TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Nippanappa Onnea tytön syntymän johdosta! :heart: :flower: :heart:

Janttu Tsemppiä sinulle!! =)

Monet on ilmeisesti nukkunut viime yön huonosti, niinkuin täälläkin! Yleensä olen nukkunut 9-10 tuntia yön aikana (kerran wc-reissu) ja nyt väsyttää aivan hirveästi!! :/ En tiedä jännittikö kun piti aamulla nousta kun minulla oli labralle aikaa verikokeita varten (kilpirauhaskokeet) kun ei ole pitkään aikaan tarviinnut herätyskelloa käyttää... noh, ehkäpä saa iltapäivällä otettu päiväunet, nyt on meno tyttökavereitten luona!!

:wave: :wave:
 
Tuosta Gracon logico S:tä.. me kyllä ymmärrettiin miehen kanssa kaupassa, että sen voi just ilman telakkaakin laittaa vöillä kiinni. Jos esim. täytyy äkkiä vaihtaa autosta toiseen. Näin me käsitettiin myyjän puheista, mutta ei olla siis ite testattu.

Täällä on kanssa jotenkin sellanen olo, että kohta poksuu.. Mites runttipulla Oliko sulla sen käännytys-yritelmän jälkeen millanen olo? Mulla se toimenpide ei tehny oikeestaan kipeetä, mutta se ilta oli aika tuskanen. :x Sen yrityksen jälkeen mulla otettiin sitä suppari ja vauvan sydänäänikäyrää, ni suppareita tuli koko ajan jopa minuutin välein.. lääkäri ja kätilö oli vähän ihmeissään, mutta päästivät mut kotiin, kun ei tehny kovin kipeetä. Sen jälkeen onkin sitten suppaillut jonkun verran ja alaosastoa vihlonut ja maha laskenut alas... että ei tainnut kovin hyvää tehdä vauvalle tuo, uskon edelleen vakaasti, että sillä on joku syy istua tuolla. Toivottavasti tuli tehtyä oikea päätös tuon sektion suhteen, oltiin vähän hukassa, kun piti ite päättää, eikä lääkäreiltä kauheesti mielipidettä saanut. :/ Kunhan nyt ei rupeis ajoissa syntymään... en ees älynny kysyä ohjeita, että miten pitää toimia, jos nyt esim. lapsivedet menee. Varmaan ainakin samantien lähteä sairaalaan, kun sinne on matkaa 70km.

nippanapalle suuret onnittelut tytöstä! :heart:

 
Lara83
Pearl84 kyllä sen istuimen saa ilman telakkaakin kiinni, mutta ei pelkällä lannevyöllä (siis sellainen mikä monissa autoissa on takana keskipaikalla). Ihan helposti se menee vöihinkin kiinni, mutta silloin kun on tarvinnut monta kertaa irroittaa, niin oon ollut tyytyväinen että on se telakka olemassa ;)

:)
 
Heips!

Ihan kärkeen Onnea kovasti Nippanapalle!!! :heart: :heart:
Ja Jantulle tsemppiä, se on sitten menoa sulla, pidetään peukkuja että kaikki menee oikein hyvin :)

Pearl, mä olin illan ja seuraavan päivän kuin jyrän alle jääny, masua aristi ja kai se vähän supistelikin. Nyt on ollu harvakseltaan selkäjomotusta ja masunkiristelyä, mutta ei mitenkään kipeänä. Mä sain synnäriltä semmoset ohjeet pt-vauvan kanssa, että jos menee vedet, niin vaakatasoon ja ambulanssilla sairaalaan. Se napanuoran luiskahtaminen voi olla vaarana, niin siksi ei saa käpötellä yhtään. Siks mä nykyään kannan kännykkää ihan joka paikkaan kun olen yksinään, että jos lurahtaa niin voin soittaa lanssin tänne. Ja sit jos tulis suppailuja oikein kovasti mut ei vettä niin sitten soittelua sairaalaan, niinkuin normistikin.

