TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

:heart: :heart: Onnea Fistik :heart: :heart:

Tuntuu ihan epätodelliselta, että meidän kuulaiset alkavat tosiaan olla valmiita synnytttämään. Siis aivan ihanaa mutta samalla niin jännittävää. Ja
vaikka mullakin loppukuulaisena on vielä runsaasti aikaa l.a:han niin kyllähän nämä uutiset tekevät sen asian todellisemmaksi, että ihan pian meidänkin perheessä on uusi jäsen :heart: .

Kolliikkia ei meidän lapsilla varsinaisesti ole ollut. Kakkonen on ollut kyllä aina huono nukkumaan, vauvanakin häntä piti nukutella tuntitolkulla varsinkin iltaisin ja edelleen hänen unentarve on huomattavasti muita lapsia vähäisempi. Onneksi kutenkin mitään huutoja yms. ei tuohon nukutusrumbaan kuulunut vaikka se hermoja silloin kysyikin.

Minäkin kuulisin mielelläni onko tuo turvakaukalon lämpöpussi hyvä ostos? Joten laittakaahan kommentteja kehiin.

Oma napa voi hyvin. Miehen mielestä mulla on selkeä poikamaha (vaikkakin ultrassa x2 asia on toiseksi todettu :LOL: ). Vatsa on jo selkeästi laskeutunut ja sen myötä oma olo senkun paranee. Meikeläinen jo täällä suunnittelee palaavansa tammikuussa ohjaamaan muutaman tunnin, saa sitten nähdä kuinka äijän käy kun siinä vaiheessa todella ollaan :kieh: :kieh: .

Nyy viihdyttämään lapsia. Kuopuksella oli yöllä lämpöä nyt aamulla mitattaessa ei. Arvotaan nyt tänään kuinka huomisen reissun kanssa käy, toivottavasti päästään lähtemään.

Mukavaa tiistaita kaikille

:heart: Anni ja masu 33+4 :heart:
 
Nyt alkaa lievästi sanottuna ottaa jo hermoon tämä sairastelu |O Ei jaksais enää... yö meni ihan persiellleen, nokka tukossa, selkä kipee ja liitoskivut päälle! Eipä sit tullu nukuttuu kun sellainen 3 tuntia :/
Vaan ei kai sitä pääse kunnolla paranee kun ei voi levätä... Eilenkin piti käyttää koira lenkillä ja tietty kotihommat hoitaa. Onneks ei sentään lunta oo tullu... jos tulee niin toivottavasti huomenna tai ylihuomenna niin ukko on kotona kolaamassa :D

Joka aamu mun paniikki vain kasvaa kun aukastaan kalenterin luukkuja... päivät menee vauhdilla, osa lahjoista viel hankkimatta, vauvan tavarat edelleen laittamatta, vaatteet pesemättä ja siis ihan kaikki muu tekemättä paitsi et hoitopöydän sain maalattua!! Miten ehdin edes... Nyt pitäis eka ne lahjat hommata, sit heti joulupäivänä painun lasten kans reissuun, tullaan vuoden vaihteessa takas, ja sit onkin tammikuu!! Hillitön kiire kai sitä tule...
Ei! Pakko ostaa sitä pesuainetta tänään ja pestä vauvan vaatteet! Jos tulee ylläri lähtö niin mies osaa kyl hankkii kaikki muut kunhan sille kirjottaa listan :LOL:

Vaan nyt meen teen juontiin, jospa saisin ton äänenkin kuntoon ettei tarvi kähistä :snotty:

Mrs O & Nti Eelis

 
Onnea Fistik :flower: :heart: :heart:

Olitkin tosiaan yllätys synnyttäjä... oon jo ihan pihalla et kuinka monella on viikot jo täysaikaiset... kohta tapahtuu lisää...

Itse täällä vielä yo:lla suunnittelen mitä kursseja jaksaisin suorittaa keväällä äippälomallakin... jos saisi sovittua tenttimällä ja olisi aikaa lukea kun vauva nukkuu. No, en ota stressiä jos en jaksa mitään suorittaa. Koko elämä on aikaa vielä työelämään.
Eikä työelämään mennä tässä kunnossa, kun ee tuota selkää saa kuntoon...

