**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Tervetuloa uusille! Kairanko se oli, ku oikein kunnon ylläripyllärin sai? Joka tapauksessa onnea kovasti! :wave:

Hiljaiseloa tullut vietettyä, kun oli tuo ukkokulta kotona lomailemassa. Pyöri kintuissa, ku pikkunen poika. "Tyyyyyyyyyyyylsää"... :headwall: Onneks nyt on lomat lusittu ja arki koitti (ukolle, mun lomailu jatkuu vielä aikasta pitkään. :LOL: ) Nyt täytyy koittaa aktivoitua taas täälläkin, facebookkiin on puhelimella ollut paljon näppärämpi näppäillä.

Mulle vois muuten iäksi päivittää 22v. Miksiköhän oon jättäny kertomatta aikasemmin... Pöljä mikä pöljä. :D

Rakenneultra on mulla vasta joskus syyskuun puolen välin jälkeen. Mut ai kauhee miten äkkiä menny tää meidän raskausaika. :O Puoliväli paukkuu tällä viikolla ekoilla jo eikä sinne itelläkään niin hirveen pitkä matka enää ole. Apua!

Liikkeet möyrintä on muuttunut ihan jokapäiväiseksi ja lauantaina(ko) tunsin ekat liikkeet käteenkin. Tää veijari on melkonen vauhtimato.

Mut aurinkoista päivää kaikille mammoille!

pipituuna & kakkone 16+4 :heart:
 
Vilipi voi kauhea, toivottavasti pääset kuuntelemaan sydänäänet, että saisit rauhoituttua :( Tosin, en jotenkin usko tuollaisen ihan semmoiseen liittyvän...veikkaan kanssa, että mahan on vaan joku pistänyt tosi sekaisin.

Täällä yksi uskonnoton. Vanhempani eivät kuulu kirkkoon, niin enpä minäkään... Myöskään poikaystäväni ei kuulu. Lapselle on "kummit" varattuna, tietenkään oikeita kummeja he eivät ole, mutta leikisti ;) Jonkunnäköiset nimenantajaiset pidetään (juuri tuolla nimellä). Näin on ollut ainakin meidän suvussa tapana :)

Nimistä meillä on pojalle nimi valmiina, mutta tytölle ei ole mitään havaintoa. Ylihuomenna rakenneultrassa toivottavasti pikkunen ei häpeile, että nähdään kumpi sieltä tulee... :D Oon kuullu niin monelta, ettei niillä ole sukupuolta näkynyt. En haluais ollenkaan itelleni sellaista tilannetta, vaikka eihän sillä loppupeleissä väliä ole. Ois vaan kiva tietää, niin olis paljon konkreettisempaa, ja vois jo ainakin poikaa kutsua nimelläkin. Ja mulle on aivan sama kumpi sieltä tulee, haluan poikaa ja tyttöä yhtäpaljon, mikä on tosi helpottavaa:)

Vakuutuksesta mun äitini ottaa vauvalle vakuutuksen ja maksaa sen. Jonkunnäköisenä lahjana kai. Hän oli ennen töissä vakuutusyhtiössä, joten ymmärtää ja tietää nää hommat joista mulla ei ole sitten minkäännäköistä tietoa :D

Ja taas vaihteeksi "kiva" tietää että muittenkin maha on vähän herkempi kuin normaalisti. Mulla se vaihtelee vähän päivittäin, joinakin ei kärsi lainkaan koskea mahaan ja joinakin sitä voi painella ihan huoletta. :D

ON: Poikaystäväni tunsi lauantaina potkut ekaa kertaa kädellään! :) Vauva oli koko lauantain ihan paikallaan, en tuntenut yhtään mitään koko päivänä ennen kuin vasta illalla yhdeksän jälkeen, kun se pisti kunnon shown pyörimään tuolla mahassa :D Pyysin sitten poikaystävää koittamaan että tuntisiko se nuo potkut, ja kyllähän se tunsi. Oli sen verran kovia jo et huhhuh :DD Niinkun oikeesti tosi kovia.
Eilen pikkunen sitten liikkukin kokopäivän, ja tänäänkin on potkinut hurjasti. On se niin ihanan tuntuista <3

Pinsuli ja pikkunen 19+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vieläkö mahtuu mukaan? Tiedot: Nöpsykkä/28/3/OYS/ LA 27.1

Lueskellu olen teidän juttuja, mutta jospa nyt uskaltautuis mukaan :)
Raskaus on sujunut hyvin verenvuotoa lukuunottamatta, mitä tuli viikolla 14 ja sen takia ei nyt vielä osaa hirveesti nauttia raskaudesta vaan ultraa odottaen kuin kuuta nousevaa. Ja sekin on vasta syyskuun lopussa, tosi pitkä aika vielä. Yritin aikaistaakin mutta pitää kuulemma olla 20 viikkoa takana ennenkuin voi tehdä sen. Miten muilla Oululaisilla, millä viikoilla teillä on ultra?