Kävin aamuvarhaisella siellä magneetissa. Toukka on nyt istahtanu luitten väliin ja siellä se jalat ristissä pötkötteli ja potkutteli. Näytti hirmu isolle

:LOL: :LOL: siis ilmeisesti täyttää koko masun tällä hetkellä. Se hoitaja sanoi siellä että on tosi alhaalla ja sanoi että jos synnytys alkaa nyt tänään (??? olin ihan että wtf, eihän se nyt vielä ala tulemaan...) niin sairaalaan vaan, kuvien tiedot on jo systeemeissä. No enivei, viime viikolla vauva oli vielä peppu ylempänä joten se on sitten jossain välissä laskeutunu, ilmankos nivuset on ollukin vähän hellempinä. Pää onkin sit ihan keskellä ylhäällä eli neiti istuu kuin tatti tuossa masussa.
Sit oli myös neuvola, siellä ei mitään ihmeitä. Painoa vajaassa kahdessa viikossa 400g tullut, ihmeellistä vaikka kinkkuakin olen mättänyt ja syöny karkkia ja limua ja vaikka mitä. Hemppa oli ok, jotain 125 ja paineet ja pissat ja sydänäänet ja kaikki ok. Mulla on neuvola sit vasta kahden viikon päästä (?) eli 12. päivä... toisinsanoen viikkoa ennen laskettua aikaa seuraavaksi. No, kaipa ne katto että kun mitään ei ole niin ei tarvii ravata joka viikko :LOL:
Huomista odottelen että lääkäri soittelee sitten niistä kuvista, mahtuuko mimmonen ipana papana tulemaan alakautta. Saapahan pähkäiltävää vuodenvaihteeseen, jos on tilaa tulla alakautta.

Jep, nousin tänä aamuna viideltä ylös sen magneettikuvauksen takia joten nyt menen vähäksi aikaa pötkölleen. Sit kirjastoon kun jaksan nousta sohvalta :)

Ei olis enää kuin pari päivää niin ollaan vuodessa 2009!

=) runttis ja toukka 36+6
 
HIRRRRMUISEN PALJON ONNEA VAUVAANTUNEILLE JA JANTULLE TSEMPPIÄ =) :heart: :heart:
Täällä on ollut keskustelua listalla roikkumisesta,vaikkei sitten tule kirjoiteltua :|
Pitäkää mut nyt kuiteski listalla,sillä omaan hiljaiseloon syynä on edelleen se,ettei netti toimi vieläkään :(
To9issa vko:lla selvisi,että DNA on hukannut meidän tilaussopimuksen ja aatonaattona tuli kuiteskin salasanat ja käytt.tunnukset postissa :eek:
Ei ymmärrä...
Olen kännykän avulla kyllä lukenut teidän juttuja mutta se ei anna valitettavasti osallistua keskusteluun :ashamed:

Omaa napaa sen verran,että aaton aattona sf oli 33 cm.
Paino hurjat 76 kg:a...
Th:n mielestä maha on jo laskeutunut mutta musta tuntuu edelleen,että neidin varpaat on mun suussa,kun oikein venyttelee :LOL:

Aatosta asti on supistellut ja huomenna on nla.
Ajattelin silloin kysäistä,voisko joku tsekata kohdunsuun tilanteen,koska nuo supparit on jo melko inhoja ja kohdunsuu on kuiteskin 3 vko:a sitten ollu auki jo reilun sentin.
Ettei tartte sitten ambulanssi soittaa Turun motarille vastaan :D

Muksut on ruhtinaallisesti meillä koko tän vko:n ja oishan se kiva,että pikku sisko älyäis nyt syntyä,pääsis isommat sisarrukset samantien vauvaa katsomaan.
Ettei tule sitten tilannetta,ettei exä piruuttaan päästäkään... :(

Nykyään kuljen jatkuvalla syötöllä kumarassa,kun tytön pää hieroo virtsarakkoa niin,että tuntuu kuin se repeäis :'(

Mutta nyt täytyy lähteä kotio ruoanlaittopuuhiin.
Ja odottelemaan,josko meidän pikku neiti haluais jo pian maailmaan.
Ilmoittelen kyllä het tavalla tai toisella,kun ollaan hajottu kahteen osaan :D
Hakkeroidun sitten vaikka Jorvin nettiverkkoon,hih hih....

