TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa


ensin tuosta pepsid duo närästyslääkkeestä, mulle siitä sanottiin kun menin sitä ostamaan miehelle, että ethän itse syö, kun raskaana sitä ei saisi syödä.

neuvolakuulumiset
Painoa viikossa kilo painoa,
rr 118/77
pulssi: 104
:heart: 157
turvotus+
sf-mitta 38cm
hb 121, nyt alkaa huomenna rautakuuri,, alussa oli 155
kätilön mukaan iso vauva mahassa, arvioi käsi kopelolla syntymäpainoksi n 4kg..jee jee
Ajattelin kysellä tuota hiivajuttua to neuvolalääkäriltä, kun ei ole normi hiivatulehdus oireet. Oletteko muuten muistanut hoitaa myös miehen kun olette hoitaneet oman tulehdukset, siis jos on ollut yhdynnässä lähiaikoina..??

Galluppiin, että alateitse haluaisin synnyttää, mutta en tiedä kuinka tuo onnistuu, kun niin iso neiti tuloillaan, että mahtuuko tuolta ulos. no ylihuomenna selviää..

Meillä neiti majailee rt ollut jo sieltä viikolta 25, nyt oli jo hieman kiinnittynyt lantioon, mutta ei se vielä ole kauheasti laskeutunut. Mutta toivottavasti se hitaasti, mutta varmasti laskeutuu..

Käytiin tänään mun venhemmilla, outoa kun puhuttiin että koska seuraavan kerran sinne, mutta ei oikein varmasti voi mitään sanoa... kun tuo voi tulla ulos koska vain. Ei oikein osaa vasennoitua siihen.

No nyt jotain iltapalaa syömään, niin ei tarvitse yöllä nousta syömään..

emmy ja prinsessa 36+2
 
Pikaiseen...

On kyllä mukava kun on näitä poikkitila/perätila tapauksia täällä muitakin.
Mulle torstaina selviää mitä oikeesti on tarjolla sekä hieman kokoarvioo samalla. Neuvolantäti kun ei viime viikolla osannut oikein sanoo miten päin on ja on senkin jälkeen pyörähdellyt vaikka miten.

Toivotaan että pienet vielä kääntyy tai ken menossa käännättämään että se onnistuu ja vauva raivotarjontaan myös jää.

Itseäni ei tuo sektio hymyilytä lainkaan mutta en missään tapauksessa perätilasta aio synnyttää.

TeeBird ja rinsessa 34+5
 
Mahassa vihloo välillä tosi kovasti.... jospa menee ohi. Voipi olla, että kääntyilee ja huitoo sit joko käsillä tai jaloilla alas. Herkät paikat on tuolla alhaalla.

Mekin on mietitty tota kuumemittariasiaa. Mikähän se olis hyvä mittari? Ei meidänkään lähiapteekissa myyty korvamittareita ku kävin kysyy. Onkohan ne kuitenki luotettavia? Täytyy myös hintoihin tutustua kun ei oo harmainta hajuu hinnoista...

Viime yönä nukuin tosi vähän.. tai no nukuin sit pikälle päivään. Tätä tää on ku mies on yön töissä. itsekin valvoo sit yöllä usein. Mies tekee työtä kolmessa vuorossa, joten vaihtelee tosiaan ne sen työajat. voi tulla unenpuute sillekin jos vauva on sit sellainen joka valvottaa.

No, nyt pitäis jaksaa tehdä sellaiset jumpat vielä... aargh..... fysioterapeutti on ohjeistanu liikkeitä ja ei millään jaksais tehdä, kun en apua koe saavani selkäkipuun niistä kuitenkaan :kieh: kun ei nyt voi alkaa mahdottomasti jumppaamaankaan tällä masulla...
Uiminen olis kivaa, mutta taitaa jäädä sit vauvan tulon jälkeen sekin harrastus aloitettavaksi...