Ostellu en ole vielä yhtikäs mitään ja nimiäkään ei ole mietitty yhtään, varmaan näitäkin uskaltaa enempi ultran jälkeen.

Liikkeitä ei täälläkään vielä tunnu ja viikkoja on 16+1 (ehkä) Sehän olisikin suuri helpotus kun olisi joku mistä tietäisi että pieni voi hyvin tai sitten huolehtisi vain entistä enemmän jos ei joka päivä tuntuisikaan. Ah tätä ihanan auvoista odotus aikaa :D

Nöpsykkä 16+1
 
Ah, miten helpottavaa oli tänään tuntea oikein kunnon kärrynpyörä tuolla masussa! :heart: Itsekin tajusin kun luin teidän vastauksia, että kyllä siellä ollaan kaikki hyvin, meinasi vain vääntää sisuskalut uusiksi se tauti. Onneksi ei enää sunnuntaina vienyt maan rajaan, pysyi sentään jotain sisällä. Ja nyt vaan enää janottaa.

Mutta tosiaan, ne ekat kunnon liikkeet!!! Ihan kateellisena olen lukenut, kun muut tuntevat jo ihan kädelläkin, mie nyt vasta ekat kunnon pyöräytykset tosiaan tunnistin. Maltoin onneksi sen aikaa rauhoittua tänään :)

Huoh, jospa sitä menis taas kosiskelemaan nukkumattia. Aamuksi taas töihin.

Vilipi 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Ristiäisistä meillä ei oikeen olla varma ainakaan vielä että mennäänkö seurakunnan tiloihin vai pidetäänkö miehen vanhempien kotona nimiäiset tai vastaavaa. Itse haluaisin kyllä ehkä kunnon ristiäiset niin on sitten lapsellakin vanhempana nähtävää ja kuultavaa. Ja muutenkin jotenkin se tuntuu oikealta omalle kohdalleni(vaikka mikään uskovainen/kirkossa käyvä ihminen en olekkaan :D ) Mutta saas nyt nähdä mieli voi muuttua vielä moneen otteeseen :D

Täällä ollut nyt tänään ihme vihlomista kolmeen otteeseen 3-5 vihlasun rytmeissä ja vetänyt navasta tohon onkohan nyt häpyluu vai mikähän on ni siihen saakka ihan kunnolla tuntuvia melkeinpä voisin kuvailla puukon vedoiksi. Ja lisäksi tää kaikkien puhuma päänsärky on yllättänyt mutkin nyt ihan kunnolla. Vähintään joka toinen päivä särkee päätä joskus enemmän ja joskus vähemmän.

rv18+1 innolla EDELLEEN odottaen rakenneultraa :D
Mutta kauhulla odottaen sokerirasitusta viikolla 26 jollei toisin määrätä :DD

Sokerirasituksesta semmonen kysymys lueskellut joiltain palstoilta että olisi mahdollista saada esim. jaffan tai kokiksen makuisena ja että joillekkin on annettu kylmänä jolloin menee paremmin alas ja toisille taas huoneenlämpöisenä :O
Oliko teillä jotka joutuneet jo käymään ni minkä makuista/lämpöstä?
 
Zuh
Pikaisesti ilmoittelen että mukana ollaan päivä päivältä paksumpana :)

Vakuutuksista: jos aiotte ottaa hoitokuluvakuutuksen ni se kannattaa ottaa ennen rakenneultraa, sillon korvaa myös ultrassa mahdollisesti ilmi tulevat jutut. Jos ottaa vasta myöhemmin niin suljetaan rakenneultran perusteella löydetyt pois korvattavista. Vielä pitäis itse muistaa hoitaa asia :)

Zuh + Öhmö 19+4
 
Vakuutuksesta mulle ei tuon geenivirheen takia myönnetä vakuutusta ja tuskin vauvallekaan. Esikoiseltakin se evättiin. Ja toistaseks esikoisella ei oo ollu mitään muuta kun hiljattain korvakierre. :/ Mut onneks meillä toimii täällä hyvin julkiset palvelut, yksityiselle joutuski lähteen kauas..