Pikku neiti 39+0 :heart:
 
Synnäri tarinaa.
Menin siis synnärille ti 23.12 klo 16.00. Haikein mielin sanoin hei heit miehelle ja esikoiselle.
Siinä mut laitettiin heti käyrälle. Sydämen äänet olivat ok, mut ei liikkeitä, vaikka join 4 lasii vettä. Sanoinkin siinä et hiljaisempaa masussa on ja et jos käännyn oikeelle kyljelle ainoot liikkeet tuntuu sit. Niinhän siinä sit kävi, et ne kaivatut liikkeet saatiin vasta silleen.
Samaan aikaan oli yläkerrassa vapaantunut peti mulle, joten siitä mut ohjattiin sinne. Siel sit laitoin sairaalan kamat niskaan jne. Multa otettiin veritestei, rentattiin allergisuudet, kuunneltiin sydän ääniä jne illana aikana. Mies tuli moikkaa. Yritin kysellä et milloin mut sit leikataan seuraavana aamuna, johon tarkoin vastaus oli et eka klo 8.30 jälkeen, jokaiselle leikkauksella on aikaa varattuna 1,5 tuntia. Siinä kun tiukkasin lisää kertoivat, et meitä on vaan kaksi suunniteltua sektiota, mutta jos tulee hätätiloja ne menee tietty edelle. Miehelle kerroin et sen on oltava paikalla klo 8.30.

