TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Mikähän on cruellan tilanne :whistle: jokohan jäi synnyttämään ... :D

Hoitolaukkua mulla ei oo oikein kunnon kassia...sellanen tavallinen laukku vaan ollu käytössä. nyt pitäs ostaa uus,mut en mä mitään varsinaista hoitolaukkua aio ostaa...ihan tavallisen kassin vaan,joku joka on kivan näkönen =)

Nukkuminen on kyl todellaki jo yhtä :headwall: argh mä oon nyt pari yötä heräillyt varmaan tunnin välein ja vessas rampannu kun aina tuntuu et mukamas rakko täynnä :kieh: sit janottaa usein...liekö oon ahminut taas suolasta ruokaa...hieman turvottaaki :( ärsyttävää! ja tosiaan ku mun asentona on melkein vain oikealla puolella kyljellään nukkuminen niin alkaa pikkuhiljaa tuo lonkka ja jalka sanoa vaihda asentoa :kieh: aamuyöstä saa herätä lonkkakipuun ja ku mikään asento ei tunnu hyvältä.

Suppareita mulla jonku verran tulee ja nyt on vähän tehoa niissäki...ajoittaista menkkakipua on ja mahankovettumisia. saa nähä onko mitään vaikutusta....joulun jälkeen on lääkärineuvola :) kuopuksen odotusaikana oli tällästä ajoittaista jomottelua kans ja viimesessä lääkärissä olikin pientä edistystä tapahtunut...pehmeä ja 2cm sen kiinteän ja 3cm:n sijaan....että jospa nytkin jotain pikkuhiljaa kypsyttelee :whistle:

maha kyl tuntuu olevan kovana vähän väliä...sit mukavaa paineen tunnetta alakerrassa...jossain tuola haarovälissä ja alamahassa! yöks kun nosteleekin poikia niin aina illasta on olo sen mukainen |O

Onneks sain nuo pojat päikkäreille. esikkokin nukahti vaikkei millään meinannut. mulla vaan on hermo niin kireällä enkä jaksas yhtään mitään :ashamed: että tänään on taas sellanen päivä...mikään ei huvita!

Galluppiin vastaus on että ei todellakaan huvita mitkään isot siivouukset |O ei edes siinä toivossa et sais suppareita aikaan! hih...no kun mä en edes halua viel suppareita...nää riittää kun on paineen tunnetta ja tarpeeks möhkö olo plus maha kovana normaalista touhustakin niin ei kiitos,en aio siivota yhtään mitään :D laitan ukon hommiin,se saa siivota normaalin siivouksen....ei jaksa ajatella mitään ylimääräsiä ja ei mulla oo ollut tapana tehä jouluks mitään yli-isoja siivouksia muutenkaan. riittää kun paikat kunnossa ja normisiivous tehty ;)

jeps mutta poistun tästä....muuten tulee vain vali valia :ashamed:

mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:

mmamaa 35+4
 
Hips, kavereita nähty ja lounastettu ja pieni parin kuukauden ikäinen tuhisijakin tuli nyt sitten katsastettua. Nukkua pötkötti koko ajan, olipa suloinen tyttö :heart:

Gallupiin sen verran että imuroin ja moppailen lattiat, ja vaihdan lakanat vkl. Muuta ihmeellisempää en tee, saunan ja veskin ym siivous on aina ollutkin miehen kontolla niin hoitakoot nytkin sen. Sitten tammikuussa kuuraan takkahuoneen lattian (laattalattia niin tekee vaan hyvää välillä sitä kuurata) jos ei ala toukkaa kuulumaan ajoissa :kieh:

Sitä Brion hoitolaukkua mä katselin, mutta on aika tyyris kun maksaa melkein 70.. pitänee funtsia, kunhan tästä joulusta pääsee niin teen sitten lastenliikekierroksen ja syynään myös muut laukkiliikkeet. On mulla yks mikkihiiiri-olkalaukku joka sopii kyllä hoitolaukuksikin mutta siinä ei ole lokerikkoja varmaankaan riittävästi.. vaikka muuten onkin hauska mikin korvat ja kaikki =)

Jep, nyt pötkölleen, ainakin täällä meilläpäin ihmisiä oli aivan järjettömästi liikenteessä, vaikka oli ihan arkipäivä. Liekö lomilla sitten monet... mutta onneks ei tarvii enää kuin jotain leipomistarvikkeita ja perusvermeet, maidot, leivät, glögit ym hakea ja mies käy ne sitten aaton tienoilla. Tietty vkl pitää vielä jotain ruokaa tehdä, mutta tänään ei tarvii kun eilisillä mennään.

