TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Ja kaikkille oikein hyvää jatkoa tulevaan viikonloppuun! Onneksi tämän joulun syömiset on kohta ohi ;) . Meilläpäin on ruoka kyllä maistunut, ehkä liiankin paljon... :whistle:

En ole niin aktiivisesti täällä kirjoittanut, mutta lukenut kylläkin..

Copacabana, Fistik, tammimasu, Hemuli08 ja Cruella Kovasti Onnea teille vauvojen syntymien johdosta!! :heart: :heart:

Oma vointi on suhtellisen hyvä, väsymystä lukuunottamatta. Flunssan takia jäin 1½ viikkoa ennen virallista äitiyslomaa sairauslomalle. Vauvalla pää alaspäin ja toivossa elään että saan synnyttää alakautta tällä kertaa, esikoinen syntyi kejsarileikkauksella perätilan ja ennenaikaisuuden takia, mutta aika näyttää kuinka käy... ainakin minulla on nyt viikkoja enemmän kuin esikoisen kanssa. Kovin on vilkas vauva mahassa ja kasvaa keskikäyrällä (rv:lla 33+1 painoarvio oli 2165g).

Toivotan teille nyt leppoisa loppuvuotta!!

Terv. Enkelitytön äiti ja Toive rv 35+2

:heart: :heart: :heart:
 
Iltaa! ...Tai öitä ennemmin...

Joulu on ilmeisesti menny monella hyvin, niinkun täälläkin! Koneella en ole juuri joutanu käymään, tai ei oikein ole jaksanu!
me vietettiin rauhallinen joulu kotona omalla porukalla, mikä oli ensimmäinen kerta! Yleensä ollaan reissattu pitkin mummiloita, mutta nyt ei innostanu alkaa siihen!
Muksut oli joulusta innoissaan :) Oli ihana nähdä niiden riemua kun ne pääsi vihdoin lahjojen kimppuun :) Meillä vanhemmillakin oli mukavaa, ihanan rauhallista eikä tarvinnu miettiä mihin aikaan pitää vaihtaa kylä paikkaa tms. Sai vaan olla!

Oleminen loppuikin sit joulupäivänä. Pakkasin kamppeet, itselle, muksuille ja koiralle ja ei muuta kun auton keula kohti Oulua, siskon luo! Koira meni hoitoon veljen luo, olis muuten jääny miehen kans kotiin mutta kun ukko oli koko pvän ja yön töissä niin turhan kauan olis koira joutunu yksin olemaan...
Kummiski, siskon luo siis mentiin joulupäiväksi, oltiin yö siellä kun mun toisen veljen porukka oli siellä kans. Niitä näkee melko harvoin...
Tapanin päivänä noustiin pikkusiskon kans, käytiin hakee se koira veljen luota ja vietiin se takas kotiin (matkaa siis vajaa 90km suuntaansa...) ja ajettiin takas siskon luo, josta sit aika hetimiten auton pakattuamme lähdettiin ajelee kohti Vaasaa! Täällä sitä siis ollaan, toinen ipanoista edelleen hereillä makaa tuolla..
Isosisko kyseli et mitäs jos synnytys alkaa täällä. Tokasin vain että onhan se sairaala Vaasassakin :D Toivottavasti kummiski pysyy viel sisuksissa tammikuuhun saakka...
30. pvä olis tarkoitus kotiutua.

Kaikille sairaana oleville pikaista paranemista! Melko pahimmoilleen alkaa flunssat ja taudit taas iskee, ei ihan tammikuulle tarvis...

Alet alkais aamulla, ajateltiin siskon kans lähtee shoppailee :) Jos vaikka pääsis kävellen liikkuu niin sais vähän kinkkuja ja konvehteja poltettuu tuolt takapuolelta jonne ne tuppaa jäämään :LOL:
Eli siis ruokakin on maistunu!! Liiankin hyvin... pelottaa neuvola, onneks se on vasta 2.1... ehtii sulattaa nää joulu eväät ennen sitä...

Taidan painella iltapesuille ja nukkumaan!

Mrs O & NtiEelis 3..+0
 
...miehen kans tuossa katottiin Hannibal ja mässäiltiin joulukarkeilla. Sanoin kyllä, että nyt saa riittää vähäks aikaa ja aamu aloitetaan marjasmoothieilla :whistle: on kyllä uponnut kaikenlaista herkkua tämän joulun aikana. Farkut kyllä meni vielä jalkaan, kun vierailtiin kummi-tytön luona illemmalla..

Aamu alkoi aika hassusti! Käytyäni tarpeillani nousin pöntöltä ja hupsista jalat ja housut kastui "mistä lie nesteestä"...? Varmaankin oli peruspissaa ja sitä tuli vaan tosi vähän, mutta kyllä soitin heti kätilö-opiskelija kamulle ja meinas, että viimeisen kk aikana lapsivettä voi lorahdella. Myös lihakset huonossa kunnossa, joten pissaa helpostikin lorahtaa.. Ei paniikkia siis vielä, mutta vähän taas laittoi miettimään :eek:

Alet kuulostais houkuttelevilta, muttei täältä enää mihinkään pääse.. autossakin on työläs istua...