Yön nukuin tosi huonosti. Samassa huoneessa oli meitä yhteensä 4 naista ja yhdellä oli vauva joka itki tosi paljon.... Joten nukkuminen oli aika heikkoo.
Aamulla sit ei kerenny paljoo tapahtumaankaan. Olin syömättä keskiyöstä ja mies saapui paikalle klo 08.30. Hoitsu just siinä otti mun verenpaineita ja sanoi et ei tiedä kumpi meistä kahdesta suunnitelluista menee ekana, kun sieltä tuli viesti et mua odotetaan salissa. Eli kaikki tapahtui tosi nopeaan. Ei muuta kuin leikkauskamat päälle ja siitä käveltiin sit saliin. Mulla oli jo siinä vaiheessa tosi itkuinen olo.
Mies jäi salin ulkopuolelle odottelemaan, kun minua alkoivat valmistelemaan. Siinä selittelivät vaarat kaikista jutuista, laittoivat spinaalin, katetrin, tipan ja kaikki muut systeemit...
Täytyy sanoa et spinaali sattui vähemmän kuin epiduraalin laittaminen esikoisen kanssa... Vaikka spinaali menee syvemmälle selkärankaan. Jännä juttu oli tuo...
Joululaulut soi vaan taustalla ja kaikilla tyypeillä jotka osallistuivat mun leikkaukseen oli tosi iloiset mielet siellä...
Siinä sit kun spinaali alkoi toimimaan se lekuri tuli paikalle. Sattui olee sama tyyppi, joka oli mun ekassa synnärivisiitillä ja jonka mä toivoin saavani... Eli olin tosi iloinen. =)
Siinä sit leikkaus tosiaankin alkoi ja se lekuri sanoi et aikoo poistaa vanhan haavan, joten mulle jää vaan sit yksi haava taas. Sanoi siitä vanhasta haavasta et se on aika iso... Sanoin et juu esikoinen oli 4250g eli vissiin joutuivat sillo tekee ison haavan... Se lekuri sanoi et hän yrittää tehdä parhaansa et haavasta tulee varmasti siisti.
Siinä sit sai mieskin kutsun tulla paikalle.(Siinä on muuten suoja ettei kumpikaan näe mitä siel tehdään)....
Sit alkoi se nykiminen... Lekuri sanoi et vauva oli sijoittunut tosi tiukasti alas tiukkaan pakettiin. Niin sanoinkin loppu vaiheessa et tosi ahtaalle masu tuntuu... Vaikka olis ollut varaa kasvaa ylös- ja tietty ulospäinkin.
Aika paljon joutui tosiaankin nykii ennen kuin vauva irtos. Sen nykimisen seurauksena mua alkoi yrjöttää. Mies siinä siteli kuppia mulle varmuuden vuoksi. Just kun ajattelin et nyt tulee ykät, niin saivat vauvan pihalle...
Mä yritin kurkkia, mut en nyt heti tietty nähny paljoo. Siinä vilauttivat vauvaa nopeasti ja sanoivat et poika tuli. Mulla alkoi kyyneleet virtaamaan ja mieskin itki siinä. Sumun takaa vaan katselin kun puhdistivat ja tarkastivat vauvan. Sit ne laittoivat vaavin lämpökaappiin. Mies vaan siinä hoki et näitkö miten eri näköinen vauva on jne ja kyyneleet vaan valui molemmilla. Ja sekin et totesivat et vauvalla on kaikki hyvin... Oli se sellaista tunteiden myrskyä.
Siinä ne sit laittoivat mut kasaan. Kiittelin lekuria, sain vaavin ihooni kiinni ja mun kärrättiin heräämöön. Yritin sit laittaa pikku-ukon rinnalle, mut ei se tuntunut oikeen innostuvan asiasta. Kätilö siinä sit huomasi et vauvan sydän & hengitys on liian nopee... Toivat sen lämpökaapin siihen sit ja pikkuruinen laitettiin sit sinne. Molemmat siinä sit oltiin et voi itku, :'( toivottavasti ei oo jotain tosissaan vialla nyt.... Jouduttiin olee siinä sit aika kauan, kun seurattiin tilannetta. Pikkasen hengitys rauhoittui ja pikkuruinen pääsi sit mun ihoon kiinni lämmittelemään. Sanoivat et tilanne varmasti rauhoittuu, yleistä on kuulemma tuollainen sektion jälkeen...
Siitä sit päästiin osastolle joskus klo 11.00 jälkeen. Siitä sit alkoi tutustuminen. Miehen kans ihasteltiin pikkuista. Tuli sit aivan erinäköinen yhdistelmä kuin neidistä. Tämä kaveri on blondimpi, pitkä ja kapee.
Leikkauksesta paraneminen meni sit nopsaan. Mä vissiin huume houruissa yritin jo nousta istumaan tosi nopeaan. Hoitsun joutuivat käskee takaisin makuu asentoon... (täytyy olla makuullaan ekat 6 tuntii). Siinä illalla sit mun kädes oleva tippaletku irtos kun vaihdoin vauvan vaippaa. Ne vaan katsoivat mua ja totesivat et oon sen verran napakassa kunnossa, etten sitä enää tarte. Seuraavana aamuna sit ottivat katetrin pois ja kävelin pesulle itse hyvin. Mulla oli koko ajan mielessä et haluun kotiin niin nopeaan, kunhan vaan voivat mut päästää. Otin vaan kaikki mahdolliset tabletit ja pistin itseni liikkeelle.
Alkutuntien takkuisen imetyksen jälkeen asiat alkoivat pikku hiljaa paranemaan silläkin saralla. Ekaks ei tietty tullu mitään ja sit muutama tippa. Poitsu olisi ollut nälkäinen, mut mun maidot ja pullo (oli pakko antaa) kaikki tuli pihalle. Syynä oli se lima kanavissa (mikä lie suomeksi sen nimi nyt...). Se eka/toinen päivä olivat siis rankkoja ton osalta. Kolmantena päivänä sit nousi maidot ja niil olis sit ruokittu loputkin vauvat.....
Perjantaina siis alkoivat sanomaan et näyttää et pääsen la kotiin koska kaikki menee loistavasti. Normaalilla vauhdilla olisin joutunut oottaa sunnuntaihin ja jopa maanantaihin...Perjantai menikin sit siinä odotellessa.
Lauantaina sit päästiin kotiin ja on ihanaa. Nyt opetellaan sit uuteen tilanteeseen.
Yöt ovat katkonaisia tietty vieläkin.
Imetys menee hyvin, paitsi et herra ei oo kaikkein iso ruokaisin ja et mun rinnat ovat räjähtämis pisteessä...
Isosisko on sopeutunut tilanteeseen hyvin. Kissatkin alku ihmettelyn jälkeen ovat hyväksyneet uuden tulokkaan.
Täytyy sanoa et oli helppo raskaus alku vastoinkäymisten jälkeen. Helppo oli sektiosta palautuminenkin ja tuloksena siis saimme aivan ihanan tonttupojan.
Olemme niin onnellisia kuin voi vaan olla.

