TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Fistik aivan ihana komistus tuo teidän poika :heart:

Oli ihan pakko ottaa pienet päiväunet ja muutenkin huilata, tuon leipomisurakan jälkeen. Viimeisiä pullia paistaessa alkoi supistelu olla todella inhan tuntuista |O onneksi tuo lepääminen auttoi ja nyt on vaan ne "normaalit" kolotukset :D Inhottavaa jos tätä kestää useamman viikon, kun ei sitä osaa olla tekemättä mitään ja sitten jos tekee niin supistelee kipeästi ja olo on kuin rekan alle olisi jäänyt :kieh:

Nyt iltapuuroa keittämään :wave:

MaMa ja tytsykkä 36+5 :heart:
 
Onnea Fistikille ja Hemulille! Johan mekin saatiin useampi jakautunut tähän pinoon :)

MaMa74, mulla on samat viikot, ja samat tuntemukset! Leivoin eilen kuusi pellillistä pullia, ja rupesi loppuvaiheessa jo heikottamaan se kuumuus ja supistelu. Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa supisteluihin, vaikka yleensä en sentään yöllä niihin heräile. Olikin aika tiukka sellainen. Toivottavasti nämä supistelut tuottavat pikkuhiljaa tulosta. En osaa jouluvauvaa toivoa, mutta ensi viikon lauantaina voisi jo syntyä :)

Iiks, jouluun on reilu viikko! Huomenna leivotaan piparit, ja ehkä joululimputkin. To ja pe meneekin esikoisen kaksivuotissynttäreiden valmisteluun, joita juhlitaan lauantaina. Sunnuntai on toipumispäivä, ja maanantaina on aloitettava joulurumba toden teolla... Vähiin käy päivät.

Siirryn taas sohvalle kirjan kera.
Tuttiritari 36+5
 
Fistik mulle kans tommonen! :heart:

...meille tulee vaunusukset ja ne tehdään vanhoista moottorikelkan etusuksista. Meidän "oven edestä" lähtee kelkkaura ensin jokea pitkin kilsa ja siitä alkaa Inarijärvi, jota pitkin voin sitten tepsutella ja koirulit saa juoksennella mukana... odotan himoiten aurinkoisia kevätpäiviä!

Nyt on sitten synnytystapa-arvioinnit tehty! Eikä muuten sattunut edes millin vertaa.. meillä on niin mielettömän ammattitaitoinen mieslääkäri, ettei ollut mitään hätää.. Hyvin on tilaa tulla vauvelin ja kokoarvio tällä hetkellä 2,5kg. Kohdunsuu tiukasti kiinni.. otus oli kaikilta mitoiltaan tasan käyräviivoilla :D Kysyttiin sukupuoltakin, mutta ei suostunut otus näyttämään kalleuksiaan..eipä tuo mitään! Oltiin vaan niin taivaissa jo siitä, että kaikki oli taas hyvin...
Paineet 114/72, noussu hb 132, sf 32cm, turvotus -, :heart: 136, paino -800g, yhteensä 9,5kg.. Seuraava pissanäyte viedään vasta 31.12

Tänään tuli se otsakuumemittari. Se vaan pannaan kiinni ohimoon ja liikutetaan. Sekunnin, kahden päästä piippaa ja tulos on valmis. Testailtiin puolisen tuntia toisiltamme ja samat oli aina lukemat... on kyllä just meidän juttu

Hyvä ystäväiseni kuuli tänään ekassa neuvolassa sydänäänet rv 9 menossa... muistatteko omia tunteitanne niiltä ajoilta :LOL:

Anar ja Eemeli 35+0
 
Oikein paljon onnea fistik ja hemuli!

Voi kun saisin omani pidettyä uudenvuoden päivään asti sisällä. Tai sitten heti ensi yönä niin pääsee jouluksi kotiin. Luulen kyllä että tulee tämän vuoden puolella. Viime yönäkin heräsin supistuksiin ja luulin jo että tästä se alkaa mut ei kuitenkaan.
 
Onnee Hemuli!

