TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

BB ei oikein nappaa...kattoin eilen ehkä 10 minuttia eikä se tissien ja pyllyjen paljastelu tehnyt munhun kovinkaan suurta vaikutusta.

4D-ultra onkin näköjään pirun suolasen hintanen :eek:
Olin ajatellut, jotta ehkä menisin 3d- tai 4d-ultraan, mutta auto päätti toisin, sillä se päätti pätkästä 1000 euron rempan itseensä, mikä tarkoittaa sitä, ettei ole toivoakaan saada enää revittyä näillä viikoilla ylimäärästä 200 euroa mistään. Kunhan vain saisin varmuuden pojan sukupuolelle, niin en sitä ultraa niin tarttis...vielä vajaa viikko pitää elää jännityksessä, tiistaina kun on rakenneultra, jossa odotan kovasti sitä varmistusta.

(.) Nyt on kivut hellittäneet vähän, toivotaan että pysyisivätkin poissa. Ollaan käyty kisoissakin koiran kanssa muutamaan otteeseen ja palkintopallille ollaan aina kivuttu. Sen vuoksi jaksaa kestää sitten vähän kipujakin :D
Eikös se sanonta niin mene, että "urheilija ei tervettä päivää näe"...joten olenkohan mä nyt sitten ihan oikea koiraurheilija :LOL:

Tuntuu aika jännältä, että kohta se puoliväli on täynnä. Kaveri eilen soitteli ja hällä viikkoja 40+0 eikä vauva vielä ollut ilmoitellut tulostaan...jännät paikat siis heillä :)

Sef 19+1
 
Käytiin pojan kanssa aamupäivällä kaupungilla, kävin hiplailemassa vauvan vaatteita ja lähinnä kattelin toppapukua, ehkä tosiaan kannattaa ostaa 62cm niin menee koko talven/kevään. Pojalle ostin söpön syyslakin.

Olikohan kirppunen joka kirjoitteli ihottumasta. Itse olen kummassakin raskaudessa kysellyt apteekista, neuvolalääkäriltä ja tavan lääkäriltä allergialääkkeiden käytöstä raskaana ollessa mutta kunnon vastauksia en ole saanut. Sanovat että ei pitäisi käyttää mutta jos on pakko niin on pakko. Jos jostain saat vastauksen niin kerro minullekkin. Luultavasti aihe tulee minulle taas ajankohtaiseksi vasta keväällä mutta vastaisuuden varalle kuiten...

Imetyksestä yleisillä paikoilla, minusta se on ihan ok. Itse en imettänyt koska se oli muutenkin niin takkuamista että otin kaupungille pullon mukaan ja kotona tuskailin imetyksen kanssa. Mutta jos tulevan kanssa imetys onnistuu niin voin imettää yleisillä paikoilla, mahdollisimman huomaamattomasti.

Big Brotheria tuskin katson. Mutta onko kukaan muu koukussa Serranon perheeseen? Nythän se loppui ja toivottavasti en missaa milloin se alkaa uudestaan. Tietääkö kukaan onko milloin tulossa uudet jaksot? Nauhoitin aina Serranot aamupäivällä ja illalla pojan mentyä nukkumaan miehen kanssa katottiin se.

mei ja piiperö 22+
 
Tasku Venus
Allergialääkkeistä: mulla on jatkuva nuha, johon mä pari kertaa viikossa napsin Zyrteciä. Välillä kyllä pelottaa että mitä siitä tulee lapselle mutta otan sitä niin vähän kuin mahdollista. Zyrtecistähän on sanottu ettei siitä haittaa olis, mutta ei kai siitäkään ihan varmuutta ole. Ja kaippa se tupakointi tai alkoholi pahempaa haittaa vauvalle tekis.
 
tek
mei08: oli ihan pakko kommentoida, täällä myös erittäin suuri serranon perheen fani, ihan koukussa kyseiseen sarjaan, mies myös. Nauretaan aina ihan kippurassa sarjan tapahtumia ja mahtavia roolihahmoja. Uusista jaksoista en tiedä, syksyllä tulee käsittääkseni viikonloppuisin uusintana nyt kesällä nähdyt jaksot. Ehkä. Onneksi nyt on jo ilmestynyt 3 tuotantokausi dvd-boksina niin on päässyt katsomaan uudestaan vanhoja jaksoja. Siinä on kyllä sarja josta tulee aina hyvälle mielelle. Ja miesten logiikalle saa nauraa ja kunnolla

tek 21+1
 
Heips.

tuulialle :wave: Täälläkin vaivaa armoton väsymys, vaikka C-vitamiinia otan päivittäin. tarviis ottaa monivitamiinit ja D-vitamiini käyttöön ja silleen. Arvot on kuitenkin ollu vielä ok ja jos vanhalla kaavalla mennään tulee rautakuuri kuvioihin vasta joskus viikkojen 30 tienoilla.