Tässä on siis pieni tonttu-Tirri-pojumme:

 
Onnea vauvatuneille :heart:

Tulin ilmoittamaan, että meille syntyi eilen 28.12. viattomien lasten päivänä ihana pikkuinen poika. Pojalla oli mittaa 45cm, painoa 2480g ja pipo oli 31cm. Nyt odotellaan, että imetys lähtis käynnistymään.

t. Pohjattoman onnellinen Sasha ja "Toukkis" 1pv :heart: :heart:
 
NullPoints ihana synnytyskertomus...täällä kyyneleet silmissä teidän onnesta :heart:

Onnea myös sylin täydeltä sasha80 pienestä Toukasta :heart:

...vahingossa poistin edellisen tekstini, jossa vastasin Arabialle pitkästä synnärimatkastani (360km), etten aio lähteä Rovaniemelle "mätänemään" hyi olkoon, minä olen niin koti-ihminen :p Ei mua kauhistuta yhtään ajatus lapsen syntymisestä ambulanssiin keskellä korpea, vaan enemmän mua pelottaa outo sairaala, oudot ihmiset siellä, pitkä kivulias synnytys...... mutta aika näyttää jos mulla on kipuja tai jotain, niin menen tietty!

........kyselin myös missäs vaiheessa otuksen voisi viedä ulos päikkäreille?
 
Paljon onnea Sasha80!! :heart: :heart:

Nullpoints sait varmaan koko pinomme kyyneliin tuolla ihanalla tarinalla josta suuri kiitos (nim. ripsien kestovärit poskilla). Ihana, että jaksoit jakaa tarinasi meidän kanssa :hug: . Aivan todella super suloinen vaaveli :heart:
 
Valtavasti onnea kaikille vauva jo syliin saaneille!!! Ja kiitti NullPointsille liikuttavasta kertomuksesta! Aika moni tammikuinen onkin nyt sitten syntynyt jo, jännittävää!

Neuvolassa tuli tänään käytyä ja painoa oli yllätyksekseni tullut vaan 300g kahdessa viikossa vaikka oli joulukin välissä! Mä oon syönyt kyllä ihan mielin määrin kinkkua ja jouluruokia ja suklaatakin jonkinverran mut ei kai tonne mahaan sitten vaan mahdu enää 'ylimääräistä'. Terkka oli sitä mieltä, että mulla alkaa olemaan lähtö lähellä koska maha on nyt reilusti laskeutunut, vauva tooosi alhaalla pää kiinnittyneenä ja sykkeet oli selkeesti alhaisemmat kun ennen (kuulemma 'oire' synnytyksen lähestymisestä.) Niin ja esikoinen syntyi aika tarkkaan laskettuna aikana, joten olis kuulemma hyvinkin mahdollista, että tää tulee vähän aikaisemmin. Mulle kyllä sopis!!! Onneksi huomenna on se kasvukontrolli naistenklinikalla, saan siis kunnollisen kokoarvion ja samalla nähdään mitä kohdunsuulle kuuluu, toivottavasti olis jo vähän lähtenyt aukeamaan. On ainakin ollut niitä sukkapuikkokipuja ihan kiitettävästi, supistuksia ei niinkään, ainakaan kipeitä...

Sisi ja bébé2 37+4
 
Paljon onnea nippanappa tytöstä :flower: :heart: ja Sashalle onnittelut pojasta :flower: :heart:

NullPoints aivan ihana poika :heart:
Janttu tsemppiä :D taidat olla jo tosi toimissa...

Supisteluja ollut viime yönä ihan reippaasti, piti ottaa parasetamolia pahimpaan juilimiseen |O Päivällä on supisteluja tullut heti kun on liikkeellä.. Jospa tytsykkä jaksaisi vielä odotella :whistle: Ei tällä menolla ole ainakaan pelkoa että menisi kovasti yli lasketusta :D kun alkaa tuntua siltä että hyvä jos vuodenvaihteen yli päästään. Minä jo nauroin ukolle että tytsykkä syntyy tietysti 31.12 klo 23.59 :LOL: Pitää lähteä kohta käymään kaupassa, saa nähdä kuinka kovasti yltyy supistelemaan..

MaMa ja tytsykkä 38+4 :heart:
 
:heart: Onnea Sasha :heart:

Hammaslääkäristä kotiuduttu. Onneksi ei ollutkaan mikään kummoinen reissu kun kuulemma nykyisin kaikilta otetaan rtg-kuvat tarkastuksen yhteydessä ja raskauden takia sitä ei multa voitu ottaa, joten tehtiin vain pikainen lohjenneen paikan korjaus ja uuden ajan sitten helmikuun loppuun, josko sitä ei enää sitten olisi raskaana :LOL: :LOL: .

