TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Hyvää Joulua koko porukalle! Vihdoin pääsi vähän koneelle, väsyttänyt on mahdottomasti. Ihme kumma, mies auttoi eilen siivoamisessa. Muuten olis kyllä jäänyt. Muillakin ollut ärtyisyyttä, oli helpotus kuulla, etten ole ainoa. Isäntä ei kyllä ymmärrä mun ailahtelua, suuttuu myös pienestä. On kait töistä vähän väsynyt, mutta hän saa sentään nukuttua yönsä. Minulla tosi huonot yöunet. Ja hemppa vain 108 tällä hetkellä, ei oikein hyvää tiedä synnytykses. Muut arvot ok. Viime viikolla vauva painoi 3,5 kg, eli voi olla että menen käynnistykseen alkuvuodesta. Edellinen tyttö painoi 4,3 kg syntyessään ja oli vaikeaa saada hänet maailmaan kunnialla. En viitsi kovin paljon kertoilla synnytyksestä, se oli kamalampaa, kuin olin kuvitellut ja kesti kauan. Tämä on niin yksilöllistä hommaa. Toisilla on helpompaa toisilla vaikeampaa, pääasia kun vauveli lopulta sylissä terveenä. Sairaalakassia olen pakkaillut, varmuuden vuoksi. Ei koskaan tiedä, milloin lähtö. Viimeksi lapsivesi vain meni, ei supistuksia. Mulla ei supistele juuri ilman lääkitystä. Toivon vain, että käy niin kuin viimeksi, jotta vesi menee vessas. Paljon siistimpää! Jaksamista kaikille väsyneille odottajille ja onnea niille, jotka ovat urakkansa jo tehneet ja saavat katsella pikkuisiaan päivänvalossa!
 
Joulupäivää tammimasut :xmas:
Onkohan Jouluvauvoja ilmestynyt :whistle:

Nii joo,Ainakin Nullboints on vauvaa hakemassa :D jännä nähä tuleeko lisää joulunajan vauvauutisia!! Piti vähän tulla kurkkimaan mikä täälä on tilanne.

Hoh kun on tullut syötyä...hieman meinaa olla PAKSU olo :p oi ja sitä ihanaa luumurahkaa vedin eilen ja loput tänään :p koko ajan maistuis ruoka ja herkut,mut ei mahdu masuun ja kaikenlisäks tää sulattelu vie kauan... taitaa täs vähän turvottaakkin :ashamed:

Mitenhän muille pallomahoille on ruoka maittanut :D voikaahan paksusti :wave:

mmamaa 36+3
 
Joulupäiviä :)

On tullut todellakin syötyä niin kuin mmamaa mainitsi... Kokoajan voisi olla jotain työntämässä suuhunsa..

Kakkuja vääntelen huomiseksi pojalla on huomenna 1v synttärit =) (pakkohan niitä kakkuja oli tehdä jos ei vielä hirveesti lasta varten niin sitten niin että pääsee itse herkuttelemaan;) )

Viime vuonna ei vielä näihin aikoihin tuntunut mitään vasta yöllä ja aamusta alkoi tuntumaan kauhealta :) Eipä tässä olossa nyttekään paljon kehumista ole.