Imetyksestä sen verta että molempia olen imettänyt juuri siellä missä olen ollut silloin kun on tarve ollut. Meillä imetys on kestänyt niin vähän aikaa kummallakin että pulloruokintaa on ehtinyt harjoittaa muuten ihan tarpeeksi. Tuttipullo ja korvike ovat kyllä kulkeneet mukana sujuvasti, heti kun maidontuotannossa on alkanut ilmetä heikkenemistä. Toivottavasti tällä kertaa imetys sujuisi alusta asti ja tukea saisi kunnolla myös neuvolasta.

Tahtoo vauvashoppailuille! Väsymys painaa niin ettei mikään jaksa kiinnostaa ja sääkin on syksyisen harmaa. Jos maanantai jatkuu samalla kaavalla niin menen kyllä työkkärin jälkeen ostamaan vaikka bodyn vauvalle. Kun on jo kaksi lasta niin ei välttämättä ole tarvetta ostella vaatteita tms. vauvalle. Mutta nyt tekee niin kovasti mieli saada edes jotain hypisteltävää. Minnekähän sitä ahtaa vauvan vaatteet kun ne tarvitsee taas kaivaa esiin?! Esikoiselle kun oli kokonaan oma vaatekaappi ja kuopus tunki aikanaan samaan kaappiin esikoisen kanssa. Nyt molemmilla muksuilla on omat tosi onnettomat kaapit (vuokralla asutaan) eikä niihin kyllä millään mahdu mitään. Tarviiko sitä vielä joku lipasto saada johonkin nurkkaan ahdettua, että vauvankin vaatteet mahtuu jonnekin.

Tänään taitaa olla tämän äidin känkkäränkkä päivä. Lapsilla on aina hirmu kivaa kun äiti känkkää samalla tavalla kun lapset vuorollaan. Tietysti leikillään, mutta kummasti se helpottaa omaa oloa kun vähän tyhmäilee ja saa lapset nauramaan. Alkaa itseäänkin naurattaa ja olo helpottaa. *hymytys*


tulia & viljami 18+2
 
heip
bb:tä mäki aion kattoa...
4D ultrasta..olis kyllä mahtava päästä, mutta muistaakseeni oon kuullu että täälä meillä päin ei ole enää 4d ultraa, tai siis keskussairaalassa on mutta ne kuulemma ultraa sillä vain jos on jotain epämuodostumia tms. että ei huvikseen vaan. eikö siinä näy ihan kasvon piirteet?
nyt mullekki on iskeny kauhee himo ostella vauvan vaatteita..vaikka lupasin itselleni et ostan vasta sitten ku tiedän mitä tarvin, noh, bodyn ja housut ja sellasen teddy-asun oon vasta ostanu. kävin eilen vintiltä penkomas kaikki 62cm asti vauvan vaatteet, tosin niitä ei kauheesti ollu ku ne on kaverilla ja siskolla lainassa, mutta sisko on jo kaivanu ne laatikoista koska sai tytön niin ei tee poikien vaatteilla mitää ja yhellä kaverilla on vielä joitain lainassa mutta poika on niin pieni vielä että menee vielä jonku aikaa noin pienet vaatteet. ja nyt vkl:na yks kaveri tulee kotiinsa käymään(asuu eri paikkakunnalla) ja kaveriki on kaivanu kaikki vaatteet 62cm asti mulle lainaan , tosin kaverillaki on poika, eli pojalle mulla olis vaatetta vaikka muille jakaa mut jos tyttö tulis niin ei oo pahemmin, paitsi siskolta lainatut. neutraale mulla on kans jonki verran mutta ne riittää toisaalta ihan hyvin. esikoista odottaessa ostin paljo neutraale vaatteita, mutta melkein jäi kaikki käyttämättä ku poika syntyi, sai niin paljo lahjaksi ja itsekkin ostin paljo pojalle sopivaa vaatetta, noh, ne menee nyt tälle tulokkaalle.
saikku on sujunu oikeen hyvin, en olis uskonukkaan et tekemistä on näinki paljo. oon tehny kaikkee sellasta mitä harvemmin huvittaa tehdä. tänään tein täys inventaarion poikien vaatekaappiin, otin kaikki pienet pois kuopuksen puolelta ja lisäsin esikoisen pieneks jääneitä kuopuksen puolelle ja esikoisen vaatteitaki tyhjäsin ihan surutta pois mitä en käytä ja mitä tiedän etten kuopuksellakaa käyttäisi enää.oon saanu niin paljo vaatteita muualta et lahjotan nuokin kiertoon ilomielin, laitoinki tänne kaksplussaan ilmotuksen lahjotetaan puolelle. ostan mielummin uusia esikoiselle niin ne säilyy hyvin sitte kuopuksellekki.toki kuopuksellekkin tulee ostettua uuttakin vaatetta. oon aikas tarkka lasteni vaatteista...
imettämisestä juu se on täysin luonnollinen asia. itse oon kyllä kummatki opettanu myös pullolle heti syntymästä asti, eli oon pumpannu tissimaitoa ja antanu välillä pullosta että tottuu myös pulloon. tiedän muutaman tapauksen missä vauva ei suostunut enää ottaa pulloa vastaan, vaan tissi oli ainut minkä hyväksyi, se on vaan äidille hankalaa jos äidin pitää päästä yksin jonnekkin ja vauva jää esim isälle hetkeks. tosin kaikki me äidit ollaan erilaisia, jotkut eivät jätä vauvaa edes isälle hoitoon kun on imetyksellä ym. mutta mä olen sitä mieltä että äidilläki on hyvä olla myös omaa aikaa, se on "juhlaa" ku pääsee yksin vaikka esim kauppaan käymään(voi kuulostaa kauheelta, mutta varmasti jo äidit tietävät mitä tarkotan, enkä tarkota pahalla, menipä vaikeeks).
aikasemmin oli puhetta kestoilusta yms. mä aion käyttää(oon käyttäny esikoisella ja kuopuksella ja nykyäänki käytän, molemmat vaipoissa vielä) niin kerttiksiä. pyykkiä muutenki tulee paljo, että joka päivä kone pyörii jo valmiiksi, niin en kaipaa enää lisää pyykkiä(ylimääräistä), tosin rahallinen säästö ja luonnon säästö olis hyvä jos kestoja käyttäis. soseet tod.näk ostan valmiina kaupasta, jos en satu saamaan inspistä ja ala tekeen itte soseita, mutta luulen että ostan ne valmiina. ja tuskin pahemmin on"ylimäärästä" aikaa kolmen pienen kanssa, aika menee jo kaikkien hoitamiseen, leikkimiseen, siivouksiin, ruuanlaittoon, pyykit ym..
töyhtö mulle joskus lekuri sanoi ettei antihistamiinia suositella, kysyin kans allergia lääkkeistä että onko mitään mitä saisi syödä niin sanottiin että ei ole.ootko kysyny lääkäriltä tosta zyrtecistä(miten lie kirjotetaan) mutta hyvä ku kummiski syöt niin vähä sitä että luulis ettei oo haittaa sikiölle.
nullpoints mikä ultra sulla on kuukauden päästä? ajattelin ku itselläni ei oo enää ultria(paitsi ylimääräsiä, mutta ei perus norm.ultria). meillä päin on vaan np-ultra ja rakenneultra.
juup, mutta alkaan lopetteleen ja alkaan sapuskaa tekeen valmiiksi.