....vauvelimme sai jo vähän joululahjojakin. Brion ensihelistin, Ruskovillan tumput ja kypärämyssy, ruokalappu ja hopeakehys... kamu toi vielä lainaan trikookantoliinan, kapalokankaan(muotoonommeltu) ja 50cm villapuvun. Entäs muilla?

nyt unten maille.......Anar ja Eemeli 36+3
 
Huomenia...
Äh, mua on eilisestä asti huimannut, ärsyttävää, verenpaineet ihan ok, mikä lie.
Meillä vauva sai yhden puvun joululahjaksi.
Heräsin aamulla viiden jälkeen, tein hedelmärahkan ja sitten lämmitin uunin ja nyt oon siivonnut. Pitäis lähteä autokauppoja kiertelemään, jos sais vihdoin ja viimein sen auton pikkuhiljaa hommattua ennen vauvan syntymää.
:wave:
 
Heissan!

Joulu meni mukavasti, syödessä ja nukkuessa (eilen ei edes sänkyä pedattu kun mä vetelin useat tirsat =) )
Nyt on aika hyvä ja levännyt olo, tuossa vähän siivoilinkin jo. Painoa näytti oma vaaka tulleen reilussa viikossa 900g josta turvotusta on kyllä paaaljon. Kiitos limun ja kinkun...

Lahjoja tuli IHAN liikaa, siis itselle ja vauvalle. Ja meille kotiin yleisesti. Vauva sai potkarit, parit puolipotkarit, aluslakanan, 2 pussilakanaa ja tyynyliinaa, villalapaset ja töppöset ja vielä kaulaliinankin. Kohta meen silittelemään niitä, pesaisin ne eilen. Paitsi tietystikään en niitä villavermeitä pessy.

Johjolle tsemppiä sitkeän taudin kanssa, ja onpa teille tulossa tosiaan iso vauva =) No, ainakin pääsette sitten ulkoilemaan nopsaan painon puolesta, meidän suvussa on vähän sitä pienivauvaisuutta niin saa aina odotella että tulee painokuviot täyteen että voi ulkoilla.

Nullpointsilla on varmaan vauva nyt sitten saatu, toivottavasti kaikki meni hyvin ja kuulumisia odotellaan =)

emmylle tsemppiä masun ja selkäkipujen kanssa, kyllä se vauva sieltä tulee =)

Oma olo on ihan ok, välillä vähän selkää on särkeny (kiristäny, varmaan niitä suppareita), mutta muuten ei mitään ihmeitä. Toisen käden keskisormen pää on ihan puutunut ja sitä pistelee, mutta muuten turvotus on aika lailla jakautunu tasasesti, sitä tietty on mutta ihmehän oliskin jos ei sitä olis. Vauva potkutteli viime yönä hirmu vilkkaasti, taidetaan saada yökyöpeli joka nukkuu sitten päivisin... ja viihtyy siis tuossa pää ylhäällä edelleen. Tämä vauveli ei siis varmastikaan tule ennen aikojaan ulos ellei sitten leikata.

Jep, nyt silittelemään, kohta tulee sisko pesueineen kylään ja siitä jatkavatte sitten aleostoksille. Itekin mietin pitäiskö se amme nyt hakea, vaikka ehtiihän sitä vielä =)

Voimia ja jaksamisia kaikille vauvahautojille =)

 
Leppoisaa lauantaita,

Aamupalapöydässä istun ja tuhoan samalla loppuja luumurahkan rippeitä. On tosiaan vähän venähtäneet tämän lomailun myötä meidän aamut kun lapsetkin heräilevät vasta lähempänä kymmentä. En kyllä valita kun saan itsekkin nukkua aamulla pitkään eikä haittaa näin loma-aikaan vaikka illalla lapset valvoisivat vähän kauemmin, varsinkin kun tekevät sen omissa huoneissaan :LOL: .

Alemyynnit pitäisi kyllä koluta läpi jotta saisin tehtyä vihdoin ja viimein ne hankinnat masukille. Eilen kyllä katsastin netistä läpi turvakaukalotarjonnan ja löysinkin sen istuimen jonka meinasin hannkia ja vielä vähän edullisempaan hintaan kun paikallisessa lastentarvikeliikkeessä, joten ompahan yksi hankinta jo ainakin valmiiksi katsottuna. Myös lämpöpussin turvakaukaloon löysin nettikaupan alemyynnistä. Vaatekauppoihin taidan lähteä vasta uudenvuoden jälkeen kun on sitten ollut sopivasti tilipäiväkin.

Vauvan joululahjoista oli kyselyä. Meillä vauva ei saanut mitään lahjoja. Täytyy myöntää, etten moista edes osannut ajatella kun koko vauvan syntymäkin tuntuu olevan muka jossain valovuosien päässä ;) .