NullPointsille kiitos synnytyskertomuksesta.

Janttu onkin jo varmaa tositoimissa.

Sain vähän selkääkin rauhoittumaan jumpalla ja särkylääkkeellä. Kaveri pyyteli mua lenkille, mutta sen jätin tällä kertaa varmuudeksi väliin, vaikka hyvää kyllä tekisi käydä välillä ulkona tuulettamassa tätä pölyttynyttä päätä :LOL: .

Anar kyseli vauvan ulkoilusta. Muistaakseni oli niin, että kun syntymäpaino saavutetaan voi aloittaa talvella ulkoilun. Suositus on kai, että aloitetaan se pienissä erissä tyyliin 30min, 45 min jne. Itse olen kyllä aika nopeasti pidentänyt noita aikoja kun täällä etelässä ei näitä pakkaskelejä oikeastaan ole ollut. Jos vauva on pieni syntyessään (tyyliin alle 3kg tai ennenaikainen) niin silloin ulkoilun alottamisen kanssa pitää olla vähän maltillisempi. Pakkasrajakin on kai olemassa, olisko se ollut jotain luokkaa -10-15 astetta??. Korjatkaa joku viisampi jos olen asiassa ihan hakuteillä kun meidän viimeisimmästä virallisesta talvivauvasta on aikaa melkein 10v :LOL: .

Nyt pelastamaan tiikerikakkua uunista.

Jaksamisia :wave:

:heart: Anni ja masu :heart:
 
Niin ja unohtui aamulla kommentoida hemulille, että ihana pieni söpöliini on Suhmura! haluaa jo oman!!! :heart:

NullPointsille Kiitokset synnytyskertomuksesta, ihana poikanen siellä :heart: Hiano toi jouluaiheinen kauluri! :xmas:

Ja Sashalle vielä hurrrrrrrrrjasti Onnea pojasta!! :heart:



Ah ihanaa, kun näitä vauvoja putkahtelee!! :heart: :heart: :heart:
 
onnea kaikille vauvan jo saaneille!! nullpoints, nippanappa ja sasha80. :flower: sashan la näytti olevan minun jälkeeni, mutta pieni päätti jo tulla näköjään...

Kylläpä nyt on buumi oikein menossa. Toivottavasti mulla menis ensi vuoden puolelle. Just toi 31.12 klo.23.59 ei kuulosta hyvältä :LOL:

Minulla oli se synnytystapa-arvio tänään. vauva oli kuin olikin kääntynyt ja sukupuolikin on pysynyt samana. Lantioo kopeloitiin niin että vähän verta tuli jälkeenpäin. Ei silti sattuut. Häntäluun asento on sellainen, että saattaa olla tiellä, mutta pitäis joustaa... toivottavasti ei murru sitten synnytyksessä... eli alakautta lähdetään yrittämään. pelottaa hieman...

ai niin, oon jo 3 cm auki, tosin 1 cm on kanavaa jäljellä. että jotain on tapahtunu, kun koko ajan kovettumisia on. ja vauvan painoarvio n jo nyt 2900g. ihan sopivan kokoinen olis tulossa. toivottavasti ei kasva mahdottomaksi, saisi syntyä heti tammikuun alussa... ootteko muut ollu jo auki noin paljon kauan ennen laskettua?
 
Uteliaana täälä jo kurkin teidän tammikuisten vointeja ja toivon että olisin ite jo samassa vaiheessa :ashamed: :) Paljon on mulla vielä matkaa tuohon tilaan.. Puoli vuotta saa odotella vielä :p

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja hyviä vointeja vielä odottaville :) :flower:
 
Hetkeksi sain toivonkipinän siitä, että tänään saan vauvan syliini.

45 min supisteli niin kovasti, että kertaalleen tuli jopa itku, mutta tässä sitä vaan sitten vielä ollaan :/ Supistelu on nyt rauhoittunut, tai siis edelleen supistelee, mutta ei enää kivuliaasti. Kohta loppunee kokonaan.