Me kuulutaan kirkkoon ja lapsi kastetaan. Olen jkv uskonnollinen, käydään seurakunnan kerhoissa ja tapahtumissa.

Huomenna koko perheen lääkärineuvola. :)

Aniit 15+6
 
Tervetuloa Nöpsykkä ! :wave:

Zarix Mie sain sokerirasituksessa vadelman makuista sokerilientä. Ei se ainakaan ihan huoneenlämpöistä ollut, en katsonut, mistä labratäti sen pussin nappasi. Makeaa se oli. Thyi. Eikä siinä kyselty, että minkä makuisena sen litkun haluaa :)

Mun pitäis nyt varata aika uuteen sokerirasitukseen.

millamau Täällä minä olen uskonnoton ja mies kuuluu kirkkoon, joten eiköhän meidän lapsi kasteta, vaikka mun mielestä nimiäiset riittäis... Ristiäisiä ei varmaan kotona pidetä, koska liian ahtaaks käy tilat, vaikka kuinka on omakotitalo :D Äkkiseltään, kun laskee, niin tilaisuuteen tulee aikanaan reippaasti yli 20 henkilöä, vaikka kyseessä on ne lähimmät (meidän isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset perheineen).

Meidän kylällä on onneksi eräs sellainen lounasravintola, josta pystyy vuokraamaan tilat myös yksityisyystilaisuuksia varten... Jos pitäisi ristiäiset siellä, eikä seurakuntatalolla...

Nimiä ei ole täällä mietitty. Ei vain mikään tule mieleen sillai, että "Se se on!"... Pitäis varmaan alka selailee jotain nimikirjoja...

Hoitokuluvakuutuksesta Jostain olen kuullut, ettei sitä myönnettäisi ennen rakenneultraa? Näissäkin varmaan käytännöt vaihtelee(kö)?

Neuvolakuulumisia: Meillä kaikki hyvin. Mulla arvot kohdallaan, kohtu on noussut hyvin (korkein kohta vähän navan alapuolella) ja vatsa pyöristynyt somasti (terkan mukaan :D). Pikkuisen sydänäänet saatiin kuulumaan vaivatta ja pari kunnon muksaustakin kuulu dopplerilla :) Kuulemma normaalisti etenevä raskaus :)

Töissä alkaakin jo hommia riittämään. Varmaan pieni stressi ja kiire tulee jossain vaiheessa...

Hennu & Möhkö 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Eilen neuvolassa käyty ja katsottiin kohdunkorkeutta ja se oli 28 et ei ihme et meinaa olla tuskaa välillä:whistle:Mustikan noukkiminen kiellettiin et pitäs nyt kuulema vähän rajoitella metsässä pomppimista mut saa kuitenkin käydä katselemassa mut sit neuvottelun jälkeen sain vielä luvan poimia metsän antimia mut varovaisuutta pitää olla nyt jo mukana. Painoa tullut 4viikossa 600g ja kaikki muutenkin ok. Siiri nukku kun kuuneltiin sydänääniä mut Kaapo sit päätti mennä karkuun ja potkia et ei meinannut tulla kuuntelusta mitään.