Huomenna meikäläisellä on tasan 1 kk viralliseen poksumispäivään, ei ole paljoa enää!

 
Sain neuvolasta mukaani verenpainemittarin ja pissaliuskoja. Oli paineet 130/96. Ei oo ollu valkuaista kylläkään. Sf mitta on 30,5 cm ja sydänäänet on hyvät. Tässä pitäs malttaa ottaa rauhallisesti, vaikkei muita oireita ookaan kun nuo korkeat paineet.
Muutama kestovaippa pitäs vielä hankkia, kaikki on muuten valmiina.

-Tuulia rv 37+3
 
Menkkamaisista suppareista: Täällä ollut koko raskauden ajan, mutta nyt loppua kohden on alkanut tulemaan monta kertaa päivässä ja yölläkin.

Sukkapuikkokivuista: Minulla on muutaman kerran niitä nyt viime aikoina tullut. On kyllä inhottavan tuntuista.

Tänään neuvolassa käyty.

Rv: 35+0 (31+4)
Paino: +350 (+105). Lähtöpainoon 7,4kg.
Turvotus: - (-)
RR: 90/58 (90/60)
Pissa: Puhdas
Sf-mitta: 33 (30,5)
Tarjonta: rt (-)
Sydämen syke: 130 (140)
Liikkeet: ++

Hemoglobiinia ei nyt otettu. Otetaan seuraavalla kerralla (29.12), samalla kun otetaan rh-näyte.

Taas alkoi huippaamaan siinä selällään ollessa. Kysyi, että pystynkö synnytyksessä olemaan selällään. Silloin kyllä pystyn, mutta silloin ei tarvitsekaan olla ihan vaakatasossa. Ja kysyi myös olenko kertaakaan pyörtynyt, kun verenpaine on alhainen (ollut siis koko ajan). En ole kyllä onneksi kertaakaan pyörtynyt, mutta huippaa kyllä tosi usein.

Tänään illalla noin 22 aikoihin lähdetään Lappiin, pyhälle. Viikon siellä ollaan, joten:

:xmas: :xmas: ILOISTA JOULUA KAIKILLE!! :xmas: :xmas:
 
Tuulialle tsemppiä, voihan ne paineet nousta esim. huonosti nukutun yön jälkeenkin. Mulla joskus on vähän korkeammat, mutta sitten kotona mitatessa (hain ennen poisjääntiä hetkeksi mittarin työterpasta), luvut oli aina erinomaiset.

Jaksuja =)
 
Tulipas sitten huomattua, että olen tietokone riippuvainen. Kone ollut päivitettävä pari päivää ja on ihan orpo olo kun ei emailia pääse lukemaan päivittäin. Vihdoin oli vihon viimeinen koulupäivä. Saatiin esiteltyä raportti ihan kunniallisesti ja nyt mulla alkoin LOMA.

Neuvolassa ravataan täällä päin ahkeraan, ihan kadena kuulostelin, kun oliko se Mama joka sanoi seuraavan käynnin olevan vasta ensi vuoden puolella. Mä kävin eilen torstaina ja nyt seuraava kerta on jo ensi tiistaina. Vaikka kaikki on hyvin. Paineet laskeneet, paino pysynyt samana ja lapsi laskeutunut lähtöasemiin, josta syystä sf-mittakin tippunut puoli senttiä.