Matsu83+ asukki 35+1
 
Rauhallista joulupäivää kaikille!
Täällä meni aatto ihan mukavissa merkeissä, MUTTA, aamuyöllä neljän aikaan kaikki muuttui! Ei mulla mitään, mutta nuorempi tytöistä oksensi sänkyynsä ja siitä lähtien on tullu ylös kaikki mitä on suuhunsa laittanu :x :'(
Ei pysy 10minuuttia kauempaa edes vesi/mehu sisällä, tai mikään muukaan. Alkaa tyttö jo olla melko nuutunu, juoda yrittää mutta sitten sattuu mahaan ja itkettää ja kohta jo tuleekin kaikki ylös :'( Meillä muilla ei oo mitään oiretta onneks, VIELÄ... Melko varma oon, että jos ite alan oksentaan niin sitten kyllä tulee vauvakin pihalle. On muutenkin sellasia tuntemuksia ollu, että ei varmaan laskettuun asti viihdy, voin olla väärässäkin. Kummallisinta tässä vaan on se, että likalla oli just about kuukausi sitten joku vatsatauti tms. jollon oksensi kaiken vuorokauden ajan, taisin tännekkin siitä sillon kirjottaa!! Sillonkaan me muut ei saatu tautia, pienin vaan :eek:
No mutta, hyvää joulua kaikille pallomahoille. Syökää hyvin ja muistakaa levätä!
 
Hyvää Joulupäivää kaikille!

Se joka ei halua pilata päiväänsä mun valituksella niin suosittelen hyppäämään tekstin yli :whistle:

Useammalle tulossa pieniä vauvoja... tulispa mullekki ;) . Menin aatonaattona OYSiin päivystykseen valittaan kun flunssa ei ota loppuakseen ja herään yölläkin tukkoisuuteen. Lisäksi ilmeisesti vatsalihas revähtänyt kun vatsaan käy yskiminen ja ponnisteleminen jne todella kipeetä.
No päivystyksestä (ilmoittautumisluukulta) käskivät mennä synnyttäjien vastaanottoon. Jos on näillä viikoilla mitään mahakipua niin laittavat kuulemma suoraa sinne ensin tutkimuksiin. No synnyttäjien vastaanotossa otettiin ensin 30 min käyrää ja kaikki ok. Sit lääkärille joka ultras. Tutki istukan, virtaukset ja kohdun, kaikki ok. Kyseli mun sokerirasituksista ja meinas että sokeriaineenvaihdunnassa on häiriö :ashamed: (Oulussa muuttuu sokerirasituksen rajat 1.1.09 ja uusien rajojen mukaan tunnin arvo olis vähän yli mut vanhoilla sallitun rajoissa). Kysyin heti että onko iso vauva. Ja niin sain kuulla että vauva on jo nyt (36+1) noin 3700g :eek: . Seuraava arkipäivänä eli maanantaina pitää soittaa äitiyspolille varata aika kahdenviikon päähän eli siis sinne 7.1 tienoille. Silloin asiaa katsotaan uudelleen ja mahdollisesti käynnistetään. Nyt isku pikku paniikki ettei ehkä olekkaan enää kuin vajaa 2 viikkoa niin on vauva sylissä. Toisaalta hyvä niin kun olo alkaa olemaan jo melko kauhee, mut oon kuullu niin paljon huonoa käynnistyksestä ja niin kuin täälläkin on jotku kirjoittaneet. Omat synnytykset omilla suppareilla ollu helppoja ja nopeita ja siksi se tuntuis mukavammalta.
No kuitenkin piti sit mennä sinne päivystykseen flunssan takia takaisin. Poskiontelot punkteerattiin ja taas lääkekuuri. Jospa sitä vielä ennen synnytystä paranis. Vatsalihas ehkä helpottais jos saa tän yskän loppumaan. Ponnistaminen pelottaa kun ei nytkään pysty ponnistelemaan ilman kipuja. Yskiminen, asennon vaihtaminen jne tekee kipeetä. Lääkäri meinas että ehtii ehkä paraneen ennen synnytystä, mutta epäilen kun nytkään ei ole yli viikkoon ollut paranemaanpäinkään. No ehkä ne supistuskivut saa unohtamaan revähtäneen vatsalihaksen jos ei ehdi yhtään parantua ;) .