Nyt lasten kanssa pihalle. Täytyy jo miettiä tavallisten arkiruokienkin laittoa kun eilen meni viimeiset rippeet kinkusta lasten suihin iltapallla. Iltapäivällä kutsuu työt/ pump-tunti. Ihan hyvä päästä kunnolla hikoilemaan näitä joulun turvotuksia ja mässäilyjä pois ennen seuraavaa neuvolakäyntiä :kieh: .

Voimaa viikonloppuun kaikille tasapuolisesti :wave:

:heart: Anni ja masu :heart:
 
Tasku Venus
mulla tais tänään irrota limatulppa, ainakin veriviiruista päätellen. :eek: Eli meinaakohan tää nyt sitä että ihan lähipäivinä synnytän? Mua vähän pelottaa. :ashamed: Eilen tuli jo aika kivuliaita supistuksia, mutta ne loppui sitten.
 
vauvan joululahjoista oli kyselyä... meillä asukki ei saanut joululahjoja mutta on saanut kyllä jo ennen joulua sukkia molemman värisiä jne...

Alemyynneistä oli puhetta myös. Itse kävin aaton aattona vielä vikoilla lahjaostoksilla ja silloin tarttui aleista vauvalle n.100 kaikenlaista :LOL: en taida enää uskaltaa mennä koluamaan alemyyntejä ;)

Huutiksesta olen huudellut asukille jos jonkin näköistä uusretroa yms.. olen jäänyt ihan koukkuun noihin uusretro vaatteisiin.

Viime neuvolakäynnin jälkeen oli hetki ettei supistellut mutta närästys oli sitäkin kauheampaa... johtui siitä kun vauva oli perätilassa muutama päivä neuvolan jälkeen närästys loppui ja vaihtui supisteluihin... nyt sitten närästää ja supistelee taas tasasesti. Tämä asukki saisi jo kotiutua mahan toiselle puolelle kun ei meinaa jaksaa enää tätä mahaa ja olotilaa...

Äsken siivoilin eilisen jälkiä kun eilen oli pojan 1v synttärit ja tänäänkin olisi vielä vieraita tulossa. Täytyy vissiin tehdä toinen kakku vielä kohta kun ei eilisestä jäänyt jäljelle kuin rippeet... Ja esikoiselle lupasin palan kakkua säästää kun tulee iskältä kotiin sunnuntaina.

Kävin puntarissa tänään ja saapa nähdä mitä tiistaina neuvolassa sanoovat kun on tuota painoa mukavasti tullut... Viikko sitten kävin nla:ssa ja siitä tähän päivään on tullu vähän reilu 2kg lisää.. Tosin sormet ja jalat on aika turvoksissa liekö nestettä rupeais kertymään.


Tsemppiä töyhtö jospa se synnytys sitten käynnistyisi sulla lähiaikoina..
Itselläni limatulppa irronnut molemmista samana päivänä kun synnytys käynnistynyt :)

matsu83+ asukki
 
Töyhtölle tsemppiä, eikös se viikon sisään sitten ala tulemaan =) =)
Kivasti toi täysikuu on 10-11. päivä, mulla kun on se kummallinen päähänpinttymä että 10. päivä meidän toukka syntyy, olen siitä nähnyt untakin ;) saas vaan nähdä.

Meillä on kissojen kanssa meneillään tahtojen taistelu, pinnasänky ja hoitopöytä ja vauvanvaatehylly on kiellettyjä alueita ja nekös kiinnostaa. Vuoron perään saa vesipullolla suihkutella jompaa kumpaa pois noista paikoista. Ärgh, en halua mesota niille joten toivottavasti tuoa vesipullo auttaa... yleensä ainakin.

Anni on kyllä hurja kun pumppailee vielä..mä eilen hiukan heiluttelin joululahjaks saamaani kahvakuulaa ja totesin että se kyllä jää odottelemaan ensi vuotta ja aikaa kun pystyn sitten treenailemaan. Kunto on ihan hitsin huono nyt, pitää tammikuussa aloitella munkin sitten kävelylenkkejä, niitä kuitenkin jaksaa eikä ne ole kauhean pahaa tehny. Kun muistaa ettei se matka vaan se vauhti ;)

Jep, kummitytön laítoin päiväunille ja tein lettutaikinan. Tehdään lettuja kunhan neiti heräilee, ei jaksa nyt jouluherkkuja.

Maaliskuisissa oli muuten syntynyt jo vauva, on varmaan pienen pieni tyttö oli siellä syntynyt. :heart:
 
Töyhtö, mulla meni viitisen päivää limatulpan irtoilemisesta lapsivesien menoon, ja siitä seuraavana päivänä syntyi esikoinen. Mulla se irtoilikin siis osina, ei tullut mitään yksittäistä jättikokoista möykkyä...

Omaa oloa: kuume on jo laskenut, nyt on menossa tämä inhottava räkävaihe. Yskiessä tuntuu, että keuhkoputki irtoilee mukana, niin limaa irroittavaa tuo röhinä on. Aivastuksia tulee vähintään viisi putkeen, ja nenä vuotaa vetisenä jos vähänkään alaspäin katsoo. No, eiköhän tämä ole jo parantumisen alkua, kun ei enää kuumetta ole. Ei siis tainnut olla influenssaa, vaan joku erityisen ärhäkkä flunssavirus.