Tänään sain vihdoin vietyä tuon ä-raha hakemuksen viimosen osan eli palkkatodistuksen puolelta vuodelta. Nyt vain päätöstä odotellessa. Jos päätös menee omien laskelmien mukaan suhtkoht oikein, mulle tulee ihan kivaa äitiyslomalla. Kiitokset hyvän työpaikan :D

Hoitolaukusta: Mun pitää hehkuttaa tuota omaa hankintaani. Siis mulla jo nyt käytössä tuo Luxus Storksak hoitolaukku malli Elizabeth. Laukku on hoitolaukkujen kuningas, mutta ihan ehdottomasti parasta siinä on se, että se ei näytä hoitolaukulta ja sitä voi käyttää tavallisen laukkuna, kun ei hoitolaukulle ole enää tarvetta. Laukussa on termospussit tuttipullolle ja toinen lokerikko vaikka vesipullolle, hoitoalusta ja paljon erilaisia taskuja hoitotarvikkeille. Ja mulla oli ehtona laukun hankinnalle, että sen on oltava nahkaa. Esikolla oli sellainen tosi söpö kankainen hoitolaukku nallekuosilla :whistle: , mutta jotenkin sitä haluaisi edes vähän pysyä naisena. Ja laukuistahan nainen tunnetaan :D Ainoa miinuspuoli on tuo hirmuinen hinta, mut onneksi käyttöikä nahkalaukuilla on pitkä B) .

Nukkumisesta: Tein tuossa huomion, kun laiskuuttani en jaksanut asetella tyynyjä kunnolla vartalon tueksi.. Eli tyynythän oli samantien tippuneet lattialle, mutta yllättäen mä nukuin yöni hyvin. Ei tarvinnut herätä aina kylkeä kääntäessä asettelemaan tyynyjä, kun ne eivät olleet kääntymisen tiellä ja aamulla olo oli ihanan levännyt. Yleensä tarviin ne tyynyt, jotta olo on mukava kun nukahtaa, ja luulin, että niiden takia saan nukuttua, mutta ei mennytkään niin tällä kertaa...

Onnittelut Fistikille ja Hemulille :flower: Ja muut mammat lisää vauvoja kehiin vaan =)

Amino poistuu nyt etsimään luomukinkkua joulupöytään :p

Amino ja Kuutti 36+5
 
Hellou!

kesääodotellessa: Mä oon kans aatellu et lapsiluku olis nyt sit täynnä ja oon aikaajoin tuuminu että pitäisikö sitä kokeilla synnytystä luomuna. Ettei sitten jälkikäteen kaduttaisi ettei tullu kokeiltua. Tai no, jos yrittäis sinnitellä vähän pidempään ilman lääkkeitä ja sit jos jotain ilokaasun lisäksi tarvii niin aloittais ihan kevyimmistä mahdollisista vaihtoehdoista, eikä alkaa heti anella epiduraalia tai spinaalia.. Miehelle kun puhuin asiasta niin se vaan tuumas et kai sää ny jotain tarviit.. Katotaan. Jännä, mielenkiintoinen ja hiukan pelottava ajatus, siis yrittää ilman lievityksiä.

Anni08: Kuulostipas hyvälle se kakkuohje, saa laittaa mullekin sen ohjeen niin kokeilen sit jos jaksan. *hymyää*

Neuvolakuulumisia:
Rv: 34+3 (32+0)
Paino: -200g/vko (-140g/vko). Lähtöpainoon 5,3kg.
Paino on viimeisen 4,5vko:n aikana tippunut kokonaisuudessaan 800g, joten jouluna saa herkutella rauhassa.
RR: 100/71 (111/72)
Pissa: Puhdas
Sf-mitta: 33 (31,5)
Tarjonta: rt (rt)
:heart:: 130 (-)
Liikkeet: ++

Jännä tosiaan että paino on tippunu noinkin paljon reilussa kuukaudessa. Neuvolan täti ei ollu huolissaan, kun mies auliisti todisti että olen ihan normaalisti syöny enkä suinkaan ole paastonnut tai yrittäny saada painoa putoamaan. Neuvolan täti sit vaan totes et ei sulle kyllä sit hirveesti painoa jää kun vauva syntyy. Noh eipä sitä tarviiskaan ihan hirveesti jäädä.