Tämä teksti oli nyt pelkkää omaa napaa. En oo kauheesti jaksanut edes käydä täällä kun on niin kurja olo. Turvotuskin on lissäntynyt niin paljon ettei meinaa saada käsiä kunnolla puristettua nyrkkiin eikä sukkia uskalla jalkaan laittaa ku puristaa niin pirusti. Aiemmissa raskauksissakin on ollut turvotusta, mutta tässä mittakaavassa tämä on uutta. Kinkkua ei uskalla juurikaan syödä eikä muutakaan suolaista ettei olo tästä pahene. Jotain hyvää silti... eipä tarvinu yöllä ravata vessassa :/ vaikka parempihan se olis jos neste sitä kautta poistuis. Synnyttäjien vastaanotossa oli paineetkin toisella mittauksella 167/87 (eka oli 180/96) viimeksi neuvolassa 123/83 mikä sekin oli aiempia käyntejä korkeampi (ollu 125/70 luokkaa). Pissa kuitenkin oli puhdas onneksi. Raskausmyrkytys se ainut enää oliski mikä tästä puuttuu, lähes kaikesta muusta on jo kärsittykkin :headwall: .
Tässä vielä Hemulille :hug:. Tämäkin on pientä siihen mitä sinä sait kestää.

Anteeksi tämä valitus. On vaan ollu niin p.erseestä tämä kun ei tervettä/kivutonta päivää ole.

Johjo & vesseli 36+3
 
Täältäkin valitusta. Viime yönä iski hirveän kova kuume, ja paleli koko yön. Olin kuulemma todella kuuma. On myös lihassärkyä ja täydellistä voimattomuutta. Paracetamol ei tepsi ollenkaan, kolmen tunnin päästä on taas yhtä kamala olo. (Vaikka otan kaksi tablettia...) Liekö influenssaa?! Mies ja esikoinen on onneksi rokotettu, mutta jos oireet kestävät ainakin viikon, lienee parasta toivoa kädet ristissä, ettei synnytys käynnisty ainakaan viikkoon... :( Esikoinen syntyi 38+4, ja mulla on nyt se 38 täynnä.

Esikoinen tunkee syliin, täytyy lopettaa.

Tuttiritari 38+0
 
Ruusu23 meilläkin kuukausi sitten oli kooko perhe päivän kestävässä vatsataudissa jokainen vuorollaan. Mutta nyt viikko sitten tuli uusitakierros entistä rajumpana. Noin kaksi vuorokautta ehti olla kaikkien välissä, ensin 5v poikamme, sitten 1,5v tyttö, minä ja vikana mies oksentamassa ja ripuloimassa... Ja se oli kamalaa, minäkin olen viihtynyt tuolla seurailemassa taustalla mutta nyt kuulosti niin tutulta että oli kirjoiteltava.

Meillä yleensä ollaan jotakuinkin terveitä , mutta nyt ollaan kyllä sairasteltu koko vuoden edestä. Tällä hetkellä pojalla nousi 40 asteen kuume ja on aivan naatti, nukkuu vain. Katsotaan miten meille käy..

Minulla siis laskettu aika 30.1, siaraalana KOS ja kolmas lapsi siis tuloillaan.

Haaveilija + "aika varma tyttö" vk 35+6
 
Tänne ei uutta. Mulle ei ruoka maistu, ihan hyvä asia, niin ei paino nouse. Kinkkua muutaman siivun oon ottanut ja pari lusikallista laatikoita, siinä mun syömiset. No suklaata muutama konvehti mennyt.
Tympii tämä olotila, sais mun puolesta jo syntyä vauva....
 
Joulupäivää täältäkin.

Jouluaatto meni ihan mukavasti. Oltiin mun vanhemmilla, mies kävi poikaansa moikkaamassa. Iltaa kohden sitten alkoi vaan turvotus nousta ja olokin alkoi olemaan tosi huono. supisteli ja oli muutenkin todella levoton olo. No onneksi se kotiin tullessa se jo parani.

Tänään käytiin miehen äidin luona. Joulu ei ole oikein joululta ole tuntunut, mutta ehkä ensi vuonna sitten.

Olo on ihan ok, on vain todella levoton olo. Yökin meni pyöriessä. No jospa se vain ennakoisi tuota synnytystä!!

