TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Aaton aatoa,

Ekana kiitokset liivatevinkistä, kakkua pitäisikin kohtapuoleen alkaa tekemään.
Siivoukset hoidettu tai imurointi ja strategisten paikkojen moppaus vielä tekemättä, mutta ne lupasi hoitaa mies kotiuduttuaan töistä.

Pienten päikkäreiden jälkeen kannetaan kuusi sisälle, koristellaan se pistetään kinkku uuniin. Illalla vielä tiedossa noin miljoonan paketin paketointiurakka. Miehelle ostin terästettyä glögiä ja itse nautin sitten vaikka suklaata homman lomassa, niin että eiköhän se noiden voimalla.

[/b]Lyhyt pinna löytyy täältäkin :kieh: . Itse muutun oikeaksi pirttihirmuksi jos unet jäävät vähäiseksi ja sellaisiahan ne on olleet tässä viimeaikoina. Miehen kanssa ei kinastella, mutta lapsiparat saavat kuulla välillä niin painokelvotonta tekstiä että oksat pois :/ . Ja sitten välitömästi harmittaa ja ottaa kupoliin tollainen turhanpäiväinen mesominen.

Nyt duunaamaan sitä kakkua.

Piparintuoksua päivää :xmas:. Palailen illemmalla katsastamaan saadaanko uusia vauvakuulumisia näin aatonaattona.

:heart: Anni ja masu 34+5 :heart:

Neuvolasta sain käskyn levätä vaan prkl...
Verenpaineet koholla, pissassa proteiinia ja paino noussu kahessa viikossa 2,3 kg
Hauskaa joulua :xmas: En mä osaa olla tekemättä mitään.
Saisko jostain nuijanukutuksen loppuvuodeksi???? VITUTTAA!

IHANAA, että täällä on muitakin kiukkuisia naisia! :D Olen ollut aivan hirveä jo reilun kuukauden, ja nimenomaan miestä kohtaan. Lapsen kanssa melko hyvin maltan mieleni, mutta mies saa kyllä kuulla aivan kaikesta. En ollut näin hormonihirviö viime raskaudessa...

Neuvolakuulumisia: sf-mitta ei ole noussut kolmeen viikkoon, nyt oli jopa melkein laskenut. Vain löysähköllä mittauksella sai saman arvon kuin viimeksi, eli 32cm. Viikonloppuna vauva tuntuikin laskeutuvan hieman, kun hikkakin tuntuu jo tosi voimakkaasti tuolla peffassa... Ja kylkiluiden alla on enemmän tilaa kuin ennen.
Kaikki muukin oli ihan ok, ja taas pitää viikon päästä mennä. Toivottavasti se kerta jäisi jo viimeiseksi. Tai no, toivottavasti ei tarvitsisi sinnekään enää mennä! Mieheni kovasti toivoo, että mentäisiin ensi vuoden puolelle, niin olisi tulevaisuudessa vähemmän nurinaa synttäreistä. Helppohan hänen on toivoa, kun ei tarvitse tämän mahan kanssa kulkea... Sanoinkin, että "älä ajattele lapsen parasta, vaan MUN parasta" ;)

Mäkin imelsin perunalaatikot viime yönä, nyt nostelin ne vuoissa pakkaseen odottamaan huomista. (Jääkaappi on niin täynnä, että helpommalla pääsen, kun pakastan ne isot laatikot.) Savustan lohen savustuspussissa uunissa huomenna aamulla, ja kalkkuna sitten sen jälkeen paistumaan. Ei voi uskoa, että jo huomenna on joulu! Onneksi meillä on hyvin stressitön joulu tänä vuonna, kun kolmisteen ollaan.
Esikoisellekin tämä on jo kolmas joulu, tosin ekana vuonna oli vasta parin päivän ikäinen. Saa nähdä tuleeko taas tippa linssiin, kun muistelen niitä surullisia jouluisia päiviä Lastenklinikan teholla... :'( No, jospa tämä toisen lapsen synnytys & lapsivuodeaika sujuisi vähän paremmin, niin saisin eheyttäviä muistoja tilalle.