Leivoin sit tänään ison satsin juustosarvia ja nyt on selkä kipeenä. Ei kroppa hirveesti riemastunu useamman tunnin seisomisrupeamasta, mutta kylläpä vaan maistuivat hyvälle. Ja kun sarvia tuli yli sata ja pakkaseen menee 2/3 tai jopa 3/4 niin sarvista riittää iloa vielä pitkäksi aikaa joulun jälkeen. Ihana kun joulun jälkeen saa herkutella. Saisikohan sitä tässä joulun jälkeen tai tammikuun aikana tehtyä jotain ruokia pakkaseen niin ei tarvitsisi sitten vauvan synnyttyä kuin sulatella pakkasesta.

Pakko vielä hehkuttaa, kun eilen unohtui.. Mulla alkoi eilen äitiysloma!!! Pääsee välillä unohtumaan kun oon ollu kotona työttömänä syyskuun alusta asti. Eihän tämä hirveästi arkea muuta, mutta kuitenkin. Tilasin sitten beboliinalta uniliinan vauvaa varten odottamaan, kun innostuin ja liinat olivat tarjouksessa. Toivottavasti vauva pitää kapaloinnista, kun ensimmäinen kapaloliina on sit ostettu ja toisen (SwadlleMe) aion myös ostaa ennen vauvan syntymää.

Mutta nyt tutkimaan SwadlleMe kapaloliinojen jämyjen nettisivuja.. Täytyy tehdä vähän hinta- ja kuosivertailua.


tulia & viljami 34+3
 
Terppa taasen,

Siivous galluppiin vastailen, että en meinaa siivota enää yhtään ennen joulua. Maanantaina kävi siivooja ja mies lupasi pestä mun poissa ollessa saunan/pesuhuoneen,
joten siivoukset on tehty. Mulla ei ole koskaan toiminut mitkään valtakunnan "ässät" synnytyksen käynnistäjänä, joten niiden varaan en laske tälläkään kertaa mitään.
Ja voitte vaan arvata onko noita kokeiluja tähän mennessä tehty kun kaikki lapsien synnytykset ovat käynnistettyjä...
No vällyjen pöllyyttelyllä luulisi olevan jotain vaikutusta kun spermassahan on samaa vaikuttavaa ainetta kun oksitosiinihormoonissa. Todennäköisesti tämäkin ässän teho riippuu kuitenkin siitä miten kypsä tilanne muuten tuolla alakerrassa on ;) ;) .

Mullakin on seuraava neuvola vasta loppiaisen jälkeen. Eli kolme viikkoa tulee taukoa näiden kahden viimeisen käynnin väliin. Terkka on lomalla ja en halunnut mennä sijaiselle,
joten tämä sopii mulle varsin hyvin. Tuosta käynnistä onkin sitten vajaa viikko aikaa seuraavaan äityispolikäyntiin ja saas nähdä antaako ne mulle sitten ajan käynnistykseen vaan saanko mennä luomuna-toivossa on hyvä elää :LOL: :LOL: loppuun asti.
Kyllä minä viimeiseen asti haluaisin nyt viimeisellä kerralla spontaanin synnytyksen ilman mitään sairalassa oloja (mulla kun nuo käynnistyksetkin ovat kestäneet neljästä kahteen päivää) :kieh: :kieh: .

Painosta oli myös puhetta. Mulla kokonaisnousu pyörii tuolla 8-9kg:n vaiheella. Muutama kilo ehtii varmasti vielä tulemaan ja jos turvotusta alkaa tulemaan nyt kun on lymfassakin kolmen viikon tauko,niin määrä voipi hyvin vaikka tuplaantua. Mitään stressiä en painonnoususta ota. Normaalipainossani (63-64kg) olen ollut aina noin puolen vuoden kuluttua synnytyksestä oli painoa tullut sitten yli 20kg kuten esikoisesta tai 10kg kuten kuopuksesta.

Päivä on mennyt ihmeen kivuttomasti. Kuopus nukahti ennen kahtatoista ja veteli vajaan neljän tunnin päikkärit ja kolmonenkin nukkui vajaat kaksi tuntia,joten sain itsekkin vähän levähtää päivällä. Kaupungillakin kävin ostamassa vähän kynttilöitä/muuta tilpehööriä joulupöytään ja täytyy tunnustaa, että muutama ex tempore joululahjakin tarttui lapsille mukaan vaikka jo päätin, etten mitään enää osta :whistle: :whistle: .