Rasavilli-77 Siiri ja Kaapo 19+1
 
Rakenneultra olis 2 viikon päästä.. Vähän jänskittää :whistle: Tahtoisin tietää kumpiko siellä onkaan, mutta mies ei nyt siltikään tahdo tietoo etukäteen (ei tosin pääse mukaan, joten jos ite kysyn niin eihän mun oo pakko sille kertoo, eihän? :D)
Nimiä ollaan vähän suunniteltu, mutta ei mitään lyöty vielä lukkoon.
Kaste Minä kuulun kirkkoon ja lapset kastetaan. Oon aikoinaan ollut ahkera (mm. isos/avustaja yms. koulutuksia käyny teininä), mutta miehen suku on sitten helluntailaisia/ei kirkkoon kuuluvia.. Meillä tulee olemaan ongelmana se, ettei kukaan niistä vaihtoehdoista, joita kummeiksi halutaan kuulu kirkkoon tai sitten ovat helluntailaisia ja heitä ei hyväksytä. Kysyin meiän seurakunnasta miten tiukkaa se on ja tiukkaa se on, sillä jos lapsella nimetään vain yksi kummi niin se pitää hakee jollain erillisellä lupakaavakkeella ja se pitää tehdä jo ennen ekaa tapaamista papin kanssa. Tässä nyt sitten alkaa tiukka miettiminen, että kuka valitaan, sillä ei oo yhtään valinnanvaraa :( Kolme kaveria on listalla ehkä, mutta kenenkään näiden kanssa ei olla kuitenkaan tekemisissä niin paljoa, että ansaitsisi kummin arvon.. Miehen sisko ja sen mies otetaan kummeiksi, mutta ne ei siis saa sitä virallista todistusta, koska eivät ole kirkkoon kuuluvia, mutta mistä löytyy se evlut. kummi, jonka sekä minä, että mies kelpuuttaa?? :whistle: On vaikeaa, on vaikeaa.. Harmittaa! :headwall: Kaste pidetään kotona, niin ku toistenkin lasten kanssa on toimittu. Lähipiiristä tulee yli 20 henkilön sakki: vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset ja siipat (sekä toisten lasten kummit??) Hyvin ollaan mahduttu meiän pieneen olohuoneeseen 5v sittenkin ja nyt olis vielä hiukan isommat tilat käytössä. Isovanhemmille sohvapaikat ja muut on istuneet keittiön tuoleilla, jakkaroilla tai seisoneet. Kastepuku on anopin tekemä ja siihen vain välillä rinnalle nauha vaihdettu sinisestä pinkkiin ja Kristallisen kastemaljan on vanhempani ostaneet Tallinnasta esikoisen kasteeseen.. Kaikki siis melkein jo valmiina. Pitää vain jostain joku kastepöytä keksiä, sillä meillä ei oo olohuoneessa pöytää, onhan tässä aikaa.. :)

Ei oteta vauvavakuutusta, listätään lapsi sitten muiden vakuutusten mukaan, kun sen aika on. Ei oo muillakaan ollut vauvavakuutusta, mutta sitten lapsivakuutukset heti syntymän jälkeen on voimassa.. Tosin ei oo ollu mitään hyötyä esim. korvausvakuutuksesta, kun alle 5v ei oo korvausvelvollinen, koska lapsi ei tee tahallaan, vaan se luetaan aina Vahingoksi, jota taas ei korvata.. Kokemuksella voin sanoa, että muutamat lasit on joutunu ostaa ite (tai sain oman vakuutuksen kautta, kun lapsen vakuutus ei korvannut), kun noi äsköset oli perustelun kumonneet.. :( Tuli sellanen olo, että turhaan maksetaan..

Työt: Ahistaa! Ärsyttää! Vihasuttaa! Ketuttaa! Kiehuttaa! Ällöttää!!!!!|O
Yhdellä hoitolapsella siis mennään, sitten tulee tässä muutamia varahoitolapsia. Esim. tällä viikolla alta 1v ja hieman yli 1v.. Että selkä kiittää taas ihan kivasti! :mad:
Viime viikolla olin jo niin lähellä soittaa terkkarille, että saanko lomaa, en jaksa, kaikki kaatuu päälle ja nää työkuviot ottaa niin paljon päähän, että ihan paha olo on. Selvisin kuitenkin viikosta ja tää viikko nyt on mentävä, vaikka pahaa tekeekin, sillä menin lupaamaan (en vain osannut sanoa taaskaan ei!) noi varahoitomuksut hoitaa.. Koitan nyt jaksaa tuonne 27. päivään, jollon on tyttären 5v neuvola niin valitan siellä sitten, se lastenpuolen neuvolatäti oli viimeksi mulla sijaisena äippäpuolella, joten tietää jo tilanteen ja sanokin että katsotaan tätä selkää sillon sitten miten jatketaan, koska näki että en oo ihan täysillä menossa mukana.. Jos en jaksa ja jos selkä jatkaa tätä elämöintiään niin pakko raahautua hotellihelpotukseen eli terkkarin vastaanottoa kohti.. Mutta ei oo sen kummempaa suunnitelmaa tehty tälle syksylle: jotain oli kuulemma tulossa syyskuussa hoitoon, mutta siellä on joku peruuttanu taas paikat ja joku miettiin kuun vaihteeseen asti. Työkaverit käski ottaa yhteyttä ylempääntahoon ja liittoon, sillä niiden mielestä haiskahtaa syrjinnältä. En oo ottanu yhteyttä mihinkään. En jaksais taistella. Koitan päästä kuun loppuun ja katsotaan sitten oonko niin pää sumussa, että on pakko saada lomaa..