Omaa napaa sen verran et vika ä-poli oli tänään. Kaikki oli hyvin. Sain jopa koko arvion et vaavi olis nyt 3500g, eli pieni on Tirri isoon siskoonsa verrattuna. :D Kamalan huojentunut olo on nyt kun kaikki näyttää olevan kondiksessa.
Seuraavaksi siis sinne menen ens tiistaina laukkujeni kanssa. Keskiviikkona on siis sektio. :whistle:

NP ja Tirri :xmas: 37+5
 
:heart: :heart: Hemulille onnea tyttärestä :heart: :heart:

Tänne ei mitään uutta. Näköjään menen taas perinteisellä kaavalla. Mitä pidemmälle raskaus etenee sen paremmin alan voida. Ei siis ole varmaan toivoakaan, että masukki älyäisi sanoa vuokrasopimustaan irti ilman järeämpiä keinoja :kieh: :kieh: .
No ei mulla sen puoleen mikään kiire olekkaan ja mikäs tässä on porskutellessa, elämän kunnossa :LOL: .

Nyt saunaan ja sitten nukkumaan. Huomenna tiedosssa pakkaamista.

Öitä
Anni ja masu 33+4
 
hemulille oikeeeen paljo onnea tytöstä :flower:

fistik ihana poju teillä =)

teebird varmasti ollu rankkaa pienen masu vaivasen kanssa.toivottavasti nyt ei tuu koliikkia kenellääkkään. kirppunen oon tosta nyöhyketerapiasta kuullu paljo positiivista ja vissiin monella auttanut.

lämpöpussia meilläkään ei oo.

nyt on onneks joulu jutut valmiina. enää ku pukinparta löytyis. nohm huomenna sitä metsästään. matot ajattelin huomenna viedä ulos ja jynssätä lattian kunnolla, vaik viime viikolla sen pesin, mutta vois vaik konttien pestä, niin tulis kunnolla ja jos se auttais vaik laitokselle lähtöö :)

neivolassa kaikki tänään ok. sf oli 40cm. mul on ollu pojilla vimpois neuvoloissa 40cm mitta. uutta aikaa ei annettu, et ens viikolla sit soittaa, jos en oo jääny sisälle perjantaina.

juu, mutta nyt nukkuun. väsy alkaa jo painaa. öitä kaikille
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Onnea Fistik!!!! :flower:

Syntyneisiin oltiin merkattu etusivulle myös Hemuli joka olisi siis saanut eilen tytön!! Onnea hemulillekin, mikäli etusivun "huhu" pitää paikkaansa :flower:
En oo ehtiny tän päivän juttuja lukea enkä jaksa vieläkään (kauhee flunssa edelleen). Vähän silmäilin ja ajattelin sen verran kirjoittaa, että... Kyllä, hemuli on saanut tytön ja lupasi listaan päivittää. En sen enempää kirjoitellut eilen kun listaa päivitin. Saa hemuli sitten kun kotiutuu tulla itse kertomaan tarkemmin. Harmittaa ku on tämä tauti niin ei pääse kattomaan pientä sairaalaan :( . Pitää käydä sit hemulin tykönä kun kotiutuvat ja mun flunssa helpottaa. Jos se nyt joskus tapahtuu.

Johjo 35+1
 
Tasku Venus
onnea jo synnyttäneille!! :flower: :hug:

mulla on synnytystapa-arvio perjantaina, vähän jännittää mitä ne meinaavat meikäläisen lantiosta. :/

onko täällä joku jolla olisi oikeesti todettu liian ahdas lantio ja on joutunut sektioon sen takia? mietin vaan että onko toi synnytystapa-arvio lähinnä vaan joku äidin rauhoittelukeino. musta nimittäin oikeesti tuntuu ettei tää lapsi pystyis millään tulee ulos normaalia tietä. :( mä olen niin pienikokoinen ja laiha. :x
 
Onnea hemuli!! :heart: :heart:

Fistik ihana kun jaksoit laittaa meille kuvan teidän söpöläisestä!!

