TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Onnittelut uusille plussanneille :flower: :flower:
Ja SusSoo :hug: , toivottavasti saatte hyviä uutisia torstaina. Pidetään peukkuja!!

Iberis, hoidoissa olen ollut tuolla OYS:n lapsttomuus puolella ja siellä olen ollu semmosessa PCO-tutkimuksessa. Soittelin sille minua hoitaneelle lääkärille, ja se lupas ultran ja sok.rasituksen to 29.5. Jospa kaikki menis hyvin, ei kai auta muu kuin uskoa ja toivoa.
Positiivisen yllättyny se lääkäri oli, ja onnitteli kovasti.
Mulla ei vielä ole pahoinvointia, mutta nippailua ja menkkamaista aaltoilua välillä masussa on, kai se on ihan normaalia?
Hassulta tuntuu, että farkut jo muka kiristää alavatsan kohdalta.
 
Iltaa ja onnittelut uusille plussan saaneille! =)

SusSoo: Tsemppiä sinulle ja toivotaan että kaikki on hyvin, täällä myös peukut ja varpaatkin pystyssä.

jasminette: Nuo mahanippailut on varmaan ihan normaalia, täällä ainakin on samaa havaittu ja välillä jotain ihme muljahduksiakin. Parhaillaankin joku kumma värinä tuolla oikeella alamasulla... Mutta kyllä sitä tosiaan koko ajan on varpaillaan ja jokainen vessareissu pelottaa. Päivä kerrallaan, ei kai tässä muutakaan voi.

Mulla on tällä hetkellä 'pahin' oire ihan järjetön palelu, siis tulee ihan hillittömiä vilunväristyksiä ja palelee koko ajan. Tänään olen töitten jälkeen maannut KOKO illan viltin alla palelemassa, hyvä, että suihkuun tarkenin mennä. Tissit on myös kipeet, varsinkin tuolta sivuilta. Muuten ei oikeestaan muuta noiden mahanippailujen lisäksi, ei väsymystä eikä pahoinvointia. Vielähän niitä ehtii tulla...

Kuudenmutsille onnittelut ihanista ultrauutisista. :flower: Voi kun saisi itsekin yhtä hyviä uutisia kahden viikon päästä.

Tuulia78: Toivottavasti sinullakin kuitenkin olisi kaikki kunnossa, eihän nuo ultrat koskaan kuitenkaan ole 100% luotettavia. :hug:

Te, jotka olette töissä, milloin meinaatte kertoa töissä raskaudestanne? Itse ajattelin sen ekan, np(?)-ultran jälkeen (eikös se ole joskus vk. 12? Riippuu kai kunnista), olettaen tietysti, että kaikki menee hyvin.
 
SusSoo
Iberis :wave: me päätettiin, että ei kerrota töissä ennen mun kesälomaa (kesäkuuta), mutta tänään oli pakko kertoa yhdelle työkaverille kun pyysin häntä katsomaan mun lapsiryhmän perään sen mun lääkärineuvolan ajan. Toivottavasti pomo ei kuule raskaudestani, sillä mulla on määräaikainen työsuhde ja ei varmana sitä jatka jos kuulee raskaudestani :/ Joo... pidä vaan ne varpaatkin pystyssä, että kaikki on meillä hyvin!

Tuulia78 :hug: kyllä se teidän vauvanalku varmasti siellä mukana on! Pakkohan niin on olla! Sulla on niin vähän viikkoja, että varmaan sen vuoksi ei vielä salamatkustajaa näkynyt. Onko sulla se uusi ultra nyt tulevana torstaina vai ensi viikolla? Ajattelin, että meitä on muitakin sitten jotka käy ultrassa tulevana torstaina.

sef :flower: onnea ja tervetuloa!

kuudenmutsi :wave: ihania ultrakuulumisia!

