Paljon onnea kaikille jo jakautuneille!!! :flower: :heart: :flower:
Alkaa tähänkin pinoon tulla vauoja oikein urakalla, ihanaa. Ei tätä omaa pientä kultaa jaksaisi enää millään odottaa, mutta ensi vuoden puolella toivotaan kuitenkin vasta näkevämme toisemme, no siihen ei kyllä montaa päivää enää ole onneksi!
Emmy83: niin tuttuja noi fiilikset mitä kuvailit, minäkin välillä kuuntelen ihan hiki otsalla että kuuluuko sieltä mahasta mitään ja toisinaan sitten on sellaiset juhlat ettei itse tiedä kuinka päin olisi
Mutta meilläkin kun esikoista odotellaan, niin ei tiedä mikä on paljon mikä vähän ja mikä silleen normaalisti liikkeitä. no kohta se stressaaminen vaihtuu taas erillaiseksi.
Pahoinvoinnistakin tunnistin itseni, usein olen joutunut pönttöä illallalla käydä halimassa, jotta olo helpottuu. VAikka ei kauheasti olisikaan syönyt niin tuntuu että on ihan ähky..
Tänään olin aamusta nauvolassa, meillä ollaan oltu jo kauan aikaa rt, kaikki kunnossa ja painoakin olen saanut aloituksesta vain 3,5 kg (ihme ja kumma koska ajattelin aina että kun tulen raskaaksi, niin viimeistään silloin paukkuu eka satanen näissä kiloissa, mutta ei onneksi
)
Nukkuminen erittäin huonoa täällä jo pelkästään tuon mun ranteen takia, menee melkein joka yö pois paikoiltaan ja sitten minä sitä itku kurkussa yritän vääntää takaisin urilleen. Kipu on ihan hirveä, helpottaa kyllä hiukan kun se muljahtaa paikalleen takas, mutta koko ajan sitä pakottaa. Neuvolassa sanoivat vain, että sitähän se teettää kun nivelet ym. pehmenee ja varoppas ettei nilkatkin ala napsua pois paikoiltaan.
Onkos kukaan huomannut että saunan jälkeen masuasikki olisi jotenkin uneliaampi kuin yleensä? meillä tämä kaveri menee saunan jälkeen ihan veto pois ja taas ollaan korvat höröllä ja sydän syrjällään, onko kaikki hyvin. nyt olen oppimut vain yhdistämään tuon velttouden saunaan, mutta niinhän sitä itsekin kyllä alkaa ramasemaan saunan jälkeen.
Alet tänään rampattu ja sen kyllä tuntee luissa ja ytimissä ja etenkin tuolla alaosastossa... muutaman ihanan vaatteen löysin vielä vauvalle. Alkaa tuo ukko olemaan jo ihan hermona näiden mun ostelujen kanssa, kun kuulemma ekat pari kuukautta saadaan vaihtaa vauvalle vaatteita 3 min välein ja sen jälkeen se joutuu kulkemaan munasillaan..
Ei pidä paikkaansa olen myös ostanut niitä isompia vaatteita
Samoin muhun iski toi kestovaippa villitys ja nyt niitä sitten riittää, toivoa vaan pitää, ettei se innostus lopu ennen kuin se ehtii edes alkaa kunnolla
Ajattelin kestoilla kuitenkin vain osaksi, mitä liekään se mun kohdalla sitten tulee tarkoittamaankaan, mutta aattelin että vene reissut yms mökki reissut ehkä kuitenkin suoritetaan ihan noin kertiksillä (ehkäpä kuitenkin niillä egologisilla?) Mun kaveri kyllä sanoi että pito niissä ei ole yhtä hyvä kuin vaikka pampperssissa. No kohta se varmaan huomataan ihan omakohtaisten kokeilujen kautta.
Kaikki alkaa olemaan vauvaa varten valmiina, ukko hoputtaa kokoajan tota sairaalakassin pakkaamista, mutta en oikein tiedä mitä sinne kyytiin laittaa ja nyt taas tuntuu että ei sillä niin kiirettä ole edes. Supistelee kyllä päivittäin, mutta vasta ensiviikolla tiedetään onko niistä ollut mitään apua. Mua kyllä jännittää päiväpäivältä enemmän se synnytys.. eikä varmaan paljon jelppaa noi sairaala-sarjojen yms. kyttääminen kun niissä synnytetään kokoajan. Alun mä itken myötätunnosta sitä äitiä kohtaan kun näkee että sitä sattuu kamalasti ja lopun itkenkin sitten sitä uutta ihanaa elämää, mikä sillä kivulla palkitaan argh.. Kiitokset muuten kaikille jotka niitä synnytys kertumuksia on kirjoitellut, on ollut ihana lukea niitä ja lisää vaan kehiin!
Täällä oli jossain vaiheessa (ehkä kesällä) juttua, miten noi eläimet tulevat ottamaan uuden tulokkaan vastaan. Meillä kotona tuollainen suuri laumanvartija uros ja hiukan jännittää että tunteeko tuo meidän tähän mennessä ainokainen itsensä ja asemansa jotenkin uhatuksi tässä laumassa. Ja miten se suhtautuu tulokkaaseen? osataanko me antaa tarpeeksi sille huomiota ym? vinkkejä otetaan vastaan.
No ei kun vointeja kaikille pallomahoille ja jo uuden tulokkaan saaneille :wave:
JiiMi 36 tasan