Periaatteessa ihan hyvä vaan, sillä viikkoja tosiaan vasta 36+5 mutta kyllä toisaalta olisin mielelläni jo pikkuisen syliini ottanut :heart:

Kummasti muistui mieleen, mitä (helvettiä ) se synnytys on mutta tietyllä tapaa se ei nyt hetkauta, sillä kaipuu saada vauva rupeaa olemaan jo niin kova.

Sef, joka oli vähän hätähousu :)
 
kun kirjoitin, että kohdunsuu oli auki 3 cm ja sentti kanavaa, niin lääkäri tosiaan sanoi, että 3 cm auki ja 1cm reunaa.. onkohan se kanava ja reuna sama asia? onko kellään kokemuksia, että miten valmiiksi avautuminen vaikuttaa sitten synnytyksessä, ilmeisesti on lyhyempi synnytys kun valmiiksi on auki??

toinen "hätähousu"
 
Onnea kaikille vauvatuneille! Vauvoja onkin nyt tupsahdellut ihan vauhdilla:).

Ja taas kerran joulu meni. Tänään on ollut ensimmäinen päivä kun ei oikeesti ole tarvinnut tehdä mitään. Outo olo. Kauhankohan tässä taas menee ennen kuin osaa rauhoittua kotiin niin ettei ole koko ajan tunne, että on laiska..

Mulla ei ole vauva vielä kiinnittynyt. Kiertää selkä eteenpäin kaaressa vatsan pintaa ja välillä puskee itseään nahkasta läpi. Aikas kipeää tekee. Toinen mitä harrastaa on venyttelyä pitkin kylkiluita.. Ai jai jai |O . :whistle: . Mietin tuossa, että voi ottaa pikkuista päähän kun kiinnittyy eikä enää pääse pyörimään. On nimittäin huomattavasti vilkkaampi tapaus kuin esikoinen vatsassa ollessaan :D .

Sain vihdoin ratkaistua pahvilaatikko ongelman. Jotenkin en halua vaan pistää vauvaa sinne nukkumaan, joten ostin kirpparilta toisen pinnasängyn reunuksen ja käärin siitä vauvalle pesän. Ajaa saman asian ja saa tuon laatikon vauvan tarvikkeiden säilyttämiseen.

Huomenna jännittää taas mennä neuvolaan. Viimeksi oli paino taas laskenut 600g (ja sitä edellisenä kerralla pysynyt samana) ja täti moitti siitä, kun painon kuitenkin pitäisi nousta... Tänään oma vaaka näytti taas samaa kuin viikko sitten, vaikka joulu oli välissä. Kuitenkaan en ymmärrä kun syön normaalisti olen vaan jättänyt kaikki herkut ja tuhdit ruuat pois kun niistä seuraa vain huono olo ja närästys eli en siis pihistele ruokiani.. Pitää varmaan tankata vettä ennen neuvolaa :whistle: .

Sain tuollaisen idean joulupäivinä koota esikoiselle isosiskolaatikon eli jotain kamoja mitä sinne voisi kerätä ja käyttää vauvan hoitoon. Nyt kuitenkin lyö tyhjää.. Kenelläkään ideoita mitä siellä voisi olla?

Jaahas mies käskee pakkaan sairaalakassia. PItää varmaan alkaa toimia, josko tässä pääsisi pika puoliin vauvan haku reissuun :)

Amino ja Kuutti 38+1
 
Paljon onnea Nippanapalle tyttövauvan syntymän johdosta!!! :flower:

Paljon onnea Sashalle poikavauvan syntymän johdosta!!! :flower:

Kaikille vauvan kanssa kotiutuneille tervetuliaisonnittelut!!

Ja kiitos kaikille kylkiluuempatioista :) :)

Kylki on sillai parempi, että voi rentoutua. Pana Codilla on menty yli 3,5 vuorokautta... Yskiminen, nauraminen, asennon vaihtaminen, aivastelut yms ovat vielä tuskaa... mutta eiköhän tämä tästä.

Neuvola-ajan sain uudenvuodenaatoksi. Supisteluja on ollut päivittäin. Joulupäivänä oli 10 minuutin välein n. 4-5 tunnin ajan, mutta eivät voimistuneet sen koommin. Saas nähdä... täällä odotellaan H-hetkeä, niinkuin varmasti monessa muussakin paikassa. ;)

Jaksuja
rakuuna 39+2
 
Onnea hurjasti vauvaantuneille keitä en vielä ole muistanut onnitella..