*Sussoo ja Sisu 6+2*
 
Tuulia78: Voi, tiedän tuon tunteen saman kokeneena aiemmissa raskauksissa. Luulenpa, että sulla kuitenkin on kaikki hyvin. Näillä viikoilla on tosi pienestä kiinni näkyykö syke. Jos oviksesta laskettuna olisi vasta tuon verran niin ei sykkeen kuuluisikaan vielä näkyä. Ja 6+0:kin on ihan siinä ja siinä. Tsemppiä sulle kovasti jaksaa jännitystä torstaihin asti. Mullahan oli tässäkin raskaudessa aluksi näkyvissä vain ruskuaispussi, vaikka luulin olevani jo pitemmällä. Kuitenkin tänään syke löytyi. Toivottavasti näin käy sinullekin :hug: .

kuudenmutsi rv 6+4
 
Tänään sitten alkoi se aaltoileva,oksettava olo.
Todella inhottavaa,kun ei siitä uskalla "iloita".
Mäkin toivon,että kyseessä ois aikaiset vko:t mutta lääkäri ihmetteli,ettei näkynyt edes ruskuaispussia,siis sikiöpussin sisällä(?) :|
Raskauskiekon mukaan (joka laskee 28 pvä:n kierron mukaan) hed. ois ollu 14.4.No se nyt ei mitenkään ole mahdollista,kun ovis oli vasta 19.4.
En tiedä...on niin inhottava olo...
Uus ultra on vasta 1,5 vko:n päästä torstaina!!!
Mähän tuun hulluksi sillä välin :eek:
hetken jo mietin käväseväni loppuvko:sta jollain muulla lääkäriasemalla mutta mites,jos kaikki ei oiskaan hyvin ja joutuisin miehelle kertomaan,että kävin salaa sen selän takana...
Ei,kyllä täs on pakko odottaa ens`vko:lle...
 
jj-t :hug:
sussoo toivottavasti kaikki ok.itella tuli kans vähä verta paperiin viime viikolla mut uskon et on kiinnittymisvuotoa tai jotain sellaista. kaverilla oli kans alkuraskaudesta ja tuli verta enemmänki, kuulemma ihan reisiäki pitkin vaului, mutta oli normaalia, nyt kaverilla ihana vaaveli.
tuulia toivotaan että sullakin kaikki hyvin.

Ittellä ei mitää erikoista, etova olo vähä väliä, mut eiköhän tää helpota jossain välissä. juup, mutta palailen paremmalla ajalla.
 
Heippa tammikuun toivot!

on kyllä niin paha olo koko ajan, enkä tiedä mikä oikein auttaisi. ei ensinnäkään pysty katsomaan mitään ruokaohjelmia tai saatikka jääkaappiin että mitä söisi. mitään ruokaa ei tee mieli. oksentanut en ole vielä mutta koko ajan on ihan hollilla, jouduin jopa olemaan töistä pois tänään ja eilen kun on niin huono olo. tietysti siellä alkoi heti spekulointi, että miksi olen poissa, että ihan varmasti raskaana, mut kun en haluis vielä ainakaan tässä vaiheessa kertoa mitään heille. :( olen menossa tänään varhaisultraan ja lääkäriin tarkistuttamaan että kaikki nyt näin aluksi on kunnossa niin saa mielen rauhan. rinnatkin on niin hemmetin kipeet, joudun pitämään yölläkin urheiluliivejä, niin ei sattuisi niin paljoa. Onko mitään hyviä vinkkejä että saisi helpotettua tätä huonoa oloa jotenkin, et ei olis ihan sängyn omana koko aikaa?

Tämä alkuraskaus ei ainakaan tunnu miltään ihanuudelta, sitä odotuksen ihanuutta todellakin odotellessa! =)

Fridukka
 
Pääseekö porukkaan mukaan? Tänä aamuna plussatestin tein,viiva ei ollut aivan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta selkeä viiva kuitenkin. Huomenna aamusta teen vielä varmistustestin, mutta oireet olleet aika lupaavat ja menkat myöhässä joten... :heart:

Esikoinen olisi meille nyt tulollaan, yk 9.onni potkaisi meitä. Laskurien mukaan LA olisi 17.1.2009 ja nyt olisi viikot 4+3.