Ostin ekat isommat "ostokset".. tai no tilasin.. Vaunuihin kantokoppa vain 29e, siis uusi, ei käytetty, ihan uskomaton hinta. :D
Isyyspakkauksen päätin tehdä isälle, kun en aikasemmin sellasta oo tehny, joten nyt idea on lähinnä: muistatko miten tämä onnistuu?? Sinne ostin:
- tuttipullon isi syöttää!- tekstillä
- tutti - äänenvaimennin -tekstillä (ei meillä tosin kumpikaan aikasempi oo tuttia koskaan syöny, joten voi olla ehkä tällekin turhake..)
- isille termo-kahvimuki -isin oma -tekstillä
- kestovaippa ja imuja
- lelu
(vaipanvaihtoalustan, unipussin ja flanelliviltin tein ite + dad sydän me-sukat + kumihanskat ja pyykkipoika tuohon vaippojen vaihtoon mukaan..)

Pitää vielä jotain kivaa keksiä.. Lasten kanssa tehdään isille t-paita isänpäivälahjaksi, niin mietin annanko sillon tämänkin.. :)

... pitääkin painua töiden pariin...
Niina ja lupu 18+4 (en oo ihan varma, oon jotenkin ihan sekasin noista viikoista??)
 
Viimeksi muokattu:
Vakuutus meillä viimeksi haettiin ennen rakenneultraa ja niin tehdään nytkin.

Nimet on molemmille päätetty ja isommat on kastettu, joten eiköhän tämäkin. Meillä mies ei kuulu kirkkoon, ei ole koskaan kuulunutkaan, mutta hänen mielestään lapsille vaan kuuluu pitää ristiäiset :) Ja saavatpahan isompana päättää sitten mitä haluavat, me tarjoamme mahdollisuuden rippikouluun ja sen kautta kummiuteen ja kirkkohäihin.. (nämän on tosi tärkeitä seikkoja ;) )

(.) Selkä, siis liitokset paukkuvat töissä ja nyt myös jo kotonakin :( Iltasin ei meinaa löytää hyvää asentoa sängyssä. Soittelen neuvolaan heti kun tuntuu etten töissä voi enää olla ja antaa lääkärille ajan. akuuttiaikoja vain oli vapaana niin ei voi etukäteen antaa.
Tänään siis oli 2. neuvola rv 17+2
Paino: +230g/vko
RR: 107/72 (96/70)
Hb: 115 (136) Lisärautaa siis pitäisi alkaa syömään..
:heart: 138+
Liikkeet: +

Seuraava käynti rv 22+5, syyskuun puolivälissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Täällä olis taas yksi uusi tulokas jos vaan porukkaan mahtuu? :)

En osaa laittaa sinisellä tai punaisella tietoja mutta laitan ne nyt kuitenkin tähän :)

Olen 19 vuotias ja ensimmäistä odotan satakunnan keskussairaala on synnytyts sairaalani LA 1.9.2013 :)

Missäs vaiheessa te olette alkaneet ostelemaan vauvalle tavaroita?

Tanjuska ja Tirriäinen 18+6 <3
 
Uusia lisää =) Tervetuloa vaan. Mun mielestä ei oo koskaan liian myöhäistä, jos nyt on sellainen olo että tarvitsee päästä juttelemaan niin ei tää mikään suljettu foorumi ole. Eikä tuo naamakirjankaan ryhmä ole keneltäkään suljettu. Mun puolesta sinnekin mahtuu lisää kansaa.

Puoliväli on JO huomenna. Vastahan oli toukokuu! Mihin tää aika tosiaan menee. Mutta alkaa tässä jo toivomaan pikkuhiljaa, että saisi sen nyytin syliin. Oon niin pähkinöinä omaan veljenpoikaan, joka on jo iso poika. Vauvaa tahtoo hoivaamaan :)

Huomenna olis myös sitte rakenneultra, tuun kertomaan kuulumisia heti oitis. Töistäkin vapaapäivä. Aiotaan ottaa selvää sukupuoli, mutta pidetään se salaisuutena. Tai ainakin yritetään. Viime viikkoina on ollut vähän tyttöolo.. Täytyy kyllä sanoa, että se on aika toissijainen asia. Enempi kiinnostaa liikkuuko kaveri normaalisti ja onko kaikki kunnossa.

Isyyspakkaus on mun hankintalistalla miehelle, jonka aion antaa jouluaattona.
Ajattelin laittaa vauvan tulevaan kylpyammeeseen samantyyppisiä asioita kuin Niina85
- HIFK tuttipullo
- HIFK tutti
- Body, jossa lukee jotain isään liittyvää
- vauvan käyttöoppaan (mun mies on DI, joten se tuskin mitään käyttöohjeita lukee..)
- sikarin

Noi kumihanskat ja pyykkipoika onkin aika hyvä idea vaipanvaihtoon :D
Tätä ehtii tässä muotoilla, paitsi ennenkuin huomataankaan on jo joulukuu...