Huomenna Ajattelin kyllä alkaa siivoamaan kunnolla, kun en kestä enää tätä mahaa. haluan tuon poitkijan jo syliin. Ja muu sukukin jo niin odottelee. Ja tuo mieskin alkaa olee jo kovin mahdottoman levoton ja haluais vauvan syliin.

Juups eipä tässä muuta. Väsyttää, jos ensi yönä saisi paremmin unta.

Emmy ja prinsessa 38+4
 
JOHJO tiedän kyllä miltä tuntuu kun tauti vaan jyllää eli jaksamista :hug: Täällä myös AINA VAAN flussa jyllää !! Tähän ei tunnu tulevan loppua ja just kun rupes tuntumaan et kylet vähän paranneet niin yskin sit huonossa asennossa ja ilmeisesti taas kylki revähti nyt vähän alempaa vaan :( Eli jatkan istualtani nukkumista taas ..ei kyllä tiedä itkiskö vai ei ja kaikenlisäks tuli toinen korva kipeäks ja meni tukkoon !Pelottaa et miten sitä pystyy olemaan kun joutuu tosi toimiin ja on niin kipeä jo valmiiks :/ Jouluaatto meni kait ihan hyvin vaikka ei mullakaan tuntunut oikeen joululta mut lapsilla ainakin näytti olevan kivaa ja kai se oli pääasia =) Tuli tuosta käynnistyksestä mieleen et mulla on melkeen kaikki siten lähtenyt käyntiin ja osa on ollu "kovia" kokemuksia mut ainakin vipa oli ihan ok ei mitään paniikkia.Voi olla et tämäkin menee siihen koska mulla on aika sit viides päivä jos ei itestään lähe tulemaan..nyt kyllä vois jo tulla kun ei taho jaksaa tätä olotilaa enää..Hyviä joulun jatkoja mammoille :wave:
 
Voi kurjuus onpas täälä mammat huono vointisia /kipeitä :'( Koittakaahan jaksella,suuri paranemis :hug: kaikille!!!!

matsu83 :D juu toi on kyl totta että niitä kakkuja TÄYTYY tehdä ...saa itsekkin syödä ja herkutella ;) mulla on erityisen kova himo täytekakkuun ja kaikkeen kermaseen muutenki....hih ollu koko raskauden!

influenssaa on varmaan liikkeellä :kieh: mietin kans et olisko mulla ollu sitä kun kuumeenki nosti sillon pari viikkoa sitten ja nyt tää yskä tuli takasi! että joo se yskiminen ei tosiaankaa oo mitään hääviä hommaa |O mullei onneks muuten oo paikat revennyt,mut mahanahka repee senki edestä!!!argh niin kiristää yskiminen ja kiristää tää jatkuma syöminen.
kirppunen voisit lahjoittaa mulle tuon olon ettei ruoka maistu :whistle:
mulle maistuis aivan liikaakin.

mahatauti ei varmasti mikään häävi tauti kans oo. hyi että muistan ku viime raskaudes olin just näihin aikoihin mahataudissa :snotty: en todellakaa toivo sitä saavani tällä kertaa!
Eikä sitä toivo kyllä kellekkään!!!!

Paljon paranemista kaikille kipeille ja jaksamisia kaikille isomahaisille aarteenhautojille!! :heart:
 
Tapaninpäivää mammat!

Kauheesti on porukka kipeenä! Johjon olot ei kyllä kuulosta houkuttelevalta. Koita jaksaa!
Meillä mies ollu koko joulun sänkypotilas (kivaa). Eilen illallla tk:n päivystyksessä oltiin melkein kolme tuntia.. ja apteekki aukee vasta tänään.
Mulla on nuha, muuten ihan ok olo. eikä ota aivoonkaan niin paljo ku viimeks!