Mäkin oon meinannu aloitta uimisen sit synnytyksen jälkeen, kunhan siitä toipuu. Ei enää uskalla mennä kun ei oo varmuutta tosta kohdunsuun tilanteesta...
 
Onnea Fistik :flower: :heart: :heart:

Olitkin tosiaan yllätys synnyttäjä... oon jo ihan pihalla et kuinka monella on viikot jo täysaikaiset... kohta tapahtuu lisää...

Itse täällä vielä yo:lla suunnittelen mitä kursseja jaksaisin suorittaa keväällä äippälomallakin... jos saisi sovittua tenttimällä ja olisi aikaa lukea kun vauva nukkuu. No, en ota stressiä jos en jaksa mitään suorittaa. Koko elämä on aikaa vielä työelämään.
Eikä työelämään mennä tässä kunnossa, kun ee tuota selkää saa kuntoon...

Mäkin oon meinannu aloitta uimisen sit synnytyksen jälkeen, kunhan siitä toipuu. Ei enää uskalla mennä kun ei oo varmuutta tosta kohdunsuun tilanteesta...
 
Onnea Fistik!! :heart: :heart: Oma malttamattomuus vaan kasvaa kun kuulee et toiset jo syntyy... :)

Lämpöpussi
ollaan saatu amerikan-tuliaisena semmonen ikäänkuin päällinen turvakaukaloon, mut en oikeen tajuu miten sitä voi autossa käyttää tai sit se pitää laittaa vasta sen jälkeen kun vauva on jo kaukalossa ja vyöt kiinni. Siinä on vaan päälle reikä ja muuten on niinku sellanen toppakankainen suojus. Saa nähdä onko tuolle käyttöä.

Oma napa paukkuu kun vauva venyttelee nahkaa... mulle ei oo kyllä ainakaan vielä tullu raskausarpia, oon yrittäny rasvailla kovasti ja iho onkin ihan mukavan pehmeä. Äitillä kyllä on vaikka kuinka sekä musta että siskosta.

Mä lähen hakee lisää kahvia, päivänjatkoja. Huomenna taas neuvolaan.

BabyP ja Masukas 37+2


Niin ja tuosta herkkyydestä vielä, kattelin tossa juuri Meille tulee vauvaa ja eihän sitä kestä kyynelehtimättä kun joku syntyy :'(
 
SUURET ONNITTELUT FISTIKILLE :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: =)
On ollut täällä ihan hiljaiseloa,kun netti ei toimi vieläkään :kieh:
Viime vko:lla selvis,että DNA on hukannut meidän liittymätilauksen...saa nähdä,saadaanko nettiä ikinä... :ashamed:
Eilen oli taas nla.
Paino jo 76 kg:a...huh... :eek:
Terkkari totes,että maha on jo laskeutunut selvästi mutta enpä ole huomannut!!
Tuntuu,että olen pelkkää vauvan jalkoja :LOL:
Hirveä meno ja useampana pvä:nä on tuntunut painetta alapäässä ja peräsuolen tietämillä.
Ja sellaista vihlontaa kuin olis jo punnertanut tytön ulos :eek:
Virtsassa oli haalea plussa valkuaista,joka tietty voi enteillä raskausmyrkytystä mutta taitaapi vain johtua valkovuodosta :x
Sitä tuntuu lurahtavan joka ponnistuksella litroittain,nousi sitten autosta tai sohvalta...
Kyllä tämä meidän neiti sais jo pian tulla.
Olo on tosi tukala.