- Sirpula ja Pikkuinen :heart: -
 
Ihan hirveästi tsemppiä Tuulialle! Pystyn niin eläytymään teidän tunteisiin nyt, on varmaan tosi hermoja raastavaa odotella niin kauan uusintaultraa. Vaan pakkohan se on odotella, ettei tarvitse enää kolmatta kertaa käydä... Kannattaa varmaan varautua molempiin vaihtoehtoihin, niin kestää paremmin sen jännityksen. Itse ainakin aina mietin molemmat vaihtoehdot, niin ei tule sitten mahdollisesti ihan kamalaa shokkia ultrassa. Tosin mä olen tällainen pessimisti, varmaan ei ole kauhean lohduttavaa tekstiä ;) Nyt on kuitenkin kaikki mahdollisuudet, että asiat ovat oikein hienosti. Hyvää kannattaa odottaa :)

Tuhruttelijoille myös rauhallista mieltä ja peukut pystyssä! Toiset tuhruttelee huoletta reippaastikin, joten uskon kyllä, että joku sisäinen ääni kertoo, onko se omalla kohdalla huolenaihe vai ei. Jos on tyypillisesti herkät limakalvot, tuhru tuskin hirveästi yllättää. Itselläni tuhru tiesi keskenmenoa, jonka kyllä arvasinkin, koska jotenkin se vaan oli mulle kovin epätyypillistä. Mutta tosiaan, tuhruttelu on niin yleistä, ettei se vielä suoraan merkitse mitään. Varsinkin "kuukautisten aikaan" sitä saattaa tulla, kuten varmaan tiesittekin.

Omaa napaa sen verran, että eilen alkoi kahvin haju tehdä tiukkaa. Tänään on vellonut mahassa koko päivän, mutta ei yhtään ole yököttänyt, eikä siis ole ollut mitään oksentamisen tarvetta. On vaan niin kuin karuselli pyörisi mahalaukussa. Tällaista oli esikoisestakin, tosin ei ihan yhtä voimakkaana. Tuossa keskenmenneessä raskaudessa taas oli ihan klassista kuvotusta, tosin ilman oksenteluja. Silloin kuvotus alkoi kuin kellonlyömällä rv5+6, niin että päivällisaikaan en edes voinut kuvitella syöväni mitään samankaltaista, mikä vielä lounaalla maistui oikein hyvin :)

Tuttiritari ~5+6
 
kiitos Tuttiritari2 myötätunnosta :saint:
Tää olo on aivan kamala :eek:
Viluttaa ja väsyttää niin,että meinaa kävellessäänkin nukahtaa!!
Ja parin tunnin päästä,kun työpvä on ohi,pitäs lähteä talolle kylpyhuonetta kaakeloimaan... |O
Täytyy laittaa jotain jytää soimaan,ettei nukahda rattiin :LOL:
Kun nyt ei menis kunnon oksettamiseksi,nää muut oireet pystyy vielä sivuuttamaan.
TUSKAA!! :kieh:
 
Mie en jaksais enää millään oottaa sitä ultraa. Haluan nopeasti varmistuksen, että tuolla masussa se asukki on. Vk:nloppuna oli ensimmäiset oireet, kamala väsymys ja rinnat tuli kipeiksi. Tänään on ollu pientä ällötystä, rinnat on kuumat ja nännit ihan älyttömän kipeät. Jotenki vain on semmonen tunne, että ei oliskaan raskaana.. Hmm..
 
Hellou!

Tsemppiä kovasti Tuulia78lle ja muillekin kärsiville! Toi väsytys kuulostaa niin tutulta, tänään ihan silmiä kirveli kun nukutin poikaa keinutuolissa, pakko oli itekin mennä tirsoille hetkeksi. Pahaa oloa ei ole vielä mutta edellisestäkin raskaudesta tuttu täydellinen ruokahaluttomuus on jo päällä. Ei vaan mikään maistuis, outoa kun oikeesti oon melkoinen herkuttelija :p Ajattelin soitella neuvolaan aikaa tänään kunhan toi poitsu tosta herää. Ja vaatia samalla, että katottais sillä ultralla, mä haluuUuuuUuuun!!!