Monna79, joka kärsii vihlomisesta ja liitoskivuista
& nappula, joka yrittää puskea äidin masun läpi milloin mistäkin asennosta..
:LOL:
 
Onnea HEMULI tytöstä :flower: :flower: :heart: :heart: Ja aivan ihana kuva fistik!!Tosi sulonen vaavi ihan tuli tippa silmään kun näin kuvan!1Voikun sais jo itekin tuollaisen mussukan =) Tosin joulun haluan yhä olla kotona mut sitten vois jo tulla....Monikohan vauva on "kysynyt "äidin lupaa et joko vois tulla :LOL: Täällä kärvistellään yhä Flunssassa lähes koko perhe :( Nyt on tullut mukavana lisänä silmätulehdusta !Mä en kestä enää !!Ei tällästä voi edes olla!!!!Lahjat olen melkeen saanu laitettua et ei enää tule kamalaa hätää mut siivota en ole jaksanut vieläkään.Sanoin kyllä lapsille et viikonloppuna saavat laittaa koristeita ympäri kämppää oli sitte siivottu tai ei et tulis edes vähän joulun tuntua.Huomenna on neuvola joten saas nähä onko kaikki ok.Tänään on muuten lasten joulujuhla illalla ja meidän kaks tyttöä ei pääse sinne kun yhä kuumees ja TOSI kovas yskäs :( Pitää mennä sitten edes pojan takia joka on suurinpiirtein kunnossa ei sillai huvita ku pelottaa et tulee kova yskänpuuska ja pisu housuun =) Kesää odotellessa ja tasan 38 !!
 
töyhtö mun veljen vaimo synnytti ihan normaalisti ja ensisynnyttäjäksi helposti vähän aikaa sitten vauvan, niin ja äiti on about 153cm pitkä ja painoi raskaaksi tulleessaan 46kg, että pieni ihminen :D Mun serkku taas on iso ihminen kaikin puolin, mutta ei pysty alateitse synnyttämään, on niin ahdas lantio, että ei se ihmisen koko välttämättä lantion koossa merkkaa mitään.

Kohta olisi neuvola, ahistaa mennä sinne, oon ihan turvoksissa, eilen söin meetvursti-suolakurkku leipiä ja sipsejä :ashamed: Niin ja tiedän sen kyllä edelleen, että vauva ei ole rt edelleenkään.
fistik söpö poika :heart:

Juu, eikun vaatteiden etsintään, tuo tyttö on niin hienohelma, ei kelpaa housut, pitää olla hame tai mekko, niin ja sävy sävyyn kaiken pitää matsata, huoh ja ikää kohta 4 vuotta :LOL: Isosiskonsa taas kulkee mustissa pillifarkuissa, saappaissa ja rokahtavimmissa vaatteissa, sekalaista sakkia :D Niin ja aiti on tällä hetkellä kun ryysyrannan jooseppi :ashamed:
 
Töyhtö minä myös 155cm pikkuinen ja ihan hyvät oli eilen lääkärissä kommentit!!! Älä ole huolissasi.. ja jos jotain, niin sitten on..


|O vielä pitäs mennä töihin neljäksi päiväksi tuuraan, mikä tarkoittaa kahdeksan tuntia seisomista kassalla ja joululahjojen paketointia... olen sillä asenteella, että haen limpskaa ja suklaata ja hetelmiä ja niillä mennään.... ja tosiaan jakkara kassan viereen!
 
fistik Tosi suloinen poitsu :heart:

lämpöpussi löytyy meiltä,mut ei siis mitään turvakaukalon "omaa" pussia....ostin kuopuksen aikana sen jääkarhupussin ja se menee kyl kaukaloonki kun on ne reijät että saa vyöt sieltä läpi. se on kyl kätevä,ei tarvi niin kovasti pukea vauvaa kun sujauttaa pussiin esim. kun autolla mennään ;)

cruella Ohoh onpas sulla hyvän kokoinen sf-mitta =) varmaan on olokin sen mukainen!! Jospa sä perjantaina pääsisit jäämään jo synnytyspuuhiin,toivotaan ;) ellei nyt ennemmin lähe tulemaan,onhan täs viel pari päivää aikaa :D

kirppunen ryysyrannan jooseppi :LOL: joo no siltä kyllä tosiaan tuntuu välillä tääläkin :ashamed: olo on jo ssen verran "hehkeä"....hih

Mä nyt päätin että joulun jälkeen alan pesemään vauvan vaatteita ja muutenkin enempi tekemään jotain asian eteen :) ei täs millään jaksa ja ehdi ennen joulua ja mulla nyt viel on viikkoja sen verran jäljellä et hyvin ehdin joulun jälkeen alkaa valmistella vauvan juttuja.