cruella ja vauveli 22+4
 
Tek Juu toi Serranon perhe on niin ihanan hauska sarja eikä siinä tarvi ajatella mitään, oikein hermot lepää. Ja harvinaista että mulla ja miehellä on sarja johon kumpikin on himona koukussa. Meillä meni jokin aika sitte kaukosäädin sököksi pariksi päiväksi niin ihan paniikissa soiteltiin kavereille että kuka vois nauhottaa meille. Oikein yhteinen harrastus meillä miehen kanssa :LOL: Täytyis vaan keksiä uus yhteinen lempparisarja tilalle, oisko ideoita?

Vauvan vaatteista Eilen otin esille pojan vanhat vaatteet jotka ovat siis olleet vuoden verran äippälaatikossa säilytyksessä ihan sisällä niin olipa tullut keltaista tahraa rinnuksille ja kauluksille. Ilmeisesti puklutahroja jotenki tullu esille, niitä ei siis näkynyt silloin kun olen laatikkoon laittanut. Onko kokemusta tällaisesta? Saa nähdä saanko mitenkään puhtaaksi.
 
Cruella Mul on toka ultra vasta. Vastaisko sit sitä np-ultraa, kun se on tarkka ultra. Muuten oon pari kertaa käyny "neuvolassa", mut siel ei tietty ultrata. Täällä maassa tosiaankin mennään näin...........(en jaksa toitottaa koko aikaa et muualla oon, sorge....) :ashamed:
Sit ton jälkeen ei sit ookkaan noita tarkkoja ultria, muutamalla huonommilla koneilla saa kun loppusuoralla mennään.
Sukupuolesta Eli siis ku toi eka ultra on rv14, ne eivät rupee sanoo juuta eikä jaata... Sit olin toisessa ultrassa rv28 esikoisen kans ja neidillä oli niin ristissä kintut et se ei osannu sanoo mitään... :eek: (tuossa vaiheessa alkaa olla tiukempaa jo kohdussa. Sen jälkeen mä aattelin hitto ei sitä saa ollenkaan selville ennen kuin se ulos putkahtaa........... :( Sit olisko se ollut rv 33 kun huonommalla koneella katsoivat ja sanoivat et "vissiin tyttö", eli oli aikas epävarmaa... Menin ja ostelin sit ne vaaleanpunaiset tamineet, kunnes ennen synnytystä tulikin mieleen et varmaksi ne eivät sitä sanoneet....... :LOL: Onneks oli tyttö! :kieh:
Eli nyt jännään tuleeks näkymään vai ei... :headwall:

NullPoints ja Tirri (tyttönen/poikanen)
 
BB ei oikeastaan kiinnosta, en aio seurata. Mut oon koukussa CSI- sarjoihin ja MTV Faktan useampaankin sarjaan, muuta en sitten oikeastaan telkkarista katsokaan.

Imetyksestä Neitiä imetin ½ vuotta, ja sitten olikin jo hieman vaikeaa siirtyä pullolle, mut onnistui kuitenkin. Imetys etenkin yöllä on kyllä niin helppoa, ei tarvii pullojen kanssa tuskailla.