Nyt sohvalle kirjan kanssa, kun esikoinen nukkuu päikkäreitään.

Tuttiritari 37+5

Tervehdys!
Lähden tästä pian sairaalan suuntaan, joten tulin sanoo et se on menoo nyt.
Kovasti kolotteli viime yön joka paikkaa, joten luulen et lähtö tästä pian tulis muutenkin. Eli huomenna sit leikataan. Saa nähdä miten saan sairaalassa nukuttuu ens yön, voi olla aika heikkoo...
Tsemppii kaikille ja Ihanaa Joulua kertaalleen.
Se on sit moro. :wave:

NP ja Tirri :xmas: 38+5 :heart:

NullPoints, oikein hyvää joulua ja vauvan haku reissua sinne!
Ihana kuulla, että muitakin pirttihirmuja, minua ärsyttää jo pelkkä tää mun saamattomuus, ei huvita, niin ei huvita :kieh:

Oikein hyvää joulua kaikille!!!

NullPoints tsemppiä vauvan hakuun! :heart:

Kiitos kaikille synnytysgalluppiin vastanneille, lisää juttuja vaan kehiin :D . Näitä lukisi vaikka miten.

Neuvola kuulumisia:

Vauva ihan alhaalla RT ja täysin kiinnittynyt eli sen mukaan voipi tulla koska vaan. Ei kyllä tunnu mitäään "kuulaa" tai painetta jalkojen välissä, enkä oo huomannu mahankaan muuttuneen mitenkään..?

SF 34
Hemppa 124
Paineet 100/76
Sydänäänet ja liikkeet hyvät
Paino 76kg :whistle: olen itse 160cm
Ei minkäänlaista turvotusta ja nukun hyvin. Ei siis ole mitään "vois tulla jo" tuntemuksia. Menkkamaista särkyä edelleen ja sitten sitä vihlovaa pistävää kipua tuolla ihan alhaalla jossain varmaan kohdun suulla. Mä olen tosi hyväntuulinen ja lempeällä päällä, joten mulla vaikuttaa jotkut joulu-hormoonit varmaan...

Toivottavasti pysyisi vielä siellä masussa joulun yli :heart:

Olivia ja pikku rinsessa 38+4 |O (apua)

No niin, pikainen kirjoitus ennenkuin painun lepäämään pötkölleen kissojen kanssa. Viime yönä nukuin 3 h kun kinkunpaistoa piti vahtia ja hoitaa kuorrutukset ym. Se on nyt kuitenkin valmiina jääkaapissa =)

Nullpointsille tooosi paljon tsemppiä huomiselle, kaikki menee varmasti mukavasti =) :heart:

Tuosta kiukkusuudesta, mä kun olen sitä mieltä että mustahan ei mikään johdu, kaikki on miehen syytä ja se aiheuttaa mulle pahaa mieltä, ei, minä en ole pirttihirmu :LOL: :LOL:

Jep, sitten sairaalareissuun. Aamulla hilppasin sinne ja ultrattiin taas kovasti, kaikki ok vauvalla ja kovasti se siellä hengitysharjoituksia teki ja oli virkeä. Painoarvio 2,6 kg eli jos vielä 4 vkoa kasvaa niin aika normaalin kokoinen vauveli tulossa. Huh, pelkäsin jo että tulee mahdoton jölli ;)