Aika jännää, täälläki pinossa tosiaan osalla on viikot jo yli 36 ainakin... taitaa olla 37 jo jollakin... kohta alkaa varmaan tapahtuu....

Haidi ja vauveli 33+4
 
Iltaa mammatoverit!

Runttis vielä noista kuumemittareista. Meillä on ollut käytössä Braunin korvakuumemittari ja on ollut todella kovalla käytöllä ja ihan luotettava (on testattu sitä myös itsellämme). Toki saadakseen luotettavan tuloksen, pitää mittarin olla tiiviisti korvakäytävän suulla kiinni ja vaikkua ei kärsisi olla paljon korvassa, kun mittaa. Mutta meillä on mitannut ihan hyvin. Ja täytyy sanoa, että kun ensimmäisen lapsen kanssa oli sellainen hysteerinen vanhempi, niin mehän mitattiin varmaan joinakin päivinä 10 kertaa kuumetta... :whistle: Etuna tuosta peräsuolesta mittaamiseen on se nopeus, muutamassa sekunnissa on tulos. Edelleenkin on meillä "kovalla" käytöllä tuo mittari.

Mulla on mies työreissulla Vuokatissa ja tänään kun täällä satoi reilusti lunta, niin sain jopa kolattua pihan yhdessä poitsun kanssa. Täytyy sanoa, että olotila on kyllä todella paljon parempi nyt reilun viikon loman jälkeen kuin vielä töissä käydessä. Jaksaa tehdä kaikkia hommia ihan eri tavalla.

Nyt taidan mennä sohvalle tuijottamaan televisiota ja tehdä jotakin herkkuja itselle... :p

Andie ja luumu 33+3
 
Kuumemittari keskusteluun vielä mun mielipide.

Saatiin esikoiselle lahjaks sellanen otsa kuumemittari. Oli ihan laadukas mutta ei se mitään kuumetta osannut mitata vaikka kuinka tarkkaan sen otsalle asetti. Nopea kylläkin mutta tulos jotain ihan muuta.
Korvakuumemittarista ei ole kokemusta mutta voin kuvitella että se kans pitää saada melko tiiviisti korvaan mitatakseen oikein.

Meillä käytössä perinteinen apteekin n.5? maksava digitaalinen mittari joka on tarkka ja ihan tarpeeks nopee. Lisäksi on hyvinkin tiiviisti pyllystä mitattaessa.
Ei se niin mukavaa ole sillä mitata mutta onnistuu kyllä. Esikoinen juuri täyttää 2-v ja edelleen antaa hyvin sillä mitata. Nokare rasvaa mittariin ja voilaa =)

Suosittelen ja säästyy rahaa useempi kymppi :D
 
Raudan syönnistä, että onko teille muille sanottu, että sitä ei suositella syötävän enää rv 32-34 jälkeen? (paitsi jo hb on satasen kieppeillä, niin silloin pitää syödä ihan loppuun asti) Sain tän ohjeen eilen neuvolasta, kuulemma loppuraskauden raudan syönnillä ja keltaisuudella on yhteys. Toki jotkin vauvat kellastuu ihan muistakin syistä ( meillä esikoinen pienen kokonsa vuoksi tai niin ainakin sanottiin :)), mutta tän ohjeen eilen sain.

Kahdessa edellisessä raskaudessa tätä "vinkkiä/neuvoa" en ole saanut, mutta en enää muistakaan kuinka pitkään rautaa olen silloin syönyt..

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, onko muut tätä ohjetta saanut.. Mulla nyt oli hb 130 ja rautaa syönyt satunnaisesti ( siis kun olen muistanut =) ). Ja enää ei kuulemma tarvii syödä..

eema rv 34+3
 
Mulle taas eilen neuvolassa sanottiin, että pitäis alkaa syömään, että jos synnytyksessä tulee kova vuoto, niin ei ole sitten niin kovin väsynyt sen jälkeen. Kun on hb kunnossa.