Laitan sen kakun ohjeen teille huomenna kun mies saa tuoda sen mukaan tänne, etten vaan pistele ihan omiani ;) .

Vointeja

:heart: Anni :heart:
 
Onneksi seuraava neuvola on vasta ensi vuonna.. tulee tällainen joululoma tähän väliin :whistle:

Mitenkäs Mrs O jakselee? jatkuiko kivut...

Mitenkäs meidän pinon jo synnyttäneet äidit jakselee ja kuinka elämä rullaa vauvojen kanssa? :attn:

Jokohan tytsykkä ruuvailee päätä lähtökuopiin, kun sellaisia vihlaisuja tuolla lantiossa että tekisi mieli |O .. Onko muilla sellaista tunnetta että kun nousee seisomaan niin vauva "valahtaa" alas? Alkaa käveleminen tuntua tosi tukalalle kun tuntuu että tytsykkä "putoaa" tuonne ihan alas ja painoarvion mukaan neiti ei mikään ihan pieni ole ja sen kyllä tuntee :kieh: Kylläpä taas tuli oikea valitusvirsi :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 37+1 :heart:
 
Taas täälä :D hetkun vähän aikaa paremmin niin täytyy käydä kurkkimassa ;) juu ja vielä kun saa jännätä kuuluuko kohta vauvauutisia joltain :heart:

kesää odotellessa& tulia mä oon kans nyt ajatellut että lapsiluku on hetkeksi tässä :whistle: mut mä oon kyl semmonen et oon sanonu joka kerta näin,mut kuinkas vaan oon taas tässä tilassa :D ei mut nyt oon tosissani suunnitellut ehkäisyä...muutaman vuoden paussi ainakin tarkotus pitää. Ja sit tohon luomuna synnyttämiseen mulla kans samat "toiveet" et olis kiva kokeilla tällä kertaa ilman mitään lievityksiä :eek: oon ajatellut että en ota spinaalia nyt,mut voi hyvin olla et sielä salissa ollessa tuntuuki siltä että tänne heti spinaali kiitos :D jotenkin se tilanne on niin pelottavaki et uskaltaako kuitenkana vaikka näin sanon etten ota mitään :ashamed: mulla kans ukko oli hiukan eri mieltä asiasta kun sanoin et meinasin yrittää ilman mitään kivunlievityksiä. saas nähä.

Joo mut eipä taas kummempia... Joulunodotusta kaikille!! :xmas:
 
Mama sinähän tuon sanoit miltä tuntuu...mulla kans vähän ton tyyppistä tunnetta,mut en oo osannut kuvailla noi että vauva valahtaa alas :D siltä kyllä muuten tuntuu kun ajattelee... kun istun ja nousen ylös niin hirveän painava tunne tulee ja samalla myös yleensä maha kovettuu :kieh: hmmm...mut kyllä tää vauva tuntuuki jo jonku verran alempana olevan kun autoaki saa ajaa haarat levällään ja pitäs istua vähän takakenossa et olis hyvä ja kunnolla tilaa :/
 
Heipsis vielä tulin lisäämään, kun pääsi unohtumaan..

Viime neuvolassa pari viikkoa sitten oli puhetta että neuvolan täti laittais lähetettä ultraan kokoarviota varten. Tänään sit kyselin asiasta kun ei vielä oo kuulunu aikaa eikä mitään. Ei sit ollutkaan vielä tehnyt lähetettä, kun halusi ensin katsoa tämän neuvolan. Nyt sit kuulemma laittaa lähetteen ja joskus alkuvuodesta sitten ois ultra. Ja seuraava neuvola onkin sit viimenen lääkärinla 7.1.09 ja sen jälkeen alkaa viikottaiset neuvolakäynnit, joten hyvää tekee tämä 2,5 vkon joululoma.