Mukavaa joulunjatkoa kaikille! :xmas:
 
Huomenta!
Täällä jo hieman parempi fiilis, kun eilen sain veljen tyttöä sellaista 6 viikkoista pientä tirppanaa hyysätä :heart: Voi että hän on pieni vajaa 4 kiloinen ja niin ihana, ihan kuin nukke, siis aivan nuken näköinen nyytti. Tädin sydän on mennyttä kalua :D
Täällä urakalla siivottu, saunottu joka ilta ja seksiäkin harrastettu ahkeraan, jos vaikka joskus lähiaikoina sitten jotain tapahtuisi :LOL:
Mulla on tota hiton ummetusta eipä tässä kyllä paljon oo tullu viimeviikon aikana syötyäkään.. Mä en käsitä miks mulle ei ruoka maistu, yleensä kyllä uppoaa liiankin hyvin.

:wave: Mä lähen lenkille
 
Tapaninpäivää täältäkin,

Ihan ekana kaikille sairastelijoille paranemisia :hug: .

Johjo ei se käynnistetty synnytys mitään kamalaa ole. Itsekkin koin sen hyvin kortrolloiduksi ja turvalliseksi tavaksi synnyttää kun kaikki seurannat yms. on siinä mukana heti alkumetreistä asti. Itseäni nyppi vaan se odottelu-/kypsytteluvaihe ja sekin johtunee vain mun kroppani hitaasta tyylistä lämmetä. Olen nimittäin kuullut, että varsinkin uudelleensynnyttäjillä homma lähtee käyntiin huomattavasti nopeammin kuin minulla.

Oma napa voi hyvin. Ruokahalua kyllä riittää, joten Kirppusen huono ruokahalu tekisi mulle tällä hetkellä ihan hyvää :kieh: . Onneksi sentään joulusuklaat saa olla minun puolestani rauhassa (niitä kun piisaa kun mies sai asiakkailtaan varmaan kymmenen rasiaa lahjaksi) kun en ole mikään suklaan ystävä.

Oma napa voi hyvin ja nukkumisen suhteenkin on menossa nyt parempi vaihe kun ei ole tarvinnut aamulla herätä ihan niin aikaisin ylös kun ollaan koko porukka lomalla.

Nyt pitänee vääntäytyä aamupalalle ja sitten taidan minäkin lähteä lenkille.

Jouluiloa ja piparintuoksua kaikille :xmas:.

:heart: Anni ja masu 35+0 (POKS) :heart:
 
Jopas oli onni onnettomuudessa Johjolla! Onneksi huomasivat, että vauveli on jo noin iso. Huh, on kohta h-hetki lähellä sullakin. Ja Tuulialla myös :)

Jouluaattona ja varsinkin eilen oli kyllä semmoiset fiilikset, että lähdetäänkö päivän mittaan laitokselle. Nyt sitten ei mitään erityistä. Toukan pää on pallona jalkojen välissä, mutta ei mitään mainittavia supistuksia. Jotenkin olen ajatellut, että synnytys käynnistyy lapsiveden menolla. No, se koetaan sitten...

Kaikille huonovointisille ja kipeänä oleville tsemppiä ja pikaista paranemista :heart:

t. Sasha80 ja Toukkeli 35+6 (huomenna poksahtelee taas täydet viikot...)
 
Tsemppiä kaikile huonovointisille mammoille :hug: :heart: :heart:

Täällä joulu on mennyt ihan perinteisissä merkeissä, jouluaattona oltiin vasta 02.00 aikoihin kotona viimosiltakin sukulaisilta. Tulihan siinä kolmen perheen luona käytyä. Kaikki ihmetteli miten voin olla niin pirteä viikkoa ennen laskettua aikaa. Menee varmaan yliajalle mulla, koska tosiaan ei huolta huomisesta. Ei turvotuksia, ei univaikeuksia tai väsymystä ja olen "ihan tavallisessa" olotilassa. Tehtiin kunnon lenkkikin eilen miehen kanssa. Tosin ehkä ruokahalua vähän vähentynyt...weird.