Supistuksista edellisissä raskauksissa en ole huomannut mitään supistuksia, mut eilen kun pötköttelin sängyllä, niin tuli kunnon supistus, onneksi vain yksi... maha meni ihan kovaksi aika pitkäksi ajaksi ja tuohon sektioarpeen kyllä teki vähän häijyä, kiristi ikävästi.

Tahroista vaatteissa. Mä käytän Vanishin sitä suihketta ja sitten jos vielä jotain tahraa jää, niin auringonpaisteeseen vaate kuivumaan, niin ainakin suurinosa tahroista haalistuu tai lähtee kokonaan pois.

Vaatteista Tekis mieli niin ostella, mut hillitsen itseni siihen saakka, kunnes on tietoa kumpi tulee. Toppapuku on alesta ostettu reimatecin puku kokoa 62cm, ja on kyllä niin reilua kokoa, että saas nähdä jääkö kokonaan käyttämättä, riippuu tietty vauvan koosta. Mä tilailen aika paljon Tanskasta tuolle 3 vuotiaalle vaatteita, tilaan sieltä talvitamineet, niin varmaan sitten samalla vauvallekin tulee jotain tilattua ultran jälkeen samaan pakettiin.

Kalevalan äiti-lapsi korusta, onko kellään? Mulla ois ens viikolla synttärit, niin vihjasin miehelle, että sellainen kultainen ois aika kiva, mut näkyy olevan kyllä ihan kiva hintakin.... Saas nähdä toteutuuko toiveeni...

Nyt mä lähen päiväunille :wave:
 
Haidi84Kysillä juuri, se vissiin nousi tuosta 22? tuohon25,90? elokuun alusta. Tuo mammajooga on täynnä, mut kannattaa soitella kansalaisopistolle ja ilmaista kiinnostus, jos vaikka perustaisivat lisäryhmän. Kunto Kuopio ei nimittäin järjestä noita mammakursseja ollenkaan ja luulisi, että Kuopiossa olisi enemmän kuin 20 odottajaa, jotka tuonne kansalaisopistolle haluaa. Se on kuitenkin aika edullinen (40?) ja kestää sinne joulukuulle.

Imetyksestä: Meillä neiti oli kunnon tissitakiainen, ei syönyt oikein muuta tuonne 7kk ikään asti kuin äidinmaitoa. Ja koska oltiin paljon menossa melkeimpä heti syntymästä niin toi imetys julkisilla paikoilla tuli tutuksi. Täällä päin on yksi lastenhoitohuone, jota käytin joskus, mutta yleensä imetyspaidan ja huivin turvin imetys sujui missä tahansa. Minun mielestä toi pullorumba oli työlästä kun tavaran sai kätevämmin tuoreena ja oikean lämpöisenä suoraan rinnasta. Tosin vaikka menikin pelkillä äidinmaidoilla söi myös hanakasti pullosta, jos minulla oli meno jonnekin yksinäni. Imetys loppuikin sitten oikein nätisti, kun tyttö vuoden ikäisenä älysi, että pullosta juoma tulee helpommin kuin rinnasta :whistle: .

Uutta tietoa sain muuten neuvolasta kun kuulin, että nykyään vastasyntyneet ei enää saa calmettea, jos ei ole tiettyjä riskitekijöitä lähipiirissä/tulevaisuudessa. Esikon (s. -05) calmette arpi kun on ikuinen muistutus siitä, kun kaikki ei mene hyvin. Typyn rokotusjälki mäti, mutta ei puhjennut itsestään, joten lääkäri joutui sen puhkaisemaan. Meillä oli sitten koko ensimmäisen kesän riesana jatkuvasti mätivä rokotusjälki, jolle neuvolassa taikka lääkärissä eivät keksineet hoitoa. Onneksi tutulla oli sama homma oman lapsensa kanssa aiemmin ja antoi mulle ohjeet kuinka rokotusjälki paranee. En muista kumpi itki kovempaa minä vai typy, kun mätivää aluetta tyhjennettiin...

Synnytyksestä: Kannattaa kysellä oman äidin synnytyskokemusta, jos vaan ruumiinrakenne on samanlainen. Mulla oli melkein toisinto äidin synnytyksestä, ainoana erona, että mä turvauduin epiduraaliin äidin puskiessa muksut maailmaan luomuna. Kannattaa mennä avoimin mielin synnyttämään, yleensä silloin pettyy jos tekee tarkan synnytyssuunnitelman ja sit kaikki ei menekään sen mukaan. Ja noi television synnytysvideot on aivan ihania, niihinhän oikein haetaan sitä dramatiikkaa. Kuka nyt jaksaisi katsoa perus sujuvaa synnytystä, missä kaikki menee kaavan mukaan B) . Mut mä olen alkanut himoamaan tuota luomusynnytystä. Esikko tuli siis oksitosiinilla, ilokaasulla ja epiduraalipuudutuksella ja nyt jotenkin haluaisi nähdä onko itsestä samaan kuin äidistä. Mut ku se sattuu|O , se epiduraali-ilokaasu-yhdistelmä oli niin taivaallista. Niin joo, ja jos kuka tahansa väittää ettei synnytys edes satu, ni se puhuu täyttä paskaa, kyllä se sattuu ja ihan helvatusti, mut ku se pallero annetetaan tuohon rinnan päälle, ni kaikki muistikuvat kivusta unohtuu.