Lasten asuinjärjestelyihin liittyvä olosuhdeselvitys alkoi VIHDOIN JA VIIMEIN!!
Tosin tutkivat asiaa huhtikuulle asti ja sanoivat eilen mulle,että mun ja exä:n kertomukset on niin ristiriidassa,että tutkinta saattaa venyä kesään asti...
Ts. exä on valehdellut reippaasti jotain outoa ja jututtavat meitä nyt sitten niin,että jompi kumpi puhuu ittensä pussiin...hoho-hoijaa... |O
Noh,tuleepahan taas mielenkiintoinen vuosi eteen :whistle:
Nyt täytyy siirtyä tuonne verkkopankin puolelle mutta yritän päästä taas pian lukemaan teidän kuulumisia!! :wave:

Pikku Neiti 37+1
 
Paljon onnea Fistik ja perhe!!:flower: Aivan ihanaa!! Toivottoavasti saat vaavin viereen pian, varmasti sydänt raastavaa olla erossa. Voi että, tippa linssissä täälläkin.. :heart:

Täällä myös tosi omituinen olo..en oikein osaa selittää mutta oon ihan muissa maailmoissa. Koiran kanssa lenkkeilyt taitaa olla lenkkeilty, tuli tosi paha mieli tänään kun olisin halunnut tehdä kunnon lenkin mutta eipä pitkälle pötkitty kun alkoi alapäähän koskemaan julmetusti, ei muuta ku takas kotiin. Sairaalasta tulon jälkeen kumpanakin yönä on supistellut tosi paljon. Siitä mun piti kysyäkin teiltä..eli kun supistaa/vauva liikkuu oikein riehakkaasti niin mua alkaa huipata, tai tuntuu ettei päähän mene tarpeeksi verta/happea, sellainen ihmeellinen paineen tunne, onko tällaista outoa oiretta kellään? :eek:

Oon koko ajan ollut sitä mieltä, että menen reippaasti yliajalle mutta nyt oon alkanut tulla toisiin aatoksiin. Toisaalta sairaalassa ollessani lääkäri taisi sanoa ettei kohdunsuulla ainakaan ole tapahtunut mitään :p Jos muistan oikein..olin kyllä sen verran kipeä etten oikein keskittynyt mitä sisätutkimuksen aikana höpötettiin..

Minä myös tuota uimista mieitn synnytyksen jälkeen, että koska vois alottaa..?

Kauheen pimeetä ulkona vaikka klo 12 :eek: Tulispa lunta!!!!
 
Onnea Fistik!!!! :flower:

Syntyneisiin oltiin merkattu etusivulle myös Hemuli joka olisi siis saanut eilen tytön!! Onnea hemulillekin, mikäli etusivun "huhu" pitää paikkaansa :flower:

Mä voisin vaikka olla seuraava vapaaehtoinen synnyttäjä. Nyt on meneillään vissiin viides päivä kun olo on ihan kamala. Yöllä herään noin puolen tunnin välein ja kivut on aikamoiset. Vasen lonkka sanoi sopimuksensa irti lopullisesti viime yönä ja veikkaan, että kipulääkkeiden turvin tässä taas edetään. Onneksi miehellä alkaa perjantaina yli vuodenvaihteen kestävä loma, niin ei tarvitse olla kaksin kotosalla likan kanssa.

Sef 34+6 ja ihan romuna
 
Onnea Fistik! Toivottavasti poika pääsee pian takaisin vierihoitoon. Tiedän tunteen, koska esikoinen joutui pari päivää syntymänsä jälkeen teholle ja mä jäin yksin sinne muiden vauvojen ja äitien kanssa...

Vielä olisi 3 päivää koulua ja sit lomalomaloma :D . Eilen aloin järkätä pinnasängyn tyhjemmäksi vauvan kamoista ja tyhjensin pakkauksen kaikki käyttöön tulevat tavarat ja pienet vaatteet pesuun meneväksi. Nyt pitäs saada vielä pyykit pestyä. Tosin mulla on sellainen tunne että tämäkin menee yli ja synnytys ois vasta tammikuun puolen väkin tienoilla, joten tässä ei ole mitään kiirettä...

Ei ois ketään vapaaehtoista tekemään joululahjaostoksia mun puolesta. Olen siis saanut ostettua kaksi joululahjaa. Yhden esikolla ja yhden isälleni.. Pää on vaan ihan tyhjä. Ei idean ideaa mitä voisi antaa.