Käännöstä yritti lääkäri, mutta neiti ei suostunut kuin vähän liikkumaan ja heti kun ote irtos niin padam, takaisin lähtökuoppiin. Siinä tiimellyksessä sitten hävis sydänäänetkin johon koko sessio lopetettiin, ja äänet tuli kyllä ihan heti sen jälkeen kuuluville. Toukka pisti kovat piippuun heti kun sitä alettiin häiriköimään..tovi siitä käääntöyrityksestä niin toukka veteli sikeitä - melkonen tapaus :LOL: Tunnin verran varuiksi sitten otetiin käyrää, ja kaikki kunnossa ja tuollahan se nyt potkuttelee. Varsinaisesti se kääntäminen ei sattunut, mutta epämukavalle se silleen tuntui. Ei traumoja siitä mutta sisätutkimus mikä tehtiin alkuun niin ohhoh, tuntu että silämt pullistuu päästä kun luita ym lääkäri tutki. Huh huh. Paikat silti edelleen kiinni ja hengissä siitäkin selvis. Nyt sitten ens ma menen magneettikuvaukseen ja tammikuun tokalla viikolla on seuraava kontrollikäynti. Käännöstä ei edes yritetä enää, ja nyt katsotaan miten se mahtuisi alakautta tulemaan (kun ennuste ei olekaan niin suuresta vauvasta). Saatan silti kallistua sektioon, mutta tässä on nyt vähän aikaa miettiä että mitä tehdä. Lääkäri totesi ettei usko vauvna kääntyvän enää omin avuin, kohtu on sen verran pinkeä, eikä jousta ja kokoa on jo niin kuin tässä vaiheessa pitääkin olla. Lähtiessä sain vielä ohjeet miten toimia jos lapsivedet menee, tai synnytys alkaa. Vähän on supistellu sen jälkeen mutta ihmekös tuo tommosten möyrintöjen jälkeen... mitään estolääkettä mulle ei laitettu.

Jep, eli meidän vauva tulee sitten joko pylly edellä tai masun kautta ulos, saas nähdä miten tässä vielä käy. Jännitysmomenttia vähän lisää ;)

Nyt pötkölleen, että jaksaa vielä tehdä laatikot loppuun ja leipoa vähäsen.

Mukavaa joulunodotusta, käyn täällä kyllä kurkkimassa uutisia kun ollaan aikalailla kotosalla, huomista lukuunottamatta :heart:

Runttis ja Toukka 36+0

Oltiin tänään neuvolassa. Kaikki taasen ihan ok, paino oli tosin pudonnut n. 400g. Terkkari oli sitä mieltä, että ei enää pitkään mene... Eli samassa tilanteessa olen kuin Olivia. Toukka on kiinnittynyt ja painaa kovasti aina aika-ajoin. Kuulemma lähtö voi tulla koska vain. No, toivotaan, että menisi yli vuodenvaihteen. Pitäis tehdä limpputaikina. Katsotaan, kuka sen sitten alustaa... Kaupan limput aina pilataan joulumausteilla :xmas:

Osallistun kiukkuisten naisten ryhmään, riitaa on ollut meilläkin. Onneksi ollaan kuitenkin kohtalaisen helposti leppyviä, että ei pitkään murjoteta. Joulustressiä ja vissiin sitä viimeisillään olevan naisen syndroomaa on liikkeellä...

NP:lle tsemppiä vauvan hakuun! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia :)

Harmi, kun Runttiksella ei käännös onnistunut. On sulla onneksi vielä aikaa pohtia miten toimia, vaikka on sulla jo hyvät viikot :) Onkohan tuo sektio/alakauttasynnytys semmoinen asia, että mieli muuttuu asian suhteen jatkuvasti?

Ihanaa joulua kaikille tammimammuskoille!

t. Sasha ja Toukkeli 35+3

Nullpointsille tsempit huomiselle :) .

Runttipullalle halit :hug: .

Ette voi uskoa. Meidän vajaan vuoden vanha jääkaappi-pakastin irtisanoi työsopimuksensa aamulla. Onneksi meillä on vastaava vanhempi systeemi autotallissa, joten sain kaikki pakasteet (joita siis riitti eilisen megakauppareissun jäljiltä) sinne ja korjaajakin saatiin tulemaan jo tänään, joten onneksi selvittiin tällä kertaa pelkällä säikähdyksellä. Hitto vaan kun noinkin uudet ja muka hyvälaatuiset koneet tekevät tenän ja pahimpaan aikaan mitä kuvitella saattaa :kieh: .

Eipä tänne muuta. Passitin juuri isommat muksut ulos kun alkoi kierrokset olemaan täällä sisätiloissa aikamoiset. Mies lähti metsästämään vielä itselleen jouluolutta kun sille kelpaa vain tummat Alkon tuotteet ja sinne en enää eilen suostunut lähteä jonottamaan ja viemään muutaman paketin lähimmille ystävillemme.

Nyt kahville ja sitten penkomaan varastosta kuusenkoristeita.