Kuulitteko muuten että kela ei enää laitaäitiyspakkaukseen kertakäyttövaippoja, vaan ne kaikki tulee olemaan kestovaippoja.

Eilen illalla oli taas tiukat paikat, mietin jo soitanko jorviin kun supisteli(kai) aika kovasti tunnin ajan, mutta meni sitten ohi. Mutta kun mies kyseli, että supistaako, niin en mä osannut sanoa... Se oli ihanan huolissaan, käski laittaa kaiken sillai valmiiksi, että hänkin löytää kaiken tarvittavan, lähinnä mun sairaalakassin, ja vauvan kassin.

Emmy ja prinsessa 36+3
 
Sitä mä vähän ajattelinkin, että varmasti on yhtä monta ohjetta kuin on antajaakin =) . Olin vaan yllättynyt itsekin tosta tiedosta ja kun sen antaa vielä 30 vuotta näitä hommia tehnyt ihminen.. kun monesti uusilta terkkareilta saa näitä uusia suosituksia joka asiaan. No itseäni ei hirveesti enää koske tuo kun hb on 130, joka on mulle oikein hyvä lukema viikkoihin nähden.. Toivotaan, että pysyykin siellä :D
 
Kuumemittarista meillä on joku braunin korvakuumemittari ja ihan tyttyväinen olen ollut, ihan luotettavia tuloksia antaa.
Vauva oli ihmeen rauhallinen koko yön ja illan, ei liikuskellut juuri lainkaan, onneksi on tuo kotidoppleri ja sydänäänet ihan ok jympsytti, tänä aamuna onkin sitten ollut vauhtia ihan kiitettäväasti tuolla masussa.
Viisaudenhammas ylhäällä oikuttelee taas. Soitin eilen hammaslääkäriin, eivätkä ala mielellään poistamaan sitä enää, ennekun vauva on syntynyt. Kiva, kiva :kieh: No jotain positiivista, kun ei kärsi kunnolla syödä, eipähän turpoa enempää(toivottavasti) :LOL:
 
Kuulin Emmy83 tuosta Kelan jutusta. No, eipä siinä pakkauksessa montaa vaippaa edes ollut. Voi kyllä joitakin ärsyttää tällainen ratkaisu. Lisätäänkö siis kestovaippojen määrää? Meillä Hämeenlinnassa saa ilmaisen Libero -pakkauksen synnäriltä, jos haluaa.

Joo, näitä ohjeiden antajia on kyllä paljon. En kovinkaan paljon luota omaan terkkariin, kun ei se ikinä mistään mitään tiedä. Se aina kysyy kokeneemmalta neuvoa, jos sitäkään. Hän on sijainen ja tosi nuori. Ihan meikäläisen silmissäkin. Meillä on korvakuumemittari ja digitaalinen mittari. Belgiassa sairaaloissa käyttivät noita korvakuumemittareita 5 vuotta sitten, että kokisin ne ihan luotettaviksi.

Tuntuu tosi tyhmältä vaan pötkötellä täällä, kun ei supista enää ollenkaan. Eilen olin jalkeilla enemmän pakon edessä eikä tullut mitään. Ehkäpä tilanne on rauhoittunut ja vauva menee yliaikaiseksi. On ihan sellainen olo :D Huomenna on äippäpoli, että sitten kuulen enemmän. Miten Tammimasulla menee makoillessa?
 
Kuumemittarista: Onko kenelläkään kokemuksia tutinmuotoisesta mittarista? Niitä näyttää nyt putkahtaneen kauppoihinkin...

Rautaa joudun syömään kyllä varmaan ihan loppuun saakka, mutta eipä ole meillä kukaan kyllä sanonut ettei saisi syödä vaan päinvastoin.

Eilen olimme tutustumassa sitten synnytysosastoon... Ihan mielyttävä pieni osasto ja mukavaa henkilökuntaa.
 