Kasteesta sanoisin, että varmaan kastetaan ja kummitkin on jo osittain harkinnassa, kaikki kirkon jäseniä vaikka meidän perhe ei erityisen uskonnollinen olekaan. Tää on sarjassamme "koska niin on tapana". Mä haluan ajatella sen niin, että kaste ja rippikoulun käyminen on osa suomalaista kulttuuria jota ainakin itse haluaisin vaalia. Lapsi saa kuitenkin valita oman elämänkatsomuksensa sitten kasvaessaan. Onhan sitä itsekin tullut kokeiltua nuorena vaikka ja mitä.

xxxo & Kaveri 19+6
 
Iltaa! Nopeasti on aika kulunut, ei ehdi edes tajuta.
Meillä lähti vanhin eskariin tänään ja sehän herkisti äidin mielen, niinkuin kaikki muukin=)
Masu kasvaa ja pahasta olosta on onneksi päästy lähes kokonaan. Se vois viitata poikaa, jos vertaan aiempiin raskauksiin. Ja päänsärky on vaivannut, kuin myös viimeksi kun poikaa odotin. Mutta katotaanpa nyt, sama se kunhan olisi terve.
Meillä on vielä kaksi viikkoa kesälomaa ensi kuussa, ollaan varattu loma lämpimään. Toivon vaan ettei tule mitään esteitä lähdölle. Olin tuossa viime kuussa sairaalassa, kun oli niin kovat kivut vatsassa, mutta ovat kuulemma kiinnike kipuja. Kyllä ne kestää, kun tietää ettei vauvalla ole hätää.
Laiskistunut olen=) ei jaksa oikeen tarttua mihkään. joutuu oikeen tuuppia itsensä tekemään.
Ostettiin tässä isännän kanssa ensimmäinen vauvan vaate. Vaikea löytää sellainen joka sopisi molemmille, niinpä lähdettiin miehen lempi väriin. Pikkunen frotee potkari jossa sieniä.
 
Hennu86okei. No täytyy toivoo parasta et olis ees jotain makua muutakun itse sokerin maku voi muuten tehdä todella tiukkaa saada se alas tai pidettyä se sisällä(ikinä en ole mikään makean perso ollut mielummin suolasta :heart:salmiakki:heart:


Tulipa tänään ystävällä käytyä ja juotua PITKÄSTÄ AIKAA kahvia :D En ole sitä pystynyt juomaan tähän mennessä ilman pahaa oloa, mutta nyt meni taas ihan entiseen malliin ja kävipä niinkin hienosti että tehos oikein kunnolla ja päätin sitten alkaa puunaamaan keittiön lattiasta kattoon keskellä yötä :D
Saas nähdä miten unet maistuu tänään kun vieläkin riittäis virtaa vaikka mihin :D

Isyyspakkaus en olekkaan ennen tällaisesta kuullutkaan :eek: Täytyypäs ottaa asiasta selvää jos tuolle omalle ukollekkin tällaisen värkkäis :DD Tykkäis aivan varmasti :DD


Masuasukin potkuista Itselläni tuntuu lähestulkoon aina jos istun kyyryssä esim tässä tietokoneella, yhtä potkimista koko aika...mutta sitten makuullaan ollessa tuntuu silloin tällöin. Seistessä tai kävellessä ei tunnu ollenkaan.

Vielä olis vajaa pariviikkoa odotettavaa että sais kuulla suuren uutisen että kumpis täältä nyt olis tulossa. Peukkuja pitää niin kaverit kun sukulaisetkin että poika tulis :)


Lisäyksenä heti kun olin tästä koneelta noussut ja menin sänkyyn pötköttämään ni meijän pikku petteri potkas niin kovaa että tuo meijän ukkokin tuns sen :DD Ja juuri tänään ystävälleni sanoin että miestä vähän harmittaa kun ei liikkeitä vielä tunne.
Rv 18+2
 
Viimeksi muokattu:
sokerirasituksesta mä kävin reilu vuos sitten viimeks kun odotin kuopusta. Se litku oli jotakin sitruunan makusta ja oikeen imelää ja paksua. Oli kyllä työn takana saada se juotua kokonaan. Yöks. Nyt ehkä vois taas tuota nukkumista koettaa, huomenna sitten lisää. Tympeitä nää aamuyön heräilyt kun ei uni tuu heti takas.:/
 
kasteesta meillä on kaikki lapset kastettu ja niin kastetaan tämäkin. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta päädyttiin tähän ratkaisuun niin että lapset voi rippikoulun jälkeen itse päättää haluavatko he pysyä kirkon jäseninä vai ei.