:heart: Anni :heart:

Neuvolassa täälläkin käyty. Oli joku tuuraaja terkkarina, jotenkin tuntui turhalta koko reissu. Kaikki oli hyvin, painoa tullut taas turhan paljon, pulssit hyvät, rr ok, sf-mitta sama kuin viikko sitten, että ei ole onneksi kasvanut. Ei oikein se tuuraaja uskaltanut koetella mahaa. Hemppa oli laskenut, vaikka rautaa olen syönyt. No mutta silti oli viel 120.

Pinna kireällä myös täälläkin. yritän vain kovasti pitää suuni kiinni, niin ei tarvitse selitellä omia sanomisia. Mulle paljon helpompaa.

Jeeps eipä nyt ihmeempää.

Tsemppiä np:lle vauvan hakuun.

Ja joulun toivotukset kaikille.

Emmy ja prinsessa 38+2

Heips!

Tänään oli toivottavasti tämän odotuksen viimeinen neuvola. Painoa tullut yhteensä nyt 13kg (vaaka 61kg), ei turvotuksia, labrat kaikki hyvät, SF-mitta 34cm, Minin syke 140, liikkeet++, RT, pää edelleen kiinnittynyt ja nyt vauva niin alhaalla kuin vain voi olla eli synnytys voi kuulemma käynnistyä ihan koska vain :D Neuvolatäti käski ottaa nyt niin rauhallisesti kuin itse maltan ELLEN halua vauvaa maailmaan ennen uutta vuotta. Tosin, jos vauva päättää maailmaan tulla ennen uutta vuotta niin ei mun levot paljon sitä estele ;) Mutta joka tapauksessa epäili suuresti että menisi monta päivää ainakaan yli lasketunajan (4.1.). Seuraava neuvolakäynti olisi 8.1., mutta epäili, että siihen enää tulen, jei! Käsikopelolla vauvan syntymäpainoksi arvioitiin nyt 3,2-3,3kg. Oma olo on hyvä, joten nähtäväksi jää koskas pieni maailmaan haluaa tulla. Kunhan vain tulisi!!! =)

Ihanaa joulua kaikille!!! :xmas:

Toive81 ja Mini 38+2 :heart:

Heikun kei! :wave:

Täällä kanssa ä-polilta kotiuduttu. Puolen päivän maissa mentiin sinne ja ultrattiin vauvaa, painoarvioksi tuli 2,4kg eli aika pieni toukkeliini on. Ja edelleen perätilassa, nyt niin, että peppu alhaalla ja jalat otsassa kiinni. No lääkärin kanssa sovittiin, että mennään tunnin päästä uudestaan ja yritetään käännöstä. (siksi piti vähän ootella, kun olin ennen lähtöä syönyt ). Tämä lääkäri alkoi sitten yllättäen heti kyselemään, että haluatko sektioon vai synnyttää alakautta, jos vauva ei käänny ja oltiin vähän, että hui...Kovasti hän puhui sektion riskeistä, mutta ei perätilasynnytyksen riskeistä mitään.

No sitten tunnin päästä mentiin takas ja otettiin vauvasta käyrää puolisen tuntia ja sain 2 dinit-suihketta supistusten estoon. Sen jälkeen eri lääkäri ja joku lääkäri-opiskelija(? ) tulivat koittamaan kääntöä. Eka kun opiskelija yritti, ni sattu aika paljon, mutta kun kokeneempi lekuri sitten vielä yritti, ni ei tuntunut missään. Puolitiehen vauveli kääntyi, mutta pomsahti samantien takaisin istumaan. Lääkäri sanoi sitten, että on melkein 100%, että tämä ei tule itekseen kääntymään ja käännöstä on turha yrittää enää uudelleen. Tämä lääkäri oli todella mukava, eikä tyrkyttänyt sen enempää sektiota, kuin mahdollista pt-synnytystäkään. Me sitten sovittiin, että tehdään sektio, koska oltiin jo aiemmin tästä miehen kanssa puhuttu, että pt ei lähdetä kokeilemaan synnytystä. Ensinhän multa ois tietty kuvattu lantio ym. mutta nyt, kun valittiin suoraan sektio, ni saatiin aika samantien 14.1.2009 :heart: Että näin. Olisihan synnytys toki saattanut onnistua alakauttakin, mutta päätettiin nyt kuitenkin mennä sektioon, vaikka eihän sekään varmaan todellakaan helppo nakki ole. Mutta siis käännösyritys ei ollut todellakaan mitenkään paha ja kesti vaan muutaman minuutin itse toimenpide. Sen jälkeen sitten vielä otettiin vauvasta käyrää, tuli siinä käyrällä aika tiuhaan kivuttomia suppareita, jopa minuutin välein ja nytkin vielä harvakseltaan. Muutenkin masu on aika kipeen tuntunen, mutta ihan hyvillä mielin olen, että tuota käännöstä kokeiltiin.