Sisi 4+5
 
:wave: Minä mukaan myös :D LA 20.1 ja kolmas lapsi tulossa :heart: :heart: :heart: Synnytyssairaala PKKS.
Väsyttää, väsyttää ja vielä väsyttää. Mahaa nippailee ja jomottaa.
Kirppunen.....PKKS..........20.1..........3.lapsi
 
Terve kaikki! Tein plussatestin vapun jälkeen sunnuntaina. Selvääkin selvemmät kaksi viivaa tuli.

Tämä on meille miehen kanssa tosi iso yllätys. Olen itse 44 ja mies 47. Lapsia ei ennestään ole ja olimme jo aikapäiviä sitten luopuneet toivostakin niitä saada. Mutta nyt plussa siis tuli ja rv nyt 5+2.

Oireita on: ruumiinlämpö koholla, rinnat kipeät, pari päivää ollut lievästi oksettava olo. Kahvi maistuu aamulla, mutta ei millään enää päivän mittaan. Vatsassa tuntuu silloin tällöin vähän joka sorttia kipuja. Pientä huolta aiheuttaa tuhruvuoto, joka alkoi jo silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt olla. Se kai on ihan normaalia, mutta kun se ei ole oikeastaan loppunutkaan. Pari päivää voi olla taukoa ja sitten taas tuhruttelee. Kovin paljon vuotoa ei ole ja ainakin toistaiseksi neuvolantäti piti sitä vaarattomana. Yritän pidättäytyä hyppäämästä IHAN joka kymmenes minuutti vessassa tarkistamassa tilannetta.

Neuvolaan soitin eilen ja sain ajan kesäkuun alkuun.

Ai niin: Matsalu......Kät.....6.1.....esikoinen.
 
testasin ensimmäisen roskishaamun jo perjantaina, lauantaina haamuviiva ilmestyikin jo testiajan sisällä ja maanantaina apteekin ONNItestiin pärähti iltapisusta selvä plussa.
Olo on epäuskoinen, onnellinen mutta varovainen... jotenkin on äärimmäisen vaikea uskoa että vielä kuudes raskaus vois mennä hyvin. Monien lapsettomuusvuosien ja hoitojen jälkeen Onni vihdoin kääntyi kohdallamme ja sen jälkeen elämä on suonut meille jo viisi tervettä lasta, viisi täydellistä raskautta ja synnytystä... kuinka voin edes pyytää tai toivoa enää enempää :ashamed: ... tässä sitä silti taas ollaan, toivotaan ja rukoillaan parasta,pelätään pahinta.Ikääkin on jo 39vee että se lisää kans omalta osaltaan pelkoja, mutta päivä kerrallaan katsotaan

Oireita ei ole suuremmin, vaikka pikkuoireita oli jo heti oviksesta alkaen sensuuntaisia että osasin epäillä että tais tärpätä :whistle: ... kohdussa oli selviä tuntemuksia päivittäin, samoja joita on aina ollut kun olen raskautunut.. Meidän tämänhetkinen Vauveli tulee viikon kuluttua puolen vuoden ikään, että jos hyvin menee niin ikäeroa tulee 1v2kk

mun rivi
tuttelitar............20.1.2009...........lapset -97,-98.-05,-06,-07:heart:
 
SusSoo
... joten uusi päivittäjä kehiin :attn:

Poistun nyt takavasemmalle
ja otin omat tietonikin listalta jo pois. Vuoto ei vielä ole runsasta, mutta menkkamainen fiilis muuten. Enää en tunne olevani raskaana ollenkaan ja odottelenkin vain hetkeä jolloin "Sisu" jättää matkustamisen mukanani
Torstaina on onneksi lääkärineuvola, jossa voivat katsoa tilanteeni. Toivottavasti tyhjenee itsestään ja ettei tarvitsisi mennä sairaalaan. Tämä oli nyt sitten viides raskauteni ja kolmas keskenmenoni. En välttämättä ehkä enää palaa odottajien puolelle. Kaikella tällä on varmasti tarkoituksensa, jota ollaan yhdessä mieheni kanssa mietitty. Meille varmasti tulee vielä lapsia, mutta ne eivät välttämättä ole meidän biologisia lapsia. Suurperhehaave elää edelleen.

