääpukuun, hommasin sen jo alkuvuodesta. Nyt enää vajaa kuukausi häihin...:D
Pahoinvointi on kyllä hieman helpottanu, enää ei oo niin kauheet olot kuin muutama viikko sitten.. Vaikka vieläki saa pitää treffeja pytyn kanssa noin kerran päivässä...
Jotenkin tuntuu että vaavi oisi tyttö, eikös sitä sanota että tyttölapsi vie äitinsä kauneuden? :D

Ja tänään poksuu, 10+0!!! <3

Tytteli & pikkupapu
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
N80
Heippa pitkästä aikaa :)

Onnea kaikille NT-ultrien hyvistä uutisista! Meillä oli vasta eilen eka neuvola, ja lähete Kättärillä perillä vasta huomenna, joten aikaisintaan viikon päähän voin odottaa kirjettä, jossa kerrottu ajat molempiin ultriin. Ei malttais odottaa :/ Mulla jostain syystä huoli ja pelko siitä, että onko kaikki kunnossa. Rahatilanne ei kuitenkaan nyt ole sellainen, että viitsisin maksaa varhaisultrasta enää tässä vaiheessa, kun ilmaiseen ultraan aikaa enää pari viikkoa...
En edes pyytänyt kuuntelemaan sydänääniä, kun tiedän ettei meillä neuvolassa kuunnella niitä ennen 12 viikkoa. Niin ihana kun ne olisi saada kuuluviin jo heti, jolloin saisi itselleen mielenrauhan, mutta ei, pakko vaan sinnitellä sinne ultraan. Seuraava neuvolakin vasta rv 14+. Edellisen muksun kanssa kävin viikolla 7+2 varhaisultrassa ja sain hengähtää kun sai tiedon siitä, että kaikki oli sillä hetkellä ok. Huvitti eilen neuvolassa, kun antoi mulle ison nipun lehtisiä. Olen saanut ne samaiset vihkoset tossa 1,5 v. sitten joten olivat melko tuttuja-tosin niiden kanteen oli vaihtunut vaan vuosi =P
Paino oli sellaisissa lukemissa, että kaikki edellisen raskauden kilot oli jäljellä... Hoitaja ei sanonut painosta mitään, mutta lukema oli sellainen, että oli itse pakko sanoa ääneen, että lupaan koittaa olla terveellisellä linjalla ja liikkua, jotta ei paino enää hirveästi nousisi, Kääk :(

Mun laskettu aika vaihtui neuvolan laskurien mukaan päivällä: ja uusi on 18.1 ja toki voi vielä muuttua sitten ultrassa.

N80, rv. 9+5, meillä ei jostain syystä ole vauvalle vielä keksitty työnimeä, viimeksi se tuli heti alussa ihan vaan jostain, mut nyt ei vaan millään mikään ole iskenyt.
 
N80 Mulla neuvola kun oli perjantaina niin seuraavan viikon keskiviikkona jo tuli kirje kättäriltä ultrista.
Asutteko muuten Helsingissä? Mietin vaan kun sinulla seuraava neuvola jo rv 14, mä sain "höperöpäisyysajan" rv 17, joka siis annetaan vain tarvittaessa, muuten seuraava aika olisi vasta rv 22.
 
  • Tykkää
Reactions: N80
anu84 mullakaan ei enää mitään mahdottomia turvotuksia ole. Ehkä iltaa kohden vähän, aamulla ei mitään. Ja ylihuomenna on 12 viikkoa täynnä, mutta eipä ole vielä mitään kumpuakaan havaittavissa, vaikka viidettä jo odotankin. Että eiköhän kaikki ole sulla ok ja koita ajatella positiivisesti, niin hyvin kuin vain pystyt. :)

Niin siis huomenna se 12 viikkoa täynnä ja mä jatkan edelleen pöntön halailua. Ihanaa! Kaikki ruoka ällöttää ja voisinkin elellä ihan vaan kurkulla, tomaatilla ja hedelmillä. Niihin sentäs ei oo vielä kauheeta inhoa. :x

Meillä ei kovin isoja ikäeroja lapsilla ole. Nyt neloselle ja vitoselle tulee pisin ikäero, 1v9kk. Lyhyin ikäero on 1v3kk. Meillä on tammikuussa sitten viisi alle kouluikäistä. :) Olen kyllä onnekas kun olen lapset näin pienillä eroilla saanut kuin olen toivonutkin.

Lynette ja viides muru 11+5
 
peikko Täällä normaalisti eka aika on 7-8 viikolla ja toinen sitten 22. Välissä ultrat. Ensisynnyttäjällä on käynti lisäksi rv 16-18 ja uudelleen synnyttäjä saa tämän ajan vain hyvällä syyllä. Mulle se annettiin suoraan viime syksyn FM takia, joten siksi sanon sitä höperöpäisyysajaksi :D
 
anu84 Täälläkin turvotus vaihtelee. Aamusin ei yleensä ole mitään, mutta iltasin turvottaa toisinaan niin hemmetisti ja toisinaan ei juuri ollenkaan. Eikä noilla kotidopplereilla tosiaan saa tuossa vaiheessa ääniä kuulumaan niin helposti, kun ei se ole helppoa neuvolassakaan...

Matkaa sairaalaan tulee se 60 km. Vielä on sellainen inhottava maantie, jossa on paljon rekkoja eikä siellä paljon ohitella...

Vitamiineista syön MultiVitan Raskaus ja Imetys -tablettei. Lisäksi syön D-vitamiinia suoraan purkista, maitohappobakteereita, kalanmaksaöljyä (ei tule hirveästi kalaa syötyä noin muuten, varsinkin nykyään pelkkä hajukin ällöttää) ja magnesiumia.

Moni aloittaa näköjään loman juhannuksesta, niin täälläkin! Yksi työpäivä enää ja sekin vajaa! :)

millimolli ja Fossiili Mieki meen häihin 7.7. :) Mulla viime kesän häistä sellainen löysempi mekko, jonka aattelin nyt värjätä toisen väriseksi :) Sinne saa turvonneen massunkin piiloon :) Tosin, mitäpä sitä peittelemään :)

ON: Eilen oli siis neuvolalääkäri. Pissa- ja verikokeiden tulokset ok, samoin verenpaineet. Paino oli laskenut kilon, mutta ihan normaalia, kun on pahoinvointia eikä alkuraskaudessa painon kuulukaan sillee nousta. Mulla on kuulemma hieman taaksepäin kallistunut kohtu, mutta mikä tärkeintä:

Saatiin sydänäänet kuulumaan !!! :heart:

Lääkäri sanoi, ettei äänet välttämättä näillä viikoilla kuulu, mutta kokeillaan. Jonkun aikaa meni (tuntui pitkältä ajalta) ja löydettiin vaan mun syke. Loppujen lopuksi lääkärin ilme kirkastui ja hän totes: "Siinä ne nyt on" ja hymyili leveästi. Hetki kuunneltiin kiihkeää, hieman vaimeaa jumputusta ja tais siinä itellää silmät vähä kostua :) Pikkuisen syke kuului mun sykkeen "takana" :)

Nyt odotan hyvin mielin ens viikon ultraa :)

Sokerirasituskoe on 10.7. ja seuraava neuvola 16.7.

Hennu & Möhkö 10+3 (mennään näillä viikoilla nt-ultraan asti. Jos siellä päätetään, ettei aleta siirtämään neuvolan laskemaa laskettua aikaa, niin sitten pompsahtaa minun viikot + 9pv...)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja anu84

Yhteistyössä