Äsken tuossa kokeilin varovasti vessareissulla olisiko limakalvoilla yhtään limatulppaa vielä tuloillaan, ja hurja, miten se vauvan pää olikin alhaalla! Tuli kyllä ihan sellainen olo, etten halua sitä tehokkainta ässää enää kokeilla, kun tytön pää on ihan siellä "isin tiellä" :) Jännä, ettei kuitenkaan ole sellaista vaappuvaa oloa, vaikka pää on niin alhaalla. Ehkä se on niin vähitellen painunut, etten ole kiinnittänyt olotilaan huomiota.

Pitää siirtyä sohvalle yskimään, kun kerrankin saan hetken vain lojua (mies & lapsi kaupassa).

Tuttiritari 38+2
 
runttipulla meillä sama taisto kissojen kanssa täällä :hug: niitä täällä 3kpl: 2 jo reilu vuoden vanhaa ja 1 4kk ikäinen.

Tänä vuona sentään kuusi pysynyt pystyssä vaikka kissoja enemmän kuin viime vuona :LOL: koristeet saaneet kyllä kyytiä enemmän kissojen toimesta.

Juuri sain uuden kakkupohjan uuniin ja jos sitten rupeaisi väsäämään sitä toista kakkua.. keittiö apulaisena mulla täällä tuo 1v tyhjentämässä kaikki laatikot yms mihin vaan käsiksi pääsee :LOL: raukka niin innoissaan kaikista kauhoista yms ettei viitsi koko aikaa huutaakaan.
 
Onneks mulla ei oo vaakaa... nimittäin suklaata tuli liikaa lahjaksi ja vielä piti tänään avata yks laatikko... muuten jouluruoat alkaa olla syöty...

vauva sai meillä joulupukilta ihanan mummon neuloman villahaalarin, lapaset, sukat ja myssyn jotka kuului samaan. sitten college housut ja hupparin ja bodyn.

Toivottavasti ei tarviis enää neuvolassa käydä vaan jos tulee jotain vielä tarkisteltavaa niin sais käydä äitipolilla. neuvola kyrsii... se vaakakin siellä
:whistle:

mut eilen kuulu mahasta iso poks, mä jo luulin et nyt meni vedet, mutta ei mitään. vauva pyöri hirveästi ja liekö ne kalvot siitä paukkunu...

nyt ukkoa halailee, sillä on joku ressi päällä...
 
Tervehdys :wave:

Joulunpyhät on ohi ja samaten nettipaussi.. Päätettiin rauhoittaa joulu ja olla ilman nettiä, nyt piti tulla katsomaan onko tullut uusia vauvauutisia =) Jouluherkkujen lisäksi on viime päivinä kulunut reilusti myös Rennietä, eli närästys on ollut todella inhottavaa |O Ja kinkun syönti on tehnyt terää nilkoille jotka on todella turvoksissa, joten kaikki on kuten arvelinkin :D (ne finnit suklaan syömisestä puuttuu vielä naamasta :whistle: ..) Supisteluja tulee ja menee päivittäin, mutta vielä saisi tytsykkä majoittua masussa muutaman päivän, jotta päästään ensi vuoden puolelle :D Kunhan rakettien pauke alkaa niin sitten olisi lup alkaa tehdä tuloaan.. Tämä oli nyt hyvin omanapainen kirjoitus, mutta luen ajatuksella nuo joulunajan kirjoittelut ja palailen asiaan..

MaMa ja tytsykkä 38+2 :heart:
 
Hyvin pyyhkii B) Oh my good mikä päivä. Onneksi ei sitten innostuttu lähtemään kaupunkiin, nimittäin oltiin kaupalle menossa ja tokasin ukolle että ei juma ohjaus ei toimi :eek: Sain auton sitten joten kuten kammettua parkkikselle.... Ja siihen se jäi, mun auto joutaa romuttamolle :'( Siitä oli repeytynyt joku tukivarsi irti kokonaan, ollut niin ruosteessa koko auton pohja :/ Onneksi, siinä risteyksessä ei tullut autoja vastaan, kolari olisi tullut ja onneksi se hajoaminen ei tapahtunut missään satasen vauhdissa, olisi käynyt köpelösti meidän perheelle:( Oli onneksi suojelusenkeleitä mukana :heart:
Juu, että asutaan täällä korvessa ja meillä ei ole nyt minkäänlaista autoa. Eli maanantaina autokauppaan....
 