Meillä ei ole turvakaukaloon lämpöpussia. Esikolla laitettiin peitto päälle, kun siis oli talvivermeet päällä ja kun auto oli lämmennyt sai peiton kätevästi kiskastua pois päältä, ettei tule liian kuuma. Tosin ei tuollaista olisi varmaan vaikea itsekkään tehdä, joku neppari systeemi päälle, niin pussinkin saisi auki nopeasti...

Nyt pitää lähteä pukemaan. Opponointia luvassa ja mielenkiinto nollassa..

Amino ja Neiti 36+2
 
:hug: Kaikille joilla liitoskivut ja muut kolotukset vaivaa.
Oma olo on eilisestä hieman parempi, mutta selkä jaksaa edelleen kiukutella :kieh: Illalla tuntui että tytsykkä puskee itsensä ulos asti kun tunki päätä alaspäin. Saa kyllä odotella joulun yli, sillä äiti ei aio viettää joulua sairaalassa :D (ihan niinkuin se olisi minun päätettävissä :whistle: ) Mutta tosiaan toive olisi että ainakin joulun yli menisi ja mielellään vielä vuodenvaihteenkin, vaan sepä ei ole itse valittavissa.. Sainpahan joululeivät leivottua, kun ei sitä kaikesta huolimatta osaa olla vaan, pullaa ajattelin vielä tehdä ja sitten huilia loppupäivän :D Vauvaa varten on kaikki valmiina, ainoastaan sairaalakassi on vielä suunnitteluasteella, mutta eiköhän sen ehdi (kuuluisia viimeisiä sanoja..)

Mitenkäs copacabana on toipunut sektiosta, ja kuinka elämä vauvan kanssa sujuu?
Muistakaahan vauvaantuneet kertoa kuulumisia :D

Uusia vauvauutisia odotellessa :wave:

MaMa ja tytsykkä 36+5 :heart:
 
Iiks!! Onnittelut Fistik ja Hemuli!! :flower:
Tuntuupas kummalta kun meidän pinossa alkaa jo tulla vauvoja. Tahti vissiin sit vaan kiihtyy. Kuinkahan hiljainen tää pino on sit tammikuun lopussa, kun oma vuoro alkais olla?!

Sairaalassa olosta: Mä oon ajatellu et ellei tuu mitään ihmeitä niin lähdetään sairaalasta kun vauva on kolmen päivän ikäinen. Sen ikäisiä on muistaakseni isommatkin ollu kun oon kotiutunu.. Haluan kuitenkin olla hetken siellä auttavien käsien ulottuvissa ja valmiin ruuan piirissä. Ja sit toisaalta haluan muutaman rauhallisen päivän aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen rauhassa, kun kotona alkaa sit oma häslinkinsä isompien kanssa. Huonekaverista en osaa toivoa muuta kuin sen että toivottavasti ei olisi lapsi sinivalohoidossa.. Kuopuksen kanssa nukkuminen sairaalassa oli pirun vaikeeta, kun naapurin vauvalla oli sinivalohoito käynnissä verhon toisella puolella. Kiva olisi tietty jos sais sopivassa suhteessa jutella, kun mies tuskin hirveen pitkiä aikoja viihtyy/pystyy oleen sairaalassa, kun työ ja/tai isommat lapset vaatii osansa.

Kirppunen pakko kommentoida, meillä syödään iltapalaa kahdesti päivällä, aamulla ja illalla. Käsitettä aamupala ei tunneta meidän lasten keskuudessa ollenkaan. *nauraa*

Kaukaloon haluaisin toisaalta semmoisen toppapeitteen minkä saa kiristettyä kaukalon päälle, mutta taidan kuitenkin vaan itse neuloa peitteen, kun tuskin siellä autossa hirveen kylmä on, varsinkaan jos muutenkin puetaan kunnolla.. Kattoo nyt. Babyidealla näytti kans olevan kiinnostavan näköisiä lämpöpusseja, jotka kävis kaukaloonkin. Niin ja onhan mulla jo toppapuvun sijasta hihallinen toppapussi. Kattoo kun jaksaa, kun tää on nyt sit kolmas (ja ilmeisesti viimeinen) lapsi ja rahatilanne on hiukka parempi kuin aiempia odottaessa niin kummasti tahtoisi ostaa vauvalle kaikenlaista, mitä ei edes osannut kaivata aiemmilla kerroilla.. Viimeinen tilaisuus shoppailla vauvalle, siitä sen on pakko johtua. SwaddleMe-kapalon ajattelin hommata jo ennenkun vauva syntyy ja sit muita kapaloliinoja mietin kun vauva on syntynyt ja nään että onko kapalo tämän vauvan juttu. Toi SwaddleMe on siitä kätevä et sen saa turvakaukaloonkin niin sikäli että vauva tulee isosiskoonsa niin rauhottaa kummasti että voi olla kapaloituna autossakin.

