Hyvää Joulua koko porukalle! Vihdoin pääsi vähän koneelle, väsyttänyt on mahdottomasti. Ihme kumma, mies auttoi eilen siivoamisessa. Muuten olis kyllä jäänyt. Muillakin ollut ärtyisyyttä, oli helpotus kuulla, etten ole ainoa. Isäntä ei kyllä ymmärrä mun ailahtelua, suuttuu myös pienestä. On kait töistä vähän väsynyt, mutta hän saa sentään nukuttua yönsä. Minulla tosi huonot yöunet. Ja hemppa vain 108 tällä hetkellä, ei oikein hyvää tiedä synnytykses. Muut arvot ok. Viime viikolla vauva painoi 3,5 kg, eli voi olla että menen käynnistykseen alkuvuodesta. Edellinen tyttö painoi 4,3 kg syntyessään ja oli vaikeaa saada hänet maailmaan kunnialla. En viitsi kovin paljon kertoilla synnytyksestä, se oli kamalampaa, kuin olin kuvitellut ja kesti kauan. Tämä on niin yksilöllistä hommaa. Toisilla on helpompaa toisilla vaikeampaa, pääasia kun vauveli lopulta sylissä terveenä. Sairaalakassia olen pakkaillut, varmuuden vuoksi. Ei koskaan tiedä, milloin lähtö. Viimeksi lapsivesi vain meni, ei supistuksia. Mulla ei supistele juuri ilman lääkitystä. Toivon vain, että käy niin kuin viimeksi, jotta vesi menee vessas. Paljon siistimpää! Jaksamista kaikille väsyneille odottajille ja onnea niille, jotka ovat urakkansa jo tehneet ja saavat katsella pikkuisiaan päivänvalossa!