Hei täältä taustalta :wave: !
Miä olen niin huono, niin huono.... En vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella, vaikka lueskelenkin aktiivisesti teidän kuulumisia. Fb-ryhmäänkään en viitsinyt liittyä, siinä kun painotettiin, että pitäisi kirjoitella aktiivisesti. Miä nyt vaan oon tämmönen... Eikun ihan ihana miä oon ja niin onnellinen!
Semisti kateellinen olen teille, joilla noita neuvolakäyntejä on ollut jo useampi. Mulla oli silloin rv 9 aikoihin 1 käynti ja rv 14 oli 1 vartin mittainen lääkärikäynti, jossa ei mitään mittauksia tehty, sydänäänet kuunneltiin ja sisätutkimus. Siinä se. 2.Neuvolakäynti on vasta 11.9. Pitkä on odottavan aika
Onneksi liikkeitä on alkanut tuntumaan, lauantaina tuntui ensimmäisen kerran ja itkuhan siinä tuli, voi ihanuus! :heart:
Pikaisesti sivuan aiheita joista olette kirjoitelleet:
Puoliso ja lapsen isä : Heh, onneksi nämä ovat samassa paketissa. Aivan "nappivalinta" silloin joskus 8 vuotta sitten. Kovasti on innoissaan tulevasta jälkeläisestä, iltaisin kokeilee kuinka paljon kohtu on kasvanut. Ei tartte huolia, että tekisi katoamistemppuja ja hänen seurassa on vaan hyvä olla.
Työmaa Esimies (50- v ja miespuolinen, 20 naisen joukossa) tiesi jo lapsihaaveistani jonkin aikaa sitten ja enhän miä sitten osannu pitää mun salaisuuttani. Jo toukokuussa, pari päivää plussauksen jälkeen kerroin raskaudesta. Ja voi kun hän oli onnellinen mun puolesta, halasi ja kertoi nähneensä sen mun naamasta, että jotain tosi kivaa on nyt tapahtunut. Se on kyllä huippuesimies, kyselee vointia säännöllisesti. Meillä on hyvät, luottamukselliset välit. Viime viikolla sai muukin työyhteisö tietää, ja olivat vähän jo ajatelleetkin asian näin olevan. Kukaan ei vaan kehdannu kysyä, kun kuitenkin tämä pyöreys voisi vielä mennä överiksi menneen makkaransyönnin (jota en kuitenkaan syö ikinä) piikkiin.
Tyttö-/poikaoloista. Ihan selkeä
poika. Ollut alusta asti. Tumppuja ja töppösiä ostettiin Lapin reissulta sinisinä.
Äitiyspakkaus tulee ehdottomasti otettua, paljon tarpeellista tavaraa kun lapsia ei ole ennestään.
Vointi, väsymys alkaa väistyä, pikkuhiljaa on liikunta tullut takaisin elämään. Uimassa olen käynyt ja salillakin joskus. Maanataina alkaisi spinning-tunnit pitkän tauon jälkeen.
Tavarat Muutamat villasukat olen tehnyt ja tumput ja töppöset ostettu. Yksi body ollaan lahjaksi saatu. siinä tähän astiset hankinnta. Ehtiihän tässä vielä. Tai sitten viimeistään mies hankkii kun itse makaan Kättärillä
Äitiysloma mulla alkaa jo marraskuun puolivälissä, sillä lomakauden lomat on pidettävä ennen äitiysloman alkua. Saapahan rauhassa laitella vauvan tavaroita ja huonetta kuntoon.
Vauvan kuolema ja kaltoinkohtelu Mitä tähän nyt sanoisi... se tapahtuu, mikä tapahtuu. Mutta auta armias, jos siihen on joku aikuinen myötävaikuttanut, ihan raivoksi vetää. Terkkariksi opiskellessani näin eräässä neuvolaharjoittelussa sen, kuinka aikuinen ihminen voi olla todella julma. Tämän julmuuden takia vauva sai vakavat neurologiset vauriot ja elää hyvintodennäköisesti loppuelämänsä syvästi kehitysvammaisena. Äh, tulee vieläkin tippa linssiin sitä ajatellessa. elämä on joskus tosi epäoikeudenmukaista, hyvät vanhemmat saattavat menettää lapsensa kätkytkuolemalle ja huonot vanhemmat saavat pitää lapsiaan turhan kauan, ennekuin mikään sosiaalivirasto puuttuu asiaan.
Ja ai niin, ihmeasioista tulee itkettyä... Lapin reissulla mies kalasti hauen ruuaksi (ja kyllä, söin sitä ihan hyvällä omallatunnolla vaikka neuvolan lappuset kieltää sitä syömästä. Oli takuutuoretta ja aika nuori hauki, ei siis ole ehtinyt raskasmetalleja kertyä) ja sitten sitä piti itkeä kun se hauki oli vihaisen näköinen ja raukka joutui kuolemaan jotta saan ruokaa. Paljon helpomaa ostaa kaupasta valmiita Seiti-paloja
Pääosin mieliala on kuitenkin hyvä, herkän onnellinen!
Reilun viikon päästä olisi rakenneultra, hiukan se jännittää.
Tätä kirjoitellessa paloi vispipuuro pohjaan, menen pelastamaan sen mitä pelastettavissa on!
Ja vielä, tervetuloa kaikille uusille odottajille :flower: ja vissiin huonoja uutisia ei ihan lähiaikoina ole keneltäkään tullutkaan, hyvä niin!
Terkuin:
heidikaroliina ja itiö 18+5