Onko kukaan pohjoisen arktisissa lumioloissa asuvista harkinnu vaunusuksien hankkimista? www.htsuksee.fi Kuulosti mielenkiintoiselta, muta kun meillä täällä tampereella saa lunta vaan tuurilla ja silloinkin vaan hetkeksi niin en ajatellu tollaiseen tuhlata. Jos ei päästä liikkeelle niin sit jäädään sisälle, kyllä se lumi sit parissa päivässä katoaa sen verta et pystyy taas liikkumaan. *ikuinen pessimisti*

Sen verta tiedotan jo etukäteen, että ollaan ens viikon maanantaina lähdössä Himokselle mökkeilemään. Mukaan lähtee kyllä läppäri ja mokkula, mutta ajattelin keskittyä viettämään aikaa lasten kanssa ja hiljentyä jouluun ilman elektroniikkaa.. Toivottavasti kanssamatkustajat ymmärtävät myös toiveeni mahdollisimman vähäisestä tv:n, tietokoneen ym räpläämisestä. Meillä on kuitenkin ihana tilaisuus nauttia luonnosta ja ajasta lasten kanssa ilman arjen kiireitä. Joten 22.12.-26.12.08 ei meikäläistä kenties hirveästi palstalla näy.. Kai sitä sen verta jossain välissä koitan käydä että tsekkaan onko uusia vauvoja syntynyt ja onnittelen, mutta muuten koitan ainakin viettää hiljaiseloa. Etukäteen myös tiedotan tulevasta nettipimennosta, kun nettiliittymä muuttuu vuoden vaihteessa. 1.1.-6.1.09 olen täysin ilman nettiä, elleivät jollain ihmeen kaupalla saa uutta nettiä kytkettyä odotettua nopeammin. Että tiedätte sitten.

Mitäs vielä. Oma olo on kohtalainen, viimeisetkin joululahjat sain eilen paketoitua ja vielä ilman suurempia kolotuksia. Maha tuntuu laskeutuneen hieman, mutta en sit tiiä et onko oikeesti laskeutunu vai tuntuuko vaan siltä. Vauva tuntuu työntyvän syvemmälle lantioon ja alapäässä onkin päivittäin viiltelevää kipua. Lisäksi nimenomaan alavatsalla/alapäässä tuntuu maha hyvin raskaana varsinkin noustessa ja seisoessa. Tosin kyllä vauva osaa pönkeä itseään ylöskin, viikonloppuna ajoin pari tunnin pätkää, enkä pidempää aikaa putkeen olisikaan voinut ajaa, kun vauva työnsi peppuaan ylös. Vielä kuusi viikkoa laskettuun aikaan, kohta on jo tammikuu.. Vau. Aika on menny yllättävän nopsaan ja pikkuhiljaa alkaa iskeä paniikki, saadaankohan me kaikki valmiiksi ennen vauvan tuloa?!

Esikoisen kohdalla mies kyllä siivosi koko kämpän ennenkun tulin vauvan kanssa kotiin, mutta enpä muista vastaavaa kohtelua saaneeni kuopuksen kanssa. Tarvii muutenkin katsoa kamat kasaan, ettei tarvitse sitten miehelle selittää mitä tarvitsisi tuoda. Onneksi on kuitenkin vielä tuo kuusi viikkoa, joten tammikuun alussa kun aloittaa niin pitäisi ihan hyvin ehtiä.

Nyt ruualle ja neulomaan vauvan villasukkia. :wave:


tulia & viljami 34+0
 
Hemulille isot onnittelut tytöntylleröstä!!!



