TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

SusSoo
Hennuliinizu, Johjo ja jasminette
paljon onnea plussasta ja tervetuloa joukkoomme kirjoittelemaan ja ennen kaikkea odottelemaan tammikuuta.

Lappitar
jestas kun sulla on pitkä matka synnytyssairaalaan! Ihmettelen jos joku sut päihittää kilometrimäärässä!

JJ-t! Edelleenkin lähetän täältä haleja sinulle
Aivan, pakko sitä on vain yrittää katsoa eteenpäin. Odottelemme täällä kuulumisiasi!

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille myös!

terkuin Sussoo ja Sisu 6+1
 
JJ-t:lle jaksamisia. :hug: <3

Kiitoksia SusSoo. Jos kaikki menee hyvin niin kolmas pikkuinen meidän perheelle sieltä sitten tulee tammikuussa. Koulu loppuu Joulukuussa ja kuukaus siinä keretään "lomailla" ennen pikkuisen tuloa. :)
Niin ja se synnäri on SeKS.


 
Johjo,Hennuliinizu ja jasminette,ONNEA!! :heart: :flower:
Ja JJ-t... :'( :hug: Voi sua...sanoisin jotain oloasi parantavaa,jos voisin..
Cruella: kyselit lasteni ikää :)
Tytöt on 10 ja 9,poika täyttää elokuussa 5.
Eli aikasin olen aloittanut tuon satsin teon ja nyt voikin sitten jatkaa lapsiluvun täyttämistä :D
Jos Luoja niin suo...
Käytiin miehen vanh. luona viemäs kukka ja koko ajan miehen teki mieli kertoa vauvasta mutta ei sittenkkän.
Huvittuneena kattelin sen kiemurtelua tuolilla :LOL:
Huomenna nimittäin on se ultra!!
Jännittää ihan kuin inssiin olis menossa :attn:
Olen ittellenikin yrittänyt toitottaa,että "varaudu,ettei syke vielä näy" mutta tiedä häntä,onko psyykkauksesta apua...
Tänään on särkenyt rintoja koko pvä:n.
SIIS REHTIÄ SÄRKYÄ!!
Ihan uus oire mulle.
Melkosen tuskainen olo.
Ja alavatsaa tosiaan vihloo yms.
Väsymys on taas huippulaatua.
Jatkuvasta köllöttelystä ja torkuista huolimatta päässä humisee kuin 3 vrk:n valvoisen jäljiltä.
Noh,muistaapa mitä se koliikkivauvan hoito on...
Mutta niinhän se vanha sanonta menee,että mitään uutta ei synny ilman kipua :heart:
Nyt hipsin särkevine ulokkeineni miehen kainaloon :LOL:
Adios!! :wave:

Pikku Otus 5+6
 
Hei, täällä mukaan ilmoittautuu myös yksi tänään, äitienpäivän aamuna, plussannut. Olo on vielä melko epäuskoinen, vaikkakin kolme päivää jatkunut kova tissikipu kyllä hivenen antoi viitteitä siitä, mistä on kyse. Silti en uskonut, ennenkuin näin 2 viivaa testissä... Laskujeni mukaan LA on 13.1.2009.
Tällä hetkellä käyn todella ylikierroksilla, ei väsymyksestä tietoakaan, vaikken juuri viime yönä nukkunutkaan (testitulos jännitti...) ja testinkin tein jo aamuviideltä (herätin tuloksen saatuani tietenkin myös mieheni, jonka vastaus: 'Tä, keskellä yötäkö sää testailet?' :eek:), jonka jälkeen en varsinkaan nukkunut. :)
Mutta kai tästä on lähdettävä kohta kuitenkin unta yrittelemään, että jaksaa huomenna herätä töihin.
Niin ja tässä mun tietoni:
Iberis......... OYS..................13.1.2009..............esikoinen

jasminette: meillä on lasketut ajat melko lähekkäin ja synnärikin sama, ehkä tammikuussa tavataan. =)
 
SusSoo
mymmyryy :wave: mulla oli kauheet alavatsakivut rv4 ja ehkä rv5 alussa. Yhtä aikaa myös ihan niin kuin kohtu olisi ollut tulessa eli hirvee kummallinen kuumotus alavatsalla
kyllä mä ajattelin, että onko se normaalia. Mutta muistelen, että eiköhän mulla ole ollut samanlaista jokaisessa alkuraskaudessa. Nyt tällä hetkellä ei ole taas mitään oiretta. Vähän on kyllä liian oireetonta tämä odotus eli kuinkahan tässä taas käy