Aminohappo ja Kuutti 20+4
 
Heipsis mammat!

Täällä myös yks Serranon perhe -fani, on muuten huippu sarja, hauska mutta myös hyvä, siis laadukas. Ettei pelkkää komediaa kuitenkaan. Vähän vain meni maku kun ÄITI kuoli, siis Lucia. :'( Piti kyyneleitä vuodattaa niiden jaksojen aikaan... mutta hyviä on sen jälkeenkin ollut jaksot, tosi hyviä. Luulen että uudet jaksot tulee vasta ensi kesänä, uusintana näkyy tämän kesän jaksot talven yli viikonloppuisin, kuten viime vuonnakin.

kirppunen kysyi Kalevalakorusta, jos tarkoitat sitä Lapsi-helaa niin täällä on yksi sellaisten kantaja. Tytön ja pojan äitinä riippuu kaulassa hopeiset helat, toisessa sininen kivi ja toisessa punainen. Sukupuolen mukaan tulee taas kolmas sitten tämän pienen synnyttyä. =) Minusta se on tosi kiva, melkein aina on mun kaulassa. Kultainen on tosiaan aika tyyris, mutta tykkäänkin enemmän tästä hopeisesta. Toivottavasti sun toive toteutuu ja saat synttärilahjaksi! =)

Rakenneultrassa on jo suurin osa käynyt, itsellä se on vasta viikolla 22 jostain syystä, oisko useamman keskenmenon takia, näkyiskö jotain tarkemmin vasta tuolloin?? Onko muilla vastaavaa kokemusta, että rak.ultra ois vasta noin myöhään?? Olen kuitenkin äitiyspolin asiakkaana, ja kai niitten pitäis tietää millon ultra kannattaa tehdä.

Tuuliska ja Pieni 19+4
 
Heippa mammat!! :wave:

Täällä neukkukäynti takana, kaikki hyvin, siellä se :heart: jumpsutti kovaan tahtiin. Maanantaina ois sit rakenneultra, jännittäää kovasti kumpu siellä kellii :)

Kovasti oottelen myös tuota meiän mammatapaamista lauantaina, toivottavasti on kivaa :)

Mulla on ollu ihan kaameet liitoskivut :( Kokoajan nipistelee ja kun hetken aikaa ollu paikallaan niin ei meinaa päästä ylös sohvalta enään. Aamuisin ihan kamala nousta sänkystä. Ja kun vielä tuota pahoinvointiakin ni ei oo kivaa.

Täällä kanssa ilmoittautuu BB:n kyylääjä. Ennen meillä ollut se 24/7, mutta nyt kun muutettiin antennitalouteen ni ei ois saanu vissiin kuin se nettipaketin ni ei sit viittinyt ottaa sitä. Ja enkä kyllä ois varmaan kerennykkään kattomaan samalla tavalla kuin ennen. Tuo jokailtainen subin juttu riittää vallan mainiosti :)

Mulla kanssa se Kaleva-koru, sain pojalta sen kultaisen version äitienpäivälahjaksi viime vuonna :heart:

Ens viikolla taas reissuun lähtö, saas nähdä miten sitä jaksaa kävellä siellä. Ja tuo lentomatka jänskättää kovasti kun en varmaan pysty/jaksa pitää poikaa sylissä kauaa. Aiemmilla lennoilla ei oo isänsä sylissä viihtynyt ja sit kun pitäs päikytkin ottaa sylissä, huoh!!! Onneks ei oo ku 4 tunnin lento...

Jeps, me aletaan lähtemään kaupoille, palaillaan :heart:

Mamamin 18+6
 
Hei Tuuliska!
Mulla kans rakenneultra tosi myöhään. Vasta rv 23 tosi outoo mun mielestä, mutta täällä pohjoisessa on huono lääkäritilanne aina, eikä aikoja saa.. yritin vielä soittaa, että sais aikasemmaksi, mut ei..

Tänään oli eka fysioterapeutti ja olikin rentouttava kokemus. Ihana FengShui höperö nainen, joka löysi heti kivut ja neuvoi pronaatiotuki kengät hankkimaan. Aikoi tehdä kaikkensa, että lihakseni rentoutuvat ja alan nauttimaan raskaudesta :D

Tilasin vaunut! Hui, kun aikaista mutta mieluisat tuli yllättäen vastaan "Esprit Classic (i´coo) Flying E". Se oli joku hetken tarjous ja siihen sai 69 ? Espritin hoitolaukun kaupanpäälle.. 499 ? siis yhteensä, jonka tuleva vaari maksaa :) Mulla houkutti nuissa vaunuissa keveys, vain 15,5 kg. Olen testaillut kavereiden vaunuja ja kaikki olleet 18 kilosta ylöspäin ja tuntuneet karmean painavilta. Itse olen tällainen 154 cm pygmi ja nuo tuntui olevan just mulle tehty.. sen nyt näkee vasta "itse teossa"

Narttupentumme 1,5-vee steriloitiin tänään ja tuolla pesuhuoneen lattialla se vielä tuhisee.. tekee pahaa katsoa, kun vatsa on ajeltu ja siinä valtava leikkaushaava. Onneksi on kipulääkettä pariksi viikoksi..