voi kauheta mika päivä on ollut :x heräsin aamulla kuudelta siihen että vatsa oli ihan sekasin ja löysä. ja ihan kun se ei olis vielä riitänyt, puolen tunnin päästä halasin myös pönttöä ja ylävatsa koski aika mukavasti.sellainen aaltoileva kipu. kerkesin jo ajatella että kai ne sitten on niitä harjoitussupistuksia.(eikös ne pitä tuntua enemmän alapäässä?)tunnin verran kipu kesti , sitten onneksi loppus. mikä lie vatsatauti varmaankin. mies oli valmis kiikutama mut heti osastolle, mutta en halunut menna , olis varmaaankin ollut turha reissu. nyt on koko päivä ollut tosi heikko olo eikä ruoka ole maistunut ollenkaan, kilo on jo hävinnyt eilisesta. :eek:
joulu meni ihan hyvin, meidän vauveli ei saanut vielä lahjoja, kyllä kerkee saaman kun on syntynyt.
mulla oli viime viikolla kovin paljon turvottusta jaloissa ja painetki vähän koholla, sen takia olen sitten käynyt neuvolassa viikon välein. maanantaina olis taas tarkistusreissu. eile vaan ihme kyllä jaloista hävis turvotus melkein kokonan. :snotty:
ei auta , pakko mennä taas vähän pitkälle, voimat ihan lopussa
sirts 36+
 
Kyllähän se Töyhtö yleensä sitä merkitsee, että lähtö lähenee :D . Mulla meni esikoisesta tasan viikko siihen, että vauva syntyi. Muista en muista, onko tullu limatulppaa ollenkaan.

Meidän vauva sai Brio helistimen lahjaksi, ei muuta. Senkin ite ostin ja käärin paperiin ja sit ku joulupukki sanoi "vauvalle" olin ihan hölmönä. En muistanu koko helistintä :LOL: . Oli sellainen tarjous että osta 2 Brio-tuotetta saat lahjan. Vähän niin ku pakosta ostin helistimen kun kuopukselle ostettiin Muumi-läppäri (Brion valmistama), mut onpahan nyt yks uusikin lelu. On meinaan noita vauvaleluja kolmen vanhemman jäljiltä melkoinen laatikollinen.

Kyllä on kuulkaa ihanaa kun flunssa viimein on poistumassa :). Punkteeraus ja penisiliinikuuri näköjään auttoi. Nyt tuntuu siltä, että vatsalihasrevähdyskin paranee tai ainakin helpottaa synnytykseen mennessä. Turvotusta vielä riittää ja selkäkipuja, mutta muuten tuntuu että elämä voittaa :D , vihdoin. Väsymys vaan on valitettavasti kauhea. Alkoi sopivasti lääkekuurin kanssa yhtäaikaa, mut voihan olla vaan tästä loppuraskaudesta johtuvaakin.

Vajaa 5 vuorokautta ja sitten alan toivomaan synnytystä. Maanantaina pitää soitella sitä äitipoli aikaa. 23.12 kävin ja silloin lääkäri sanoi että kahden viikon päästä. Tasan 2 viikkoa olis 6.1 joka on pyhä eli menee varmaan sinne 7 tai 8.1. En mene sinne sillä asenteella, että käynnistetään. Ottaa vaan päähän sit jos eivät käynnistäkkään vaan laittavat kotiin. On niin monta tuttua jotka on laitettu kotiin vaikka ovat olleet käynnistykseen menossa. Laukun toki pakkaan mukaan, mutta sekin saa jäädä autoon. Mies lähtee mukaan joten voi hakea laukun autosta jos tarvii.

Supistuksia synnytystä toivoville! Ja niille peukut pystyssä jotka toivoo ennen synnytystä kuulevan rakettien paukkuvan!

Johjo & vesseli 36+5
 
Kirjoittelenpa nyt minäkin, vaikka yleensä vain tyydyn lukemispuoleen..

Nyt ensimmäistä kertaa ymmärrän niiden ihmisten puheet, jotka puhuvat kuinka haluaisivat vauvan ulos :whistle: Nyt on kaksi päivää ollu maha jotenkin ahdistava ja tiellä, välillä tuntuu ettei mitenkään ole hyvä. Ja siltä tuntuu karulta valittaa :ashamed: Jännittää ja hiukka hirvittääkin synnytys,mutta silti ei haittaisi vaikka alkaisi. Aika ristiriitainen olo kaiken kaikkiaan.

Eniten synnytyksessä mua jännittää oma kunto ja vauvan kunto. Mulla kun on seurattu noita trombosyyttejä koko raskauden ajan. Ovat olleet viitearvoista alhaalla, mutta nyt suht ok, eivät liian alhaalla. Riittäisi mulle kun tarvitsisi jännitellä vain normaaleja juttuja liittyen synnytykseen. Kohtalo tovereita ei paljon ole löytynyt liittyen tähän vaivaan, valitettavasti. Helpottaisi tietysti jonkun sellaisen kanssa juttelu, joka tietää asiasta.
Toivottelen kaikille mukavaa tai ainakin siedettävää loppuraskautta :)
 
Kirjoittelenpa nyt minäkin, vaikka yleensä vain tyydyn lukemispuoleen..

Nyt ensimmäistä kertaa ymmärrän niiden ihmisten puheet, jotka puhuvat kuinka haluaisivat vauvan ulos :whistle: Nyt on kaksi päivää ollu maha jotenkin ahdistava ja tiellä, välillä tuntuu ettei mitenkään ole hyvä. Ja siltä tuntuu karulta valittaa :ashamed: Jännittää ja hiukka hirvittääkin synnytys,mutta silti ei haittaisi vaikka alkaisi. Aika ristiriitainen olo kaiken kaikkiaan.