Oli muuten mielenkiintoinen tuo Tulian linkki vaunusuksista. Onnistuukohan niitten kanssa hiihtäminen? Jos ihan perinteistä menisi... Ihanaa, kun pääset mökkeilemään =)
 
Lara83
OIKEIN PALJON ONNEA FISTIK JA HEMULI! :flower: :heart:

Kateellisena luin kuinka ainakin runttipulla jaksoi vielä miettiä koulujuttuja. Mä en saanut tässä kuussa mitään aikaiseksi mitä olin alunperin suunnitellut :ashamed: täytyy siis ensi keväänä suoritella kursseja pois alta että edes joskus valmistuisin..

Töitä meen tekemään pari päivää vielä ensi viikolla, pyhien lisät himottaa sen verran ja saanpahan istua rauhassa toimistossa lepäämässä. Tuo esikko kun ei kauheesti anna levehtää kun olen kotona :whistle:

Mieletöntä kuinka lähellä h-hetkeä me jo ollaan! Esikoista kun odotti aika vaan mateli ja nyt on jo joulukuun puoliväli, kuukausi laskettuun aikaan ja meillä ei oo vieläkään mitään valmiina :ashamed: |O
Tuplarattaat edelleen hankkimatta, ensisänky hankkimatta ja koko koti on muutenkin kuin pommin jäljiltä! Vauvan vaatteet sentään on jo pestynä (tosin kaikki mytyssä pesukorissa).. Sairaalakassin pakkaan sitten joulu-tammikuussa. Viimeksi pakkasin sen vasta silloin kun vedet meni.

Siis mulla on taas hiiva!!! Tai en tiedä lähtikö se missään vaiheessa kokonaan pois, mutta nyt se on kyllä ihan kauhee! Voikohan se tarttua vauvaan synnytyksessä? :ashamed: :headwall: Ylihuomenna olis viimeinen neuvolalääkäri, silloin siis täytyy valittaa että sais muuta kuin tuota canestenia..

Lahjaostosille täytyisi lähteä, onneksi ei oo paljon hankittavaa jäljellä.

Lara83 ja Eemeli 35+6

:wave:
 
Onnea Fistik pojasta!!! :flower: :flower:

Onnea Hemuli tytöstä!!! :flower: :flower:

( . ) Mä näin viime yönä unta, että menin vessaan, limatulppa irtosi ja juuri kun olin nousemassa pöntöltä tuli kova supistus ja samanaikaisesti meni lapsivedet. Tämän jälkeen menin herätteleen koululaisia ja sanoin, että ollaan lähdössä sairaalaan pikkuhiljaa ja mun kuopus, 9,5v sanoi: "Höh, eikä... Miks just nyt, ette mee vielä, miks sä herätit..." Sit tajusin, että unessa kello oli 4.30 ja mietin itsekin, miksi menin herättää lapsia, kun ne kuitenkin parin tunnin kuluttua olisivat heränneet kouluun ja mulla ei oo ees mikään kiire lähtee srl:aan, ku supistukset eivät jatkuneet... jne...

heh... Näitä eilaisia synnytykseen ja synnyttämään lähtemiseen liittyviä unia alkaa tuleen aika-ajoin.

Soneran mainoksesta piti sanoa, että mä en tiedä mistä te puhutte?? Olenko voinut missata mainoksen, kun en ollenkaan saa mieleeni liikuttavaa Soneran mainosta. Eilenkin oikein yritin silmäillä mainoskatkot...

rakuuna 37+3
 
Onnittelut Fistik ja Hemuli :heart: :flower:

Tulin vain pikaisesti lukaisemaan läpi viestit, esikoisella on tänä iltana joulujuhlat päiväkodilla ja ajattelin tekaista nyt piparitaikinan huomista varten valmiiksi. Tänään kävin vähän shoppailemassa joululahjoja, kun poika on hoidossa päivän.