On täs kyllä hauska seurata ja jännittää teitä jotka jo poksutte pikkuhiljaa :D pieniä joulutonttuja alkaa tupsahtelemaan maailmaan :heart:

mut nyt taas mentävä muihin hommiin :wave:

 
Onnea Hemulille tyttövauvan johdosta :heart: :heart: :heart: !! Ja Fistikin poika näytti just semmoselle suloselle tuhisijalle kuin vaan voi kuvitella :heart:

Ryysyrantalainen ilmottautuu täälläkin, varsinkin viime yön jälkeen olo mitä kulahtanein, en paljon unta taaskaan saanut. No, onneks päivällä ei ole pakko tehdä mitään niin voi ottaa päiväunia. =)

Kävin neuvolassa ja toukkeli on poikittain, lähete sairalaan siis ultraan ym. Lääkäri sanoi heti että poikittainhan se on, näkee päälleäpäinkin... olin että älä nyt, en ole huomannukaan :LOL:

Muutoin kaikki ok, paikat vielä kiinni, vähän pehmenneet ja paino oli noussu 200g per viikko (terkka sanoi että saa nousta enemmänkin...), paineet samaa luokkaa kuin aiemmin ja pissassa ei mitään niinkuin ei aiemminkaan. Sydänäänet pompotteli vajaassa 130 tietämillä, joten kaikki ihan ok. Hemppa otetaan joulun jälkeen, se on varmaan kans ihan ok kun ei semmosta väsymystä ole kuin oli tuossa pari kuukautta sitten.

Taidan heittäytyä pötkölleen vähäksi aikaa kun tuntuu että uni saattas nyt tullakin. Sairaalan soittoa odottelen, jospa sinne pääsis vielä ennen joulua =)
Toivottavasti Hemulilla on kaikki hyvin tytön kanssa, kuulumisia jäädään odottelemaan =)

runttis ja poikittain oleva toukka 35+1
 
Heip!

Onnea myös Hemulille!!

Ja neuvolaterveisiä:

sf 35
hb 144
paineet 138/82 (noh, olin just juonu kahvia ja kävelly portaat ylös)
pissa puhdas
:heart: 150
ja vauva rt:ssä
sit se kokeili onko pää jo kiinnittyny, no ei ollu ja se kokeileminen sattui hieman kun ei se yhtään varottanu että painaa niin kovaa, auts!

Eli kaikki hyvin, aatonaattona seuraava neuvola ja sit varmaan alkaakin jo tosi odotus että tulis jo.... En nimittäin usko että tulee ennen aikojaan, tuntuu tuo niin hyvin tuolla viihtyvän.

BabyP ja vauva 37+3
 
Hirmuisesti onnea myös Hemulille!Ihanaa!! :flower: :heart:
Ja Fistik, voi että miten suloinen poju, kiva kun laitoit kuvan meille nähtäväksi :heart:

Juu mulle myös sopisi jo että vaavi alkais pikkuhiljaa tulemaan, eilinen päivä oli niin tuskaa. Kaupassa jaksoin miehen kanssa käydä ruokaostoksilla juuri ja juuri, välill piti pysätyä istumaan kipujen takia ja sitten taas jokunen askel eteenpäin, tuntui että ihmiset tuijotti tyyliin "kylläpä toi liioittelee raskaanaolemista.." :'( Tänään on neuvolalääkäri, täytyy kysellä onko nää nyt ihan raskaudesta johtuvia kipuja vai siitä sairaalareissusta.