Nimistä mulla tai meillä ei oo vielä mitään hajua. Oli jo tuskaa keksiä kolmannelle pojalle nimi ja nyt sitten vielä yksi pitäs jostain taikoo. Ehdotuksia otetaan vastaan.:D

Ommaa nappa: eilen oli lääkärin neuvola ja voi sanoa että oli yhtä tyhjän kans. ainoo mikä pelasti oli kun näki ultrassa taas pienen ja kuuli sydänäänet, tiesi siis kaiken olevan kunnossa. :heart:
Muuten jäi kyllä ihan p*ska fiilis. Lääkäri on sellanen tosi kuivakka nainen joka totes tylysti että kylläpä teille nyt tullee lapsia.. :kieh: joo niin tekkee, ei luulis olevan siltä pois.:( Vissiin vähä herkillä kun sai tosiaan itkua piätellä. Sitten ihmetteli et miten en oo voinu huomata ja kun koitin selittää asiaa niin naurahti vaan. Ihana terkka onneks pelasti ja sanoi etten oo ensimmäinen ja joillakin on menny vielä huomattavasti pitempään ennenkun on huomattu. Teki mieli irvistää sille lääkärillä.

Soittelivat sitten sinne tänne et voiko niistä verikokeista tehdä sitä down-riski kartotusta,mutta viikkoja oli liikaa kun verikoe otettiin. Nyt sitten vaan pitää pyytää vielä tarkempaa syyniä rakenneultrassa.
Mies sano ihanasti kun eilen tuskailin asiaa ettei sille nyt mahdeta mitään ja pitää koittaa nauttia raskaudesta. ja ettei se lapsi varmasti ole yhtään vähemmän rakas vaikka sattuisi jokin sairaus/vamma olemaan. :heart: ja mä vaan märisin.:':)ashamed:

Uusille vielää tervetuloa! :wave:

Kairan ja ylläri 18+0:heart: (hullua ajatella etten 2viikkoa ja pari päivää sitten tienny edes olevani raskaana ja nyt puoliväli kolkuttelee ovella :D )
 
Nimistä on meillä jo jokin käsitys. Tytölle ja pojalle on muutama suosikki-nimi, mutta ne saattaa tietty muuttua kun vauvan näkee. Ristiäisiinkin vielä sen verran aikaa, että mieli saattaa muuttua moneen kertaan :)

Me ollaan päädytty ristiäisiin, mutta paikkaa vielä mietitään. Meillä kotona saattaa tulla aika ahdasta talvella, kun vieraat ei pääse ulos niinkuin kesällä. Varmaankin kysytään seurakunnalta paikkaa kahvitilaisuutta varten, vai onko kellään ehdotusta, missä muualla ristiäisiä voisi pitää? Tarjoilut ainakin olisi kiva tilata jostain valmiina, vaikka normaalisti tykkään leipoa ja laittaa ruokaa. Tuntuu vaan, ettei vauvan synnyttyä ehkä jaksa stressata juhlajärjestelyistä.

Mulle ei onneksi sokerirasituskoetta tehdä, mutta joku ihmeellinen karkkihimo on ilmaantunut, koko ajan tekee mieli irtokarkkeja :D

Kiitos kairan äitiyspakkaus tiedosta. Kiva päästä katsomaan, mitä vauvalle on tulossa :) Isyyspakkauksen ajattelin tehdä isänpäiväksi ja ostaa silloin lähempänä siihen juttuja, kun kaupoissa alkaa olla isänpäivälahjoja.

Uusille tervetuloa!

Luniee 18+6? Ei pysy enää viikot mielessä :D
 
- HIFK tuttipullo
- HIFK tutti
- Body, jossa lukee jotain isään liittyvää
- vauvan käyttöoppaan (mun mies on DI, joten se tuskin mitään käyttöohjeita lukee..)
- sikarin
Hauska "sattuma"..
Mies on armoton HIFK-fani, mutta ite kannatan JYPiä, joten en itse noita meinaa ostaa.. Kävi kyllä mielessä :D

Mies osti esikoiselle HIFK-tutin, se löyty viime jouluna yhdestä joululaatikosta, on siis ollut siellä n.6 vuotta! Poika ei tosin tuttia syöny, joten se on oli vain unilohtuna, kädessä toisella..