Iberis
onnittelut ja tervetuloa. Lisään sinutkin pinoomme. Sun testailu oli kyllä ihan samanlainen juttu kun mulla. Eli testasin joskus ennen aamuviittä. Herätin miehen testiä katsomaan, joka unisena näki siinä testissä jopa kolme viivaa
En saanut heti uudestaan unta, mutta aamulla sitten väsytti kamalasti kun olisi pitänyt oikeesti herätä
Aamulla mies sitten kyselikin, että onko se tosissaan katsonut yöllä jotain raskaustestin tulosta. Oli kuulemma ihan sellainen tunne, että se olisi ollut unta.

kaikille! *SusSoo ja Sisu*
 
Moiks Iberis ja onnittelut plussaamisesta! Mulla on tuo laskettu aika vaihdellu, riippuen laskurista, joissain se on ollu 11.1. ja sitten just tuo 15.1. Voihan tuo olla että nähdään sitten "vauvalassa", ainakin toivottavasti.
Hirvittävästi jännittää ja on epäuskonen olo plussasta, lapsettomuutta kuitenki takana 1,5 vuotta, eikä millään olis uskonu, että nyt tärppää :)
Oireita on ollu jo parisen viikkoa, rinnat hirveän kipeät ja pinkeät ja maha koko ajan turvoksissa...Pahaa oloa ei onneksi vielä, niin ja kummaa nippailua alavatsassa. Onkohan nuo "nippailu" tuntemukset ihan tavallisia. Sitä pelkää, että vois tapahtua jotain kamalaa, mutta jospa tuo "masukki" pysyis kyydissä.
 
Pahoittelu JJ-t :'( . Katse nyt vain huomiseen, eikös vaan?

tuulia78: Mullakin huomenna ultra. Jännittää aika sikana :/ . Pidetään molemmille peukkuja pystyssä.

Olen pyrkinyt viemään tämän raskausajatuksen ihan taka-alalle. Olen niin pessimistinen tämän suhteen. Huominen ultra sitten kertoo paljon. Ja JOS syke näkyy voin alkaa ajattelemaan positiivisemmin. Ja kertoa niillekin, joille ei vielä olla kerrottu, kuten lapsille =) .

Olo on aivan kamala! Ja väsynyt. Rinnat kipeät ja kaikkea muutakin asiaan kuuluvaa. Eli erittäin raskaana oleva olo. Täten siis vähän hankala tilaansa unohtaa. Pelottaa vaan olla onnellinen. Kai sitä itseään suojelee, ettei muka pettyisi niin kovasti.

Joku kyseli vatsakivuista. Täällä kyllä on välillä aika koviakin kipuja. Osa ehkä ihan suolistoperäistä. Vatsan toiminta on nimittäin muuttunut selvästi. Ja osa varmaankin kohdun kasvua? Menkkamaista juilimista. Alaselkäsärkykin välillä kamalaa. Joskus herään yölläkin kipuihin ja se yö onkin sitten pilalla. Kuitenkin kivut menneet sitten ohi, eikä vuotoa onneksi ole ilmesynyt. Vuoto loppui siihen kun plussasin ja kävin ultrassa kohdunulkoisen epäilyn vuoksi. Vain yhtenä päivänä tuli hieman tuhrua.

Turvotusta ON!!! Siis niin läski olo, ettei tosikaan. Kaikki kiristää ja mukavasti tuo vatsamakkara on esillä tuossa edessä koko ajan. Ihan kuin kohtu olisi jo nostanut sen siihen :| .

Nyt vain jännittää järjettömästi. Jää tuo Suomi- Usa- pelikin kakkoseksi, vaikka huiman jännä on sekin.

kuudenmutsi rv ???
 