Odotellen sitä "vois tulla jo" olotilaa...mä voisin kölliä möhömahana vielä ainakin pari viikkoa ;) (jä näyttäs tuo toive toteutuvan)

Olivia + tyttönen 39+0 (lähtölaskenta laskettuun 7 päivää) :D
 
Tsemppiä kaikille, jotka ovat kipeitä ja huonovointisia. Kunpa asiat menisi nopeasti parempaan - eli monella itse asiaan ni vointi helpottais!!
Mulla on ihan hyvä vointi. Paksu oon ku mikä, painoa vaan koko ajan lisää ja ruokahalu on melkoinen. Anoppi kyselikin pariin otteeseen aatonaaton neuvolakäynnin kuulumisia ja kun sanoin että kaikki OK niin kysyi vielä kerran et eikö painosta edes kommentoitu mitään... Joo, vähän latisti jouluaaton tunnelmia. Siis jos oon muuten hyvinvoiva ja kaikki näyttäis olevan kunnossa ni mä en nyt rupee tässä vaiheessa tuskailemaan mistään kiloista. Harmittaa toki et niitä on tullu enemmän tässä raskaudessa, mut mitä mun nyt sitte joulun pyhinä kuuluis tehdä, syödä pelkkää salaattia ja hedelmiä vai? Ajattelin ruveta vähän riuskemmin lenkkeilemään kun vuosi vaihtuu ja pääsis synnyttämään sitte ajoissa. Pelkään meinaan et menee kovasti yli..
Jonna ja Papu 38
 
Onneksi joulu on ohi (melkein) :xmas: Liekö joulustressiä, mutta olen nukkunu muutaman yön todella huonosti.

Taas alkoi uusi viikko, aika vauhdilla aika menee. Vieläkään ei ole saatu hankittua patjaa pinnasänkyyn saatikka kylpyammetta. Tosin maanantaina yritettiin, mutta kauppa oli sitten kiinni inventaarion takia. :(

Janttu & toukka 39+0
 
Täällä on taas melkein viikko mennyt sillä mielellä, että vauva syntyy kun syntyy kun syntyy. Että ei ole mitään kiirettä, mutta nyt alkaa jo taas olemaan niin tuskainen olo tän mahan kanssa ja selkäkivun kanssa, että nyt voisi jo oikeasti alkaa tulemaan. Seksi ja siivous kokeiltu....
Olen yrittänyt mahaan kovasti puhua että nyt voisi jo alkaa tulemaan, mutta ei se nyt oikein tottele..

Supistukset on kyllä ollut koko päivän tosi kovia, mutta tunnin välein tulee, niin viel on matkaa...

Onneksi huomenna nämä pyhät jo loppuvat, voisin vaikka käydä suomalaisessa kun sain sinne lahjakortin joululahjaksi, jos nyt vaan jaksais kävellä tuolla kauppakeskuksessa.

Kylläpäs onkin tylsää...

emmy ja prinsessa 38+5
 
Kirjottelenpa tännekin kun oikeasti tähän porukkaan lasketunajan perusteella kuulun. Olen ollu tuolla joulukuisten puolella kun olin ihan varma että syntyy tässä kuussa, mutta nytpä en ookkaan ihan varma :whistle: Koko päivän supistellu välillä tiheästikin ja kovaa parin tunnin verran mutta sitten loppuu aina hiipuen, mutta ei lopu kokonaan. Mä olen kokeillut jo kaikki käynnistys vinkit paitsi ummetuslääkkeet. En oikeen uskalla kokeilla, kun pelkään että vauva kakkaa lapsiveteen ja voi saada infektion.
Mitäs vielä, mä olen kans iloinen että pyhät loppuu huomenna, jos vaikka lähtis taas kaupoille. Mies menee aamuksi töihin ja se lisää taas jännitystä että jos ja jos synnytys alkaa ja hän ei olekaan kotona.
Toivossa on hyvä elää että tulis jotain muutakin merkkiä kun nää puolikipeet supparit...
sarabi rv38+3
 