Siivousgalluppiin: kuten jo aiemminkin olen ehtinyt useasti todeta niin en aio siivoilla yhtään. Mies saa imuroida, minä en aio vaivautua enkä uskaltautua, tulis muuten vielä tehtyä suursiivous.


tulia & viljami 34+3
 
Kattokaas kun mä en malta ollenkaa pysyä poissa täältä.....täytyy käydä kurkkimas vähän väliä onko cruella tullut ilmottelemaan :whistle: meinaa vähän näyttää siltä että on jäänyt vauvanhakureissulle :D hui jännää!!!!!!!!

kirppunen Voi että....ja mulla on edessä maanantaina shoppailureissu :eek: pelkään kyl kans pahinta,mitenkähän vaan oloki on sitte sen mukainen kun kotia pääsee :ashamed: mut pakko mennä,ei auta!

Täälä ihana hiljaisuus...pojat unilla ja ukko menossa! Jotenki nautin tästä yksinäisyydestä :D kukaan ei keskeytä ja saan itsekkäästi keskittyä vain itteeni :p mikä parasta alan rapistella karkkipussia ihan justiin :D
 
Käytiin kans vielä vähän lahja ostoksilla ja musta tuntuu et kävely on yhtä vaappumista :snotty: Ottaa aina vuoroin kumpaankin lonkkaan.Mulla on sit Ihana toi 17v. tyttö kun rupes raivaamaan ja laittamaan joulua kun itestä ei taho olla ..eilenkin pelkkä imurointi teki olon aika tuskaseks ja en aio rasittaa itteäni niin paljo et jouluna sairaalassa :( Kylläpä te jotka haluatte luomu synnytyksen olette rohkeita!Minä taas toivon et saisin kunnon kivunlievitykset koska pelkään ihan sikana sitä kipua :ashamed: sen takia aina jokaisen jälkeen olen vannonut et en enää ikinä ole täs tilas mut minkäs teet ku päässä vinksahtaa ja täs sitä vaan taas ollaan :LOL: Vauvat on niiiin ihania :heart: :heart: :heart:
 
Jännä tosiaan käydä lukemassa, kuka ilmoittaa nyytistään seuraavaksi. Muuten oli kyllä paljon asiaa, sitten viime kerran, joten taitaa nyt jäädä kommentoinnit :ashamed:

Oma napaiset kuulumiset: Kävin tänään äitipolilla, ja vauvan kasvu jatkuu omalla käyrällään. Kokoarvio oli nyt (36+5) nippanappa 2500g ja virtaukset hyvät. Mutta...kun sattui yks supistus piirtymään käyrälle, huomattiin, että vauvan sydänäänet laski sen jälkeen hetkellisesti alle sadan :eek: Siinä sitten passitettiin syömään ja uuteen käyrään, johon nännejä hieromalla tekaistiin muutamat supistukset. Sydänkäyrä oli parempi, muttei ihan täydellinen. Kätilö arveli, että tulis osastolle lähtö - onneksi lääkäri päästi kuitenkin kotiin. Aatonaattona pitää kuitenkin mennä uudelleen käyrään ja mun tuurilla ottavat silloin sisään. Saavat kyllä varmaan raudoissa mut sinne osastolle aatoksi raahata :kieh:
Supistellu on taas jonkin verran, nyt oli sisäsuu kahdelle sormelle auki, mutta suht napakka vielä. Pää on kiinnittynyt ja jalkojen nostelu on sen näköistäkin ;)

Viime viikolla sain neuvolasta kotiin lääkkeet synnytystä varten. Ohje Oysista oli, että lääkkeet on oltava mulla koko ajan mukana ja heti synnytyksen käynnistyttyä amppariin lääkkeiden ja laimennus+tiputusohjeiden kera.