Anar ja Eemeli 19+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Onnea puolivälin saavuttaneille!

Viimeyönä tuntui koko ajan, että alkaisi suonta vetämään. Vähän kun jalkaa liikutti niin tuntui pientä kipua. Muutaman kerran on nyt suonta vetänyt.

Ja vessassa täytyy edelleen käydä yöllä parin tunnin välein, välillä tunninkin välein Ja aina sen jälkeen en heti nukahda ja juuri kun olen nukahtanut niin herään kauheaan pissahätään. Ja vielä kun molemmat lapset jossain vaiheessa yöllä tulee meidän sänkyyn nukkumaan ja poika on kova kieriskelemään ja potkimaan niin en saa aina sitten unta. On nyt jäänyt aika vähiin yöunet. Toivottavasti nyt helpottaisi vähäksi aikaa edes nuo vessassa ramppaamiset. Kummastakaan edellisestä lapsesta ei ole ollut tämmöistä. Kävin kyllä silloinkin 1-2 kertaa yöllä vessassa, mutta se oli ihan normaalia, kun vaikka en olisi raskaana niin käyn sen kerran aina yöllä vessassa.
 
Heippa piiiitkästä aikaa!



Hiljaiseloa vietellyt tämä mamma, syynä siihen että vasta tänään uskallan olla oikeesti raskaana.
Kaikki tekstit taas olen päivittäin lukenut mutta nyt vasta tekee mieli itsekin aktivoitua.

Pieneksi selvennykseksi että np-ultrassa oli turvotusta juuri raja-arvoille ja kävimme lapsivesipunktiossa. Nuo tulokset sain viime maanantaina raskaan 3 viikon odotuksen jälkeen, terveet kromosomit ja toinen tyttö olisi tuloillaan
:heart: .
Tänään oli rakenneultra ja sielläkin kaikki ok joten NYT uskaltaa nauttia raskaudesta. On tämä rankkaa ollut kun viikkoja 20+0 jo kasassa, enpä kenellekään samaa toivo. Pikkuinen painoi huimat 337g ja potkii kovasti vasemmalle alavatsaan..

Emos Sama vessassa ramppaaminen on täälläkin edelleen päällä, 2-3 tunnin välein pitää käydä. Ja samoin esikoinen ollut aina huono nukkuja ja herättää edelleen vähintään 3 kertaa yössä, maitookin vielä vaatii vaikka jo 1v 8kk tulee täyteen juuri.
Hänen odotusaikana tämä keskiraskaus meni ilman noita yöpissoja. Rakenneultrassa tänään kyllä ultraaja totesi että vauva istuu nätisti mun virtsarakon päällä, vaikuttaakohan tuo siihen???

Vastailenpa samalla näihin samoihin juttuihin eli...

Big Brother Ilmoittaudun että koukusa ollaan taas. Mutta ihan netti ja iltalähetykset piisaa, ei sentään ihan 24/7 tarvii hankkii
:D
Serranoa en oo ainuttakaan jaksoo katsonut.


Imetyksestä Esikoista imetin 7,5kk jolloin tyttö itse lopetti tisuttelun, ei kerta kaikkiaan ottanut enää lainkaan. Siihen asti ei kelvannut oikein minkäänlainen pullo Eli täyskäännöksen teki päivässä.
Julkisilla paikoilla olen itsekin imettänyt, kahviloissa, kesällä nurtseilla jne. ja on mielestäni ihan luonnollista.
Pikkusen kyllä eilen pisti minutkin ihmettelemään kun kävelin Stockalla ja eräs äiti kävellessään imetti pikkuistaan käytävällä koko rintavarustus esillä. Jotenkin ois mielestäni voinu vaiks pysähtyy ja istuu alas, vieressä kun oli tuoleja. Kiire hänellä ei kai ollut kun odotteli kaveriaan joka shoppaili vaatteita...


Hankinnoista Mitään en ole vielä uskaltanut ostaa, mutta nyt kun tiedän pikkuisella olevan kaiken kunnossa pitää lähteä puuttuvat hankkimaan.
Esikoiselta pienet vaatteet tallessa mutta jotakin uutta ja ihanaa on pakko ostaa siltikin
:p
Tuplakärryt pitää hankkii jotta pääsen yksin molempien kans liikkumaan, esikko kun juuri tammikuussa täyttää 2-v eikä kyllä pysy nätisti kävellen vieressä, eikä varmaan pitkälle jaksaisikaan.
Tollasii oon aatellu, ovat hinnaltaan sopivammat kuin sellaset 700? vaunut.
Ja ominaisuudet jotka haluun löytyy noista, erilliset säädettävät kuomut, saa vauvakopan työntäjään päin, kääntyvät etupyörät ja iso tavarakori.
http://www.vaunula.fi/carena_double_swing.htm .
Ja kun käyttöikä meillä taitaa jäädä siihen vuoteen...
Sitteri ja turvakaukalo puuttuu myös, ne kun oon mennyt myymään jo eteenpäin. Cragon telakallinen kaukalo taas hankitaan, se kun oli mielestämme loistava peli. Huuto.netistä aattelin taas sen hankkia, säästää jonkun kympin kuitenkin.