Mutta nyt lähden tästä lepäilemään...HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!! :xmas:

Pearl 35+6 :heart:

Kiukkuinen nainen ilmottautuu tääläkin :ashamed: Niin kiukkunen taas vaihteeks ollut et tänään tunne että kaikki kaatuu niskaan |O Oon taas surissut päässäni et viimenen kerta ainaki viiteen vuoteen ku oon raskaana!!!! hahh Noo alkaa täs pikkuhiljaa olla hieman tunne tasaantunut ja Joulurauha ilmassa :) mieheen puran suurimman kiukun,mut harmittaa sekin että tottahan nuo lapsetkin sen kuulee kun täälä karjun ku mielipuoli :ashamed:

Hyvää ja rauhallista Joulua jokaiseen kotiin!!!!! :xmas:

mä lähen iltapalalle ukon kans ja koitetaan saada kinkku uuniin lähempänä puolta yötä . aamulla saa herätä ihanaan tuoksuun :p nam nam!!!

mmamaa 36+1

Voi vitja et tekee mieli kinkkua ja ei aiottu tänä jouluna sitä tehdä. Varmaan pakko lähtee sukulaisiin kinkkua maistaman vaikka kotona oli tarkoitus vaan majailla...

Voi ku aika välillä matelee. Odottaa niin jo vauvan tuloa, että joulusta ei jaksa intoilla. Toi kinkkukin ku puuttuu... no, karjalanpaistin teen kuitenkin ja laatikoita on. ehkä se joulutunnelma tulee huomenna sit kuitenkin.

Ei oo oikein mitään järkevää asiaakaan, mutta pitää vaan jotain aina rustata.

Hyvää joulua kaikille ja vauvoja vaan kehiin

:wave:

Yhdessä koossa ollaan. Eikös toinen yleensä tule ennemmin kuin eka...No esikoinen syntyi 38+6 eli se ajankohta olis ollut tänään aamulla. Toivottavasti vielä huomisen ainakin pysyy masussa. Neuvolan täti tänään sanoi että masu on selvästi valahtanut alas ja limatulpan irtoilemisesta yleensä viikon sisällä on synnytys. Sf-mittakin on ollut jo kuukauden sama 36cm.

Täältä ei löydy kiukkuista mammaa. Päinvastoin olo on oikein leppoisa eikä jouluressistä tietoakaan. Ainoastaan panikoin synnytystä mutta siitä ei tarvi kenenkään kanssa riidellä.

Rauhallista ja lämpöistä joulua! Toivottavasti saamme viettää joulun kotona, ne siis jotka sitä haluavat.

nullpointsille onnea vauvan hakuun.

synnytys galluppiin vastailen kans. ekalla meni vedet, ei supistuksia, 4cm auki, supparit alkoi n.6h vesien menosta. synnytys kesti 5h30min ja ponnistus 10min, toisella ku menin sairaalaan oli 8cm auki, ei yhtään suppareita(sen takia menin ku kokoarviossa oli jo paikat niin paljo auki, niin käskivät tulla, että laittaa tipan), synnytys kesti n.1h45min ja ponnistus 2min ja nyt vimpalla käynnistettiin, auki oli 4cm ku menin aamulla, oikeestaan melkein heti lähti käyntiin ja synnytys kesti 3h23min ja ponnistus 2min(tuli kyl nopeemmin)

täälä poju nukkuu ja syö vaan. viimeset kaks yötä on sit tankannu parin tunnin välein ja päivällä sit n.4h välein syöny. tänään kyl alotti"tankkaamisen"jo päivällä, jos sit tänä yönä sais nukkua vähä paremmin, toivottavasti. oon ottanu pieniä päikkäreitä ku isommat pojat ollu päikkäreillä, että jaksaa taas illan.