SusSoo
Ei kovin hyviä kuulumisia täältä :/ Aamulla tuli vessakäynnillä paperiin vaaleanpunaista verta... ja itkuhan sitten tuli :'( Ei kai taas! Nyt on mieli kovin maassa. Soitan pian neuvolaan ja yritän päästä joko ultraan tai edes hcg:n mittaukseen. Tosin meidän neuvola on ihan persiistä. Eivät ole ennemminkään ottaneet mua näin alkuraskaudessa sinne, vaikka ihan selkeet km:n merkit ovat olleet. Lähin yksityinen lekuri on yli 50km:n päässä, joten pakko yrittää nyt ensin päästä tuonne neuvolan puolelle. Ilmoittelen jos jotakin uutta kerrottavaa on :(
 
SusSoo: Toivottavasti pääset pikaisesti neuvolaan ja toivotaan, ettei mitään vakavaa tuo sun vuoto. Voimia ja :hug:

Mä en nukkunu viime yönä kuin ehkä pari tuntia, mua vaan ei väsyttänyt.... Nyt kyllä väsyttää. |O Mulla oli nukkumaan mennessä melkosia vihlasuja välillä tuolla alavatsalla oikeella ja heti alko tietty pelottamaan...

jasminette: Oletko ajatellut käydä varhaisultrassa? Mä ajattelin tänään soitella Meri-Lapin neuvolaan ja varailla aikaa, jossain keskustelupalstalla kehtuttiin tuota paikkaa ja nettisivujen mukaan siellä ultra maksaa 45 ? eli ei hirmu kalliskaan.

Mutta nyt töitten pariin (kyllä, ensimmäiseksi kun avasin koneen töissä, ryntäsin tänne :whistle: ).
 
Joopa joo, Meri-LAPIN neuvolapa hyvinki, tarkotin tietty Meri-OULUN neuvolaa. :whistle: No, päätin kuitenki ensin kysellä Gynekonki hintoja ja eipä se sielläkään oo ku 57 ? ja kun ajanki sain 2 viikon päähän, niin sinne nyt sitte aika varattu. Eli 26.5. on sitte tuo varhaisultra. Jännittää...
 
SusSoo :hug: :hug: . Se voi olla ihan vaaratonta tollanen tuhruvuoto. Toivottavasti neuvolantäti olisi ymmärtäväinen.
kuudenmutsi kivuista vielä: sanoit, että vatsan toiminta on muuttunut, kumpaan suuntaan? Mulla vatsa toimii kun unelma ja käyn toileetissa parikin kertaa päivässä. Mä oon samaa pohtinut, että voisko kivut osin olla suolesta johtuvia? Tää epätietoisuus on kamalaa.
 
JJ-t ja Sussoo :hug: .
Oli tullut viikonlopun aikana niin paljon tekstiä ettei millään muista mitä kukakin kyseli mutta tässä jotain:
Mymmyryy, mulla on kyllä mahan vihlomista ja juilintaa ja erityisesti alaselän kipua joka tekee öistäkin tosi vaikeita. Edellisessä raskaudessa oli myös mahakipua ensimmäisinä kuukausina varsinkin, mutta kaikki oli hyvin. Sellainenkin oire oli että vessakäynnillä kävi hirveän kipeetä ihan alavatsaan ja sinne itteensä ja muutaman kerran tehtiin pissatestit mutta puhtaat oli eli normaalia oli sekin. Sanottiin että kohtu se vain siellä kasvaa. Tietenkin tosi kova kipu on asia erikseen. Ja maha on pelannu nyt normaalia paremmin.

Joku kyseli pahoinvoinnista, mulla se alkoi rv 6 niinkuin myös viime raskaudessa. on tää raskasta yrittää hoitaa poikaa kauheessa olotilassa. Ja muuttokin lähestyy...

Joku puheli myös siitä milloin kerrotte muille raskaudesta, me ei olla vielä kerrottu kellekkään ja ajateltiin kertoa vasta loppukesästä mutta tää mun pahoinvointi kai pakottaa kertomaan aika pian. Tosi hankalaa kylässä ku ei voi juoda kahvia ym niinku normaalisti, no tokihan siinä jää kiinni. Viimeks kerrottiin eka ultran jälkeen noin viikolla 13.

Mutta täytyy lähteä pitkälleen kun poikakin nukkuu.

mei ja piiperö 6+

Tulikin vielä mieleen että se raskauslaskuri minkä linkin joku tänne laittoi on varmaan hyvä jos kierto on sen 28 pvä. Mutta mulla enemmän joten se ei pidä paikkaansa.
 