*Haukotus* ja huomenta kaikille.

Voihan tukkoinen nenä, etten sano. Miulla on jo monta talvea ollut marraskuusta maaliskuulle nenä tukossa ja tämä talvi ei näköjään ole poikkeus. Mitäkä teille on mammat sanottu lääkärien taholta, kun olette flunssia sairastaneet, voiko jotain avaavaa nenäsuihketta käyttää? Muuten nukuttaisi vielä oikein hyvin, niin on aivan kamalaa maata hereillä keskellä yötä tukkoisen nenänsä kanssa.

Kuumemittareista, itse veikkaisin että meille hankitaan tuo korvakuumemittari. Se kuulostaa tosi hyvältä pikkuisen lämmön mittaamiseen.

Eilen oltiin neuvolassa, kaikki ihan ok; vauva raivotarjonnassa, sykkeet ok ja äitillä kaikki lukemat ihan mainiosti. sf-mitta ei tosin ollut kasvanut kahteen viikkoon ollenkaan, oli jo silloin 31 cm, mutta ei kuulemma vakavaa. Itsestä ainakin tuntuu että tintti on jo alkanut laskeutua, joten johtuisikohan siitä. Mutta ilmeisesti ei siis mikään jättivauva tulossa, jos noista mitoista nyt mitään voi päätellä.

Pitänee lähteä tästä kohta päiväunille, josko nokka antaisi torkkua hetken aikaa :snotty:

PäivikkiV + Urholiina 34+1

p.s. eilen oli terkkarilla käytössään joku sellainen alkeellinen ultralaite neuvolassa ja sillä vähän katseltiin tinttiä; jalkojen välissä näkyi jotain pyöreää. En tosin osaa sanoa, että oliko se virtsarakko vai pallukat. Viimeinen ultra on kolmen viikon päästä äitipolilla synnytystapa-arvion yhteydessä; silloin en kyllä halua enää tietää lapsen sukupuolta, koska näin pitkälle on tultu. Olkoon nyt yllätyksenä loppuun saakka itsellekin :D
 
Heippa,
Pääsinpä minäkin sitten vihdoin lääkäriin ja olipa kokemus :x Semmonen vanhahko ällöttävä äijä joka ei juuri puhunu eikä pukahtanu muuta kun otti verenpaineen ja sit sano että nyt tehdään gynekologinen tutkimus ja oli melkosen kovakouranen siinä tutkimuksessansa, uih! No vauva on rt:ssa ja kaikki muutenkin hyvin, kohdunkaula oli pehmeä mutta edelleen 3cm pitkä. Verenpaineet tosin oli vähän kohollaan mutta taisi johtua ihan hermostuksestani :p

Mun ompelukone toimii taas, jeee!!! Korjasin ihan ite :) (eli puhaltelin vähän pölyjä sisuksista ja vaihdoin neulan)

BabyP ja vauveli 36+3

muoks. Vauvan painoarvio 2700g ja mamman paino noussu kolme kiloa kahessa viikossa :eek:
 
päivikkiV mulle sanottiin nenäsumutteesta ku esikoista tai kuopusta odotin, että nasolinia voi käyttää, mutta kaikista mieluiten suolaliuostippoja( ne ei kyl auta mitää), eli käytin sit nasolinia mutta laitoin vain yleensä nukkumaan mennessä ja mahd. vähä aikaa käytin.

meillä on käytössä ihan perus digitaalinen kuumemittari. hyvä on mun mielestä ja tosi nopee mitata.

 
Mullakin oli neuvola tänään, mutta eipä siellä mitään ihmeitä ollut. Kohdunsuu oli pehmeä mutta vielä sormelle kiinni, kanavaakin pari senttiä jäljellä. Vauvan pää on niin alhaalla, että hyvin tuntui alakautta. Lääkäri kyselikin, tuntuuko painetta alapäässä.
Omalta osalta verenpaineet hivenen koholla, 130/85, mutta otettiin vain yksi mittaus, ja yleensä tokalla mittauksella yläpaineesta on lähtenyt lähemmäs kymmenen pykälää pois. (Mun normaalitaso on noin 120/78, eli ei vielä mitään hurjaa nousua.) Painoa oli tullut vain 200g/vk, mutta onhan tuota kokonaissaldoa jo aika hirveästi :headwall: Nyt jo melkein 2kg enemmän kuin esikoista odottaessa vikassa neuvolassa 37+5...

Eli ei tässä nyt ihan heti olla synnyttämässä, mutta lääkärin mukaan ei pysty kyllä yhtään sanomaan, milloin lähtö tulee. Eli ei välttämättä mene laskettuun aikaan, koska ei se esikoinenkaan mennyt. Olin kuitenkin odottanut hivenen lyhyempää kohdunkaulaa, tai edes jotain "kunnon merkkejä synnytyksen lähenemisestä. No, ensi viikosta eteenpäin olenkin kaksivuotiaan esikoisen kanssa kotona 24/7, eli ihan varmasti tulee nostelua, kyykkimistä ja juoksentelua koko rahan edestä :)

Tuttiritari, huomenna jo 36 rv täynnä!
 
Tervehdys,

Neuvolassa käyty täälläkin. Kaikki strategiset mitat olivat kunnossa sekä äidillä että tyttärellä.
Eli:
RR 115/65
Paino -300g :) , kokonaisnousu nyt 7,8kg (tätä nyt juhlistan syömällä irtokarkkeja)
Hemppa 138
Vauvan syke 142
Liikkeet+++
Turvotus-
SF mitta 28cm
Vauva RT:ssä (kääntynyt taas yön aikaan majailemaan näin)

Seuraava käynti sovittiinkin vasta loppiaisen jälkeen kun oma terkka jää lomalle ja en viitsi sijaiselle mennä varsinkin kun kaikki on ok. Saahan sitä sitten mennä näytille jos tarvista on.

Kuumenmittarista on ollut puhetta. Meillä on käytössä Braunin korvakuumemittari sekä ihan normi digitaalimittari. Itse luotan enemmän tuohon perinteseen, vaikka kumpaakin kyllä käytetään.

Itsekkin kysyin tänään terkalta tuosta raudan syömisestä kun munkin hemppa kuitenkin noussut jo paremmaksi kun ennen raskautumista. Terkka oli sitä mietä, että rautaa kannattaa syödä ihan loppuun asti juuri sen takia että tarvittaessa kapasiteettia sitten riittää, jos/kun synnytyksessä sitä vuotoa kuitenkin tulee.

Sain myös uudet kynnet irronneiden tilalle ilman mitään ylimääräistä velotusta. Toivottavasti nämä nyt kestäisivät sillä voin tunnustaa, että näihin jää koukkuun :kieh: :kieh:

Kirppuselle jaksamista viisaudenhampaan kanssa. Mulla hammaslääkäri ensiviikolla (yök) ja saas nähdä mitä sieltä löytyy kun yhtä poskihammasta on vilhonut aikalailla jo muutaman viikon ajan.

Anarin neuvolassahan on ihana tapa kun tuleva isäkin tarkastetaan samalla =) .

Nyt taidan hakea toisen kupposen kahvia ja pitää vähän aikaa sohvaa paikalla ennen kuin isommat rynnivät koulusta kotiin.

Leppoisaa keskiviikkoa kaikille, jaksamisia :heart: :heart:

Anni ja masu 32+5
 
Tänään vika neuvola-lääkäri...

36+4
Pissa ok,
Sf 33 (sama kuin 2 vkoa sitten, kohtu laskeutunut siis....)
turvotus+
RR 117/80 (alapaine hiukan koholla, ollen tod.näk. yskän aikaansaannoksia...)
syke 150+
RT
Paino (omani) +485/vko
Vauvan painoarviota kysyessäni lääkäri totesi, että "normaalikokoinen".

Kuumemittarista... Luotan perus digimittariin, nopea ja varma.

Raudan syömisestä... Ohjeistus täällä, että loppuun saakka.

Pepcid Duo... Pakkausselosteessa käsketään välttää käyttöä raskausaikana. Kandee kysyy lääkäriltä.

Flunssa ja lääkitykset yleensä...
Mä olen sitä mieltä, että kannattaa minkätahansa lääkityksen käyttö sopii lekurin kanssa. Yleensähän ajatus on se, että kummasta on vauvalle raskausaikana enemmän haittaa oireista vai lääkkeestä ja se valitaan, kumpi on parempi. Mulla käytössä lekurin kanssa sovitut Buventol ja Nasonex, nyt kun yskä ja nuha. Ovat paikallislääkkeitä ja näin ollen verenkiertoon pääsee niin pieni osa, että se on parempi kuin esim oireista aiheutuvat mahdolliset hapensaantivaikeudet. En käyttäisi itse ilman lääkärin ohjetta mitään limakalvoja supistavia nenäsuihkeita (apteekin "käsikauppavalmisteet" ) Para-tabsia otan tarvittaessa kipuun. Jos joku saa lääkäriltä jonku ohjeen, että voit käyttää jotain, niin ei se tarkoita, että kaikki raskaana olevat naiset voisi käyttää. Tiiän monta, jotka raskausaikana käyttävät mm. Zyrteciä, mutta mulle siihen sanottiin "ei" (alkukesästä ).

Ei kukaan niistä imetysliiveistä (eilinen kirjoitukseni) ollut kiinnostunut?? Yv:tä vaan...

rakuuna 36+4
 
Korvakuumemittari antaa 0,5 astetta korkeamman tuloksen kuin kainalosta mitattaessa joten se kannattaa muistaa. Me ollaan testattu tuota korvakuumemittaria ja muutaman minuutin kun pitää väliä niin saattaa heittää 0,5 astettakin ja siksi en pidä sitä luotettavana. Ainakaan jos kuume on siinä rajoilla onko vai ei. Ja lapsen ei saa yhtään heiluttaa päätään tai tulee epäluotettava tulos. Suuntaa antavana käytetään. Jos korvamittari näyttää että on kuumetta niin mitataan digitaalimittarilla kainalosta tai kielenalta noilta isommilta (siihen oma mittari) että saadaan "kunnon" tulos. Kaverilla oli lapsi keskososastolla niin olivat siellä mitanneet kainalosta ja opettaneet vanhemmatkin mittaamaan jo vauvalta kainalosta. Mitä tuohon tuttimittariin tulee niin oon ajatellu että jos lapsi ei alakkaan syömään tuttia tai jos on sen muotoinen ei kelpaakkaan niin on kallis turhaostos.

Johjo 34+2
 
Hei pakko vielä sen verran nenää tunkea tänne et mä kokeilin naapurin otsamittaria meidän tytölle moneen kertaan ja ei se antanut mitään lukemia, ihan useampi ihminen oli testaamassa. Ei tuo tyttö ole reagoinut mitenkään siihen että olen ottanut kuumeen pepusta eikä myöskään suppoihin joita pitänyt hampaiden takia laittaa.

Hiivasienen saa lääkärin ja farmaseuttien mukaan hoitaa raskausaikanakin canesten-tuotteilla, mutta kunhan ei vain mene käyttämään sitä puikkoon tarkoitettua asetinta!!! Kapselit täytyy laittaa sormin emättimeen :)

Närästyksestä : sanotaan ettei raskausaikana sais syödä muuta kuin rennieta ja gavickonia, mutta mulle antoivat sairaalassa ranimexia kun sanoin että närästää (jouduin osastolle kaatumisen vuoksi ja olin aika loppusuoralla odotusta), joten tätäkin kannattanee lääkäriltä tarkistella jos on tosi paha närästys...

 
Täälä kans neuvolassa tänään käyty ja kaikki oli ok =) rautalääkityksestä ei ollut sen kummemmin puhetta,mutta mulla on "määräys" ottaa rautatabletteja aina muutama viikossa,ei joka päivä. näin meinasin jatkaa edelleen kun ei toisin sanottu. patisi että HB oli noussut hyvin kun mulla oli nyt 135 että ei tarvi kyl edes joka toinen päivä ottaa. oon ottanut 2-3kertaa viikossa ja meinaan ottaa aina kun muistan ja jaksan ;)

nenäsumutteista sen verran että täälä sanottiin esikon odotusaikana että nasolinia lasten sais ottaa,mut apteekis mulle sanottiin etteivät suosittele :/ joten oon jättänyt sumutteet ottamatta raskausaikana ja oon pikkuhiljaa tottunutkin etten ota. ennen tenavia kun mulla oli nuha niin en voinut olla ilman sumutetta,mut nytkin kun nuha oli niin pärjäsin ilman sumutetta :)

kuumemittari meiltä löytyy ihan apteekin oma digitaalinen ja sillä voi ottaa pyllystäki jos tarve vaatii,mut en oo pojilta koskaan kokeillut.

Joo mut nyt keittiön puolelle katsomaan mitä ruoka sanoo hellalla :wave:

mmamaa 34+2
 
Vielä siitä raudasta, että onko täällä Oulun alueelta ja sen läheltä odottajia, mitä teille on raudasta sanottu? Nimittäin tällä alueella sen neuvon sain... Tää on varmaan meidän paikkakunnan ohje pelkästään :LOL: . Täytyypä ens viikon lääkärikäynnillä kysäistä siltäkin mielipidettä asiaan..
 
eema: Ootko jossain vaiheessa "ilmoittautunut" pinoon? En nimittäin eka sivulta löytänyt sua ollenkaan, onko mulla jäänyt laittamatta sut listoille vai enkö vaan löytäny? Voisin lisätä jos kerrot tiedot.
Mulla neuvola 17.12 (Tuirassa). Pitää yrittää muistaa kysästä tuosta raudasta. Mulla oli noussu hb ilman tabletteja 117->125. Ite en oo syöny mut uteliaisuutta vois kysästä mitä neuvolatäti sanoo.
 
Ei oo tosi...olen toki kuullut että raskaana nainen saattaa olla vähän herkillä, mutta mä taisin justiin vetää pohjat.

Tilattiin pesutorni, joka saapuu nyt parin tunnin sisään. Vanhan pesukoneen myin kaverille. Kaveri kävi juuri hakemassa pesukoneen ja katselin sitten, kun hän veljensä kanssa pihalla lastasi koneen peräkärryyn. Kun he lähtivät ajamaan poispäin, niin tuli tippa linssiin...sinne meni mun rakas pesukone :'(

Ei mulla IHAN kaikki taida olla kohdallaan...vanha kälynen kone jonka tilalle saadaan nyt isompi ja parempi ja vielä se kuivausrumpukin ja mitä tekee Sef...likimain parkuu vanhan koneen perään, josta nimenomaan itse halusi luopua :LOL:

Sef 34+0 ja vaavi, jolla todettiin neuvolassa tänään olevan kaikki hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Vointeja, vuodelevossa oleville ja Hemulille terveisiä kans, toivottavasti pian kuullaan sieltäkin vauvauutisia, jos Johjo huikkaat käydessäsi Hemulin luona!
Minäpä kerron terveisiä jos huomenna meen taas moikkaan. Ei olla tänään oltu yhteydessä joten en tiedä tän hetken tilannetta. Mut sovittiin et jos ei pääse kotiin välissä (odottaa sektiota) niin meen huomenna moikkaan ku mulla on kuopus päiväkodissa.

Johjo
 

Yhteistyössä