mutta voikaa paksusti =) se inhottava olotila kyl unohtuu tosi nopeesti(oon ite jo melkein unohtanu kuinka ärsyttävää oliki isom mahan kans, kaikki on nyt taas niin paljo helpompaa.

jatkan tv:n tölläämistä ja pian sit nukkuun

niin ja hyvät joulut kaikille

Pearl, sulla on sitten yhtä itsepäinen toukka masussa kuin mullakin :LOL: Samalla tapaa tais mennä molemmilla tänään, tosin mulle ei sitä suppariestolääkitystä laitettu.
Mulle lääkäri totesi että kannattaa ainakin tsekata se alatiesynnytysmahdollisuus, joten kurkataan nyt sen magneettikuvan avulla ja tehdään päätökset sen jälkeen. Olen kyllä tällä hetkellä 80% sektion kannalla mutta jos röörit vaikka onkin jotenkin erityisen väljät ja napanuoraa riittää jne niin sitten täytyy harkita uudelleen. Se hapenpuute tässä eniten pelottaa vauvalle siinä perätilasynnytyksessä, sektiossa taas muuten iso leikkaus. No, kyllä tämä vauva vielä tästä ulos tulee, tiedä vaikka oltaisiin Pearlin kanssa samaan aikaan sektioimassa ;) Kun on laat niin lähekkäin.

Jep, laatikot tehty, puolukkaleivonnaiset tehty, keittiö siivottu ja joululiinat laitettu nyt paikalleen.
Joulu saa mun puolesta nyt alkaa, eli lepäilyn merkeissä sitten =)

Oikein Hyvää Joulua kaikille, voikaahan paksusti ja jos laitokselle menette vauvanhakureissuihin niin lykkyä tykö!

Runttis ja toukkeli joulutunnelmissa

cruellalle onnea pienestä nyytistä! :flower:

nullpointsille onnea matkaan :wave:

ä-polikäynti täälläkin takana, samoin neuvola eilen. Nyt kaikki oli hyvin, vauvan painoarvio vois olla jopa 2,7kg, sykekäyrä hyvä :heart: Neuvolassa ei mitään erikoista, sf-mitta edelleen 30cm, vauvan pää kiinnittynyt alas.

Tänään laitettu joulua, eilen illalla tosin pidettiin joululahjavalvojaisia miehen kans. Kuusi koristeltiin lasten kans illalla, leivät on uunissa ja kinkku laitetaan sinne yöksi :p Piparkakkutalo - tai tänä vuonna talli ja seimi ;) koottiin myös tänään. Pitäis mennä jo nukkumaan, meinaa olla melkoisen väsynyt ja supisteleva olo... ja lapset herää jännityksessään varmasti ennen seitsemää. Ja pitäähän sitä nousta riisipuuron ja luumusopan keittoon :p

Ja Annille piti sanoa, että tummentele vaan tekstiä - huomaa vain, että merkistä [ b ] alkaa tummennus ja [ /b ] lopettaa sen B)

Kaikille oikein rauhallista joulunaikaa ja vauvauutisia loppu- tai uudelle vuodelle!

Hauskaa joulua kaikille tammikuisille - erityisesti vauvansa jo joulukuussa saaneille perheille! :)

Tosiaan kotosalla ollaan jouluna, joten pääsisin kyllä ilmoittelemaan, jos sellainen ihme tapahtuisi, että joutuisin synnärille lähtemään ;) Eipä kyllä pelkoa siitä, koska ei ole mitään enteileviä merkkejä. En jaksa uskoa, että menisi täysin eri kaavalla kuin esikoisen synnytys, jolloin tosiaan "tiesin" etukäteen, että lähipäivinä mennään.

Tuttiritari 37+6

Yhteistyössä