mmamaa yhtenä kappaleena vielä ollaan
vaik ihan ilomielin jo voisin luopua tästä ärsyttävästä mahasta ja virtahepo-olosta. onko teijän autom ongelma ratkennu? tai siis se et mahtuuko istuimet takapenkille? testailin tänään vähä kuinka paljo on tilaa jos siirrän kuopuksen istuimen keskelle, niin näyttäis kaukaloki mahtuvan siihen, mut huomenna kokeilen kaukalon kans. sen takia ilman kaukaloa kattelin paljoko jää tilaa, ku olin kaupungis ja jouduin ottaan kuopuksen istuimen pois niin samalla tuli kokeiltua. toiki homma mun on pitäny tehdä jo kauan, mut en oo vaan saanu aikaseks.
mei08 sulla on kyl paljo käyntejä viikolla. raskasta rampata usein seurannassa.
tänään olin lyllertämässä kaupungilla ja ostamassa viimeset lahjat, tosin en kyl kuopukselle vieläkää löytäny mitää. ei hajuakaa mitä ostais. meiltä löytyy jo legot, palapelit, palikat ja autoja ym vaikka kuinka paljo, niin ei jotenki leikkaa yhtää mitä sille keksis. no jos huomenna kävis taas jotain kattomas. pitäis joulupukki asuki huomenna käydä ostamas. tänään en kerenny, ku meni niin nopeesti aika kaupungilla.
tän viikon kyl saa jännätä, et tuleeko lähtö synnyttämään, ku ukko on yövuorossa. ei mitään jos päivällä lähtö tulis, mut jos yöllä tulee niin ei kiva. ollaan kyl sovittu yhen kaveri pariskunnan kanssa, että niille saa yöllä soittaa (asuu 3km päässä meistä) jos tarvis, niin voi tulla hoitaan yöllä ja kun ukko tulee töistä niin voi hetken valvoa ja viedä pojat hoitoon. mut mietin vaan sitä, jos kaverit ei herääkkää yöllä ku soittaa niille. äiti sanoi kyllä et vois kans tulla, mut en uskalla jäädä odottelemaan (asuu n.40km päässä) ja ukollaki on sama matka töistä kotiin niin en sitäkää uskalla jäädä odottelemaan, eikä se kuule edes puhelinta töissä, kyl se sitä kattoo aina välillä onko kukaa soitellu, mut voi mennä pitkä aikaki ku huomaa et on soiteltu.noh, saa nähdä, luulisin kumminki, et menee ainaki perjantaille ku on se äpoli aika. toivottavasti ne nyt sit käynnistää sillon, toivoa kyl antoivat, mut ei sitä voi varma olla ku vasta perjantaina. kunpa vaan joulun sais olla kotona. oon niin suunnitellu jo joulun valmiiks ym.
raskausarvista oli puhetta. mul tuli esikoisella niin kiitettävästi niitä, ettei mahtuiskaa enää lisää tulemaan
juu, kuopuksella ei tullu enää ollenkaa eikä nytkään oo tullu.
onko teillä muilla joilla jo lapsia niin ollu kenelläkään
koliikkia? sitä oon joka raskaudessa miettiny ja samalla pelänny, et mitä jos tuleeki koliikki vauva, kuinka jaksaa ym. kuopus meil kyl huusi ekat pari kk aina iltasin klo 22-24, mut loppu yhtäkkiä ku seinään huutaminen. en sitä kokenu raskaaks ollenkaan, mut mitäs jos huutaiski yötä päivää. kaveri piirissä yhdellä lapsella on ollu vaan koliikki ja kyllä vanhemmilla oli jaksamista. poika vaan huusi ja huusi ja huusi. kävi ihan sääliksi vauvaa, ku tiesi että masu on kipee ja samalla vanhempia kävi sääliksi, ku huomas kuinka väsyneitä neki oli, mut kyl se huuto sit n.3kk ikäsenä muistaakseni loppui.
juup, mutta voisin alkaa menee sänkyyn lukemaan. hyvät yöt tuleville mammoille :wave: