TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Heissan!
Pussilakanat vauvalle pesukoneessa ja tänään kävin pikkusia sukkahousuja ja muutamat puolipotkarit vielä hankkimassa. Niin ja kevyen karvasen teddyhaalarin kokoa 56... seuraavan kerran vauvavaateostoksille menen kyllä vasta tammikuussa, jos vielä jotain pitää hankkia.

Ikean vauvanpussilakanat oli ihan ihmeellisen kokoisia :headwall: liian leveitä kyllä sille äitiyspakkauksen peitolle. Sopivankokoisia on siis nyt vain kaksi ja kaksi semmosta ylileveetä. Pari pussilakanaa joutunee sitten vielä hankkimaan, täytyy ostaa muualta ja kattoa se koko sitten tarkemmin.
Pesettekö harsot 95 asteessa nyt ekan kerrankin jo? Aika kova lämpötila kun on "uusia"...?
Kävin tänään ostamassa myös patjan ja pikkusen tyynyn, vaikka ei kai sitä välttämättä olis tarvinnu. Amme ja matkarattaat vielä, ja sitten vaipat ja rasvat ja semmosen korvakuumemittarin haluan. En jotenkaan uskalla tökätä pienelle peppuun mittaria, ihan kauhistuttaa... korvamittarin siis haluan :ashamed:

Jep, täällä vauva poikittain on, ja täällä myös on aikalailla paikallaan, potkut ja hikat ja muut tuntuu kyllä - potkut välillä hitsin alhaallakin ja keskellä mahaa, mutta mitenkään pyörivää sorttia tuo ei enää ole. Pari päivää sitten vauva heilui puolelta toiselle mutta ei mitenkään pyöri... toivottavasti kääntyy, viikko olis aikaa tai sitten lähdetään sitä äippäpolin kääntöä koittamaan. Ja vissiin ennen joulua sekin tehdään.

Tammimasulle voimia raskausmyrkytyksen kanssa, olet onneksi hyvässä hoidossa =)
Cruellalla on iiiso vauva jo masussa, huh, varmaan syntyykin piakkoin? Jänskättää!

Nyt mä lähden paketoimaan miehen lahjat, huomenna onkin vauvanvaatesilityspäivä. Pitäis harsot ja sitten ne muovitetut froteelakanatkin pestä, uskaltaiskohan ne ympätä samaan ja pesis 60 asteessa... :whistle:

Huomenna 34 tasan täynnä, olikos se se maaginen raja jonka jälkeen vauva saa syntyä jo jos on niin tullakseen. Toivotaan kuitenkin että lähes kaikki päästäisiin tammikuulle, tai ainakin lähelle!

=) runttis ja toukka 33+6
 
tökkiikö muilla nää sivut? mulla menee koko kone jökkiin välillä täällä kaksplussan sivulla, mutta ei muualla. tai silleen, ettei anna sulkea edes sivua ja on aivan jumissa... sit kone ilmoittaa virheen ja sulkee koko nettiyhtyden...
 
Runttis me tilattiiin tommonen, ku kamut kehuneet....
Beurer, otsakuumemittari ft60 3in1 Hinta 39,95 ? NetAnttilasta

Anar ja Eemeli 33+6 (huomenna kerron neuvolauutisia)

...oli muuten tänään -18 pakkasta :xmas:
 
Anar, kiitos vinkistä :) Täytyypä kurkata ja jos ei saa anttiloista niin tilaan netanttilasta samanmoisen. Bauerin korvamittari makso kuitenkin 50 euroa, niin olishan tuossa vähän säästöä =)

... pitäisköhän mun mennä jo nukkumaan.. toisaalta toukka potkuttelee masussa vilkkaasti, niin tokkopa tässä vielä sais untakaan.

Laitoin vielä ne muovitetut froteelakanat ja harsot koneeseen, 60 pesen niin eiköhän ne ekaks pesuks ole ihan ok.

Mutta öitä, aamulla pitääkin touhuta silitysurakan kanssa =)
 
Pearl ja muut, joilla on vauva PT, meitähän on aika monta, monta sellaista, joilla poikittain.. Itse en pelkää sektiota, vaan oikeestaan se on helpotus, jos eivät mua pakota alatiesynnytykseen. Eivät tietenkään voi pakottaa, mutta varmasti ehdottavat, koska vauva on pienikokoinen ja olen uudelleensynnyttäjä. Jotenkin vaan hirvittää se ajatus puskea vauva maailmaan jalat edellä joten mieluummin sektio! Äitini on synnyttänyt kaikki neljä lastaan sektiolla ja ihan hyvin on aina toipunut. Itse en pelkää tuota toisten armoilla olemista enkä mitään neuloja enkä tippoja joten siinä mielessä menen luottavaisin mielin. Sitä paitsi mun kannalta olis myös parempi, että saisin suunnitellun sektion kun matkaa kuitenkin on hurjasti. Että ei se 70km vielä mitään kääntöyritykseen mutta kun mulla on se 320km... Eivät varmastikaan yritä kääntää lapsiveden vähyyden ja mun lantion muodon takia joten todennäköisesti käyn siellä polilla turhaan :headwall: Onneksi nämä välimatkat on jo tuttuja juttuja mutta ärsyttää silti.

Mutta eipäs hätäillä ennen kuin sektiopäivä on tiedossa! Tasan viikon kuluttua kuitenkin tiedän mitä tehdään... :whistle:

Anar meille sanottiin apteekista, ettei kannata otsa- eikä korvakuumemittareita hankkia, kun tulokset ovat epäluotettavia, siksi eivät apteekissakaan myy niitä. Varmasti suuntaa antavat, mutta ei sitten ostettu kun ei kerta apteekista saanut. Eli väkipakolla joutuu edelleen kuumeen sitten mittaamaan. Onneksi pojalta onnistuu jo kainalosta...

Nyt aamupuuhiin. Jouduin muuten rautakuurille taas ja vaihdoin merkkiä Retaferistä siihen uuten Fexin-porejuomaan ja niin lensi oksennus kaaressa eilen illalla! Tosin epäilen, että johtui saunomisesta. Tuo pore pitää ottaa 2h ennen tai jälkeen ruokailua eli mahd. tyhjään mahaan. Inhottavaa kellottamista tää elämä! Nyt kokeilen tänään vielä kerran uudestaan mutta jos ei vieläkään pysy sisällä, täytyy vaihtaa takaisin vanhaan, hyväksi todettuun. Mutta kun ovat niin paljon kalliimpia nuo tabletit :kieh:

-Lappitar ja Hippunen 35+2
 
Huomenia.

Harsoista: Mä ostin anttilasta harsoja sen 12kpl pakkauksen ihan perusvalkeita ja iskin ne 90 asteeseen koneeseen.. Kahteen otteeseen pesin ne 90:ssä että pehmiäisivät vähän.. Nyt niistä puuttuu enää värimerkki kulmasta ja sit se olennaisin: vauvan tuoksu. Värimerkeistä meillä on pojalla musta ja tytöllä punainen merkki. Tästä vauvasta ei vielä sukupuolta tiedetä, mutta haluaisin harsot jo merkitä.. Kysyin sit lapsilta et minkä värinen merkki vauvalle laitetaan, oisko vihreä hyvä?! Höpö höpö. Keltainen sen kuulemma täytyy olla, joten mun väriehdotukseni kumottiin koko muun perheen voimin. *hymy* olkoon sitten keltainen.

(.) Täällä väsyttää, oikea käsi tuntuu puutuvan nyt myös päiväseltään, yöllä puutuvat molemmat kädet. Niin flunssaakin on, eikä uni tahdo maistua enää 4:n jälkeen, mutta hulluhan sitä olisi jos neljältä aamulla erehtyisi nousemaan.. Sit kun vihdoin saan taas unenpäästä kiinni täytyis jo nousta. Törkeetä!

Eilen aloitin lahjojen paketointi urakan. Hirveesti se vaan ottaa aikaa, varsinkin, kun meillä suurin osa lahjoista on ihan mystisen muotoisia, eli tosi vaikeita paketoitavia. Kyllä 4,5h rupeaman jälkeen kiittelin ettei ostettu tänä vuonna juurikaan lahjoja. Vielä olisi neljä lahjaa paketoimatta ja miehen lahja ostamatta. Huoh. Selkä on ihan rikki eilisen jäljiltä ja illalla piti ottaa särkylääkettä kun koski niin kovasti ettei pystyny sängyssä kylkeään kääntämään. Tänään saa olla välipäivä ja huomenna vois sit vaikka yrittää paketoida loput lahjat.

Josko sitä menis ja lämmittäis itselleen mukillisen glögiä ja nappais kaveriksi yhden tortun.. :D Palataan.


tulia & viljami 33+0 (taas paukkuu viikot)
 
Meillä on korvakuumemittari (muistaakseni Braun) ja on niin epätarkka ettei käytetä ikinä. Jos nyt pitäis päättää niin jäis hommaamatta. Vauvalta pyllystä mittaaminen on nopeaa ja helppoa, lisäksi tulee tarkempi tulos. Kaverille oli opetettu keskososastolla mittamaan alusta lähtien kainalosta joten onnistuu vauvalta niinkin.

Harsot olen pessyt kahteen kertaan 60 asteessa samoin kun liinavaatteet. Pehmenee enemmän ku pyörittää kahteen kertaan. Ja kun ei ole likaisia kuitenkaan uutena niin 60 astetta riittää mun mielestä.

Kävin eilen kaverilla grillibileissä :D . Grillikodassa oli käyny grillaan. Minä menein myöhässä ja pääsin suoraa sisään syömään. Oli ihanaa jutella kavereiden/työkavereiden kanssa. Yhteen asti siellä sit menikin. Tein lumityöt kun tulin kotiin. Mahto naapurin mummot ja papat olla ihmeissään ku yks tekee ison mahan kanssa lumitöitä yöllä klo 2 :whistle: . No olipa aamulla vähemmän hommaa, mut kivut suuremmat :kieh: .

Pitäis lähtee ostaan pari lahjaa (omalle äidille ja anopille). Tiedän mitä haen mutta en mistä löydän :/ . Samalla reissulla meen vilkaseen Hemulia Oysiin. Ite ehdotin että voisin tulla ku tiedän että siellä on tylsää. Mulla on aina ollu tylsää vaikka on vauvakin niin saati sit jos ilman vauvaa joutuu siellä pötköttään. Toivottavasti Hemuli sais sektion mahdollisimman pian
.

Vesseli on kans perätilassa. Liikkuu paljon puolelta toiselle ja välillä käy lähes poikittain. Elän vielä toivossa että kääntyy, mutta olen alkanut hyväksymään ajatuksen sektiostakin. Se kun olisi lastenhoidon kannalta kaikkein helpointa. Ja tämä kun jää luultavasti viimeiseksi lapseksi niin ei tarvi sitäkään miettiä että jos kaikki ei mee hyvin ja jääkin sektion vuoksi viimeiseksi lapseksi. Tai ettei voi tehdä montaa lasta jos useampi sektio ei tule kysymykseen. Kääntöä en anna yrittää kuin kerran. En ole kuullut että kellään olis onnistunu tai sit on pyörähtäny takas joten tuskin siitä mitään hyötyä on. Jos on kääntyäkseen niin kääntyy itekseen.

Johjo & Vesseli 34+1
 
pikasesti tulin lukeen kuulumiset.kuopus meni just päikkäreille ja esikko saa mennä ihan just kans. sit saaki alkaa siivoileen rauhassa. no ei onneks pahemmin oo hommaa nyt, lelut keräsin just ku kuopus oli menny nukkuun. pyykit pitäis laittaa kuivumaan ja perunoita kuorimaan ym pientä. lahjat oon oikeestaan paketoinu. poikien yks paketti taitaa olla paketoimatta vielä.

täälä ei oo mitää tuntemuksia. että lähtö synnyttämään tulis. eilen kyl supisteli aika paljoki, mutta ei ollu yhtää kipeitä, kai ärsyyntyi vähä ku lääkäri kopeloi ja ärsytti kohdunsuuta, mutta ei ainakaa vielä oo tehonnu. uskon et ei tuukkaan ennen 19 päivää. mielummin toisaalta menisin vasta 19 päivä ku on niin hommia tiedossa ens viikoks, mut se taas kyl jännittää, että kuinka iso vauva on muutaman viikon päästä sitte.

runttipullalla riittää hommia :)

kirppunen hui ku laskiki paineet matalalle. en yhtää ihmettele vaikka puuduttaminen jännittää.

ihan tällänen tyhmä kysymys, jos saisitte valita niin sektio vai alatiesynnytys?
 
cruella: alatiesynnytys. siis jos valita saa.. sektio vaan jotenki pelottaa ja alatiesynnytykset on menny mulla hyvin ja toipuminen on ollu nopeeta, joten mielellään samaa kaavaa noudattaen tälläkin kertaa. :)

BTW tuli vaan mieleen et jostain lehdestä justiinsa luin, ettei lasta suositella kuljetettavan etupenkillä ollenkaan, oli airbackiä tai ei tai vaikka sais kytkettyä pois päältä.. Tarviis oikeesti ottaa itteänsä niskasta kiinni ja sovittaa sitä kaukaloa keskipenkille.. Kuinhan tuo siellä pysyy? Isommat muksut oli ihan innoissaan kun viime autoreissulla niille mainitsin että vauva muuten tulee sit teitin väliin istumaan.. Toivottavasti innokkuus ei kostaudu käytännössä.
 
Heippahei!
Hiivatulehduksesta, mulle sanotiin neuvolassa että apteekista voi kokeilla juuri noita ilman reseptiä saatavia rohtoja jos tunnistaa itse oireet, kutina, kirvely, kokkareinen valkovuoto. Itselläni ei ole kutinaa eikä kirvelyä mutta todi pahan hajuista vuotoa. Päätin kuitenkin odottaa keskiviikkoon kun on neuvolalääkäri, katsokoon hän mikä on tilanne.
Harsoista, taisin pestä uudet harsot 50..tai 60 asteessa. Aika koviksi kyllä jäivät. Täytynee harkita jos pesisi vielä uudestaan.
Cruella, sulla tosiaan alkaa olla viikot kasassa aika kivasti! Jännittävää!!:)
Ikean vauvan petivaatteista, juu mä kanssa arkastelin niitä että taitaa olla vähän hassun kokoset äitiyspakkauksen peittoon nähden mutta kaipa nuo menee..

Täällä edelleen joulujahjat ostamatta, olin suunnitellut tänään lähteväni liikenteeseen mutta toisin kävi. Eilen illalla koski alavatsaa ja alaselkää niiiiiiiin vietävästi etten tiennyt miten päin olla. Yhtäkkiä alkoikin sitten palelemaan ja kuume nousi hetkessä lähes 39 asteeseen :eek: Loppuillasta ja yöstä sitten oksentelin ja tärisin peiton alla. Aamulla oli kuume poissa mutta aika huono olo muuten vielä. Taisi mies tuoda töistään vatsataudin mukanaan...(työskentelee päiväkodissa). Vauva liikkuu nyt taas ihan hyvin, yöllä oli masussa hiljaista mutta se varmaan johtui kuumeesta.

Nyt lepäilemään! Palataan taas! Kappas, viikkoja tänään 35 täynnä :)
 
Mimssu82: Mä kanssa palelin viime yönä ja oksentelin. Mutta epäilen syyksi mansikkarahkaa. Tällä hetkellä mahassa vielä tuntuu hieman heikolle, mutta ehkäpä tämä olo tästä lähtee...

Muutama joululahja pitäisi vielä hommata viikonloppuna ja sitten aloittaa suunnaton pakkausoperaatio.

 
Taustaseurailijana olen lueskellut viestejä ja viikolla 21 kirjoittelin itsekkin. Minulla siis vm. 2002 tyttö ja enkelivauva vuodelta 2007. Tässäkin raskaudessa pelkäsin pahinta juuri viikolla 21 ja siitä eteenpäin mutta vaikeuksien kautta voittoon! Nyt jo viikoilla 35+3 (laskettu aika siis 10.1. 2009) ja "loppusuora" häämöttää ja ehkä vihdoinkin voi nauttia tästä raskaudesta! Vaikkakin olen vain lueskellut viestejä on niistä ollut mielettömästi tukea tuohon hysteeriseen pääkoppaani ;) . Mukavaa Joulun alus aikaa kaikille!!
 
Tervetuloa takaisin Niisku1 =) Onneksi kaikki sujui hyvin ja olet loppusuoralla.

Harsot pesin kerran 60 asteessa, mutta pesen ne uudelleen, kunhan pääsen tästä vuodevankeudesta. Bambuimut laitan samaan koneeseen, että imevät sitten paremmin.

Cruella, ehdottomasti alatiesynnytys, jos valitsemaan pääsee. Sulla on kyllä jännät paikat :)
 
Copacapana... Onnea poikavauvan syntymän johdosta!!

Tammimasu... voimia!!

Kiitti siitä selinmakuuasian selvennyksestä MaMa74 ja Anni08.

Mulla on ollut nyt takana 2 huonosti nukuttua yötä yskimisen takia. Nyt kun vatsa on laskeutunut, mulla saattaa muutoinkin olla pissahätä n. 20 minuutin välein, joten rakon ei tarvitse olla edes täynnä, kun pissat lirahtelee pöksyihin. Samoin yskiminen aiheuttaa oksennusrefleksejä. Vatsan lihakset on kipeytyneet. Argh... raivostuttavaa.

Sasha80... Kiva, että pääsit kotiin huilimaan!!

runttipulla... mulle tuli esikoista odottaessa ihan järkyttävät raskausarvet!! Siinä ne ovat nyt mua komistaneet about 11v. Rumana pidän omaa mahaani, vaikka olen ollut hoikkakin ja vatsa melko pieni, niin niin ne on vaan arvet ja niiden vuoksi nahka jäänyt navan ympäristöstä "liian isoksi". Jos jotain tekisin toisin, olisin rasvannut silloin mahaani... mutta toisaalta oon elänyt näitten arpien kanssa nyt jo ihan sovussa... ja eipähän ole tarvinnut enää miettiä, kun uusia arpia ei oo tullut sen koommin... :LOL:

Mä myös käyn tuolla joulukuisissa ja marraskuisissakin tirkistelemässä, mihin tahtiin siellä syntyy... Jännä nähdä kuka täällä on seuraava. Hassua ajatella, että ensi viikolla ei enää omankaan vauvan kohdalla pidettäisi ennenaikaisena, kun sit on jo 37+... mutta toisaalta synnytykseen saattaa olla vielä se reilu 4 viikkoa =)=) Joka tapauksessa 25 päivää laskettuun aikaan, sanoo profiilin laskuri.

Vauvan pienimmät vaatteet ja petivaatteita pesin nyt viikonloppuna ja pinnasänky koottiin. Kaupasta ostin itselleni yösiteitä ja tavallisia siteitä kaappiin odottaan, kun siel ei oikeestaan ollut ku jokunen tamppooni...

Huomenna vika Nla-lääkäri.

Joululahjoja käytiin eilen ostamassa. Jokunen kyllä uupuu vielä...

Monna79... mä silloin ainakin kommentoin, että kandee ostaa vaan yhdet imetysliivit valmiiksi, kun ei tiä, minkä kokoisiksi rinnat muuttuu... Nyt mulla on yhdet LIIAN PIENET mustat imetysliivit.... Ei mahdu edes nyt (ho hoi... entä sit ku on maito noussut rintoihin).

:attn: Eli kaikille tiedoksi. Mustat Lindexin Swegmark imetysliivit kokoa 75E olisi täällä kaupan =) . Liivit ovat tietysti täysin käyttämättömät, mutta laput olen niistä repinyt pois, koska luulin, että ne tulee mulle käyttöön... Vaan eipä tuu. Haluaako joku ostaa johonkin hintaan??

Cruella... EHDOTTOMASTI alatie. Synnytyksessä eniten pelottais se, että vievät leikkaukseen jostain syystä. Mutta siis kaikki tietty otetaan vastaan... mutta siis mikäli itse valita aina saisi.

Jaksamisia kaikille
rakuuna 36+3
 
Nyt tulee oikea valitusvirsi :ashamed: .. Heräsin aamuyöstä vessaan ja taas oli hankaluuksia saada enää unta. No ei siinä mitään, mutta sitten alkaa supistella ja ne ei olleet mitään harjoitussuppareita vaan oikein kivuliaita |O vedet silmissä yritin löytää asentoa joka helpottaisi oloa.. Panadoli ja aika tekivät tehtävänsä ja supistukset loppuivat, mutta edelleen alkaa herkästi supistella jos liikkuu :kieh: Toivottavasti ei tätä kestä kovin montaa viikkoa voipi olla että käy sitten jo monellakin tapaa rasittavaksi :whistle: Onneksi perjantaina on lekuri... Tytsykän asennosta ei ole hajuakaan, tuntuu ajoittain että olisi poikittain, mutta vipeltää niin kovasti ja liikettä tuntuu jokapuolella että vaikea hahmottaa missä mennään. Nyt kun on supistellut oikein kunnolla on tytsykkäkin ollut todella vilkas, mutta niinkuin ukko sanoi "onkos se mikään ihme jos joutuu puristeltavaksi" :D

Sashalle ja tammimasulle jaksamista lepäilyyn ja muille mammoille jaksamista näille viimeisille viikoille :hug: Uusia vauvauutisia odotellessa...

MaMa ja tytsykkä 35+5
 
Heissan!
Rakuuna, kyllä mä olen uskollisesti rasvaillut mutta eipä noita vaan ole näköjään voinut estää. Rasvailen siltikin masua, aiemmin, siis ennen raskautta olin tosi laiska rasvailemaan ja nyt siitä on tullut ihan tapa. Saas nähdä jaksanko synnytyksen jälkeen sitten.

Jep ja gallupiin alatiesynnytstä toivon vaikka sekin hirvittää, että miten sieltä mitään mahtuu tulemaan. Toistaiseksi tyttö on poikittain ja katsotaan viikon päästä kun on vika nlalääkäri, että missä asennossa toukkeli silloin sitten on.

Johjo, mä luulin että se korva- tai otsamittari olis taas tosi tarkka. Muuten normi mittari olis ihan jees mutta hirvittää pistää pienen pyllyyn mitään ylimääräistä :eek: Ja kuitenkin vähän aikaahan sen pitäis siellä olla.. no, täytyy katsoa. Pitänee sitten tammikuussa tehdä apteekkiin ostosreissu ja ostaa varuiksi tarpeellisia lääkkeitä ja tarpeita, vaikka ei meillä onneks ole kuin joku 6 km lähimpään apteekkiin, joten sinällään ei ole paniikkia.
Niin ja kiitos Johjo vinkistä että harsojen pitää pehmetä - en ollu edes ajatellut semmosta. Pesin toiseen kertaan ja nyt ilman muovifroteita ja 95 asteessa, johan tuntuvatte pehmeämmiltä. Linkosinkin 1400 kierroksella mitä en normaalisti tee kun tuttu kodinkonekorjaaja sanoi että pienemmillä kierroksilla kone kestää vuosia pidempään.

Mulla kans oli eilen selkä taas sikakipeä siitä paketoimisesta, kun keittiön pöydän äärellä ähräsin. Ja äsken silitin kasan vauvan vaatteita ja lakanoita, joten nyt taas tekee hyvää istua vähän aikaa. Aikamoinen homma niissä pienissä vaatteissa silittää, kun ne on niin pieniä ja nepparia ja nappia ja vaikka mitä on niissä kuitenkin paljon :LOL: joutuu silityksenkin melkein uudelleen opettelemaan.

Tosiaan uusia vauvauutisia täällä odotellaan, tammikuun alkupäivien synnyttäjillä voipi olla jo jännät paikat :heart:

Nyt kahvia juomaan ja sen jälkeen pitää jatkaa silityshommaa.... menee päivä nopsaan kun touhuilee. Illalla taidan kokeilla saippuantekoa (en tiedä tuleeko siitä mitään mutta ajattelin opetella) ja joulukortit vien tänään postiin, kasa punaisia pussukoita odottaa jo postiin viemistä.

Vointeja, vuodelevossa oleville ja Hemulille terveisiä kans, toivottavasti pian kuullaan sieltäkin vauvauutisia, jos Johjo huikkaat käydessäsi Hemulin luona!

:) runttis ja toukka 34+0 (nyt sitten 35. viikko käynnistyi... huuurjaa!)
 
Perkutarallaa kirjotin pitkät pätkä tarinaa ja yhtä äkkiää yhteydet olikin poikki joten kyllä joo tökkii nämä sivut näköjään.. :kieh: :kieh:

Cruella: Jos valita pitäisi niin ehdottomasti alatiesynnys. Inhoan sairaaloita, pelkään pistämistä ja nukuttamista joten siinä selitys. Vaikka toki sektiokin on otettava vastaan, jos siihen tarve tulee. Sullahan on jo mukavasti viikkoja takana, mitä ilmeisemmin se on sitten sinun vuoronumerosi seuraavaksi.

Sairastelijoille pikaisia paranemisia ja toivottavasti MaMa:n supistelut helpottavat. Tammimasulle ja Sashalle jaksamisia lepohetkiin.

Meillä tuo paketointiurakka hoidetaan aatonaattoiltana lasten mentyä nukkumaan. Kyytipojaksi glögiä (valitettavasti tänä vuonna ilman terästystä) , pipareita ja suklaakonvehteja ja rutkasti pitkää pinnaa niin eiköhän ne lahjat pakettiin niiden voimalla saada. Viimevuonna kyllä pari pakettia meni loppuillasta vääriin osoitteisiin (mm. kolmosen Cars dvd esikoiselle ja esikoisen Simpson dvd kolmoselle), mutta jospas tänä vuonna noiltakin mokilta vältyttäisiin kiitos tämän minun mehulinjani :LOL: :LOL: .

Oma ( . ) voi paksusti. Vähän sellainen tuntemus on ollut tänään, että tyyppi on kääntynyt taas poikittain :whistle: :whistle: . Olisi nyt vaan ollut loppuun asti lähtökuopissaan niin ei olisi enää tarvinnut ainakaan tuon takia yöuniaan menettää :/ :/ .

Huomenna neuvola ja uudet strategiset mitat kehiin. Puntarin lukemat ainakin pompahtavat uudelle kymmenelle jos kotivaakaan on uskominen. Kaiken kukkuraksi meidän neuvolan vaaka näyttää törkeästi vielä reilun kilon enemmän kuin kotivaaka - jonka tulos on luonnollisestikkin SE oikea :kieh: :kieh:

Piparintuoksuista tiistaita kaikille :heart:

Anni ja masu 32+4
 
Ihanaa, että täällä on muillakin vauvoja PT, etten ole ihan yksin tän asian kanssa! Mulla vauva jotenkin "istuu" tuossa oikealla puolella ja välillä vaihtaa vasemmalla puolelle ja välillä on poikittain, mutta aina palaa kuitenkin tuohon oikealle puolelle istuskelemaan.:) En tiiä mikä täällä päin on käytäntö, mutta terkkari sano, että yleensä ensisynnyttäjillä on leikattu. Hirvittäs kyllä, jos vauva jäis jotenkin jumiin, siis jos yrittäs pt-synnytystä.:x Mieluusti kyllä muuten synnyttäisin ihan alakautta.. Sektiossa just pelottaa se kaikista eniten, kun siinä ollaan hereillä.. että tunteeko siinä jotenkin, kun ne leikkaa tms. Mutta ei silleen se puudutus ym. pelota.

Raskausarvista ei ole vielä tullut yhtäkään. Jostain luin, että nekin on jotenkin periytyviä, eikä niihin rasvauksilla tms. voi vaikuttaa. Äipällä on 4 lasta, eikä yhtään arpia, että pitäneiskö sitten paikkansa.. itekään en oo rasvaillu tai mitään, mutta voihan niitä vielä tulla... :whistle:
 
|O En kunnolla ehtinyt lukea teidän juttuja,mut pikana tulin käväsemään :D ei täältä malta pois olla vaikkei aikaa meinaa olla edes pieneen hetkeen. mulla painaa stressi päälle....esikon synttärit vienyt kaiken ajan ja voimat kun kipeänäkin oltu :kieh: onneks ne on nyt takana päin ja saan alkaa laittaa joulujuttuja. ainut vaan että mua ei kiinnostas yhtään laittaa mitään :ashamed:

toinen juttu että mä taidan olla ainuut joka ei oo vieläkään laittanut vauvalle mitään valmiiks :eek: pitäs todellaki ruveta edes vähän jo kattelemaan vaatteita pesuun jne. mut tuntuu ettei aikaa vaan ole. Jospa sitten kun nuo pojat kunnolla paranee....ne on vielä huono vointisia ja täälä on känkkäränkkä ilmassa kaiken aikaa :'( kysytään voimia ja hermoja kaiken aikaa.

cruellalle isot tsempit täältä :hug: sulla ei varmaankaan pitkät ajat oo enään masun kans ;) ja tohon kyselyyn vastaan ehdottomasti alatiesynnytys :D mua pelottaa ajatuskin sektiosta,mut ei kai se auta peltä jos tarve tulee siihen :/ no tavallaan tuntuu jo siltä et konstilla millä hyvänsä tästä mahasta eroon pääsen niin hyvä :LOL: mä alan olla täynnä tätä kömpelö oloa....hih

tulia tohon istuinasiaan edelleen....mulla on kans vieläkin se asia jäänyt hoitamatta :( taas ku muistin niin pitäs lähteä istuinkaupoille ja sovittelemaan istuimia autoon. pakko löytää esikolle sellanen kapeampi istuin...muuten nuo ei mahdu mitenkään. oon kokeillut kaukaloa keskelle,mut se ei mahdu noitten nykyisten poikien istuinten väliin . ei auta ku vaan sitäki alkaa pähkäiilemään taas.

joo mut nyt tuo kuopus tukkii tähän tuolille ja häärää mun takana kaiken aikaa...pakko lopetella ja ruokaakin täytyy mennä tekemään . jaksamisia taas mammoille isojen masujen kans!! :wave:

mmamaa 34+1
 
Pikasesti minäkin täällä :) saas nähdä kuinka käy, oon menossa torstaina sydänkäyrälle äitipolille ja sitte ens viikolla olikohan se tiistaina oli taas uus aika kontrolliin samaiseen paikkaan ja jos poika kasvaa tätä tahtia (viikko sitte oli painoarvio 3200g ja rv oli siis 34+1), niin sitten päätellään jo ens viikolla, että otetaanko samantien lapsivesinäyte ja tehdään sektio sitten ilmeisesti loppuviikosta, eli jos näin mennään niin joulu ollaankin sitten sairaalassa :(
Pojat oli huolissaan vaan siitä, että äiti ei nää joulupukkia ja ei saa lahjoja, lupasivat kyllä viettää joulun äitin kanssa sairaalassa :heart:
onko kukaan muuten ollu joulua sairaalassa? onko siellä mitään ns. erikoista järjestetty, tai riippuu tietty sairaalastakin. Toisaalta ei kylllä haluis olla joulua siellä, mutta pääasia että vauvalla on kaikki hyvin, niinkuin onkin, mutta oisin silti halunnu, että ois voinu oottaa sinne uudenvuoden jälkeen, tosin tää olo alkaa oleen niin muikea, että toisaalta oisin jo ihan valmis luopumaan tästä mahasta :)
Mitä lähemmäs mennään niin ajatukset on siinä sektiossa, lähinnä mua hirvittää toi puudutuksen laittaminen, kun inhoon sitä, että mun selkään pistetään tai yleensä kosketaan! Saiskohan siihenkin jonkun alustavan puudutteen?
Pallea tuntuu siltä, että se repeää, närästää ja turvottaa ja liikkuminen on tuskaa! No, sitähän tämä loppuraskaus taitaa ollakin, mutta en jotenkin vaan muistanu et se ois ihan tällästä :(
Muutoin kaikki täällä ok, vauvan tarvikkeet on vielä pesemättä (no eka koneellinen pyörii just) ikeasta hain sunnuntaina hyllykön vauvan tarvikkeille ja sitä tässä on vähän laiteltu. Toisaalta tuntuu et aika loppuu kyllä kesken jos armonaikaa ei oo kun muutama viikko, jos sitäkään :eek: kääk!!!!
 
Tervehdys tammikuiset kanssasisaret :) Ensiksi Copacapanalle tuhannet onnittelut!! Tammimasulle voimia ja jaksamista!!
Kovasti on taas tullut tekstiä mutta tuntuu että tän selän kanssa on mahdotonta jopa keskittyä lukemiseen kun sattuu :/
Kovin alkaa kaikilla olla valmiina vermeet vauvoja varten, sama täällä :) eilen käytiin hakemassa Emmaljungan Duo edget niitä on tuossa ihailtu kovasti.
Omasta navasta... Rv 32+4 ja neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Painoa tullut +200g/vko ja sf-mitta 30cm. hemppa 111 josta neukkutäti (sijainen) sanoi että on hyvä, ja kysyi syönkö rautaa. myönsin että on vähän vähälle jäänyt ja sanoi että kunhan muistan pari kertaa viikossa ottaa niin ok-.. ja tosiaan ekalla neuvolakerralla hemppa tosiaan 130, välillä oli 109 ja sitten taaas nousi.. taidanpa silti popsia rautaa ihan joka päivä :)
Raivotarjonnassa pikkunen oli ja syke +145, liikkeet ++.
On itelläänkin niin ihana olo, kun tosiaan saikkua sinne äippäloman alkuun asti.
Edelleen jaksavat ihmiset huomautella pienestä masusta mutta kylläpä täällä kovaa vauhtia kasvetaan :)
Mä olen noin 10 kertaa jo järjestellyt kaikki vauvan tarvikkeet, pitäisi sitä sairaalakassia ruveta pakkailemaan..

Mukavaa iltaa kaikille!! :wave:
 
Lappitar vielä siitä otsakuumemittarista, että kyllä ne sitä virallisessa nettiapteekissa myy. Että oliskohan tullut tehokkaampia markkinoille...? Pari vuotta ollut kaverilla kuusamossa käytössä, eikä vaihtais mihinkään...

(.) neuvolakuulumisia...
turvotus -, paineet 110/62, sf 28,5, RT, :heart: 137 ja piti oikein käydä suklaata ostamassa sen kunniaksi, että painoa tullut järkyttävät kilo per viikko :LOL: ...mutta ei hätää, kun yhteensä tullut se 10 kg!
Mieheni tarkastettiin myös ja kehui hänen hoikistunutta vartaloaan ;) paineet oli laskenu ja paino pudonnut ja mies muutenkin virkeämmän oloinen.. tosi hauskaa, kun lapissa miehetkin "mitataan"

Närästys
on sietämätöntä |O kuivan yskän lisäksi.. onko joku jo kokeillut tv;ssä mainostettua Pepsid duo närästyslääkettä (auttaa 12 tunnin ajan)

Lääkärineuvolan sain 16.12 ja silloin kokoarviot ym.. muuten olisin joutunut odottamaan kuukauden päivät, kun tämä omalääkärini lähtee lomille. Vähän aikaisessa vaiheessa tulee, mutta ei haittaa yhtään!

Anar ja Eemeli? 34+0

tsemppiä mammat viimeisille viikoille...täällä ollaan kyllä jo ihan tuskaisia odotuksen kanssa
 
Moi!
Täällä räkäinen ja äkäinen Monna. Inhottavaa että tässä vaiheessa pitikin sairastua, no, onneksi sentään oon sairaslomalla! :D Alkaa itteeki pikkuhiljaa vaivaamaan tää ainainen äkäsyys, jääköhän musta tällanen.... tuntuu että kokoajan tekis mieli valittaa miehelle jostain...

Copacabanalle aivan hurjan paljon onnea, hieno homma että pieni poika selvisi heti omilla keuhkoilla hengitellen! :flower:

BabyP: ostettiin emmaljungan city crossit pehmeällä kantokopalla, ja oon aivan haltioissani. Kieltämättä ihana tunne kun on kaikki suurinpiirtein valmiina!! =) Ja se imetystyyny, jepjep, jäi sitten tekemättä koska mun piti ostaa sittenkin vielä kangasta, ei mulla riittäny ne mitä mulla oli, ja sen takia se on edelleen tekemättä, mutta sen kankaan oon sentään saanu jo ostettua. Ostin kankaat äitiyspakkauksenkin vuoraamiseen, ja mietin että ompelen kanssa lisää lakanoita, joten tarttis todellakin alottaa se ompelu! Harmi että sun kone sano ittensä irti...toivottavasti toi mun ei tee sitä samaa!! :whistle:

Kuumemittarista kanssa sen verran, että aluks me oltiin ostamassa sitä korvakuumemittaria, mutta pikkasen pyörin netissä ja totesin ettei sittenkään. Sitten mietin sitä infrapunaotsamittaria, mutta nyt tultiin siihen tulokseen että eiköhän tässä oo osteltu jo aivan tarpeeks, joten vaikka se tuntuukin vähän inhalta se pyllystä mittaus, niin tokkopa tuota oon itekkään siihen kuollu aikoinaan.. :)

Rakuuna juu vaan yhet imetysliivit, mua kyllä todella pelottaa mitä nää rinnat sen maidon kanssa sanoo, musta tuntuu että ne nyt jo "lepäilee" kokonsa takia tossa masun päällä, aika hurjaa! =)

Ja neuvolakuulumiset:

viikko: 32+5
paino: +1100/vko, eli hirrrvittävää, jo +17 kg lähtöpainosta...
RR: 109/70
SF-mitta: 32
tarjonta: perätila
Syke: 137-146

Vauvan liikkeet toosi hurjia,eilenkin menin nukkumaan virtsarakon saadessa kyytiä, en oo huolissani perätilasta koska viikkoja on kuitenkin vielä jälellä, toi paino pikemminkin pistää miettimään että syönkö todella niin "huonosti".

Mutta se tällä kertaa!
Hyviä vointeja kaikille!!!

Monna79 & nappula 32+5
 
Tääl pojan synttäreitä pidetään mut piti tulla vähä kommentoimaan eli maanantaina oli neuvola ja kaikki ok eli sf 34 paino sama kun kaks viikkoa sitten (siihen vaikuttaa tää mun sitkeä Flunssa joka on kestänyt noin kuukauden)hb 140!!Eli mulla on alkujaankin ollu vain vähä yli 120 mut olen ilmeisesti vähän kuiva..vauva rt ja syke 140-145 kun vähän sitä kiusasivat (oli harjoittelijakin koittamassa).Alatie synnytyksen haluaisin kaikesta pelosta huolimatta koska meni niin hyvin viimeks..pitäs vielä jaksaa perjantaina pitää yhen lapsen kaveri synttärit niin sais ne pois vaivoista ..Tsemppiä vaan kaikille odottajille nyt pitää mennä kun tultiin yhtä vieraista hakemaan
 
Iltaa

Anar, tuohan on tosi hienoa, että miehetkin "tarkastetaan" neuvolassa! Olisipa täälläkin tuollainen palvelu, tekisi hyvää :)

Foxilady77, kyllä siihen epiduraalin alle saa paikallispuudutuksen, mikä ihan vaan sivellään ihon pintaan. Näin oli mulla.
Ja olin esikoisen syntymän aikaan joulun sairaalassa, kai siellä kaikenlaista jouluista oli. Meille se oli maailman surullisin joulu, kun vastasyntynyt kiikutettiin Kättäriltä vanhempien luota Lastenklinikalle sydänleikkaukseen, joten tuntui ne yhteiset joululaulutuokiot aika rienaavilta... Mutta siis oli vauvoille tonttulakkeja, ja äideille jouluruokaa & -lauluja :)

Mulla on huomenna neuvolalääkäri, jee! Olen tänään siivoillut hullun lailla, ja kävellyt sekä viemään että hakemaan pojan hoidosta. Jospa nämä supistelut jotenkin jo heijastuisi kohdunsuun tilanteessa. Nyt on kuitenkin jo sen verran viikkoja, että jos esim. reilun kahden viikon päästä käynnistyisi synnytys, vauva olisi jo täysiaikainen ja normaalia kokoluokkaa. Toisaalta, enpä haluaisi nimenomaan reilun kahden viikon päästä synnyttää, koska silloinhan on joulu :p Eli tulkoot vauva ennen 37+5 tai jälkeen 38+1, muttei siinä välillä!

Nyt katsomaan Sairaalaa boksilta, siinä oli ilmeisesti jänniä synnytysjuttuja tänään...

Tuttiritari 35+5
 

Yhteistyössä