Täällä kanssa niiin täysi olo koko ajan ja väsyttää.. on tää joulun aika rankkaa! :p

runttipulla: Niinpä, tiiä vaikka ois sektio samana päivänä sitten, jos siihen päädytte, kun on nuo la:t tosiaan niin samoihin aikoihin. Mulla ne ainakin laski sektiopäiväks suoraan viikon pois lasketusta, eli rv 39+0. Vähän kyllä jänskättää leikkaus.. mutta toisaalta turha miettiä kauheasti, kun voihan pieni vielä kääntyä, jos joku ihme tapahtuu. Muuten sitten onkin vauva sylissä jo vajaan 3 viikon päästä.. :eek: :heart:

Johjo: Onpas siellä kyllä tulossa "iso" vauveliini, kun tällä oli painoarvio rv 35+6 vaan 2,4kg.. mutta meneekin jollain alakäyrällä. :/ En tiiä sitten paljonko tuohon sektioon mennessä kerkeää painoa kertyä.. toivottavasti ois nyt syntyessään ees suurin piirtein 3-kilonen.

Jonna: Heh, noi anopit osaa olla kyllä välillä laukoa niin ihania kommentteja!:D Täytyy vaan yrittää jättää omaan arvoonsa..

Koittakaahan kaikki parantua, ketkä kipeitä olette! :wave: Itellä on kanssa jotenkin kumma olo ollut sen tiistaisen käännösyrityksen jäljiltä.. onneks supistelut on kuitenkin rauhoittuneet. Pelkäsin jo, että synnytys käynnistyy.. :ashamed:

~ Pearl 36+2 :heart:
 
Jee, viikot poksuu! Nyt on 36 täynnä. On kyllä välillä tuntunu et aika matelee. Viikonloppu voi kuitenkin madella vielä enemmän kuin nämä pyhät. Maanantai pelottaa, jos tehdään kovakourainen tutkimus kun on se äitipoli. jännää kuulla painoarvioo ja vielä jännempää sit kuulla onko vauva miten päin...

Meillä oli kiva joulu, vaikka ei oltu kuin kotona kahdelleen. Aamupäivällä aattona tosin käväistiin anoppilassa ja hautausmaalla. Autossa istuminen ei ole mun juttu vaan ollenkaan.

Mulla supistelee kans koko ajan kun vaihtaa asentoa, kävellessä tulee oikein tosi kiristävä kestosupistus. Mutta eipä näihin tarvii varmaankaan hirveesti reagoida mitenkään. Vähä aikaa ku malttais vielä pitää vauhdin hitaana, 38 viikon jälkeen ajattelin et jos pystyn niin kävelen vaikka suppailis, saa kyl syntyy ennen ku paukkuu laskettu yli....

Mä ootin et jouluna niitä vauoja tulee tähänki pinoon, mut ei tainnu tulla.. tai ehkä siellä joku meistä on tällä hetkellä laitoksella toipumassa, never know... on tää kyllä ku niin jännittää muidenki puolesta ja toivoo kaikille terveitä lapsia. Ei kyllä kellekään toivois pettymyksiä!
 
Piti tulla laittamaan tällainen irtokommentti tänne vielä ennen nukkumaan menoa. Eräs kätilö oli maininnut tutulle äidille täydenkuun vaikuttavan lapsien syntymään. Eli että lapsivedet menisi helpommin silloin... onko kukaan kuullut moista? Koskakohan mahtaa olla seuraava täysikuu? Aika mielenkiintoista, tuleekohan silloin meilläkin ryntäys synnärille... Ihmisen biologia on toisaalta aika mystistä, kaikkeahan lääketide ei pysty selittämään...
Nyt näkemään mystisiä unia - hyvää yötä!
 

Yhteistyössä