Synnytystä ihme kyllä en jännää lainkaan vaikka tuo esikoisen synnytys oli pitkä ja rankka 19 tuntinen.
Oon ajatellut et jos jaksais nyt pidempään ilman epiduraalia, se kun pysäytti synnytyksen 8 tunniksi. Ei auttanu vaiks oksitosiini hakkas kovaa jne, siihen 5cm jämähti aukeeminen. Jospa ilokaasua vaan nappailis ja kauratyynyjä ukko lämmittelis.
Oon kyllä vaan melkoisen kipuherkkä joten toivottavasti tämä hyvä suunnitelma ees osin toteutuu =)


Huh, jaksaakohan kukaan ees lukee tällasta stooria???
Mutta, nyt on monen kuukauden pantatut kirjoitushalut purettu ja aika alkaa pikkusen reaalimmassa teidän kanssa keskustelemaan...

Kiitos teille kaikille aktiivisille, on ollut ihanaa lukea juttujanne, osa teistä tuntuu jo niin tutulta :hug:


Ja oliko se Johjo joka listaa päivittelee, siellä kun mun la on päivän pielessä (14.1) kun oikeesti on neuvolan mukaan 15.1-09. (kaikki ultrat tosin näyttäny 10-11.1-09) .
.
Esikoinen syntyi rv 37+0 ja saattaa kuulemma tulla toinenkin etuajassa jota en kyllä toivo, kunhan ensi vuoden puolelle menee :LOL: Melkoisen masuvaivainen tyttö ollut ja keltaisuuden vuoksi jouduimme olemaan synnärillä 10vrk, ei ollut kivaa se...

Nautitaan ihanista kasvavista masuista :heart:

TeeBird ja pikkuinen 20+0 :wave:
 
TeeBird Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja tulevasta pienestä tytöstä :hug: Ihan varmasti on olleet stressaavat viikot, mutta onneksi ne on nyt takana..

Nukkumisesta minun ei onneksi tarvitse juosta yöllä vessassa, paitsi jos on erehtynyt illalla juomaan teetä tai kahvia. Kuopuskin (9,5kk) antaa nukkua eli ei herää yöllä, mutta minä nukun jostain syystä todella huonosti.. Kyljellään nukkuessa puutuu reidet, vatsallaan ei enää pysty nukkumaan tai alkaa tytsykkä protestoida potkimalla. Siinähän se yö menee pyöriessä ja asentoa vaihdellessa :kieh: ja tässä vaiheessa jo näin hankalaa tämä niin mitä se on sitten loppuajasta. Kuopusta odottaessa ei viimeisinä kuukausina tullut nukuttua kuin 3-4 tuntia yössä, jotenkin sitä vaan ei saanut nukuttua...

Pistetäänpä lisää kysymyksiä.. Onko sinulle tullut jotain mielitekoja raskauden myötä?

Minulla ei varsinaisia mielitekoja ole, mutta kyllä ruoka maistuu nyt paljon paremmin kuin esim. kuopusta odottaessa..valitettavasti :kieh:

MaMa ja tytsykkä 21+0
 
TeeBird: Kiva että olette saaneet hyviä uutisia ja pääset vihdoin "nauttimaan" raskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mei08:
Vauvan vaatteista Eilen otin esille pojan vanhat vaatteet jotka ovat siis olleet vuoden verran äippälaatikossa säilytyksessä ihan sisällä niin olipa tullut keltaista tahraa rinnuksille ja kauluksille. Ilmeisesti puklutahroja jotenki tullu esille, niitä ei siis näkynyt silloin kun olen laatikkoon laittanut. Onko kokemusta tällaisesta? Saa nähdä saanko mitenkään puhtaaksi.
Meillä on kans käyny noin parille bodylle ja osalle harsoista aikanaan. Oon laittanu klorittiin ku en muuten oo saanu puhtaaksi.

Serranon perhettä seurasin. Ihana "hömppä"sarja :D . Eiköhän se ens kesänä taas jatku. Sarjan tekeminen on kuulemma lopetettu et kuinka monta jaksoo lie sit vielä näyttämättä. Toivottavasti monta =)

Mulla oli tänään ultra. Tarkasti lääkäri katsoi kaikki ja kaikki oli onneksi kunnossa :heart:. Myös se odotettu tieto saatiin... eli poika tulee. Aydin Tekay (siis se lääkäri) sanoi että ihan selvä poika ja nähtiinhän me se itsekki. Lonkkaluut sivulla ja selvääkin selvempi uloke siinä keskellä. Jipii, nyt pääsee vauvanvaateostoksille. Minä oon laittanu kaikki eteenpäin joten mitään ei ole ennestään. Koko vastasi viikkoja 20+1 mutta niin on tehny joka kerta (n. 5pv isompi) ja silti yli aina menny.