Eniten synnytyksessä mua jännittää oma kunto ja vauvan kunto. Mulla kun on seurattu noita trombosyyttejä koko raskauden ajan. Ovat olleet viitearvoista alhaalla, mutta nyt suht ok, eivät liian alhaalla. Riittäisi mulle kun tarvitsisi jännitellä vain normaaleja juttuja liittyen synnytykseen. Kohtalo tovereita ei paljon ole löytynyt liittyen tähän vaivaan, valitettavasti. Helpottaisi tietysti jonkun sellaisen kanssa juttelu, joka tietää asiasta.
Toivottelen kaikille mukavaa tai ainakin siedettävää loppuraskautta :)

sabe ja tytteli 38+2
 
HEI!

Kotio majauduttiin jonkin aikaa sitten Tirrin kanssa.
Eli me saatiin aivan hurmaava pieni poika sektiolla 24.12 klo 09.24.
Painoa ihanuudelle oli kertynyt 3220g ja pituutta 52cm. Pipo 34cm.
Täydellinen ihanuus tuo pieni mies on ja sitä olen siis vaan tuijotellut vikat päivät. Sen verran hyvin meni sektio ja kaikki muu, joten kotiin tosiaankin päästiin. Tulen kertoo myöhemmin tarinan kunhan oon hengähtänyt. :heart:
 
Täällä taas supistelee, vähän väliä. Mutta ei yhtään mitenkään säännöllisesti.Ja nyt kahden viimeisen aikana tuntuu että tulee pissat housuun, kun alkaa supistamaan. Voisivat jo vahvistua niin, että voisi lähteä synnyttämään. Vaikka täällä välillä tuleekin sellainen tunne, että onko mulla oikeasti kohta vauva sylissä. Jotenkin on taas niin epätodellinen olo. Outoa.

kyselyjä alkaa tulemaan, äiti tänään soitti ja kyseli että joko jotain tapahtuu... Se niin kovasti odottaa tuota pikkuista. No kylläpä mun koko perhe sitä odottaa.

lahjoista meidän vauvalle en odottanut mitään, mun kaveri osti niken collegepuvun, ja mun sisaruksilta, unipussin, yöpuvun, pari bodyä, parit sukat ja pipon.

aleen en kyllä aio lähteä ennen kuni vasta ens vuoden puolella, tosin rahaakin vasta tulee ens kuun alussa. Ensinnäkään En mä pysty näiden supistuksien kanssa kauheasti liikkumaan, ruokakaupassakin oli tänään tuskaa. Ja no rahaa ei ole.

Voiko terveydenhoitajaa pyytää neuvolassa katsomaan kohdunkaulan tilanteen? mun terveydenhoitaja on myös kätilö? mä haluaisin tietää mikä tilenne tuolla alhaalla on. Koska mulla on kova paineen tunne alhaalla.

Mä olen vain niin kovin kärsimätön, pitäisi keksiä kovasti jotain tekemistä, mutta eihän tämän mahan kanssa mitää oikein pysty tekemään.

Emmy ja prinsessa 38+6( huomenna jo 39 jee)
 
Hellou.

Täälläkin joulu on nyt juhlittu ja himokselta kotiuduttu. Eilen puolilta päivin oltiin kotona ja reissuväsy seurasi mukana. Niin ja kotipihaan kun päästiin ja sain auton tyhjäksi niin mies lähti sit suoraan päivystykseen, kun voi niin huonosti. Viiden aikaan illalla kotiutu reseptin ja pikadiagnoosin kanssa. Kuulemma olis keuhkokuume, mutta eivät olleet edes röntgeneitä ottaneet.. Täytyy maanantaina vissiin vielä käydä oma lääkärillä tk:lla, paitti jos olo vielä huononee ni sit jo huomenna uusiksi päivystyksessä. Niin ja jottei liian helpolla päästäis niin likalla mittasin eilen päikkäreiden jälkeen 39 astetta kuumetta. Oli kyllä jo tänä aamuna laskenu pois, mutta vaatii vielä seurailua. Kunhan minä ja poika nyt sit pysyttäis terveinä. Tosin mulla on vissiin kuume nousussa tai flunssaa tai jotain kun on veto ihan poies.

Anni08: Helpoin tapa saada mustaukset oikein on kirjoittaa ensin teksti ja sit valita hiirellä se kohta tekstistä mitä haluaa mustata (meidän ruudulla ainakin valitun tekstin tausta muuttuu tällöin siniseksi ja teksti valkoiseksi) ja sit klikata tuota B painiketta.. Mulla on ainaki tällai toiminu virheettömästi.