Kerkeää vielä hyvin miettiä ja pistin listan paperille (ja paperin piiloon käsilaukkuun) että tuolla pitkin kauppoja kierrellessä voi sitten kurkkia, löytyykö jotain..
Meillä kun melkein kaikkea on jo ennestään (kuten amme, mittarit, niistäjät, vaatteita, kenkiä, leikkialustoja yms..) niin koitin keksiä jotain sellasta, joka olis sit juuri isälle ja vauvalle se jokin yhteinen juttu.. :) Kattoo millanen sitten lopputuloksesta tuleekaan.. :D

Näin niin kamalaa unta tässä yksi yö, että pahaa teki koko aamun ja jouduin sitten vessaan halailemaan pönttöä. Toisena yönä sitten näin unta, että oli sektioaika myönnetty, koska ne näki jo eteisessä, ettei tää pysty tässä pelko ja paniikkitilassa synnyttämään alkaa. Ne ultras vielä varmuuden vuoksi ja lupu siellä köllötteli väärinpäin. Koittivat kääntääkin, muttei mitään tapahtunu. Sektiopäivä oli 20.12 klo. 7.35 ja annettiin vielä kätilön nimikin, joka on vastassa (sama nimi kun pelkopolin lappuihin oli kirjotettu..??) Samalla vielä näin ultrankuvista kumpi se on.. :heart: Näen unia aika paljon, noin 80% ne on toteutuneet tähän mennessä. (Näin esim. sen että tapahtuu jokin onnettomuus.. Pari viikkoa myöhemmin mies ja työkaveri joutuivat kolariin, jossa heidän päälleen ajettiin. Mitään ei tosin käynyt, koska heillä oli "panssaroitu" turva-auto ja toisella pieni fiiat. Joutuivat kuitenkin käymään keskus-sairaalassa niskojen takia. Näin myös pikkuneidin plussatestin: oltiin yritetty puol vuotta, eikä tulosta. Päätin että pidetään taukoa vähän aikaa ja keskitytään muuhun. Näin unessa juhlapukuihin pukeutuneita "julkkiksia" ja raskaustestissä kaksi viivaa.. Sain sitten kuukautta myöhemmin, itsenäisyyspäivänä positiivisen tuloksen. ja onhan noita tullu vaikka mitä juttuja nähtyä.. ;))

Mun eppuluokkalainen lähti tänään kouluun ja pirpana täyttää huomenna jo 5v..
... oon koko aamun ihmetellyt mihin kummaan tää aika on hävinnyt?? :O

Niina ja taitaapi olla huomenna jo 19+0.. Tämäkin jo puolessa välissä.. HUI!
 
Tervetuloa uudet ja heipparallaa "vanhat" mammat! :wave:

Uus äitiyspakkaus oli aivan ihana! Pakko saada tuo! PAKKO! Mää haluan! Tätä onkin kysytty jo moneen kertaan, mut kysytään vähän uudella tapaa: Muuttuiko kellään mieli nyt ku tuo pakkaus julkistettiin, että sen sittenki haluaa? Mähän oon kokoajan ollut sitä mieltä, et se otetaan, mutta nyt ku noi kuvat näki nii ai vitsit tuo on pakko saada!

Nimistä on ollut puhetta. Meilläki on etunimi päätettynä, oli sukupuoli kumpi tahansa. Toisesta nimestä onkin sit vielä vääntö päällä. Ukko perhana ei meinaa suostua, kun mulla on tosi hyvät vaihtoehdot. Ei oo muka yksin mun asia päättää lapset nimestä... :LOL:

( . ) Esikoinen on keksinyt alkaa vierastaan (taas) ja mä oon saanut nauttia melki 11,5kg sylivauvan kantamisesta. Jee. :headwall: Sit tänään ku kävin neuvolassa, niin siel oli tottakai taas joku helvetin kesäesa, joka ei tienny mistään mitään, ei osannu sanoa mihinkään mitään ja noin. Oli taas ihan turha käynti, ku sydänääniäkään ei saatu kuulumaan ku ihan pikaisesti ja se kuulemma riitti ku hän sai sykelukemaks 157. Taas kiukuttaa koko hemmetin neuvolatouhu. Rakenneultraanki yli kuukausi vielä ja ja ja. :stick: On muuten kummia nämä mielialanvaihtelut. Ihan ku ois teini-iässä taas. Ensin raivostuttaa, sitten itkettää ja lopulta naurattaa ja sitten taas sama rumba uudestaan. Huhhuh. :LOL:

pipituuna & kakkone 16+6 :heart:
 

Yhteistyössä