Laitoin sit heti kaikille tekstarin ja ilmoitin et poika on tulossa. En pystyny pitään salassa vaikka sellaista ensin mietin. Lapsetki rupes tivaan et kumpi kumpi, niin pakkohan se oli sanoa. Hyppivät sit riemusta ku tulee poika. Tyttöki (kohta 7v) sanoi että oot maailman paras äiti ku teet pojan :LOL:. Ihan niin ku siihen vois ite vaikuttaa.

Johjo & pikku prinssi 19+3
 
Onnea taas hyvistä ultra kuulumisista. Itsellä vielä aikaa kärvistellä 1½ viikkoa, ultra vasta RV 20+5 :kieh:

Mulle on alkanu ruoka maistumaan :p Yritän olla terveellisellä linjalla, mut eilenkin vetäsin lontoonrae suklaalevyn... :ashamed:

Ajattelin lähteä katsomaan josko sieniä löytyisi. Huomenna ois tarkoitus viedä lapset sitten tivoliin, jos vaan ei sada vettä.

Tuo tyttö 3v sanoi eilen, että tulispa poika vauva ja laitetaan sen nimeksi tuhkimo :LOL:

:wave:
 
Tervehdys jälleen...

Ensi maanantaina olisi jälleen neuvola, ja hammaslääkäri (IIK!). Toivottavasti kaikki on jälleen hyvin.

Miehen vanhempi tyttö (6 vee) katsoi tuossa eräänä päivänä ekoja ultrakuvia ja tuumasi yksintein, että tuo on poika. Mahtaakohan olla tuleva kätilö? :LOL:

Lontoonrae -suklaa on tajuttoman hyvää... Ja appelsiinikrokantti. Ei paljoa tähän taloon ostella herkkuja (niillä on taipumus kadota).
 
Täällä herkutellaan. Hetken mielijohteesta ostin porkkanaleivoksia, en ole moneen vuoteen syönyt ja kyllä ovat herkullisia.
Voi voi jos Serranon perheen uudet jaksot on vasta ens kesänä ja eihän niitä tosiaan olekaan tehty kuin yksi kausi enää.
Niin se on taas onneksi viikonloppu. Minusta on niin ihana kun koko perhe on kasassa ja touhuillaan yhdessä mutta nytpä mies haluaa omaa aikaa. Niinpä me pojan kanssa lähdetään huomenna aamulla mun kotipaikalle ja tullaan aikaisintaan sunnuntai iltana takas. Tottahan se on ettei miehellä ole omaa aikaa ollut muuta kuin työ, niinkuin ei kyllä minullakaan. Ja nyt on sitten niin väsynyt että haluaa olla yksin neljän seinän sisällä viikonlopun.

Mukavaa viikonloppua!
 
Piiitkästä aikaa tyaas kirjottelen :D
Hirveää hulabaloota tää häiden alusaika.
Meidän h-hetki siis 6.9. :heart:
ti:na kävin sovittamassa mulle teetettyä vihkisormusta ja oli kyllä niin ihana,etten meinannu irrottaa otetta siitä lainkaan :LOL:
Sen verran mulle on vihjastu,että huomenna ois polttarit...

Meidän napero on varsinainen touhuaja :eek:
Yöllä herätti mut 4.00 aikoihin hirveään rytinään ja kun 45 min. päästä rauhottui,miehen kännykkä herätti...*huokaus*
Ei taida tulla rauhallista tapausta...

Nimiasiasta meillä ollaan melko yksimielisiä,tyttö olisi Pihla ja poika Miika.

Mutta nyt koristeiden tekoon :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
No nyt niitä tyttöjä sateleekin oikein urakalla. :D :LOL:

1 poika ilmottautuu pitämään tammikuisten puolia :D
tänään käytiin siis rakenneultrassa ja kaikki hyvin!
Kätilö tuumas vaan, että kyllä tämä hyvin vahvasti pojalta vaikuttaa, "selvästi" näkyi vehkeet sieltä, tosin kätilö painotti, että voi vielä erehtyäkin, mutta ihan poikafiilis mulla on itelläkin, eikä tuo mitään, isäntä sano, et vaikka ois tyttö niin vaatteita on pojilta jääny niin paljon, että saa luvan käyttää niitä
:headwall: ;)

painoarvio oli meilläkin sen 330g eli vastaa viikkoja täysin ja muutenkin vaikutti kovin vahvalta nuoreltamiehen alulta :heart:
 
Tuulia78 meillä tuli tuohon sairaalan esitietolomakkeeseen laitettua siihen kohtaan jossa kysytään nimeä tytölle hätäkasteeseen juuri tuo samainen nimi eli Pihla :D mutta saapas nähdä jääkö se meidän tytölle ainakaan etunimeksi (mies tykkää siitä nimestä ) :whistle:
Johjo olisiko liian hankalaa jos laittaisi tuohon etusivun listaan, tulokaiden sukupuolet niille joille se on ultrassa selvinnyt? Ja kiitos kun olet jaksanut listaa päivittää :hug:

foxilady77 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tulevasta pojasta :flower:

MaMa ja tytsykkä 21+1
 

Yhteistyössä