Joulun syöpöttelystä: Mulle maistu reissussa hyvin kinkku ja laatikot, maksalaatikkoa ei ollut tarjolla, mikä oli ihan hyvä niin ei tullut kiusausta. Suklaata ja muuta makeeta ei oo hirveemmin tehny mieli, tosin puolikkaan wiener nougat laatikon vedin napaani, mutta muuten on jääny suklaat ja makeet syömättä. Suolaista on tehny muutenki nyt joulun alla enemmän mieli ja ihan ruokaa, ei ees sipsiä tms tee mieli sen kummemmin. Hiukka näky eilen kotiutuessa turvotusta naamassa, mutta kun oon nyt kotona päässy taas normaaliin veden juonti rytmiin takaisin niin turvotuskin on kadonnu. Ja on muuten tullu ravattua vessassa.

Tuo veden juonti kun tuppaa jäämään vähemmälle kun ei ole kotona, vaikka samalla tavalla olisi vesipullo kokoajan ulottuvilla. Kummasti myös vauva on liikkunut pitkin päivää vilkkaammin täällä kotona, reissussa piti joka ilta kuulostella vauvan liikkeitä, kun vietti niin hiljaisia päiviä. Tai sitten ei mahtunut äitin ähkyn takia liikuskelemaan. :LOL:

Käynnistetystä synnytyksestä: Mulla käynnistettiin aikoinaan synnytys esikoisesta. Yliaikaiskontrollista jäätiin osastolle rv:llä 41+5, käynnistys aloitettiin aamulla rv 41+6 ja poika syntyi aamuyöllä rv 42+0. Mulla käynnistettiin laittamalla kapseleita kohdunsuulle, kahdesti ehdittiin kapselit laittaa olisko ollu klo 9 ja klo 17. CSI:tä tai jotain vastaavaa muistan kiikkustuolissa sivusilmällä katselleeni, kun supparit alkoi, eli kello oli jotain yhdeksän luokkaa illalla. Puhuin vielä äiten kanssa puhelimeen samalla, mutta kun supparit alko suoraan voimakkaina niin oli pakko lopettaa keinuminen ja todeta äitelle että nyt on lopetettava tämä puhelu. Aikani siinä kärvistelin ennen kun kyselin hoitajalta neuvoja, kohdunsuu oli muistaakseni 4cm auki joskus puoli 11 aikoihin yöllä, en saanu soittaa miestä paikalle kun ei kuulemma syntyis sinä yönä vielä ku ensikertalainen olin jne. Hoitsu sit laitto petidiiniä pakaraan ja käski levätä. Tunnin sain just ja just kärvisteltyä ja sitten pääsin uuteen sisätutkimukseen, jossa olin jo 9cm auki. Sit saikin jo soittaa miehen paikalle ja päästiin saliin.. Tasan kolmelta aamuyöllä oli poika sit ulkona. Joten meillä toi käynnistetty synnytys oli nopea, eikä mielestäni mitenkään kivuliaampi, kuin kuopuksen luomuna käynnistynyt synnytys. Supistukset tuli siis alusta alkaen säännöllisesti ja voimakkaina noin 5min välillä tihentyen loppua kohti.

Ainoa miksi toivoin luomuna käynnistyvää synnytystä toisessa raskaudessa ja miksi toivon sitä nytkin on pelko siitä että joudun synnyttämään "yksin". Kun tuossa ensimmäisessä synnytyksessä ei mies saanu tulla paikalle kun hoitsu oli sitä mieltä ettei vauva vielä synny. Ja mä olin niin nuori ja semmosessa tilassa, etten osannu sanoo vastaan ja vaatia miestäni paikalle. Toisaalta ymmärrän sitä hoitsuakin, arvaamattomiahan noi synnytykset on ja se vaan aatteli ukkokultani parasta, kun mies ei olis kuitenkaan voinu yöpyä sairaalassa. Mutta juuri siinä supistelu vaiheessa olisin kaivannut miestäni rinnalleni jakamaan tuskani, uudessa tilanteessa ja sairaalaympäristössä olisin kaivannut tutun ja turvallisen rakkaan ihmisen tyköni.

Vauvan joululahjoista: Meidän vauva ei saanu jouluna mitään.. Olisihan se ollu kiva, et joku olis jo vauvaa muistanu, mutta kun ei oo kummeja vielä valkattu eikä muutenkaan oo ilmoteltu vauvan tarpeista niin eipä sitä sit vauvalle kukaan ollu mitään hommattu.. Itsekään en saanu hommattua yhtään mitään. Ehtiihän tuota vielä. Alemyynneistä voisi tietty saada jotain edullisesti hommattua, mutta noinkohan sitä sinne uskaltaisi mennä ihmismassan sekaan.. Katsotaan.

(.) Oma napa voi leveästi. Tänään on muuten tasan kuukausi laskettuun päivään. Mielenkiinnolla odotan 7.1.09 olevaa neuvolaa, ihan jo silläkin että näkee, onko paino lähtenyt nousuun vai vieläkö suunta on alaspäin. Tarviis kehittää jostain kevyen reisi/jalka- ja käsijumpan ohjelma niin saisi käsivarsiin ja reisiin peruskunnon hyväksi ennen kun vauva syntyy.. Nyt kun tuntuu tuota energiaa olevan, mutta kroppa ei kestä kävelylenkkejä (selkä kipeytyy ja tulee kevyitä suppareita). Tietyllä tapaa odotan että vauva syntyy ja pääsee sit jumppaamaan itseään kuntoon. Toivottavasti vielä silloin riittää energiaa edes ajoittain ja homma toimii, tosin enpä mä ole aiemmillakaan kerroilla ole ottanut ressiä synnytyksestä ja raskaudesta palautumisesta. Mutta tällä hetkellä olo on virkeä ja energinen (ajoittain ainakin) ja mieli olisi kovinkin aktivoitunut kuntoiluun.

