Rakenneultra olis 2 viikon päästä.. Vähän jänskittää
Tahtoisin tietää kumpiko siellä onkaan, mutta mies ei nyt siltikään tahdo tietoo etukäteen (ei tosin pääse mukaan, joten jos ite kysyn niin eihän mun oo pakko sille kertoo, eihän?
)
Nimiä ollaan vähän suunniteltu, mutta ei mitään lyöty vielä lukkoon.
Kaste Minä kuulun kirkkoon ja lapset kastetaan. Oon aikoinaan ollut ahkera (mm. isos/avustaja yms. koulutuksia käyny teininä), mutta miehen suku on sitten helluntailaisia/ei kirkkoon kuuluvia.. Meillä tulee olemaan ongelmana se, ettei kukaan niistä vaihtoehdoista, joita kummeiksi halutaan kuulu kirkkoon tai sitten ovat helluntailaisia ja heitä ei hyväksytä. Kysyin meiän seurakunnasta miten tiukkaa se on ja tiukkaa se on, sillä jos lapsella nimetään vain yksi kummi niin se pitää hakee jollain erillisellä lupakaavakkeella ja se pitää tehdä jo ennen ekaa tapaamista papin kanssa. Tässä nyt sitten alkaa tiukka miettiminen, että kuka valitaan, sillä ei oo yhtään valinnanvaraa
Kolme kaveria on listalla ehkä, mutta kenenkään näiden kanssa ei olla kuitenkaan tekemisissä niin paljoa, että ansaitsisi kummin arvon.. Miehen sisko ja sen mies otetaan kummeiksi, mutta ne ei siis saa sitä virallista todistusta, koska eivät ole kirkkoon kuuluvia, mutta mistä löytyy se evlut. kummi, jonka sekä minä, että mies kelpuuttaa??
On vaikeaa, on vaikeaa.. Harmittaa! :headwall: Kaste pidetään kotona, niin ku toistenkin lasten kanssa on toimittu. Lähipiiristä tulee yli 20 henkilön sakki: vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset ja siipat (sekä toisten lasten kummit??) Hyvin ollaan mahduttu meiän pieneen olohuoneeseen 5v sittenkin ja nyt olis vielä hiukan isommat tilat käytössä. Isovanhemmille sohvapaikat ja muut on istuneet keittiön tuoleilla, jakkaroilla tai seisoneet. Kastepuku on anopin tekemä ja siihen vain välillä rinnalle nauha vaihdettu sinisestä pinkkiin ja Kristallisen kastemaljan on vanhempani ostaneet Tallinnasta esikoisen kasteeseen.. Kaikki siis melkein jo valmiina. Pitää vain jostain joku kastepöytä keksiä, sillä meillä ei oo olohuoneessa pöytää, onhan tässä aikaa..
Ei oteta
vauvavakuutusta, listätään lapsi sitten muiden vakuutusten mukaan, kun sen aika on. Ei oo muillakaan ollut vauvavakuutusta, mutta sitten lapsivakuutukset heti syntymän jälkeen on voimassa.. Tosin ei oo ollu mitään hyötyä esim. korvausvakuutuksesta, kun alle 5v ei oo korvausvelvollinen, koska lapsi ei tee tahallaan, vaan se luetaan aina Vahingoksi, jota taas ei korvata.. Kokemuksella voin sanoa, että muutamat lasit on joutunu ostaa ite (tai sain oman vakuutuksen kautta, kun lapsen vakuutus ei korvannut), kun noi äsköset oli perustelun kumonneet..
Tuli sellanen olo, että turhaan maksetaan..
Työt: Ahistaa! Ärsyttää! Vihasuttaa! Ketuttaa! Kiehuttaa! Ällöttää!!!!!|O
Yhdellä hoitolapsella siis mennään, sitten tulee tässä muutamia varahoitolapsia. Esim. tällä viikolla alta 1v ja hieman yli 1v.. Että selkä kiittää taas ihan kivasti!
Viime viikolla olin jo niin lähellä soittaa terkkarille, että saanko lomaa, en jaksa, kaikki kaatuu päälle ja nää työkuviot ottaa niin paljon päähän, että ihan paha olo on. Selvisin kuitenkin viikosta ja tää viikko nyt on mentävä, vaikka pahaa tekeekin, sillä menin lupaamaan (en vain osannut sanoa taaskaan ei!) noi varahoitomuksut hoitaa.. Koitan nyt jaksaa tuonne 27. päivään, jollon on tyttären 5v neuvola niin valitan siellä sitten, se lastenpuolen neuvolatäti oli viimeksi mulla sijaisena äippäpuolella, joten tietää jo tilanteen ja sanokin että katsotaan tätä selkää sillon sitten miten jatketaan, koska näki että en oo ihan täysillä menossa mukana.. Jos en jaksa ja jos selkä jatkaa tätä elämöintiään niin pakko raahautua hotellihelpotukseen eli terkkarin vastaanottoa kohti.. Mutta ei oo sen kummempaa suunnitelmaa tehty tälle syksylle: jotain oli kuulemma tulossa syyskuussa hoitoon, mutta siellä on joku peruuttanu taas paikat ja joku miettiin kuun vaihteeseen asti. Työkaverit käski ottaa yhteyttä ylempääntahoon ja liittoon, sillä niiden mielestä haiskahtaa syrjinnältä. En oo ottanu yhteyttä mihinkään. En jaksais taistella. Koitan päästä kuun loppuun ja katsotaan sitten oonko niin pää sumussa, että on pakko saada lomaa..
Ostin ekat isommat "ostokset".. tai no tilasin.. Vaunuihin kantokoppa vain 29e, siis uusi, ei käytetty, ihan uskomaton hinta.
Isyyspakkauksen päätin tehdä isälle, kun en aikasemmin sellasta oo tehny, joten nyt idea on lähinnä: muistatko miten tämä onnistuu?? Sinne ostin:
- tuttipullon
isi syöttää!- tekstillä
- tutti -
äänenvaimennin -tekstillä (ei meillä tosin kumpikaan aikasempi oo tuttia koskaan syöny, joten voi olla ehkä tällekin turhake..)
- isille termo-kahvimuki -
isin oma -tekstillä
- kestovaippa ja imuja
- lelu
(vaipanvaihtoalustan, unipussin ja flanelliviltin tein ite + dad sydän me-sukat + kumihanskat ja pyykkipoika tuohon vaippojen vaihtoon mukaan..)
Pitää vielä jotain kivaa keksiä.. Lasten kanssa tehdään isille t-paita isänpäivälahjaksi, niin mietin annanko sillon tämänkin..
... pitääkin painua töiden pariin...
Niina ja lupu 18+4 (en oo ihan varma, oon jotenkin ihan sekasin noista viikoista??)