(.) Huomenna olisi neuvola jossa sitten katsovat onko toukka vielä pt vai kääntynyt.. Itse en kyllä nyt yhtään osaa arvella kumminpäin on.. Närästyksen lisääntymisestä voisin päätellä että pt köllöttelee... Jos huomenna perätilassa niin sitten laittaavat synnärille että koittaavat kääntää.. Tosin mahaan sattuu jokainen liike mitä tuo vauveli tekee että tiedä sitä sitten kääntyykö herkästi... Tuntuu tuossa oikealla ylhäällä että siitä tulee pää/peppu jompi kumpi välillä lävitse ja jos tämä ei kohta synny niin varmasti tuleekin.. Olotila on juuri sellainen ettei jaksaisi enää hetkeäkään. Ja kun la muuttui sillo ultrassa reilu 3vko eteenpäin niin ajatus siitä että kuukausi pitäisi vielä jaksaa ja mahd. pitempääkin nii no thanks :LOL:

Kummastakaan pojasta ei ole loppuvaiheessa olotila tai mikään muukaan ollut tälläistä..

Olihan aika omaanapaa koko teksti mutta pitipä taas avautua tuntemuksistaan kun isäntä poistui ropaamaan autoaan talliin.

matsu83 + asukki 35+5
 
onnea kaikille uusille vauvaantuneille ei tässä enää pysy perässä kuka on saanut pienokaisen.

nullpoints:n tarinaa tääälläkin lueskelin itku kurkussa. Ja kuvakin oli niin suloinen, mieskin tuli sitä ihailemaan.

omaa napaa hieman... Täällä vointi vain paisuu, en ole uskaltanut puntarille mennä, huomenna sen kuitenkin näkee kun neuvola. Mä jo toivoin, että ei ois tarvinnut mahan kanssa enää sinne raahautua mutta, no eipä tämä näytä mihinkään haluavan mahasta lähteä. No pahimmassa tapauksessa enää pari viikkoa, niin sitten saa jo sen oman (kauan kaivatun kullan ) syliin.
Selkä kivut taas vaivaa, kävin tossa puolen tunnin lenkillä, mutta selkä tekee taas kuolemaa.. Ja polvet on myös tosi huonossa kunnossa, niissä kun on tuo polvilumpion nivel surkastunut ja jumppaaminen jäänyt vähäksi.
Itsetunto on niin matalalla, en halua ees katsoa itseäni peilistä kun tunnen itseni niin rumaksi. Mahaa rakastan, mutta muu turvotus ja kilot, mulla kun niitä on tullut jo 20kg, niin ahdistaa.
Mahassa liikuskellaan vaihtelevasti, välillä oikein kauhea meteli, mutta eilenkin illalla mä jo paniikissa laskin liikkeitä.
Mulla on alkanut iskeä aina iltaisin pahoinvointi, ihan samanlainen kuin aamupahoinvointi alussa, en tiedä johtuneekö sitten väsymyksestä vai mistä. Väsyttää aikalailla nykyään.

Eipä tässä taas ihmeempiä. Jaksamisia kaikille.

Emmy ja prinsessa 39+1
 
Heips!

Ja kaikille uusille vauvaantuneille PALJON ONNEA!!! :flower: :hug: NullPointsia onnittelinkin toisessa pinossa, kerrassaan suloinen pakkaus teille tuli :heart:

Täällä edelleen kasassa ja hieman kateellisena luen muiden kivuliaista supistuksista...Täällä kun ei tule kuin kivuttomia ja niitäkin ihan miten sattuu...No laskettuaikakin on vasta sunnuntaina ja siitäkin voi vielä se kaksi viikkoa mennä, EI KESTÄ! :D No niin kauan kuin Mini melskaa niin koitan pysyä selväjärkisenä. Aina kun sattuu hiljainen hetki niin kamalat kauhukuvat valtaa mielen :ashamed: Sen takia toivon kovasti, että synnytys ei venyisi hirveästi yli lasketun tai joudun vielä psykologin juttusille :whistle: :p

Kaikille tsemppiä koko ajan lähestyviin laskettuihin aikoihin! Tosiaan pian on tammikuu!!! Kääks!

Toive81 ja Mini 39+1 :heart:
 

Yhteistyössä