Jostain syystä on myös viime aikoina alkanut kovasti tuntua siltä että tyttövauva meille olisi tulossa. Jotenkin on vaan semmonen tyttö olo päällä. Saa nyt sit nähdä osuuko fiilis oikeaan vai väärään. Kun ei olla sukupuolta kysytty ja edellisestä ultrasta on jo aikaa, eikä seuraavassa enää aiota kysyä. Syyskuun rakenneultrassa minä olin näkevinäni jotain vauvan jalkovälissä, mutta mies oli sitä mieltä ettei siellä mitään näkyny, kassotaan. Voih tätä arpomista. Kai tää on jo osaksi sitä mahdotonta vauvan odotusta joka purkautuu sukupuolen veikkailuna ja synnytyksen miettimisenä.

Kun nyt ajattelee että tän vauvan jälkeen meidän lapsiluku olis täynnä niin jotenkin sitä vielä haluaa olla raskaana ja ehtiä kerätä tätä raskaana olemisen fiilistä varastoon kaikkien tulevien vuosien tarpeiksi asti. Mutta toisaalta sitä odottaa jo vauvaa niin mahdottomasti että meinaa pakahtua omaan odotukseensa ja pinna on kireellä. On tää raskaana olevan hormoonihirmun elämä vaan mielettömän vaikeeta. Taito kai se on tämäkin, kun osaa ite tehdä omasta elämästään näin hirveen vaikeeta miettimällä ihan turhia. Mä syytän kyllä ihan täysin hormooneita, sanokoon muut mitä tahansa!! *nauraa*


Vielä kun muistan niin isot onnittelut vauvaantuneille, uskomatonta miten paljon tammikuisia vauvoja on jo syntynyt.

Tuli tuossa muuten mieleen että aika paljon tuolla etusivun listalla tuntuu edelleen olevan paljon ihmisiä, joista ei ole kuulunut aikoihin. Tietty Johjo päättää sit kuinka jaksaa karsia, mutta mä en nää välttämättömänä pitää listalla roikkumassa nimiä joista ei oo pariin kolmeen kuukauteen kuulunu mitään. Kun monikaan listan oudoimmista nimistä ei edes ilmoittanut taustailevansa silloin, kun viimeksi oli puhetta listan karsimisesta. Älkää silti niitatko mua tämän ajatuksen takia, ajattelin vaan herätellä taas keskustelua aiheesta.


tulia & viljami 35+4
 
:heart: :heart: NullPoints onnea pikkuisesta :heart: :heart:

Omaa napaa: jotain nestemmäistä lirahteli tossa alkuillasta pöksyyn. Laitoin siteen ja aavistuksen vaaleanpunaiselta se näytti :whistle:. Ei muita tuntemuksia, joten jään seurailemaan tilannetta. Ei kai se lapsivettä tässä vaiheessa luulisi olevan... :whistle: .

Nyt pitämään sohvaa paikoillaan ja odottelemaan illan leffaa.

Jaksamisia :wave:

:heart: Anni ja masu 35+1 :heart:
 
nullpointsille onnittelut pojasta

töyhtö juu taitaapi sulla synnytys lähestyä. keskimmäisellä mulla meni limatulppa 2 päivää ennen ku syntyi

onneksi on joulu ohi. mässäilty on ihan riittävästi. pukki meillä kävi ja pojat tykkäs pukista. ajattelin kyllä että pelkää, mutta esikko oli ihan tärinäs, pyysi pukin lopulta avaamaan paketteja sen kans :LOL: vauva sai muutaman paketin joulupukilta, vaatetta.

johjo mä oon niin huono tän sivuston kans, etten osaa tehdä mitää hienoa alotusta tammivauvoille, et jos joku muu innostuis tekemään sen.

nyt on vauva arkiki alannu luistaan hyvin. vauva vaan nukkuu ja syö ja välillä hetken hereilläki. ei turhia kitise, ainakaan vielä. ekat pari yötä kotona meni vauvan syödessä tooosi usein mut muutaman yön heräs 2 kertaa syömään, viime yönä heräs vaan kerran, se sopis mulle oikeen hyvin, että jatkais samaa rataa. se nukahti illalla 23, yöllä heräs 4ltä ja aamulla puoli 10. tän päivän on syöny vähä väliä, et jos yö taas menis hyvin.

meillä on isommat pojat kipeenä. kauhee räkätauti, keskimmäisellä kuume meni jo ohi mut esikolla on vielä kuumetta.

juup, mutta nyt näköjään herra haluaa tissille. jaksuja :hug:
 

Yhteistyössä