Mies odottaa vauvaa tosi kovasti, toivoisi sen tulevan jo ennen joulua mutta ainakin tämän vuode puolella :heart: Nii, odottaa äitikin siis vauvaa kovasti :D

Siis se soneran mainos, se on se missä sen metsurin (?) vaimo lähtee yksin synnyttämään eikä mies ehdi synnytykseen mukaan kun on puu kaatunut tielle ja on siis töissä. Sitten se vaimo soittaa sairaalasta ja puhelimesta kuuluu vastasytyneen ääntelyä :heart: Jatkomainoksessa mies sitten vihdoin ja viimein pääsee sairaalaan asti katsomaan vaimoa ja vauvaa :) Eli loppu hyvin kaikki hyvin :D


Joululahjat edelleen ostamatta ja jouluun viikko, kuinka tässä näin pääsi käymään.. :p
 
Jee, vauva on mahassa melkeen niinkun rt!!!!! Peppu on tuolla oikean kylkiluiden alla, jalat vasemmalla kylkiluiden alla, pää on tuolla alhaalla viistosti, ei tosin lähtökuopissa, mut pää alaspäin kuitenkin :D Toivottavasti, nyt painautuu oikeaan asentoon, eikä ala enää muuttelemaan asentoaan. Kaikki ok, otti streptokokki näytteen varmuudenvuoksi, samalla katsoi paikat, kaulaa 3cm, paikat kiinni ja ei edes pehmeät :whistle: Uudenvuoden jälkeen alkoi siivous, sauna ja seksi, jospa edes auttais asiaa...Siis ihanaa, jos nyt saisi synnyttää alakautta, vaikka hieman pelottaakin, mutta silti.

Tulipas omaa napaa, mut oon niin HAPPY
:heart: :D :saint:
 
Millähän ihmeaineella saisi tämän kakanhajun käsistä pois? Pitäisi ruveta leipomaan joululimppuja, mutta sormissa haisee edelleen tunti sitten pesty kaksivuotiaan kakka, vaikka olen jynssännyt käsiä kynsiharjalla ja kahdella eri saippualla... :x

Mulle iski nyt sellainen olo, ettei tämä pikkuinen synny tämän vuoden puolella. Olo on vähän liian hyvä. Esikoisesta rupesi jo enteilevästi olemaan sellainen lopun alku -fiilis, mutta ei ainakaan vielä ole yhtään sellaista. Huomennahan vauva on jo täysiaikainen, mutta pysynee mahassa vielä ainakin pari viikkoa... No, onpahan aikaa laittaa kaikki valmiiksi, ja toipua joulustakin rauhassa.

Mulla on huomenna neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia (vaikka tuskin siellä mitään ihmeellistä kerrotaan).

Tuttiritari 36+6
 
:flower: :flower: :flower:
Ihanaa että täällä on ruvennut tapahtumaan. Toivottavasti syntyneet vauvat voimistuvat nopeasti ja äiditkin saavat voimiaan takaisin ja pääsevät sitten kotiin aloittelemaan yhteistä taivalta... se on joulunodotusta näillä perheillä.
Mulla tänään neuvola ja eniten jännittää tuo puntarille meno kun tuntuu et painoa on taas tullu (tai sit se johtuu herkutteluista ) . Ihan jäi eilen ÄssäMixit ostamatta kun aattelin et nyt en sorru... miestä nauratti et olis voinu jäädä jotkut aiemmatkin namit ostamatta... No, toivotaan et muuten on kaikki kunnossa.
Jonna-75 ja Papu 36+6
 
Heissan, iltalehden sivuilla taitaa olla se sama Soneran mainos, jos joku haluaa vilkaista ja kyynelehtiä...

Olipa nopeaa toimintaa, ennen puolta päivää soitti jo kättäriltä että maanantaina tulehan tänne niin katsotaan saako toukkelin käännettyä. Ultrataan ja päätökset sitten sen jälkeen. Mulle ei muuten tehty lekussa aamulla mitään synnytystapa-arviota, vaan ihan tavallinen sistutkimus. No, maanantaina olen sitten viisaampi (?) tässäkin asiassa. Vähän hirvittää se kääntämisyritys, mutta jos se onnistuu ja säästyn leikkaukselta niin kannattaahan se sitten tehdä.

Jep, kaupassa pitäis lähteä käymään ja kirjastossa. Ihme juttu, nyt olis aikaa käydä päivisin vaikka missä ja jumitan täällä kotona mieluummin :LOL: Musta on tullu ihan kotihiiri...

Mutta jospa nyt kauppalistan tekoon ja sit liikkeelle, illalla menen hakemaan vielä possun kaupasta - röh röh!

 

Yhteistyössä