Moikka,
en oo jaksanu viikkoon mitään kirjottaa kun en oo avannu tietokonetta olleskaan ja oon vaan puhelimella käyny teidän kuulumiset lukemassa. Ei oo kyllä mitään kerrottavaakaan, tasasen tappavaa perusarkea, päivät vaan raahustaa eteenpäin. Nää sadepäivät on ihan penaalista ku ei oo mitää tekemistä! Tai on tekemistä mut ne sisätekemiset kerkee tekee päivän aikana MONTA kertaa..
Pahoittelut taas kaikille niille, jotka ovat kyydistä tippuneet. Toivotaan että loppujoukko pysyy mukana aina tammikuulle saakka.
Doppler ja sykkeet Mulla oli esikoisen aikaan se halvin angelsounds doppler missä ei ollu mitää sykenäyttöö ja sillä kuulin jumpsutuksen rv 8+5 kun lunttasin tuolta odotuskirjasta. Kannattaa kääntää se antura sinne häpyluun alle niin kuuluu paremmin. Ja mä en koskaa tilannu tai käyttäny mitään geelejä, ihan perusvoiteella oli hyvä kuuluvuus. Ja se viuhviuh ääni kuuluu istukasta, se syke on sitte taas sellasta kavioiden kopsetta enempiki
Olot ei oo enää oksettanu paljoo, kuitenki on sellanen ällö olo ja ei tee juurikaan mieli syödä. Paino onkin pudonnu tässä kymmenen viikon aikana 5kg. Jauheliha on jotain todella vastenmielistä. Oikeestaan mikään ruoka ei vaan kiinnosta, ennen olin sellanen kulinaristi että oksat pois, mutta nyt ruoka on lähinnä vaan polttoainetta ja syön vaan sen verran ettei huimaa tai okseta liikaa..
Synnytys oli mulla esikoisesta helppo, ponnistusvaihekin 9min ja omin jaloin kävelin osastolta eikä tuntunu missään. Seuraavana päivänä menin syväkyykkyyn lattialle paketoimaan kukkia ja kätilöltä meinas tippua silmät päästä. Tulikin itseasiassa sinne huoneeseen ja kysy että "Missäs se äiti on" ku olin omat vaatteet päällä siinä hyysäämässä 8h synnytyksen jälkeen..
Vaivoista
Mulle on tullu joku tosi vammanen vaiva. Aina ku hommaillaan miehen kanssa niin mun virtsaputkensuuta ja sitä aluetta siitä ympäriltä jää kirveltää ja tuntuu et olis pissitulehdus. Oon kahesti jo käyny tän takia pissinäytteen antaa, mut kummallakaan kerralla ei oo ollu tulehdusta.. Ärsyttävä vaiva, ei tee mieli ees hommailla ku tietää että siitä seuraa 24h kirvely vaikka kuinka käy pisulla ja pesulla ennen ja jälkeen..
Ihan yleisesti mulla on semmonen normaali olo, ajatukset ei oo vauvassa läheskää nii paljoo ku esikoisen aikana. Tuntu että päivästä meni sillon 90% sitä miettiessä, nyt välillä huomaan että mietin ekan kerran maha-asukasta vasta kun meen nukkumaan.
Jaksuja kaikille! Voikaa hyvin ja ketkä lähtee juhannusta viettelee niin hyvät juhannukset!
Melman ja Mimmi 9+5