Tässä olis yksi joukkoon jaloon. Kuukautiset myöhässä jo toista viikkoa ja haamuviiva testissä. Mutta koska minulla niin lyhyt aika edellisestä raskaudesta, muistan kyllä millaista oli. Aika öklötystä ollut. Kaksplussan laskuri näytti 12.1.09. Joten talvivaatteet saa etsiä isojen tyttöjen puolelta. Lopetin juuri esikoisen imetyksen ja esikoinen, pikku tyttö on juuri täyttänyt 9 kk. Melko vipinää tiedossa, kun pikkukakkonen toivon mukaan syntyy. Mulla kesti kauan saada tuo esikoinen, useita vuosia ja pari keskenmenoa. Ei siis tiedä kuinka nyt käy. Hyvä merkki toki on pahoinvointi, sitä ei ollut km:ssä. No kunhan kriittiset kk menee, eiköhän se sitten selviä. Jaksamista!

 
Halaus sinulle, JJ-t! :hug:

Tsemppiä myös SusSoolle, toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

Minun piti sellaista tulla kyselemään, että kumpi on järkevämpää: yrittää ekaksi saada neuvola-aika ja sitten varhaisraskauden ultra vai toisinpäin?

Argh, alkaa huolestuttaa tämä oireettomuus, viime raskaudessa (joka päättyi keskenmenoon) oli kyllä selviä raskausoireita havaittavissa, nyt taas ei oikein mitään. Tosin silloin mulla oli myös hirveää alavatsakipuilua ja melko voimakasta verenvuotoakin. Niita mulla ei todellakaan ole ikävä! :)

JackQe & Bob2, rv 5+6 :heart:
 
SusSoo
Kiitos tsempityksestä ja virtuaalihaleista =) Tarpeen kyllä tulevat.
Vuotoa tai verilimaa ei paljoa ole tullut. Joten sen puoleen ei tarvitsisi olla kovin huolissaan, mutta kun mulla on samanlaisia kokemuksia jo kaksi ennestään, niin en jaksa kovin positiivisesti asiasta ajatella. Vatsaa polttaa, mutta se voi olla pelkkää jännitystäkin. Pääsen torstaina neuvolalääkärille ultraan. Sinne asti siis pitäisi jaksaa odotella. Katsotaan pysyykö Sisu edes siihen asti matkassa :/ Torstaihin asti siis yritän pinoamme päivittää, sitten katsotaan joudunko poistumaan takavasemmalle. Toivottavasti Sisu on sisukas ja pysyy matkassa vielä monen monta viikkoa.

terkuin Sussoo ja Sisu 6+2
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin =) . Luoja, että jännitin kovasti, meinasin pyörtyä odotushuoneeseen! Ensin säikähdin, kun lääkäri niin vakavan näköisenä katseli ruutua. Käänsi sitten ruudun minua päin ja siellä pieni sydän sykki tarmokkaasti :heart: . Olen niin onnellinen!!! Puhkesin samantien helpottuneeseen itkuun. Kaikki vaikutti normaalilta ja mittoja huimat 7,5mm :) . Mittojen mukaan raskausviikkoja 6+4 ja laskettu aika 2.1, mutta viimeisten menkkojen mukaan(1 vuorokauden kestäneet :/ ) la 4.1 laskurin mukaan. Suositteli niskaturvotusultraa, jolloin saataisiin määriteltyä paremmin tuo vaavin ikä. Sillä nyt ei ole niin väliä, kun tietää, että siellä se vauva on.

kuudenmutsi rv 6+
 
kuudenmutsi ihania kuulumisia.
SusSoo :hug: :hug: täälläkin pinossa.
Tervetuloa uudet plussanneet :flower: ja tarriksia pienille!
Kiitos vielä kaikille, jotka vastailivat hysteerisen hysteerikon kysymykseen :flower: :heart:
 
Moikka moi...

Menipäs aikaa lukea vkolopun kirjottelut....paljon on uusia tullut =) Onnea kaikille ja tsemppiä... :flower: :flower:

Enkä muista mitä kukakin kyseli...
Mut mahakivuista..mulla ainakin on semmosta vihlontaa...juilimista...nipistelyä. :p Kyl se taitaa olla ihan normaalia ku kohtu kasvaa nii reippaasti.
Nii ja joku kyseli matkasta synnärille...mulla on aikalailla 100km...Noije edelliste synnytykset oon hoitanu lähempää...nyt vähän kyl jännittää miten käy...ku tääl ottaa lähteeksee...mihinköhä muksut...sen näkee sitte... ;)