Kaikille vaivoista kärsiville tsemppiä :hug:

Andie ja luumu 34+4
 
Joulujuhliin pitäisi jaksaa lähteä illalla :) Saapa nähdä kuinka paljon vaavi innostuu, kun pääsee kuuntelemaan lasten joulujuttuja. Ja perjantaina sitten olisi toiset lastenjoulujuhlat. Taitaa olla innostusta mahassa, jos vanhat merkit pitävät paikkansa :D

Haluaako joku Vau'kirjan kirjasen lapsen kehityksestä (0-6vuotiaan virstanpylväät)? Mulla näitä on kaksin kappalein, joten tuo lukematon joutaa muualle...
 
Onnea fistik:lle ja hemulille vauvoista mulla meinaa itku tulla kun ajattelen teidän vauvoja....

Tänään olin neuvolassa ja siihen tuli ihan pieni n 2 viikkoinen vauva, ja se oli niin suloinen, että itku oli lähellä...

rv 37+2 neuvolakuulumisia


painoa viikossa 1,4kg??? :'(
turvotus +
rr 149/76
sf-mitta 38,5cm
RT
:heart: 143
pissa ok

terkka kehui taas, että iso vauva tuloillaan, mutta sanoi myös että on ihan hyvin lapsivettä, että sen takia mahakin niin iso. Ja naureskeli kun nousin siitä pöydältä, niin mahassa näkyy selvästi vauvan selkä...

eikös täällä joskus puhuttu mahan naksumisesta kysyin asiaa terkalta, mutta se ei osannut sanoa mitä se on. tiesikös joku teistä mitä se on??

Vauvan pää oli jo hiema laskeutunut ja kiinnittynyt tuonne kanavaan, että jospa jotain tapahtuisi. supistuksia tulee aika lailla joka päivä ja viiltävää kipua tuolla alapäässä. Se on tuskallinen kipu.

En ole itse ajatellut tuota lämpöpussiaostaa. Otan tuonne autoon jonkun peiton, jonka voi sitten laittaa vauvan päälle jos tulee vilu, mutta jos tuo tulee isäänsä, niin sitten se ei juuri palele.

mä näin kauheaa unta viime yönä. ensin mulle tehtiin sektio(siinä ei mitään kauheaa, haluan, että ne tekee sen jos tuntuu että liian iso vauva mun lantioon nähden tulossa) ja mies ei ollut ees paikalla. Ja sitten kun sain vauvan syliinl, niin se oli aivan valtava n 10 kk kokoinen ja se osasi jo istua ja muuta. en saanutkaan kokea vauva-arkea vaan se oli jo ihan iso...

nyt pitää mennä miehelle tekee ruokaa..

emmy ja prinsessa 37+2
 
Onnea Hemuli tytöstä!!! :heart: :flower:

Täällä poitsun bilirupiinit (kirjoitinkohan oikein :D) oli yön lampun alla makailun jälkeen kunnossa ja kohta katsotaan arvot uudestaan..Toivottavasti ei olisi taas nousseet että sais pitää pojan vieressä ensi yön :heart: Muutenkin sellaista ravaamista koko yö kun poikaa pitää viedä keskolaan antibiootille yöllä 24.00 ja viime yönä lisäksi 5.00 tunniksi..Meni niin katkonaiseksi kun välillä poikaa otettiin imetyksen vuoksi lampun alta pois ja välillä piti lähteä viemään keskolaan...Ensi yönä on onneksi vaan klo 24 ne antibiootit.

Tässä meidän poitsu tänään otetussa kuvassa :heart: Kännykällä otettu joten ehkä hiukan sumea...



Olikohan muuten Arabia joka sanoi että kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja 1cm auki vai miten se menikään...Mullakin oli maanantain lääkärineuvolassa kaulaa jäljellä 1,5cm ja sormelle auki ja lääkäri sanoi että voi pysyä hyvin vielä kuukaudenkin sisällä, ja niin se poika vaan syntys saman viikon perjantaina :D Se lähtö voi siis tulla hyvinkin nopeasti :p Mä luulen että mulla se sisätutkimus hiukan nopeutti asiaa, koska sen jälkeen tuli alavatsaan selkeä painontunne ja kävelin niinkuin pallo jalkojen välissä :D

Fistik ja PikkuPrinssi 4vrk
 

Yhteistyössä