Käväisen vaikka kertomassa teille torstaina neuvolan jälkeen kuulumiset.

Oikein hyvää jatkoa teille kaikille! Enkeleitä teidän vauvanaluille matkaan


terveisin SusSoo
 
SusSoo, JJ-t ja Tuulia78 :hug: toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.
Mie tässä vähän mietin et menisinkö alkuraskauden ultraan vai en. Tossa Appelmedissä maksaa n.90?, hinnat taas noussu, kun kävin puoltoistavuotta sitten niin maksoi 77?. On täällä muitakin paikkoja mut hintoja en tiedä. Mulla on aina ollut kiertokin epäsäännöllinen 21-30 joten laskettuaika saattaa heittää. Kahdet menkat mulla ehti tulla synnytyksen jälkeen ja sitten tulinkin raskaaksi =) .
Mulla ei pahemmin vielä mitään oireita ole tullut. Eilen väsytti kyllä tosi paljon mut se voi johtua siitä kun tyttö on nukkunut tosi huonosti kun on ollut kipeä. Viime yö meni aika hyvin ja tänään ei väsytä niin paljon kun eilen. Alaselässä nippailee ja välillä palelee ja välillä tulee kuuma. Nälkä on kokoajan ja pitääkin syödä paljon kun vielä imetän tyttöä. Lähden siis syömään :D .

 
SusSoo :hug: jaksuja.
Uudet plussanneet tervetuloa :flower: .
Soittelin tänään neuvolaan ja sain varhaisultra-ajan ensi viikoksi. Neuvolan täti sitä ehdotti itse, ei tarvinnut edes vihjata siihen suuntaan. Mun taustalla ultran saa kunnallisesti. Olisin kyllä mennyt jokatapauksessa ultraan ensi viikolla. Mahan juilinta jatkuu ja epävarma olo on edelleen. Oireita kyllä on. Kattotaan ny :saint: .
 
Voi itku miten monella on jo huonoja uutisia, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

En voi sille mitään että itseäni pelotta aivan kamalasti myös km. Joka ikinen vessakäynti on aivan kamalaa. :(

eilen sitten esikoinen sai tietää että meille tulee vauva. Vähän vahingossa tapahtui koko juttu. Oltiin sohvalla pötköttämässä ja sanoin ettei saa hyppiä päälle. Sit kysyin vaan jotenkin että mitä äitin massussa vois olla? no vauva tuli heti vastaukseksi.
Hän oli niin hellyyttävä, äiti nosta paitaa haluan kurkistaa. Navasta yritti katsoa ja korvan painoi massua vasten ja huuteli vauvaa, vauvaa.. Ihan tuli tippa silmän kulmaan. :'(
 
SusSoo: Todella harmi. Yritä jaksaa :hug: .

tuttelitar: IHANAA! Toinen suurperheellinen, ja kuudes lapsi teillekin, onnea :D ! En ole enää ainoa outolintu. On se onni potkaissut teitäkin. Itsekin miettinyt samaa, tätä onnen määrää. Voiko näin paljon saada? Tervetuloa. Kivaa, että tulit tänne.

Onko muilla näin järkyttävää tunteiden heilahtelua ja itkeskelyä? Ehdin jo sanoa kaikille miten tyyni olen enkä ollenkaan hormonimyrskyissä. Eilisen ultran älkeen olenkin sitten muuttunut ihan tyystin. Itken kaikesta.

Nyt pitää lähteä tytön jalkapalloturnaukseen, palaillaan!

kuudenmutsi ja tiitiäinen rv 6+5

 

Yhteistyössä