Omaa masuu...Mahaa soos vihloo välillä aikalailla...ja vkoloppuna alko pahoinvointi... :p Oksettaa ihan kauheesti...yököttäää...ja entistä huonompi olo tulee ku nuo meijä hiekkatiet o nii möykkysiä...että hyi!!Ja ukkeli ku päästelee ne aika reippaasti...tänääki muksuja haettii hoijosta yhessä ni ky meinas yrjö lentää ku ukkeli työnti huolella menee autolla. :p
Nii ja päätä särkee...väsyttää....väsyttää aikalailla.Krapulainen olo....yäk!!
Ristiselkää välil koskee mut ei viel pahasti...
Ukkelille naureskelinki ennen ku se iltavuoroon lähti et mitkä ihmee turbo hiivat se o muhu lykkiny..ku o näi kauheee olo.Ihan ku ainaki kahta oottas. :LOL: hui..
Mitenköhän sitä kestää oottaa tuonne 29pvään...et pääsee neuvolan ultraan... :attn:
Välil pelottaa nii kauheesti et kaik ei oo hyvin...
Mut hyvältä oikeesti vaikuttaa..oireet jatkuu...eikä tuu semmosta ylimmäärästä vuotoo mitä tuli keskemenneis yhdynnän jälkeen. :D :heart: :heart: :heart:
En tiiä..mietin itekki meniskö yksityiselle´aikasemmin käymään vaan varhaisultrassa...en vaan tiiä paljon ne tääl maksais...hmmh...täytys katella hintoja...
ei millää jaksas oottaa kolmee vkoa... :p :/



 
Mulla ei ole vielä mitään oireita paitsi tissejä välillä "kivistää". Tosin eipä ole ollu vielä tässä vaiheessa noiden kolmen aikaisemmankaan kanssa. Pahoinvointi ja käsittämättömän kauhee väsymys alkaa todennäköisesti noin 3 viikon päästä. Pitää nyt nauttia kun vielä on voimia.

Täällä tuntuu aika moni olevan menossa varhaisultraan. Se olis toisaalta kiva ku nyt joutuu jännittään viikolle 10+ asti että neuvolassa kuulee sydänäänet. Täällä Oulussa on silloin vasta uudelleen synnyttäjillä eka neuvola. Tuolta netistä lueskelin että rakenneultra on vaihtunut Oulussa niskapoimu-ultraan. Pitäis soitella neuvolaan ja kysyä pitääkö paikkaansa. Jos näin on niin sit pitää käydä yksityisellä myöhemmin rakenneultrassa ja toivoa että silloin näkyis sukupuoli. Tähän asti oon aina käyny np-ultrassa yksityisellä ja rakenneultrassa kunnallisessa ja kaikilla kolmella kertaa saanu tietää sukupuolen. Oon niin malttamaton etten pysty olemaan tietämättä kumpi on tulossa. :ashamed:

Onko kellään tietoo katotaanko neuvolassa raskausviikot aina sen 28 kiertopäivän mukaan? Mulla on ennen ollu kierto 28 joten en tiedä miten on katsottu. Nyt oli ovulaatio 28.4 (tai 29.4) joka oli kp 18 (19). Tulee ihan väärä la jos laskevat menkkojen mukaan ja 28 kierrolla. Tympii ku kaikki menneet muutenki yli ja nytki tietäis 100%:sen varmasti että tämäkin menee jos laskee niin. Olisin niin ketku että sanoisin väärän kuukautisten alkamispäivän jos laskee 28 päivällä.

Johjo 4+0
 
No niin,ultrassa käytiin.
Vko:ja kiekon mukaan 6+0.
Löytyi 10 mm:n sikiöpussi,joka vastas vko:ja mutta ei sikiötä...
Toki oviksen mukaan ois vko:t 5+2 mutta...
Kyllä miehelläkin silmät rupes punoittamaan vaikka yrittikin mua silitellä.
Ens`to:na uus ultra.
 
Tuulia78: En tiedä mitä sanoisin :hug: Lohdutukseksi se että mun kaveri aikoinaan kävi verenvuodon vuoksi ultrassa eikä sikiötä löytynyt ja oli jo menossa kaavintaan. Päätti kuitenkin pyytää toisen lääkärin mielipiteen ja meni toiseen paikkaan ultraan. Kas kummaa syke löytyi ja terve tyttö lopulta syntyi.
 

Yhteistyössä