Mulla meni jotenkin ohi: Onko Cruella kirjoittanut jotain kun hänen kuulumisiaan kurkitaan? :ashamed:
 
Tosta luomusynnytyksestä Toivoisin kans kovasti ihan luomua, mutta jos vähänkään meinaa supistusten teho heiketä (niin kuin mulla pari kertaa tehnyt) otan mieluusti jonkin puudutuksen rentouttamaan. Viimeksi meinas avautuminen tyssätä 5cm:iin, mutta 10 minuuttia pcb:sta olin kokonaan auki ja pääsin ponnistamaan. Tosin toivoisin kyllä, että avautuis jo kotona tai matkalla eikä tarvis sitä avautumisvaihetta sairaalassa viettää. Tunti pari salissa ois mulle tarpeeksi ;) :whistle:
 
Tuttemui toivottavasti sinun ei tarvitse jäädä jouluksi osastolle, vaikka onhan kyseessä vauvan paras..
Kirppunen ymmärrän täysin tuon sinun olotilan :hug: alkuviikosta kun kävin shoppailemassa niin olo oli sen jälkeen kuin olisi rekan alle jäänyt |O joten en ole lähdössä edes alennusmyynteihin joulun jälkeen..

Hyvää viikonloppua kaikille mahakkaille mammoille :wave:

MaMa ja tytsykkä 37+1 :heart:
 
Moi!

Väliaikakuulumisia täältäkin, vaikka laiskanlaisesti olenkin kirjoitellut... Eli mulla viikkoja nyt päivää vajaa 37 ja olo on punakka, hanakka ja tanakka. Huh. Viime viikolla sain sitten vielä loppumetreille iltainsuliinin, kun nuo paastosokerit ovat väkisin koko ajan yli 6. Eli nyt sit pistellään. Sanoivat myös, että vauvan kokoarvio olisi lasketussa ajassa 4 kg, jopa 4,2 kg, joten äitipoliaika heti maanantaiksi joulun jälkeen, jolloin sitten mietitään käynnistystä. Itse kyllä haluaisin vielä silloin mennä pariksi päiväksi kotiin, ettei tarvitsisi raukan syntyä vuoden viimeisenä päivänä. Asia on tietysti eri, jos kimuli päättää sieltä ihan luomuna tulla silloin. Eli me sitten vaan ootellaan.

Onnea kaikille loppumetreille ja toki jo poksahtaneille.

-Niiskiss-
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Tuttemui toivottavasti sinun ei tarvitse jäädä jouluksi osastolle, vaikka onhan kyseessä vauvan paras..
Niin, siis tottakai vauvan parasta halutaan ajatella - minä myös. Tuntuu vaan, että alkaa olla ilmassa jo sellaista hätävarjelun liioittelua :| Kaikki vaivat ja pikkuheitotkin tunnutaan ottavan tarkempaan syyniin...
 
heissans...olen aktiivinen seurailija itseltä jäänyt toi kirjoittelu aina vaikka asiaa olis ollut:)
laskettuaika olis ollut sit 15 tammikuuta mutta tämä pikku rinsessa päätti että 17.12 kello 01.40 alkaa vesi vuotaa ja 18.12 kello 15.04 päätän joulupukkia lähtee kurkkaileen...harmi vaan et rinsessa joutui heti keskoskaappiin mistä onneksi pääsi pois<3 nyt ollaan vaan lämpöpatjalla...
nenämahaletkun ja sokerilioksen kanss taistellaan...joulupukkia taidamme katsella ihan vaan täällä sairaalan maisemissa<3

tyttö syntyi siis tasan 36+0
painoa kertynyt oli jo kuitenkin 2930g ja pituutta kasvanut 47cm...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Tuttemui toivottavasti sinun ei tarvitse jäädä jouluksi osastolle, vaikka onhan kyseessä vauvan paras..
Niin, siis tottakai vauvan parasta halutaan ajatella - minä myös. Tuntuu vaan, että alkaa olla ilmassa jo sellaista hätävarjelun liioittelua :| Kaikki vaivat ja pikkuheitotkin tunnutaan ottavan tarkempaan syyniin...
Voihan olla että edelisen kerran ikävät tapahtumat ovat tehneet hoitohenkilökunnasta noin hanakoita sinua ja vauvaa "hoitamaan". Mutta tosiaan toivotaan ettei tarvitse osastolla joulua viettää :D (Enkä epäile hetkeäkään ettetkö ajattelisi vauvan parasta =) )

 

Yhteistyössä